Zasto bi se freon trosio? On samo cirkulise, ne sagorjeva i ne pokrece nista da bi se trosio, otprilike kao i antifriz._BataZiv_0809 wrote:Ali ja uporno pitam za Freon i ulje kako se ne trošetempuser wrote:To ti je k'o frizider na tockovima, samo sto ga umjesto struje pokrece motor auta.
PUNJENJE KLIME
Moderators: anex, _BataZiv_0809
-
- Posts: 17100
- Joined: 08/04/2015 10:35
#426 Re: PUNJENJE KLIME
-
- Posts: 4403
- Joined: 24/02/2011 12:06
#427 Re: PUNJENJE KLIME
Ako se trose znaci da je sistem supalj i treba prvo zakrpiti rupu, jer punjenjem neces nista dobiti na duge staze._BataZiv_0809 wrote:Ali ja uporno pitam za Freon i ulje kako se ne trošetempuser wrote:To ti je k'o frizider na tockovima, samo sto ga umjesto struje pokrece motor auta.
Ako se ne gubi tecnost i klima radi onda ne diraj nista.
Da li klima radi ok, moze se provjeriti preko dijagnostike. Senzor na izmjenjivacu/evaporatoru treba da max hladjenju treba da polazuje oko 4 stepena.
Last edited by hladan.preminger on 20/07/2016 16:28, edited 1 time in total.
-
- Posts: 1170
- Joined: 17/02/2016 17:46
#428 Re: PUNJENJE KLIME
Jedno pitanje - nije previše vezano za punjenje klime ali jeste za rad klima uređaja.
Kad uključim klimu, broj obrtaja u leru poraste sa oko 750-800 na oko 1000. Isto tako, znamo da iole moderniji automobili (kod kojih se elektronika brine za ubrizgavanje goriva) imaju praktično potrošnju 0l na 100km ukoliko se automobil kreće nizbrdo. Također, primijetio sam da je kod mene kočenje motorom mnogo izraženije kada je uključena klima nego kada nije, odnosno na istom profilu ceste auto bez gasa ide mnogo sporije nizbrdo.
Eh, nakon ove uvertire, moje pitanje glasi: da li ima smisla da automobil sa uključenom klimom koji se kreće nizbrdo ne troši (dodatno gorivo za pokretanje klima uređaja)?
Kad uključim klimu, broj obrtaja u leru poraste sa oko 750-800 na oko 1000. Isto tako, znamo da iole moderniji automobili (kod kojih se elektronika brine za ubrizgavanje goriva) imaju praktično potrošnju 0l na 100km ukoliko se automobil kreće nizbrdo. Također, primijetio sam da je kod mene kočenje motorom mnogo izraženije kada je uključena klima nego kada nije, odnosno na istom profilu ceste auto bez gasa ide mnogo sporije nizbrdo.
Eh, nakon ove uvertire, moje pitanje glasi: da li ima smisla da automobil sa uključenom klimom koji se kreće nizbrdo ne troši (dodatno gorivo za pokretanje klima uređaja)?
-
- Posts: 4403
- Joined: 24/02/2011 12:06
#429 Re: PUNJENJE KLIME
Rad klime "kosta" oko 5 ks i u skladu s tim i gorivo se trosi.kB27 wrote:Jedno pitanje - nije previše vezano za punjenje klime ali jeste za rad klima uređaja.
Kad uključim klimu, broj obrtaja u leru poraste sa oko 750-800 na oko 1000. Isto tako, znamo da iole moderniji automobili (kod kojih se elektronika brine za ubrizgavanje goriva) imaju praktično potrošnju 0l na 100km ukoliko se automobil kreće nizbrdo. Također, primijetio sam da je kod mene kočenje motorom mnogo izraženije kada je uključena klima nego kada nije, odnosno na istom profilu ceste auto bez gasa ide mnogo sporije nizbrdo.
Eh, nakon ove uvertire, moje pitanje glasi: da li ima smisla da automobil sa uključenom klimom koji se kreće nizbrdo ne troši (dodatno gorivo za pokretanje klima uređaja)?
-
- Posts: 1170
- Joined: 17/02/2016 17:46
#430 Re: PUNJENJE KLIME
To znam, naravno, pa u slučaju kada je klima uključena auto 'slabije vuče'. Pitam za specifičnu situaciju kada se automobil kreće nizbrdo bez gasa, recimo u trećoj brzini.hladan.preminger wrote:
Rad klime "kosta" oko 5 ks i u skladu s tim i gorivo se trosi.
