Kur'an online

Rasprave o vjerskim temama.

Moderator: Bloo

Post Reply
User avatar
zagortenej
Posts: 3903
Joined: 22/04/2013 13:27
Location: Arš

#276 Re: Kur'an online

Post by zagortenej »

heal wrote:Jel postoji u kuranu uputa za tzv brzi brak? Npr zenska osoba i ja proucimo po suru i onda nam je sevap da imamo odnos, i sklopili smo brak koji se nakon odnosa opet raskida? Jel postoje ajeti o tako necemu? U to me prijatelj ubjedjuje, ja ne znam, ateista sam a iz svog islamskog ucenja dok sam bio derle se nesto ne sjecam toga. Nije provokacija, izvinjavam se ako je sta pogresno u formulaciji pitanja.
Ima brak, zove se misjar.

Code: Select all

http://--- NO LINKS ---/brak-posjetitelja-misjar/
m_l
Posts: 1804
Joined: 06/06/2012 21:19

#277 Re: Kur'an online

Post by m_l »

heal wrote:Mislio sam na ovaj gore muta brak. Jasta je nego kurvaluk klasicni, zanima me da li je taj ajet jedini izvor kojim oni taj brak opravdavaju?
Postoje neki hadisi kojima opravdavaju ovu vrstu braka. Ali, najbolje je da ja tebi c/p odgovor koji vec postoji na ovom PFu na drugoj temi. Odgovor je nekada bio na Mulla Sadrinoj stranici pa su isti izbrisali kada je IZ uvjetovala da se ne bave fikhskim pitanjima. A zatim cu postaviti i jedan odgovor sa sluzbene stranice IZ na istu temu. Nadam se da ce ti pomoci da skontas neke stvari, tacnije da mozes prijatelju objasniti.
U ime Allaha, Svemilosnog, Samilosnog!
Esselamu alejkum ve rahmetullahi ve berekatuhu.
Što se tiče privremenog braka, potrebno je da obratimo pažnju na nekoliko činjenica, da ne bi došlo do zabune.
1. Postojanje ovog propisa u Časnome Kur'anu
Časni Kur'an, u 24. ajetu sure Nis'a kaže: فَمَا اسْتَمْتَعْتُم بِهِ مِنْهُنَّ فَآتُوهُنَّ أُجُورَهُنَّ فَرِيضَةً - a ženama s kojima ste uživali podajte vjenčane darove njihove (za ovo uživanje) kao što je propisano.
Jedna skupina mufessira vjeruje da ovaj ajet pojašnjava propise privremenog braka, i za dokazivanje svoga mišljenja iznose argumente, od kojih ćemo i mi neke navesti.
Ovaj ajet je medinski i objavljen je u prvih deset godina poslanstva nakon Hidžre. U to vrijeme ovaj brak je u društvu postojao, bilo da ga je islam propisao ili odobrio.
U prethodnim ajetima se spominju propisi stalnoga braka, stoga je ponavljanje beskorisno.
Pojašnjenje je obaveznosti vjenčanog dara nakon sklapanja braka (nakon proučene hutbe za brak).
Kada se u islamskom pravu razmatra pitanje vjenčanog dara, njegovi propisi su na sljedeći način pojašnjeni. Kada je bračni ugovor završen, vjenčani dar odmah postaje obavezan za supruga. Količina isplate vjenčanog dara ima dva oblika:
Ako je imao odnos sa suprugom, tada je obavezno da se isplati cjelokupan bračni dar.
Ako nije imao odnos i želi se razvesti, tada mu je obavezna polovina vjenčanog dara.
Međutim, u ovom ajetu isplata vjenčanog dara je općenita i oslanja se na uživanje i stupanje odnos sa ženom. To pojašnjava da je ovaj bračni ugovor različit od stalnog bračnog ugovora, te se i njegovi propisi razlikuju.
Veliki učenjaci kao što je Ahmed bin Hanbel u Musnedu, Ebu Bekr Hasas u Ahkamu-l-Kur'anu, Ebu Bekr Bejheki u djelu Essunenu-l-kubra, Kadi Bejdavi u djelu Envaru-t-tenzil, Ibn Kesir uTefsiru-l-Kur'ani-l-kerim, Dželaluddin u tefsiru Eddurru-l-mensur, Kadi Ševkani u tefsiru Fethu-l-kadir, Alusi u tefsiru Ruhu-l-me'ani i drugi velikani vjere nedvojbeno su izjavili da ovaj ajet ukazuje na privremeni brak. Ukoliko želite da saznate šta su i drugi rekli, možete pogledati Taberijevu knjigu Džami'u-l-bejan, tekst ispod navedenog ajeta.
