Kome dati vitre?

Forum za humanitarne akcije.
Post Reply
semsasuljakovic
Posts: 1972
Joined: 02/08/2015 21:30

#201 Re: Kome dati vitre?

Post by semsasuljakovic »

IZ samo 3% od prikupljenog zekata i sadekatul fitra daje siromašnima, a to možete proguglati i uvjeriti se. Najviše ide za finansiranje radija BIR, medresa, fakulteta, imama, inih i itih. A za sve te svrhe se plaća i godišnja članarina. IZ je obično Udruženje građana i apsolutno im se ne treba davati ni zekat ni vitri upravo iz gore navedene raspodjele sredstava. IZ je postala kriminalna organizacija za uhljebljavanje hiljada imama, koja se predstavlja kao vrhovna zajednica muslimana u BiH kad su u pitanju muslimani koji​ njima odgovaraju, a ako neko slučajno kaže da je haram učit Kur'an za pare ili obilježavat sedmine i četerestine, odmah ga proglase radikalnim. IZ je svoje lice pokazala hajkom na tzv. paradžemate. To nije nikakva zajednica koja nas drži na okupu, već koja nas razjedinjuje. Oni nemaju nikakvu obavezu organizovanog sakupljanja zekata iz razloga što ovo nije šerijatska država, a oni su obično Udruženje građana. Pošto ovo nije šerijatska država, dobro se zna kako se u tim slučajevima daje zekat. A vitre se svakako daju pojedinačno, već je IZ-u nikad dosta para pa su u bejtul mal ubacili i tu stavku. Još malo pa se neće moći ući ni u džamiju dok ne platiš ulaz.

Raspodjela sredstava iz Fonda Bejtu-l-mal u 2012. godini u procentima

Raspodjela iz Fonda Bejtu-l-mal u 2012. godini vrši se na osnovu prikupljenih 6.650.000,00 KM, od čega 5.800.000,00 KM od zekata i sadekatu-l-fitra i 850.000,00 KM od kurbana i kurbanskih kožica, a raspodjela je izvršena prema navedenom prikazu.

– Odgojno-obrazovne institucije IZ-e u BiH 47,1%
– Mediji IZ-e u BiH 12%
– Kulturno-obrazovne institucije IZ-e u BiH 11,4%
– Pomoć porodicama šehida, siromašnim, ugroženim, fond fir-rikab i pomoć za povratak 3,6%
– Troškovi štampanja i razduženja blokova 0,7%
– Sredstva za podršku vjersko-prosvjetnih aktivnosti i rada muftijstva, muftijstva, Sandžačkog Udruženja ilmijje, Vijeća za fetve i Sabora IZ-e 15,6%
-Vjerskoprosvjetne aktivnosti Rijaseta IZ-e 5,3%
– Stipendije, studentski dom FIN-a i drugi vidovi pomoći 4,3%
Last edited by semsasuljakovic on 17/06/2017 15:25, edited 1 time in total.
semsasuljakovic
Posts: 1972
Joined: 02/08/2015 21:30

#202 Re: Kome dati vitre?

Post by semsasuljakovic »

Zajednički fond Bejtu-l-mala Islamske zajednice sa šerijatske strane nije jedino ispravno mjesto za izdvajanje zekata i davanje sadekatu-l-fitr u Bosni i Hercegovini i dijaspori. I ne samo da nije jedino ispravno, nego davanja zekata i sadekatul-fitre na to mjesto je šerijatski sporno jer prikupljeni zekat i sadekatul-fitri ne dospijeva do korisnika koji su spomenuti u osam fondova u 60. kur’anskom ajetu sure Et-Tevba.

Prema tome, ova fetva je pogrešna i musliman nije obavezan da radi po njoj, niti je griješan ako uradi drugačije.

Razlozi neispravnosti ove fetve

Prvo: Nema razilaženja među učenjacima da je pravo i obaveza muslimanskog vladara da sakuplja zekat od onih koji su dužni da ga daju i da ga dostavi u osam šerijatom propisanih fondova. Ovaj propis se odnosi na pravednog vladara i na uzimanje zekata na vidljivi imetak, poput stoke (ovaca, krava i deva), poljoprivrednih plodova i usjeva i slično. Na ovome je idžma’u ashaba, tabi’ina i imama mudžtehida. A ako je vladar nepravedan, ili imetak skriven, poput novca, trgovačke robe i slično, oko obaveze sakupljanja od strane vladara i davanja istom učenjaci imaju podijeljeno mišljenje. Detalji, argumenti i stavovi učenjaka oko ovih mes’ela su spomenuti u osnovnim fikhskim knjigama svečetiri mezheba.

Neispravnost spomenute fetve se ogleda u tome što Islamska zajednica u Bosni i Hercegovini nije na stepenu muslimanskog vladara, imama, halife ili velijul-emra, jer se pod muslimanskim vladarom koji je obavezan sakupljati zekat misli na onog ko ima stvarnu vlast u svojim rukama: vojsku, policiju, zakonodavnu, sudsku i izvršnu vlast, a Islamska zajednica ne samo da nema vlast nego je ona samo udruženje građana koje zastupa interese muslimana na ovim prostorima.

