Svoj stav u vezi krvi Jehovini svjedoci temelje na Bibliji.
Tekst koji slijedi uzet je iz knjige "Održite se u ljubavi Božjoj",koju su izdali Jehovini svjedoci
SVETOST ŽIVOTA I KRVI
Ubrzo nakon što je Kajin ubio Abela Jehova je prvi put otkrio koliko su život i krv blisko povezani i koliko ih on smatra svetima. “Slušaj!” rekao je Bog Kajinu. “Krv brata tvojega viče sa zemlje k meni” (1. Mojsijeva 4:10). Za Jehovu je Abelova krv predstavljala njegov život, koji je bio nasilno prekinut. Stoga je Abelova krv takoreći vapila Bogu za osvetom (Hebrejima 12:24).
Nakon potopa koji se dogodio u Noino vrijeme Bog je ljudima dozvolio da jedu životinjsko meso, ali ne i krv. Rekao je: “Samo ne smijete jesti mesa s dušom njegovom — s krvi njegovom! A i vašu ću krv, duše vaše, tražiti” (1. Mojsijeva 9:4, 5). Ta zapovijed vrijedi za sve Noine potomke još i danas. Ona je potvrdila ono što se moglo zaključiti iz riječi koje je Bog ranije rekao Kajinu — krv svih stvorenja predstavlja njihovu dušu, odnosno njihov život. Ta zapovijed također bez imalo sumnje pokazuje da će Jehova, koji je Izvor života, pozvati na odgovornost sve ljude koji ne poštuju život i krv (Psalam 36:9).
Te dvije temeljne istine bile su ugrađene i u Mojsijev zakon. U 3. Mojsijevoj 17:10, 11 stoji: “Ako bi tko (...) jeo bilo kakve krvi, okrenut ću se protiv takvog čovjeka koji bi jeo krvi, pa ću ga pogubiti i tako ukloniti iz njegova naroda. Jer je duša tijela u krvi i ja sam vam je odredio za žrtvenik za očišćenje vaših duša; krv je ono što vrši očišćenje jer je duša u njoj.”
Ako se krv ubijenih životinja nije koristila na žrtveniku, trebala se proliti na zemlju. Time se, simbolično govoreći, život vraćao onome koji ga je i dao (5. Mojsijeva 12:16; Ezekijel 18:4). No, zanimljivo je zapaziti da Izraelci nisu morali ići u krajnosti i uklanjati svaki trag krvi iz životinjskog mesa. Ako je životinja bila propisno zaklana i ako joj je istekla krv, Izraelac ju je mogao jesti čiste savjesti jer je na propisani način iskazao poštovanje Darovatelju Života.
Oko 2 400 godina nakon što je Noi dao zapovijed o krvi i oko 1 500 godina nakon što je sklopljen savez Zakona, Jehova je nadahnuo vodeće tijelo prve kršćanske skupštine da napiše: “Sveti duh i mi odlučili smo ne stavljati nikakvo dodatno breme na vas, osim ovoga što je potrebno: uzdržavati se od onoga što je žrtvovano idolima, od krvi, od udavljenoga i od bluda” (Djela apostolska 15:28, 29).
Članovi vodećeg tijela iz 1. stoljeća očito su razumjeli da je krv sveta i da bi njena zloupotreba u moralnom pogledu bila jednako neispravna koliko i idolopoklonstvo ili blud. Pravi kršćani u današnje vrijeme imaju isti stav. Štoviše, budući da se u svom životu ne vode detaljnim pravilima, već biblijskim načelima, oni su u stanju u vezi s upotrebom krvi donijeti odluke koje su ugodne Jehovi.
UPOTREBA KRVI U MEDICINI
Držeći se zapovijedi da se uzdržavaju od krvi, Jehovini svjedoci ne prihvaćaju transfuziju krvi niti doniraju ili pohranjuju vlastitu krv radi kasnije transfuzije. Isto tako, iz poštovanja prema Božjem zakonu oni ne prihvaćaju niti transfuziju četiriju osnovnih komponenti krvi: eritrocita, leukocita, trombocita i plazme.
U današnje se vrijeme te osnovne komponente krvi daljnjom obradom često dijele na manje frakcije koje se koriste na različite načine. Može li kršćanin prihvatiti takve frakcije? Smatra li ih “krvlju”? Svatko o tome mora sam odlučiti. Jednako je i s primjenom medicinskih postupaka kao što su hemodijaliza, hemodilucija i sakupljanje stanica, u kojima se koristi vlastita krv pacijenta, pod uvjetom da nije bila ranije pohranjena.
JEHOVINI SVJEDOCI I PITANJE KRVI
Moderator: Bloo
-
- Posts: 2639
- Joined: 09/05/2015 20:49
#2 Re: JEHOVINI SVJEDOCI I PITANJE KRVI
Još jedna vaša nebuloza a ima ih dosta!Djeca vam umiru jer ni njima nedate pravo na život odbijajući transfuziju!Krv sam dao preko 50 puta i spasio život nekih ljudi,pogotovo djece jer sam išao davati krv na poziv iz bolnice pošto imam rijetku grupu!A često su baš radi djece zvali!Hvala ti Bože da nisam Jehovni Svjedok,jer teško je biti normalan i vjerovati u takve nebuloze o krvi a i biti J.S. nakon što su bar tri puta prorokovali da će doć sudnji dan koji nije bio do dan danas,stvarno moraš biti vjerski fanatik!