Shodno rečenom, Kur'an eksplicitno ukazuje na postojanje ovog braka u šerijatu, te daje pojašnjenje ovog društvenog propisa.
2. Filozofija ovog propisa u društvu
Jasno je da su islamski propisi uspostavljeni na temeljima koristi i dobrobiti za društvo ili pojedinca. To znači da ne možete naći ni jedan obavezni ili pohvalni propis, a da u njemu nije uračunata korist ili dobrobit društva ili pojedinca. Isto tako, ne možete naći ni jedno haram ili pokuđeno djelo, a da njegov počinitelj nije nanio štetu društvu ili pojedincu. S oga, mudrost i filozofija svakog od islamskih propisa ima svoj smisao, iako čovjekov razum ne može dospjeti do svih ili nekih njihovih mudrosti. Jer razum nema taj potencijal da analizira i ispita sva čovjekova životna pitanja i zakone Kreacije, i zbog toga je neophodno prisustvo Božijih poslanika, a.s., i postojanje Objave u društvu. Jer, neophodnost Allahova gospodarenja jeste upućivaje čovječanstva. Razum sam ne može biti dovoljan za uputu, zato je potrebno da Objava i poslanstvo sa pojašnjavajem propisa i zakona vjere uđu u društvenu sredinu, kako bi čovjeka uputili onim smjerom koji njegovo biće iziskuje. U svjetlu rečenog, možemo zaključiti:
Jedan od važnih i ozbiljnih pitanja ljudskoga društva jeste pitanje žudnje za suprotnim spolom, a naročito u posebnim godinama, u kojima se nalaze tinejdžeri. Nemoguće je prihvatiti da je zakon Kreacije u čovjeku postavio snagu, a vjerski zakon nije predstavio rješenje i put ispravnog korištenja te snage. A vladar oba zakona, stvaralačkog i vjerskog, jeste Allah, Uzvišeni i Silni. Također, nemoguće je da između ova dva zakona koja su od Mudroga Boga, postoji suprotstavljenost. Stoga, ako u čovjeku postoji snaga strasti, tada mora postojati i ispravan način i put za njeno korištenje, koji se podudara sa fitretom i ostalim zakonima Uzvišenoga Boga. S druge strane, islam je zadnja vjera i ne postoje druga nebeska rješenja sve do nestanka čovječanstva, osim onih koje je islam donio.
U današnje vrijeme, kada smo okruženi satelitskim programima, CD-ovima, i njima sličnim koji sadrže izopačene poruke i scene, a kojih je svakodnevno sve više i više, i koji omladinu i porodice suočavaju sa ozbiljnim problemima, postoji nekoliko rješenja:
Pozivanje na asketizam i gašenje rasplamslih plamenova strasti
Mnogi vjeruju da je potrebno omladinu, i mladiće i djevojke, da pozovemo u asketizam, i da sa osamljivanjem i udaljavanjem jednih od drugih ugasimo ove plamenove strasti, čak i upotrebom sile i grubošću. Međutim, psiholozi i sociolozi ovaj način, kako kaže i sam Mevlana, nazivaju „pranjem krvi krvlju“. Jer ovaj način i put nosi velike teškoće.
Prvo, uvodi abnormalnosti u samo društvo.
Drugo, stvara mnoge individualne psihičke poteškoće i štete, i to takva karaktera da ih kasnije nije moguće nadoknaditi.
Treće, nijedan od ovih načina, osamljivanje i sila, nisu potvrđeni od vjere islama. Stoga ovakvi prijedlozi ne mogu biti temeljno i racionalno rješenje.
2. Opća seksualna sloboda
