Kur'anski ajeti i teme za razmišljanje

Rasprave o vjerskim temama.

Moderator: Bloo

User avatar
Smrcak15
Posts: 11137
Joined: 13/12/2015 13:23

#601 Re: Kur'anski ajeti i teme za razmišljanje

Post by Smrcak15 »

Novi video danas ga postavili na youtube i nasu stranicu na facebooku.
User avatar
Idemedosumom
Posts: 7841
Joined: 15/11/2012 12:42
Location: ..

#602 Re: Kur'anski ajeti i teme za razmišljanje

Post by Idemedosumom »

Na jednoj web stranici naiđoh na zanimljiva tumačenja određenih ajeta koji se smatraju kontroverznim. Naravno, akcenat se stavlja na dosadašnje pogrešno prevođenje. Članak je na engleskom, ja ću pokušati prevesti na naš jezik, valjda se misao autora neće izgubiti :-D

Da li muškarci imaju pravo tući svoje supruge?

Radi se o 34. ajetu sure An-Nisa. Ovaj ajet govori o tome kako muškarci trebaju postupati s navodno neposlušnim ženama. Spominju se 3 mjere, a na osnovu poznatih prijevoda je jasno da bi 3. i posljednja mjera trebala biti udarac/batina.

Evo nekih prijevoda koji potvrđuju:
Yusuf Ali:
Men are the protectors and maintainers of women, because Allah has given the one more (strength) than the other, and because they support them from their means. Therefore the righteous women are devoutly obedient, and guard in (the husband’s) absence what Allah would have them guard. As to those women on whose part ye fear disloyalty and ill-conduct, admonish them (first), (Next), refuse to share their beds, (And last) beat them (lightly); but if they return to obedience, seek not against them Means (of annoyance): For Allah is Most High, great (above you all). (4:34)

Pickthall:
Men are in charge of women, because Allah hath made the one of them to excel the other, and because they spend of their property (for their support of women). So good women are the obedient, guarding in secret that which Allah hath guarded. As for those from whom ye fear rebellion, admonish them and banish them to beds apart, and scourge them. Then, if they obey you, seek not a way against them. Lo! Allah is ever High Exalted, Great. (4:34)

Shakir:
Men are the maintainers of women because Allah has made some of them to excel others and because they spend out of their property; the good women are therefore obedient, guarding the unseen as Allah has guarded; and (as to) those on whose part you fear desertion, admonish them, and leave them alone in the sleeping-places and beat them; then if they obey you, do not seek a way against them; surely Allah is High, Great. (4:34)

Korkut:
Muškarci vode brigu o ženama zato što je Allah dao prednost jednima nad drugima i zato što oni troše imetke svoje. Zbog toga su čestite žene poslušne i za vrijeme muževljeva odsustva vode brigu o onome o čemu trebaju brigu voditi, jer i Allah njih štiti. A one čijih se neposlušnosti pribojavate, vi posavjetujte, a onda se od njih u postelji rastavite, pa ih i udarite; a kad vam postanu poslušne, onda im zulum ne činite! – Allah je, zaista, uzvišen i velik!

Mlivo:
Ljudi su poglavari ženama, zato što ih je odlikovao Allah jedne nad drugima, i što troše (oni) iz imetaka svojih. Zato su dobre poslušne, čuvarke nevidljivog, zato što (njih) čuva Allah. A one za koje se plašite nepokornosti njihove, pa posavjetujte ih, i ostavite ih u posteljama, i udarite ih. Pa ako vas poslušaju, tad ne tražite protiv njih puta. Uistinu! Allah je Uzvišeni, Veliki.
Kršćani, ateiste, agnostici kao i drugi koriste ovaj ajet kako bi kritikovali Islam, muškarci su dominanti a žene ponižene. Ne može se reći da je nasilje nad ženama isključivo prisutna kod Muslimana. Isto tako, nasilje u porodicama predstavlja posebnu problematiku kako na zapadu tako i na istoku. Glavno pitanje ovdje je ipak, da li je navedeni čin opravdan od strane Boga.

