Ja to nigdje nisam ni sporio. Drago mi je da mi vjerujes.demimonde wrote:Smisao apsolutno odgovara razmišljanjima jednog kršćanina, budista, hinduista ili deista. Ako ti kažeš da ti je on rekao da je religiozan musliman, vjerujem ti. Ali taj način razmišljanja sličan je razmišljanju bilo kojeg religioznog znanstvenika, a oni su vrlo često skloni vjerovati da su svjetske religije samo tračak spoznaje Stvoritelja, tj. samo naslućivanje običnih smrtnika o izvorištu postojanja koje donekle možda doseže do prave istine, dok monoteističke religije, pogotovo islam, tvrde da su direktna objava od tog samog Stvoritelja koja sadržava konačnu i neupitnu istinu.salik79 wrote:
Pa evo, ja sam napisao. Zar mora jos negdje pisati? Hoces jos jednu njegovu konstataciju? Pokusat cu ga citirati: "Postojanje/Bistvovanje Stvoritelja je nuznost. Bez Sile koja je uzrok i izvor svega sto postoji, pa tako i zakona fizike, svi postulati i zakoni fizike koje poznajemo ne bi imali na cemu pocivati.". (Posto je proslo nekih 14 godina kako mi je ovo rekao, dok smo razgovarali o Stvoritelju i vjeri opcenito, dopustam da sam izostavio, izmijenio, ili ispustio neku rijec, ali smisao apsolutno odgovara originalnoj izjavi).
Za diskusiju o smislu i zancenju rijeci (i Kur´anskog imperativa) "Iqre" se prevashodno moras osloboditi predrasuda. Takodjer, moras shvatiti da "vehabijsko"/talibansko tumacenje Kur´ana ne preovladava u islamskom svijetu. Takva nakaradna tumacenja Islama i vjere jesu doprinijela stagnaciji i nazadovanju (vjerskom, naucnom i svakom drugom) muslimana, ali isto tako uzrok svega navedenog treba traziti i u otudjivanju/udaljavanju od vjere. Cak bih rekao da se ovdje radi i o uzrocno-posljedicnoj vezi. Upravo iz nakaradnog tumacenja, odnosno "uskotracnog" tumacenja Kur´anskih ajeta - dolazi do takvih devijacija koje bi ti zelio pripisati Islamu. A ja ti kontriram i kazem - ne, Kur'an je toliko dubok i sirok da ga se moze primjenjivati u svakoj sferi zivota! Ukratko, Kur´an je okean - a "talibani"/"vehabije" (oni koji ga usko posmatraju i tumace) ga ogranicavaju na onu baricu koja ostane nakon oseke.
Zasto "pogotovo islam"?! Sve monoteisticke religije, u istoj mjeri - svaka za sebe, to tvrde.
Kojim serijatskim pravnicima i teolozima?! Postoje jasni, precizni ajeti koji se ticu jasnih i preciznih tematika. Na njih se odnose ajeti koje nije potrebno dublje i u sirem kontekstu tumaciti. Za sve ostalo je itekako bitna i dubina i sirina tumacenja Kur´ana (za sto postoje mudztehidi). Bez toga je to kao jednodimenzionalno posmatranje svijeta oko sebe.demimonde wrote:Nadalje, Kur'an može biti duhovna inspiracija individuama, promišljateljima, filozofima i sličnima, te tu taj duboki okean dolazi do izražaja, ali takve pjesničke slike malo što znače šerijatskim pravnicima i teolozima. Za njih je Kur'an doslovan Božji govor koji sadržava zakon koji se mora poštovati. Za njih Kur'an nije more, niti bara, nego direktna linija s neba koju se mora slijediti, po kojoj se mora suditi i sve uređivati.
Slazem se u potpunosti. Kao i svaki zakon. Ne slazem s "teretom i okovima" o kojima govoris. Pridrzavaj se jasnih zakona i ne brini za sankcije. Nepostivanje zakona i pravila, u bilo kojoj drzavi, povlaci sankcije - pa tako i u serijatski uredjenoj drzavi. Ne postoji "mastanje i snovanje o znacenjima Kur´ana" nego gnosticko promisljanje, iliti gnoza. Citaj malo djela Ibn Arebija, Rumija, Gazalija, Homeinija...pa ces shvatiti o cemu govorim.demimonde wrote:U sekularnim društvima muslimanima je ostavljeno da maštaju i snuju o značenjima Kur'ana i njegovim dubinama, no da se ti isti nađu u društvima koja po njemu sude, osjetili bi (u nekim slučajevima doslovno) na leđima teret i okove Kur'ana, njegovu ortodoksnost i pravocrtnost. Kur'an se ne može apstrahirati i svoditi na čistu spiritualnost, on je direktan vodič za život, sudstvo, pravo, porezni sustav, vlast, državu itd. Apstrahirati Kur'an u onim njegovim načelima gdje je konkretan je hereza i/ili nevjerništvo.
Pricaj nam malo o tom islamu. Nisam bas siguran da si o tome naukovao, sto bi se reklo, "iz prve ruke".demimonde wrote:Također, da napomenem, ne govorim samo o vehabijskom islamu, nego o institucionalnom islamu kakav je uspostavljen od strane samog Muhameda, kakav je prakticiran stoljećima, naučavan u medresama, objašnjavan od strane učenjaka - ukratko o tradicionalnom institucionalnom islamu.