Često imam priliku vidjeti i osjetiti smrad izduvnih gasova od dizelaša koji rade na leru.
Dakle sjediš pred kućom u baštici, pivce na stolu, sunce grije i čist je zrak a komšija iz dupleks kuće pored tebe pali svog Audija 80 kocku i počinje da smrdi. Audi radi nekih 15 minuta na leru i skoro se pregrijava kada komšija odluči da krene.
Idući vikend opet isti scenario samo sada mi nije smrdio tako dugo nekih minut ili dva i odmah sam ga zamolio da ga ugasi. Srećom poslušao je.
Sada pitanje za forumsku zajednicu: Zašto kod nas vlasnici dizelaša a od skora i plinaša vole da im auta rade na leru bez nekog vidljivog razloga?
Hajde mogu razumjeti zimi kada ih kao nešto griju mada mi ni to nema logike jer dizelu koji radi na leru treba i pola sata da se ugrije ali ljeti ???
Nepotrebni rad na leru???
Moderators: anex, _BataZiv_0809
- Romeo 80
- Posts: 4378
- Joined: 11/12/2006 16:55
- Location: Seljajevo, al Centar brale
- Grijem se na: Džemper
- Vozim: Azijsku nakazu
#2 Re: Nepotrebni rad na leru???
Tacno je to sto kazes, samo ne znam kakve veze ima vrsta goriva sa necijom navikom da ostavlja auto da mu radi u leru?
A generalno, rekao bih da je nedostatak svijesti u pitanju.
A generalno, rekao bih da je nedostatak svijesti u pitanju.
-
- Posts: 1667
- Joined: 29/10/2005 16:20
- Location: U 'Namu
#3 Re: Nepotrebni rad na leru???
Vjerovatno im trokiraju u voznji kad su hladni pa onda griju motore na leru prije nego krenu voziti... Ili kontaju da ce im puno vise goriva potrositi dok voze na hladan motor Uglavnom, kante od auta i ciganska posla
-
- Posts: 17100
- Joined: 08/04/2015 10:35
#4 Re: Nepotrebni rad na leru???
Ma jok, nego kad sjede da je na radnoj temperaturi da ga odma mere stisnut!
- Truba
- Posts: 81797
- Joined: 17/03/2004 09:36
- Location: Vizantija
#5 Re: Nepotrebni rad na leru???
i ja sam to primijetio
ostavljaju upaljena kola na sred ceste s ključem unutra... i dobra i loša kola...i muški i ženski... pojavu sam prvi put primijetio na kvandrantu pijaci te kasnije normala na ilidži
poslije priča imao sam zaštitu i nije mi htio kasko dati pare
ostavljaju upaljena kola na sred ceste s ključem unutra... i dobra i loša kola...i muški i ženski... pojavu sam prvi put primijetio na kvandrantu pijaci te kasnije normala na ilidži
poslije priča imao sam zaštitu i nije mi htio kasko dati pare
- liaar
- Posts: 3785
- Joined: 29/11/2016 11:09
- Location: Grad zabranjenog imena
- Grijem se na: na suze
- Vozim: francusku nakazu
- Contact:
#6 Re: Nepotrebni rad na leru???
Ja recimo vozim dizela, i kad ga upalim, ostavim ga par minuta da radi, doduše u garaži.
Razlog što to radim je to što je stariji auto, nije baš najmirniji, i treba mu par minuta da se dizne ustabilizuju. Sumnjam na podlošku dizne, i pustim ga odradi taman toliko da to "siktanje" prestane, i pičim svojim putem.
Razlog što to radim je to što je stariji auto, nije baš najmirniji, i treba mu par minuta da se dizne ustabilizuju. Sumnjam na podlošku dizne, i pustim ga odradi taman toliko da to "siktanje" prestane, i pičim svojim putem.
- nadžak
- Posts: 2162
- Joined: 04/06/2011 13:25
- Location: Zenica
#7 Re: Nepotrebni rad na leru???
Evo konačno da potegnem dilemu koja me već dugo zanima a vezana je za ovu temu.
Dakle, kakva vam je praksa po pitanju dužine vremena rada motora na leru? Kad se odlučujete da auto ugasite a kada ga svjesno ostavite da radi?