Npr. treća brzina, isključena klima, bez gasa auto ide lupam konstantnih 50kmh. Ista situacija, isto brdo, samo uključena klima - auto ide lupam 45kmh. Po meni je to indikator da u tom slučaju klima ne troši gorivo nego se pokreće na račun toga što se točkovi okreću nizbrdo.
-
- Posts: 17100
- Joined: 08/04/2015 10:35
#431 Re: PUNJENJE KLIME
Kad vozis bez gasa u nekoj brzini motor i prenos prakticno usporavaju auto (zbog toga je auto u leru brzi jer ga nista ne koci), kako klima opterecuje motor tako motor vise koci auto nizbrdo.
- _BataZiv_0809
- Nindža revizor
- Posts: 66204
- Joined: 09/05/2013 13:56
- Location: ...da ti pricam prstima..kad padne haljina...
- Vozim: Lancia na servisu
#432 Re: PUNJENJE KLIME
Sve jasno sadtempuser wrote:
Zasto bi se freon trosio? On samo cirkulise, ne sagorjeva i ne pokrece nista da bi se trosio, otprilike kao i antifriz.
I za tebe isto pitanje-sad kad budem isao sanirati pustanje, ima li smisla i potrebe raditi dezinfekciju? Nikad nista nije radjeno
-
- Posts: 1170
- Joined: 17/02/2016 17:46
#433 Re: PUNJENJE KLIME
Jasno, to je bio moj zaključak malim testiranjem ponašanja sa/bez klime, što sam napisao iznad. Još ostaje pitanje da li u tom slučaju postoji potrošnja goriva zbog rada klima uređaja.tempuser wrote:Kad vozis bez gasa u nekoj brzini motor i prenos prakticno usporavaju auto (zbog toga je auto u leru brzi jer ga nista ne koci), kako klima opterecuje motor tako motor vise koci auto nizbrdo.
-
- Posts: 17100
- Joined: 08/04/2015 10:35
#434 Re: PUNJENJE KLIME
Sistem sa freonom i sistem upuhivanja su fizicki odvojeni sto znaci da ti dezinfekciju mozes uraditi bez obzira na sanaciju pustanja freona. Da li treba raditi dezinfekciju ti najbolje znas, ako smrdi kad palis klimu._BataZiv_0809 wrote:Sve jasno sadtempuser wrote:
Zasto bi se freon trosio? On samo cirkulise, ne sagorjeva i ne pokrece nista da bi se trosio, otprilike kao i antifriz.
I za tebe isto pitanje-sad kad budem isao sanirati pustanje, ima li smisla i potrebe raditi dezinfekciju? Nikad nista nije radjeno
-
- Posts: 17100
- Joined: 08/04/2015 10:35
#435 Re: PUNJENJE KLIME
U svakom slucaju postoji potrosnja goriva.kB27 wrote:Jasno, to je bio moj zaključak malim testiranjem ponašanja sa/bez klime, što sam napisao iznad. Još ostaje pitanje da li u tom slučaju postoji potrošnja goriva zbog rada klima uređaja.tempuser wrote:Kad vozis bez gasa u nekoj brzini motor i prenos prakticno usporavaju auto (zbog toga je auto u leru brzi jer ga nista ne koci), kako klima opterecuje motor tako motor vise koci auto nizbrdo.
-
- Posts: 13011
- Joined: 10/06/2016 12:35
#436 Re: PUNJENJE KLIME
Meni smrdi kad ugasim klimu, nesto poput dooobro ustajalog zraka.. nekih 5-10 sekundi nakon gasenja.. moze li se to rijesiti onim sredstvima za dezinfekciju ili je negdje drugo puk'o kvar? Mijenjao sam hladnjak klime prije par mjeseci, napunjena klima i ulje zamijenjeno al nisam siguran jesu li radili dezinfekciju, vjerovatno nisu.
