Problem s klimom

Automobili, pitanja, pomoć, savjeti...

Moderators: anex, _BataZiv_0809

User avatar
kekec
Posts: 4854
Joined: 18/05/2004 15:40
Location: EU

#26

Post by kekec »

The_Flyer2002 wrote:i?
ako je prevelik pritisak u najgorem slucaju ce ti explodirati neki ventil (salim se).
Izgleda da mu je eksplodirao neki ventil pored
ruke, pa sada ne moze tipkati. :D

Javiti ce se on, sigurno. Nadam se da ce
"operacija" popravke klime biti uspjesna.
The_Flyer2002
Posts: 1655
Joined: 29/03/2004 20:58
Location: US
Contact:

#27

Post by The_Flyer2002 »

ma moze on tipkat samo nece.

vidis

ado-šampion wrote:Poslano: 08/06/2005 15:52 ..............Jel to to?
User avatar
kekec
Posts: 4854
Joined: 18/05/2004 15:40
Location: EU

#28

Post by kekec »

Mozda je poslije ovoga posta otisao da sredi klimu,
pustio zrak na pogresnom ventilu i buummm, ili mu
se ruka zamrzla. :D
Ipak mislim da cemo saznati rezultate. Ne bi bilo fer
od njega da se ne javi po ovoj temi. :)
The_Flyer2002
Posts: 1655
Joined: 29/03/2004 20:58
Location: US
Contact:

#29

Post by The_Flyer2002 »

hahahahaha

ma nije fer

SAMPIONU STA CEKAS???
;)
Uh
Posts: 225
Joined: 22/01/2003 00:00
Contact:

#30

Post by Uh »

Ali cekaj malo!

Zasto mu je frion iscurio? Nebi trebao da iscuri ako su mu sve cijevi OK.

Frion moze godinama, ako ne iscuri. To ti je znak da trebas provjeriti jesu li sve cijevi citave ili da ne pustaju. Jer ako uspes novi frion, a nisi popravio crijeva sve si dzaba radio. Za kratko ces imati isti problem. A na kraju frion koji pobjegne iz klime je stetan za ozon, unistava ga.
LeKo
Posts: 1489
Joined: 07/05/2004 12:52
Location: AP

#31

Post by LeKo »

Ma sta ce mu sad klima, treba grijanje :P
User avatar
Fair Life
Posts: 14219
Joined: 02/03/2004 00:00

#32

Post by Fair Life »

__
ado-šampion
Posts: 6025
Joined: 13/07/2004 20:02
Location: Sarajevo

#33

Post by ado-šampion »

Evo me živ sam, nisam još mijenjao tako da mi se ništa nije desilo. :-)
Nisam još ni pogledao gdje ću kupiti crijevo, ulje i freon, nešto mi se ne da tražiti, mislim da ću na to izgubiti dosta vremena. Ozbiljno, gdje se inače prodaje takva oprema?
Jedna stvar koju nisam baš skontao, kako ću znati da je dosta freona? Il da dospem jednu bočicu, ono na sigurno?
Kolika je mogućnost da mi je neki vodf probušen, vidio sam neki post da se freon ne smije trošiti, a negdje sam pročitao da se i troši?
The_Flyer2002
Posts: 1655
Joined: 29/03/2004 20:58
Location: US
Contact:

#34

Post by The_Flyer2002 »

ako nemas profesionalnu opremu klimu neces prepuniti. dokle god vidis da se boca prazni tj da moze jos stati -- puni ga.

gledaj. tokom godina (7 u tvom slucaju) gumice se trose i polahko ispustaju freon. tu stupa ulje o kojem sam govorio. ono podmazuje kumice i drzi kompresor u top formi. klimu svakako treba osvjeziti svako nekoliko godina da bi se dosulo ulja posto se izgubi njegov viskozitet.
ako negdje ima mala rupica ima i za to ljeka. nemoras mjenjati citave cijevi vec samo uspi tecnost koja zatvara male rupice. isto se sipa kao i freon.
mom autu je 4 godine. sad ce 5 ta i vec je razvio taj problem. kako temparature postaju nepodnosljive i ja cu ga iduce sedmice otjerati mehanicaru da mi ih promjeni.

da se ti nebi puno zamaro s tim i trazio otidji u maistora i nek ti on to napravi tj napuniii. imat ce vec gotovu smjesu (ulje, freon, sealant) u svojoj boci.



za onog st je reko da je freon stetan: NIJE.

mozda jeste ali nije tako stetan za ozon i koristi se u svim novijim automobilima. cak od ranih 90 tih. na sta ti mislis je amoniak. on se koristio od ranih 50-tih i on je VEOMA stetan za okolis.
ado-šampion
Posts: 6025
Joined: 13/07/2004 20:02
Location: Sarajevo

#35

Post by ado-šampion »

