Nepotrebni rad na leru???

Automobili, pitanja, pomoć, savjeti...

Moderators: anex, _BataZiv_0809

AdnanSA
Posts: 1404
Joined: 31/01/2007 20:45
Location: City

#1 Nepotrebni rad na leru???

Post by AdnanSA »

Često imam priliku vidjeti i osjetiti smrad izduvnih gasova od dizelaša koji rade na leru.
Dakle sjediš pred kućom u baštici, pivce na stolu, sunce grije i čist je zrak a komšija iz dupleks kuće pored tebe pali svog Audija 80 kocku i počinje da smrdi. Audi radi nekih 15 minuta na leru i skoro se pregrijava kada komšija odluči da krene.
Idući vikend opet isti scenario samo sada mi nije smrdio tako dugo nekih minut ili dva i odmah sam ga zamolio da ga ugasi. Srećom poslušao je.
Sada pitanje za forumsku zajednicu: Zašto kod nas vlasnici dizelaša a od skora i plinaša vole da im auta rade na leru bez nekog vidljivog razloga?
Hajde mogu razumjeti zimi kada ih kao nešto griju mada mi ni to nema logike jer dizelu koji radi na leru treba i pola sata da se ugrije ali ljeti ???
User avatar
Romeo 80
Posts: 4378
Joined: 11/12/2006 16:55
Location: Seljajevo, al Centar brale
Grijem se na: Džemper
Vozim: Azijsku nakazu

#2 Re: Nepotrebni rad na leru???

Post by Romeo 80 »

Tacno je to sto kazes, samo ne znam kakve veze ima vrsta goriva sa necijom navikom da ostavlja auto da mu radi u leru?

A generalno, rekao bih da je nedostatak svijesti u pitanju.
esso_sa
Posts: 1667
Joined: 29/10/2005 16:20
Location: U 'Namu

#3 Re: Nepotrebni rad na leru???

Post by esso_sa »

Vjerovatno im trokiraju u voznji kad su hladni pa onda griju motore na leru prije nego krenu voziti... Ili kontaju da ce im puno vise goriva potrositi dok voze na hladan motor :mrgreen: Uglavnom, kante od auta i ciganska posla :mrgreen:
tempuser
Posts: 17100
Joined: 08/04/2015 10:35

#4 Re: Nepotrebni rad na leru???

Post by tempuser »

Ma jok, nego kad sjede da je na radnoj temperaturi da ga odma mere stisnut!
User avatar
Truba
Posts: 81797
Joined: 17/03/2004 09:36
Location: Vizantija

#5 Re: Nepotrebni rad na leru???

Post by Truba »

i ja sam to primijetio
ostavljaju upaljena kola na sred ceste s ključem unutra... i dobra i loša kola...i muški i ženski... pojavu sam prvi put primijetio na kvandrantu pijaci te kasnije normala na ilidži


poslije priča imao sam zaštitu i nije mi htio kasko dati pare
User avatar
liaar
Posts: 3785
Joined: 29/11/2016 11:09
Location: Grad zabranjenog imena
Grijem se na: na suze
Vozim: francusku nakazu
Contact:

#6 Re: Nepotrebni rad na leru???

Post by liaar »

Ja recimo vozim dizela, i kad ga upalim, ostavim ga par minuta da radi, doduše u garaži.
Razlog što to radim je to što je stariji auto, nije baš najmirniji, i treba mu par minuta da se dizne ustabilizuju. Sumnjam na podlošku dizne, i pustim ga odradi taman toliko da to "siktanje" prestane, i pičim svojim putem.
User avatar
nadžak
Posts: 2162
Joined: 04/06/2011 13:25
Location: Zenica

#7 Re: Nepotrebni rad na leru???

Post by nadžak »

Evo konačno da potegnem dilemu koja me već dugo zanima a vezana je za ovu temu.
Dakle, kakva vam je praksa po pitanju dužine vremena rada motora na leru? Kad se odlučujete da auto ugasite a kada ga svjesno ostavite da radi?
Uvijek se pričalo da auto "puno" potroši goriva prilikom starta motora pa je isplatnije ostavit ga da radi na leru, ukoliko ćeš brzo nastavit vožnju.

