Motorno ulje- kako izabrati - koju marku; vrstu

Automobili, pitanja, pomoć, savjeti...

Moderators: anex, _BataZiv_0809

Post Reply
jefferson
Posts: 14969
Joined: 28/08/2007 05:31
Location: U.S.A

#1826 Re: Motorno ulje- kako izabrati - koju marku; vrstu

Post by jefferson »

radostan dan wrote:Zadovoljava...pitao sam vas ljetos, kad sam mjenjao.
A u cemu je razlika, to nisam skontao? Ona druga brojka, 30 i 40?
Objasnjeno jedno 100 puta ovdje.
0/5/10W30 imaju kinematicku viskoznost od 9.5 do 12.5cst pri 100c. Evropska 5W30 ulja koja ispunjavaju ACEA A3/B3 B4, C3, C4 standarde imaju viskoznost iznad 11.5cst, obicno oko 12cst. Zovu se zbog toga "teska" 5W30 ulja.
0/5/10W40 ulja imaju kinematicku viskoznost od 12.5 do 15.5cst. Evropska 5W40 ulja (vecina u svijetu) su oko 13-14cst, uz par iznimki. Dok npr. Redline ulje )vjerovatno najbolje ulje na svijetu) u 5W40 verziji ima cst 15.2cst.
Znaci to sto si koristio 5W30 nista za motor ne znaci ako predjes na 5W40.
Ono gdje moze biti razlike je sto je zimi "lakse" ulje bolje jer W30 dostize radnu emperaturu brze nego W40.
Ako pravis puno kratkih relacija 5W30 je bolje od 5W40.
Na kraju, sve je do specifikacija koje proizvodjac trazi za taj motor.
User avatar
basicm
Posts: 10479
Joined: 16/01/2012 21:38

#1827 Re: Motorno ulje- kako izabrati - koju marku; vrstu

Post by basicm »

530i wrote:Gdje LM piše da njihova LL-04 ulja ne treba sipati u auta koja traže taj standard!? Pa ovdje imam pravih komedijaša među forumašima... :lol:
Stvarno sam iznenadjen kolicinom prazne price u postu. Cuj napravis ll04, ali ipak nemoj ti to, sipaj ga umjesto ll01. I LM nije bimal, nego renomirana marka.


Poslato s brzoglasa koristeci Tapatalk!
jefferson
Posts: 14969
Joined: 28/08/2007 05:31
Location: U.S.A

#1828 Re: Motorno ulje- kako izabrati - koju marku; vrstu

Post by jefferson »

basicm wrote:
530i wrote:Gdje LM piše da njihova LL-04 ulja ne treba sipati u auta koja traže taj standard!? Pa ovdje imam pravih komedijaša među forumašima... :lol:
Stvarno sam iznenadjen kolicinom prazne price u postu. Cuj napravis ll04, ali ipak nemoj ti to, sipaj ga umjesto ll01. I LM nije bimal, nego renomirana marka.


Poslato s brzoglasa koristeci Tapatalk!
Vec smo o toj izjavi diskutovali.
Inace vecina ljudi misli da LL-04 znaci stroziju ili "bolju" specifikaciju od LL-01, sto nema veze.
User avatar
basicm
Posts: 10479
Joined: 16/01/2012 21:38

#1829 Re: Motorno ulje- kako izabrati - koju marku; vrstu

Post by basicm »

Kod mene ide LL-01, i volim sipati to vise nego LL-04, nema dpf i koristim beneficije :)


Poslato s brzoglasa koristeci Tapatalk!
530i
Posts: 9169
Joined: 08/12/2009 17:31

#1830 Re: Motorno ulje- kako izabrati - koju marku; vrstu

Post by 530i »

jefferson wrote:
basicm wrote:
530i wrote:Gdje LM piše da njihova LL-04 ulja ne treba sipati u auta koja traže taj standard!? Pa ovdje imam pravih komedijaša među forumašima... :lol:
Stvarno sam iznenadjen kolicinom prazne price u postu. Cuj napravis ll04, ali ipak nemoj ti to, sipaj ga umjesto ll01. I LM nije bimal, nego renomirana marka.


