Magistri prije Bolonje

Naučna otkrića, edukacija, školstvo, univerziteti, fakulteti...
Post Reply
User avatar
Euridika
Globalna šefica
Posts: 7926
Joined: 25/08/2015 21:31

#301 Re: Magistri prije Bolonje

Post by Euridika »

klixoris wrote:Svi pricaju o broju godina (stari sistem 4, bolonja 3), da se to ne moze izjednacavati, jer vecina smatra da je 4 godine jace, ali zanemaruje se cinjenica da u BiH ima fakulteta koji su uvodjenjem Bolonje jednostavno strpali kompletan nastavni plan cetverogodisnjeg studija u trogodisnji.
Dakle, isti broj predmeta za poloziti kao i na starom sistemu, ali imas godinu dana manje da sve pocistis
Ako je npr neko po starom sistemu i u 4 godine imao 36 ispita do diplome, zasto bi Bolonjac, koji mora poloziti isto toliko ispita, bio manje vrijedan od ovog sto je studirao 4 godine ? Samo zato sto je Bolonjac studirao godinu krace ?
Ovaj sto je studirao po starom imao 9 ispita po godini, a Bolonjac 12, i sad ispada Bolonjac manje vrijedan ?

Mislim da bi kod ovakvih odluka i izjednacavanja dobro trebalo obratiti paznju i na taj broj ispita.
Naravno da neko ko je polozio 50+ ispita vrijedi vise od ovog sto je polozio 36, ali kada je brojka ista i na starom i na novom, onda fakat nije OK praviti razlike. To je vec diskriminacija ili ovih ili onih...

A sto se tice tersanja razlicitih struja, za to je, nazalost, kriv nakaradni obrazovni sistem koji "tumba" studije onako napamet i bez nekog plana... I tu, naravno, trpe studenti...
Isto kao sto je taj obrazovni sistem od studenata stvarao zombije i kompleksase, a rijetko eksperte u svojoj struci.
Ovo se posebno odnosi na tehnicke fakultete, gdje decenijama vladaju profesori koji se izivljavaju na studentima, a znanje im skoro pa nikako ne prenose... I sam sam ovo prezivio...
Na kraju dobijes frustirane ljude, spaljenog mozga od raznih izivljavanja i bubanja napamet, a sa jako malo znanja... Zbog svih izivljavanja koja su pretrpili za vrijeme svog studija, mrze sve i pljuju po svim ostalim faksovima i kolegama koji su ih zavrsili, jer oni i njihovi faksovi su smijesni za njihov teski, zafrkani faks i ono sto su morali proci da bi ga zavrsili... A znanja nigdje...
Nije čak ni broj ispita mjera, treba pregledati kompletan kurikulum, koje su se nastavne jedinice obradile i koliko detaljno. E tek tad se može izvršiti prava ekvivalencija. Samo, to nužno znači da će se onda morati provoditi za svaki fakultet i studijski program zasebno, ali to nije sretno rješenje jer ostavlja puno prostora samovolji dekana i fakulteta da odlučuju u korist/štetu studenata. A s druge strane, ni ova zajednička odluka ne valja...

Zombija i kompleksaša imaš uvijek, u svakom vremenu i na svakom fakultetu. Uvijek postoji neki bauk profesor i/ili predmet koji o jadu zabavi barem polovinu studenata. Istina, na težim fakultetima (tehnički, medicinski...), toga bude više, ali ne bih išla dotle da se masovno pljuju drugi fakulteti (osim u šali, tad svi pljuju na sve... :D).
Džaba kad je sav sistem postavljen stihijski, ni stari ni novi nisu bez dobrih mana.
User avatar
hadzinicasa
Posts: 13620
Joined: 08/11/2005 16:08
Location: u tranziciji

#302 Re: Magistri prije Bolonje

Post by hadzinicasa »

User avatar
All Apologies
Posts: 315
Joined: 06/02/2015 18:09

#303 Re: Magistri prije Bolonje

Post by All Apologies »

Ja sam danas izgubila nadu u skolstvo uopce u nasoj zemlji. Nista kod nas nije normalno i niko nije normalan pa ni oni "ni krivi ni duzni" jer suteci sve promatraju.