Kako može biti da nam Svemilostivi naređuje da tučemo naše žene? Kakvo je to rješenje? Očigledno se kosi s ajetima u kojima Bog opisuje brak:
"i jedan od dokaza Njegovih je to što za vas, od vrste vaše, stvara žene da se uz njih smirite, i što između vas uspostavlja ljubav i samilost; to su, zaista, pouke za ljude koji razmišljaju;" (30:21)

Očito su ove kontradiktorne poruke smetale mnogim savremenim prevodiocima Kur'ana. Mnogi su, kako bi izbjegli moralne i intelektualne probleme, pokušavali ublažiti riječ "tuku" prilikom prevođenja navedenog ajeta (4:34). Yusuf Ali, primjerice, pokušava ublažiti dodajući riječ "lagano" u zagradi. Ovo se umetanje ne pojavljuje u izvornom arapskom tekstu, a služi kao neka vrsta apologije zbog surovog prijevoda.

Skoro svi prevodioci "pogrešno" prevode 4 ključne riječi/termina ovog ajeta. A to su:
-Qawwamun;
-Faddallallahu ba’dahum ala ba’d;
-Nushuzahunna; i
-Fadribuhunna

Do glavnog problem dolazi kod riječi "iDRiBuhunna", koja je tradicionalno prevedena kao "udari ih". Korijen ove riječi je DaRaBa. Ako pogledamo bilo koji arapski rječnik, naći ćemo dugačak popis značenja pripisanih ovoj riječi. A možemo naći brojna različita značenja u samom Kur'anu:

-Putovati, izaći: 3:156; 4:101; 38:44; 73:20; 2:273
-Udariti/Tući: 2:60,73; 7:160; 8:12; 20:77; 24:31; 26:63; 37:93; 47:4; 8:50; 47:27
-Navesti: 43:58
-Postaviti: 57:13
-Dati primjer: 14:24, 45; 16:75, 76, 112; 18:32, 45; 24:35; 30:28, 58; 36:78; 39:27, 29; 43:17; 59:21; 66:10, 11
-Odustati, Zanemariti: 43:5
-Pasti: 2:61
-Zapečatiti, prekriti velom: 18:11
-Pokriti, Umotati: 24:31
-Objasniti: 13:17

U modernom arapskom jeziku postoje i druga značenja. Novac se na arapskom DaRaBa (štampa), brojevi se DaRaBa (množe), čovjek DaRaBa (prestaje) raditi itd. U engleskom jeziku postoje dva glagola približno sličnih značenja kao DaRaBa, a to su "strike" i "beat". Poređenja radi, Websterov rječnik daje preko 14 različitih definicija za glagol "strike", a 7 za "beat".

Autor teksta smatra da bi DaRaBa u 34. ajetu sure An-Nisa umjesto kao "udarite ih" trebalo kao "napustite ih / odvojte se od njih / razvedite se od njih" prevesti.

Slijedeća riječ je nushuz, koja se obično prevodi kao neposlušnost, nepokornost ili pobuna. Međutim, ako se u obzir uzme fraza koja prethodi nushuz, koja se odnosi na bračnu vijernost/lojalnost žene, onda je sasvim logično da se nushuz u ovom kontekstu prevede kao bračna nelojalnost. Autor ovdje također ističe kako se nushuz ponavlja i u 128. ajetu iste sure, ali se tu odnosi na nevjerne muškarce.

Zadnja ključna riječ je QaNiTat. Ova riječ se više puta ponavlja u Kur'anu, a opisuje i muškarce i žene (2:116, 238; 3:17, 43; 16:120; 30:26; 33:31, 35; 39:9; 66:5,12). Premda je ova riječ uglavnom ispravno prevedena kao "poslušan", kada se upotrijebi u kontekstu spornog ajeta, prenosi lažnu poruku koja implicira da žene moraju biti "poslušne" svojim muževima kao njihovim inferiorima. Ispravan prijevod glasi posvećen(a) Bogu, pobožan(a). Baš kao kod opisa Merjeme (66:12) koja po Kur'anu uopšte nije imala muža.

Na kraju autorov "reformist" prijevod navedenog ajeta glasi:

The men are to support the women by what God has gifted them over one another and for what they spend of their money. The reformed women are devotees and protectors of privacy what God has protected. As for those women from whom you fear disloyalty, then you shall advise them, abandon them in the bedchamber, and separate from them; if they obey you, then do not seek a way over them; God is High, Great. (4:34)

Muškarci trebaju pomagati žene onim čime ih je Bog nadahnuo jednima nad drugima i zato što oni troše imetke svoje. Ispravne žene su pobožne i zaštitnici privatnosti koju Bog čuva. A one čijih se bračnih nelojalnosti pribojavate, ti ih savjetuj, napusti postelju i razvedi se od njih; Ako te poslušaju, onda im zulum ne čini! – Allah je, zaista, uzvišen i velik!. (04:34)