Prema tome, šerijatski propis sakupljanja zekata od strane muslimanskog vladara se ne može odnositi na Islamsku zajednicu, niti ona ima pravo da se diže na taj stepen obavezujući da se samo njoj daje zekat i zabranjujući i smatrajući neispravnim da ga neko drugi sakuplja jer ona nije na nivou imama niti halife. A što se tiče tzv. “Menšure” i onog što navodno proizilazi iz nje to sa šerijatske strane nije vrijedno komentara. Oko toga da Islamska zajednica ne predstavlja vlast se ne bi trebali dvojica razumnih razići. Niti je ona poput islamske vlasti, niti mijenja islamsku vlast u njenom odsustvu jer nema izvršnu vlast a kamoli zakonodavnu i sudsku, nego najviše što se može za nju reći je da ona organizira, uređuje i usmjerava vjerski život i običaje muslimana ovih prostora.

Sa druge strane, prikupljanje zekata u muslimanskim zemljama danas u svijetu je otprilike onako kako navodi dr. Mustafa Hasani u svom tekstu pod naslovom “Modeli organiziranog prikupljanja i distribucije zekata u svijetu“, u kojem je on analizirajući današnju situaciju u svijetu, ustanovio da postoje tri oblika organizacije prikupljanja zekata:

1. Davanje zekata je obaveza propisana zakonom države (zekat je obaveza propisana zakonom u šest država: Saudijskoj Arabiji, Maleziji, Libiji, Pakistanu, Sudanu i Jemenu.)

2. Davanje zekata je dobrovoljno, nije obavezno zakonom, ali se država javlja kao osnivač agencije i fonda za prikupljanje i distribuciju zekata. (Ovaj model prisutan je u: Kuvajtu, Jordanu, Omanu, Kataru, Bahreinu, Bangladešu i Indoneziji. Egipat se izdvaja u odnosu na navedene zemlje time što su oni našli rješenje osnivanjem 1971. Nasir Social Bank Egipta, koja u zasebnom dijelu svojih poslova radi na prikupljanju i distribuciji zekata. On naglašava da ovi fondovi nisu jedine institucije u ovim državama koje prikupljaju zekat. Brojne se dobrotvorne i druge organizacije koje također prikupljaju zekat te se usljed tog mnoštva razvija takmičarski duh u visini prikupljanja zekata.

3. Davanje zekata je dobrovoljno, a muslimanima je prepušteno na volju da izaberu na koji način će se organizirati. (Takav je slučaj sa Indijom, u kojoj djeluju tri različita tipa organizacija koje se bave prikupljanjem i distribucijom zekata.)

Na osnovu ovoga, prikupljanje zekata u BiH od strane Islamske zajednice se može svrstati u treću kategoriju zemalja gdje je davanje prepušteno volji muslimana i gdje se oni organizuju kako hoće i kako vide da je najbolje, tj. iza prikupljanja zekata ove treće kategorije ne stoji država niti to ona organizuje. Zato je neprimjereno da Islamska zajednica ograničava i zadržava monopol ubiranja zekata samo na sebe, jer za takvo ponašanje nema uporište u šerijaskim tekstovima pošto ona ne predstavlja državu, tj. nije na stepenu imama ili halife.

U Saudijskoj Arabiji u kojoj je ubiranje zekata regulisano od strane države, mnoge firme, kompanije i pojedinci daju zekat na trgovačku robu i novac onim korisnicima zekata za koje smatraju i procijene da je najbolje dati. Takođe, skoro sve humanitarne i dobrotvorne organizacije javno sakupljaju zekat. Sve ovo rade jedni i drugi a da im država ili učenjaci ne zabranjuju te aktivnosti niti sugerišu da im je takvo izdvajanje zekata neispravno. Pa se postavlja pitanje kako u jednoj Bosni da se uzima monopol oko ubiranja zekata i zabranjuje i određuje ko ga skuplja i kome se daje s obzirom da sakupljanje zekata nije regulisano na državnom nivou?

Drugo: Spajanje sadekatul-fitra sa zekatom u kontekstu prava i obaveze ubiranja zekata je čisti promašaj jer je obaveza i šart valjanosti da sadekatul-fitr stigne u ruke korisnika (siromaha) prije Bajram namaza što nije slučaj u načinu kako to radi IZ-e. Učenjaci kada govore o obavezi muslimanskog vladara da sakuplja zekat misle samo na zekat a ne i na sadekatul-fitr. Nije Poslanik, sallallahu laejhi ve sellem, slao prikupljače zekata da sakupljaju sadekatul-fitr pred kraj Ramazana, nego su svaka porodica ili pojedinac sami za sebe izdvajali sadekatul-fitr davajući ga siromašnima na kraju Ramazana prije klanjanja Bajram-namaza. Ovo je bila praksa ashaba, tabi’ina i onih poslije njih.

