Narod i njegovi običaji
- Gojeni H
- Posts: 10228
- Joined: 28/04/2012 09:54
#201 Re: Narod i njegovi običaji
Turbe 7 brace i ostala "turbeta" gdje ljudi ostavljaju novac nadajuci se da ce im taj cin donijeti nesto bolje u zivotu.
- Gojeni H
- Posts: 10228
- Joined: 28/04/2012 09:54
#202 Re: Narod i njegovi običaji
Nespavanje ispod oraha.
Prvo, sto bi spavao ispod oraha? Drugo, pitanje je zasto ne, spavati ispod oraha.
Kazu: "Ni trava ne raste ispod oraha."
Prvo, sto bi spavao ispod oraha? Drugo, pitanje je zasto ne, spavati ispod oraha.
Kazu: "Ni trava ne raste ispod oraha."
Last edited by Gojeni H on 28/12/2015 05:46, edited 1 time in total.
- piupiu
- Posts: 16605
- Joined: 05/01/2008 05:08
#203 Re: Narod i njegovi običaji
Evo s druge teme ...Gojeni H wrote:
Turbe 7 brace i ostala "turbeta" gdje ljudi ostavljaju novac nadajuci se da ce im taj cin donijeti nesto bolje u zivotu.
JEDILER TEKIJA U SARAJEVU
»Sulejman paša Skopljak ozida turbe nad mezarima sedam nevino pogubljenih (oko 1697.g.) negdje 1815.g. i postavi čuvara turbeta. O prvim čuvarima ne zna se ništa, jedino se zna da je 1865.g. za čuvara turbeta postavljen Sejfulah Iblizović (Muhamedov djed) koji je predhodno završio studije u Istambulu i usavršavanje tesavufa u Brusi. Sejfulah Iblizović počne tu zikr činiti i za kratko vrijeme okupi oko sebe mnogo pristaša. Bio je dobar govornik i učenjak, a uz to i vaiz Careve džamije. Sagradio je semahanu koja je izgorila1878.g. Tako je nastala Jediler tekija uz Jediler turbe koja je postojala sve do 1937.g. kada je na tom mjestu podignuta zgrada Čokadži vakufa. Šejh Sejfulah Iblizović pripadao je halvetijskom redu i u Jediler tekiji obavljao je zikr po halvetijskim načelima.«
(Džemal Čehajić, Derviški redovi u Jugoslaviji, str. 44/45, Orijentalni institut Sarajevo 1986.g.)
»Derviški red halvetija bio je zastupljen i imao je svoje centre i u drugim mjestima Bosne i Hercegovine. Njegov istaknuti predstavnik Ebu Lejs-zade Iblizović šejh Sejfulah efendija (umro 1889.g. u donjoj Tuzli) bio je dobar govornik, pomalo pjesnik i obrazovani mistik. Njegovim posredovanjem otvorene su halvetijske tekije u Višegradu, Rudom, Bijeljini i donjoj Tuzli.«
(Džemal Čehajić, Derviški redovi u Jugoslaviji, str.96/97, Orijentalni institut Sarajevo 1986.g.)
Jediler turbe u narodu poznato kao Turbe sedam braće i Jediler tekija formirani su postepeno. U početku je to samo bila prostorija za čuvara Jediler turbeta. Tradicija kaže da je tu sahranjen neki šejh koji je došao sa sultanom Fatihom. Kasnije su tu sahranjena dva derviša osumnjičena i nevino pogubljena povodom krađe novca iz pašinih Saraja 1494.g., a zatim i četri kapetana koje je Mustafa paša Dalbatan dao pogubiti što nisu bili pravovremeno obavijestili za najezdu vojske Princa Eugena Savojskog na Sarajevo 1697.g. Tako je nastalo kako predanje kaže Turbe sedam braće. Godine 1815. ga ozidaše po naređenju Sulejman paše Skopljaka. Predhodno se nad mezarima počela viđati svjetlost (luca) pa je svijet grobove ogradio daskom i pokrio šimlom.
Najdalji poznati korijen Muhameda seže do pradjeda Salihage Iblizovića koji je 18?? bio član gradskog vijeća, međutim protiv svoje volje je uvučen u zavjeru protiv sultana, izgnan na Kipar gdje je i umro.
http://sarajevo18781918.blogger.ba/arhiva/2006/03/06
http://forum.klix.ba/legenda-o-sedam-brace-t33179.html
Meni se čini da tu nema želja, nego da mu je funkcija više kao kod antičkih proročišta, dodješ s nekim pitanjem, ubaciš lovu, i onda se vraćaš putem i slušaš šta ćeš prvo čuti - jer tu, k'o biva, leži odgovor na tvoje pitanje.