Evo i na engleskom, odakle sam i preuzeo. Ako sam šta pogrešno preveo ispravite me
http://www.justislam.co.uk/product.php?products_id=198
Last edited by Idemedosumom on 21/09/2018 21:40, edited 1 time in total.
User avatar
Smrcak15
Posts: 11137
Joined: 13/12/2015 13:23

#603 Re: Kur'anski ajeti i teme za razmišljanje

Post by Smrcak15 »

Image
zijancer
Posts: 4749
Joined: 03/08/2004 20:52
Location: 39

#605 Re: Kur'anski ajeti i teme za razmišljanje

Post by zijancer »

Idući za tragovima riječi uputa (guided) kroz Kur'an, dođoh do ajeta o izmjeni prijestolja kraljice od Sabe. Oduvijek sam u prevodu čitala tu riječ kao 'prepoznati'..međutim kako je sad omogućeno malo pažljivije razgledanje pojedinih izraza, vidim da 'atahtadi' ima značenje 'whether she will be guided'
Pa krenuh razmišljati o tome da je tu najvjerovatnije došlo do preslaganja elemenata prijestolja u novo značenje.
Sad odoh razgledati prijestolja raznih civilizacija/kultura :P
šarf
Posts: 794
Joined: 20/12/2012 00:35

#606 Re: Kur'anski ajeti i teme za razmišljanje

Post by šarf »

Hajde da uzmemo da je sve ono što je ovdje pozitivno rečeno o Kuranu istina.

Šta se sa svom tom istinom može učiniti?
Može li se sa Kuranom oformiti i voditi neko novo pravedno društvo?
Ako bi se neka zajednica vodila ,držala Kurana, i samo Kurana,da li bi Kuran bio dovoljan i da li bi to bilo pravedno društvo?
šarf
Posts: 794
Joined: 20/12/2012 00:35

#607 Re: Kur'anski ajeti i teme za razmišljanje

Post by šarf »

Medo,
jednu riječ si propustio prevesti,ZULUM.
Zašto se ova riječ javlja u ovom ajetu?
Što u ovom kontekstu ona označava?
Kako je prevesti?
User avatar
Smrcak15
Posts: 11137
Joined: 13/12/2015 13:23

#608 Re: Kur'anski ajeti i teme za razmišljanje

Post by Smrcak15 »

šarf wrote:Hajde da uzmemo da je sve ono što je ovdje pozitivno rečeno o Kuranu istina.

Šta se sa svom tom istinom može učiniti?
Može li se sa Kuranom oformiti i voditi neko novo pravedno društvo?
Ako bi se neka zajednica vodila ,držala Kurana, i samo Kurana,da li bi Kuran bio dovoljan i da li bi to bilo pravedno društvo?
Šta se sa svom tom istinom može učiniti?
od primitivnih barabara napraviti najnaprednije drustvo na planeti.

Može li se sa Kuranom oformiti i voditi neko novo pravedno društvo?
to je upravo Kur'an i u radio u Muhamemdovo vrijeme, kada je arapske primitivne barbare ucinio najnaprednijom civilizacijom na planeti.

Ako bi se neka zajednica vodila ,držala Kurana, i samo Kurana,da li bi Kuran bio dovoljan i da li bi to bilo pravedno društvo?
da
User avatar
ultrasarajevo87
Posts: 200
Joined: 01/05/2016 21:10

#609 Re: Kur'anski ajeti i teme za razmišljanje

Post by ultrasarajevo87 »

Mir neka je s Vama.

Interesuje me isključivo DVA pitanja.

DA LI JE DOZVOLJEN SEKSUALNI ODNOS U ISLAMU SA ROBINJAMA? (Potkrijepiti odgovore ajetima ili hadisima)

KOLIKO JE GODINA IMALA AIŠA R.A. KAD JE STUPILA U BRAK SA POSLANIKOM? (Potkrijepiti odgovore ajetima ili hadisima)

Btw: Ajeti su mi na prvom mjestu, jer ne mogu uvijek biti siguran da li je hadis dobar ili slab. Ipak je Kur'an riječ Božija, te za mene kao osobu koja samo Allahu na sedždu pada niko ne može u istu rečenicu sa Gospodarom.
User avatar
Idemedosumom
Posts: 7841
Joined: 15/11/2012 12:42
Location: ..