Znači freon ili šta je već unutra ne može sam od sebe iscuriti? Koja mi je u tom slučaju ušteda kod "Uradi sam" ako ću ga za mjesec opet morati puniti? Jel ja mogu sam otkriti gdje klima pušta, ako pušta?
ny
Posts: 6
Joined: 21/08/2004 02:47
Location: syracuse,ny

#36

Post by ny »

pips wrote:Znate li vi da freon unistava ozonski omotac i da je zabranjen upotrebljavati?

freon jos nije zabranjen,ali ce se prestati proizvoditi u 2012.Istina da unistava ozon,ali sada se proizvodi novi gas 401 a ,koji ne unistava ozon.
The_Flyer2002
Posts: 1655
Joined: 29/03/2004 20:58
Location: US
Contact:

#37

Post by The_Flyer2002 »

ado-šampion wrote:Znači freon ili šta je već unutra ne može sam od sebe iscuriti? Koja mi je u tom slučaju ušteda kod "Uradi sam" ako ću ga za mjesec opet morati puniti? Jel ja mogu sam otkriti gdje klima pušta, ako pušta?
sistem je zatvorenog toka i nemoze teoretski -- i u mercedesa a i u toyote iscuri

neces ga morat puniti jer bi sistem trebao da bude ok dokle god ga podmazes i odrzavas i nema vecih rupa

ako imas opremu mozes. obicno UV svjetlima i freon detektor senzorom

IDI U MEHANICARA ali pokusaj naci nekog ko te nece ocerupat i naplatit ti vise od 70 km. -- ovo je najveca cifra koju bi ja platio tj 35 dolara=70km.
LeKo
Posts: 1489
Joined: 07/05/2004 12:52
Location: AP

#38

Post by LeKo »

hehheheheh, a sto dolar brzo skoci :lol:
neko iz mase
Posts: 2018
Joined: 29/12/2004 21:18

#39

Post by neko iz mase »

sva auta ispod 92ge godine koriste R12 koji je prilicno stetan za ozonski omotac. nakon 92'ge poceo se koristiti 134a koji nije stetan.
ako prepunis klimu sa 134a, ona ti nece raditi. zato je najbolje otici kod strucnjaka da izmjeri pritisak na ventilima za visoki i niski pritisak. inace u auta staje oko 1kg ove 134a smjese, tako da ako stavis manje od 1kg, neces imati problema.
jedini nacin kako skontati gdje ti frion curi je usuti posebnu smjesu u protok koja je vidljiva pod uv svjetlom i onda prekontrolisati cijevi sa uv lampom
ado-šampion
Posts: 6025
Joined: 13/07/2004 20:02
Location: Sarajevo

#40

Post by ado-šampion »

Raspitivao sam se i saznao da ima neki servis "Duno" (?) na ulazu u Kiseljak. Navodno oni jeftino a profesionalno servisiraju klimu. Ne znam jel to taj što je Nineac spominjao 70 km punjenje. Probaću naći broj telefona.
nineac
Posts: 3605
Joined: 03/03/2004 00:00
Location: preko bare

#41

Post by nineac »

Da to je to. Tako sam ja čuo. Inače oni su serviser BOSCH-a.
The_Flyer2002
Posts: 1655
Joined: 29/03/2004 20:58
Location: US
Contact:

#42

Post by The_Flyer2002 »

i???? jesi li je napravio???? jesi li ista poduzo u vezi????
ado-šampion
Posts: 6025
Joined: 13/07/2004 20:02
Location: Sarajevo

#43

Post by ado-šampion »

Nisam ni napravio nit sam nešto poduzeo. Imam sad nekih važnijih stvari od klime, a nije sad ništa posebno vruće (do danas je trebalo grijanje). Nisam ni išao u Kiseljak da se raspitam, a nisam ni tražio broj.
sirah
Posts: 136
Joined: 08/11/2004 00:06

#44

Post by sirah »

freon 1.1.1.2.

ako ti klima ne radi, ili se potrošio, ili ti je elektronika otišla pa ti kompresor ne radi, nisam čitao ostatak.
neko iz mase
Posts: 2018
Joined: 29/12/2004 21:18

#45

Post by neko iz mase »

sirah wrote:freon 1.1.1.2.

ako ti klima ne radi, ili se potrošio, ili ti je elektronika otišla pa ti kompresor ne radi, nisam čitao ostatak.
R12 je odavno van upotrebe
The_Flyer2002
Posts: 1655
Joined: 29/03/2004 20:58
Location: US
Contact:

#46

Post by The_Flyer2002 »

Istraživanje Spas od vrućine

Klima uređaji su odavno postali deo serijske opreme automobila. Mnogi sa podozrenjem gledaju na ovaj rashladni sistem, misleći da je štetan po zdravlje. Da li je to zaista tako?Kada ga treba održavati i koliko to košta? Zašto ga treba koristiti zimi?
Piše: Aleksandar Todorović

