Narod i njegovi običaji

Rasprave na razne teme... Ako ne znate gdje poslati poruku, pošaljite je ovdje.

Moderators: Benq, O'zone

Post Reply
condy
Posts: 7814
Joined: 22/09/2011 14:34

#251 Re: Narod i njegovi običaji

Post by condy »

Sarajmen wrote:A je li samo kod nas običaj da se gleda u findzan ili šolju od kafe i, na osnovu njenog taloga naprđuje o budućnosti...
Gatati iz kafe najbolje je tokom dana, a prigodni dani za takvo “čitanje” su utorak i petak. :D
ZNAČENJA SIMBOLA:

A (slovo) – rođenje; početak; sretan ulazak u posao.
AKROBAT – napetost; opasnost; upuštate se u rizične poslove, težnja za postizanjem ravnoteže.
ALIGATOR – opasnost; tajni neprijatelji.
ANĐEO – dobre vijesti; radosno iznenađenje; sreća na putu ili u kući; zaštita.
AUTOMOBIL – sreća u započetim poslovima, posjeta, putovanje; neočekivane promjene na dobrobit okoline; ako je okrenut prema dnu šalice, a ispred njega stoji osoba, javlja nesreću.
AVAN (MUŽAR) – potrudi se u poslu.
AVION – iznenadno duže putovanje, sreća, napredak, primitak vijesti, nenadani poklon; ako je prepolovljen, nesreća.

BAČVA – ogovaranje.
BAJONETA – mala nesreća.
BAKA – žalost u kući.
BALON – kratkotrajne neprilike, idalizacija neke situacije ili osobe; budite oprezni; preuveličavanje ozbiljnosti situacije.
BAŠTA – veselo društvo.
BEBA – ako je na dnu šalice znači manje probleme; više beba je iznenadni neuspjeh; rođenje djeteta predviđa nove početke, ali i situaciju čiji razvoj treba kontrolirati.
BIČ – energija; seksualnost; aktivnost; moguća agresija, ogovaranje.
BIK – djelujte samostalno; ženi javlja nasrtljivo udvaranje, a muškarcu svađu s prijateljicom.
BILJKE – uvijek su nagovještaj nečega dobrog, sreće u ljubavi, odanosti, vjernosti; priznanja i odlikovanja, unapređenja posredstvom nekog zaštitnika; što ih je više, veselje je veće.
BOCA – dobre vijesti, zadovoljstvo; ako ih je više, zdravstvene tegobe.
BOLNIČARKA – opasnost, bolest, odlazak u bolnicu; ako je lik u blizini ruba šalice, moguće da će se razboljeti netko od vaših najbližih; ako je pri dnu, moguća je teška bolest s neizvjesnim ishodom.
BOR – ako uspijete istrajati u započetom poslu, čeka vas uspjeh i slava; pred vama je povoljno razdoblje koje trebate iskoristiti.
BRDO – uspjeh poslije teškoća i napornog rada; više brda znače prepreke na putu do cilja.
BRAVA – iznenadne poteškoće i prepreke kod ostvarenja planova i ciljeva koji su vam bitni; nema izlaza iz postojeće situacije.
BRIJEG – lošiji predznak; poteškoće na putu do cilja, ali savladive uz napor; ako su iznad brijegova i mrlje u obliku oblačića, tad se radi o preprekama na putu općeg napretka.
BROD – povratak optimizma i nade; povoljan razvoj situacije; vrijeme radosti i napretka; očekuju vas sretni događaji; moguće putovanje vodom; pismo iz daleka s kašnjenjem.
BROJEVI – mogu označavati vremenski rok; igraj lutriju na te brojeve.
BUBA – neugodnosti, trač, ogovaranje, čuvajte se ulizica; sitna krađa ili neka druga šteta; težak zadatak će predstavljati izazov vašoj naravi.
BUBAMARA – svadba u kući; veselje.
BUBANJ – skandal u okolini; očekujte promjene; potražite novi smjer u započetoj akciji.
BUKET CVIJEĆA – velika radost; želje će se ispuniti, prijateljstvo; trajna ljubav, sretan brak; gosti; izjava ljubavi; ne vjerujte laskavcima.
BUNAR – dugotrajna sreća u životu; sretno razdoblje će potrajati.
BURE – dobar posao, dobitak, treba istrajati u poslu.

CIPELA – novosti ili novi počeci; promjena na bolje; odlazak na put ili dolazak nekog gosta; muška cipela najavljuje uspešno putovanje; a ženska, gosta u kući.
CRKVA – ceremonija; duhovna preobrazba; bolest ili vanredno napredovanje u svemu, ovisno o okolnim likovima.
CRTE – putevi; od dna šalice prema njenom rubu oblikuju se crte što nalikuju cjevčicama, ako su otvorene na gornjem kraju, znak su sreće na području posla, prijateljstva i ljubavi; ako su crte zatvorene odnosno ako je uz rub šalice deblja naslaga taloga, koja zatvara većinu crta, tad je to znak zapreka u poduhvatima; vrlo malo crta u šalici znak je da osoba previše polaže na sigurnost i želi mir; puno crta u šalici označava dug život sa sretnom starošću; ravne, jasne i uspravne crte najavljuju napredak bez problema, uspjeh u svakom pogledu; vodoravne, valovite ili krivudave crte znače razočaranja i teškoće do cilja, neuspjeh; a nakrivljene crte, neuspjeh; ako je crta kosa, upozorava na grešku u poslu; a račvasta govori da se dvoumite; nepravilne šare na dnu, imat ćete promjenljivo materijalno stanje.
CRV – brige kroz posao, propali planovi, zastoj u aktivnostima, raspad posla, prezir, svađa.
CVIJEĆE – novčani dobitak; samo jedan cvijet znači da će vam se ostvariti želja, čast; poklonjeni osjećaji.