#610 Re: Kur'anski ajeti i teme za razmišljanje

Post by Idemedosumom »

ultrasarajevo87 wrote:Mir neka je s Vama.

Interesuje me isključivo DVA pitanja.

DA LI JE DOZVOLJEN SEKSUALNI ODNOS U ISLAMU SA ROBINJAMA? (Potkrijepiti odgovore ajetima ili hadisima)

KOLIKO JE GODINA IMALA AIŠA R.A. KAD JE STUPILA U BRAK SA POSLANIKOM? (Potkrijepiti odgovore ajetima ili hadisima)

Btw: Ajeti su mi na prvom mjestu, jer ne mogu uvijek biti siguran da li je hadis dobar ili slab. Ipak je Kur'an riječ Božija, te za mene kao osobu koja samo Allahu na sedždu pada niko ne može u istu rečenicu sa Gospodarom.
1. Nije. Ljudi dođu do pogrešnog zaključka, uglavnom na osnovu pogrešnog prijevoda 4:24.

2. Iako lažna predaja tvrdi da je imala 6 pri stupanju u brak a 9 za vrijeme prvih intimnih odnosa, na osnovu drugih predaja, koristeći se prostom matematikom, zaključeno je da je Aiša r.a. imala oko 19 godina.
User avatar
korektno
Posts: 243
Joined: 31/08/2018 20:48

#611 Re: Kur'anski ajeti i teme za razmišljanje

Post by korektno »

Idemedosumom wrote:
ultrasarajevo87 wrote:Mir neka je s Vama.

Interesuje me isključivo DVA pitanja.

DA LI JE DOZVOLJEN SEKSUALNI ODNOS U ISLAMU SA ROBINJAMA? (Potkrijepiti odgovore ajetima ili hadisima)

KOLIKO JE GODINA IMALA AIŠA R.A. KAD JE STUPILA U BRAK SA POSLANIKOM? (Potkrijepiti odgovore ajetima ili hadisima)

Btw: Ajeti su mi na prvom mjestu, jer ne mogu uvijek biti siguran da li je hadis dobar ili slab. Ipak je Kur'an riječ Božija, te za mene kao osobu koja samo Allahu na sedždu pada niko ne može u istu rečenicu sa Gospodarom.
1. Nije. Ljudi dođu do pogrešnog zaključka, uglavnom na osnovu pogrešnog prijevoda 4:24.

2. Iako lažna predaja tvrdi da je imala 6 pri stupanju u brak a 9 za vrijeme prvih intimnih odnosa, na osnovu drugih predaja, koristeći se prostom matematikom, zaključeno je da je Aiša r.a. imala oko 19 godina.
U zadnje vrijeme prisutne su česte tendencije kojima se želi osporiti autentičnost primarnih izvora islamske vjere, najvjerodostojnijih zbirki hadisa, Buharijeve i Muslimove. Jedna u nizu tvrdnji koja ide u prilog tome jeste i rasprava o godinama Aiše, r.a., kada se udala za Poslanika, s.a.v.s. Mnogi od tih tekstova, kao i predavanja izvjesnih “daija” poput Adnana Ibrahima i drugih, prevedeni su i na bosanski jezik sa ciljem izazivanja smutnje i podrivanja primarnih izvora islamske vjere, kako bi se autoritet koji Buhari i Muslim imaju među muslimanima podrio i na taj način pripremilo tlo za širenje različitih sektaških učenja, prije svega, šiizma. Na jednu od takvih podvala reagovao je naš poznati daija i profesor islamskog prava Halil Makić. Njegovo reagovanje prenosimo u cijelosti:

Danas sam naišao na tekst koji dovodi u pitanje vjerodostojnost hadiskih predaja koje govore o starosnoj dobi Aiše, radijallahu anha, onda kada je stupila u brak s Poslanikom, sallallahu alejhi ve sellem.

Radi se o nebulozama i podvalama s kojima je došao jedan egipatski novinar Islam Behiry koji svojim nagađanjima može zavesti samo neupućene, lahkomisline i neobazrive.
Danas je taj isti novinar jedna od glavnih perjanica es-Sisijeve diktature u Egiptu. No, govora o njemu biće kasnije.

Kompletan tekst obiluje pretpostavkama i između više različitih predaja o istoj stvari donosi onu koja je slabija ili gotovo lažna.