Kad ukljucim klimu ne osjeti se nista, samo pri gasenju. Smrdi svaki put, nevezano jel ubacuje zrak izvana ili je ukljucena recirkulacija unutrasnjeg zraka
Kad ukljucim klimu ne osjeti se nista, samo pri gasenju. Smrdi svaki put, nevezano jel ubacuje zrak izvana ili je ukljucena recirkulacija unutrasnjeg zraka
-
- Posts: 5231
- Joined: 22/12/2011 14:41
#437 Re: PUNJENJE KLIME
Potrosnja goriva kod deceleracije ne postoji kod modernih motora (pod modernim mislim one bez karburatora, s elektronskom kontrolom ubrizgavanja), nebitno je li ukljucen kompresor klime ili bilo sta drugo sto opterecuje rad motora. To englezi zovu DFCO (Deceleration Fuel Cut Off): prekid napajanja gorivom kod otpustene pedale gasa ili deceleracije. Umjesto da motor pokrece vozilo energijom goriva, ovdje se desava obrnuta situacija: vozilo kinetickom energijom (inercija) preko tockova i prijenosa pokrece motor. U cilindar se ne ubrizgava gorivo.tempuser wrote:U svakom slucaju postoji potrosnja goriva.kB27 wrote:Jasno, to je bio moj zaključak malim testiranjem ponašanja sa/bez klime, što sam napisao iznad. Još ostaje pitanje da li u tom slučaju postoji potrošnja goriva zbog rada klima uređaja.tempuser wrote:Kad vozis bez gasa u nekoj brzini motor i prenos prakticno usporavaju auto (zbog toga je auto u leru brzi jer ga nista ne koci), kako klima opterecuje motor tako motor vise koci auto nizbrdo.
-
- Posts: 1610
- Joined: 10/10/2014 16:48
#438 Re: PUNJENJE KLIME
da nema ovog foruma - trebalo bi ga izmisliti. ovi koji diskutiraju, trebali bi nauciti neke stvari o rashladnim sistemima, a posebno o kompresoru. i ulozi ulja kod kompresora. a ulje tokom rada, usljed trenja, mijenja svoje fizicke osobine i gubi svoju funkciju. nesto kao ulje u motoru, samo sto tamo ima i dodatno gubljenje fizickih osobina zbog visokih temperatura.
ali sve to na stranu, bolje je imati i furati svoju teoriju. dok se boje ne raspadnu.
ali sve to na stranu, bolje je imati i furati svoju teoriju. dok se boje ne raspadnu.
-
- Posts: 5626
- Joined: 07/03/2012 00:09
#439 Re: PUNJENJE KLIME
lakilaka wrote:da nema ovog foruma - trebalo bi ga izmisliti. ovi koji diskutiraju, trebali bi nauciti neke stvari o rashladnim sistemima, a posebno o kompresoru. i ulozi ulja kod kompresora. a ulje tokom rada, usljed trenja, mijenja svoje fizicke osobine i gubi svoju funkciju. nesto kao ulje u motoru, samo sto tamo ima i dodatno gubljenje fizickih osobina zbog visokih temperatura.
ali sve to na stranu, bolje je imati i furati svoju teoriju. dok se boje ne raspadnu.
-
- Posts: 17100
- Joined: 08/04/2015 10:35
#440 Re: PUNJENJE KLIME
Prosvijetli nas i rijesi misteriju zasto proizvodjaci u uputstvima za upotrebu i odrzavanke precizno navode intervale zamjene lubrikanata, ali niko ne predbidja zamjenu ulja u kompresoru klime?!?!
Sta kazu, na koliko se mijenja ulje u kompresoru frizidera ili kucnog klima uredjaja?
Sta kazu, na koliko se mijenja ulje u kompresoru frizidera ili kucnog klima uredjaja?
-
- Posts: 5231
- Joined: 22/12/2011 14:41
#441 Re: PUNJENJE KLIME
Zavisi je li ti fiksni frižider ili mobilni. Ako je mobilni, svakih 50 tkm. Novo ulje, filter, podloška čepa kartera i dopunjavanje tečnosti za šoferšajbu.tempuser wrote:Prosvijetli nas i rijesi misteriju zasto proizvodjaci u uputstvima za upotrebu i odrzavanke precizno navode intervale zamjene lubrikanata, ali niko ne predbidja zamjenu ulja u kompresoru klime?!?!
Sta kazu, na koliko se mijenja ulje u kompresoru frizidera ili kucnog klima uredjaja?