Ovakve prijedloge su dali ljudi poput Sigismunda Scholmo Freuda, te su ovakvo rješenje prihvatili u nekim zemljama istoka i zapada kao jedno od rješenja. A sam Sigismund Freud i drugi su ponuduli argumente za ovo rješenje. Teškoće koje donosi ovo rješenje ako nisu veće od prethodnog, zasigurno nisu ni manje. Kao prvo, ono se kosi i u suprotnosti je sa fitretom, čistom čovjekovom prirodom, a čovjekovo potomstvo odvlači na stranputicu, i tako čovječnost i savršenstva čovjekova baca u ponor. Kao drugo, uzrok je mnogih spolnih i drugih bolesti, koje ugrožavaju čovječanstvo u današnjem vremenu i prijete mu. Kao treće, nije prihvaćeno od strane psihologa i sociologa, ili jednostavno rečeno: suprotno je nauci i općem dobru ljudi. Kao četvrto, ovo rješenje nije prihvaćeno od strane ni jedne božanske vjere.
Posljedice ovog rješenja su rušenje porodice i zajedničkog života ljudi, čemu svjedočimo.
3. Podsticanje na stalni brak
Jedno od ponuđenih rješenja jeste podsticanje mladih na stalni brak, a ovo pitanje je moguće rješiti na dva načina:
Ubjeđivanje, uvjeravanje i podsticanje kulturno-vjerskih krugova da putem profesora i govornika iznesu svoja mišljenja,
Osnivanje dobrotvornih organizacija koje će odobravati kredite za brak.
Ovo rješenje bi moglo biti dobro, budući da ne sadrži sve one naprijed navedene probleme.
Međutim, ono može riješiti samo jedan dio problema, a ne sve. Jer poteškoće stalnog braka nisu samo u ekonomskom ili misaonom smislu, koji bi se propagandom ispravili. Mnogi problemi i poteškoće postoje u današnjem poretku, kao što su studiranje na univerzitetima i putovanja. Jer, s jedne strane studiranja i specijalizacije se odvijaju između 18 i 25 godina starosti, kako bi sa mladi svojom snagom uspjeli da unaprijede zemlju, a s druge strane ove godine su vrhunac naleta prohtjeva i strasti. Brak rješava samo drugu poteškoću, dok na studije ostavlja negativan trag.
4. Privremeni brak
Pitanje privremenog braka je bilo razmatrano i prije islama, i u samom islamu, a predlažu ga i psiholozi i sociolozi. Stoga, potrebno je razmotriti ovo pitanje.
3. Sprovođenje ovog propisa za vrijeme Poslanika, s.a.v.a.
Džabir bin Abdullah Ensari je rekao: Mi smo za vrijeme Poslanika, s.a.v.a., i Ebu Bekra sprovodili privremeni brak, sve dok ga Omer nije zabranio.[1]
Ibn Abbas je rekao: Ajet o privremenom braku je od jasnih ajeta (muhkem) i nije derogiran.[2]
Imran bin Hasin je rako: Ajet o privremenom braku je objavljen Poslaniku, a drugi ajet koji će ga derogirati nije objavljen nakon njega, i mi smo se za vrijeme Poslanika njime i koristili...[3]
O ovom pitanju postoje mnoge predaje i neosporni historijski događaji, da se za vrijeme Poslanika, s.a.v.a., izvršavao ovaj propis, i da su se njime muškarci i žene koristili.
4. Uslovi privremenog braka
I. Vrijeme mora biti određeno;
Mora biti određeno npr. na jedan dan, jednu sedmicu, jedan mjesec i sl.
II. Ako žena nije u menopauzi – يَائِس, i sa njom se stupilo spolni odnos, tada je obavezno da ona sačeka određeni period – iddet (عدة) i u tom periodu se ne smije udati za drugog muškarca, niti može stupiti u privremeni brak.
III. Mora se proučiti vjenčani ugovor, stoga nije dovoljno samo da su oboje zadovoljni i spremni.
IV. Oboje moraju biti punoljetni, razumni i slobodne volje. Znači, ako je osoba pod prisilom stupila u ovaj brak ili nije punoljetna, taj brak je neispravan.
5. Zajednički propisi privremenog braka i stalnog braka
I. Dijete pripada ocu i majci. Sva prava koja imaju djeca stalnog braka ima i dijete privremenog, poput opskrbljivanja, odgoja, nasljeđivanja i sl.
II. Satarateljstvo i njegovi propisi su isti kao kod stalnog braka.
III. Kada žena ima menstruaciju ili krvarenje nakon poroda haram je imati s njom spolni odnos.