Uvijek se pričalo da auto "puno" potroši goriva prilikom starta motora pa je isplatnije ostavit ga da radi na leru, ukoliko ćeš brzo nastavit vožnju.
Nije nikakav ciganluk, ko što netko reče, pa da mi je baš stalo do dece goriva ali onako me zanima jer masa ljudi uporno pametuje i puca tu priču o velikoj potrošnji goriva prilikom startanja motora pa reko da pitam i vas ovdje.
Što se tiče konkreno teme, mislim da je bez potrebe zagrijavati auto na leru, klasični primjer neznanja i ponosa da se posluša savjet. Imao sam davno GOLF 2 dizel 1991 ( onaj iz nadrealista ) i u njegovoj fabričkoj knjižici tj upustvu je pisalo da je pogrešno motor zagrijavati u mjestu već da treba odmah krenuti ali paziti da se ne ide na mnogo visoke obrtaje dok motor ne postigne radnu temperaturu.
U principu, nakon starta ja uvijek ostavim desetak sekundi, koliko bi trebalo dovljno da ulje dođe/prođekroz cijeli sistem i onda krenem vozit normalno, bez velikih obrtaja. Auto je dizel iz 2007. godine pa ne znam baš šta piše u njegovom uputstvu. Nismo više interesantni pa nema na našim jezicima a nije ni engleski pa mi problem.
Dakle, kakva vam je praksa po pitanju dužine vremena rada motora na leru? Kad se odlučujete da auto ugasite a kada ga svjesno ostavite da radi?
Uvijek se pričalo da auto "puno" potroši goriva prilikom starta motora pa je isplatnije ostavit ga da radi na leru, ukoliko ćeš brzo nastavit vožnju.
Nije nikakav ciganluk, ko što netko reče, pa da mi je baš stalo do dece goriva ali onako me zanima jer masa ljudi uporno pametuje i puca tu priču o velikoj potrošnji goriva prilikom startanja motora pa reko da pitam i vas ovdje.
Što se tiče konkreno teme, mislim da je bez potrebe zagrijavati auto na leru, klasični primjer neznanja i ponosa da se posluša savjet. Imao sam davno GOLF 2 dizel 1991 ( onaj iz nadrealista ) i u njegovoj fabričkoj knjižici tj upustvu je pisalo da je pogrešno motor zagrijavati u mjestu već da treba odmah krenuti ali paziti da se ne ide na mnogo visoke obrtaje dok motor ne postigne radnu temperaturu.
U principu, nakon starta ja uvijek ostavim desetak sekundi, koliko bi trebalo dovljno da ulje dođe/prođekroz cijeli sistem i onda krenem vozit normalno, bez velikih obrtaja. Auto je dizel iz 2007. godine pa ne znam baš šta piše u njegovom uputstvu. Nismo više interesantni pa nema na našim jezicima a nije ni engleski pa mi problem.
- liaar
- Posts: 3785
- Joined: 29/11/2016 11:09
- Location: Grad zabranjenog imena
- Grijem se na: na suze
- Vozim: francusku nakazu
- Contact:
#8 Re: Nepotrebni rad na leru???
Slažem se sa Nadžakom, meni je instruktor govorio da je čak i loše za auto ostavit ga "da se grije" po pola sata.
Minut-dva nisu štetni, taman dovoljno vremena da se fino ulje pokrene iz kartera, da krene cirkulisat kroz motor.
Lagana vožnja, nema potrebe za preko 2000 rpm, i neće ništa crći.
Minut-dva nisu štetni, taman dovoljno vremena da se fino ulje pokrene iz kartera, da krene cirkulisat kroz motor.
Lagana vožnja, nema potrebe za preko 2000 rpm, i neće ništa crći.
- nadžak
- Posts: 2162
- Joined: 04/06/2011 13:25
- Location: Zenica
#9 Re: Nepotrebni rad na leru???
Baš tako, sjećam se dobro da je uokvirena bila ta napomena u knjizi od Golfa.liaar wrote:Slažem se sa Nadžakom, meni je instruktor govorio da je čak i loše za auto ostavit ga "da se grije" po pola sata.
Minut-dva nisu štetni, taman dovoljno vremena da se fino ulje pokrene iz kartera, da krene cirkulisat kroz motor.
Lagana vožnja, nema potrebe za preko 2000 rpm, i neće ništa crći.