Image

Pošto većina vozača uključi klimu tek sa prvim vrućinama, rešili smo da u pravom trenutku podsetimo sve one koji imaju ovaj uređaj u svom automobilu na šta sve treba da obrate pažnju. Pre svega, treba znati da auto-klima zahteva redovno održavanje tokom cele godine, baš kao što je to slučaj i sa svim ostalim delovima automobila. Po pravilu bi klima uređaj trebalo da traje koliko i automobil, ali u slučaju neodržavanja dolazi do znatnih troškova koji mogu (neprijatno) iznenaditi vozača. Stoga je preporučljivo da se pre početka visokih temperatura, obavezno izvrši kontrola klima uređaja u specijalizovanom servisu. Eventualna pojava neprijatnog mirisa ili brujanje su siguran znak da je potrebna intervencija. Neprijatan miris iza sebe krije procese raspadanja koje kompresor ubacuje direktno u kabinu, tako da pitanje da li klima šteti zdravlju u ovom slučaju deluje sasvim opravdano.

Opasna po zdravlje, ili ne?

Mnogi naši vozači još uvek misle da je klima uređaj štetan po zdravlje. Ovo uvreženo mišljenje posledica je neobaveštenosti i krajnje slobodnog tumačenja posledica koje nedovoljno održavani klima uređaj može prouzrokovati. Najpre se obično pomisli na temperaturni šok koji nastaje kada se iz rashlađenog automobila izađe na vrelo sunce. Osetljivije osobe ovo doživljavaju vrlo teško, ali lek za ovu pojavu zapravo je veoma jednostavan. Potrebno je samo nekoliko minuta pre izlaska iz vozila isključiti klimu i podesiti je tako da temperatura u vozilu bude oko 7-8˚C niža od spoljne. Time se mogu izbeći nagle temperaturne promene, a isparivaču se daje dovoljno vremena da se osuši. Naime, upravo je vlažni isparivač podloga za razvoj bakterija i gljivica koje počnu da zaudaraju kada se namnože i koje predstavljaju izvor respiratornih infekcija.

Dakle, tvrdnje mnogih vozača da im se deca razbole čim počnu da koriste klimu uglavnom je tačna. Dečiji organizam je nežniji, ima slabiji imuni sistem koji uvek podlegne bakterijama, virusima i gljivicama pre organizma odraslog čoveka. Rešenje za ovaj problem svakako postoji, a pritom nije ni skupo. Potrebno je samo jednom u šest meseci, ili najmanje jednom godišnje, izvršiti tretman čišćenja isparivača i izduvnih tunela. Ova intervencija u proseku košta 3.500 dinara, a sa njom se preporučuje i zamena polenskog filtera. Međutim, sve ovo ima smisla samo ako se obavlja u stručnom servisu.

Ako se još ima u vidu koliko organizam gubi manje tečnosti i dragocenih soli zahvaljući klimi, može se zaključiti da klima ne samo da ni na koji način ne šteti zdravlju ukoliko se redovno održava, već mu, naprotiv, koristi. Na dužim putovanjima znatno smanjuje zamor i razdražljivost vozača, i time doprinosi većoj bezbednosti.

Klima bruji da li je to opasno?

Image

Klima uređaj je mnogo komplikovaniji i zahtevniji nego što se to može činiti na prvi pogled. Većina vozača je ne koristi tokom cele godine, pa se često dešava da kompresor nema dovoljno ulja i gasa. Brujanje i menjanje zvuka u radu klime je pouzdan znak da sa uređajem nešto nije u redu. Naime, rashladna tečnost je u stvari precizno određena smeša gasa i ulja tako da se, prilikom curenja smeše iz sistema, pored gasa gubi i ulje, zbog čijeg nedostatka strada najskuplji deo celokupnog sistema – kompresor. On prouzrokuje još oštećenja na sistemu: na filteru, sušaču, te ekspanzivnom ventilu, pa zahteva radove na čišćenju celog sistema. Samo ispuštanje rashladne smeše vozač ne može da primeti, zbog čega je preporučljivo redovono servisirati klimu. Optimalna klimatizacija se može ostvariti samo ako svi delovi i sklopovi klime zajedno i usklađeno funkcionišu. Skupe kvarove je moguće izbeći redovnim korišćem klime. Potrebno ju je uključivati tokom cele godine jednom nedeljno na pet minuta, pa i zimi, kada može pomoći pri efikasnijem odmagljivanju stakala.