IV. Ne smije postojati šerijatska prepreka za stupanje u brak, poput srodstva po krvi i mlijeku
V. Također i drugi zajednički propisi koje je potrebno opširno i na drugom mjestu pojasniti.
6. Različitosti ovog propisa i stalnoga braka
Privremeni brak razlikuje se od stalnog braka, što je i uzrokovalo da ga islam predstavi kao rješenje za seksualne probleme društva, pa ćemo i ukazati na neke od njih.
I. Nepotrebnost razvoda
U privremenom braku žena se od muškarca na dva načina rastavlja, pa tako nije potrebno sprovoditi propise razvoda:
Prilikom stupanja u brak njegov kraj je i određen, tako da se njih dvoje bez ikakva problema mogu rastati i time se prekida njihov bračni status,
Da muškarac pokloni ostatak vremena ženi, i da pređe preko svoga prava.
II. Muškarac nije obavezan da se skrbi za ženu.
Za razliku od stalnog braka gdje je muškarac dužan da pribavi opskrbu za oboje, ovdje su oboje dužni da se sami skrbe o životnim potrepštinama i troškovima.
III. Nepostojanje perioda iddeta (čekanja) za žene u menopauzi.
Ako je žena u menopauzi, tj. u određenoj dobi kada nema mjesečnice, tada period čekanja nije potreban, već može nakon završetka određenog roka privremenog braka ili nakon poklanjanja od strane muža da se uda za drugoga.
Pojašnjavanje ovih propisa privremenog braka ukazuje na filozofiju njegova propisivanja Kur'anom kao rješenje za probleme, koje je nekada nemoguće otkloniti i rješiti stalnim brakom.
7. Razilaženje islamske uleme o ovom propisu
Jedna skupina alima vjeruje da je propis o privremenom braku ispravan, i da se nalazi u Kur'anu, i da se za vrijeme Poslanika, s.a.v.a., koristio, međutim, da je ajetima sure Mu'minun, od 29. do 31. derogiran.
Druga skupina je odgovorila na ovaj stav, pa ga ne prihvata.
Treća skupina smatra da je ajet o privremenom braku derogiran ajetom o nasljeđivanju, a četvrta grupa je odgovorila na ovaj stav.
Isto ovakvo stanje je i kada su u pitanju predaje koje se tiču privremenog braka i njegove derogacije.
U svakom slučaju, ovo je pitanje po kojem su se razišli sljedbenici škole Ehli-bejta i sljedbenici drugih mezhebskih pravaca. Neki ashabi i tabi'ini prihvataju ovaj propis i ne smatraju ga derogiranim.
Ovo je kratki pregled koji smo Vam mogli predstaviti o privremenom braku. Postoje skupine koje obuhvataju i muslimane i nemuslimane koji su skeptični prema ovom pitanju, a drugi odgovaraju na njihova pitanja i smatraju ovo jedinim rješenjem seksualnog problema društva i uvjereni su da ako se ovaj propis i zakon na ispravan način predstavi, i ako se pojasne i rasvijetle njegovi propisi, da ga niko neće zloupotrijebiti, i sigurno će biti najbolji način rješavanja postojećih i predstojećih problema.
Što se tiče pisma imama Homeinija upućenog Gorbačovu, na žalost ne posjedujem ga, i ne znam gdje bi ga najlakše mogli naći. Možda ćete ga moći naći ako se obratite web-stranici Kulturnog centra Islamske Republike Iran.
Od Uzvišenog Allaha tražim da Vama i svim muslimanima svijeta podari ponos i napredak. Amin!
Esselamu alejkum ve rahmetullahi ve berekatuhu.
[1] Sahihu-l-Muslim, tom 2., strana 131., Musned Ahmeda bin Hanbela, tom 6., strana 405., Fethu-l-bari, tom 9., strana14.
[2] Tefsirul Keššaf, tom 1., strana 498., Tefsirul Hazin, tom 1., strana 357.
[3] Sahihu-l-Muslim, tom 4., strana 168., Sahihu Nisai, tom 5., strana 155., Musned Ahmeda bin Hanbela, tom 4., strana 426.
http://www.mullasadra.ba/pitanja-i-odgo ... emeni-brak