- piupiu
- Posts: 16605
- Joined: 05/01/2008 05:08
#204 Re: Narod i njegovi običaji
JanuaryJones wrote:Ovo je medicinski...a to što se oko babinja nakotilo običaja i bapskih naklapanja od nepranja kose do neizlaska iz kuće to je drugi par cipela.Babinje ili puerperij je period koji počinje završavanjem četvrtog porođajnog doba. Puerperij traje do 6 sedmica, ili 40 dana nakon porođaja, koliko je potrebno da nestanu promjene genitalnih organa nastale tokom trudnoće, i da se oni vrate u stanje prije trudnoće.
Odlično, još jedan dokaz da je narod mudar i da je pratio 'zdravstvene' i psihološke cikluse, koji su prerastali u 'običaje' i 'tradicije'.
- Gojeni H
- Posts: 10228
- Joined: 28/04/2012 09:54
#205 Re: Narod i njegovi običaji
Islam zabranjuje seksualno opstenje kada je zena u postporodjajnom ili menstrualnom periodu. Samo da se zna korijen.piupiu wrote:JanuaryJones wrote:Ovo je medicinski...a to što se oko babinja nakotilo običaja i bapskih naklapanja od nepranja kose do neizlaska iz kuće to je drugi par cipela.Babinje ili puerperij je period koji počinje završavanjem četvrtog porođajnog doba. Puerperij traje do 6 sedmica, ili 40 dana nakon porođaja, koliko je potrebno da nestanu promjene genitalnih organa nastale tokom trudnoće, i da se oni vrate u stanje prije trudnoće.
Odlično, još jedan dokaz da je narod mudar i da je pratio 'zdravstvene' i psihološke cikluse, koji su prerastali u 'običaje' i 'tradicije'.
-
- Posts: 37143
- Joined: 25/05/2010 18:30
#206 Re: Narod i njegovi običaji
PostenoGojeni H wrote:Ah, ne bih to znao. Cuo ja na predahu dok sam bio na skeli ... neke profe, dok sam malterisao, pricali da je Imamura Shohei rezirao neki film, 'naka balada, pa rekoh nek' izgleda k'o da nesto znam.John Cleese wrote:Ne, on se bavi filmskom rezijom (toJest, bavio se ) kao i Kinosita, koji je, zapravo, rezirao film koji komentirasGojeni H wrote:
Shohei se bavi legendom.
(Imamura je istoimeni film snimio par decenija i koju godinicu kasnije, inspiriran, izmedju ostalog i gore navedenim Kinositinim djelom...)
I naravno da je legenda - njena bi geneza mogla biti zanimljiva... Prica se, naime, da je u pradavna vremena u tom pasivnom japanskom kraju zivio imigrant iz neke zemlje seljaka na brdovitom Balkanu...
-
- Posts: 37143
- Joined: 25/05/2010 18:30
#207 Re: Narod i njegovi običaji
Tako jeGojeni H wrote:Islam zabranjuje seksualno opstenje kada je zena u postporodjajnom ili menstrualnom periodu. Samo da se zna korijen.piupiu wrote:JanuaryJones wrote:Ovo je medicinski:
Babinje ili puerperij je period koji počinje završavanjem četvrtog porođajnog doba. Puerperij traje do 6 sedmica, ili 40 dana nakon porođaja, koliko je potrebno da nestanu promjene genitalnih organa nastale tokom trudnoće, i da se oni vrate u stanje prije trudnoće.
...a to što se oko babinja nakotilo običaja i bapskih naklapanja od nepranja kose do neizlaska iz kuće to je drugi par cipela.
Odlično, još jedan dokaz da je narod mudar i da je pratio 'zdravstvene' i psihološke cikluse, koji su prerastali u 'običaje' i 'tradicije'.
Empirija je uistinu korijen svega smislenog u religiji.
- dječak sa šibicama
- Posts: 40709
- Joined: 29/06/2011 23:39
#208 Re: Narod i njegovi običaji
Posto sam odrastao iznad ovog turbeta, jos od djecijih dana znam da se u grad nije silazilo bez da ne stanes ovdje, ubacis koji dinar, i "proucis" ili pomolis se kako god znas.Gojeni H wrote:
Turbe 7 brace i ostala "turbeta" gdje ljudi ostavljaju novac nadajuci se da ce im taj cin donijeti nesto bolje u zivotu.
Jedan jako interesantan obicaj.
