JNA (1941-1992)

(H)istorija/povijest Bosne i Hercegovine, regiona, itd...

Moderator: anex

Post Reply
User avatar
madner
Posts: 56767
Joined: 09/08/2004 16:35

#1101 Re: JNA (1941-1992)

Post by madner »

Situacija za JNA opste nije bila tako dramaticna. Zlobo je prodavao narodu jednu pricu, radio drugu.
JNA bi imala siroku podrsku, vecu sto ranije da je izvrsila udar.

Medjutim, rak rana je zapravo Kosovo je 52. korpus.
akaunt
Posts: 518
Joined: 07/01/2018 21:13

#1102 Re: JNA (1941-1992)

Post by akaunt »

Čudno kako je forum pun pronicljivih autoriteta. Još mi je čudnije što takvi intelekti nemaju rješenje za sadašnju situaciju.
No, vjerovatno ce je imat za trijes godina. Opet, tada ce biti neki drugi problemi ....
Cuj vojni udar u onoj situaciji??? I ...koga dovest na čelo a da evo samo Srbi i Hrvati budi saglasni. Bez da se pitaju drugi. Evo samo jedno ime. Iz bilo kog miljea. Vojske, ekonomije ,politike... Jednoglasno svi narodi odbacili A Markovića a on sad pametuje. Cuj kaze da nije bilo Milosevica.. Ali Milosevica je bilo! I
Ali bitno je reć "ja znam ko si ti" Ja Bogu fala nit znam ko si nit me interesuje!
User avatar
seln
Posts: 23262
Joined: 06/02/2007 13:57
Location: FORGET? HELL!

#1103 Re: JNA (1941-1992)

Post by seln »

akaunt wrote:Čudno kako je forum pun pronicljivih autoriteta. Još mi je čudnije što takvi intelekti nemaju rješenje za sadašnju situaciju.
No, vjerovatno ce je imat za trijes godina. Opet, tada ce biti neki drugi problemi ....
Cuj vojni udar u onoj situaciji??? I ...koga dovest na čelo a da evo samo Srbi i Hrvati budi saglasni. Bez da se pitaju drugi. Evo samo jedno ime. Iz bilo kog miljea. Vojske, ekonomije ,politike... Jednoglasno svi narodi odbacili A Markovića a on sad pametuje. Cuj kaze da nije bilo Milosevica.. Ali Milosevica je bilo! I
Ali bitno je reć "ja znam ko si ti" Ja Bogu fala nit znam ko si nit me interesuje!
User avatar
LBVIEW
Posts: 9241
Joined: 01/04/2010 22:35

#1104 Re: JNA (1941-1992)

Post by LBVIEW »

akaunt wrote:Posto je tema JNA 41-92 da se malo posvetimo i 45'. Dakle, Partizani dobivaju rat, Švabe , Italijani... gube (mada ima dosta naroda koji bi rekli da su pobijedili i da je drugaciji ishod bio) i manje vise se zna rasplet. Dakle u tom peridu Partizani preuzimaju vlast u Istri. Kako istoriju pisu pobjednici tako i "drugovi" uzese stvar u svoje ruke i otjerase dojucerasnje fasiste Italijane a mnogo njih zavrsava u jamama. U Italiji se to naziva "foibe". Legenda kaze da su pravi fašisti na vrijeme pobjegli a da su nastradali obicni ljudi koji nisu okrvavivi ruke. Neki dan je u Italiji bio Dan Sjećanja baš u pomen tih dogadjanja....

.....sad idemo pedeset godina naprijed. Vrijeme 1995, mjesto Okolina Sarajeva. Rajlovac, Ilidza, Grbavica...
Tuga bre jedna, uvek nepravda nad nejaci, evo sve mi suze idu niz djale. :lol:
Jebi ga, sami ste se zajebali, javno na TV-u vas "obrvan", osudjeni ratni zlocinac, pozvao na napustanje "muslimanskog" Sarajeva, a sad bi racun za zajeb, po dobrom starom srpskom obicaju, poslali drugome, samo nece moci. :izet:
Btw. jesi li i ti Njacke tovario sanduke na kamion i cupao elektroinstalacije iz kuce? :D
User avatar
LBVIEW
Posts: 9241
Joined: 01/04/2010 22:35

#1105 Re: JNA (1941-1992)

Post by LBVIEW »