Poslato s brzoglasa koristeci Tapatalk!
Vec smo o toj izjavi diskutovali.
Inace vecina ljudi misli da LL-04 znaci stroziju ili "bolju" specifikaciju od LL-01, sto nema veze.
Razumijemo se...ali i računica je jednostavna, ako ide LL04 onda sipaš to, ako ide LL01 onda to, i nema nikakve filozofije.
User avatar
mk ultra
Posts: 19521
Joined: 31/12/2012 14:05
Location: Bošnjačka verzija države
Grijem se na: Ugalj
Vozim: Bahato
Horoskop: Maćak

#1831 Re: Motorno ulje- kako izabrati - koju marku; vrstu

Post by mk ultra »

Sipao prosla 2 puta LM4100 5w40 + MoS2 Ceratec
Sad idem LM 5w30, da isprobamo i to

Uglavnom, bolje od naseg castrola 3 puta :lol:
Kataklinger
Posts: 1564
Joined: 23/12/2013 11:02

#1832 Re: Motorno ulje- kako izabrati - koju marku; vrstu

Post by Kataklinger »

jefferson wrote:
Kataklinger wrote:Kakvo li je to ulje pa litar 24.5KM? Gradacija 5W30, ne znam ko je proizvodjac. Inace to ulje mi je spomenuo lokalni majstor kad sam pitao za mali servis, kao da je najbolje ali i preskupo. Na kraju sam naravno uzeo ono koje preporucuje fabrika...
Na osnovu tvojih informacija mogli bi zakljuciti i da je maslinovo ulje.
Malo humora nije na odmet :)
Da sam ja tu bio ne bih sigurno zaboravio pa ne bih ni pitao ovdje, ali ovo je sve od informacija s kojim raspolazem, znam koje gradacije mi ide ulje u auto i da je majstor rekao iznad pomenutu cijenu za to neko najskuplje kod njega.
User avatar
amar1994
Posts: 28546
Joined: 11/01/2015 12:22
Location: Neđeljišta

#1833 Re: Motorno ulje- kako izabrati - koju marku; vrstu

Post by amar1994 »

mk ultra wrote:Sipao prosla 2 puta LM4100 5w40 + MoS2 Ceratec
Sad idem LM 5w30, da isprobamo i to

Uglavnom, bolje od naseg castrola 3 puta :lol:
ma samo LM :izet: :D :D
jefferson
Posts: 14969
Joined: 28/08/2007 05:31
Location: U.S.A

#1834 Re: Motorno ulje- kako izabrati - koju marku; vrstu

Post by jefferson »

Kataklinger wrote:
jefferson wrote:
Kataklinger wrote:Kakvo li je to ulje pa litar 24.5KM? Gradacija 5W30, ne znam ko je proizvodjac. Inace to ulje mi je spomenuo lokalni majstor kad sam pitao za mali servis, kao da je najbolje ali i preskupo. Na kraju sam naravno uzeo ono koje preporucuje fabrika...
Na osnovu tvojih informacija mogli bi zakljuciti i da je maslinovo ulje.
Malo humora nije na odmet :)
Da sam ja tu bio ne bih sigurno zaboravio pa ne bih ni pitao ovdje, ali ovo je sve od informacija s kojim raspolazem, znam koje gradacije mi ide ulje u auto i da je majstor rekao iznad pomenutu cijenu za to neko najskuplje kod njega.
Koje auto i motor?
User avatar
konektovan
Posts: 40627
Joined: 19/01/2015 19:12
Location: Mahala
Vozim: Francusku kantu

#1835 Re: Motorno ulje- kako izabrati - koju marku; vrstu

Post by konektovan »

Sad sipam 5w40 total quartz u 1.6 hdi 66 kw. Je l' bolje total 5w30 za taj motor, koji je preko 300kk prekucao, il' da ostanem na 5w40???