Muta’ brak

Pitanje

Esselam alejkum.
Molim Vas da mi navedete hadis, eventualno hadise sa prenosiocima o muta' braku.
Poznat mi je stav sva četiri mezheba da je muta' brak Muhammed a.s. dozvolio pa zabranio, ali čitam na nekim forumima da prenosioci tih hadisa nisu pouzdani, a čitam i to da je po šijjama sunnet sklapati muta' brak, te da Alejhisselam jeste dozvolio ali da je Omer r.a. zabranio. Nemam u blizini nikakve literature gdje bih mogla iščitati ovu tematku.

Odgovor

Hadise u kojima se spominje nedvosmislena zabrana mut'a (privremenog) braka zabilježili su Buharija i Muslim, kao i Ahmed te Ebu Davud. Nema dileme u vezi autentičnosti tih hadisa kod ehli-sunneta, odnosno četiri poznata ehli-sunnetska mezheba (hanefijski, malikijski, šafijski i hanbelijski) te su stoga svi spomenuti mezhebi zauzeli stav o zabranjenosti mut'a braka. Šije ne priznaju autentičnosti tih, kao i mnogih drugih hadisa koji se navode u Buharijevom i Muslimovom Sahihu, kao i drugim zbirkama hadisa koje koriste suniti, odnosno ogromna većina muslimana, i zato smatraju mut'a brak dozvoljenim, osim grupacije zejdija koji smatraju takav brak zabranjenim. Ne znam šta Vam znači navođenje hadisa sa senedom, ne mislite valjda da možete osporavati hadise koji su zabilježeni u Buharijevom i Muslimovom Sahihu, osim ako i sami naginjete šiijskom učenju?! Rasprave o navedenom pitanju su davno okončane, argumenti iznešeni, i ne mislimo da će bilo koja strana promijeniti svoje mišljenje. Šijama, i svima onima koji misle kao oni, kažemo: Vama vaše, a nama naše mišljenje. Šerijat ne dozvoljava mut'a brak. Svaka dalja priča o njemu je izlišna.

http://www.islamskazajednica.ba/compone ... le?id=6582
User avatar
Smrcak15
Posts: 11137
Joined: 13/12/2015 13:23

#278 Re: Kur'an online

Post by Smrcak15 »

User avatar
Smrcak15
Posts: 11137
Joined: 13/12/2015 13:23

#279 Re: Kur'an online

Post by Smrcak15 »

Ubise ljudi recitacijom o Raju i Paklu, jos pogotovo kad se razumije prevod. predobro, a ovaj drugi sto recituje extra je :thumbup:
User avatar
Truba
Posts: 81194
Joined: 17/03/2004 09:36
Location: Vizantija

#280 Re: Kur'an online

Post by Truba »

počeo sam čitati
strepite :D

pročitao sam 20-30 prvih "brojeva"... laganini
dugo planiram početi možda čak 7-8 godina i eto
krenulo

naši domaći stručnjaci su me iznervirali u predgovoru svojim logičkim vratolomijama

da parafraziram

Ja uvijek govorim istinu jer sam to napisao u mnogim svojim postovima na ovom forumu :D

izem ti školu i logičko zaključivanje
User avatar
ExNihilo
Posts: 17073
Joined: 23/01/2008 07:05
Location: In the sheltering shade of the forest

#281 Re: Kur'an online

Post by ExNihilo »

Kakvih brojeva?
User avatar
arzuhal
Posts: 20826
Joined: 03/06/2008 11:26
Location: u čajdžinici "Kod nefsu-l-levvame"

#282 Re: Kur'an online

Post by arzuhal »

Vjerovatno misli na ajete.
User avatar
ExNihilo
Posts: 17073
Joined: 23/01/2008 07:05
Location: In the sheltering shade of the forest

#283 Re: Kur'an online

Post by ExNihilo »

Aha, ima smisla. :D

Čitaš li s desna na lijevo? Hoćeš li čitati u tramvaju? :D :D :D

Obavještavaj nas o utiscima.
User avatar
Truba
Posts: 81194
Joined: 17/03/2004 09:36
Location: Vizantija

#284 Re: Kur'an online

Post by Truba »

prevelika je ne nosim takve u tramvaj, a i uokvirim ih bijelim papirom pa se nikad ne zna što čitam

čitam kako je napravljena znači od kraja ka našem početku
ima 615 stranica
dobio sam je ovdje u zamjenu s nekim za bibliju
imam sva uputstva kako se čita neko se dobro potrudio da mi objasni
User avatar
Nurudin
Posts: 3324
Joined: 31/03/2013 07:25
Location: "Zli, dobri, blagi, surovi, nepokretni, olujni, otvoreni, skriveni, sve su to oni i sve između toga.