- Bloo
- Globalna šefica
- Posts: 50407
- Joined: 16/01/2008 23:03
- Location: Korriban
#209 Re: Narod i njegovi običaji
moras smotat i do svetog ante i onda se ne smijes vratiti istim putemdječak sa šibicama wrote:Posto sam odrastao iznad ovog turbeta, jos od djecijih dana znam da se u grad nije silazilo bez da ne stanes ovdje, ubacis koji dinar, i "proucis" ili pomolis se kako god znas.Gojeni H wrote:
Turbe 7 brace i ostala "turbeta" gdje ljudi ostavljaju novac nadajuci se da ce im taj cin donijeti nesto bolje u zivotu.
Jedan jako interesantan obicaj.
- dječak sa šibicama
- Posts: 40709
- Joined: 29/06/2011 23:39
#210 Re: Narod i njegovi običaji
Jedan cudan obicaj u selu Vijaka, na planini Zvijezdi.
Jedan od najstarijih običaja na području Vijake održao se i ove godine, riječ je o Žutoj žabi. Tradicionalno na pokladni utorak, što je ove godine bilo 17.02.2015. godine, održala se ova manifestacija. Kako to i dolikuje, mještani Vijake okupili su se u Društvenom domu da bi održali tradiciju i prisjetili se starih vremena. Muškarci su u tradicionalnim nošnjama sa bijelim tkanim košuljama, crnim hlačama i fesom koji mora bit crne boje. Žene su također, u nošnjama sa crnim dimijama, bijelim košuljama i vezenim maramama. Manifestacija započinje u 18 sati i uz pjesmu o žutoj žabi kreće se uz Vijaku držeći se za ruke do župne crkve. Ispred župnog dvorišta ili u dvorištu, ovisno o vremenskim uvjetima, naloži se vatra i kada povorka stigne igra se uz pjesmu oko vatre. Sve pjesme koje se pjevaju vezane su uz Vijaku i njihova vremena. Potom se ponovno vraćaju prema Društvenom domu uz popjevke i vrisku. I ove godine bili su ispraćeni pogledima sa prozora mještana koji nisu mogli izaći da im se pridruže, a ostali koji su to željeli pridružili su im se u povorci. Po dolasku u dom nastavlja se uz igru i pjesmu, što se pretvara u igranku koja traje točno do pola noći jer nastupa Korizma i vrijeme posta. Mještanima Vijake pridružile su se mačkare iz susjednih sela Pogari, Oćevije, Strice i mnogih drugih, a za najbolje maske osigurane su četiri vrijedne nagrade koje su dodijeljene na samom kraju zabave. Ovogodišnja „Žuta žaba“ bila je u organizaciji krčme „F&M“ i Mjesne zajednice Vijaka, a prema obećanjima tako će bit i naredne godine uz više sadržaja koji će obogatiti ovaj narodni običaj. Iako je ove godine bilo malo sudionika, svi su se držali one narodne „bolje da nestane sela nego običaja“.
cuj zuta zaba
Jedan od najstarijih običaja na području Vijake održao se i ove godine, riječ je o Žutoj žabi. Tradicionalno na pokladni utorak, što je ove godine bilo 17.02.2015. godine, održala se ova manifestacija. Kako to i dolikuje, mještani Vijake okupili su se u Društvenom domu da bi održali tradiciju i prisjetili se starih vremena. Muškarci su u tradicionalnim nošnjama sa bijelim tkanim košuljama, crnim hlačama i fesom koji mora bit crne boje. Žene su također, u nošnjama sa crnim dimijama, bijelim košuljama i vezenim maramama. Manifestacija započinje u 18 sati i uz pjesmu o žutoj žabi kreće se uz Vijaku držeći se za ruke do župne crkve. Ispred župnog dvorišta ili u dvorištu, ovisno o vremenskim uvjetima, naloži se vatra i kada povorka stigne igra se uz pjesmu oko vatre. Sve pjesme koje se pjevaju vezane su uz Vijaku i njihova vremena. Potom se ponovno vraćaju prema Društvenom domu uz popjevke i vrisku. I ove godine bili su ispraćeni pogledima sa prozora mještana koji nisu mogli izaći da im se pridruže, a ostali koji su to željeli pridružili su im se u povorci. Po dolasku u dom nastavlja se uz igru i pjesmu, što se pretvara u igranku koja traje točno do pola noći jer nastupa Korizma i vrijeme posta. Mještanima Vijake pridružile su se mačkare iz susjednih sela Pogari, Oćevije, Strice i mnogih drugih, a za najbolje maske osigurane su četiri vrijedne nagrade koje su dodijeljene na samom kraju zabave. Ovogodišnja „Žuta žaba“ bila je u organizaciji krčme „F&M“ i Mjesne zajednice Vijaka, a prema obećanjima tako će bit i naredne godine uz više sadržaja koji će obogatiti ovaj narodni običaj. Iako je ove godine bilo malo sudionika, svi su se držali one narodne „bolje da nestane sela nego običaja“.