- arzuhal
- Posts: 20826
- Joined: 03/06/2008 11:26
- Location: u čajdžinici "Kod nefsu-l-levvame"
#3 Re: JEHOVINI SVJEDOCI I PITANJE KRVI
JS imaju svoje razloge zašto u nešto vjeruju ili se pridržavaju, ali ne vidim da se @Šarf zahvaljuje Jehovi što nije nebulozni katolik ili protestant, što je normalan i nije fanatik, i sl.patriot_1 wrote:Još jedna vaša nebuloza a ima ih dosta!Djeca vam umiru jer ni njima nedate pravo na život odbijajući transfuziju!Krv sam dao preko 50 puta i spasio život nekih ljudi,pogotovo djece jer sam išao davati krv na poziv iz bolnice pošto imam rijetku grupu!A često su baš radi djece zvali!Hvala ti Bože da nisam Jehovni Svjedok,jer teško je biti normalan i vjerovati u takve nebuloze o krvi a i biti J.S. nakon što su bar tri puta prorokovali da će doć sudnji dan koji nije bio do dan danas,stvarno moraš biti vjerski fanatik!
Okani se tog tona...
-
- Posts: 2639
- Joined: 09/05/2015 20:49
#4 Re: JEHOVINI SVJEDOCI I PITANJE KRVI
Pa jel po tebi normalno to da ćeš rađe pustiti da ti dijete umre nego dozvoliti da primi krv?Jer eto to tvoj Bog brani!Ničiji drugi,samo tvoj!arzuhal wrote:JS imaju svoje razloge zašto u nešto vjeruju ili se pridržavaju, ali ne vidim da se @Šarf zahvaljuje Jehovi što nije nebulozni katolik ili protestant, što je normalan i nije fanatik, i sl.patriot_1 wrote:Još jedna vaša nebuloza a ima ih dosta!Djeca vam umiru jer ni njima nedate pravo na život odbijajući transfuziju!Krv sam dao preko 50 puta i spasio život nekih ljudi,pogotovo djece jer sam išao davati krv na poziv iz bolnice pošto imam rijetku grupu!A često su baš radi djece zvali!Hvala ti Bože da nisam Jehovni Svjedok,jer teško je biti normalan i vjerovati u takve nebuloze o krvi a i biti J.S. nakon što su bar tri puta prorokovali da će doć sudnji dan koji nije bio do dan danas,stvarno moraš biti vjerski fanatik!
Okani se tog tona...
-
- Posts: 794
- Joined: 20/12/2012 00:35
#5 Re: JEHOVINI SVJEDOCI I PITANJE KRVI
Prije nego išta napišem,molim vas pogledajte bar jedan od ovih filmova.
http://www.jw.org/hr/medicinska-bibliot ... ija-krvi-a
http://www.jw.org/hr/izdanja/filmovi/be ... e-izazova/
http://www.jw.org/hr/medicinska-bibliot ... pacijenta/
http://www.jw.org/hr/medicinska-bibliot ... ija-krvi-a
http://www.jw.org/hr/izdanja/filmovi/be ... e-izazova/
http://www.jw.org/hr/medicinska-bibliot ... pacijenta/
- Mišo_Kovač
- Posts: 2708
- Joined: 22/06/2011 11:00
- Location: Sarajevo
#6 Re: JEHOVINI SVJEDOCI I PITANJE KRVI
Normalno i religija ne idu u istu rečenicu. Sve je to ista deluzija upakovana u gro različitih pakovanja. Jel normalno pustiti dijete da ti umre zbog vjere? Jel normalno odreći se djeteta zbog izbora partnera druge vjere? Jel normalno odreći se / psihofizički zlostavljat dijete zbog različite seksualne orijentacije? Jel normalno biti protiv upotrebe kondoma?
Sasvim slučajno poznajem i u svojoj okolini imam veći broj jehovinih svjedoka, i većinom su fini i prijatni ljudi. Kao i katolici s kojim imam veze, apsolutno su skučenih vidika i nesposobni su (bukvalno) voditi bilo kakvu informiranu raspravu s argumentima (jer se informirane rasprave ne mogu voditi s ljudima koji nisu voljni promijeniti mišljenje nakon što se predoče razumni i logični argumenti).
Tako da da, sve je to isto sranje, kad se na kraju krajeva podvuče crta.
Sasvim slučajno poznajem i u svojoj okolini imam veći broj jehovinih svjedoka, i većinom su fini i prijatni ljudi. Kao i katolici s kojim imam veze, apsolutno su skučenih vidika i nesposobni su (bukvalno) voditi bilo kakvu informiranu raspravu s argumentima (jer se informirane rasprave ne mogu voditi s ljudima koji nisu voljni promijeniti mišljenje nakon što se predoče razumni i logični argumenti).
Tako da da, sve je to isto sranje, kad se na kraju krajeva podvuče crta.
- aurora313
- Posts: 2203
- Joined: 10/10/2010 12:47
#7 Re: JEHOVINI SVJEDOCI I PITANJE KRVI
Misliš na vlastitom tumačenju Biblije.šarf wrote:Svoj stav u vezi krvi Jehovini svjedoci temelje na Bibliji...
Ili Mein Kampfa.... ili Komunističkog Manifesta.... ili hadisa kod isilovaca...
- arzuhal
- Posts: 20826
- Joined: 03/06/2008 11:26
- Location: u čajdžinici "Kod nefsu-l-levvame"
#8 Re: JEHOVINI SVJEDOCI I PITANJE KRVI
Ja govorim o tonu u obraćanju, često se bespotrebno grubo nešto iznosi, svađalački, itd. Naravno da bih dao ili primio krv da spasim tuđi ili svoj život...A @šarf iznosi argument iz Biblije, a ti iznesi jači argument kojim pobijaš njegov s obzirom na to da istu knjigu poštuješ...patriot_1 wrote:Pa jel po tebi normalno to da ćeš rađe pustiti da ti dijete umre nego dozvoliti da primi krv?Jer eto to tvoj Bog brani!Ničiji drugi,samo tvoj!arzuhal wrote:JS imaju svoje razloge zašto u nešto vjeruju ili se pridržavaju, ali ne vidim da se @Šarf zahvaljuje Jehovi što nije nebulozni katolik ili protestant, što je normalan i nije fanatik, i sl.patriot_1 wrote:Još jedna vaša nebuloza a ima ih dosta!Djeca vam umiru jer ni njima nedate pravo na život odbijajući transfuziju!Krv sam dao preko 50 puta i spasio život nekih ljudi,pogotovo djece jer sam išao davati krv na poziv iz bolnice pošto imam rijetku grupu!A često su baš radi djece zvali!Hvala ti Bože da nisam Jehovni Svjedok,jer teško je biti normalan i vjerovati u takve nebuloze o krvi a i biti J.S. nakon što su bar tri puta prorokovali da će doć sudnji dan koji nije bio do dan danas,stvarno moraš biti vjerski fanatik!