Nije nikakav ciganluk, ko što netko reče, pa da mi je baš stalo do dece goriva ali onako me zanima jer masa ljudi uporno pametuje i puca tu priču o velikoj potrošnji goriva prilikom startanja motora pa reko da pitam i vas ovdje.

Što se tiče konkreno teme, mislim da je bez potrebe zagrijavati auto na leru, klasični primjer neznanja i ponosa da se posluša savjet. Imao sam davno GOLF 2 dizel 1991 ( onaj iz nadrealista :D ) i u njegovoj fabričkoj knjižici tj upustvu je pisalo da je pogrešno motor zagrijavati u mjestu već da treba odmah krenuti ali paziti da se ne ide na mnogo visoke obrtaje dok motor ne postigne radnu temperaturu.
U principu, nakon starta ja uvijek ostavim desetak sekundi, koliko bi trebalo dovljno da ulje dođe/prođekroz cijeli sistem i onda krenem vozit normalno, bez velikih obrtaja. Auto je dizel iz 2007. godine pa ne znam baš šta piše u njegovom uputstvu. Nismo više interesantni pa nema na našim jezicima a nije ni engleski pa mi problem. :D
User avatar
liaar
Posts: 3785
Joined: 29/11/2016 11:09
Location: Grad zabranjenog imena
Grijem se na: na suze
Vozim: francusku nakazu
Contact:

#8 Re: Nepotrebni rad na leru???

Post by liaar »

Slažem se sa Nadžakom, meni je instruktor govorio da je čak i loše za auto ostavit ga "da se grije" po pola sata.
Minut-dva nisu štetni, taman dovoljno vremena da se fino ulje pokrene iz kartera, da krene cirkulisat kroz motor.
Lagana vožnja, nema potrebe za preko 2000 rpm, i neće ništa crći.
User avatar
nadžak
Posts: 2162
Joined: 04/06/2011 13:25
Location: Zenica

#9 Re: Nepotrebni rad na leru???

Post by nadžak »

liaar wrote:Slažem se sa Nadžakom, meni je instruktor govorio da je čak i loše za auto ostavit ga "da se grije" po pola sata.
Minut-dva nisu štetni, taman dovoljno vremena da se fino ulje pokrene iz kartera, da krene cirkulisat kroz motor.
Lagana vožnja, nema potrebe za preko 2000 rpm, i neće ništa crći.
Baš tako, sjećam se dobro da je uokvirena bila ta napomena u knjizi od Golfa.
esso_sa
Posts: 1667
Joined: 29/10/2005 16:20
Location: U 'Namu

#10 Re: Nepotrebni rad na leru???

Post by esso_sa »

liaar wrote:Slažem se sa Nadžakom, meni je instruktor govorio da je čak i loše za auto ostavit ga "da se grije" po pola sata.
Minut-dva nisu štetni, taman dovoljno vremena da se fino ulje pokrene iz kartera, da krene cirkulisat kroz motor.
Lagana vožnja, nema potrebe za preko 2000 rpm, i neće ništa crći.
Ulje je "pokrenuto iz kartera" sekundu-dvije nakon paljenja, odnosno onog momenta kada ti se ugasi lampica od ulja. Vozis odmah, samo lakse na gasu dok motor ne postigne punu radnu temperaturu. Ta zagrijavanja u leru su mitovi bosnja i mahalskih kvazi-strucnjaka... Tako su i taxisti pametni pa stalno drze na leru, a onda ide kuknjava sto im odose bregaste...
User avatar
amar1994
Posts: 28546
Joined: 11/01/2015 12:22
Location: Neđeljišta

#11 Re: Nepotrebni rad na leru???