Sadekatul-fitr se davao u namirnicama, poput pšenice, kukuruza, ječma i graha, a kasnije i riže, brašna i slično, a ne u novcu. Oko ispravnosti davanja sadekatul-fitra u novcu učenjaci imaju podijeljeno mišljenje pri čemu je većina učenjaka da nije ispravno davati u novcu.

Takođe, učenjaci imaju podijeljeno mišljenje u koji fond se daje sadekatul-fitr, da li daje kao zekat u osam spomenutih fondova u ajetu ili samo siramašnima što je bila praksa za vrijeme života Allahovog Poslanika, sallallahu laejhi ve sellem.
Uglavnom ono što je bitno na ovom mjestu spomenuti je da se sadekatul-fitr ne ubire od strane muslimanskog vladara kao što se ubire zekat. A oko korisnika sadekatul-fitra dokazi iz Sunneta ukazuju da se on udjeljuje siromašnim muslimanima, takođe, argumenti Sunneta ukazuju da sredstva u kojima se izdvaja su namirnice poput brašna, graha, riže, kukuruza i slično. Isto tako, šart valjanosti izdvajanja sadekatul-fitra je da se podijeli prije klanjanja Bajram namaza, a sa sakupljanjem sadekatul-fitra u Bejtul-mal Islamske zajednice se neizvršava ovaj šart jer oni ubrana sredstva koriste za potrebe IZ-a tokom cijele godine.

Treće: Ono što je zaprepaščujuće saznanje, da Islamska zajednica sakupljena sredstva od zekata i sadekatul-fitra koristi kao izvore finansiranja same Islamske zajednice, to jest ona od tih sredstava finansira samu sebe u svom raznolikom spektru aktivnosti koje radi: finasiranje medresa, FIN-a, sanacija i održavanje objekata, plate profesora, muallima i službenika IZ-a, i slično. Drugim riječima, Islamska zajednica ne raspodjeljuje zekat i sadekatul-fitr u osam fondova koji su određeni kur’anskim ajetom: “Zekat pripada samo siromasima i nevoljnicima, i onima koji ga skupljaju, i onima čija srca treba pridobiti, i za otkup iz ropstva, i zaduženima, i u svrhe na Allahovom putu, i putniku-namjerniku. Allah je odredio tako! A Allah sve zna i mudar je.” (Et-Tevba, 60)

Od dokaza sa kojima se potvrđuje da IZ sredstva sakupljena od zekata i sadekatul-fitra koristi za svoje vlastite potrebe je tekst od Mr. Mustafe Hasanija koji u svom radu: “Važnost islamske vlasti u organizaciji i vođenju akcije ubiranja i distribucije zekata sa posebnim osvrtom na Islamsku zajednicu u Bosni i Hercegovini“, objavljenom u Znakovi vremena, Naučnoistraživački institut “Ibn Sina”, Vol. 9, Sarajevo, 2006, br. 31, str. 63-78, kaže između ostalog sljedeće: “Kako je u uvodu ovoga rada rečeno, već decenijama Islamska zajednica u BiH vodi akciju ubiranja i distribucije zekata i sadekatu’l-fitra, oslanjajući se na tumačenje koje je ovdje kod nas iznio Husein Đozo. On nije bio prvi koji je kod nas pisao o tome. Prije njega, koliko je nama poznato, pisali su Džemaludin Čaušević i Abdulah Bušatlić, ali je Đozino tumačenje kategorije fi sebilillah prihvatila islamska zajednica i na kraju je realizirano.

U svom poznatom radu “Značaj i šeriatska osnova akcije ubiranja i raspodjele zekata i sadekai-fitra” Husein Đozo je zapisao: “Otvaranje Fakulteta iziskivalo je ogromna materijalna sredstva. Tu nam se najbolje ukazuje nužno povezivanje duhovne i materijalne komponente, odnosno duhovnih i materijalnih vrijednosti. Fakultet kao izraz potrebe duhovne komponente pretpostavljao je postojanje solidne materijalne baze. Trebalo je stvoriti tu bazu i pronaći stalne i sigurne nove izvore prihoda. Historija će najbolje pokazati koliko je bio značajan potez i koliko mudra i opravdana odluka organa Islamske zajednice da se u stvaranju nove baze i u pronalaženju novih izvora prihoda orijentira na zekat, zekatu’l-fitr i da reaktiviraju ove izvore i ponovo ih privedu njihovoj pravoj svrsi.