Okani se tog tona...
-
- Posts: 2639
- Joined: 09/05/2015 20:49
#9 Re: JEHOVINI SVJEDOCI I PITANJE KRVI
Nije normalno pustiti djete da umre ali tu kod njih nema iznimki!Iznimke su i oni koji su odriču djeteta ako se uda za nekog druge vjere , dakle takvi su u manjini!Isto kao i odricanje od djeteta ako je sexualno"dezorjentiran" .Nije normalno smatrati korištenje kondoma grehom,i ti su u manjini!Ne slušaju baš naputke crkve!Da dodam,neki se odriču djeteta ako izabere partnera druge nacije , ne samo zbog vjere!"Mišo_Kovač"]Normalno i religija ne idu u istu rečenicu. Sve je to ista deluzija upakovana u gro različitih pakovanja. Jel normalno pustiti dijete da ti umre zbog vjere? Jel normalno odreći se djeteta zbog izbora partnera druge vjere? Jel normalno odreći se / psihofizički zlostavljat dijete zbog različite seksualne orijentacije? Jel normalno biti protiv upotrebe kondoma?
Ovo je točno,nažalist!Uglavnom sa njima više ne debatiram.Sasvim slučajno poznajem i u svojoj okolini imam veći broj jehovinih svjedoka, i većinom su fini i prijatni ljudi. Kao i katolici s kojim imam veze, apsolutno su skučenih vidika i nesposobni su (bukvalno) voditi bilo kakvu informiranu raspravu s argumentima (jer se informirane rasprave ne mogu voditi s ljudima koji nisu voljni promijeniti mišljenje nakon što se predoče razumni i logični argumenti).
Tako da da, sve je to isto sranje, kad se na kraju krajeva podvuče crta. :
I zanimljivo je još nešto,po njima,nitko nije pravi vjernik od kršćana osim njih.
Osobno mislim da su mnogi Katolici,Protestanti i Pravoslavci dobri kršćani!
Isti ne smatraju J.Svjedoke kršćanima jer ne vjeruju da je Isus Bog!
-
- Posts: 2639
- Joined: 09/05/2015 20:49
#10 Re: JEHOVINI SVJEDOCI I PITANJE KRVI
Nisu to nikakvi argumenti o primanju ili davanju krvi,o tome Biblija ne piše,tad to nije bilo poznato!arzuhal
Ja govorim o tonu u obraćanju, često se bespotrebno grubo nešto iznosi, svađalački, itd. Naravno da bih dao ili primio krv da spasim tuđi ili svoj život...A @šarf iznosi argument iz Biblije, a ti iznesi jači argument kojim pobijaš njegov s obzirom na to da istu knjigu koju priznaješ
-
- Posts: 794
- Joined: 20/12/2012 00:35
#11 Re: JEHOVINI SVJEDOCI I PITANJE KRVI
Prijatelji,molim vas hajdemo korak po korak.Molim vas omogućite mi da objasnim ovo što sam pokrenuo.
Noi je bilo rečeno “Samo ne smijete jesti mesa s dušom njegovom — s krvi njegovom!-1.mojsijeva 9:4,5
U 3. Mojsijevoj 17:10, 11 stoji: “Ako bi tko (...) jeo bilo kakve krvi, okrenut ću se protiv takvog čovjeka koji bi jeo krvi, pa ću ga pogubiti i tako ukloniti iz njegova naroda.
Što je bila svrha tih zapovijedi?
U Kuranu 2:173 zapisano je -" On vam jedino zabranjuje: strv i krv i svinjsko meso, i ono što je
zaklano u nečije drugo ime, a ne u Allahovo".
3:3- Zabranjuje vam se strv, i krv, i svinjsko meso, i ono što je zaklano u
nečije drugo, a ne u Allahovo ime, i što je udavljeno i ubijeno; i što je
strmoglavljeno, i rogom ubodeno, ili od zvijeri načeto - osim ako ste ga
preklali - i što je na žrtvenicima žrtvovano,*
Što je svrha ove zabrane?
Arzuhal kada navodim ajete volio bih tvoje mišljenje.
Molim i sve druge da se uključe u razgovor.
Patriot ,raduje me da si tu .
Noi je bilo rečeno “Samo ne smijete jesti mesa s dušom njegovom — s krvi njegovom!-1.mojsijeva 9:4,5
U 3. Mojsijevoj 17:10, 11 stoji: “Ako bi tko (...) jeo bilo kakve krvi, okrenut ću se protiv takvog čovjeka koji bi jeo krvi, pa ću ga pogubiti i tako ukloniti iz njegova naroda.
Što je bila svrha tih zapovijedi?
U Kuranu 2:173 zapisano je -" On vam jedino zabranjuje: strv i krv i svinjsko meso, i ono što je
zaklano u nečije drugo ime, a ne u Allahovo".