Post by amar1994 »

nadžak wrote:Evo konačno da potegnem dilemu koja me već dugo zanima a vezana je za ovu temu.
Dakle, kakva vam je praksa po pitanju dužine vremena rada motora na leru? Kad se odlučujete da auto ugasite a kada ga svjesno ostavite da radi?
Uvijek se pričalo da auto "puno" potroši goriva prilikom starta motora pa je isplatnije ostavit ga da radi na leru, ukoliko ćeš brzo nastavit vožnju.

Nije nikakav ciganluk, ko što netko reče, pa da mi je baš stalo do dece goriva ali onako me zanima jer masa ljudi uporno pametuje i puca tu priču o velikoj potrošnji goriva prilikom startanja motora pa reko da pitam i vas ovdje.

Što se tiče konkreno teme, mislim da je bez potrebe zagrijavati auto na leru, klasični primjer neznanja i ponosa da se posluša savjet. Imao sam davno GOLF 2 dizel 1991 ( onaj iz nadrealista :D ) i u njegovoj fabričkoj knjižici tj upustvu je pisalo da je pogrešno motor zagrijavati u mjestu već da treba odmah krenuti ali paziti da se ne ide na mnogo visoke obrtaje dok motor ne postigne radnu temperaturu.
U principu, nakon starta ja uvijek ostavim desetak sekundi, koliko bi trebalo dovljno da ulje dođe/prođekroz cijeli sistem i onda krenem vozit normalno, bez velikih obrtaja. Auto je dizel iz 2007. godine pa ne znam baš šta piše u njegovom uputstvu. Nismo više interesantni pa nema na našim jezicima a nije ni engleski pa mi problem. :D
zimi gledam da odma krenem vozit , ubacim u trecu i vozim izmedju 1700 i 2200 do kse ne zagrije , takodje ugaseno grijanje , eto toliko od mene :D

DMF(dvomaseni zamajac) ne trpi ni rad u leru ni ceste startove , tako da se unistava svakako :lol: , vecinmom ga gasim da se ne puni DPF filter :skoljka:
User avatar
nadžak
Posts: 2162
Joined: 04/06/2011 13:25
Location: Zenica

#12 Re: Nepotrebni rad na leru???

Post by nadžak »

esso_sa wrote:
liaar wrote:Slažem se sa Nadžakom, meni je instruktor govorio da je čak i loše za auto ostavit ga "da se grije" po pola sata.
Minut-dva nisu štetni, taman dovoljno vremena da se fino ulje pokrene iz kartera, da krene cirkulisat kroz motor.
Lagana vožnja, nema potrebe za preko 2000 rpm, i neće ništa crći.
Ulje je "pokrenuto iz kartera" sekundu-dvije nakon paljenja, odnosno onog momenta kada ti se ugasi lampica od ulja. Vozis odmah, samo lakse na gasu dok motor ne postigne punu radnu temperaturu. Ta zagrijavanja u leru su mitovi bosnja i mahalskih kvazi-strucnjaka... Tako su i taxisti pametni pa stalno drze na leru, a onda ide kuknjava sto im odose bregaste...
Druže, možeš li mi molim te reć svoje mišljenje o ovome mom prvom pitanju iz prošlog posta, dakle da li auto "puno" potroši prilikom startanja motora?
To je ona priča da li se isplati gasiti auto kad trebaš negdje stajat koji minut, pred granapom i to? :D
condy
Posts: 7814
Joined: 22/09/2011 14:34

#13 Re: Nepotrebni rad na leru???

Post by condy »

Ne volim u autu sjediti i čekati osim kad moram zbog zastoja tako da ga i ne držim na leru. Radije ugasim, izađem popijem kafu bilo ljeto ili zima, i idem dalje. Nisam nikad imao taj običaj da auto ostavim na leru iako dosta ljudi to radi. Možda se dive dizelskom zvuku i njegovom roktanju :? :roll:
Naslovnica
Posts: 27934
Joined: 20/03/2013 15:38

#14 Re: Nepotrebni rad na leru???