Sarajmen wrote:Tako da je JNA bila odgovorna u potpunosti , jer je predhodno oduzela i stavila pod svoju kontrolu naoružanje Teritorijalne odbrane dijela Republika i Autonomnih pokrajina, dakle narodnosti, naroda i građana. Ne samo da nije izvršila svoj ustavnom propisan zadatak zaštite svih njenih naroda i narodnosti, već se otvoreno stavila u službu tadašnjih interesa dva naroda, uglavnom Srba i Crnogoraca.
Naoružanje, sredstva i oprema , nacionalni sastav , od strane JNA naoružanih i opremljenih vojski (ex Vojske Srpske Krajine, ex Vojske Srpske Republike BiH i ex Vojske Savezne Republike Jugoslavije) to nedvosmisleno potvrđuje. Znamo i kako se velikosrpski plan ''Ram'' završio.
Tako da se stvari, nakon iole bolje analize, moraju nazvati svojim pravim imenom.
:thumbup:
User avatar
_BataZiv_0809
Nindža revizor
Posts: 66258
Joined: 09/05/2013 13:56
Location: ...da ti pricam prstima..kad padne haljina...
Vozim: Lancia na servisu

#1106 Re: JNA (1941-1992)

Post by _BataZiv_0809 »

Woody wrote:Nego, da nastavimo sa "Uspomenama iz JNA":

Image
:thumbup:
Seawolf
Posts: 7745
Joined: 14/06/2012 22:59

#1107 Re: JNA (1941-1992)

Post by Seawolf »

_BataZiv_0809 wrote:
Woody wrote:Nego, da nastavimo sa "Uspomenama iz JNA":

Image
:thumbup:
Zlobnici bi neki rekli da mu ova uniforma puno bolje pristaje:

Image
Seawolf
Posts: 7745
Joined: 14/06/2012 22:59

#1108 Re: JNA (1941-1992)

Post by Seawolf »

Woody wrote:Nego, da nastavimo sa "Uspomenama iz JNA":

Image
User avatar
_BataZiv_0809
Nindža revizor
Posts: 66258
Joined: 09/05/2013 13:56
Location: ...da ti pricam prstima..kad padne haljina...
Vozim: Lancia na servisu

#1109 Re: JNA (1941-1992)

Post by _BataZiv_0809 »

Seawolf wrote:
_BataZiv_0809 wrote:
Woody wrote:Nego, da nastavimo sa "Uspomenama iz JNA":

Image
:thumbup:
Zlobnici bi neki rekli da mu ova uniforma puno bolje pristaje:

Image
Sta tek reci za Zvoneta Bobana...
User avatar
shake69
Posts: 7601
Joined: 18/06/2011 01:21
Location: Soukbunar

#1110 Re: JNA (1941-1992)

Post by shake69 »

LBVIEW wrote:
akaunt wrote:Posto je tema JNA 41-92 da se malo posvetimo i 45'. Dakle, Partizani dobivaju rat, Švabe , Italijani... gube (mada ima dosta naroda koji bi rekli da su pobijedili i da je drugaciji ishod bio) i manje vise se zna rasplet. Dakle u tom peridu Partizani preuzimaju vlast u Istri. Kako istoriju pisu pobjednici tako i "drugovi" uzese stvar u svoje ruke i otjerase dojucerasnje fasiste Italijane a mnogo njih zavrsava u jamama. U Italiji se to naziva "foibe". Legenda kaze da su pravi fašisti na vrijeme pobjegli a da su nastradali obicni ljudi koji nisu okrvavivi ruke. Neki dan je u Italiji bio Dan Sjećanja baš u pomen tih dogadjanja....

.....sad idemo pedeset godina naprijed. Vrijeme 1995, mjesto Okolina Sarajeva. Rajlovac, Ilidza, Grbavica...
Tuga bre jedna, uvek nepravda nad nejaci, evo sve mi suze idu niz djale. :lol:
Jebi ga, sami ste se zajebali, javno na TV-u vas "obrvan", osudjeni ratni zlocinac, pozvao na napustanje "muslimanskog" Sarajeva, a sad bi racun za zajeb, po dobrom starom srpskom obicaju, poslali drugome, samo nece moci. :izet:
Btw. jesi li i ti Njacke tovario sanduke na kamion i cupao elektroinstalacije iz kuce? :D
Kenjac je prije ove nakaradne promjene forumskog imena bio malo tolerantniji, ali sada sto je stariji sve vise naginje iskrivljivanju historije. E, Kenjac, ko te ne zna... :wink:
akaunt
Posts: 518
Joined: 07/01/2018 21:13