cuj zuta zaba
- Gojeni H
- Posts: 10228
- Joined: 28/04/2012 09:54
#211 Re: Narod i njegovi običaji
Ako ces iskreno, bosnjo vjeruje u vile, sihire i cudesnu moc turbeta, ... samo ne vjeruje u ono sto treba.piupiu wrote:Gojeni H wrote:
Turbe 7 brace i ostala "turbeta" gdje ljudi ostavljaju novac nadajuci se da ce im taj cin donijeti nesto bolje u zivotu.
Meni se čini da tu nema želja, nego da mu je funkcija više kao kod antičkih proročišta, dodješ s nekim pitanjem, ubaciš lovu, i onda se vraćaš putem i slušaš šta ćeš prvo čuti - jer tu, k'o biva, leži odgovor na tvoje pitanje.
-
- Posts: 37143
- Joined: 25/05/2010 18:30
#212 Re: Narod i njegovi običaji
Fakatdječak sa šibicama wrote: cuj zuta zaba
Bio sam pomislio da je rijec o grupnom uzivanju kakve prirodne halucinogene supstance
-
- Posts: 1371
- Joined: 11/12/2012 16:14
#213 Re: Narod i njegovi običaji
Ima u raznim krajevima, u razlicitim formama:
http://www.dugirat.com/zanimljivost/147 ... -v15-14744
http://www.dugirat.com/zanimljivost/147 ... -v15-14744
- dječak sa šibicama
- Posts: 40709
- Joined: 29/06/2011 23:39
#214 Re: Narod i njegovi običaji
slika sve govori, ko razumije shvatio je
- piupiu
- Posts: 16605
- Joined: 05/01/2008 05:08
#215 Re: Narod i njegovi običaji
"Okreni je, obrni je, iz našega sela nije ..."dječak sa šibicama wrote:
slika sve govori, ko razumije shvatio je
A, sad, stvarno, šta je u pozadini?
- piupiu
- Posts: 16605
- Joined: 05/01/2008 05:08
#216 Re: Narod i njegovi običaji
Wow!KIseljak12 wrote:Ima u raznim krajevima, u razlicitim formama:
http://www.dugirat.com/zanimljivost/147 ... -v15-14744
Pogledaću ovo u cjelini čim prije, zanimljivo! Interesuje me suština: je l' bilo tu djidji-midji, il' su oni samo tako sjedili po čitavu noć?
- dječak sa šibicama
- Posts: 40709
- Joined: 29/06/2011 23:39
#217 Re: Narod i njegovi običaji
Lindzo keks, nosio se po sijelima kao poklon umotan u obicni papir, napravi krug po cijeloj mahali i vrati se na pocetnu adresu.piupiu wrote:"Okreni je, obrni je, iz našega sela nije ..."dječak sa šibicama wrote:
slika sve govori, ko razumije shvatio je
A, sad, stvarno, šta je u pozadini?
- piupiu
- Posts: 16605
- Joined: 05/01/2008 05:08
#218 Re: Narod i njegovi običaji
Aaaaa ... ... a, ja sam na ovo mislila - šta je pozadina?dječak sa šibicama wrote:Lindzo keks, nosio se po sijelima kao poklon umotan u obicni papir, napravi krug po cijeloj mahali i vrati se na pocetnu adresu.piupiu wrote:"Okreni je, obrni je, iz našega sela nije ..."dječak sa šibicama wrote:
slika sve govori, ko razumije shvatio je
A, sad, stvarno, šta je u pozadini?
Hej.....
A sad čujte i počujte ... Linđo!