#285 Re: Kur'an online

Post by Nurudin »

Kur'an ti je u stvari Muhamedovo subjektivno viđenje Tevrata -starog zavjeta i Indžila -novog zavjeta.
s tim da je sve to prilično nekoherentno, jer se često tu ubacuje i Muhamedovo refriranje na neke trenutne događaje,
a koje je on smatrao da treba da budu propraćeni božijim tj. njegovim komentarom .
inače, nakon što su prijevode počeli imenovati kao "prijevod značenja" i napravili mali korak u pravcu priznanja svog dogmatsko-
ideološkog pristupa u prevođenju, ipak to ne govori jasno šta je u pitanju, a u pitanju je tumačenje kur'ana na bosanskom jeziku.
User avatar
Truba
Posts: 81194
Joined: 17/03/2004 09:36
Location: Vizantija

#286 Re: Kur'an online

Post by Truba »

da... očito je iz prevoda da je arapski superioran

a zapravo je to latinski :D al nema veze

skonto sam da nema neki narativni tok nego se kasnije kockice slažu
to je jasno nakon 20-30 tih ajeta

vjerojatno je mnogo jasnije nakon 2-3 čitanja cijele knjige

kako smo imali u osnovnoj školi nekoliko sati iz drugih religija... profa slavko sabljić koji je predavao i povijest i zemljopis
pa ne znam iz kojeg predmeta je to rekao citat - zamislite hercegovački naglasak jednog foliranta:

"Došao vamo kod nas vidio kako to stoji pa prekopirao" :lol:

na satu vjeronauka u osnovnoj sam prvi put čuo od fra Gojka da muslimani imaju proroka Isu i da ga ne poštuju ko Boga

imali smo povijest religija u srednjoj al više teoretski ( što su deisti npr) i ne sjećam se ničega :D

tamo negdje do faksa su to jedine info koje sam imao o islamu
sekerbay
Posts: 3748
Joined: 04/01/2017 22:45

#287 Re: Kur'an online

Post by sekerbay »

Mišljenja sam da ne postoji ništa vjerodostojno u vezi zabrane privremenog braka.
Dakle, ljevakovic baca šuplju.
ne mislite valjda da možete osporavati hadise koji su zabilježeni u Buharijevom i Muslimovom Sahihu
Gledaj ti tona čovječe, ko da govori o kur'anu :lol:
Mislim, uvaženi ljeva, mislim i mogu ih oboriti kur'anom i drugim vjerodostojnim predajama.
Sve i jedan.

Ps.
Divi nure jes se raspojaso pa lupa ko maksim po diviziji :lol:
User avatar
arzuhal
Posts: 20826
Joined: 03/06/2008 11:26
Location: u čajdžinici "Kod nefsu-l-levvame"

#288 mod-comment

Post by arzuhal »

Nemojte ovu temu pretvarati u chat-zonu, postoji već par aktuelnih tema koje se bave porijeklom, sadržajem, prevodima Kur'ana, itd.
User avatar
ExNihilo
Posts: 17073
Joined: 23/01/2008 07:05
Location: In the sheltering shade of the forest

#289 Re: Kur'an online

Post by ExNihilo »

Black swan wrote:da... očito je iz prevoda da je arapski superioran

a zapravo je to latinski :D al nema veze

skonto sam da nema neki narativni tok nego se kasnije kockice slažu
to je jasno nakon 20-30 tih ajeta

vjerojatno je mnogo jasnije nakon 2-3 čitanja cijele knjige

kako smo imali u osnovnoj školi nekoliko sati iz drugih religija... profa slavko sabljić koji je predavao i povijest i zemljopis
pa ne znam iz kojeg predmeta je to rekao citat - zamislite hercegovački naglasak jednog foliranta:

"Došao vamo kod nas vidio kako to stoji pa prekopirao" :lol:

na satu vjeronauka u osnovnoj sam prvi put čuo od fra Gojka da muslimani imaju proroka Isu i da ga ne poštuju ko Boga

imali smo povijest religija u srednjoj al više teoretski ( što su deisti npr) i ne sjećam se ničega :D

tamo negdje do faksa su to jedine info koje sam imao o islamu
Zapravo se kockice i ne slažu kasnije. Više je u pitanju neka vrsta dinamike između Boga i Muhameda, čak dijaloga, pri čemu je kur'anski tekst govor samog Boga, a Muhamedova replika dolazi u vidu njegovog životopisa.