ČAJNIK – ugodno društvo, druženje; gosti; ako je pri rubu šalice simbolizira radost, sreću, zadovoljstvo, a pri dnu upozorava vas da biste trebali izbjegavati svađe i sukobe ukoliko želite biti zadovoljni.
ČAMAC – ostvarenje planova, pozitivan ishod, ali s kašnjenjem; nenadani dobitak, bogatstvo; znak zaštite; posjet prijatelja.
ČARAPA – ogovaranje.
ČAŠA – zdravstveni problemi, posjeta doktoru; postojanost, sigurnost; novo prijateljstvo.
ČAVAO – brige, ogovaranje, pa povećajte oprez.
ČEKIĆ – briga, svađe i opasnosti, ali i savladavanje prepreka, nakon većeg napora; iznenadna vijest; pri vrhu šalice znači da će se prepreke savladati; pri dnu najavljuje nove prepreke, moguće svađe u porodici ili s dragom osobom.
ČEŠALJ – veliki gubitak, vijest o nekoj nesreći, oprez u blizini doma.
ČETVEROKUT – ovisno kako je oblikovan i čime okružen; romb ukazuje na veliku ljubavnu sreću; dugački pravokutnik znak je skore svađe u obitelji; ako su u blizini križići ili kutovi, tada je upitna partnerova vjernost.
ČIZMA – zaštita od bola i nesreće; pomoć od nepoznate osobe; pri vrhu šalice najavljuje dobitak koji će vas obradovati; a na dnu šoljice, neuspjeh, sramotu; stopalom okrenuta prema rubu, predstoji vam dugo, ali uspješno putovanje od kuće; ako je okrenuta prema dnu; ozdravljenje; poderane čizme znače da ćete napraviti grešku.
ČOVJEK – posjet; ako je jasna uspravna figura u blizini drške, doći će gost tamne kose, a ako je zamagljena ili svjetlosmeđa figura, bit će svjetlokos; ako ima ispruženu ruku, donijet će vam dar; ako je gol, znak je neispunjenog obećanja, sramote ili neprijatnosti; kad je okrenut prema dnu šalice, znači vjernost i ženidbu, a okrenut prema vrhu, neverstvo i raskid.

DAMA – čast i priznanje.
DELFIN – radost, veselje uspjeh.
DEVA – brzina, lijepe vijesti.
....
http://astro-portal.hr/gatanje-iz-kave/4811
http://www.bosnic.com/Zapisano-u-talogu ... 13225.html
User avatar
piupiu
Posts: 16345
Joined: 05/01/2008 05:08

#252 Re: Narod i njegovi običaji

Post by piupiu »

Ne sušite donji veš noću ... :D
- Kada govorim o crvenoj magiji, najdraže mi je ono poređenje između crvene i bijele ruže. Bijela ruža je mirisnija od crvene. Bijela nas asocira na ljepotu, svjetlost i ljubav prema Stvoritelju, a crvena na zaljubljenost. Svojstva bijele ruže poništavaju zle čini crvene ruže. Na primjer, sok ocijeđen iz bijele ruže je lijek za više od hiljadu bolesti, dok se od crvene ruže pravi sok na koji sihirbazi mogu bajati – uvodi u priču o crvenoj magiji ef. Majdančić. U nastavku je pojasnio da je crvena magija, ustvari, ljubavna magija.

Pravi se da bi se privukla osoba do koje je čovjeku stalo, a ona, ili je već tuđa ili ne mari za njega. – Međutim, ne pravi se uvijek crvena magija iz ljubavi, ona se često koristi i iz koristoljublja, da da bi se došlo do tuđeg bogatstva. Ljubavnih sihira ima dosta, negdje oko 70 vrsta, i svi oni spadaju pod crvenu magiju – govori i nastavlja: – Ona se često pravi na odjeću, posebno unutarnji veš. U toku noći, dok se veš suši napolju, osoba koja je naumila da opčara nekoga, krade njen veš i nosi ga crnomagijašu. Kada ovaj završi obred, veš se vraća na staro mjesto. Sve se mora odigrati prije zore. Kada osoba kojoj je magija napravljeno obuče to, potpada pod utjecaj crvene magije. Osjeća se dezorjentisano, zapušta porodicu, posao i potpuno se predaje osobi koja je spremila magiju.

http://www.aura.ba/duhovni-iscjelitelj- ... -ves-nocu/
User avatar
Asta
Posts: 1082
Joined: 05/03/2012 14:54
Location: Sjeverno od tuge