Novina koju donosi Ustav IZ-a iz 1990. godine, u odnosu na prethodne Ustave IZ-a odnosi se i na zekat. Naime, ovim Ustavom zekat, sadekat’l-fitr i prihodi od prikupljenih kurbanskih kožica navedeni su kao izvori stjecanja imovine, čime je priznato faktičko stanje da se gotovo dvije decenije ovom akcijom finansiraju vjerske škole, Fakultet i drugi naučno-istraživački projekti. U tu svrhu ovim Ustavom predviđeno je ustanovljenje zasebnog fonda «Bejtu’l-mala« u kojem će se sakupljati sredstva zekata. Fond je pod nadležnošću Vrhovnog sabora”.

Jedina kategorija pod koju bi sebe Islamska zajednica mogla ubrajati i pravdati za uzimanje i korištenje sredstava zekata i sadekatul-fitra je kategorija “fi sebilillahi”, tj. “u svrhe na Allahovom putu”. Analizirajući dokaze, mišljenja i stavove učenjaka o kategoriji “fi sebilillahi” može se reći da se pod ovom kategorijom prvenstveno misli na borbu na Allahovom putu, tj. džihad, oko ćega nema razilaženja među učenjacima. Učenjaci se razilaze oko nekih detalja, tj. da li u to ulazi mimo opremanja borca na Allahovom putu i priprema za džihad, kupovina oružja, obuka i slično. Po mnogim učenjacima u ovu kategoriju ulazi i davanje zekata za obavljanje Hadždža onima koji ga nisu obavili, na što ukazuju prihvatljivi hadisi koje bilježe Ebu Davud i Ahmed.

Takođe, u ovu kategoriju po mnogima spadaju i oni koji traže šerijatsko znanje, a u savremeno doba mnogi Kolegiji islamskog prava i mnoge Komisije za fetve su dozvolile da se pod ovom kategorijom daje zekat za davetske aktivnosti. Nema sumnje da je stav nekih učenjaka da se pod ovom kategorijom misli na sve oblike hajra (kullu vudžuhil-hajri) ništavan, jer iz njega proizilazi da nije bilo potrebe da se spominju sve druge kategorije u koje se daje zekat jer ih “svi oblici hajra” obuhvataju.

Prema tome, pod ovom kategorijom zekat se može dati mudžahidu (tj. za džihad), za obavljanje Hadždža, studentu šerijatskog znanja i za davetske aktivnosti. Nema sumnje da se korištenje prikupljenih sredstava od zekata i sadekatul-fitra kao izvor finansiranja Islamske zajednice ne mogu pravdati kategorijom “fi sebilillahi” jer prelaze okvire mogućeg značenja ove kategorije zekata.

Iz ovog proizilazi da je davanje zekata i sadekatul-fitreta IZ-e veoma upitno i diskutabilno sa strane neadekvatne raspodjele tih sredstava onima koji zaslužuju da ih dobiju, poput siromašnih muslimanskih porodica širom Bosne i Hercegovine. Zaista je žalosno saznanje da se sredstva od zekata daju bogatim profesorima fakulteta, nastavnicima medresa, muallimima, hodžama i drugim, a da se istvremeno zapostavljaju siromašne i neimućne muslimanske porodice koje su najpreče da dobiju zekat.

Nakon svega kazanog može se kazati da je fetva po kojoj je zajednički fond Bejtu-l-mala Islamske zajednice jedino ispravno mjesto za izdvajanje zekata i davanje sadekatu-l-fitra ne samo pogrešna i neobavezujuća sa strane šerijatskog tumačenja ovog pitanja, nego da ona predstavlja zloupotrebu emaneta i povjerenja koji se daje Islamskoj zajednici.

Ispravno je da Islamska zajednica ima obavezu i pravo kao najveće i najjače udruženje muslimana u našim krajevima da što bolje i kvalitetnije organizuje prikupljanje zekata i sadekatul-fitra (s tim da ga dostave korisnicima prije klanjanja Bajram namaza) i da ga distribuira istinskim korisnicima, tj. onima koji ulaze u osam spomenutih fondova u kur’anskom ajetu. Pri tome nemaju pravo monopola u ovome te da uskraćuju pravo bilo kojim drugim udruženjima i organizacijama da se bave istim poslom.

Napomena: Ako bi neko prigovorio gore spomenutom da vodi u cijepanje i podjelu muslimana, da vodi u raskol i huška na Islamsku zajednicu, te da ko sam ja i meni slični da prigovaramo jednom gigantu IZ, i tome slično, odgovor bi bio sljedeći: Obaveza učenih je da popravljaju stanje i ukazuju na propuste i devijacije kako pojedinaca tako i organizacija. Pa kao što ukazuju na pogrešno tumačenje vjere u akidi, poput devijacija sufija, šija, maturidija, izmišljanja kojekakvih svetišta (Lastavice, djevojačke pećine i slično), i slično, negiraju i bore se protiv mnoštva novotarija, poput mevluda, četeresnica, hatmi, sedmina, ramazanskih i drugih muzičkih festivala, salla, i slično, tako isto obaveza učenih je da pojasne ovu pogrešnu fetvu oko prikupljanja zekata i sadekatul-fitra, jer nama razlike između prvog i zadnjeg osim što je zadnje osjetljiva tema jer “dira u džep i finansije”. Međutim, ovaj din je emanet na našim plećima, dužni smo da istinu pojašnjavamo i radimo po njoj. Ve billahi tevfik.

