Jeftine kacige - valjaju li ista?

Podforum za motocikliste...
User avatar
kijamet insan
Posts: 151
Joined: 21/09/2012 15:10

#26 Re: Jeftine kacige - valjaju li ista?

Post by kijamet insan »

Neznam stari ako hoces da te glava neboli sto se tice krpljenja guma moj ti je savjet tubules. I na autu i na motoru okrpim je za 5 min bez skidanja felgi. Vjeruj mi sto se tice motora neprocjenjivo kada si siguran da problem mozes rijesiti na licu mijesta.
TouringBiker
Posts: 1271
Joined: 03/04/2013 21:52
Grijem se na: Struju

#27 Re: Jeftine kacige - valjaju li ista?

Post by TouringBiker »

kijamet insan wrote:Neznam stari ako hoces da te glava neboli sto se tice krpljenja guma moj ti je savjet tubules. I na autu i na motoru okrpim je za 5 min bez skidanja felgi. Vjeruj mi sto se tice motora neprocjenjivo kada si siguran da problem mozes rijesiti na licu mijesta.
Koliko ja znam, ako je na motoru original BILA predvidjena tubeless, onda se i može staviti, ako je (kao kod mene) bila sa unutrašnjim šlaufima, onda se ti i dalje moraju koristiti bez obzira što su aluminijske felge. Nisam neki stručnjak za gume, ali neko mi je rekao da je rupa gdje prolazi ventil različita (što ima i logike - jer kod tubeless guma ventil bude na felgi, a kad je sa šlaufom onda je NA šlaufu i scaki se put provlači kroz rupu na felgi), a i rub felge.

Kod mene isto tako su odobrene samo dijagonalne gume za moj tip, ne radijalke.
User avatar
DaysleepeR
Posts: 14667
Joined: 29/05/2003 00:00
Location: Rajvosa

#28 Re: Jeftine kacige - valjaju li ista?

Post by DaysleepeR »

TouringBiker wrote:
DaysleepeR wrote:ja imam reflektirajući vizir i nikad mi niko nije pravio problem radi toga, isto tako srećem na cesti bajkere iz cijele evrope sa identičnim vizirima, i ako oni preođu cijelu EU sa takvim vizirom onda nemamo šta pričati

Pošto očito nisi mogao prevesti šta gore piše što se tiče pravnog aspekta u EU:

http://www.thehelmetplace.co.uk/acatalo ... t_Law.html

Legally:

2) A 50% tint is the darkest you're allowed by law and even then it will be marked "for daylight use only". Dark, mirrored etc. visors are illegal, wear sunglasses instead.


S pravne strane:

2) 50% obojen je najtamnije što ti zakon dopušta i čak i tada će biti označen "samo za upotrebu po dnevnom svjetlu". Tamni, reflektirajući itd. viziri su ilegalni, nosi umjesto njih sunčane naočale.


http://de.wikipedia.org/wiki/Motorradhelm

Auch getönte Visiere müssen für den Straßenverkehr ein E-Prüfzeichen besitzen und dürfen nur bei Tageslicht unter guten Wetterbedingungen genutzt werden. Die Benutzung bei Nacht ist verboten und zudem gefährlich, da die Sicht stark eingeschränkt ist. Bei einer Missachtung dieses Verbotes ist mit rechtlichen Konsequenzen und im Falle eines Unfalls mit Regressforderungen der Versicherung zu rechnen.

I obojeni viziri moraju za upotrebu u cestovnom saobraćaju nositi oznaku E-ispitivanja i smiju se koristiti samo po dnevnom svjetlu pri dobrim vremenskim uslovima. Upotreba po noći je zabranjena i uz to opasna, jer je vid jako ograničen. Pri nepoštovanju ove zabrane ima se računati sa pravnim posljedicama i u slučaju nesreće sa regresnim zahtjevima osiguranja.

http://www.motorradonline24.de/mo24foru ... e-erlaubt/

Da kein Helm mit einem getönten oder Verspielgeltem Visier im Straßenverkehr zugelassen ist, so ist auch dieses Visier nicht Zugelassen. Somit übernimmt jeder Käufer für sich die Verantwortung.

Jer nijedna kaciga sa zatamnjenim ili reflektirajućim vizirom nije odobrena za upotrebu u cestovnom saobraćaju, tako ni ovi viziri nisu odobreni. S time svaki kupac preuzima na sebe odgovornost.