3:3- Zabranjuje vam se strv, i krv, i svinjsko meso, i ono što je zaklano u
nečije drugo, a ne u Allahovo ime, i što je udavljeno i ubijeno; i što je
strmoglavljeno, i rogom ubodeno, ili od zvijeri načeto - osim ako ste ga
preklali - i što je na žrtvenicima žrtvovano,*
Što je svrha ove zabrane?
Arzuhal kada navodim ajete volio bih tvoje mišljenje.
Molim i sve druge da se uključe u razgovor.
Patriot ,raduje me da si tu .
- arzuhal
- Posts: 20826
- Joined: 03/06/2008 11:26
- Location: u čajdžinici "Kod nefsu-l-levvame"
#12 Re: JEHOVINI SVJEDOCI I PITANJE KRVI
U ajetima se spominju vrste hrane (vezane za meso) koju je Bog zabranio (generalno određena kao nečist jer i klanje u nečije ime osim Božije se smatra nečistom hranom, odnosno nešto što je krepalo, crklo a nije zaklano i sl), a i u biblijskim stihovima isto, i naglašava se: ne jesti.
Dakle krv je zabranjeno konzumirati kao hranu na način na koji se uobičajeno konzumira sva ostala hrana, ostalo meso ili ostale vrste namirnica.
Dakle krv je zabranjeno konzumirati kao hranu na način na koji se uobičajeno konzumira sva ostala hrana, ostalo meso ili ostale vrste namirnica.
-
- Posts: 794
- Joined: 20/12/2012 00:35
#13 Re: JEHOVINI SVJEDOCI I PITANJE KRVI
Dakle, ono što je zabranjeno nije smjelo ući u ljudski organizam.Kroz usta.
Da li bi onda smjelo ući u organizam na neki drugi način?
Kao i alkohol?
Zabrana konzumiranja alkohola kroz usta.
Da li je onda dozvoljeno da alkohol uđe u ljudski organizam na drugi način?
Nije stvar u NAČINU kako nešto ,što je zabranjeno,uđe u ljudski organizam,već da to što je zabranjeno ,ne smije ući u ljudski organizam.
Da li bi onda smjelo ući u organizam na neki drugi način?
Kao i alkohol?
Zabrana konzumiranja alkohola kroz usta.
Da li je onda dozvoljeno da alkohol uđe u ljudski organizam na drugi način?
Nije stvar u NAČINU kako nešto ,što je zabranjeno,uđe u ljudski organizam,već da to što je zabranjeno ,ne smije ući u ljudski organizam.
- arzuhal
- Posts: 20826
- Joined: 03/06/2008 11:26
- Location: u čajdžinici "Kod nefsu-l-levvame"
#14 Re: JEHOVINI SVJEDOCI I PITANJE KRVI
Samo se dijelom slažem s tom logikom.
Evo bliži nam se mjesec ramazan, mjesec strogog posta za muslimane. Tokom dana, od zore do zalaska sunca muslimani ne smiju (oni koji mogu da poste) da jedu i piju, kao ni da spolno opće ili uživaju u pušenju duhana i sl. Ako bi samo mrva hrane ili kap vode ušla preko usta ili nosa, dakle oralno, odnosno na onaj uobičajeni, prirodni način unosa hrane i pića u tijelo, na način u kojem mi i uživamo čineći to, post bi bio pokvaren. Ne može se postiti ako se mora popiti ili progutati neki lijek tokom dana, bilo u tečnom ili čvrstom stanju, bilo putem udisanjem kroz neki raspršivač, koristeći neku pumpicu i sl...Međutim, ako bi se u organizam unio neki lijek preko inekcije, ubodom igle u tijelo, dakle na jedan neuobičajen i nimalo lijep način, na način u kojem nema uživanja, post ne bi bio pokvaren. Sporan je, recimo, unos infuzije (dakle oblika hrane) jer neki smatraju da ni to ne bi pokvarilo post iako daje energiju čovjeku koji prima tu infuziju i sl. jer se ne unosi kao normalna hrana uobičajenim putem i on ne uživa u njoj na taj uobičajeni način, a svrha posta nije puko izgladnjivanje i iscrpljivanje tijela pa da se na temelju toga sve bazira, nego sustezanju od nekih stvari zarad duhovnog zdravlja...
Ovdje sam naveo jednu dimenziju gdje postoji neko odstupanje od jasnog propisa.
U islamu postoji znanost usuli-fikh, odnosno pravna disciplina koja se bavi osnovnim principima, temeljnim načelima šerijatskog prava, vjerozakona. Ona se ne bavi konkretnim propisima nego temeljnim, okvirnim načelima. Dakle usuli-fikh se bavi načelima šerijata koji su utemeljeni na Kur'anu i sunnetu, a koji suštinski određuju stvari spram kojih se sve drugo ravna poput: "između dva jednaka dobra izabrati ono koje se lakše, s manje muke postiže" ili "između dva zla učiniti ono koje je manje štetno" i slično.
Tako, recimo, imamo jasan propis u islamu koji nam zabranjuje konzumaciju svinjskog mesa ili alkohola. Međutim, ukoliko se za/desimo u situaciji da nam od konzumacije svinjetine ili alkohola zavisi život, tada više načelo, ono o vrijednosti (očuvanja ili spašavanja) ljudskog života, stavlja van snage jasni i konkretni propis (u islamu postoji načelo da nužda zakon mijenja) i dozvoljava konzumaciju inače zabranjene hrane kako bi se spasio i sačuvao život ili životi. Recimo da čovjek nema nikakve druge hrane osim leša neke živoitinje, ili da jede neku vrstu životinje koja mu je inače strogo zabranjena, ili da bude primoran (četnici su namjerno nekim logorašima donosili svinjsku paštetu da jedu misleći da će ih time poniziti, jer neki od njih vjeruju da će musliman prestat biti musliman ako pojede svinjetinu i sl.) da nešto jede, ili da se davi hranom pa jedino s čime mogne stjerati taj zalogaj niz grlo bude par gutljaja vina ili piva, i tako dalje...