Mr. Zijad Ljakic!
Korisnikk
Posts: 416
Joined: 20/08/2011 22:59

#203 Re: Kome dati vitre?

Post by Korisnikk »

Naivan je ko misli da se može vjerovati bosanskom hodži/imamu i da će novac doći u prave ruke. Samo lično davati onima kojima je potrebno.
User avatar
sadie_forever
Posts: 6009
Joined: 24/08/2014 21:34

#204 Re: Kome dati vitre?

Post by sadie_forever »

Mi smo dali i privatnoj osobi i aBd cemo dati u dzamiju,halal bilo
User avatar
ExNihilo
Posts: 17073
Joined: 23/01/2008 07:05
Location: In the sheltering shade of the forest

#205 Re: Kome dati vitre?

Post by ExNihilo »

sadie_forever wrote:Mi smo dali i privatnoj osobi i aBd cemo dati u dzamiju,halal bilo
Šta kaže svekrva na to?
User avatar
vješalica
Posts: 10114
Joined: 02/04/2010 19:12

#206 Re: Kome dati vitre?

Post by vješalica »

najbolje bi bilo nahraniti neke siromahe i to je to
davanje u đamiju je već hm diskutabilno
zna se gdje pare idu
a mrzim iz i njen hoštapleraj al ne bi o tome
more me ko naći i ubiti u kući :mrgreen:
User avatar
Maraschino
Posts: 18997
Joined: 10/11/2006 16:15
Location: ...

#207 Re: Kome dati vitre?

Post by Maraschino »

Vitre u dzamiju, zekjat privatno, kurban podijeliti.
Last edited by Maraschino on 30/05/2018 22:36, edited 2 times in total.
User avatar
ExNihilo
Posts: 17073
Joined: 23/01/2008 07:05
Location: In the sheltering shade of the forest

#208 Re: Kome dati vitre?

Post by ExNihilo »

Bojkotovati džamiju. Pribiti im 95 teza na vrata.
User avatar
Maraschino
Posts: 18997
Joined: 10/11/2006 16:15
Location: ...

#209 Re: Kome dati vitre?

Post by Maraschino »

Lose misljenje imam o IZ zbog prihoda-rashoda, zaposljavanja...ali me obradova ona vijest kada su bile poplave i da su izdvojili 2.700.000KM za ugrozene.
Oni meni lice na iste ove koji su na vlasti. Daj nama a sirotinji ako sta ostane.
User avatar
MOSALJOZE
Posts: 120392
Joined: 26/11/2012 20:09
Location: Republika Bosna i Hercegovina

#210 Re: Kome dati vitre?

Post by MOSALJOZE »

Da znate barem djelić onoga kako se novac rasporedjuje ne bi ovako pisali.Svake godine ista priča na ovoj temi,neka svako uradi onako kako misli da treba.
User avatar
basicm
Posts: 10400
Joined: 16/01/2012 21:38

#211 Re: Kome dati vitre?

Post by basicm »

Evo svi bruje o djevojci koja je zatvorila dugove u malim trgovinama po Visokom. Da je taj zekat otisao u IZ nista ne bi bilo. Mnogo efektivnije je uraditi nesto na terenu nego se u njih uzdati.
User avatar
_BataZiv_0809
Nindža revizor
Posts: 65581
Joined: 09/05/2013 13:56
Location: ...da ti pricam prstima..kad padne haljina...
Vozim: Lancia na servisu

#212 Re: Kome dati vitre?

Post by _BataZiv_0809 »

God loves you. And he needs money :evil:
User avatar
beautyfool
Posts: 2101
Joined: 04/09/2006 16:45
Location: Dunjaluk

#213 Re: Kome dati vitre?

Post by beautyfool »