#253 Re: Narod i njegovi običaji

Post by Asta »

Nekad sam mislila da samo kod nas imaju ti nekakvi obicaji, ali ima i u drugim kulturama.
Kad sam se udala (on-bivsi, nije nase gore list) kaze njegova mama da poslije prve bracne noci i tj. prvi dan ne stavljam nista u kosu kao snale ili da ne vezem kosu u rep.
Kazem joj "kakva prva bracna noc, tri godine zivjeli zajedno" kaze ona nema veze to vazi za poslije vjencanja,jer ako budem vezala kosu uvjek cu u braku biti "svezana" on ce kao uvjek biti glavni.
User avatar
Connaisseur Karlin
Posts: 20595
Joined: 31/01/2016 16:16

#254 Re: Narod i njegovi običaji

Post by Connaisseur Karlin »

piupiu, pronasla sam odlicnu stranicu o narodnim obicajima u HR BiH SR MK i SLO

http://narodni.net/category/narodni-obicaji/
User avatar
piupiu
Posts: 16345
Joined: 05/01/2008 05:08

#255 Re: Narod i njegovi običaji

Post by piupiu »

User avatar
piupiu
Posts: 16345
Joined: 05/01/2008 05:08

#256 Re: Narod i njegovi običaji

Post by piupiu »

Je l' iko čuo za ovaj običaj? Ja prvi put ... crtanje po licu mlade - protiv uroka.

Image

Code: Select all

Kosovar Bosnian bride Senita Demirovic's face painting, as she stands in front of the house of her bridegroom on her wedding day for a traditional ceremony in the village of Donje. The bride has her face painted to prevent bad luck during the wedding ceremony.
Image
Image
Kosovar Bosnian woman Arleta Sahiti poses after her face was painted by a woman during a presentation of the traditional wedding ceremony ...
djana h
Posts: 39213
Joined: 06/08/2009 18:23

#257 Re: Narod i njegovi običaji

Post by djana h »

JanuaryJones wrote:
Bloo wrote:
JanuaryJones wrote: Stvarno ima svega :run: meni su fascinantni ovi običaji i vjerovanja oko trudnoće, rađanja, dojenja. Čak i svekrva u mene imala je par bisera kad sam se porodila, ono da sam ostala širom otvorenih usta :lol:
:lol: :lol:
jao daj te :D obozavam ih
iako nemam djece, od svoje trudne/porodene raje se naslusam svega :D
Pogledaj na linku što sam postavila @piupiu za običaje oko Žepe, Vlasenice...nema čega nema. A ja sam dobila "instrukcije" da mi slučajno ne kapne mlijeko na šporet/peć, da skupljam višak mlijeka u pamučne krpice i ne puštam mlijeko niz sudoper (ne sapiram) :shock: jer ne valja i slično. Od šoka sam sve upute i zaboravila :lol:
Ima,ima svega,pa kad opereš na ruke neke gazice ili krpice koje su bile u dodiru s mlijekom treba tom vodom u kojoj se pralo zaliti neku mladu voćku :-)
Ili,ako žena unutar 40 dana od porođaja treba izaći vani mora u džepu nositi neki ključ :lol:
Uglavnom,običaji koji su nastali i razvili se u narodnom vjerovanju zbog straha od gubitka mlijeka kod porodilje ili neke bolesti i sl.
Bodkin
Posts: 21505
Joined: 03/09/2008 00:48
Location: Overseas

#258 Re: Narod i njegovi običaji

Post by Bodkin »

JanuaryJones wrote:
Juglon je materija koja spada u grupu prirodnih boja ali je i jak herbicid. Kako lišće opada, juglon se taloži o zemljištu oko stabla i truje okolno bilje (orah eliminiše konkurenciju).Njegovo isparavanje iz svjezeg lisca i iz zemlje iz korijena oraha moze izazvati trovanja i glavobolje. Mnoge biljne vrste ne mogu opstati pod orahom i u blizini oraha.

Insekti bjeze od oraha, jer ih juglon truje i ubija.

Dakle: juglon ubija mnoge biljne vrste, ubija insekte i od njega se poboljevaju ljudi koji dugo borave ispod oraha.
:lol: odlicno :thumbup: :thumbup:
User avatar
jao_situacije
Posts: 17943
Joined: 29/03/2014 19:20

#259 Re: Narod i njegovi običaji

Post by jao_situacije »

sherbett wrote:Ovo za orah :thumbup:
sad kad vrtim film..pa ja sam ko klinka svake praznike provodila djelom na selu..imali ogroman orah pred kucom u vinogradu i na njemu bi provela pola dana..uzmem knjigu, nesto i sjedim na grani...bas je bio fini hlad :-D

Neg, jos jedna zanimljivost kod oraha...jedino drvo ciji korijen ide u zemlju koliko i ono u visinu..zato ga je dobro saditi na trusnom tlu..da poveze zemlju..
nisam znao za korijen :thumbup:
User avatar
piupiu
Posts: 16345
Joined: 05/01/2008 05:08

#260 Re: Narod i njegovi običaji

Post by piupiu »

DINAROIDI I SEKS: Tko nam je ukrao “Gonjanje”?