#1111 Re: JNA (1941-1992)

Post by akaunt »

Sarajmen wrote:Dobra, prije svega ljudska priča.
Ne znam hoćeš li mi vjerovat ali u Beogradu u kafiću Galerija moj jedan predratni poznanik Z.S ( z sa kvakicom) je pricao kako sam ja i jos jedan moj drug upao u stan roditelja od naseg zajednickog druga i drškom od pištolja tukao oca od tog naseg druga!
Dočim, kad sam se ispalio za Split pa kasnije za Italiju, moja komšinica je pričala kako sam otišo na Ilidzu i tamo "pravim dar mar"
Dakle u ratu je prva zrtva istina, ali na sreću dobri i pošteni ljudi su uvijek bili većina. Ima onaj snimak gdje je Srbin pozvao na svadbu sina jedinca jednog Bošnjaka koji mu je spasio zivot. Vise vrijedi taj snimak nego godine šupljih priča!
User avatar
seln
Posts: 23262
Joined: 06/02/2007 13:57
Location: FORGET? HELL!

#1112 Re: JNA (1941-1992)

Post by seln »

akaunt wrote: Ima onaj snimak gdje je Srbin pozvao na svadbu sina jedinca jednog Bošnjaka koji mu je spasio zivot. Vise vrijedi taj snimak nego godine šupljih priča!
I to je samo izuzetak koji potvrdjuje pravilo.
PM72
Posts: 17805
Joined: 30/04/2012 16:54

#1113 Re: JNA (1941-1992)

Post by PM72 »

Sarajmen,
U pravu si za onog vojnika 100%.To je onaj Bahrudin.
otac_makarije
Posts: 363
Joined: 31/08/2014 23:46

#1114 Re: JNA (1941-1992)

Post by otac_makarije »

seln wrote:
otac_makarije wrote: Elem, kad se pomene trgovina oruzjem siguran sam da se svi sjecaju Kikasa, aviona boing 707 nakrcanog sa cca 20 tona oruzja iz Afrike koji je JNA prinudno spustila 1991. Avion je postao vlasnistvo JNA i izmedju ostalog sluzio i za evakuaciju ljudi iz Sarajeva. Po svjedocenju pilota, iz Sarajeva je izvukao preko 40000 ljudi!
Je li pilot bio Srbin (sorry, moram malo...)? :D
Ako je po letu izvlacio 200 ljudi sa osnovnim naoruzanjem ili civile sa najnuznijim prtljagom, to bi bilo oko 200 letova.
Naletjeh ovih dana na jednu fotografiju iz tog vremena pa moram iz naftalina iskopati ovu poruku iako sam pokupio knjizicu :)
Image

Elem, u boing 707 stane cca 200 ljudi ako je u pitanju putnicka varijanta sa sjedistima, prtljagom... posto je cijenjeni gdin Kikas bio toliko uvidjavan i ogolio avion iznutra kako bi mu povecao utovarni kapacitet za dobrobit lijepe nase, samim tim je bar duplo (minimum) povecan kapacitet putnika u stanju nalik ovom na fotografiji. E sad ako se bavimo matematikom i uzmemo u obzir da je operacija JNA trajala cca mjesec dana i da su letjeli osim kikasa i vojni transporteri AN-26, (doduse mnogo manjeg kapaciteta) kao i broj dnevnih letova (po sjecanju pilota rekord je nevjerovatnih 16 povratnih letova BG-SA jednog dana) to uopste nije nerealna cifra evakuisanih civila. To sto to nije bas popularna istina -jbga sad.
Uostalom i bivsi direktor SA aerodroma tih dana u svojoj knjizi iznosi podatak da je Sarajevo na taj način napustilo preko 30000 stanovnika. Mozda ti raspolazes relevantnijom cifrom ?
Pilotirao je Srbin, rezervni oficir JNA i veliki Čovjek - Stevo Popov
akaunt
Posts: 518
Joined: 07/01/2018 21:13

#1115 Re: JNA (1941-1992)

Post by akaunt »

....a vezano za pomenuti avion da priupitam još jednom za one koji su se kasnije uključili : Ima li iko da je nekad daaavnooo išao u Osnovnu Školu Miljenko Cvitković ?
User avatar
seln
Posts: 23262
Joined: 06/02/2007 13:57
Location: FORGET? HELL!