Radim vec dugo u skoli, razredna nastava, nastojim biti realna koliko mogu. Danas sam bas dovrsila posao i papirologiju, sva happy sto je gotovo do petka kad me renomirani umjetnik i nastavnik Likovne kulture doslovno napao sto nemam u razredu sve petice iz tog predmeta. Ako mi je jedan ucenik kaze slab iz Likovnog nema sanse da je dobar iz ostalih predmeta :-) Ako donosi pribor i pojavljuje se na casu i nije bezobrazan treba da ima pet. On svima da petice, aoni znaju koje su zasluzene, a koje nisu.
Ma kao da je koga briga i kao da ko pita je li ti petica zasluzena ili nije!!! Ako je imas podrazumijeva se da je nekom zaslugom valjda.
Spomenu se neki slucaj i neke nastavnice koja je dala nekad nekom 4 pa radi toga dijete nije uspjelo dobiti titulu ucenika generacije. Niko ne pomisli na to da je tu titulu onda i dobilo dijete koje je stvarno zasluzuje jer je bilo izvrsno iz svih predmeta, a ne sto je dobijalo ocjene na lijepe oci.

I sto nam je skolstvo unisteno - eto zato!!! Zato sto je dovoljno pojaviti se i ne psovati na casu da bi imao pet. Isto tako je i u srednjoj, bit ce i na fakultetu - na nekima vec jest (jedino tu vazi jos i pare ponesi).

Moram reci jos - u mom razredu niko nema 4 iz Vjeronauke! Ni oni koji ne znaju recenicu kako treba sastavit, sve petice. Tako ce biti i u starijim razredima. Iz Likovne kulture, Muzicke kulture. TiZO - svi ce imati pet samo ako budu redovno dolazili i isli nastavnicima "niz dlaku." I sto onda ja da se trudim, da se vi trudite??? Crkni i bit ces isti kao i onaj koji drugi kojemu je bilo svejedno, samo ce njemu reci da nije zasluzeno pa da se drugi put vise potrudi.
E bas sam razocarana i isfrustrirana danas! :evil:
User avatar
hrasno38
Posts: 31427
Joined: 21/11/2004 23:42
Location: Sarajevo
Vozim: Renault Laguna
Horoskop: Riba
Contact:

#304 Re: Magistri prije Bolonje

Post by hrasno38 »

All Apologies wrote:Ja sam danas izgubila nadu u skolstvo uopce u nasoj zemlji. Nista kod nas nije normalno i niko nije normalan pa ni oni "ni krivi ni duzni" jer suteci sve promatraju.

Radim vec dugo u skoli, razredna nastava, nastojim biti realna koliko mogu. Danas sam bas dovrsila posao i papirologiju, sva happy sto je gotovo do petka kad me renomirani umjetnik i nastavnik Likovne kulture doslovno napao sto nemam u razredu sve petice iz tog predmeta. Ako mi je jedan ucenik kaze slab iz Likovnog nema sanse da je dobar iz ostalih predmeta :-) Ako donosi pribor i pojavljuje se na casu i nije bezobrazan treba da ima pet. On svima da petice, aoni znaju koje su zasluzene, a koje nisu.
Ma kao da je koga briga i kao da ko pita je li ti petica zasluzena ili nije!!! Ako je imas podrazumijeva se da je nekom zaslugom valjda.
Spomenu se neki slucaj i neke nastavnice koja je dala nekad nekom 4 pa radi toga dijete nije uspjelo dobiti titulu ucenika generacije. Niko ne pomisli na to da je tu titulu onda i dobilo dijete koje je stvarno zasluzuje jer je bilo izvrsno iz svih predmeta, a ne sto je dobijalo ocjene na lijepe oci.

I sto nam je skolstvo unisteno - eto zato!!! Zato sto je dovoljno pojaviti se i ne psovati na casu da bi imao pet. Isto tako je i u srednjoj, bit ce i na fakultetu - na nekima vec jest (jedino tu vazi jos i pare ponesi).