preuzeto s fb, od ef. Velic

Kada ste bolesni i kada brinete za svoje zdravlje i imunitet, onda idete svom liječniku i s njim se konsultirate, a ne tražite odgovore na internetu i ne uzimate lijekove s interneta od kojekakvih viralnih liječnika i nadri doktora i ljekara.
Tako je i sa vjerom. Ako imate pitanja i dileme u vezi vjere, onda razgovarate sa svojim imamom i on će vam dati odgovore i uputstva. A ako ni on ne bude znao, tražit će mišljenje i odgovor kod svog glavnog imama, muderrisa, muftije itd. Imam je vaš "ljekar" čije mišljenje i odgovore trebate tražiti i poslušati. Ako budete uzimali s interneta sve što vam se nudi, a tu ima svega i svačega, a i dosta fitne (smutnje) i fesada (nereda), onda ćete biti samo zbunjeni i raspamećeni. To je kao da za glavobolju uzimate pet različitih tableta ili za neku upalu pet različitih antiobiotika.
P.S.1. Evo sada imamo pitanje zekata i vitara, neki tendenciozno poturaju mišljenja da se to ne može dati u novcu, a poznat je stav imama Ebu Hanife i hanefijske pravne škole, kao što je i većinski stav (savremene) uleme, da se to može dati u novcu, kao protuvrijednost, i kod nas je već dugo tako, jer smo tradicionalno pripadnici hanefijske pravne škole. Ali neki namjerno zbunjuju svijet pa im govore da se to mora dati u ječmu, pšenici, brašnu, tj. u naturi. Ne treba ih slušati, jer samo zbunjuju i pokreću neka pitanja o kojim se ulema davno očitovala. Možda bi takvi bili i uvjerljiviji da svoje plaće primaju u naturi, ječmu, pšenici, brašnu, krompiru, i da se kreću sa devama itd. Ali, ne, i takvi primaju plaću za svoju "da'wu" u novcu i voze se automobilima i avionima.
Hajr da bude! Mi imamo Islamsku zajednicu, u njoj sjede referentni alimi koji o tome odlučuju, treba ih (po)slušati.
P.S.2. Vitre za ovu godinu iznose 7, 10 i 20KM, nisab je 6.531KM i daje se 2.5% na ime zekata, a fetva je još od ranije donesena da se oba davanja daju u zajednički fond Bejtu-l-mal.
Selam i svako dobro!
User avatar
al_akhisari
Posts: 1887
Joined: 25/07/2008 10:28

#214 Re: Kome dati vitre?

Post by al_akhisari »

...godinama unazad u porodici smo dogovorili da "pronađemo" porodicu ili osobu u stanju potrebe (neimaština, bolest), prikupimo novac i isti uručimo; prije nego to napravimo, provjerimo da li je to prihvatljivo onome kome smo naumili predati isti
Korisnikk
Posts: 416
Joined: 20/08/2011 22:59

#215 Re: Kome dati vitre?

Post by Korisnikk »

plain vanilla wrote:
Stoga, a na temelju mojih ovlasti iz Menšūre i mojih službenih obaveza iz zakletve da ću dužnost reisu-l-ulme obavljati „savjesno i odgovorno“ pred Bogom i pred ljudima, objavljujem i obavezujem sve muftije, muderrise, imame, hatibe, muallime i muallime, koji imaju našu idžāzu (ovlašćenje) da tumače islam i predstavljaju interese Islamske zajednice u domovini i dijaspori - da u svakoj prilici, a posebno imami iz mihraba i hatibi petkom sa minbera jasno i nedvosmisleno prenesu našu fetvu da su blokovi Islamske zajednice u Bosni i Hecegovini jedino ispravni dokaz za uplatu zekata i sadekatu-l-fitra, te da je zajednički fond Bejtu-l-mala Islamske zajednice jedino ispravno mjesto za izdvajanje zekata i davanje sadekatu-l-fitra. Svjesno kršenje rečene fetve o zekatu i sadekatu-l-fitra od bilo koga, koju ovim putem objavljujemo, ravno je svjesnom kršenju trećeg stuba islama, to jeste Khilāfeta, Imāmeta i Menšūre, a to znači ne poštivanje značenja i značaja 'Aqīdeta i Šerī'ata.

elem, ima fetva o tome, tako da sigurno ne grijesim
Hahahahhaha. Pošteno sam se nasmijao. Samo nek hodžama direktno idu pare, ha? Radije neću nikome dati nego hodži plaćati Mercedesa i prostitutke.
User avatar
hadzinicasa
Posts: 13620
Joined: 08/11/2005 16:08
Location: u tranziciji

#216 Re: Kome dati vitre?

Post by hadzinicasa »

Korisnikk wrote:
Stoga, a na temelju mojih ovlasti iz Menšūre i mojih službenih obaveza iz zakletve da ću dužnost reisu-l-ulme obavljati „savjesno i odgovorno“ pred Bogom i pred ljudima, objavljujem i obavezujem sve muftije, muderrise, imame, hatibe, muallime i muallime, koji imaju našu idžāzu (ovlašćenje) da tumače islam i predstavljaju interese Islamske zajednice u domovini i dijaspori - da u svakoj prilici, a posebno imami iz mihraba i hatibi petkom sa minbera jasno i nedvosmisleno prenesu našu fetvu da su blokovi Islamske zajednice u Bosni i Hecegovini jedino ispravni dokaz za uplatu zekata i sadekatu-l-fitra, te da je zajednički fond Bejtu-l-mala Islamske zajednice jedino ispravno mjesto za izdvajanje zekata i davanje sadekatu-l-fitra. Svjesno kršenje rečene fetve o zekatu i sadekatu-l-fitra od bilo koga, koju ovim putem objavljujemo, ravno je svjesnom kršenju trećeg stuba islama, to jeste Khilāfeta, Imāmeta i Menšūre, a to znači ne poštivanje značenja i značaja 'Aqīdeta i Šerī'ata.

elem, ima fetva o tome, tako da sigurno ne grijesim
dakle meni je ovo groznije jos
kome dokaz? i kako je ovo u duhu islama, neka mi samo neko objasni.
User avatar
travar
Posts: 2760
Joined: 14/08/2006 21:23
Location: Tudena

#217 Re: Kome dati vitre?