#1116 Re: JNA (1941-1992)

Post by seln »

otac_makarije wrote:
seln wrote:
Je li pilot bio Srbin (sorry, moram malo...)? :D
Ako je po letu izvlacio 200 ljudi sa osnovnim naoruzanjem ili civile sa najnuznijim prtljagom, to bi bilo oko 200 letova.
Naletjeh ovih dana na jednu fotografiju iz tog vremena pa moram iz naftalina iskopati ovu poruku iako sam pokupio knjizicu :)
Image

Elem, u boing 707 stane cca 200 ljudi ako je u pitanju putnicka varijanta sa sjedistima, prtljagom... posto je cijenjeni gdin Kikas bio toliko uvidjavan i ogolio avion iznutra kako bi mu povecao utovarni kapacitet za dobrobit lijepe nase, samim tim je bar duplo (minimum) povecan kapacitet putnika u stanju nalik ovom na fotografiji. E sad ako se bavimo matematikom i uzmemo u obzir da je operacija JNA trajala cca mjesec dana i da su letjeli osim kikasa i vojni transporteri AN-26, (doduse mnogo manjeg kapaciteta) kao i broj dnevnih letova (po sjecanju pilota rekord je nevjerovatnih 16 povratnih letova BG-SA jednog dana) to uopste nije nerealna cifra evakuisanih civila. To sto to nije bas popularna istina -jbga sad.
Uostalom i bivsi direktor SA aerodroma tih dana u svojoj knjizi iznosi podatak da je Sarajevo na taj način napustilo preko 30000 stanovnika. Mozda ti raspolazes relevantnijom cifrom ?
Pilotirao je Srbin, rezervni oficir JNA i veliki Čovjek - Stevo Popov
Ma zivo mi se jebe koliko je potencijalnih snajperista taj veliki covjek (koliko je bio visok? sumnjam da je po nekom drugom osnovu bio velik) izvukao iz Sarajeva. Sto se mene tice, mogao je i sve, do zadnjeg. Takodje, zivo mi se jebe jesu li srbi putovali u maticu teretnim avionom ili privatnim lir dzetovima.
Meni ide na tjunu cinjenica da ce zakasnjeli cetnici i tih 30 - 40 000 voditi pod "proterale balije".
dudlov
Posts: 1914
Joined: 25/10/2010 11:46
Location: sarajevo

#1117 Re: JNA (1941-1992)

Post by dudlov »

otac_makarije wrote:
seln wrote:
otac_makarije wrote: Elem, kad se pomene trgovina oruzjem siguran sam da se svi sjecaju Kikasa, aviona boing 707 nakrcanog sa cca 20 tona oruzja iz Afrike koji je JNA prinudno spustila 1991. Avion je postao vlasnistvo JNA i izmedju ostalog sluzio i za evakuaciju ljudi iz Sarajeva. Po svjedocenju pilota, iz Sarajeva je izvukao preko 40000 ljudi!
Je li pilot bio Srbin (sorry, moram malo...)? :D
Ako je po letu izvlacio 200 ljudi sa osnovnim naoruzanjem ili civile sa najnuznijim prtljagom, to bi bilo oko 200 letova.
Naletjeh ovih dana na jednu fotografiju iz tog vremena pa moram iz naftalina iskopati ovu poruku iako sam pokupio knjizicu :)
Image

Elem, u boing 707 stane cca 200 ljudi ako je u pitanju putnicka varijanta sa sjedistima, prtljagom... posto je cijenjeni gdin Kikas bio toliko uvidjavan i ogolio avion iznutra kako bi mu povecao utovarni kapacitet za dobrobit lijepe nase, samim tim je bar duplo (minimum) povecan kapacitet putnika u stanju nalik ovom na fotografiji. E sad ako se bavimo matematikom i uzmemo u obzir da je operacija JNA trajala cca mjesec dana i da su letjeli osim kikasa i vojni transporteri AN-26, (doduse mnogo manjeg kapaciteta) kao i broj dnevnih letova (po sjecanju pilota rekord je nevjerovatnih 16 povratnih letova BG-SA jednog dana) to uopste nije nerealna cifra evakuisanih civila. To sto to nije bas popularna istina -jbga sad.
Uostalom i bivsi direktor SA aerodroma tih dana u svojoj knjizi iznosi podatak da je Sarajevo na taj način napustilo preko 30000 stanovnika. Mozda ti raspolazes relevantnijom cifrom ?
Pilotirao je Srbin, rezervni oficir JNA i veliki Čovjek - Stevo Popov
Stevan Popov
otac_makarije
Posts: 363
Joined: 31/08/2014 23:46