Moram reci jos - u mom razredu niko nema 4 iz Vjeronauke! Ni oni koji ne znaju recenicu kako treba sastavit, sve petice. Tako ce biti i u starijim razredima. Iz Likovne kulture, Muzicke kulture. TiZO - svi ce imati pet samo ako budu redovno dolazili i isli nastavnicima "niz dlaku." I sto onda ja da se trudim, da se vi trudite??? Crkni i bit ces isti kao i onaj koji drugi kojemu je bilo svejedno, samo ce njemu reci da nije zasluzeno pa da se drugi put vise potrudi.
E bas sam razocarana i isfrustrirana danas! :evil:
Likovno i muzicko su dva najgluplja predmeta koja se ocjenjuju u skolama kao i fizicko. Ta tri predmeta prije svega se vezu za nadarenost djece. Niko antisluhistu ne moze nauciti pjevati i niko antisportistu ne moze bez posljedica prebaciti preko kozlica. Likovno je takodje nesto sto je iskljucivo vezano za talent tako da ova tri predmeta da se mene pita nikada u zivotu se ne bi ocjenjivala u skolama. Svirat mozes nauciti po notama ali pjevat nema sanse ako si za muziku antitalenat. Ocjenjivanje vjeronauke je isto tako nevidjena budalastina jer nikada niko u zivotu nece nikada nikoga oboriti iz tog predmeta i taj predmet je uveden u skole prije svega da se mogu zaposliti oni koji su zavrsili vjerske skole a ne da bi se kao nesto djeca ucila vjeri. To se uci kod kuce a ne u skoli jer skola je bazirana na stvarnim i realnim stvarima a vjera je cista fikcija.
User avatar
P308
Posts: 5084
Joined: 21/09/2012 23:15

#305 Re: Magistri prije Bolonje

Post by P308 »

hrasno38 wrote:
Likovno i muzicko su dva najgluplja predmeta koja se ocjenjuju u skolama kao i fizicko. Ta tri predmeta prije svega se vezu za nadarenost djece. Niko antisluhistu ne moze nauciti pjevati i niko antisportistu ne moze bez posljedica prebaciti preko kozlica. Likovno je takodje nesto sto je iskljucivo vezano za talent tako da ova tri predmeta da se mene pita nikada u zivotu se ne bi ocjenjivala u skolama. Svirat mozes nauciti po notama ali pjevat nema sanse ako si za muziku antitalenat. Ocjenjivanje vjeronauke je isto tako nevidjena budalastina jer nikada niko u zivotu nece nikada nikoga oboriti iz tog predmeta i taj predmet je uveden u skole prije svega da se mogu zaposliti oni koji su zavrsili vjerske skole a ne da bi se kao nesto djeca ucila vjeri. To se uci kod kuce a ne u skoli jer skola je bazirana na stvarnim i realnim stvarima a vjera je cista fikcija.
Mislim da je kljucni problem cinjenica da mnogi na navedena tri predmeta gledaju upravo na takav nacin. Slazem se da u razrednoj nastavi ta tri predmeta mozda treba opisno ocjenjivati, umjesto brojcano. No u predmetnoj nastavi, kada su djeca vec dovoljno velika, oni ne podrazumijevaju samo pjevanje ili crtanje, vec i teoriju (koja je, istina, cesto zapostavljena). Osim toga ova tri predmeta mogu sjajno posluziti u korelaciji odnosno povezivanju nastavnih sadrzaja koji se javljajnu u drugim predmetima a koji su mozda slaba tacka za dijete. Npr. likovne kulture sa matematikom prilikom ucenja plohe, mase, površine ili povezivanjem dva razdoblja, oblika ili umjetnicka pravca u knjizevnosti i muzickoj kulturi, itd.
User avatar
Dozer
Posts: 28384
Joined: 19/09/2008 10:14
Location: Zemlja maloumne ENV matrice...

