Mehanicar za motore

Podforum za motocikliste...
User avatar
Simply_Red
Posts: 756
Joined: 25/03/2007 16:55
Location: Sarajevo

#51 Re: Mehanicar za motore

Post by Simply_Red »

Hvala ti na ovako velikom odgovoru.

Rashladna tekucina nije, jer buduci da mi je ovo prvi motor, zvao sam momka od kojeg sam kupio da pitam sta je "coolant" koji mi se nalazi ispod sjedista i sta se tu sipa, on pojma nije imao za sta je to tako da sam sam morao guglati, ali jos nista nisam nasuo. (koju je rashladnu tekucinu najbolje kupiti i gdje?)

Tako da smo time rijesili problem pregrijavanja. Danas sam pokusao upaliti motor i radi savrseno normalno, moguce da sam zamastio bio svjecice sa previse ulja u mjesavini.

Zanimljivo je sto si rekao da se ti problemi javljaju gdje ima curenja jer meni je slab dihtung na spoju cijevi hladnjaka sa motorom ali ne znam kako bi se iz hladnjaka mogla javljati ta bijela tecnost jer sipam samo vodu.

I da, mjesavinu pravim u kanisteru jer je ovaj momak od kojeg sam kupio imao neke svoje ideje da to treba zatvoriti da se ne zacepi nego da je bolje praviti mjesavinu.

Uglavnom dogovorio sam sa ovim momkom na Nahorevu da ga pregleda, svi kazu da je odlican momak
User avatar
Ringhio
Posts: 1005
Joined: 04/04/2011 23:47
Location: Ni ovdje ni tamo

#52 Re: Mehanicar za motore

Post by Ringhio »

Taj momak od kojeg si ti kupio motor je ocigledno strucnjak.

Al u qurcu.

"Coolant" posuda ti je ustvari ekspanziona posuda rashladnog sistema. Coolant ti je rashladna tecnost, u slobodnom prevodu s engleskog jezika. Samim time to ti je posuda za rashladnu tekucinu.

Rashladnu tekucinu sam sebi pravis, permant i destilovana voda, omjer 50/50. Permant u sebi ima kojekakvih hemikalija koje sprecavaju da metalni dijelovi sustava hrdjaju, sprecavaju pjenjenje rashladne tekucine. Uzmes obicni permant, imas u radnjama sa auto dijelovima, imas ga u vidu koncentrata, jakog, a moze biti i u blizim varijantama. Za tebe idealno je da ides do nekih -36 C.

Sistem hladjenja je zatvoren, tako da ako ti nestaje tekucine znaj da ti je u sistemu negdje rupa, a tih rupa moze biti na milion razlicitih mjesta. Posuda ti ni u kom slucaju ne smije biti prazna. Imas MAX i MIN na posudi, maksimalno i minimalno, posto sad nemas tekucine unutra naspi do max, upali, cekaj da motor povuce vodu, dospi po zelji. Tu ti na scenu stupa ekspanziona posuda u koju se u slucaju viska tekucine preljeva taj isti, posuda ima svoj odusak na koji ce taj visak izaci. Kad se motor ugasi i tekucina se ohladi dio se povlaci u rashladni sistem, tako da ce ti nivo tecnosti opasti u ekspanzionoj, ako spadne ispod minimuma dospi jos, pusti da se ugrije, ugasi motor i cekaj da vidis dokle ce opasti. U medjuvremenu pri radu motora i zagrijavanju tekucine pregledaj cijevi i vidi curi li ti gdje sta ili izlazi vodena para, tako ces najlakse naci probusana cijeva, sjebane dihtunge, probusene hladnjake i kojesta.

Nemoj nikad sipat samo vodu u hladnjak. I emulzija ili " bijela tecnost " se moze stvoriti i na samoj vodi.

Taj sto ti je prodo motor kaze da zacepis posudu za ulje da se ona nebi zacepila ? Mudar savjet.

Posudu ti mozes izvaditi, ocistiti, vratiti, nasuti ulje, cijevi koje vode iz posude do motora mozes proveriti, skinuti, propuhati ako su zacepljene. Sve to mozes uraditi sam i bez nekog mehanicarskog znanja. Drugi par opanaka je to sto ja neznam u kakvom ti je stanju pumpa za ulje i dali radi uopste. Trebo bi probvjeriti pumpu da vidis jel ispravna. U slucaju da jest, ti nikad neces moci napraviti mjesavinu koja je potrebna motoru za rad, nit ces uspjeti napraviti kvalitetno podmazivanje koje motor moze napraviti sam sebi. Kako sam uspio pronaci na netu od 1985 godine proizvodnje te yamahe imaju svoje vlastito auto podmazivanje, tako da ako ti je motor to godiste ili mladje, prica o mjesavini odpada, i mozes samo napravit stetu vozeci motor bez ulja. U rezervar ti staje 1 litar ulja, da znas.

Taj motor ti je idealna prilika da naucis neke stvari raditi sam, da ga naucis narodski receno " sarafat ".

Poslje njeces trcati kod mehanicara za svaki problem koji se pojavi, nit ce te ko klepat po usima zato sto neznas uraditi jednostavne popravke sam sebi.


I da...svjecice nisi zamastio nego si ih zalio :)

Javi sta ti je s motorom.
Post Reply