#1118 Re: JNA (1941-1992)

Post by otac_makarije »

seln wrote:
Ma zivo mi se jebe koliko je potencijalnih snajperista taj veliki covjek (koliko je bio visok? sumnjam da je po nekom drugom osnovu bio velik) izvukao iz Sarajeva. Sto se mene tice, mogao je i sve, do zadnjeg. Takodje, zivo mi se jebe jesu li srbi putovali u maticu teretnim avionom ili privatnim lir dzetovima..
Ok, sve je to tvoj stav, ali nemoj onda da postavljas pitanja ako ti "se jebe" za odgovor. Vrlo je jednostavno.
seln wrote: Meni ide na tjunu cinjenica da ce zakasnjeli cetnici i tih 30 - 40 000 voditi pod "proterale balije".
...a mozda su samo pregrupisavali u skladu sa planom konspirativnog naziva RAM kako bi se u silovitom naletu probili do Duge Rese.... sala mala, tek toliko da vidis kako bi izgledala diskusija ako bi nastavili u tvom tonu.
Na moju zalost tema nije za sprdanje
User avatar
seln
Posts: 23262
Joined: 06/02/2007 13:57
Location: FORGET? HELL!

#1119 Re: JNA (1941-1992)

Post by seln »

otac_makarije wrote:
seln wrote:
Ma zivo mi se jebe koliko je potencijalnih snajperista taj veliki covjek (koliko je bio visok? sumnjam da je po nekom drugom osnovu bio velik) izvukao iz Sarajeva. Sto se mene tice, mogao je i sve, do zadnjeg. Takodje, zivo mi se jebe jesu li srbi putovali u maticu teretnim avionom ili privatnim lir dzetovima..
Ok, sve je to tvoj stav, ali nemoj onda da postavljas pitanja ako ti "se jebe" za odgovor. Vrlo je jednostavno.
Pitao sam, je li moguce da je bilo 200 letova. Ti odgovorio "jeste", pa nastavio docirati o uslovima pod kojima su, jadni oni, morali letjeti tih 30 minuta... i hvaliti pilota, "velikog covjeka", koji je de facto vrsio etnicko ciscenje kasnije pripisano Bosnjacima.
seln wrote: Meni ide na tjunu cinjenica da ce zakasnjeli cetnici i tih 30 - 40 000 voditi pod "proterale balije".
...a mozda su samo pregrupisavali u skladu sa planom konspirativnog naziva RAM kako bi se u silovitom naletu probili do Duge Rese.... sala mala, tek toliko da vidis kako bi izgledala diskusija ako bi nastavili u tvom tonu.
Na moju zalost tema nije za sprdanje
Meni tema nije za sprdanje samo iz jednog razloga: sto ce srbi jos "na mnogaja leta" svako srbina koji je otisao iz Sarajeva od 1990 naovamo voditi pod "proterale balije".
User avatar
Woody
Posts: 1690
Joined: 17/12/2003 00:00
Location: Jedna država, dva entiteta, tri naroda, četiri pičke materine

#1120 Re: JNA (1941-1992)

Post by Woody »

Nije mu za vjerovat', al' eto na temu je...
Milivoje Jovičić: Vjesnik rata bio bijeg sarajevskih Jevreja | Sreten Mitrović

Kad sada sa ove distance pogledam unazad, vjesnik rata u BiH bio je odlazak oko 300 članova porodica sarajevskih Jevreja.

Predvodio ih je jedan Amerikanac koji je došao odmah poslije 25. marta kada su muslimani naprasno odustali od Lisabonskog sporazuma. Pitao sam ih zašto to čine i kuda idu, a oni su uglas rekli da su njihove procjene da će u BiH početi rat i da oni hoće da ga izbjegnu kako ne bi stradali, kao što je prethodnog rata stradao veliki broj njihovih sunarodnika.

Kaže to u intervjuu "Glasu Srpske" posljednji predratni direktor Aerodroma "Sarajevo" Milivoje-Mile Jovičić. Na toj poziciji bio je od 1985. do juna 1992. godine, kada je aerodrom predat UNPROFOR-u radi dopremanja humanitarne pomoći u Sarajevo. Svjedok brojnih događaja iz vremena kada je BiH klizila u rat i prvih ratnih mjeseci u Sarajevu pretočio je sjećanja u knjigu "Dva dana do mira" sa podnaslovom "Dnevnik sa Aerodroma Sarajevo april-maj 1992". Njen autor od maja 1993. živi i radi u Kanadi, a knjiga je pod istim naslovom doživjela i izdanje na engleskom jeziku. Poslije toplog prijema u svom stanu u Torontu, Jovičiću su počela da naviru sjećanja.