Premda se o gonjanju rijetko govorilo, a još rjeđe pisalo od strane relevantnih stručnjaka (etnologa, povjesničara ili sociologa), ovaj je fenomen zanimljiv stoga što baca sasvim drugačije svjetlo na prosječnog hrvatskog Dinaroida. Zdrava seksualnost, taj česti pojam modernog liberalnog društva pojavio se na Zapadu tek 60-tih godina 20. stoljeća. A kod nas “konzervativnih” Dinaroida on je trajao više od tisuću godina!

Dakle, što je gonjanje? Ukratko, gonjanje je seksualna igra mladića i djevojke u ruralnim dinaroidnim krajevima koja se događala za vrijeme napasanja ovaca, rada u polju, a u nekim krajevima (Lika na primjer) čak i u kući za vrijeme prela. Na primjer, djevojka bi napasala ovce u brdu i pri tome zapjevala iza svega grla. Pjesmu bi čuo mladić (ne mora biti njen momak) koji bi joj ubrzo prišao te bi pojurio za njome. Ona bi se pretvarala da “bježi” i da se “otima” (zapravo sve je bila njena igra), onda bi je mladić ubrzo povalio na ledinu. Pri tome ju je mogao mijesiti koliko ju volja, ali nije smio prodrijeti penisom u njenu vaginu jer to nije dozvoljavao moral dotične sredine. Ukratko, unatoč strogom moralu Katoličke crkve u ono doba, gonjanje je bila općeprihvaćena pojava kod ruralnih Dinaroida.


Dok se ova vrsta gonjanja odvijala u Dalmatinskoj Zagori isključivo izvan kuće (polje ili brdo), u nekim drugim dinaroidnim područjima (Lika, na primjer), ovo se događalo i u samim kućama za vrijeme prela uz blagoslov roditelja i svakolike rodbine.
Sjećam se priče jednog čovjeka koji je negdje 50-tih godina kao mladić bio u jednoj ličkoj kući za vrijeme prela. Po njegovu pričanju, u kući su bili ne samo djevojke i mladići već također i roditelji djevojaka. Nakon rada, jela, pića i pjesme, ubrzo je nastalo gonjanje. Zapravo, nije se trčalo po kući već su se djevojka i njen partner jednostavno sklonili u neki kut i tamo se rastezali i mijesili uz puno odobrenje starijih ljudi, uključujući i djevojkine roditelje.

I ovaj čovjek, koji je bio nazočan ovome ličkom prelu, on se – po vlastitim riječima – u početku malo stidio jer je došao iz drugog kraja gdje se ovo nije događalo. Međutim, na nagovor roditelja jedne djevojke koju nitko nije “mijesio” te večeri, on se ipak dao na posao te na njenu radost kao i na radost njenih roditelja on ju je na kraju ipak dobro izgonjao.

Don Ilija Drmić u knjizi “ŽŽupa Grabovica (kroz 150 godina (1831-1981)) (izdanje Krššćanske Sadaššnjosti Zagreb i Žžupnog ureda Grabovica 1981.) objavljuje jedno pismo iz Arhiva Biskupskog Ordinarijata Mostar (ABOM 79/1889.).

U tom pismu, napisanom 14. svibnja 1889. u Grabovici, žžupnik grabovički pišše biskupu fra Pašškalu Buconjiću:

“…Ako ove godine po krizmu dođete u ove žžupe, vrlo je potrebito da u ovoj žžupi govorite protiv Psovki, Gonjanju, Uskakanju, Nevođenju diece k misi, i nemolenju.”

Paradoksalno je da bašš jedan fratar dade najbolju meni poznatu definiciju gonjanja. U spomenutom pismu slijedi pratarski sažžeta i precizna definicija gonjanja:

” Gonjanje jim je ovo, momak curu najnepošštenije stojećke, sjedećke, ili ležžećke drpulja na sami, ili vidimice i očito na svakom miestu, prid svakom vrstom čeljadi, to kod njih niti je grieššno, ni sramotno, ni zamirito, već momku i divojki kano potrebito, i dično.”

U protivnom, bila bi sramota za djevojku i njenu obitelj jer bi puknio glas selom da su se sve djevojke izgonjale osim ove jadnice. I ovdje je, potsjetimo se, kao i u prijašnjem slučaju vladalo nepisano pravilo da se penis ne zavlači u vaginu.

Zanimljivo je napomenuti da se ovo uglavnom poštivalo. Bilo je doduše i rijetkih izuzetaka kada se mladić jednostavno nije mogao kontrolirati. Isto tako, trebala se poštivati i volja djevojke. Drugim riječima, ukoliko djevojki nije bilo do gonjanja onda je mladić trebao poštivati njenu volju. Onaj koji nije poštivao njenu volju ili koji je koristio svoj penis u nedozvoljene radnje (prodor u vaginu), taj je nailazio na strogu osudu sela te ga je pratio zao glas cijeloga života.