-
- Posts: 1667
- Joined: 29/10/2005 16:20
- Location: U 'Namu
#10 Re: Nepotrebni rad na leru???
Ulje je "pokrenuto iz kartera" sekundu-dvije nakon paljenja, odnosno onog momenta kada ti se ugasi lampica od ulja. Vozis odmah, samo lakse na gasu dok motor ne postigne punu radnu temperaturu. Ta zagrijavanja u leru su mitovi bosnja i mahalskih kvazi-strucnjaka... Tako su i taxisti pametni pa stalno drze na leru, a onda ide kuknjava sto im odose bregaste...liaar wrote:Slažem se sa Nadžakom, meni je instruktor govorio da je čak i loše za auto ostavit ga "da se grije" po pola sata.
Minut-dva nisu štetni, taman dovoljno vremena da se fino ulje pokrene iz kartera, da krene cirkulisat kroz motor.
Lagana vožnja, nema potrebe za preko 2000 rpm, i neće ništa crći.
- amar1994
- Posts: 28546
- Joined: 11/01/2015 12:22
- Location: Neđeljišta
#11 Re: Nepotrebni rad na leru???
zimi gledam da odma krenem vozit , ubacim u trecu i vozim izmedju 1700 i 2200 do kse ne zagrije , takodje ugaseno grijanje , eto toliko od menenadžak wrote:Evo konačno da potegnem dilemu koja me već dugo zanima a vezana je za ovu temu.
Dakle, kakva vam je praksa po pitanju dužine vremena rada motora na leru? Kad se odlučujete da auto ugasite a kada ga svjesno ostavite da radi?
Uvijek se pričalo da auto "puno" potroši goriva prilikom starta motora pa je isplatnije ostavit ga da radi na leru, ukoliko ćeš brzo nastavit vožnju.
Nije nikakav ciganluk, ko što netko reče, pa da mi je baš stalo do dece goriva ali onako me zanima jer masa ljudi uporno pametuje i puca tu priču o velikoj potrošnji goriva prilikom startanja motora pa reko da pitam i vas ovdje.
Što se tiče konkreno teme, mislim da je bez potrebe zagrijavati auto na leru, klasični primjer neznanja i ponosa da se posluša savjet. Imao sam davno GOLF 2 dizel 1991 ( onaj iz nadrealista ) i u njegovoj fabričkoj knjižici tj upustvu je pisalo da je pogrešno motor zagrijavati u mjestu već da treba odmah krenuti ali paziti da se ne ide na mnogo visoke obrtaje dok motor ne postigne radnu temperaturu.
U principu, nakon starta ja uvijek ostavim desetak sekundi, koliko bi trebalo dovljno da ulje dođe/prođekroz cijeli sistem i onda krenem vozit normalno, bez velikih obrtaja. Auto je dizel iz 2007. godine pa ne znam baš šta piše u njegovom uputstvu. Nismo više interesantni pa nema na našim jezicima a nije ni engleski pa mi problem.
DMF(dvomaseni zamajac) ne trpi ni rad u leru ni ceste startove , tako da se unistava svakako , vecinmom ga gasim da se ne puni DPF filter
- nadžak
- Posts: 2162
- Joined: 04/06/2011 13:25
- Location: Zenica
#12 Re: Nepotrebni rad na leru???
Druže, možeš li mi molim te reć svoje mišljenje o ovome mom prvom pitanju iz prošlog posta, dakle da li auto "puno" potroši prilikom startanja motora?esso_sa wrote:Ulje je "pokrenuto iz kartera" sekundu-dvije nakon paljenja, odnosno onog momenta kada ti se ugasi lampica od ulja. Vozis odmah, samo lakse na gasu dok motor ne postigne punu radnu temperaturu. Ta zagrijavanja u leru su mitovi bosnja i mahalskih kvazi-strucnjaka... Tako su i taxisti pametni pa stalno drze na leru, a onda ide kuknjava sto im odose bregaste...liaar wrote:Slažem se sa Nadžakom, meni je instruktor govorio da je čak i loše za auto ostavit ga "da se grije" po pola sata.
Minut-dva nisu štetni, taman dovoljno vremena da se fino ulje pokrene iz kartera, da krene cirkulisat kroz motor.
Lagana vožnja, nema potrebe za preko 2000 rpm, i neće ništa crći.