Ti "bajkeri iz cijele Europe" ili nisu dobro upoznati sa propisima ili imaju toliko love da im se fućka za kazne i što im u slučaju nesreće njihovo osiguranje neće namiriti štetu. Ja, bogme, nemam, i kad prelazim granicu pazim se dobro da mi je sve po propisima od opreme, a i da u prtljagu imam što bilo koja zemlja može tražiti (a i dok vozim po BiH) - i da imam reflektirajuću vestu i set za krpanje guma (premda pojma nemam kako ga upotrijebiti) i komplet alata i rezervne sijalice i osigurače i komplet prve pomoći na motoru.

Poznanik iz Italije je prije koju godinu platio kaznu na mostu za Krk jer je vozio sa zatamnjenim vizirom po oblačnom vremenu.
ja nosim clear vizir koji stavim kada padne mrak ili kada je oblačno. ne radi zakona već radi sebe.

inače nisam ništa mogao prevesti ja sam nepismen, ovo mi drugi tipkaju.
User avatar
Ringhio
Posts: 1005
Joined: 04/04/2011 23:47
Location: Ni ovdje ni tamo

#29 Re: Jeftine kacige - valjaju li ista?

Post by Ringhio »

Pa sasvim je normalno da ko god ima tamni vizir ima i onaj bistri, druga sasvim normalna stvar je to da ces tesko naci kacigu koja ima zatamljen vizir vise od 60%.

Da ta roba nije legalna nebi je stancali svi i prodavali bez problema. Svako normalan ce nositi 2 vizira sa sobom, jer s tamnim se neces voziti dugo po noci a i po oblacnom.

Cuj nelegalno...svasta, i to da cujem.


Nego za ovog momka kacigu sto trazi, proleti po e bay, ima tu robe bruka, odlicnih kaciga za 100-150 eura, ne uzimaj slj marke, gledaj da je certificirana.
TouringBiker
Posts: 1271
Joined: 03/04/2013 21:52
Grijem se na: Struju

#30 Re: Jeftine kacige - valjaju li ista?

Post by TouringBiker »

Ringhio wrote:Pa sasvim je normalno da ko god ima tamni vizir ima i onaj bistri, druga sasvim normalna stvar je to da ces tesko naci kacigu koja ima zatamljen vizir vise od 60%.

Da ta roba nije legalna nebi je stancali svi i prodavali bez problema. Svako normalan ce nositi 2 vizira sa sobom, jer s tamnim se neces voziti dugo po noci a i po oblacnom.

Cuj nelegalno...svasta, i to da cujem.


Nego za ovog momka kacigu sto trazi, proleti po e bay, ima tu robe bruka, odlicnih kaciga za 100-150 eura, ne uzimaj slj marke, gledaj da je certificirana.
Čuj, ja one tekstove nisam izmišljao, ljudi iz Europe fino kažu na sajtovima šta je legalno a šta ne (onaj engleski sajt se i zove "Helmet law", zakon o kacigama).
A što bi nosao 2 vizira sa sobom? Nisam nikad čuo da neko nosa 2 vizira sa sobom sem ako ne ide na duži put pa se boji da bi mu se onaj na kacigi mogao oštetiti, pa nosi rezervu. Promjena vizira kod većine kaciga je dosta komplikovana i mehanizmi nisu napravljeni tako da je baš preporučljivo to prečesto raditi, pa da svaki dan ujutro stavljaš tamniji a onda uveče svjetliji je em komplikovano em računaj na skoru zamjenu mehanizma (ili ako ga ne možeš kupiti rezervnog, cijele kacige)
User avatar
exliberal-ex
Posts: 7707
Joined: 11/04/2013 00:01

#31 Re: Jeftine kacige - valjaju li ista?

Post by exliberal-ex »

da se ukljucim u raspravu

sto se tice kupovine kacige, ako mozes kupuj novu kacigu I za to ima dosta razloga.( neznas ko je nosio, dali je cista I sto je najvaznija dali je kaciga pala ili ostecena) ja kad sam isao na trening za motor jedna od prvih stvari koji su nam rekli je da kaciga nije vise sigurna ako je pala sa visine ok 1 metra...mozda izgleda ok ali unutrasnjost se pomjeri zato kad kupis kacigu nemoj je bacat ni lupat sa njom
sto se tice koju vrstu kaciga hoces...provjeri kako ide internet kupovina, mozes naci dosta dobre kacige koje su ili e2 ili dot certifikovane za razumne iznose.
ako hoces da uzmes kacigu koja ima dupli vizir a mozes malo da doturis mozes da umes momo design ili osbe tornado ( sa duplim vizirom). ja neomgu da koristim momo jer nije dot certifikovan jos dok osbe jest i ozbiljno se razmisljam da uzmem ovu
http://www.ebay.com/itm/OPEN-FACE-SCOOT ... 13&vxp=mtr
ja licno imam dvije kacige, jedna je sa vizirom i malo dublja za hladnijeg vremena i auto puta, za ljeto i sporu gradsku voznju imam onu njemacku :)....inace mozak prokljuca
u svakom slucaju kacigu obavezno nosi bez obzira kako sporo ides ....sa srecom
User avatar
Ringhio
Posts: 1005
Joined: 04/04/2011 23:47
Location: Ni ovdje ni tamo