Poznavao sam jednu takvu osobu iz Imotske krajine. Zvao se Marijan (već je davno umro). Kad sam bio srednjoškolac uvijek sam se čudio zašto su stariji ljudi u selu mrzili tog čovjeka koji je u to vrijeme meni izgledao prilično normalan starac (premda malo sirov). Jednom sam pitao jednu ženu što je posrijedi. Ona mi je ukratko sve objasnila. Ovaj rečeni Marijan – po pričanju ove žene – nije poštivao nepisana pravila gonjanja. Kad je bio mlad on je samovoljno nametao svoja vlastita pravila (možemo slutiti o čemu se radilo!) te je zbog toga navukao na sebe bijes cijeloga sela. Taj zao glas pratio ga je do same smrti. često su ga puta njegovi vršnjaci “podsjećali” na ovu njegovu “sramotu” i u dubokoj starosti. Oni se nisu ustručavali da o svemu izvijeste i njegova sina jedinca. Na kraju je i sam sin – po pričanju ljudi – zamrzio oca zbog ove “sramote” koju je nanio obitelji.

Ukratko, unatoč sveprisutnom gonjanju, rijetko se događalo da djevojka zatrudni sve iz straha što će selo reći. Kad bi se ovo ipak dogodilo, onda je na nju padala isključiva krivnja. Sjetimo se samo Raosovih “Prosjaka i sinova”. Tamo se Vrtirepka dala u neku vrstu gonjanja. Međutim, onaj vojnik nije poštivao pravila. Zašto? Najvjerojatnije je bio iz drugog kraja gdje se gonjanje nije prakticiralo. Njenu je želju za seksualnom igrom (tj. gonjanjem) ili krivo interpretirao ili se pak ponašao kao neki rijetki pojedinci (poput rečenog Marijana) koji su znali za pravila ali ih nisu poštivali. Ukratko, “sramota” je pala na “časnu” Kikaševu obitelj, poglavito na jadnu Vrtirepku kojoj je did Kikaš predložio da se baci u bunar. Svojom smrću – po vjerovanju Kikaša – Vrtirepka bi se iskupila za svu sramotu koju je nanila obitelji.

Aleksej Pavlovski: Dobro meni su nek stvari ja sam na fakultetu učio, ja sam etnolog diplomirani pa smo neke stvari kolege u duhu društvene kulture južžnih Slavena kod predavačice Jasne Andrić imali i te teme tako da sam neke informacije već čuo.

Na primer postoji jedan običaj u Hercegovini se zvao liganje, u Lici maličanje a to je recimo da je djevojka u toku jedne večeri, kao jedna društvena igra zapravo na neki način bi se prozivali imena parova i sad bi oni izaššli nekud van u mrak, ako cura nije bila zainteresirana ili momak za toga onda bi ona rekla sori stari nismo mi za to i onda bi se vratili ali ako su bili bašš parovi ili htjeli biti par onda su mogli recimo, jošš bi im domaćica odnijela deku u šštalu.

U principu nije smelo doći do spolnog odnosa radi trudnoće, to bašš nije bilo zgodno alli negde je i doššlo. Ili recimo običaj gonjanja, to je sada neššto drugo, to je magija plodnosti u Dalmatinskoj Zagori, to se obično održžavalo na proljeće gde je momak morao gonjati, ajmo reći narodski – povaliti pastiricu djevojku na pod, tu opet nije smjelo doći do spolnog odnosa ona se branila ali to se nekako moralo, dečki su morali to curama raditi, one su morale na to pristati iako su pri tome imale i obavezu braniti se.

To je zapravo htelo poticati običaj analogne magije, magije plodnosti. Ali ujedno kažžem ta seksualnost je na neki spontan način nalazila put pa je onda neku regulativu dožživjela kroz običaje, kroz neko magijsko tumačenje svijeta ili mitsko čak, ali s druge strane nekakve edukacije stvarne, nekog ozbiljnog pristupa tu nije bilo.

Selo je tu bilo primitovno tako da je to bilo zanimljivo, u jednom trenutku je zapravo selo prednjačilo pred gradom kad je grad bio puritanski, recimo tijekom 19. stoljeća sredina i konac 19. stoljeća selo je imalo neku prevagu u toj prirodnosti prema seksualnosti kroz ove običaje koje sam spomenuo, ali recimo s druge strane kasnije se to obrnulo pa kada je krenula neka ozbiljna edukacija, prvi udžžbenici, prva knjiga o tome između dva svjetska rata, od onda pa do danas se u stvari mijenjaju, civilizacijske stečevine zapravo ipak dolaze iz grada a danas je to postalo svejedno jer i selo i grad žžive na isti način.”

Možžda nijedne riječi iz serije Prosjaci i sinovi nisu postale tako popularne kao riječi – SILO NEČISTA!

(…)U imotskim selima ima jedan glagol koji možžda drugdje ne postoji, bar ne u značenju ššto ga ima u Imotskoj krajini.
To je glagol – gonjanje.

I dan danas možžete naći pobožžne starice u tom kraju koje će vam, bez imalo krššćanskog srama, ispričati kako ih je taj i taj negdje u polju ili dubravi – izgonjao.