To je ona priča da li se isplati gasiti auto kad trebaš negdje stajat koji minut, pred granapom i to?
-
- Posts: 7814
- Joined: 22/09/2011 14:34
#13 Re: Nepotrebni rad na leru???
Ne volim u autu sjediti i čekati osim kad moram zbog zastoja tako da ga i ne držim na leru. Radije ugasim, izađem popijem kafu bilo ljeto ili zima, i idem dalje. Nisam nikad imao taj običaj da auto ostavim na leru iako dosta ljudi to radi. Možda se dive dizelskom zvuku i njegovom roktanju
-
- Posts: 27934
- Joined: 20/03/2013 15:38
#14 Re: Nepotrebni rad na leru???
Evo ide zima, minusi, struganje leda...
Ja uobičajeno za to godišnje doba prvo upalim auto, upalim grijač zadnje šajbe, pa onda prionem na čišćenje snijega i struganje leda.
I ne planiram prekidati tu praksu.
Naravno, sve to pod uslovom da ima snijega i leda.
Ako nema, pali, vozi...
Ja uobičajeno za to godišnje doba prvo upalim auto, upalim grijač zadnje šajbe, pa onda prionem na čišćenje snijega i struganje leda.
I ne planiram prekidati tu praksu.
Naravno, sve to pod uslovom da ima snijega i leda.
Ako nema, pali, vozi...
- amar1994
- Posts: 28546
- Joined: 11/01/2015 12:22
- Location: Neđeljišta
#15 Re: Nepotrebni rad na leru???
Jedna od najvecih ubleha poput M+S gume , a najsporije se zagrijava u lerucondy wrote:Ne volim u autu sjediti i čekati osim kad moram zbog zastoja tako da ga i ne držim na leru. Radije ugasim, izađem popijem kafu bilo ljeto ili zima, i idem dalje. Nisam nikad imao taj običaj da auto ostavim na leru iako dosta ljudi to radi. Možda se dive dizelskom zvuku i njegovom roktanju
Last edited by amar1994 on 03/11/2017 13:56, edited 1 time in total.
- liaar
- Posts: 3785
- Joined: 29/11/2016 11:09
- Location: Grad zabranjenog imena
- Grijem se na: na suze
- Vozim: francusku nakazu
- Contact:
#16 Re: Nepotrebni rad na leru???
Apsolutno, ja svoj ne držim upaljen prije polaska duže od dvije minute, i to radim trenutno sa ovim autom jer me zeza podloška dizne pa mi padne kamen sa srca kad čujem da prestane roktatesso_sa wrote:Ulje je "pokrenuto iz kartera" sekundu-dvije nakon paljenja, odnosno onog momenta kada ti se ugasi lampica od ulja. Vozis odmah, samo lakse na gasu dok motor ne postigne punu radnu temperaturu. Ta zagrijavanja u leru su mitovi bosnja i mahalskih kvazi-strucnjaka... Tako su i taxisti pametni pa stalno drze na leru, a onda ide kuknjava sto im odose bregaste...liaar wrote:Slažem se sa Nadžakom, meni je instruktor govorio da je čak i loše za auto ostavit ga "da se grije" po pola sata.
Minut-dva nisu štetni, taman dovoljno vremena da se fino ulje pokrene iz kartera, da krene cirkulisat kroz motor.
Lagana vožnja, nema potrebe za preko 2000 rpm, i neće ništa crći.
- amar1994
- Posts: 28546
- Joined: 11/01/2015 12:22
- Location: Neđeljišta
#17 Re: Nepotrebni rad na leru???
Naslovnica wrote:Evo ide zima, minusi, struganje leda...
Ja uobičajeno za to godišnje doba prvo upalim auto, upalim grijač zadnje šajbe, pa onda prionem na čišćenje snijega i struganje leda.
I ne planiram prekidati tu praksu.
Naravno, sve to pod uslovom da ima snijega i leda.
Ako nema, pali, vozi...
Ja upalim i prednji i zadnji grijac
- nadžak
- Posts: 2162
- Joined: 04/06/2011 13:25
- Location: Zenica
#18 Re: Nepotrebni rad na leru???
Ne znam otkud ovolika pljuvanja sad po dizelu i tom zvuku.
Šta je tu fol života vam?