Dopunjavanje rashladnom tečnošću

Dopunjavanje gasom klima uređaja može biti prilično rizično, pogotovo što to kod nas obavljaju nestručni majstori. Često se vrši dopunjavanje neodgovarajućim uljima, čak i freonima koji se poslednjih godina ne koriste za auto-klime. Naime, pogrešno je što se u nekim servisima dopunjuje samo gas. Potrebno je da se ispoštuje propisani odnos ulje – gas, što je različito kod svakog modela klima uređaja. Takođe, veoma je teško utvrditi koja je količina gasa i ulja u sistemu. Izuzetno je važno u kom je trenutku klima prestala da hladi. Ako se to dogodilo dok je klima bila uključena, rashladna tečnost je iscurila na strani visokog pritiska i tada nema mogućnosti za dopunjavanje. Ako se smeša izgubila na strani niskog pritiska, tada je moguće dopuniti sistem, ali samo po strogo utvrđenim parametrima.

Najveći problem je činjenica da vozači ne obavljaju redovan, a često ni veliki (dvogodišnji) servis, na kome se ispituje čak 17 operacija celokupnog sistema. Nikako nije dovoljno uraditi samo tretman čišćenja. Zamena polenskog filtera preporučuje se na 10.000 pređenih kilometara. Dakle, servisiranje klime zahteva redovno i stručno održavanje. Po pravilu bi ovaj rashladni uređaj trebalo da traje koliko i automobil, ali se nemar skupo plaća.

Za početak treba obratiti pažnju bar na ove najvažnije karakteristike klima uređaja. Toplija leta u našim krajevima uzrok su sve većeg procenta prodatih četvorotočkaša sa serijski ugrađenim klima uređajima. Bitno je naglasiti da u Srbiji postoje firme koje i naknadno ugrađuju ove sisteme u vozila.

Duža putovanja hroničnim bolesnicima predstavljaju povišen napor. Preporuka lekara je da se takve osobe tokom vrelih dana prevoze isključivo u klimatizovanim vozilima.
ado-šampion
Posts: 6025
Joined: 13/07/2004 20:02
Location: Sarajevo

#47

Post by ado-šampion »

Čitao sam ovaj tekst. On me i odvratio od principa "Uradi sam". Ipak nešto sam uradio sam: Probao sam pritisnuti ventil visokog pritiska šarafcigerom i izlazio je samo zrak. Znači u njemu nema ništa.
The_Flyer2002
Posts: 1655
Joined: 29/03/2004 20:58
Location: US
Contact:

#48

Post by The_Flyer2002 »

pa jesi li je popravio vise???

da vidim samo sta ti je sve otislo sa tim autom

trosi ulje
neradi klima
trebas nove amortizere
trebas novi auspuh
trebas novi filter za gorivo/zrak

sta jos fali??
ado-šampion
Posts: 6025
Joined: 13/07/2004 20:02
Location: Sarajevo

#49

Post by ado-šampion »

The_Flyer2002 wrote:pa jesi li je popravio vise???

da vidim samo sta ti je sve otislo sa tim autom

trosi ulje
neradi klima
trebas nove amortizere
trebas novi auspuh
trebas novi filter za gorivo/zrak

sta jos fali??
Ulje troši u granicama normale, samo što sam ja navikao da mi ne troši ni kapi, pa me to užasno nervira. Inače, motor je zvjer, ništa mu ne fali, ne osjeti se da radi iako mi je prljav filter zraka (crn sa vanjske strane), nit se čuje, ide odlično, a ni ne troši previše.
Klima ne radi tačno, a ne znam ni kada ću je popraviti.
Tačno je i da trebam novi auspuh, ali to nije toliko kritično.
Amortizeri još nisu loši, auto je i sada vrlo udobno, samo što se ljulja malo više nego prije. Oni mogu bar još 5-10 hiljada.
Filter za gorivo mi još ne treba, za zrak treba ali to je zanemarljivo (13 km).
Trebaju mi i barem dvije nove gume, jer na jednoj imam bubreg.
Ima još nešto: Potrefio sam jedan stub vožnjom u rikverc prije godinu dana i ni to nisam popravio. Ali to je mala šteta.
I još nešto: Slučajno sam saznao da je auto bilo udareno sa zada i prije i to dobro, kitovano je na dosta mjesta na gepeku (to se tek sada vidi) a pod nije uopšte izravnan. Biga, stari vjerovo daljnjem rođaku pa gledao samo površno.

Eto to je to. Da ja finansiram i da imam odakle ja bih to sve sredio, ali finansira stari a ja sam student i ne radim, a starog opet boli neka stvar za auto. Da je do njega on bi samo ulje mijenjao. Osim ulja do sada smo zamjenili zadnje disk-pločice i permant a s autom smo prešli 20000 km (ukupno 70000) i to jedno 80% sam prešao ja.
The_Flyer2002
Posts: 1655
Joined: 29/03/2004 20:58
Location: US
Contact:

#50

Post by The_Flyer2002 »

sto se sastavilo ha??

sad bi ti neki rekli UZMI GOLFA II DIZELA, ali ne ja. :D :D :D :D
Post Reply