Gonjati znači zateći negdje samu djevojku, drpati je, povaliti, izgnječiti joj – obično bujne – sise, pritisnuti je, stiskati, pokuššati joj rastaviti noge koje ona grčevito stiska, doprijeti rukama ili međunožžjem blizu one stvari, ali unutra – jok!

Sad, ako ćemo pravo, bilo je ponekad i unutra, al’ i to onda višše nije bilo gonjanje. Gonjanje se uvijek zbivalo uz ograničeni pristanak djevojke. I bi i ne bi. To žženski , i bi i ne bi bio je zapravo veličanstven izazov i veličanstvena suzdržžljivost prirode.

Djevojkom, kao budućom roditeljicom žživota, nasljeđivano stoljećima, upravljalo je načelo opstanka, brige o potomstvu, načelo rada, civiliziranog produžženja vrste.

Mušškarcem također. Kao prirodno jači, on je nasrtao; kao prirodno slabija, ona ga je u gonjanju izazivala, ali mu se i opirala. Gonjanje je tako završšavalo pomirbom. Ali i obostranom žželjom: bit će i ONO jednoga dana, bit će unutra, ali to će značiti ŽŽIVOT, nov žživot – DIJETE.

I onda kad se djevojka ili udana žžena svome tajnom ljubavniku dokraja daje seks je nedužžan, ČIST, kao nebo što se razvedri nakon ššto u grmljavini kiššom natopi zemlju. On nije sila nečista, sila đavolska, kao u Prosjacima i sinovima!

On je – SILA PRIRODNA.

Dugo sam razmiššljao o tome zaššto je žžena u Prosjacima i sinovima sila nečista, premda mi je katolički odgoj nudio, jednostavan odgovor. Kao ljubitelju žžena (ne mislite svaššta!), nametnuo mi se zaključak mnogo jednostavniji od jednostavnog katoličkog. A on glasi: Žžena je u Prosjacima i sinovima sila nečista zato ššto se glavni likovi u toj seriji bave – NEČISTIM POSLOM.

U tome sam otkrio i Raosovu genijalnost i njegov –što se tiče drugog, ljepššeg lica Imotske krajine – potpuni promaššaj.
Kad bi – onako pretjerano karikirani njegovi mušški likovi postojali u stvarnosti, bili bi slabi ljubavnici.

Budući da smatram da je normalni seks rad, da je vezan za rad, te kako mušški likovi u toj seriji ne žžive od rada, nego od varanja – mislim da je za njih i seks varanje. I to varanje žžene!

Kako? Ovako: žŽena u seriji mora ići na priličnom razmaku od mušškarca. Biće da je toliki razmak i između orgazma mušškarca i trenutka u kojem bi orgazam trebala dožživjeti žžena.

Dakle, prosjačenje i varanje kao POGLED NA SVIJET ima svoj izraz i u međunožju. I tu ona prosjačka stvar vara. Ni tu ne možže žživjeti od svoga rada – jadnik, pada (na koljena), ponižžava se do nepostojanja. Umjesto da stoji čvrsto na svojoj “zemlji”, da je obrađuje, da je zadovolji kako bi mu u obostranom užžitku začela plod.

Tako se serija Prosjaci i sinovi izdaje kao serija o NEDOSTATKU PLODNE ZEMLJE koju će natopiti nebo, kišša. Zato je moguće da Kikašš to nesklono mu nebo vara – on u crkvi s pomoću hinjenog boga vara naivnu žženu. Sila nečista je nedostatak rodne zemlje koja je simbol žžene, kao ššto je žžena njen simbol.

Zato je sila nečista, bujna Vrtirepka, zgriješšivšši, trebala skočiti u vodu i tako se ubiti.

Prosjačenje je ubijanje zemlje – žžene, erosa rada. Ali Vrtirepku spaššava Matan koji u svojoj prosjačkoj lukavosti vara čak i svoga najodanijeg mu pretka. Dakle, prosjačenje je moguće i kao “stvaralački” čin.

Ali nije Raos dosegao onu Imotsku krajinu koja ima plodnu zemlju, seksualnog Čovjeka i seksualnu ŽŽenu, koja vežže rad kao načelo planetarnog opstanka.

Milan IVKOŠŠIĆ
Imotska krajina
15. svibnja 1984.
(preneseno iz «Studia»/odlomak)

http://--- NO LINKS ---/wp/dinaroidi-i-seks- ... -gonjanje/
User avatar
Connaisseur Karlin
Posts: 20595
Joined: 31/01/2016 16:16

#261 Re: Narod i njegovi običaji

Post by Connaisseur Karlin »

seoski seks, logicno da je duze opstao , jer to nije bilo moguce prakticirati u urbanim carsijama :)
User avatar
sadie_forever
Posts: 6009
Joined: 24/08/2014 21:34

#262 Re: Narod i njegovi običaji

Post by sadie_forever »

odakle obicaj da se zenskim curicama probuse usi,to je navodno bio zenski sunet,tako meni mama pricala
User avatar
LolaLola
Posts: 314
Joined: 07/05/2013 22:57

#263 Re: Narod i njegovi običaji

Post by LolaLola »

z
sadie_forever wrote:odakle obicaj da se zenskim curicama probuse usi,to je navodno bio zenski sunet,tako meni mama pricala