#306 Re: Magistri prije Bolonje

Post by Dozer »

All Apologies wrote:Ja sam danas izgubila nadu u skolstvo uopce u nasoj zemlji. Nista kod nas nije normalno i niko nije normalan pa ni oni "ni krivi ni duzni" jer suteci sve promatraju.

Radim vec dugo u skoli, razredna nastava, nastojim biti realna koliko mogu. Danas sam bas dovrsila posao i papirologiju, sva happy sto je gotovo do petka kad me renomirani umjetnik i nastavnik Likovne kulture doslovno napao sto nemam u razredu sve petice iz tog predmeta. Ako mi je jedan ucenik kaze slab iz Likovnog nema sanse da je dobar iz ostalih predmeta :-) Ako donosi pribor i pojavljuje se na casu i nije bezobrazan treba da ima pet. On svima da petice, aoni znaju koje su zasluzene, a koje nisu.
Ma kao da je koga briga i kao da ko pita je li ti petica zasluzena ili nije!!! Ako je imas podrazumijeva se da je nekom zaslugom valjda.
Spomenu se neki slucaj i neke nastavnice koja je dala nekad nekom 4 pa radi toga dijete nije uspjelo dobiti titulu ucenika generacije. Niko ne pomisli na to da je tu titulu onda i dobilo dijete koje je stvarno zasluzuje jer je bilo izvrsno iz svih predmeta, a ne sto je dobijalo ocjene na lijepe oci.

I sto nam je skolstvo unisteno - eto zato!!! Zato sto je dovoljno pojaviti se i ne psovati na casu da bi imao pet. Isto tako je i u srednjoj, bit ce i na fakultetu - na nekima vec jest (jedino tu vazi jos i pare ponesi).

Moram reci jos - u mom razredu niko nema 4 iz Vjeronauke! Ni oni koji ne znaju recenicu kako treba sastavit, sve petice. Tako ce biti i u starijim razredima. Iz Likovne kulture, Muzicke kulture. TiZO - svi ce imati pet samo ako budu redovno dolazili i isli nastavnicima "niz dlaku." I sto onda ja da se trudim, da se vi trudite??? Crkni i bit ces isti kao i onaj koji drugi kojemu je bilo svejedno, samo ce njemu reci da nije zasluzeno pa da se drugi put vise potrudi.
E bas sam razocarana i isfrustrirana danas! :evil:
Image
Lijepo receno.
A ja sam razocaran i frustriran vec godinama, upravo radi ovih stvari...
Danas iz osnovnih skola 80% djece izlaze s odlicnim uspjehom, a od toga ih je bar 30% s prosjekom 5.0.
Moguce? Jeste, ocito.
Realno? Ni priblizno.
A zasto je to ovako? Pa upravo iz gore navedenih razloga - petice se dijele sakom i kapom, po nekakvim najmizernijim mogucim i nikome shvatljivim kriterijima...

I sta onda imamo? Logicno - copore djece koja na osnovu fabrikovanog kvaliteta upisuju srednje skole, bez obzira koje da su, a onda u njima stagniraju jer tu onda dolazi do izrazaja upravo nedostatak njihovog kapaciteta, a koji im je u osnovnoj skoli prenapuhan.
Naravno, mnoga druga djeca koja su iz OŠ izasla s manjim prosjekom iz ma kojeg razloga (a ti razlozi su najcesce nepotizmi i/ili nezainteresovanost nastavnika za kvalitet obrazovanja koje daju), a realno vjerovatno u intelektualnom smislu vise vrijede ta djeca s nekim tvrdim prosjekom od 4,2-4,4 od one koja imaju 4,9-5,0, upravo iz tog razloga nedostatka bodova ne mogu upisati neku, nazovimo, kvalitetniju skolu (ili, kako se to danas, potpuno besmisleno, voli reci - elitnu).

Cemu ovo dugorocno vodi? Mislim da je sasvim ocigledno i jasno svakome ko u glavi ima one poslovicne "dvije ciste" - kontinuiranom propadanju ovog drusta, polupismenim i neinteligentnim stanovnicima koji nisu sposobni ni za sta, povecanju kriminala, narkomanije, prostitucije i svih ostalih tzv. "brzo-lovaskih poslova", itd.