* GLAS: Koja su to dva dana dijelila BiH od rata i mira?

JOVIČIĆ: U knjizi govorim najviše o događanjima u aprilu 1992. godine. Po mom mišljenju, bio je to prelomni mjesec za sudbinu BiH. Muslimani su nešto prije toga bili prihvatili Lisabonski sporazum i onda naprasno odustali od njega. BiH je dovedena na ivicu rata. Nastala je konfuzna situacija. Narod je zauzeo Skupštinu BiH i izviždao Aliju Izetbegovića. Rudari iz Zenice stigli su u Sarajevo. Tada je trebalo nešto uraditi da se zaustavi srljanje u rat. Da je tada nešto preduzeto, narod bi to podržao i za dva dana bi se situacija okrenula i do rata ne bi došlo. Nažalost, to se nije desilo. Onda imate Izetbegovića, koji se vraća iz Lisabona, gdje je trebalo da potpiše sporazum. Umjesto toga, muslimani napadaju sve objekte JNA u gradu i on se vraća u Sarajevo. Zanimljivo je da od mene traži da nekako prenesem Radovanu Karadžiću poruku da dva dana ne bombarduje Sarajevo i da će on potpisati Lisabonski sporazum. Nije mi bilo jasno zašto mu on to nije rekao u Lisabonu, nego traži da to uradim ja, iako nisam imao nikakvih kontakata sa Karadžićem. Naravno, poruku nisam mogao prenijeti jer su "Zelene beretke", a ne Srbi, pucali po Sarajevu i aerodromu.

* GLAS: Na aerodromu ste bili svjedoci mnogih događanja koja su tih aprilsko-majskih dana prethodila ratu u BiH. Koja su Vam ostala najdublje urezana u sjećanje?

JOVIČIĆ: Za sudbinu BiH bio je najvažniji dolazak američkog ambasadora Vorena Cimermana, sredinom aprila. Imao je razgovor sa Izetbegovićem i isti dan se vratio. Poslije njegovog odlaska, 19. aprila, održan je sastanak muslimanskog rukovodstva u Sarajevu. Šta je bilo na tom sastanku saznao sam od jednog visokog predstavnika SDA, čije ime sam objelodanio u knjizi, koji sljedećeg jutra dolazi na aerodrom i odlazi za Beograd i Tursku. Rekao mi je da je bilo glasanje o tome da li muslimani treba da nastave pregovore sa Srbima u okviru Evropske zajednice ili da odustanu od njih i krenu u rat. Većina je odlučila da se krene u rat protiv JNA i Srba, jer je to od njih tražio ambasador Cimerman. Da li je neko do sada pisao o tome sa muslimanske strane - ne znam. Kad to bude napisano, saznaće se puna istina o ratu u BiH. Do nas na aerodromu došlo je i to da su Amerikanci obećali da će za deset dana bombardovati "četnički Beograd", pa otuda i moj zaključak da su Amerikanci gurnuli u rat muslimane i kumovali ratu u BiH, o čemu je u svojoj knjizi o Jugoslaviji pisao i sam Cimerman, uz ocjenu da bi muslimani mnogo više dobili Lisabonskim nego što su dobili Dejtonskim sporazumom.

* GLAS: Bili ste domaćin mnogim stranim i domaćim zvaničnicima. Koga biste sa današnje distance posebno izdvojili?

JOVIČIĆ: Sve su to bili kraći, kurtoazni susreti. Sa Izetbegovićem sam se, na primjer, susreo četiri-pet puta i svaki put smo razgovarali sa, ako mogu da kažem, uzajamnim poštovanjem. Recimo, ja ga upoznam sa tekućim problemima na aerodromu. On pita šta predlažem, ja mu kažem i on potpuno prihvati moje prijedloge. Nažalost, dešavalo se i suprotno. Meni na aerodromu kaže da će pitanje deblokade aerodroma riješiti, ne vojno, nego diplomatski, a isto veče aerodrom bude napadnut jakom vatrom pješadijskog i drugog naoružanja, pa mi se javljala dilema ko u BiH stvarno odlučuje, predsjednik Predsjedništva ili starješine paravojnih jedinica?