Post by Naslovnica »

Evo ide zima, minusi, struganje leda...
Ja uobičajeno za to godišnje doba prvo upalim auto, upalim grijač zadnje šajbe, pa onda prionem na čišćenje snijega i struganje leda.
I ne planiram prekidati tu praksu.
Naravno, sve to pod uslovom da ima snijega i leda.
Ako nema, pali, vozi...
User avatar
amar1994
Posts: 28546
Joined: 11/01/2015 12:22
Location: Neđeljišta

#15 Re: Nepotrebni rad na leru???

Post by amar1994 »

condy wrote:Ne volim u autu sjediti i čekati osim kad moram zbog zastoja tako da ga i ne držim na leru. Radije ugasim, izađem popijem kafu bilo ljeto ili zima, i idem dalje. Nisam nikad imao taj običaj da auto ostavim na leru iako dosta ljudi to radi. Možda se dive dizelskom zvuku i njegovom roktanju :? :roll:
Jedna od najvecih ubleha poput M+S gume :lol: , a najsporije se zagrijava u leru :lol:
Last edited by amar1994 on 03/11/2017 13:56, edited 1 time in total.
User avatar
liaar
Posts: 3785
Joined: 29/11/2016 11:09
Location: Grad zabranjenog imena
Grijem se na: na suze
Vozim: francusku nakazu
Contact:

#16 Re: Nepotrebni rad na leru???

Post by liaar »

esso_sa wrote:
liaar wrote:Slažem se sa Nadžakom, meni je instruktor govorio da je čak i loše za auto ostavit ga "da se grije" po pola sata.
Minut-dva nisu štetni, taman dovoljno vremena da se fino ulje pokrene iz kartera, da krene cirkulisat kroz motor.
Lagana vožnja, nema potrebe za preko 2000 rpm, i neće ništa crći.
Ulje je "pokrenuto iz kartera" sekundu-dvije nakon paljenja, odnosno onog momenta kada ti se ugasi lampica od ulja. Vozis odmah, samo lakse na gasu dok motor ne postigne punu radnu temperaturu. Ta zagrijavanja u leru su mitovi bosnja i mahalskih kvazi-strucnjaka... Tako su i taxisti pametni pa stalno drze na leru, a onda ide kuknjava sto im odose bregaste...
Apsolutno, ja svoj ne držim upaljen prije polaska duže od dvije minute, i to radim trenutno sa ovim autom jer me zeza podloška dizne pa mi padne kamen sa srca kad čujem da prestane roktat :bih:
User avatar
amar1994
Posts: 28546
Joined: 11/01/2015 12:22
Location: Neđeljišta

#17 Re: Nepotrebni rad na leru???

Post by amar1994 »

Naslovnica wrote:Evo ide zima, minusi, struganje leda...
Ja uobičajeno za to godišnje doba prvo upalim auto, upalim grijač zadnje šajbe, pa onda prionem na čišćenje snijega i struganje leda.
I ne planiram prekidati tu praksu.
Naravno, sve to pod uslovom da ima snijega i leda.
Ako nema, pali, vozi...
:?

Ja upalim i prednji i zadnji grijac :P :mrgreen:
User avatar
nadžak
Posts: 2162
Joined: 04/06/2011 13:25
Location: Zenica

#18 Re: Nepotrebni rad na leru???

Post by nadžak »

Ne znam otkud ovolika pljuvanja sad po dizelu i tom zvuku. :?

Šta je tu fol života vam?
User avatar
amar1994
Posts: 28546
Joined: 11/01/2015 12:22
Location: Neđeljišta

#19 Re: Nepotrebni rad na leru???

Post by amar1994 »

liaar wrote:
Apsolutno, ja svoj ne držim upaljen prije polaska duže od dvije minute, i to radim trenutno sa ovim autom jer me zeza podloška dizne pa mi padne kamen sa srca kad čujem da prestane roktat :bih:
koje je auto , nemoj to ostavljat tako , sjebat ce ti ulje :wink:
User avatar
amar1994
Posts: 28546
Joined: 11/01/2015 12:22
Location: Neđeljišta

#20 Re: Nepotrebni rad na leru???

Post by amar1994 »

nadžak wrote:Ne znam otkud ovolika pljuvanja sad po dizelu i tom zvuku. :?