Da vjerovatno i kod katolika taj sunet vazi. :-)

Inace mi je gadno za vidjeti curice sa piercingom. :(
User avatar
sadie_forever
Posts: 6009
Joined: 24/08/2014 21:34

#264 Re: Narod i njegovi običaji

Post by sadie_forever »

LolaLola wrote:
z
sadie_forever wrote:odakle obicaj da se zenskim curicama probuse usi,to je navodno bio zenski sunet,tako meni mama pricala

Da vjerovatno i kod katolika taj sunet vazi. :-)

Inace mi je gadno za vidjeti curice sa piercingom. :(

nisam znala da to hrvati rade,ja se sjecam kako su mi moji pricali kako je to nasi obicaj,zenski sunet itd ...to je do nedavno bilo toliko jako da nisi curicu bez mindjusa mogao vidjeti a da je starija od 1 god

sad vec zaboravljeno
User avatar
MyTao
Posts: 7048
Joined: 08/12/2012 15:15

#265 Re: Narod i njegovi običaji

Post by MyTao »

JanuaryJones wrote:
Juglon je materija koja spada u grupu prirodnih boja ali je i jak herbicid. Kako lišće opada, juglon se taloži o zemljištu oko stabla i truje okolno bilje (orah eliminiše konkurenciju).Njegovo isparavanje iz svjezeg lisca i iz zemlje iz korijena oraha moze izazvati trovanja i glavobolje. Mnoge biljne vrste ne mogu opstati pod orahom i u blizini oraha.

Insekti bjeze od oraha, jer ih juglon truje i ubija.

Dakle: juglon ubija mnoge biljne vrste, ubija insekte i od njega se poboljevaju ljudi koji dugo borave ispod oraha.
Malo sam zakasnio... ali nije orah jedina biljka koja koristi ovu metodu. Postoji drvo u Juznoj Americi i Caribbean koje moze ubiti ljude ako ispod njega ostanu duze od nekih 10 minuta... Kolumbo je plod tog drveta dao ime "mala jabuka smrti"

http://sploid.gizmodo.com/this-tree-can ... 1505763900
User avatar
Connaisseur Karlin
Posts: 20595
Joined: 31/01/2016 16:16

#266 Re: Narod i njegovi običaji

Post by Connaisseur Karlin »

sadie_forever wrote:odakle obicaj da se zenskim curicama probuse usi,to je navodno bio zenski sunet,tako meni mama pricala
sto podrazumjevas pod "zenski sunet" :?
User avatar
sadie_forever
Posts: 6009
Joined: 24/08/2014 21:34

#267 Re: Narod i njegovi običaji

Post by sadie_forever »

Connaisseur Karlin wrote:
sadie_forever wrote:odakle obicaj da se zenskim curicama probuse usi,to je navodno bio zenski sunet,tako meni mama pricala
sto podrazumjevas pod "zenski sunet" :?
musko obrezivanje je sunet ,tako se zove u islamu i tako ga u BIH ljudi zovu vecinom,,a probusivanje usiju curicama je toliko bilo cesto da je prozvano zenski sunet kod nas,meni su probusili usi sa 3 godine...na zapadu bi te moguce i tuzili za to ,znam kad je jedna bosanka pitala pedijatricu dal moze probuziti usi curici zena je gleda sva u cudu i pita "Ti mene zaista pitas da obavis piercing curici" :D samo me zanima odakle taj obicaj
User avatar
Connaisseur Karlin
Posts: 20595
Joined: 31/01/2016 16:16

#268 Re: Narod i njegovi običaji

Post by Connaisseur Karlin »

sadie_forever wrote:
Connaisseur Karlin wrote:
sadie_forever wrote:odakle obicaj da se zenskim curicama probuse usi,to je navodno bio zenski sunet,tako meni mama pricala
sto podrazumjevas pod "zenski sunet" :?
musko obrezivanje je sunet ,tako se zove u islamu i tako ga u BIH ljudi zovu vecinom,,a probusivanje usiju curicama je toliko bilo cesto da je prozvano zenski sunet kod nas,meni su probusili usi sa 3 godine...na zapadu bi te moguce i tuzili za to ,znam kad je jedna bosanka pitala pedijatricu dal moze probuziti usi curici zena je gleda sva u cudu i pita "Ti mene zaista pitas da obavis piercing curici" :D samo me zanima odakle taj obicaj
busenje uha djevojciama i djecaima je iskljucivo zabiljezeno kao religjski ritual u Indiji, od strane hindusa , i negdje u Aziji

a praksa busenja uha je ako stara , nekoliko tisuca godina u raznim kulutrama :)
User avatar
MyTao
Posts: 7048
Joined: 08/12/2012 15:15