Eh, tu dolazimo i do krvi. Krv je, kao prvo, u ajetima spomenuta kao oblik ili vrsta hrane (ili pića, ne znam kako su to ljudi kroz povijest doživljali, oni koji su konzumirali krv), spominje se u kontekstu zabranjene hrane i kao takva je zabranjena i to je jasno. To je jedna dimenzija poimanja stvari.
A kao drugo, krv je esencijalna susptanca koja znači život, odnosno ako bi se ajet, u kojem se zabranjuje konzumacija krvi kao oblika hrane, odnosio čak i na unos krvi na neki drukčiji način (ovaj kojge danas poznajemo) - načelo spašavanja života davanjem ili primanjem krvi bi stavio van snage takvu zabranu, načelo je snažnije od konkretnog propisa. A ta zabrana se, ipak, ne odnosi na to današnje davanje ili primanje krvi.
Evo bliži nam se mjesec ramazan, mjesec strogog posta za muslimane. Tokom dana, od zore do zalaska sunca muslimani ne smiju (oni koji mogu da poste) da jedu i piju, kao ni da spolno opće ili uživaju u pušenju duhana i sl. Ako bi samo mrva hrane ili kap vode ušla preko usta ili nosa, dakle oralno, odnosno na onaj uobičajeni, prirodni način unosa hrane i pića u tijelo, na način u kojem mi i uživamo čineći to, post bi bio pokvaren. Ne može se postiti ako se mora popiti ili progutati neki lijek tokom dana, bilo u tečnom ili čvrstom stanju, bilo putem udisanjem kroz neki raspršivač, koristeći neku pumpicu i sl...Međutim, ako bi se u organizam unio neki lijek preko inekcije, ubodom igle u tijelo, dakle na jedan neuobičajen i nimalo lijep način, na način u kojem nema uživanja, post ne bi bio pokvaren. Sporan je, recimo, unos infuzije (dakle oblika hrane) jer neki smatraju da ni to ne bi pokvarilo post iako daje energiju čovjeku koji prima tu infuziju i sl. jer se ne unosi kao normalna hrana uobičajenim putem i on ne uživa u njoj na taj uobičajeni način, a svrha posta nije puko izgladnjivanje i iscrpljivanje tijela pa da se na temelju toga sve bazira, nego sustezanju od nekih stvari zarad duhovnog zdravlja...
Ovdje sam naveo jednu dimenziju gdje postoji neko odstupanje od jasnog propisa.
U islamu postoji znanost usuli-fikh, odnosno pravna disciplina koja se bavi osnovnim principima, temeljnim načelima šerijatskog prava, vjerozakona. Ona se ne bavi konkretnim propisima nego temeljnim, okvirnim načelima. Dakle usuli-fikh se bavi načelima šerijata koji su utemeljeni na Kur'anu i sunnetu, a koji suštinski određuju stvari spram kojih se sve drugo ravna poput: "između dva jednaka dobra izabrati ono koje se lakše, s manje muke postiže" ili "između dva zla učiniti ono koje je manje štetno" i slično.
Tako, recimo, imamo jasan propis u islamu koji nam zabranjuje konzumaciju svinjskog mesa ili alkohola. Međutim, ukoliko se za/desimo u situaciji da nam od konzumacije svinjetine ili alkohola zavisi život, tada više načelo, ono o vrijednosti (očuvanja ili spašavanja) ljudskog života, stavlja van snage jasni i konkretni propis (u islamu postoji načelo da nužda zakon mijenja) i dozvoljava konzumaciju inače zabranjene hrane kako bi se spasio i sačuvao život ili životi. Recimo da čovjek nema nikakve druge hrane osim leša neke živoitinje, ili da jede neku vrstu životinje koja mu je inače strogo zabranjena, ili da bude primoran (četnici su namjerno nekim logorašima donosili svinjsku paštetu da jedu misleći da će ih time poniziti, jer neki od njih vjeruju da će musliman prestat biti musliman ako pojede svinjetinu i sl.) da nešto jede, ili da se davi hranom pa jedino s čime mogne stjerati taj zalogaj niz grlo bude par gutljaja vina ili piva, i tako dalje...
Eh, tu dolazimo i do krvi. Krv je, kao prvo, u ajetima spomenuta kao oblik ili vrsta hrane (ili pića, ne znam kako su to ljudi kroz povijest doživljali, oni koji su konzumirali krv), spominje se u kontekstu zabranjene hrane i kao takva je zabranjena i to je jasno. To je jedna dimenzija poimanja stvari.
A kao drugo, krv je esencijalna susptanca koja znači život, odnosno ako bi se ajet, u kojem se zabranjuje konzumacija krvi kao oblika hrane, odnosio čak i na unos krvi na neki drukčiji način (ovaj kojge danas poznajemo) - načelo spašavanja života davanjem ili primanjem krvi bi stavio van snage takvu zabranu, načelo je snažnije od konkretnog propisa. A ta zabrana se, ipak, ne odnosi na to današnje davanje ili primanje krvi.
-
- Posts: 2639
- Joined: 09/05/2015 20:49
#15 Re: JEHOVINI SVJEDOCI I PITANJE KRVI
Osnovne zapovjedi:šarf wrote:Prijatelji,molim vas hajdemo korak po korak.Molim vas omogućite mi da objasnim ovo što sam pokrenuo.
Noi je bilo rečeno “Samo ne smijete jesti mesa s dušom njegovom — s krvi njegovom!-1.mojsijeva 9:4,5
U 3. Mojsijevoj 17:10, 11 stoji: “Ako bi tko (...) jeo bilo kakve krvi, okrenut ću se protiv takvog čovjeka koji bi jeo krvi, pa ću ga pogubiti i tako ukloniti iz njegova naroda.