Evo vam kola, koga je volja, mladosti moja
Ko se krije za kola nije nek mu se ovaj narod smije, ajmo
Udri Linđo samo živo, živo živo živo živo
Udri jače rekla je da će, slomi joj kosti, Bog će ti prosti
Može bolje
Udri udri jače, nek se malo vide gače
Ajmo ruke gori
Moj je dragi najbolji, njega svaka cura voli
Jer on pleše Linđo, jer on pleše Linđo
Ajde dragi sve pokaži, odkrij sada svoje draži
Pleši pleši Linđo, daj zapleši Linđo
I ja mogu, hvala Bogu, kolko mogu dignut nogu
Gužva buka to mi treba diži ruke sve do neba
Joj, joj, joj, joj, joj, joj, joj, joj
Dobro je bilo moja vilo, samo živo živo živo
Vodi je, nosi je, grli je, ljubi, vrimena ne gubi
Udri udri jače, nek se malo vide gače
Ajmo ruke gori
Moj je dragi najbolji, njega svaka cura voli
Jer on pleše Linđo, jer on pleše Linđo
Ajde dragi sve pokaži, odkrij sada svoje draži
Pleši pleši Linđo, daj zapleši Linđo
I ja mogu, hvala Bogu, kolko mogu dignut nogu
Gužva buka to mi treba diži ruke sve do neba
Joj, joj, joj, joj, joj, joj, joj, joj
Lupni nogom o ploču, nek joj sise klopoču
Moj je dragi najbolji, njega svaka cura voli
Jer on pleše Linđo, jer on pleše Linđo
Ajde dragi sve pokaži, odkrij sada svoje draži
Pleši pleši Linđo, daj zapleši Linđo
Neću stiske, neću vriske, hoću reda narod gleda,
Fermaj Linđo, dosta je loma, vodi malu doma
... i ono kad plešu kolo, a muški viču "Okreni je, obrni je, iz našega sela nije ... "
A, možda je to drugo kolo?
- medvjed23
- Posts: 26809
- Joined: 16/07/2010 13:49
#220 Re: Narod i njegovi običaji
glede lapota, naravno da ne podržavam tu ideju, ali ne mislim visoko ni o drugoj krajnosti, odnosno kulturi favorizovanja života u svim okolnostima, po svaku cijenu.. zato sam za opciju legalne i pristupačne eutanazije, pa ko želi, neka je iskoristi.. bolje to nego da ljudi, koji ne žele ili ne mogu živjeti, skaču sa zgrada i sl..
- supercali
- Posts: 23942
- Joined: 06/07/2014 12:30
#221 Re: Narod i njegovi običaji
Recimo narodni obicaj je kad zensku pozove respo na kafu ne valja odbiti
- piupiu
- Posts: 16605
- Joined: 05/01/2008 05:08
#222 Re: Narod i njegovi običaji
Jaooo, Seid Strik! Čuveni profesor hemije Seid Strik? Predavao generacijama Sarajlija, diiivan čovjek bio.Sarajmen wrote: http://www.starigrad.ba/userfiles/file/ ... RAJEVU.pdf
- _BataZiv_0809
- Nindža revizor
- Posts: 66017
- Joined: 09/05/2013 13:56
- Location: ...da ti pricam prstima..kad padne haljina...
- Vozim: Lancia na servisu
#223 Re: Narod i njegovi običaji
Najbolji hlad je ispod oraha. Ali postoji narodno vjerovanje da su se neki ljudi probudili nepokretni Inace pitao sam jednog docenta poljoprivednih nauka, sudskog vjestaka, za utemeljenost tog vjerovanja. Veli da to nista nije naucno dokazano Ali sjecam se da sam znao biti poprilicno "cudnog" osjecaja poslije duzeg boravka u orahovom hladuGojeni H wrote:Nespavanje ispod oraha.
Prvo, sto bi spavao ispod oraha? Drugo, pitanje je zasto ne, spavati ispod oraha.
Kazu: "Ni trava ne raste ispod oraha."
- JanuaryJones
- Posts: 4193
- Joined: 25/08/2013 13:31
#224 Re: Narod i njegovi običaji
@piupiu
Evo štiva i običaja i vjerovanja
http://rogatica-bih.blogspot.ba/2011/02 ... a.html?m=1
Tražila sam zašto ne valja neumiven išta započinjat pa nađoh ovo.
Evo štiva i običaja i vjerovanja
http://rogatica-bih.blogspot.ba/2011/02 ... a.html?m=1
Tražila sam zašto ne valja neumiven išta započinjat pa nađoh ovo.
- piupiu
- Posts: 16605
- Joined: 05/01/2008 05:08
#225 Re: Narod i njegovi običaji
Ooo, pa ovo je prava gozba običaja ...JanuaryJones wrote:@piupiu
Evo štiva i običaja i vjerovanja
http://rogatica-bih.blogspot.ba/2011/02 ... a.html?m=1
Tražila sam zašto ne valja neumiven išta započinjat pa nađoh ovo.
Hvala!
Ali, kakav peksinluk - muškarci se kupaju samo nedjeljom, ženi se ne valja češljati utorkom, srijedom i nedjeljom, dijete ne valja prati, češljati i presvlačiti danom u kojem se rodilo, znači, jednom sedmično garantovano ide musavo u školu ...