#269 Re: Narod i njegovi običaji

Post by MyTao »

sadie_forever wrote:
Connaisseur Karlin wrote:
sadie_forever wrote:odakle obicaj da se zenskim curicama probuse usi,to je navodno bio zenski sunet,tako meni mama pricala
sto podrazumjevas pod "zenski sunet" :?
musko obrezivanje je sunet ,tako se zove u islamu i tako ga u BIH ljudi zovu vecinom,,a probusivanje usiju curicama je toliko bilo cesto da je prozvano zenski sunet kod nas,meni su probusili usi sa 3 godine...na zapadu bi te moguce i tuzili za to ,znam kad je jedna bosanka pitala pedijatricu dal moze probuziti usi curici zena je gleda sva u cudu i pita "Ti mene zaista pitas da obavis piercing curici" :D samo me zanima odakle taj obicaj
Nebi te niko tuzio... buse se usi djeci i puno mladjoj od 3 godine.
User avatar
LolaLola
Posts: 314
Joined: 07/05/2013 22:57

#270 Re: Narod i njegovi običaji

Post by LolaLola »

sadie_forever wrote:
LolaLola wrote:
z
sadie_forever wrote:odakle obicaj da se zenskim curicama probuse usi,to je navodno bio zenski sunet,tako meni mama pricala

Da vjerovatno i kod katolika taj sunet vazi. :-)

Inace mi je gadno za vidjeti curice sa piercingom. :(

nisam znala da to hrvati rade,ja se sjecam kako su mi moji pricali kako je to nasi obicaj,zenski sunet itd ...to je do nedavno bilo toliko jako da nisi curicu bez mindjusa mogao vidjeti a da je starija od 1 god

sad vec zaboravljeno
Koji "vasi"?
User avatar
piupiu
Posts: 16345
Joined: 05/01/2008 05:08

#271 Re: Narod i njegovi običaji

Post by piupiu »

LolaLola wrote:Inace mi je gadno za vidjeti curice sa piercingom. :(
Papanluk, ali baš. Ljepšeg izraza nemam.
User avatar
AleksoMKD
Posts: 7491
Joined: 01/03/2012 15:03
Location: Tamo gdje vjecno sunce sja

#272 Re: Narod i njegovi običaji

Post by AleksoMKD »

piupiu wrote:
DINAROIDI I SEKS: Tko nam je ukrao “Gonjanje”?

Nesto slicno je postojalo na istoku Makedonije, barem u planinskim selima. Mladic i devojka, obavezno obuceni bi se pokrili dekom (da im se ni glave ne vide) te se stiskali i fatali do mile volje.
Normalno ako jedno od njih ne zeli, nikome nista.
Ali uvek je bilo u drustvu vise mladica i devojaka, nikada sami (inace sramota velika ako ih neko vidi) i ponekad bi se izmenjali svi mladici sa svim devojkama ali uvek par po par dok drugi dobacuju i smeju se.
User avatar
Connaisseur Karlin
Posts: 20595
Joined: 31/01/2016 16:16

#273 Re: Narod i njegovi običaji

Post by Connaisseur Karlin »

AleksoMKD wrote:
Nesto slicno je postojalo na istoku Makedonije, barem u planinskim selima. Mladic i devojka, obavezno obuceni bi se pokrili dekom (da im se ni glave ne vide) te se stiskali i fatali do mile volje.
Normalno ako jedno od njih ne zeli, nikome nista.
Ali uvek je bilo u drustvu vise mladica i devojaka, nikada sami (inace sramota velika ako ih neko vidi) i ponekad bi se izmenjali svi mladici sa svim devojkama ali uvek par po par dok drugi dobacuju i smeju se.
speed klix pod dekom :D
User avatar
vješalica
Posts: 10114
Joined: 02/04/2010 19:12

#274 Re: Narod i njegovi običaji

Post by vješalica »

Connaisseur Karlin wrote:
busenje uha djevojciama i djecaima je iskljucivo zabiljezeno kao religjski ritual u Indiji, od strane hindusa , i negdje u Aziji

a praksa busenja uha je ako stara , nekoliko tisuca godina u raznim kulutrama :)
Po ko zna koji put ti u sukobu sa religijom...
Da je religija iskljucivi motiv kad pogledamo daleko u proslost busenja odredjenih dijelova tijela upravo nije
Ali tebi je to teako dokazivo
Osim sto se u avim temama spominjuci religiju kao iskljucivi razlog za odredjene pojave izlazes glupoj blamazi jos mislis da to prolazi....
User avatar
JoseMujica
Posts: 27541
Joined: 11/01/2011 14:33
Location: škripe oko Lištice
Grijem se na: Legitimnost
Vozim: Političko Sarajevo
Horoskop: Poskok

#275 Re: Narod i njegovi običaji

Post by JoseMujica »

Connaisseur Karlin wrote:
AleksoMKD wrote:
Nesto slicno je postojalo na istoku Makedonije, barem u planinskim selima. Mladic i devojka, obavezno obuceni bi se pokrili dekom (da im se ni glave ne vide) te se stiskali i fatali do mile volje.
Normalno ako jedno od njih ne zeli, nikome nista.
Ali uvek je bilo u drustvu vise mladica i devojaka, nikada sami (inace sramota velika ako ih neko vidi) i ponekad bi se izmenjali svi mladici sa svim devojkama ali uvek par po par dok drugi dobacuju i smeju se.
speed klix pod dekom :D
još kad lola tihomira pusti :lol: :lol: :lol:
Post Reply