Šta je tu fol života vam?
- amar1994
- Posts: 28546
- Joined: 11/01/2015 12:22
- Location: Neđeljišta
#19 Re: Nepotrebni rad na leru???
koje je auto , nemoj to ostavljat tako , sjebat ce ti uljeliaar wrote:
Apsolutno, ja svoj ne držim upaljen prije polaska duže od dvije minute, i to radim trenutno sa ovim autom jer me zeza podloška dizne pa mi padne kamen sa srca kad čujem da prestane roktat
- amar1994
- Posts: 28546
- Joined: 11/01/2015 12:22
- Location: Neđeljišta
#20 Re: Nepotrebni rad na leru???
a koliko se noviji benzinci proderu , da ugriju sto prije cat niko ne pricanadžak wrote:Ne znam otkud ovolika pljuvanja sad po dizelu i tom zvuku.
Šta je tu fol života vam?
- liaar
- Posts: 3785
- Joined: 29/11/2016 11:09
- Location: Grad zabranjenog imena
- Grijem se na: na suze
- Vozim: francusku nakazu
- Contact:
#21 Re: Nepotrebni rad na leru???
206, ha de i, otić ću ovih dana doktoru, dok dobijem pay checkamar1994 wrote:koje je auto , nemoj to ostavljat tako , sjebat ce ti uljeliaar wrote:
Apsolutno, ja svoj ne držim upaljen prije polaska duže od dvije minute, i to radim trenutno sa ovim autom jer me zeza podloška dizne pa mi padne kamen sa srca kad čujem da prestane roktat
A inače je u Bosni fazon pljuvat dizele, a više od 50% je dizela i plinaša, benzinci čisti postali rijetkost na cesti
-
- Posts: 27934
- Joined: 20/03/2013 15:38
#22 Re: Nepotrebni rad na leru???
To je banja, dedemi.amar1994 wrote:Naslovnica wrote:Evo ide zima, minusi, struganje leda...
Ja uobičajeno za to godišnje doba prvo upalim auto, upalim grijač zadnje šajbe, pa onda prionem na čišćenje snijega i struganje leda.
I ne planiram prekidati tu praksu.
Naravno, sve to pod uslovom da ima snijega i leda.
Ako nema, pali, vozi...
Ja upalim i prednji i zadnji grijac
Dok sam tamo nekada početkom 2000tih Ford Ka, imao grijač prednje šajbe. Rahatlook.
- amar1994
- Posts: 28546
- Joined: 11/01/2015 12:22
- Location: Neđeljišta
#23 Re: Nepotrebni rad na leru???
liaar wrote:206, ha de i, otić ću ovih dana doktoru, dok dobijem pay checkamar1994 wrote:koje je auto , nemoj to ostavljat tako , sjebat ce ti uljeliaar wrote:
Apsolutno, ja svoj ne držim upaljen prije polaska duže od dvije minute, i to radim trenutno sa ovim autom jer me zeza podloška dizne pa mi padne kamen sa srca kad čujem da prestane roktat
A inače je u Bosni fazon pljuvat dizele, a više od 50% je dizela i plinaša, benzinci čisti postali rijetkost na cesti
Otidji ko dedovica , meni su radili prije 3 god , evo ih jos uvijek drze
- amar1994
- Posts: 28546
- Joined: 11/01/2015 12:22
- Location: Neđeljišta
#24 Re: Nepotrebni rad na leru???
Naslovnica wrote:To je banja, dedemi.amar1994 wrote:Naslovnica wrote:Evo ide zima, minusi, struganje leda...
Ja uobičajeno za to godišnje doba prvo upalim auto, upalim grijač zadnje šajbe, pa onda prionem na čišćenje snijega i struganje leda.
I ne planiram prekidati tu praksu.
Naravno, sve to pod uslovom da ima snijega i leda.
Ako nema, pali, vozi...
Ja upalim i prednji i zadnji grijac
Dok sam tamo nekada početkom 2000tih Ford Ka, imao grijač prednje šajbe. Rahatlook.
Samo se sajba skupa ko dzavo
- Tomahawk11
- Globalni moderator
- Posts: 109749
- Joined: 14/08/2009 14:51
#25 Re: Nepotrebni rad na leru???
Pa normala, i prednje i zadnje...lakše se struže