-
- Posts: 5626
- Joined: 07/03/2012 00:09
#442 Re: PUNJENJE KLIME
Opet ces sam sebe ukopati. Drzi se price o auto klimi. Ne poredi frizider sa klimom u autu iz samo jednog razloga...kompresor u frizideru koristi potpuno drugacije ulje koje nije namjenjeno da se mijenja.tempuser wrote:Prosvijetli nas i rijesi misteriju zasto proizvodjaci u uputstvima za upotrebu i odrzavanke precizno navode intervale zamjene lubrikanata, ali niko ne predbidja zamjenu ulja u kompresoru klime?!?!
Sta kazu, na koliko se mijenja ulje u kompresoru frizidera ili kucnog klima uredjaja?
- _BataZiv_0809
- Nindža revizor
- Posts: 66204
- Joined: 09/05/2013 13:56
- Location: ...da ti pricam prstima..kad padne haljina...
- Vozim: Lancia na servisu
#443 Re: PUNJENJE KLIME
Uvijek spreman na nova znanja, pa bujrumlakilaka wrote:da nema ovog foruma - trebalo bi ga izmisliti. ovi koji diskutiraju, trebali bi nauciti neke stvari o rashladnim sistemima, a posebno o kompresoru. i ulozi ulja kod kompresora. a ulje tokom rada, usljed trenja, mijenja svoje fizicke osobine i gubi svoju funkciju. nesto kao ulje u motoru, samo sto tamo ima i dodatno gubljenje fizickih osobina zbog visokih temperatura.
ali sve to na stranu, bolje je imati i furati svoju teoriju. dok se boje ne raspadnu.
-
- Posts: 1170
- Joined: 17/02/2016 17:46
#444 Re: PUNJENJE KLIME
To je to, hvala!direstraits0078 wrote: Potrosnja goriva kod deceleracije ne postoji kod modernih motora (pod modernim mislim one bez karburatora, s elektronskom kontrolom ubrizgavanja), nebitno je li ukljucen kompresor klime ili bilo sta drugo sto opterecuje rad motora. To englezi zovu DFCO (Deceleration Fuel Cut Off): prekid napajanja gorivom kod otpustene pedale gasa ili deceleracije. Umjesto da motor pokrece vozilo energijom goriva, ovdje se desava obrnuta situacija: vozilo kinetickom energijom (inercija) preko tockova i prijenosa pokrece motor. U cilindar se ne ubrizgava gorivo.
-
- Posts: 17100
- Joined: 08/04/2015 10:35
#445 Re: PUNJENJE KLIME
A sta cemo s misterijom zvanom uputstva za upotrebu i odrzavanje?! Ljudi predvodjeli zamjenu filtera kabine, a nisu ulja u kompresoru, kakvi glupani i to svi odreda...preludezalude wrote:Opet ces sam sebe ukopati. Drzi se price o auto klimi. Ne poredi frizider sa klimom u autu iz samo jednog razloga...kompresor u frizideru koristi potpuno drugacije ulje koje nije namjenjeno da se mijenja.tempuser wrote:Prosvijetli nas i rijesi misteriju zasto proizvodjaci u uputstvima za upotrebu i odrzavanke precizno navode intervale zamjene lubrikanata, ali niko ne predbidja zamjenu ulja u kompresoru klime?!?!
Sta kazu, na koliko se mijenja ulje u kompresoru frizidera ili kucnog klima uredjaja?
Bogati kakva je razlika izmedju ulja u frizideru i klimi?
-
- Posts: 5231
- Joined: 22/12/2011 14:41
#446 Re: PUNJENJE KLIME
Ma ko jos drzi ulje u frizideru. Jedino ako je neko djevicansko maslinovo.tempuser wrote:A sta cemo s misterijom zvanom uputstva za upotrebu i odrzavanje?! Ljudi predvodjeli zamjenu filtera kabine, a nisu ulja u kompresoru, kakvi glupani i to svi odreda...preludezalude wrote:Opet ces sam sebe ukopati. Drzi se price o auto klimi. Ne poredi frizider sa klimom u autu iz samo jednog razloga...kompresor u frizideru koristi potpuno drugacije ulje koje nije namjenjeno da se mijenja.tempuser wrote:Prosvijetli nas i rijesi misteriju zasto proizvodjaci u uputstvima za upotrebu i odrzavanke precizno navode intervale zamjene lubrikanata, ali niko ne predbidja zamjenu ulja u kompresoru klime?!?!