Sent from my C6603 using Tapatalk
jefferson
Posts: 14969
Joined: 28/08/2007 05:31
Location: U.S.A

#1836 Re: Motorno ulje- kako izabrati - koju marku; vrstu

Post by jefferson »

konektovan wrote:Sad sipam 5w40 total quartz u 1.6 hdi 66 kw. Je l' bolje total 5w30 za taj motor, koji je preko 300kk prekucao, il' da ostanem na 5w40???

Sent from my C6603 using Tapatalk
5W30 je "bolji" ako pravis kratke relacije. Inace ako to funkcionise sto si do sada radio, drzi se toga. 5W30 ce malo brze doseci radnu temperaturu i poceti brze proces isparavanja dizela koji se pomjesa sa uljem. Ako ides na auto put cesto, ne brini, drzi se 5W40.
User avatar
amar1994
Posts: 28546
Joined: 11/01/2015 12:22
Location: Neđeljišta

#1837 Re: Motorno ulje- kako izabrati - koju marku; vrstu

Post by amar1994 »

jefferson wrote:
konektovan wrote:Sad sipam 5w40 total quartz u 1.6 hdi 66 kw. Je l' bolje total 5w30 za taj motor, koji je preko 300kk prekucao, il' da ostanem na 5w40???

Sent from my C6603 using Tapatalk
5W30 je "bolji" ako pravis kratke relacije. Inace ako to funkcionise sto si do sada radio, drzi se toga. 5W30 ce malo brze doseci radnu temperaturu i poceti brze proces isparavanja dizela koji se pomjesa sa uljem. Ako ides na auto put cesto, ne brini, drzi se 5W40.
citam temu na jednom engleskom forumu i covjek tvrdi da mu je auto slabije islo hladno sa 10w40 nego sa 5w30 , valjda mu duze treba da se ugrije i stigne da podmaze sve komponente :)
jefferson
Posts: 14969
Joined: 28/08/2007 05:31
Location: U.S.A

#1838 Re: Motorno ulje- kako izabrati - koju marku; vrstu

Post by jefferson »

amar1994 wrote:
jefferson wrote:
konektovan wrote:Sad sipam 5w40 total quartz u 1.6 hdi 66 kw. Je l' bolje total 5w30 za taj motor, koji je preko 300kk prekucao, il' da ostanem na 5w40???

Sent from my C6603 using Tapatalk
5W30 je "bolji" ako pravis kratke relacije. Inace ako to funkcionise sto si do sada radio, drzi se toga. 5W30 ce malo brze doseci radnu temperaturu i poceti brze proces isparavanja dizela koji se pomjesa sa uljem. Ako ides na auto put cesto, ne brini, drzi se 5W40.
citam temu na jednom engleskom forumu i covjek tvrdi da mu je auto slabije islo hladno sa 10w40 nego sa 5w30 , valjda mu duze treba da se ugrije i stigne da podmaze sve komponente :)
Ma dobro, zavisi i od auta. Ako je auto predvidjeno za ACEA A1/A5 ulja, a stavis 10W40, to ce imati osjetne posljedice na vucu.
Normlano da 10W40 treba vise vremena da se ugrije, posebno jer su 10W40 ulja obicno "teza" pri radnoj temperaturi nego 5W40 ulja a pogotovo 5W30.
User avatar
amar1994
Posts: 28546
Joined: 11/01/2015 12:22
Location: Neđeljišta