Iz istog razloga je Kur'an suštinski nemoguće razumjeti bez sire (životopisa Muhameda).
User avatar
Truba
Posts: 81194
Joined: 17/03/2004 09:36
Location: Vizantija

#290 Re: Kur'an online

Post by Truba »

malo je to komplicirano za inovjerca

poznat sam kako sporo čitam slabo pamtim te brzo zaboravljam
tako da ne vjerujem da će biti nekih problema :D
User avatar
ExNihilo
Posts: 17073
Joined: 23/01/2008 07:05
Location: In the sheltering shade of the forest

#291 Re: Kur'an online

Post by ExNihilo »

Uvijek možeš Kur'anu pristupiti kako, čini mi se, pristupa većina muslimana koji ga čitaju - kao svojevrstan spiritualni pep talk samog Boga. :D
User avatar
Bloo
Globalna šefica
Posts: 50325
Joined: 16/01/2008 23:03
Location: Korriban

#292 Re: Kur'an online

Post by Bloo »

ExNihilo wrote: Zapravo se kockice i ne slažu kasnije. Više je u pitanju neka vrsta dinamike između Boga i Muhameda, čak dijaloga, pri čemu je kur'anski tekst govor samog Boga, a Muhamedova replika dolazi u vidu njegovog životopisa.
Iz istog razloga je Kur'an suštinski nemoguće razumjeti bez sire (životopisa Muhameda).
Osjećam se motivisano nakon ove rečenice...
User avatar
ExNihilo
Posts: 17073
Joined: 23/01/2008 07:05
Location: In the sheltering shade of the forest

#293 Re: Kur'an online

Post by ExNihilo »

Moraš pročitati, to je obavezna literatura za moderatore na PF Religija. :oops:
User avatar
Bloo
Globalna šefica
Posts: 50325
Joined: 16/01/2008 23:03
Location: Korriban

#294 Re: Kur'an online

Post by Bloo »

ExNihilo wrote:Moraš pročitati, to je obavezna literatura za moderatore na PF Religija. :oops:
Čim arzuhal pročita Ragnar Redbeardovu Might is Right, šesti dio Vodiča kroz galaksiju, te sabrane memoare i probrane misli Anais Nin... :oops:
User avatar
arzuhal
Posts: 20826
Joined: 03/06/2008 11:26
Location: u čajdžinici "Kod nefsu-l-levvame"

#295 Re: Kur'an online

Post by arzuhal »

Bloo wrote:
ExNihilo wrote:Moraš pročitati, to je obavezna literatura za moderatore na PF Religija. :oops:
Čim arzuhal pročita Ragnar Redbeardovu Might is Right, šesti dio Vodiča kroz galaksiju, te sabrane memoare i probrane misli Anais Nin... :oops:
Čuj šesti dio...Ja napisao sedmi, samo mi je u rukopisu u ladici...Inače stalno slušam Imagine, tako da možeš pročiti makar 30. džuz.
User avatar
Truba
Posts: 81194
Joined: 17/03/2004 09:36
Location: Vizantija

#296 Re: Kur'an online

Post by Truba »

sad je sve mnogo jasnije :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: retroaktivno sve rasprave


pročitao sam samo 160 ajeta za sada

šta je ono na početku "Krava " gore na vrhu stranice
User avatar
Nurudin
Posts: 3324
Joined: 31/03/2013 07:25
Location: "Zli, dobri, blagi, surovi, nepokretni, olujni, otvoreni, skriveni, sve su to oni i sve između toga.

#297 Re: Kur'an online

Post by Nurudin »

Black swan wrote:sad je sve mnogo jasnije :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: retroaktivno sve rasprave


pročitao sam samo 160 ajeta za sada

šta je ono na početku "Krava " gore na vrhu stranice
tako se zove poglavlje - "krava" :lol:
User avatar
ExNihilo
Posts: 17073
Joined: 23/01/2008 07:05
Location: In the sheltering shade of the forest

#298 Re: Kur'an online

Post by ExNihilo »

Naziv prve sure/poglavlja. Imaš ih 114. Krava najduža. :D
User avatar
Truba
Posts: 81194
Joined: 17/03/2004 09:36
Location: Vizantija

#299 Re: Kur'an online

Post by Truba »

vidim ima i pauk
ali jel fakat krava
ili krava nešto drugo znači
User avatar
Bloo
Globalna šefica
Posts: 50325
Joined: 16/01/2008 23:03
Location: Korriban

#300 Re: Kur'an online

Post by Bloo »

Black swan wrote:vidim ima i pauk
ali jel fakat krava
ili krava nešto drugo znači
Fakat krava + preneseno značenje.
Post Reply