* GLAS: Preko sarajevskog aerodroma se odlazilo, a malo dolazilo. Ko je po Vašem mišljenju bio vjesnik rata koji dolazi?

JOVIČIĆ: Kada sa ove distance pogledam unazad, vjesnik rata u BiH bio je odlazak oko 300 članova porodica sarajevskih Jevreja. Predvodio ih je jedan Amerikanac koji je došao odmah poslije 25. marta kad su muslimani naprasno odustali od Lisabonskog sporazuma. Pitao sam ih zašto to čine i kuda idu, a oni su uglas rekli da su njihove procjene da će u BiH početi rat i da oni hoće da ga izbjegnu kako ne bi stradali, kao što je prethodnog rata stradao veliki broj njihovih sunarodnika.

* GLAS: U Vašoj knjizi na mnogo mjesta se pominju avion "kikaš" i pilot Stevan Popov. Zbog čega su oni bili važni?

JOVIČIĆ: To je nastavak priče o evakuaciji više od 30.000 građana Sarajeva. U tome je glavnu ulogu odigrala transportna avijacija JNA i avion "kikaš". Radi se o kargo avionu "B-707", koji je JNA zaplijenila na zagrebačkom aerodromu zbog ilegalnog dopremanja oružja hrvatskim "zengama". Njime je upravljala posada čiji je kapetan bio Stevo Popov. Steva je bio pilot JAT-a i rezervni oficir JNA koji je vozio ovakav avion. JNA ga je mobilisala i otud on za komandama "kikaša". Mnogo ljudi je sa sarajevskog aerodroma prevezeno i malim transportnim avionima "AN-26" koji primaju po pedesetak putnika. Međutim, "kikaš" je primao do 500 ljudi i zato je on bio na ustima svih koji su željeli da se spase napuštanjem Sarajeva vazdušnim putem.

* GLAS: Kada ste Vi napustili Sarajevo i šta je bilo presudno da donesete tu odluku?

JOVIČIĆ: Sa aerodroma sam otišao 9. maja 1992. godine. Poslije napada na kolonu JNA u Dobrovoljačkoj, isto veče je izveden izuzetno jak napad "Zelenih beretki" na aerodrom. Minobacačkom vatrom oštećeno je mnogo objekata i zimske opreme. Pista je bila puna šrapnela koje nismo mogli da očistimo, tako da više nije bilo letova. Tada je došla naredba radnicima kontrole leta da se jave direkciji u Beogradu. I ja sam sa njima pošao da vidim šta će biti sa aerodromom. Tih dana smo mi sa aerodroma pokrenuli inicijativu da se ovoj vazdušnoj luci dodijeli neutralan status, odnosno da se ne koristi u vojne svrhe, nego isključivo za humanitarne letove. Smatrao sam da sam time uradio najviše što sam mogao za aerodrom, pa sam odlučio da se okrenem porodici. Uskoro sam se uvjerio da rat ide u najgorem smjeru. Shvatio sam da je najbolje da idemo i ne budemo dovedeni u priliku da drugi odlučuju o našoj sudbini, a mi da mrzimo. Godinu po izlasku iz Sarajeva došli smo ovdje u Toronto i nismo se pokajali.

* GLAS: Da li je ostalo nešto što niste, a trebalo je da napišete u knjizi?

JOVIČIĆ: Mislim da sam napisao sve što je važno i što se tiče aerodroma. Iznio sam mnogo podataka koji mogu biti od pomoći nekome ko se bavi istorijom da sklopi punu sliku o tome kako je BiH otišla u rat. Na potezu je druga strana, posebno gospodin iz tadašnjeg vrha SDA koji sada živi u Turskoj, a iz Sarajeva je otišao 20. aprila 1992. godine.
Biografija

Milivoje Jovičić rođen je u Gučevu kod Rogatice 1948. godine. Osnovnu školu završio je u Rogatici, a srednju i Mašinski fakultet u Sarajevu.

Deset godina radio je u sarajevskom "Petrolinvestu", nakon čega dolazi na čelo Aerodroma "Sarajevo".

Glas Srpske, 29/3/2014
User avatar
seln
Posts: 23262
Joined: 06/02/2007 13:57
Location: FORGET? HELL!

#1121 Re: JNA (1941-1992)

Post by seln »

Woody wrote:Nije mu za vjerovat', al' eto na temu je...
Milivoje Jovičić: Vjesnik rata bio bijeg sarajevskih Jevreja | Sreten Mitrović

Kad sada sa ove distance pogledam unazad, vjesnik rata u BiH bio je odlazak oko 300 članova porodica sarajevskih Jevreja.