Što je bila svrha tih zapovijedi?
U Kuranu 2:173 zapisano je -" On vam jedino zabranjuje: strv i krv i svinjsko meso, i ono što je
zaklano u nečije drugo ime, a ne u Allahovo".
3:3- Zabranjuje vam se strv, i krv, i svinjsko meso, i ono što je zaklano u
nečije drugo, a ne u Allahovo ime, i što je udavljeno i ubijeno; i što je
strmoglavljeno, i rogom ubodeno, ili od zvijeri načeto - osim ako ste ga
preklali - i što je na žrtvenicima žrtvovano,*
Što je svrha ove zabrane?
Arzuhal kada navodim ajete volio bih tvoje mišljenje.
Molim i sve druge da se uključe u razgovor.
Patriot ,raduje me da si tu .
Ja sam Gospod Bog tvoj, nemoj imati drugih Bogova uz mene.
Ne uzimaj uzalud imena Gospoda Boga svojega.
Sjećaj se dana odmora, da ga svetkuješ.
Poštuj oca svoga i majku svoju, da ti se produlje dani na zemlji.
Ne ubij.
Ne čini preljub.
Ne kradi.
Ne svjedoči lažno na bližnjega svojega.
Ne poželi kuće bližnjega svojega.
Ne poželi žene bližnjega svojega, ni sluge njegova, ni sluškinje njegove, ni vola njegova, ni magarca njegova, niti išta, što pripada bližnjemu tvom
>Sve ostalo su ili ljudske zapovjedi koje su nametnuli kao Božje ili Božje ali zadane u vremenskom periodu u kom su tada ljudi živjeli,krv je lako pokvarljiva pa im je Bog to zadao za njihovo dobro.Meni npr. nije nikakav problem jesti krvavice!Nekim kršćanima je!
-
- Posts: 1060
- Joined: 12/01/2010 05:50
#16 Re: JEHOVINI SVJEDOCI I PITANJE KRVI
Normalno da nije kad nisi pravi hrišćanin nego krvoglodarpatriot_1 wrote:Meni npr. nije nikakav problem jesti krvavice!Nekim kršćanima je!
-
- Posts: 794
- Joined: 20/12/2012 00:35
#17 Re: JEHOVINI SVJEDOCI I PITANJE KRVI
Arzuhal,hvala na trudu za pojašnjenje.
Naveo si jednu stvar koju ću iskoristiti kao uvod u slijedeći dio .
Napisao si " krv je esencijalna supstanca koja znači život".
Prema Bibliji Stvoritelj upravo tako gleda na krv
U 3. Mojsijevoj 17:10, 11 stoji: “Ako bi tko (...) jeo bilo kakve krvi, okrenut ću se protiv takvog čovjeka koji bi jeo krvi, pa ću ga pogubiti i tako ukloniti iz njegova naroda. Jer je duša(ili život) tijela u krvi i ja sam vam je odredio za žrtvenik za očišćenje vaših duša; krv je ono što vrši očišćenje jer je duša u njoj.”
Ja sam dodao ono život.U Biblji se riječ duša,kao i prema Kuranu odnosi na različite stvari,ovisno od konteksta,u ovom smislu duša znači život.
Za Stvoritelja život i krv su jedno te isto.Ubiti čovjeka povlači za sobom smrtnu presudu,konzumirati nečiju krv značilo bi sam sebi presuditi.
Ako se krv ubijenih životinja nije koristila na žrtveniku, trebala se proliti na zemlju. Time se, simbolično govoreći, život vraćao onome koji ga je i dao .Dakle,uzeti nečiju krv značilo bi uzeti nečiji život.
A to nema niko pravo osim onoga koji je život i dao.To je po Bibliji.
Na trenutak vratit ću se onome što si napisao,
"A kao drugo, krv je esencijalna supstanca koja znači život, odnosno ako bi se ajet, u kojem se zabranjuje konzumacija krvi kao oblika hrane, odnosio čak i na unos krvi na neki drukčiji način (ovaj kojge danas poznajemo) - načelo spašavanja života davanjem ili primanjem krvi bi stavio van snage takvu zabranu, načelo je snažnije od konkretnog propisa. A ta zabrana se, ipak, ne odnosi na to današnje davanje ili primanje krvi."
Kada govorimo o konzumaciji krvi u ovoj ili onoj situaciji kao hrani o kojoj ovisi život,misli se na životinjsku krv nikako na ljudsku.
Znači ,kako ajet kaže "možete jesti i to zabranjeno samo da utolite glad".Da li se to odnosi i na ljudsku krv?
Da li se to načelo spašavanja života odnosi i na ljudsku krv?
Molim te nemoj me pogrešno razumjeti.To je samo način na koji ja razmišljam.
Patriot,
molim te kako razumiješ ili kako objašnjavaš riječi iz Djela apostolskih 15:28,29-u kojima stoji da se kršćani trebaju uzdržavati od krvi.?
Što znači uzdržavati se?
Nocty,drago mi je da si se ukjučio u razgovor.
Moje životno pravilo je da očuvam dostojanstvo svakog čovjeka.Bez obzira na način njegovog izražavanja ili što on misli o nečemu.
Ničim ne ponižavati čovjeka.Molim te pokušajmo ovaj razgovor održavati na visokom nivou.
Svi su muškarci džentlmeni,sve su žene dame bez obzira na različitost u vjerovanju i mišljenju.
Molim te budi džentlmen kakav si uvijek i bio.
Naveo si jednu stvar koju ću iskoristiti kao uvod u slijedeći dio .
Napisao si " krv je esencijalna supstanca koja znači život".