#32 Re: Jeftine kacige - valjaju li ista?

Post by Ringhio »

TouringBiker wrote:
Ringhio wrote:quote]

Čuj, ja one tekstove nisam izmišljao, ljudi iz Europe fino kažu na sajtovima šta je legalno a šta ne (onaj engleski sajt se i zove "Helmet law", zakon o kacigama).
A što bi nosao 2 vizira sa sobom? Nisam nikad čuo da neko nosa 2 vizira sa sobom sem ako ne ide na duži put pa se boji da bi mu se onaj na kacigi mogao oštetiti, pa nosi rezervu. Promjena vizira kod većine kaciga je dosta komplikovana i mehanizmi nisu napravljeni tako da je baš preporučljivo to prečesto raditi, pa da svaki dan ujutro stavljaš tamniji a onda uveče svjetliji je em komplikovano em računaj na skoru zamjenu mehanizma (ili ako ga ne možeš kupiti rezervnog, cijele kacige)
Na to sam i mislio, i ne u fazonu duza tura, nego recimo motorijada kod nas, gdje odes ujutro, a znas da ces se vratiti navecer. To da su mehanizmi prekomplikovani da bi se vizir promjenio ne pije vodu, osim ako nemas neku ili ekstremno losu, ili neku spejs satl kacigu. Na svom Sharku vizir skinem i vratim nazad za cirka 5 sekund, 2 dugmeta pritisnes vizir ispadne, novi stavis i samo uklopis na vec postojece mjesto, na AGV-u za to treba cirka 10 sekundi. To da ce se mehanizam rashabat barem kod mene ne pije vodu, kacigi je barem 5-6 godina, minimalno, i mehanizam je i dalje perfektan.

No zamaramo se glupostima oko promjene vizira a znamo da je kod nas finansijska moc nikakva, jos ako uzmem u razmatranje da je dodatni viziri krecu od 100 i vise maraka za novije kacige, znam da ce rijetko ko kupiti vizir u nekoj drugoj boji samo radi kuliranja i zastite od sunca.
TouringBiker
Posts: 1271
Joined: 03/04/2013 21:52
Grijem se na: Struju

#33 Re: Jeftine kacige - valjaju li ista?

Post by TouringBiker »

Ringhio wrote: Na to sam i mislio, i ne u fazonu duza tura, nego recimo motorijada kod nas, gdje odes ujutro, a znas da ces se vratiti navecer. To da su mehanizmi prekomplikovani da bi se vizir promjenio ne pije vodu, osim ako nemas neku ili ekstremno losu, ili neku spejs satl kacigu. Na svom Sharku vizir skinem i vratim nazad za cirka 5 sekund, 2 dugmeta pritisnes vizir ispadne, novi stavis i samo uklopis na vec postojece mjesto, na AGV-u za to treba cirka 10 sekundi. To da ce se mehanizam rashabat barem kod mene ne pije vodu, kacigi je barem 5-6 godina, minimalno, i mehanizam je i dalje perfektan.

No zamaramo se glupostima oko promjene vizira a znamo da je kod nas finansijska moc nikakva, jos ako uzmem u razmatranje da je dodatni viziri krecu od 100 i vise maraka za novije kacige, znam da ce rijetko ko kupiti vizir u nekoj drugoj boji samo radi kuliranja i zastite od sunca.
Ja sam do sada kupovao isključivo Caberg i kasnije Nolan flip-up, ni jedna niti je loša (Caberg pristojna srednja klasa, Nolanke se računaju među najbolje u svijetu uz Shoei i Schuberth) ni spejs šatl, pa je opet bilo dosta komplikovano skinuti vizir i prijetila je opasnost da se polome zakačke koje drže plastični dio što pokriva mehanizam.