Kada se na sve ovo dodaju i cinjenice poput pretrpanosti gradivom/predmetima, radi cega je prakticno nemoguce da djeca, realno, mogu kvalitetno sve to usvojiti - dobijemo da je 2+2=1...
use your illusion
Posts: 389
Joined: 10/07/2012 14:27

#307 Re: Magistri prije Bolonje

Post by use your illusion »

.
Last edited by use your illusion on 27/05/2019 22:40, edited 1 time in total.
User avatar
mirsek
Posts: 12822
Joined: 07/05/2010 15:40

#308 Re: Magistri prije Bolonje

Post by mirsek »

use your illusion wrote:da li neko zna koje su prednosti (ako ih ima) pri zaposljavanju ekonomiste sa 240 ects u odnosu na 180 ects...znam da za konkurse u drzavnoj sluzbi naznace tacno koliko ects bodova...da li se u privatnim firmama to vrednuje na osnovu tih bodova...ja sam zavrsio (samo) tri godine...kazu meni neki dusebriznici da sa te tri godine mozes kopati kanale...
Isto ti je to. Dusebriznici kenjaju. Kad navode u drzavnoj sluzbi te poene to je zato sto stimaju uslove za onoga ko ce biti primljen. Ako ces se doskolovavati onda su u prednosti oni sa 240 poena jer im treba manje ispita.
to je to
Posts: 323
Joined: 13/07/2008 00:45

#309 Re: Magistri prije Bolonje

Post by to je to »

hadzinicasa wrote:odlican kome se da citati

http://www.skolegijum.ba/tekst/index/982
Šta se na kraju desilo sa ovom inicijativom?
User avatar
hrasno38
Posts: 31427
Joined: 21/11/2004 23:42
Location: Sarajevo
Vozim: Renault Laguna
Horoskop: Riba
Contact:

#310 Re: Magistri prije Bolonje

Post by hrasno38 »

use your illusion wrote:da li neko zna koje su prednosti (ako ih ima) pri zaposljavanju ekonomiste sa 240 ects u odnosu na 180 ects...znam da za konkurse u drzavnoj sluzbi naznace tacno koliko ects bodova...da li se u privatnim firmama to vrednuje na osnovu tih bodova...ja sam zavrsio (samo) tri godine...kazu meni neki dusebriznici da sa te tri godine mozes kopati kanale...
Na zalost to nije tacno u drzavnim sluzbama sa tri godine te shvataju kao "diplomiranog" sto je u potpunosti van pameti i van propisa. Sa tri godine si bachelor a sa 5 "diplomirani master" sto je u Bolonji magistar ali ne nauke nego struke. Kada bi sad u svim drzavnim sluzbama na svim nivoima don jeli dekret da je VSS samo sa 5 godina dobilo bi otkaz najmanje 50% svijeta.
User avatar
KB9
Posts: 8449
Joined: 26/10/2014 08:20

#311 Re: Magistri prije Bolonje

Post by KB9 »

hrasno38 wrote:
use your illusion wrote:da li neko zna koje su prednosti (ako ih ima) pri zaposljavanju ekonomiste sa 240 ects u odnosu na 180 ects...znam da za konkurse u drzavnoj sluzbi naznace tacno koliko ects bodova...da li se u privatnim firmama to vrednuje na osnovu tih bodova...ja sam zavrsio (samo) tri godine...kazu meni neki dusebriznici da sa te tri godine mozes kopati kanale...
Na zalost to nije tacno u drzavnim sluzbama sa tri godine te shvataju kao "diplomiranog" sto je u potpunosti van pameti i van propisa. Sa tri godine si bachelor a sa 5 "diplomirani master" sto je u Bolonji magistar ali ne nauke nego struke. Kada bi sad u svim drzavnim sluzbama na svim nivoima don jeli dekret da je VSS samo sa 5 godina dobilo bi otkaz najmanje 50% svijeta.
i sa 240 na 4 godine si isto bachelor
Korisnikk
Posts: 416
Joined: 20/08/2011 22:59

#312 Re: Magistri prije Bolonje

Post by Korisnikk »

hrasno38 wrote:
All Apologies wrote:Ja sam danas izgubila nadu u skolstvo uopce u nasoj zemlji. Nista kod nas nije normalno i niko nije normalan pa ni oni "ni krivi ni duzni" jer suteci sve promatraju.