#1839 Re: Motorno ulje- kako izabrati - koju marku; vrstu

Post by amar1994 »

jefferson wrote:
amar1994 wrote:
jefferson wrote: 5W30 je "bolji" ako pravis kratke relacije. Inace ako to funkcionise sto si do sada radio, drzi se toga. 5W30 ce malo brze doseci radnu temperaturu i poceti brze proces isparavanja dizela koji se pomjesa sa uljem. Ako ides na auto put cesto, ne brini, drzi se 5W40.
citam temu na jednom engleskom forumu i covjek tvrdi da mu je auto slabije islo hladno sa 10w40 nego sa 5w30 , valjda mu duze treba da se ugrije i stigne da podmaze sve komponente :)
Ma dobro, zavisi i od auta. Ako je auto predvidjeno za ACEA A1/A5 ulja, a stavis 10W40, to ce imati osjetne posljedice na vucu.
Normlano da 10W40 treba vise vremena da se ugrije, posebno jer su 10W40 ulja obicno "teza" pri radnoj temperaturi nego 5W40 ulja a pogotovo 5W30.
:thumbup:
tako nekako je i napravio ovaj gresku :)
ado-šampion
Posts: 6025
Joined: 13/07/2004 20:02
Location: Sarajevo

#1840 Re: Motorno ulje- kako izabrati - koju marku; vrstu

Post by ado-šampion »

Taj motor o kojem @Konektovan prica je predvidjen da ide 5W-30 Ineo ulje (tzv. low-saps). Quartz 9000 5W-40 nije za tog motora, iako po knjizici pise da jeste. Nisu azurirali knjizice na vrijeme. Po PSA knjizicama u taj motor moze i 10W-40 polusintetika. Ta lijenost, nemar, da se azuriraju knjizice vjerovatno su u velikoj mjeri doprinijeli da PSA HDI motori budu sinonim za probleme s FAP/DPF filterima, a takodjer problemi s famoznim sitom i EGRom su vezani za to.

Neke stvari o tome imaju ovdje: http://c4owners.org/plugins/forum/forum ... hp?97263.0

Mom burazu su sipali taj Quartz 9000 i rezultat je nov EGR - 500 maraka.
User avatar
amar1994
Posts: 28546
Joined: 11/01/2015 12:22
Location: Neđeljišta

#1841 Re: Motorno ulje- kako izabrati - koju marku; vrstu

Post by amar1994 »

Njima je mid saps 5w30 ACEA C2 , ash/pepeo <0.8
Ja sam nasuo C1 <0.5 zbog dpfa, za nijansu je slabija zastita motora i turba, a siguran sam sto se tice egr i dpf valjda [emoji12] [emoji38]
ado-šampion
Posts: 6025
Joined: 13/07/2004 20:02
Location: Sarajevo

#1842 Re: Motorno ulje- kako izabrati - koju marku; vrstu

Post by ado-šampion »

Ma samo se drzati preporuke proizvodjaca. Ineo je i napravljen za te HDI motore.
User avatar
amar1994
Posts: 28546
Joined: 11/01/2015 12:22
Location: Neđeljišta

#1843 Re: Motorno ulje- kako izabrati - koju marku; vrstu

Post by amar1994 »

ado-šampion wrote:Ma samo se drzati preporuke proizvodjaca. Ineo je i napravljen za te HDI motore.
:thumbup:
kod njega predpostavljam u pezo ide i eolys aditiv , kod mene nema, nego je neki oxi-cat varijanta :-) :run:
User avatar
rovac13
Posts: 5161
Joined: 08/12/2013 16:17

#1844 Re: Motorno ulje- kako izabrati - koju marku; vrstu

Post by rovac13 »

Ako je u autu doslo ulje shell 10w40........postoji li bilo kakav razlog da se ne prelazi na total 5w40 quartz 9000.......jer ovaj total je po preporuci proizvodjaca za hdi 2.0 66kw motor.....pod uslovom da je sve ispravno sto se tice dihtunga i slicno.
User avatar
konektovan
Posts: 40627
Joined: 19/01/2015 19:12
Location: Mahala
Vozim: Francusku kantu