Prema Bibliji Stvoritelj upravo tako gleda na krv
U 3. Mojsijevoj 17:10, 11 stoji: “Ako bi tko (...) jeo bilo kakve krvi, okrenut ću se protiv takvog čovjeka koji bi jeo krvi, pa ću ga pogubiti i tako ukloniti iz njegova naroda. Jer je duša(ili život) tijela u krvi i ja sam vam je odredio za žrtvenik za očišćenje vaših duša; krv je ono što vrši očišćenje jer je duša u njoj.”
Ja sam dodao ono život.U Biblji se riječ duša,kao i prema Kuranu odnosi na različite stvari,ovisno od konteksta,u ovom smislu duša znači život.
Za Stvoritelja život i krv su jedno te isto.Ubiti čovjeka povlači za sobom smrtnu presudu,konzumirati nečiju krv značilo bi sam sebi presuditi.
Ako se krv ubijenih životinja nije koristila na žrtveniku, trebala se proliti na zemlju. Time se, simbolično govoreći, život vraćao onome koji ga je i dao .Dakle,uzeti nečiju krv značilo bi uzeti nečiji život.
A to nema niko pravo osim onoga koji je život i dao.To je po Bibliji.
Na trenutak vratit ću se onome što si napisao,
"A kao drugo, krv je esencijalna supstanca koja znači život, odnosno ako bi se ajet, u kojem se zabranjuje konzumacija krvi kao oblika hrane, odnosio čak i na unos krvi na neki drukčiji način (ovaj kojge danas poznajemo) - načelo spašavanja života davanjem ili primanjem krvi bi stavio van snage takvu zabranu, načelo je snažnije od konkretnog propisa. A ta zabrana se, ipak, ne odnosi na to današnje davanje ili primanje krvi."
Kada govorimo o konzumaciji krvi u ovoj ili onoj situaciji kao hrani o kojoj ovisi život,misli se na životinjsku krv nikako na ljudsku.
Znači ,kako ajet kaže "možete jesti i to zabranjeno samo da utolite glad".Da li se to odnosi i na ljudsku krv?
Da li se to načelo spašavanja života odnosi i na ljudsku krv?
Molim te nemoj me pogrešno razumjeti.To je samo način na koji ja razmišljam.
Patriot,
molim te kako razumiješ ili kako objašnjavaš riječi iz Djela apostolskih 15:28,29-u kojima stoji da se kršćani trebaju uzdržavati od krvi.?
Što znači uzdržavati se?
Nocty,drago mi je da si se ukjučio u razgovor.
Moje životno pravilo je da očuvam dostojanstvo svakog čovjeka.Bez obzira na način njegovog izražavanja ili što on misli o nečemu.
Ničim ne ponižavati čovjeka.Molim te pokušajmo ovaj razgovor održavati na visokom nivou.
Svi su muškarci džentlmeni,sve su žene dame bez obzira na različitost u vjerovanju i mišljenju.
Molim te budi džentlmen kakav si uvijek i bio.
- Connaisseur Karlin
- Posts: 20595
- Joined: 31/01/2016 16:16
#18 Re: JEHOVINI SVJEDOCI I PITANJE KRVI
vjernici bilo koje religije, slijede mnoga pravila, bez obzira na stetnost ili nonsesne istih
-
- Posts: 794
- Joined: 20/12/2012 00:35
#19 Re: JEHOVINI SVJEDOCI I PITANJE KRVI
karlin da li je u redu imati pravila po kojima će čovjek živjeti?
- Connaisseur Karlin
- Posts: 20595
- Joined: 31/01/2016 16:16
#20 Re: JEHOVINI SVJEDOCI I PITANJE KRVI
fleksibilna i logicna pravila koja ne narusavaju humanizamšarf wrote:karlin da li je u redu imati pravila po kojima će čovjek živjeti?
-
- Posts: 794
- Joined: 20/12/2012 00:35
#21 Re: JEHOVINI SVJEDOCI I PITANJE KRVI
Molim te pojasni ovo"fleksibilna i logicna pravila koja ne narusavaju humanizam" praktičnim primjerom
- arzuhal
- Posts: 20826
- Joined: 03/06/2008 11:26
- Location: u čajdžinici "Kod nefsu-l-levvame"
#22 Re: JEHOVINI SVJEDOCI I PITANJE KRVI
Lijepo si potcrtao, ukazao na razliku između konzumacije životinjske krvi koja je zabranjena za ishranu od Boga i u Tori i u Kur'anu, gdje vidimo da je tu riječ o kontinuitetu zabrane, a ljudska se spominje uglavnom u kontekstu borbi i prolivanja krvi ubistvom. Meni je najvažnije da si ti shvatio da je po islamu sasvim ok, sasvim dobro i poželjno biti davalac ili primalaca krvi kako bi se život spasio, a to je ono najvažnije o čemu pričamo.šarf wrote: "A kao drugo, krv je esencijalna supstanca koja znači život, odnosno ako bi se ajet, u kojem se zabranjuje konzumacija krvi kao oblika hrane, odnosio čak i na unos krvi na neki drukčiji način (ovaj kojge danas poznajemo) - načelo spašavanja života davanjem ili primanjem krvi bi stavio van snage takvu zabranu, načelo je snažnije od konkretnog propisa. A ta zabrana se, ipak, ne odnosi na to današnje davanje ili primanje krvi."
Kada govorimo o konzumaciji krvi u ovoj ili onoj situaciji kao hrani o kojoj ovisi život,misli se na životinjsku krv nikako na ljudsku.
Znači ,kako ajet kaže "možete jesti i to zabranjeno samo da utolite glad".Da li se to odnosi i na ljudsku krv?
Da li se to načelo spašavanja života odnosi i na ljudsku krv?
Molim te nemoj me pogrešno razumjeti.To je samo način na koji ja razmišljam.
O tome da neko doslovce pije/jede ljudsku krv kako bi sačuvao vlastiti života sam čitao kod Brama Stokera, postoje ti neki svjetovi koji i tako razmišljaju...