Primjer toga je recimo predaja uzeta od Ibn Kesira da je Esma bila starija od Aiše deset godina. To je slaba predaja.
Mnogo jača je ona koju donosi imam Zehebi u djelu “Sijeru e`lami en-nubela`” 2/188 da je Esma od Aiše bila starija za deset i nekoliko godina ” وكانت – يعني أسماء – أسن من عائشة ببضع عشرة سنة
Ovo “nekoliko” označava brojku od tri do devet. Znači, bila je starija od nje 13 ili 14… ili 19 godina.
I to odgovara vjerodostojnim predajama imama Buharije, Muslima, Ahmeda i drugih koje govore o njenoj starosnoj dobi onda kada je stupila u brak s Poslanikom, sallallahu alejhi ve sellem.

Drugi primjer je navođenje godina života Aiše, radijallahu anha, onda kada je umrla.
Autor navodi da je tada imala 77 god., a što nije tačno. Ona je tada, kada je preselila na ahiret, imala 63 god., i to prema većini historijskih izvora.
A to odgovara predajama imama Buharije, Muslima, Ahmeda i drugih.

Treći primjer…
Sam taj tekst spominje i dvije mogućnosti o starosnoj dobi Aiše, radijallahu anha, prilikom njene udaje:
jednom spominje da je ona pred hidžru imala 17 god. a jednom da je imala 19 god. I kako da na osnovu tih nepotvrđenih predaja i izjava dovodimo u sumnju najvjerodostonije izvore islama nakon Kur`ana, koje su prihvatili imami ehlis-sunneta?!
Nema vjerodostojnijeg historijskog izvora nego što je Kur`an i nema, nakon njega, vjerodostojnijeg historijskog izvora nego što su autentične hadiske zbirke poput sahiha imama Buharije, Muslima i drugih.



Zatim, većina historijskih izvora potvrđuje da je Aiša, radijallahu anha, rođena nakon prve Objave, a nikako prije Objave.
Imam Zehebi u djelu “Sijeru e`lami en-nubela`” 2/139 kaže:
“Aiša je od onih koji su rođeni u vrijeme islama a mlađa je od Fatime osam godina. Govorila je: `Nisam zapamtila svoje roditelje osim kao one koji su ispovijedali vjeru (islam)`”.

A Ibn Hadžer u djelu “El-Isabe fi temjizi es-sahabe” (8/16) kaže:
“Ona (tj. Aiša) je rođena četiri ili pet godina nakon poslanstva”.
Prema tome, ove činjenice u potpunosti odgovaraju predajama kod imama Buharije i drugih o njenoj starosnoj dobi onda kada je u brak sa njom stupio Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem.


To potvrđuje i imam Bejheki u djelu “El-Sunen el-kubra” 6/203.

Znači, predaje kažu da je Aiša, radijallahu anha, mlađa od Fatime, radijallahu anha, osam (neke kaže pet) godina a poznato je da je Fatima, radijallahu anha, rođena vrlo kratko prije prve Objave. Neke predaje kažu da je to maksimalno pet godina. A sve to ide u prilog tome da je Aiša, radijallahu anha, rođena nakon prve Objave Muhammedu, sallallahu alejhi ve sellem.

Zatim, historijski izvori potvrđuju da kada je Vjerovjesnik, sallallahua alejhi ve selleme, umro Aiša, radijallahua anha, je imala 18 godina.

Nakon što je naveo te neke svoje sumnjive cifre i matematički, na prvački način, položio ispit autor konstatuju: “Sve ovo nas navodi na zaključak da je prenosilac predaje iz nehata ili zaborava izgubio iz vida 10 godina razlike u godinama hazreti Aiše r.a.”

Koja je to samo glupost i odvala; pouzdani prenosioc u najvjerodostojnijim zbirkama hadisa “iz nehata ili zaborava izgubio iz vida 10 godina” a pronašli ih “pouzdani” anonimusi iz historijskih djela koja karakteriše navođenja svega što se čulo o nekom događaju bez da se osvrću na autentičnost prenesenog.

Uz to, nemoguće je da islamski učenjaci punih četrnaest stoljeća nisu primjetili navodne kontradiktornosti, koje je prije sedam godina primjetio novinar Islam Behiri a njega pohvalio Džemal el-Benna.
On je te svoje gluposti i nebuloze iznio u časopisu “El-Jevm es-sabi`” 15.07.2008. god. na čije je zablude ulema već ukazala.
User avatar
ExNihilo
Posts: 17073
Joined: 23/01/2008 07:05
Location: In the sheltering shade of the forest

#612 Re: Kur'anski ajeti i teme za razmišljanje

Post by ExNihilo »

korektno wrote: Nema vjerodostojnijeg historijskog izvora nego što je Kur`an i nema, nakon njega, vjerodostojnijeg historijskog izvora nego što su autentične hadiske zbirke poput sahiha imama Buharije, Muslima i drugih.
Image
User avatar
Idemedosumom
Posts: 7841
Joined: 15/11/2012 12:42
Location: ..

