Nije čak ni broj ispita mjera, treba pregledati kompletan kurikulum, koje su se nastavne jedinice obradile i koliko detaljno. E tek tad se može izvršiti prava ekvivalencija. Samo, to nužno znači da će se onda morati provoditi za svaki fakultet i studijski program zasebno, ali to nije sretno rješenje jer ostavlja puno prostora samovolji dekana i fakulteta da odlučuju u korist/štetu studenata. A s druge strane, ni ova zajednička odluka ne valja...klixoris wrote:Svi pricaju o broju godina (stari sistem 4, bolonja 3), da se to ne moze izjednacavati, jer vecina smatra da je 4 godine jace, ali zanemaruje se cinjenica da u BiH ima fakulteta koji su uvodjenjem Bolonje jednostavno strpali kompletan nastavni plan cetverogodisnjeg studija u trogodisnji.
Dakle, isti broj predmeta za poloziti kao i na starom sistemu, ali imas godinu dana manje da sve pocistis
Ako je npr neko po starom sistemu i u 4 godine imao 36 ispita do diplome, zasto bi Bolonjac, koji mora poloziti isto toliko ispita, bio manje vrijedan od ovog sto je studirao 4 godine ? Samo zato sto je Bolonjac studirao godinu krace ?
Ovaj sto je studirao po starom imao 9 ispita po godini, a Bolonjac 12, i sad ispada Bolonjac manje vrijedan ?
Mislim da bi kod ovakvih odluka i izjednacavanja dobro trebalo obratiti paznju i na taj broj ispita.
Naravno da neko ko je polozio 50+ ispita vrijedi vise od ovog sto je polozio 36, ali kada je brojka ista i na starom i na novom, onda fakat nije OK praviti razlike. To je vec diskriminacija ili ovih ili onih...
A sto se tice tersanja razlicitih struja, za to je, nazalost, kriv nakaradni obrazovni sistem koji "tumba" studije onako napamet i bez nekog plana... I tu, naravno, trpe studenti...
Isto kao sto je taj obrazovni sistem od studenata stvarao zombije i kompleksase, a rijetko eksperte u svojoj struci. Ovo se posebno odnosi na tehnicke fakultete, gdje decenijama vladaju profesori koji se izivljavaju na studentima, a znanje im skoro pa nikako ne prenose... I sam sam ovo prezivio...
Na kraju dobijes frustirane ljude, spaljenog mozga od raznih izivljavanja i bubanja napamet, a sa jako malo znanja... Zbog svih izivljavanja koja su pretrpili za vrijeme svog studija, mrze sve i pljuju po svim ostalim faksovima i kolegama koji su ih zavrsili, jer oni i njihovi faksovi su smijesni za njihov teski, zafrkani faks i ono sto su morali proci da bi ga zavrsili... A znanja nigdje...
Zombija i kompleksaša imaš uvijek, u svakom vremenu i na svakom fakultetu. Uvijek postoji neki bauk profesor i/ili predmet koji o jadu zabavi barem polovinu studenata. Istina, na težim fakultetima (tehnički, medicinski...), toga bude više, ali ne bih išla dotle da se masovno pljuju drugi fakulteti (osim u šali, tad svi pljuju na sve... ).
Džaba kad je sav sistem postavljen stihijski, ni stari ni novi nisu bez dobrih mana.