#1845 Re: Motorno ulje- kako izabrati - koju marku; vrstu

Post by konektovan »

ado-šampion wrote:Taj motor o kojem @Konektovan prica je predvidjen da ide 5W-30 Ineo ulje (tzv. low-saps). Quartz 9000 5W-40 nije za tog motora, iako po knjizici pise da jeste. Nisu azurirali knjizice na vrijeme. Po PSA knjizicama u taj motor moze i 10W-40 polusintetika. Ta lijenost, nemar, da se azuriraju knjizice vjerovatno su u velikoj mjeri doprinijeli da PSA HDI motori budu sinonim za probleme s FAP/DPF filterima, a takodjer problemi s famoznim sitom i EGRom su vezani za to.

Neke stvari o tome imaju ovdje: http://c4owners.org/plugins/forum/forum ... hp?97263.0

Mom burazu su sipali taj Quartz 9000 i rezultat je nov EGR - 500 maraka.
moj motor,auto, je proizvedeno 2006 godine, a taj ineo tad nije ni postojao po mojim knjizicama. Sa 5w40 prešao do sad 140kk, u zadnje vrijeme se pojavila tromost, al' ne bih da to pripisujemo ulju.
jefferson
Posts: 14969
Joined: 28/08/2007 05:31
Location: U.S.A

#1846 Re: Motorno ulje- kako izabrati - koju marku; vrstu

Post by jefferson »

rovac13 wrote:Ako je u autu doslo ulje shell 10w40........postoji li bilo kakav razlog da se ne prelazi na total 5w40 quartz 9000.......jer ovaj total je po preporuci proizvodjaca za hdi 2.0 66kw motor.....pod uslovom da je sve ispravno sto se tice dihtunga i slicno.
5W40 je sinteticko ulje i obezbjedit ce boljuz astitu motora od 10W40 ulja.
Dihtunzi nemaju veze s tim jer 10W40 i 5W40 imaju vrlo slicnu kinematicku vrijednost na radnoj temperaturi.
jefferson
Posts: 14969
Joined: 28/08/2007 05:31
Location: U.S.A

#1847 Re: Motorno ulje- kako izabrati - koju marku; vrstu

Post by jefferson »

ado-šampion wrote:Taj motor o kojem @Konektovan prica je predvidjen da ide 5W-30 Ineo ulje (tzv. low-saps). Quartz 9000 5W-40 nije za tog motora, iako po knjizici pise da jeste. Nisu azurirali knjizice na vrijeme. Po PSA knjizicama u taj motor moze i 10W-40 polusintetika. Ta lijenost, nemar, da se azuriraju knjizice vjerovatno su u velikoj mjeri doprinijeli da PSA HDI motori budu sinonim za probleme s FAP/DPF filterima, a takodjer problemi s famoznim sitom i EGRom su vezani za to.

Neke stvari o tome imaju ovdje: http://c4owners.org/plugins/forum/forum ... hp?97263.0

Mom burazu su sipali taj Quartz 9000 i rezultat je nov EGR - 500 maraka.
Pitanje je da li je tada Ineo 5W30 bio uopste dostupan?
Kada se knjizica odstampa, ona je odmah zastarila onog trenutka kada izadje iz stamparije.Nije to samo PSA, sve kompanije imaju problema sa knjizicama i nekim stvarima unutra. Problem je kada novi update ne posaljes servisu ili servis ne prati SIB koji je izdala kompanija.
Ali generalno, auto sa DPF-om uvijek treba da ide sa sto manjim procentom sulfatnog pepela i fosfora.
User avatar
amar1994
Posts: 28546
Joined: 11/01/2015 12:22
Location: Neđeljišta

#1848 Re: Motorno ulje- kako izabrati - koju marku; vrstu

Post by amar1994 »

jefferson wrote:
ado-šampion wrote:Taj motor o kojem @Konektovan prica je predvidjen da ide 5W-30 Ineo ulje (tzv. low-saps). Quartz 9000 5W-40 nije za tog motora, iako po knjizici pise da jeste. Nisu azurirali knjizice na vrijeme. Po PSA knjizicama u taj motor moze i 10W-40 polusintetika. Ta lijenost, nemar, da se azuriraju knjizice vjerovatno su u velikoj mjeri doprinijeli da PSA HDI motori budu sinonim za probleme s FAP/DPF filterima, a takodjer problemi s famoznim sitom i EGRom su vezani za to.