#613 Re: Kur'anski ajeti i teme za razmišljanje

Post by Idemedosumom »

korektno wrote:
Žalosno je kako ti u potpunosti odbacuješ i mogućnost razmišljanja svojom glavom, pa i ovoga puta praviš repliku kopiranjem tuđih tekstova s interneta.
Uistinu! Najgore životinje kod Allaha su gluhi i nijemi - oni koji ne koriste razum.
A mit o vjerodostojnim zbirkama je davno oboren, na drugoj temi sam naveo kako se iste ne mogu dogovoriti koliko je dugo objava trajala, koliko je Poslanik s.a.v.a. imao godina kada je preselio. Ali svi sa sigurnošću znaju koliko je godina imala Aiša r.a. kada joj je Poslanik prvi put u postelju došao.

Valja braniti tu tezu, kako bi inače opravdao one koji vole malo mlađe društvo.
User avatar
korektno
Posts: 243
Joined: 31/08/2018 20:48

#614 Re: Kur'anski ajeti i teme za razmišljanje

Post by korektno »

A sta ti radis, ti ne kopiras nego prevodis sa engleskog, posto naravno arapski ne znas, i to tekstove koji nemaju veze s vezom niti imaju potporu u bilo kojem mezhebu.

Koga zanima ova tema detaljnije ima priliku da poslusa dr. Safeta Kuduzovica, najucenijeg covjeka u hadisu na ovim prostorima:

User avatar
Idemedosumom
Posts: 7841
Joined: 15/11/2012 12:42
Location: ..

#615 Re: Kur'anski ajeti i teme za razmišljanje

Post by Idemedosumom »

Kad' se sjetim kad' je Kuduz-paša osuo paljbu po Imranu Hoseinu zbog ne slaganja oko navodnih ajeta o kamenovanju :lol:
User avatar
korektno
Posts: 243
Joined: 31/08/2018 20:48

#616 Re: Kur'anski ajeti i teme za razmišljanje

Post by korektno »

Idemedosumom wrote:Kad' se sjetim kad' je Kuduz-paša osuo paljbu po Imranu Hoseinu zbog ne slaganja oko navodnih ajeta o kamenovanju :lol:
Navodnih u tvojoj glavi. Kiraet/ucenje je derogirano, ali je propis ostao do Sudnjeg dana, opet po koncezusu islamskih pravnika.
Al sta tebi vrijedi govorit. Kada covjek strasti i razum uzme za boga, hiljadu dokaza da mu izneses opet ce ici po svom.
User avatar
Idemedosumom
Posts: 7841
Joined: 15/11/2012 12:42
Location: ..

#617 Re: Kur'anski ajeti i teme za razmišljanje

Post by Idemedosumom »

Derogirani ajeti :lol:

Kao što sam na drugoj temi pisao, Kur'anu nedostaju ajeti na osnovu kojih se prave šerijatski propisi, ali istovremeno Kur'an sadrži ajete koji više ne važe danas, na osnovu kojih se ne prave šerijatski propisi.

Šta ću, strast mi ne dozvoljava da ovako nešto prihvatim :-D
User avatar
Bloo
Globalna šefica
Posts: 50431
Joined: 16/01/2008 23:03
Location: Korriban

#618 Re: Kur'anski ajeti i teme za razmišljanje

Post by Bloo »

Moze li me neko prosvijetliti zasto su njene godine i rasprava o istim relevantne za danasnje doba i koja je poenta, ako je ima, ove diskusije prezvakane hiljadu puta...
User avatar
Idemedosumom
Posts: 7841
Joined: 15/11/2012 12:42
Location: ..

#619 Re: Kur'anski ajeti i teme za razmišljanje

Post by Idemedosumom »

Bloo wrote:Moze li me neko prosvijetliti zasto su njene godine i rasprava o istim relevantne za danasnje doba i koja je poenta, ako je ima, ove diskusije prezvakane hiljadu puta...
Pa ljudi stalno pitaju, a mi dajemo svoja mišljenja.