Sada ima i dosta integralnih kaciga koje isto nude već ugrađen zatamnjeni vizir za sunce kao i flip-up, sve 100% legalno i ne moraš mijenjati vizire. Po zadnjem Louis katalogu, X-lite X-702, X-402, X-551, Schuberth S2, R1, GT-Air, Probiker RSX5, PR2, Compact Sunny, Nolan N86, N85Shark Vision-R, Speed-R, S900 C, S700 S (eto i Shark koji ti preferiraš), MTR S-7, MTR S-811ScorpionEXO-1000 Air Type E11, EXO-500 Air, Caberg Vox, Ego. Od tih X-Lite i Nolan moguće je kupiti u Sarajevu, a ove ostale naručiti iz Louisa - ko nema kreditnu karticu i ne zna kako, može valjda i preko one radnje kod Brajlovića na Ilidži. Dakle ima ponešto za svačiji džep (a i ko hoće da izgleda cool - te kacige liče na one pilota aviona lovaca).
User avatar
Ramzess Veliki
Posts: 18179
Joined: 11/02/2013 11:32

#34 Re: Jeftine kacige - valjaju li ista?

Post by Ramzess Veliki »

A što smara čovjek ... :shock:
User avatar
Ringhio
Posts: 1005
Joined: 04/04/2011 23:47
Location: Ni ovdje ni tamo

#35 Re: Jeftine kacige - valjaju li ista?

Post by Ringhio »

@ Ramzes

Mojne !

Izmislit ce neki novi zakon oko kaciga, vidis da se usutio :D
User avatar
Ramzess Veliki
Posts: 18179
Joined: 11/02/2013 11:32

#36 Re: Jeftine kacige - valjaju li ista?

Post by Ramzess Veliki »

Ama kako da ne komentarišem, lik zaćata svaku temu do daske. Ma muka mi od ovakvih pametnjakovića, popili svu pamet na svijetu, svakoga znaju, znaju zazore na ležištu svakog motora u državi.
Rekli smo za jeftine kacige sve. Čovjek je pitao za jeftine kacige, ne za Schubertove od 600 eura.
TouringBiker
Posts: 1271
Joined: 03/04/2013 21:52
Grijem se na: Struju

#37 Re: Jeftine kacige - valjaju li ista?

Post by TouringBiker »

Ramzess Veliki wrote:Ama kako da ne komentarišem, lik zaćata svaku temu do daske. Ma muka mi od ovakvih pametnjakovića, popili svu pamet na svijetu, svakoga znaju, znaju zazore na ležištu svakog motora u državi.
Rekli smo za jeftine kacige sve. Čovjek je pitao za jeftine kacige, ne za Schubertove od 600 eura.
Pa jel' ti čitaš uopšte šta piše? Tamo sam pored skupih Schuberth naveo i jeftine Probiker i MTR, ima baš za svakog ponešto.
TouringBiker
Posts: 1271
Joined: 03/04/2013 21:52
Grijem se na: Struju

#38 Re: Jeftine kacige - valjaju li ista?

Post by TouringBiker »

kijamet insan wrote:
vješalica wrote:Taj Zakon koji navodiš ne vrijedi na području BiH i kao takav se ne primjenjuje.

To sto su u BiH saobracajni drotovi "nepotkovani" neznaci da taj zakon nepostoji.
Ovdje se radi o internacionalnom saobracajnom zakonu i tu nema rekla kazala.

Za auta im je receno i na tome klempiraju raju redovno.
Zatamni prednju sofersajbnu i stakla vozaca i suvozaca na automobilu pa testiraj dali postoji zakon.

Kao sto su kolege vec predlozile i objasnile zakon imas mogucnost uzeti kacigu sa polarizacionim cvikama ili ako hoces nalijepiti na vizir takozvani sun shade kako bi smanjio mogucnost zaljepljivanja od sunca. Tu se prica zavrsava sto se tice zakona sve ostalo je izmisljanje asik mlake vode iz bojlera.
Nije saobracajni zakon tu da bi te sikanirao vec da bi ti i ostali ucesnici bili bezbjedniji.
Upravo to!