Neke stvari o tome imaju ovdje: http://c4owners.org/plugins/forum/forum ... hp?97263.0

Mom burazu su sipali taj Quartz 9000 i rezultat je nov EGR - 500 maraka.
Pitanje je da li je tada Ineo 5W30 bio uopste dostupan?
Kada se knjizica odstampa, ona je odmah zastarila onog trenutka kada izadje iz stamparije.Nije to samo PSA, sve kompanije imaju problema sa knjizicama i nekim stvarima unutra. Problem je kada novi update ne posaljes servisu ili servis ne prati SIB koji je izdala kompanija.
Ali generalno, auto sa DPF-om uvijek treba da ide sa sto manjim procentom sulfatnog pepela i fosfora.
znaci nije fula sa Acea C1 , samo ga NOACK zeza :D :-) , TBN je oko 6 :)
jefferson
Posts: 14969
Joined: 28/08/2007 05:31
Location: U.S.A

#1849 Re: Motorno ulje- kako izabrati - koju marku; vrstu

Post by jefferson »

amar1994 wrote:Njima je mid saps 5w30 ACEA C2 , ash/pepeo <0.8
Ja sam nasuo C1 <0.5 zbog dpfa, za nijansu je slabija zastita motora i turba, a siguran sam sto se tice egr i dpf valjda [emoji12] [emoji38]
Nije to mala nijansa da se razumijemo. Razlika u HTHS-u izmedju C1 i C3 ulja je kao razmika izmedju 5W30 ulja i nekih 5W50 ulja.
Motor koji trazi C3 sipaj C3. AKo je motoru propisano C1 ulje, onda su komponente motora ukljucujuci turbinu dizajnirane prema cinjenici da ce takvo ulje biti koristeno.
jefferson
Posts: 14969
Joined: 28/08/2007 05:31
Location: U.S.A

#1850 Re: Motorno ulje- kako izabrati - koju marku; vrstu

Post by jefferson »

amar1994 wrote:
jefferson wrote:
ado-šampion wrote:Taj motor o kojem @Konektovan prica je predvidjen da ide 5W-30 Ineo ulje (tzv. low-saps). Quartz 9000 5W-40 nije za tog motora, iako po knjizici pise da jeste. Nisu azurirali knjizice na vrijeme. Po PSA knjizicama u taj motor moze i 10W-40 polusintetika. Ta lijenost, nemar, da se azuriraju knjizice vjerovatno su u velikoj mjeri doprinijeli da PSA HDI motori budu sinonim za probleme s FAP/DPF filterima, a takodjer problemi s famoznim sitom i EGRom su vezani za to.

Neke stvari o tome imaju ovdje: http://c4owners.org/plugins/forum/forum ... hp?97263.0

Mom burazu su sipali taj Quartz 9000 i rezultat je nov EGR - 500 maraka.
Pitanje je da li je tada Ineo 5W30 bio uopste dostupan?
Kada se knjizica odstampa, ona je odmah zastarila onog trenutka kada izadje iz stamparije.Nije to samo PSA, sve kompanije imaju problema sa knjizicama i nekim stvarima unutra. Problem je kada novi update ne posaljes servisu ili servis ne prati SIB koji je izdala kompanija.
Ali generalno, auto sa DPF-om uvijek treba da ide sa sto manjim procentom sulfatnog pepela i fosfora.
znaci nije fula sa Acea C1 , samo ga NOACK zeza :D :-) , TBN je oko 6 :)
C1 najvise zeza HTHS. NOACK i TBN manje vise.
Post Reply