Šta je tu fol života vam?
a koliko se noviji benzinci proderu , da ugriju sto prije cat niko ne prica :izet: :mrgreen:
User avatar
liaar
Posts: 3785
Joined: 29/11/2016 11:09
Location: Grad zabranjenog imena
Grijem se na: na suze
Vozim: francusku nakazu
Contact:

#21 Re: Nepotrebni rad na leru???

Post by liaar »

amar1994 wrote:
liaar wrote:
Apsolutno, ja svoj ne držim upaljen prije polaska duže od dvije minute, i to radim trenutno sa ovim autom jer me zeza podloška dizne pa mi padne kamen sa srca kad čujem da prestane roktat :bih:
koje je auto , nemoj to ostavljat tako , sjebat ce ti ulje :wink:
206, ha de i, otić ću ovih dana doktoru, dok dobijem pay check :D

A inače je u Bosni fazon pljuvat dizele, a više od 50% je dizela i plinaša, benzinci čisti postali rijetkost na cesti
Naslovnica
Posts: 27934
Joined: 20/03/2013 15:38

#22 Re: Nepotrebni rad na leru???

Post by Naslovnica »

amar1994 wrote:
Naslovnica wrote:Evo ide zima, minusi, struganje leda...
Ja uobičajeno za to godišnje doba prvo upalim auto, upalim grijač zadnje šajbe, pa onda prionem na čišćenje snijega i struganje leda.
I ne planiram prekidati tu praksu.
Naravno, sve to pod uslovom da ima snijega i leda.
Ako nema, pali, vozi...
:?

Ja upalim i prednji i zadnji grijac :P :mrgreen:
To je banja, dedemi. :thumbup: :thumbup:
Dok sam tamo nekada početkom 2000tih Ford Ka, imao grijač prednje šajbe. Rahatlook.
User avatar
amar1994
Posts: 28546
Joined: 11/01/2015 12:22
Location: Neđeljišta

#23 Re: Nepotrebni rad na leru???

Post by amar1994 »

liaar wrote:
amar1994 wrote:
liaar wrote:
Apsolutno, ja svoj ne držim upaljen prije polaska duže od dvije minute, i to radim trenutno sa ovim autom jer me zeza podloška dizne pa mi padne kamen sa srca kad čujem da prestane roktat :bih:
koje je auto , nemoj to ostavljat tako , sjebat ce ti ulje :wink:
206, ha de i, otić ću ovih dana doktoru, dok dobijem pay check :D

A inače je u Bosni fazon pljuvat dizele, a više od 50% je dizela i plinaša, benzinci čisti postali rijetkost na cesti
:mrgreen:

Otidji ko dedovica , meni su radili prije 3 god , evo ih jos uvijek drze :)



:lol: :run:
User avatar
amar1994
Posts: 28546
Joined: 11/01/2015 12:22
Location: Neđeljišta

#24 Re: Nepotrebni rad na leru???

Post by amar1994 »

Naslovnica wrote:
amar1994 wrote:
Naslovnica wrote:Evo ide zima, minusi, struganje leda...
Ja uobičajeno za to godišnje doba prvo upalim auto, upalim grijač zadnje šajbe, pa onda prionem na čišćenje snijega i struganje leda.
I ne planiram prekidati tu praksu.
Naravno, sve to pod uslovom da ima snijega i leda.
Ako nema, pali, vozi...
:?

Ja upalim i prednji i zadnji grijac :P :mrgreen:
To je banja, dedemi. :thumbup: :thumbup:
Dok sam tamo nekada početkom 2000tih Ford Ka, imao grijač prednje šajbe. Rahatlook.
:thumbup: :thumbup:

Samo se sajba skupa ko dzavo :izet: :D
User avatar
Tomahawk11
Globalni moderator
Posts: 109749
Joined: 14/08/2009 14:51

#25 Re: Nepotrebni rad na leru???

Post by Tomahawk11 »

Pa normala, i prednje i zadnje...lakše se struže :D
Post Reply