Sta kazu, na koliko se mijenja ulje u kompresoru frizidera ili kucnog klima uredjaja?
Bogati kakva je razlika izmedju ulja u frizideru i klimi?
Jasno je meni da ljudi ove bacaju metar suplje zeleci da prodaju nesto sto nikome nije potrebno, ali s obzirom da je ovo relativno javni forum, ocekujte da ce vas neko nazvati prevarantima. Jer u principu to i jeste, vasarske varalice.
-
- Posts: 5626
- Joined: 07/03/2012 00:09
#447 Re: PUNJENJE KLIME
Gorane, moj komentar je bio dobronamjeran i bez ikakve namjere da se upustam u daljnju raspravu jer je ovo davno prezvakana prica. Samo sam ti odgovorio da ne mozes porediti sistem hladjenja u frizideru i sistem hadjenja u autu iz vise razloga. Dovoljan je onaj razlog da ne koriste isto ulje i vec ta dva sistema nisu ista.tempuser wrote:A sta cemo s misterijom zvanom uputstva za upotrebu i odrzavanje?! Ljudi predvodjeli zamjenu filtera kabine, a nisu ulja u kompresoru, kakvi glupani i to svi odreda...preludezalude wrote:Opet ces sam sebe ukopati. Drzi se price o auto klimi. Ne poredi frizider sa klimom u autu iz samo jednog razloga...kompresor u frizideru koristi potpuno drugacije ulje koje nije namjenjeno da se mijenja.tempuser wrote:Prosvijetli nas i rijesi misteriju zasto proizvodjaci u uputstvima za upotrebu i odrzavanke precizno navode intervale zamjene lubrikanata, ali niko ne predbidja zamjenu ulja u kompresoru klime?!?!
Sta kazu, na koliko se mijenja ulje u kompresoru frizidera ili kucnog klima uredjaja?
Bogati kakva je razlika izmedju ulja u frizideru i klimi?
-
- Posts: 5231
- Joined: 22/12/2011 14:41
#448 Re: PUNJENJE KLIME
Hajde, kazi nam koja je razlika izmedju ulja u komnpresoru u frizideru i ulja u kompresoru u automobilu i zasto?preludezalude wrote: Gorane, moj komentar je bio dobronamjeran i bez ikakve namjere da se upustam u daljnju raspravu jer je ovo davno prezvakana prica. Samo sam ti odgovorio da ne mozes porediti sistem hladjenja u frizideru i sistem hadjenja u autu iz vise razloga. Dovoljan je onaj razlog da ne koriste isto ulje i vec ta dva sistema nisu ista.
- _BataZiv_0809
- Nindža revizor
- Posts: 66204
- Joined: 09/05/2013 13:56
- Location: ...da ti pricam prstima..kad padne haljina...
- Vozim: Lancia na servisu
#449 Re: PUNJENJE KLIME
Okej ima nas koji nismo prezvakali pricu. Znaci treba li svake dvije godine kontrolisati sistem ili ne?
-
- Posts: 17100
- Joined: 08/04/2015 10:35
#450 Re: PUNJENJE KLIME
Zagovaras redovno odrzavanje klima uredjaja u autu, redovnu izmjenu plina, ulja ili sta vec podrazumjevas pod tim, ako je tako objasni zasto nijedan proizvodjac nije to predvidio, a predvidio je izmjenu apsolutno svih drugih lubrikanata i tecnosti. Vrlo jednostavno pitanje, Znaci, u pravu s jedne strane mogu biti proizvodjaci ili s druge strane prodavaci magle i svi oni koji su se primili na njihove ublehe o redovnom odrzavanju.preludezalude wrote: Gorane, moj komentar je bio dobronamjeran i bez ikakve namjere da se upustam u daljnju raspravu jer je ovo davno prezvakana prica. Samo sam ti odgovorio da ne mozes porediti sistem hladjenja u frizideru i sistem hadjenja u autu iz vise razloga. Dovoljan je onaj razlog da ne koriste isto ulje i vec ta dva sistema nisu ista.
Na kraju krajeva, ako vec vladas materijom, objasni razlike u sistemima i razlike u uljima, cisto da eliminisemo mogucnost da po forumu prodajes nesto sto si negdje nacuo, jer u protivnom nema nijedan razlog zasto ulje koje u frizideru traje 20 god ne bi bilo dobro i za kompresor u autu.