Relevantno je, jer ako je istina da onaj koji je poslan kao milost svjetovima, koji ima najbolji ahlak, može ohalaliti koitus s devetogodišnjim djetetom, onda se želim ispisati što prije. Ja ipak smatram da su u pitanju laži.
User avatar
Bloo
Globalna šefica
Posts: 50431
Joined: 16/01/2008 23:03
Location: Korriban

#620 Re: Kur'anski ajeti i teme za razmišljanje

Post by Bloo »

Idemedosumom wrote:
Bloo wrote:Moze li me neko prosvijetliti zasto su njene godine i rasprava o istim relevantne za danasnje doba i koja je poenta, ako je ima, ove diskusije prezvakane hiljadu puta...
Pa ljudi stalno pitaju, a mi dajemo svoja mišljenja.

Relevantno je, jer ako je istina da onaj koji je poslan kao milost svjetovima, koji ima najbolji ahlak, može ohalaliti koitus s devetogodišnjim djetetom, onda se želim ispisati što prije. Ja ipak smatram da su u pitanju laži.
Ljudi stalno pitaju, isti odgovori se daju i diskusije ponavljaju.
Ljudi bi mogli malo iscitati prije nego postave ovakvo pitanje, ako vec nemaju skrivenu agendu iza svoje namjere i sami donijeti zakljucak.


Smatram da je tematika nerelevantna za danasnje doba (u slucaju da se navodi voda na mlin potencionalnog odobravanja odnosa sa maloljetnicima), a ako jednu djevojcicu zelite koristiti u svojim bitkama da li je neko milost svjetovima, da li je imao odnos sa njom (koliko sam upoznata nigdje se to decidno ne navodi ili opovrgava, te su mi diskusije u kojima indikativno (!),ucestvuje samo muski dio forumske populacije, a ticu se ove teme iznimno degutantne, itd - to prenesite na PP.
Ne ulazim u to da li su lazi ili ne.
Necu tolerisati lijepo umotane pokusaje pedofilsko-mizoginih propagandi (nije nuzno tebi namijenjeno).

Smatram (iako je moje misljenje nebitno kao nekoga ko ne pripada vasoj konfesiji ali suzivot i tak to) da je ova tema bitna jedino ako se zeli stati u kraj brakovima muskaraca sa maloljetnim curicama, te da islamski.svijet ima bitnijih problema sa.kojima treba da se uhvati u kostac od ovog.
User avatar
ExNihilo
Posts: 17073
Joined: 23/01/2008 07:05
Location: In the sheltering shade of the forest

#621 Re: Kur'anski ajeti i teme za razmišljanje

Post by ExNihilo »

Zašto je nerelevantna? Na primjeru Aiše se, zapravo, prelama suštinsko pitanje sunijske dogme: da li su hadisi mjerodavan izvor vjere, u kojoj mjeri i na koji način, te kakve to implikacije ima na sve od vjerovanja do svakodnevnog života muslimana.
User avatar
Bloo
Globalna šefica
Posts: 50431
Joined: 16/01/2008 23:03
Location: Korriban

#622 Re: Kur'anski ajeti i teme za razmišljanje

Post by Bloo »

ExNihilo wrote:Zašto je nerelevantna? Na primjeru Aiše se, zapravo, prelama suštinsko pitanje sunijske dogme: da li su hadisi mjerodavan izvor vjere, u kojoj mjeri i na koji način, te kakve to implikacije ima na sve od vjerovanja do svakodnevnog života muslimana.
Dogmatski issue u koji kao sto rekoh ne ulazim.
Mene interesuje zasto neko opet i iznova postavlja jedno te isto pitanje, te koje posljedice imaju slijedeci zakljucci po svakodnevni zivot:
- imala je 9 godina
- bila je starija

Ako je imala 9 godina, da li se implicira ili pak potvrduje da je imala seksualne odnose. U oba slucaja (impliciranja i zakljucivanja) kakav to utjecaj ima na svakodnevni zivot muslimana?

Sto nas dovodi opet do: hidden agendas iza ovakvih pitanja.
0 tolerancije gajim prema.tome.