Predvodio ih je jedan Amerikanac koji je došao odmah poslije 25. marta kada su muslimani naprasno odustali od Lisabonskog sporazuma. Pitao sam ih zašto to čine i kuda idu, a oni su uglas rekli da su njihove procjene da će u BiH početi rat i da oni hoće da ga izbjegnu kako ne bi stradali, kao što je prethodnog rata stradao veliki broj njihovih sunarodnika.

....

Glas Srpske, 29/3/2014
Nema veze, ubacuj ti lazi, vec ce se neko upecati....

Jadan Milivoj, nije znao da ce biti rata... neduzan ko Suhra sa Vratnika.
User avatar
Pitar sa Kariba
Posts: 8587
Joined: 30/03/2011 15:00
Location: Grad ispod Trebevića, Gdje još uvijek ima pravo dobrih priča.

#1122 Re: JNA (1941-1992)

Post by Pitar sa Kariba »

Woody wrote:Nije mu za vjerovat', al' eto na temu je...
:lol:
User avatar
shake69
Posts: 7601
Joined: 18/06/2011 01:21
Location: Soukbunar

#1123 Re: JNA (1941-1992)

Post by shake69 »

seln wrote:
otac_makarije wrote:
seln wrote:
Ma zivo mi se jebe koliko je potencijalnih snajperista taj veliki covjek (koliko je bio visok? sumnjam da je po nekom drugom osnovu bio velik) izvukao iz Sarajeva. Sto se mene tice, mogao je i sve, do zadnjeg. Takodje, zivo mi se jebe jesu li srbi putovali u maticu teretnim avionom ili privatnim lir dzetovima..
Ok, sve je to tvoj stav, ali nemoj onda da postavljas pitanja ako ti "se jebe" za odgovor. Vrlo je jednostavno.
Pitao sam, je li moguce da je bilo 200 letova. Ti odgovorio "jeste", pa nastavio docirati o uslovima pod kojima su, jadni oni, morali letjeti tih 30 minuta... i hvaliti pilota, "velikog covjeka", koji je de facto vrsio etnicko ciscenje kasnije pripisano Bosnjacima.
seln wrote: Meni ide na tjunu cinjenica da ce zakasnjeli cetnici i tih 30 - 40 000 voditi pod "proterale balije".
...a mozda su samo pregrupisavali u skladu sa planom konspirativnog naziva RAM kako bi se u silovitom naletu probili do Duge Rese.... sala mala, tek toliko da vidis kako bi izgledala diskusija ako bi nastavili u tvom tonu.
Na moju zalost tema nije za sprdanje
Meni tema nije za sprdanje samo iz jednog razloga: sto ce srbi jos "na mnogaja leta" svako srbina koji je otisao iz Sarajeva od 1990 naovamo voditi pod "proterale balije".
Treba ovaj video i Popova metnut pred Nenada Jankovica, onog Srdjanovog sto cesto na teveu govori ´´¨zasto je otislo 200 000 sarajevskih Srba´´!
otac_makarije
Posts: 363
Joined: 31/08/2014 23:46

#1124 Re: JNA (1941-1992)

Post by otac_makarije »

shake69 wrote:
Treba ovaj video i Popova metnut pred Nenada Jankovica, onog Srdjanovog sto cesto na teveu govori ´´¨zasto je otislo 200 000 sarajevskih Srba´´!
Ispravi me ako grijesim, ali zar se nije Srdjanov mali upravo opisanim aeroplanom JNA ispalio iz SA, sto bi se reklo ima iskustvo iz prve ruke (ako ne grijesim) valjda zna sta prica.
User avatar
shake69
Posts: 7601
Joined: 18/06/2011 01:21
Location: Soukbunar

#1125 Re: JNA (1941-1992)

Post by shake69 »

otac_makarije wrote:
shake69 wrote:
Treba ovaj video i Popova metnut pred Nenada Jankovica, onog Srdjanovog sto cesto na teveu govori ´´¨zasto je otislo 200 000 sarajevskih Srba´´!
Ispravi me ako grijesim, ali zar se nije Srdjanov mali upravo opisanim aeroplanom JNA ispalio iz SA, sto bi se reklo ima iskustvo iz prve ruke (ako ne grijesim) valjda zna sta prica.
I to sto kazes. Kvaka je sto on to namjerno presucuje jer bi mu teza tada bila posve klimava.
Post Reply