-
- Posts: 2639
- Joined: 09/05/2015 20:49
#23 Re: JEHOVINI SVJEDOCI I PITANJE KRVI
"
>To su zapovjedi koje su imale smisla samo u ono vrijeme!Tko danas jede meso ritualno žrtvovano idolima,nešto slično je i sa krvi i udavljeno!Židovi koji su prešli na kršćanstvo to ionako nikad nisu prakticirali ,samo pogani!I njima bi bio to sablazan,nebi mogli prihvatiti braću iste vjere koji čine tako sablažnjavajuće stvari!
"Duh Sveti i mi odlučili smo ne stavljati na vas nikakva druga tereta osim ovih potrebnih stvari: da se uzdržavate od mesa žrtvovanog idolima, od krvi, od udavljenoga i od bluda. Budete li se od toga uzdržavali, dobro ćete činiti."šarf"
Patriot,
molim te kako razumiješ ili kako objašnjavaš riječi iz Djela apostolskih 15:28,29-u kojima stoji da se kršćani trebaju uzdržavati od krvi.?
Što znači uzdržavati se?
>To su zapovjedi koje su imale smisla samo u ono vrijeme!Tko danas jede meso ritualno žrtvovano idolima,nešto slično je i sa krvi i udavljeno!Židovi koji su prešli na kršćanstvo to ionako nikad nisu prakticirali ,samo pogani!I njima bi bio to sablazan,nebi mogli prihvatiti braću iste vjere koji čine tako sablažnjavajuće stvari!
-
- Posts: 2639
- Joined: 09/05/2015 20:49
#24 Re: JEHOVINI SVJEDOCI I PITANJE KRVI
Pa nemoraju.Ja puno toga ne fermam,npr neke zapovjedajuće postove ,zabrana korištenja kondoma,nerad nedjeljom itd.Nešto nastalo u kontekstu ondašnjeg vremena nama netreba biti zakon!Connaisseur Karlin wrote:vjernici bilo koje religije, slijede mnoga pravila, bez obzira na stetnost ili nonsesne istih
-
- Posts: 1060
- Joined: 12/01/2010 05:50
#25 Re: JEHOVINI SVJEDOCI I PITANJE KRVI
Sto on nije pravi hrišćanin ne mora značiti da nije ok čovjekšarf wrote:Arzuhal,hvala na trudu za pojašnjenje.
Naveo si jednu stvar koju ću iskoristiti kao uvod u slijedeći dio .
Napisao si " krv je esencijalna supstanca koja znači život".
Prema Bibliji Stvoritelj upravo tako gleda na krv
U 3. Mojsijevoj 17:10, 11 stoji: “Ako bi tko (...) jeo bilo kakve krvi, okrenut ću se protiv takvog čovjeka koji bi jeo krvi, pa ću ga pogubiti i tako ukloniti iz njegova naroda. Jer je duša(ili život) tijela u krvi i ja sam vam je odredio za žrtvenik za očišćenje vaših duša; krv je ono što vrši očišćenje jer je duša u njoj.”
Ja sam dodao ono život.U Biblji se riječ duša,kao i prema Kuranu odnosi na različite stvari,ovisno od konteksta,u ovom smislu duša znači život.
Za Stvoritelja život i krv su jedno te isto.Ubiti čovjeka povlači za sobom smrtnu presudu,konzumirati nečiju krv značilo bi sam sebi presuditi.
Ako se krv ubijenih životinja nije koristila na žrtveniku, trebala se proliti na zemlju. Time se, simbolično govoreći, život vraćao onome koji ga je i dao .Dakle,uzeti nečiju krv značilo bi uzeti nečiji život.
A to nema niko pravo osim onoga koji je život i dao.To je po Bibliji.
Na trenutak vratit ću se onome što si napisao,
"A kao drugo, krv je esencijalna supstanca koja znači život, odnosno ako bi se ajet, u kojem se zabranjuje konzumacija krvi kao oblika hrane, odnosio čak i na unos krvi na neki drukčiji način (ovaj kojge danas poznajemo) - načelo spašavanja života davanjem ili primanjem krvi bi stavio van snage takvu zabranu, načelo je snažnije od konkretnog propisa. A ta zabrana se, ipak, ne odnosi na to današnje davanje ili primanje krvi."
Kada govorimo o konzumaciji krvi u ovoj ili onoj situaciji kao hrani o kojoj ovisi život,misli se na životinjsku krv nikako na ljudsku.
Znači ,kako ajet kaže "možete jesti i to zabranjeno samo da utolite glad".Da li se to odnosi i na ljudsku krv?
Da li se to načelo spašavanja života odnosi i na ljudsku krv?
Molim te nemoj me pogrešno razumjeti.To je samo način na koji ja razmišljam.
Patriot,
molim te kako razumiješ ili kako objašnjavaš riječi iz Djela apostolskih 15:28,29-u kojima stoji da se kršćani trebaju uzdržavati od krvi.?
Što znači uzdržavati se?
Nocty,drago mi je da si se ukjučio u razgovor.
Moje životno pravilo je da očuvam dostojanstvo svakog čovjeka.Bez obzira na način njegovog izražavanja ili što on misli o nečemu.
Ničim ne ponižavati čovjeka.Molim te pokušajmo ovaj razgovor održavati na visokom nivou.
Svi su muškarci džentlmeni,sve su žene dame bez obzira na različitost u vjerovanju i mišljenju.
Molim te budi džentlmen kakav si uvijek i bio.
Djelić boga je sastojak ljudske duše na dmt pogon.I to se kasnije prenese i na krv i čitavog čovjeka uopšte.Ali nikad ne bih mogao da ne dam ili primim krv ako je život u pitanju.Ništa drugačije nego bubreg ili jetra...