A valjda postoje i drugi slucajevi osim Aishe gdje muslimani mogu diskutovati o hadisima i mjerodavnosti istih po vjerovanje i praksu.
User avatar
ExNihilo
Posts: 17073
Joined: 23/01/2008 07:05
Location: In the sheltering shade of the forest

#623 Re: Kur'anski ajeti i teme za razmišljanje

Post by ExNihilo »

Kao što rekoh, pitanje se iznova postavlja jer reflektira sizifovsku dilemu za muslimane: ili Muhamed nije moralni paragon kakav vjeruju da jeste ili izvor vjere (hadis) koji određuje većinu životnih pitanja za muslimane nije vjerodostojan onako kako to sunijska doktrina potencira.

Dakle, veoma relevantno, za razliku od većine tema na ovom podforumu. To je suštinsko pitanje, to je hidden agenda, to je ono što žulja muslimane kada pričaju o ovome, a ne želja nekoga da pravda seks sa curicama.

Dopuštaš da tvoj senzibilitet prema ovom drugom utiče na odnos prema raspravi.
User avatar
hadzinicasa
Posts: 13620
Joined: 08/11/2005 16:08
Location: u tranziciji

#624 Re: Kur'anski ajeti i teme za razmišljanje

Post by hadzinicasa »

Bloo wrote:
ExNihilo wrote:Zašto je nerelevantna? Na primjeru Aiše se, zapravo, prelama suštinsko pitanje sunijske dogme: da li su hadisi mjerodavan izvor vjere, u kojoj mjeri i na koji način, te kakve to implikacije ima na sve od vjerovanja do svakodnevnog života muslimana.
Dogmatski issue u koji kao sto rekoh ne ulazim.
Mene interesuje zasto neko opet i iznova postavlja jedno te isto pitanje, te koje posljedice imaju slijedeci zakljucci po svakodnevni zivot:
- imala je 9 godina
- bila je starija

Ako je imala 9 godina, da li se implicira ili pak potvrduje da je imala seksualne odnose. U oba slucaja (impliciranja i zakljucivanja) kakav to utjecaj ima na svakodnevni zivot muslimana?

Sto nas dovodi opet do: hidden agendas iza ovakvih pitanja.
0 tolerancije gajim prema.tome.

A valjda postoje i drugi slucajevi osim Aishe gdje muslimani mogu diskutovati o hadisima i mjerodavnosti istih po vjerovanje i praksu.
naravno da postoje. ali je pitanje Aishinih godina koristeno za potkusuriti se - odnosno kao Valuta za trgovanje u diskusijama o diskreditiranju vjere, konkretno islamske, kao i onih koji je prakticiraju revnosnije ili manje revnosno, a u svjetlu opceprihvacenih nazora morala pa i zakona. dakle uzorak je: u danasnje doba nezakonite stvari, a Koje se ne nalaze u Kur'anu vec u hadisima - i Koje se isticu kao jedinica mjere vjere - prelamaju, kako to rece Nihilo pitanja mjerodavnih izvora vjere.
Sami muslimani prihvacaju vjerodostojnost hadisa, pa analogno tome i oni koji se ne smatraju muslimanima, a umiju citati mogu uzivati jednako pravo i uzeti ih kao vjerodostojan izvor te o istome tvoriti svoj sud. Mogu ako hoce prema istome i suditi o vjeri o kojoj je rijec.
User avatar
Bloo
Globalna šefica
Posts: 50431
Joined: 16/01/2008 23:03
Location: Korriban

#625 Re: Kur'anski ajeti i teme za razmišljanje

Post by Bloo »

ExNihilo wrote:Kao što rekoh, pitanje se iznova postavlja jer reflektira sizifovsku dilemu za muslimane: ili Muhamed nije moralni paragon kakav vjeruju da jeste ili izvor vjere (hadis) koji određuje većinu životnih pitanja za muslimane nije vjerodostojan onako kako to sunijska doktrina potencira.

Dakle, veoma relevantno, za razliku od većine tema na ovom podforumu. To je suštinsko pitanje, to je hidden agenda, to je ono što žulja muslimane kada pričaju o ovome, a ne želja nekoga da pravda seks sa curicama.

Dopuštaš da tvoj senzibilitet prema ovom drugom utiče na odnos prema raspravi.
Opet sirite temu ka generalnom.
Ja pitam kako ce cinjenica da je mozda imala 9 godina utjecati na svakodnevni zivot npr. bosanskog muslimana.
Da ovako priprosto upitam.

Interesuje me.ovaj partikularni slucaj.
A aferim ako je ovaj slucaj tako relevantan i "jak" da sam moze uzdrmati izvor vjere.
Naravno da moj senzibilitet kao zene utjece na odnos prema raspravi i to ne negiram.
Post Reply