Post by travar »

Vitre ove godine dao direktno u džamiju (Magribija), jer znam da će pare otići tamo gdje treba.
Korisnikk
Posts: 416
Joined: 20/08/2011 22:59

#218 Re: Kome dati vitre?

Post by Korisnikk »

hadzinicasa wrote:
Korisnikk wrote:
Stoga, a na temelju mojih ovlasti iz Menšūre i mojih službenih obaveza iz zakletve da ću dužnost reisu-l-ulme obavljati „savjesno i odgovorno“ pred Bogom i pred ljudima, objavljujem i obavezujem sve muftije, muderrise, imame, hatibe, muallime i muallime, koji imaju našu idžāzu (ovlašćenje) da tumače islam i predstavljaju interese Islamske zajednice u domovini i dijaspori - da u svakoj prilici, a posebno imami iz mihraba i hatibi petkom sa minbera jasno i nedvosmisleno prenesu našu fetvu da su blokovi Islamske zajednice u Bosni i Hecegovini jedino ispravni dokaz za uplatu zekata i sadekatu-l-fitra, te da je zajednički fond Bejtu-l-mala Islamske zajednice jedino ispravno mjesto za izdvajanje zekata i davanje sadekatu-l-fitra. Svjesno kršenje rečene fetve o zekatu i sadekatu-l-fitra od bilo koga, koju ovim putem objavljujemo, ravno je svjesnom kršenju trećeg stuba islama, to jeste Khilāfeta, Imāmeta i Menšūre, a to znači ne poštivanje značenja i značaja 'Aqīdeta i Šerī'ata.

elem, ima fetva o tome, tako da sigurno ne grijesim
dakle meni je ovo groznije jos
kome dokaz? i kako je ovo u duhu islama, neka mi samo neko objasni.
Podsjeća na događaje iz historije, kada je Katolička crkva za novac prodavala oprost grijeha (dakle ako želiš otići "čist" na idući svijet moraš platiti). U konteksu ovog slučaja, ako želiš otići "čist" na idući svijet moraš platiti hodžama, ni slučajno ugroženom direktno.

Pa pogledaj samo šta piše u prvom komentaru na ovoj stranici, iz Fonda Bejtu-l-mal Odgojno-obrazovne institucije IZ-e u BiH dobijaju 47,1% sredstava. Dakle sredstva ne idu siromašnima, iako su za njih namijenjena. Svaki kreten ima dovoljno mozga da skonta da najveći dio sredstava završava u džepovima hodža i ostalih munafika u IZ,
User avatar
hadzinicasa
Posts: 13620
Joined: 08/11/2005 16:08
Location: u tranziciji

#219 Re: Kome dati vitre?

Post by hadzinicasa »

ma nije meni to toliko zabremedet, moraju se i oni iz necega finansirati, meni je ova konstrukcija ispravnog dokaza uplate kroz blok IZBiH ....
sta skupljas ich pa kad te u cefine umotaju, ututnu ti i njih, eto da imas dokaz da si ispravno uplacivao....


ajd' odoh da ne lajem vise.
Korisnikk
Posts: 416
Joined: 20/08/2011 22:59

#220 Re: Kome dati vitre?

Post by Korisnikk »

Naravno da se moraju iz nečega finansirati, ali da se finansiraju od zekata i davanje sadekatu-l-fitra, imajući u vidu njihovu svrhu? Koliko je to opravdano?
User avatar
zagortenej
Posts: 3903
Joined: 22/04/2013 13:27
Location: Arš

#221 Re: Kome dati vitre?

Post by zagortenej »

Raspodjela sredstava iz Fonda Bejtu-l-mal u 2016. godini

Raspodjela iz Fonda Bejtu-l-mal u 2016. godini vrši se na osnovu prikupljenih 9.663.701,00 KM, od čega 8.763.701,00 KM od zekata i sadekatu-l-fitra i 900.000,00 KM od kurbana i kurbanskih kožica, a ras¬podjela je izvršena prema navedenom prikazu.

Odgojno-obrazovne institucije IZ-e u BiH 35,9%
Mediji IZ-e u BiH 9,8%
Kulturno-obrazovne institucije IZ-e u BiH 11,7%
Pomoć porodicama šehida, siromašnim, ugroženim, pomoć za povratak, stipendije i ostale humanitarne i socijalne aktivnosti IZ-e (raspodjela preko Ureda za društvenu brigu Rijaseta IZ-e u BiH) 12,5%
Troškovi štampanja i razduženja blokova 0,6%
Sredstva za podršku vjersko-prosvjetnih aktivnosti i rada muftijstva, muftijstva Sandžačkog Udruženja ilmijje, vijeća za fetve i Sabora IZ-e 13,1%
Vjersko-prosvjetne i druge aktivnosti Rijaseta IZ-e 16,4%

Image
semsasuljakovic
Posts: 1972
Joined: 02/08/2015 21:30

#222 Re: Kome dati vitre?