Radim vec dugo u skoli, razredna nastava, nastojim biti realna koliko mogu. Danas sam bas dovrsila posao i papirologiju, sva happy sto je gotovo do petka kad me renomirani umjetnik i nastavnik Likovne kulture doslovno napao sto nemam u razredu sve petice iz tog predmeta. Ako mi je jedan ucenik kaze slab iz Likovnog nema sanse da je dobar iz ostalih predmeta :-) Ako donosi pribor i pojavljuje se na casu i nije bezobrazan treba da ima pet. On svima da petice, aoni znaju koje su zasluzene, a koje nisu.
Ma kao da je koga briga i kao da ko pita je li ti petica zasluzena ili nije!!! Ako je imas podrazumijeva se da je nekom zaslugom valjda.
Spomenu se neki slucaj i neke nastavnice koja je dala nekad nekom 4 pa radi toga dijete nije uspjelo dobiti titulu ucenika generacije. Niko ne pomisli na to da je tu titulu onda i dobilo dijete koje je stvarno zasluzuje jer je bilo izvrsno iz svih predmeta, a ne sto je dobijalo ocjene na lijepe oci.

I sto nam je skolstvo unisteno - eto zato!!! Zato sto je dovoljno pojaviti se i ne psovati na casu da bi imao pet. Isto tako je i u srednjoj, bit ce i na fakultetu - na nekima vec jest (jedino tu vazi jos i pare ponesi).

Moram reci jos - u mom razredu niko nema 4 iz Vjeronauke! Ni oni koji ne znaju recenicu kako treba sastavit, sve petice. Tako ce biti i u starijim razredima. Iz Likovne kulture, Muzicke kulture. TiZO - svi ce imati pet samo ako budu redovno dolazili i isli nastavnicima "niz dlaku." I sto onda ja da se trudim, da se vi trudite??? Crkni i bit ces isti kao i onaj koji drugi kojemu je bilo svejedno, samo ce njemu reci da nije zasluzeno pa da se drugi put vise potrudi.
E bas sam razocarana i isfrustrirana danas! :evil:
Likovno i muzicko su dva najgluplja predmeta koja se ocjenjuju u skolama kao i fizicko. Ta tri predmeta prije svega se vezu za nadarenost djece. Niko antisluhistu ne moze nauciti pjevati i niko antisportistu ne moze bez posljedica prebaciti preko kozlica. Likovno je takodje nesto sto je iskljucivo vezano za talent tako da ova tri predmeta da se mene pita nikada u zivotu se ne bi ocjenjivala u skolama. Svirat mozes nauciti po notama ali pjevat nema sanse ako si za muziku antitalenat. Ocjenjivanje vjeronauke je isto tako nevidjena budalastina jer nikada niko u zivotu nece nikada nikoga oboriti iz tog predmeta i taj predmet je uveden u skole prije svega da se mogu zaposliti oni koji su zavrsili vjerske skole a ne da bi se kao nesto djeca ucila vjeri. To se uci kod kuce a ne u skoli jer skola je bazirana na stvarnim i realnim stvarima a vjera je cista fikcija.
Jedini predmet beskorisniji od tjelesnog i zdravstvenog odgoja je navedeni predmet izveden na način na koji se to u našim školama čini. Kad se samo sjetim svojih srednjoškolskih dana... Čas tjelesnog i zdravstvenog odgoja a učenici u svlačionici puše. Ali treba dovesti u kontekst naziv predmeta (tjelesni i zdravstveni odgoj) sa time šta se radi na tom času (konzumiraju duhanski proizvodi) da bi se shvatila apsurdnost situacije.
Post Reply