Post by semsasuljakovic »

Jel moguće da su povećali čak na 12%?
Siromašni i Radio BIR rame uz rame. Cirkus.
User avatar
basicm
Posts: 10400
Joined: 16/01/2012 21:38

#223 Re: Kome dati vitre?

Post by basicm »

900 hiljada od kurbana? Jel to znaci da se kurbani ne kolju nego se trose sredstva bez ispunjenja obaveze?
Mediji tipa bir radio uzimaju ogroman dio, a ne pokrivani citavu bih, nema potrebe, koje daleko nek se j...
A zauzvrat onima koji ga slusaju pusta onu debilsku muziku sufijski naj...
Da ja ne bih cekao sudnji dan da se raskusuram s njima a do tad da me prave budalom, volim raditi na svoj nacin, i hvala Allahu nisam sam, proslo je vrijeme slijepog vjerovanja hodzama. Neka Velic nekom drugom vazi, nije ni njemu lose.
User avatar
plain vanilla
Posts: 66775
Joined: 05/10/2008 12:10
Location: Jer ti si jedini način da pokrijem golotinju ove detinje duše...

#224 Re: Kome dati vitre?

Post by plain vanilla »

Korisnikk wrote:
plain vanilla wrote:
Stoga, a na temelju mojih ovlasti iz Menšūre i mojih službenih obaveza iz zakletve da ću dužnost reisu-l-ulme obavljati „savjesno i odgovorno“ pred Bogom i pred ljudima, objavljujem i obavezujem sve muftije, muderrise, imame, hatibe, muallime i muallime, koji imaju našu idžāzu (ovlašćenje) da tumače islam i predstavljaju interese Islamske zajednice u domovini i dijaspori - da u svakoj prilici, a posebno imami iz mihraba i hatibi petkom sa minbera jasno i nedvosmisleno prenesu našu fetvu da su blokovi Islamske zajednice u Bosni i Hecegovini jedino ispravni dokaz za uplatu zekata i sadekatu-l-fitra, te da je zajednički fond Bejtu-l-mala Islamske zajednice jedino ispravno mjesto za izdvajanje zekata i davanje sadekatu-l-fitra. Svjesno kršenje rečene fetve o zekatu i sadekatu-l-fitra od bilo koga, koju ovim putem objavljujemo, ravno je svjesnom kršenju trećeg stuba islama, to jeste Khilāfeta, Imāmeta i Menšūre, a to znači ne poštivanje značenja i značaja 'Aqīdeta i Šerī'ata.

elem, ima fetva o tome, tako da sigurno ne grijesim
Hahahahhaha. Pošteno sam se nasmijao. Samo nek hodžama direktno idu pare, ha? Radije neću nikome dati nego hodži plaćati Mercedesa i prostitutke.
ova fetva je stara vec nekoliko godina, a oe godine me ...ne znam koju pristojnu rijec naci.. kad sam vidjela da su jedni iznosi vitri u BiH, a drugi za dijasporu. Jel to u dijaspori psenica skuplja?
User avatar
jao_situacije
Posts: 17943
Joined: 29/03/2014 19:20

#225 Re: Kome dati vitre?

Post by jao_situacije »

zagortenej wrote:Raspodjela sredstava iz Fonda Bejtu-l-mal u 2016. godini

Raspodjela iz Fonda Bejtu-l-mal u 2016. godini vrši se na osnovu prikupljenih 9.663.701,00 KM, od čega 8.763.701,00 KM od zekata i sadekatu-l-fitra i 900.000,00 KM od kurbana i kurbanskih kožica, a ras¬podjela je izvršena prema navedenom prikazu.

Odgojno-obrazovne institucije IZ-e u BiH 35,9%
Mediji IZ-e u BiH 9,8%
Kulturno-obrazovne institucije IZ-e u BiH 11,7%
Pomoć porodicama šehida, siromašnim, ugroženim, pomoć za povratak, stipendije i ostale humanitarne i socijalne aktivnosti IZ-e (raspodjela preko Ureda za društvenu brigu Rijaseta IZ-e u BiH) 12,5%
Troškovi štampanja i razduženja blokova 0,6%
Sredstva za podršku vjersko-prosvjetnih aktivnosti i rada muftijstva, muftijstva Sandžačkog Udruženja ilmijje, vijeća za fetve i Sabora IZ-e 13,1%
Vjersko-prosvjetne i druge aktivnosti Rijaseta IZ-e 16,4%

Image
slabo je ovo, ni 9 miliona zekata i vitara

mislio sam da je više od 10 miliona
Post Reply