A europski zakoni tj. pravilnici VAŽE i u BiH, sljedstveno našim Pravilnicima o homologaciji. Za kacige, Službeni glasnik BiH br. 89. od 2010., str. 214. - prema tome viziri koji su zabranjeni u Europi, zabranjeni su i u BiH:


Na osnovu člana 205. Zakona o osnovama sigurnosti saobraćaja
na putevima u Bosni i Hercegovini („Službeni glasnik BiH“,
broj 6/06, 75/06, 44/07, 84/09, 48/10), ministar komunikacija i
prometa Bosne i Hercegovine donosi
NAREDBU
O HOMOLOGACIJI ZAŠTITNIH KACIGA I NJIHOVIH
VIZIRA ZA VOZAČE I PUTNIKE NA BICIKLIMA SA
MOTOROM I MOTORCIKLIMA
I. PODRUČJE PRIMJENE
Član 1.
Zaštitne kacige za vozače i putnike na biciklima sa motorom i
motorciklima sa ili bez bočne prikolice i viziri ugrađeni na
zaštitne kacige ili namijenjeni da budu dodani na njih moraju
biti homologovani u skladu sa ovom naredbom.
II. ZAHTJEVI
Član 2.
Jednoobrazni uslovi za zaštitne kacige i njihove vizire iz člana
1. ove naredbe koji podliježu ispitivanju, metode ispitivanja,
način vršenja kontrole saobraznosti serijske proizvodnje sa
homologovanim tipom, postupak i način uzimanja uzoraka
serijske proizvodnje, sadržaj izvještaja o ispitivanju radi
izdavanja saopštenja o homologaciji, izgled homologacijske
oznake i obrazac saopštenja o homologaciji dati su u
Jednoobraznim propisima koji se odnose na homologaciju
zaštitnih kaciga i njihovih vizira za vozače i putnike na
motorciklima i biciklima sa motorom (Pravilnik broj 22
Ekonomske komisije za Evropu Organizacije ujedinjenih nacija,
u daljem tekstu: ECE pravilnik br. 22
), sa važećim izmjenama i
dopunama koje je prihvatila i primjenjuje Bosna i Hercegovina,
donesenim na osnovu Sporazuma o usvajanju jednoobraznih
tehničkih propisa za vozila sa točkovima, opremu i dijelove koji
mogu biti ugrađeni i/ili korišćeni na vozilima sa točkovima i
uslovima za uzajamno priznavanje dodijeljenih homologacija na
osnovu ovih propisa.
ECE pravilnik br. 22 u izvornom obliku (na engleskom jeziku)
dostupan je u Ministarstvu komunikacija i prometa Bosne i
Hercegovine, odnosno kod organizacije određene za obavljanje
administrativnih poslova u oblasti homologacije.
III. HOMOLOGACIJA I ISPITIVANJE
Član 3.
Homologacija zaštitnih kaciga i njihovih vizira iz člana 1. ove
naredbe vrši se na uzorcima tipa obuhvaćenim ovom naredbom.
Homologacijska ispitivanja zaštitnih kaciga i njihovih vizira iz
člana 1. ove naredbe može provoditi samo laboratorija
ovlašćena od strane Ministarstva komunikacija i prometa Bosne
i Hercegovine.
V PROVJERA USKLAĐENOSTI
Član 4.
Provjera usklađenosti zaštitnih kaciga i njihovih vizira iz člana
1. ove naredbe provodi se prema postupku koji je propisan
Pravilnikom o homologaciji vozila, dijelova, uređaja i opreme
vozila („Službeni glasnik BiH” broj 41/08).
Pri provjeri usklađenosti zaštitnih kaciga i njihovih vizira iz
člana 1. ove naredbe prihvataće se homologacije dodijeljene u
skladu sa serijom (serijama) izmjena i dopuna ECE pravilnika
br. 22 prema Odluci o najnižim tehničkim zahtjevima za
novoproizvedena i korišćena vozila pri homologaciji tipa vozila
i homologaciji pojedinačnog vozila, koju će donijeti ministar
komunikacija i prometa Bosne i Hercegovine.
V. PRIMJENA
Član 5.
Ova naredba stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja
u „Službenom glasniku BiH”.
Danom stupanja na snagu ove naredbe prestaje da važi
“Naredba o obaveznoj homologaciji zaštitnih kaciga za vozače
bicikala sa motorom i motocikla i putnike na tim vozilima“
(„Službeni list SFRJ“, broj 18/88).
Broj 01-02-2-4381-20-B/10
1. oktobra 2010. godine
Sarajevo
Ministar
Mr. sc. Rudo Vidović, s. r.
scooterista
Posts: 64
Joined: 05/04/2013 11:41

#39 Re: Jeftine kacige - valjaju li ista?

Post by scooterista »

TouringBiker wrote:
Ramzess Veliki wrote:Ama kako da ne komentarišem, lik zaćata svaku temu do daske. Ma muka mi od ovakvih pametnjakovića, popili svu pamet na svijetu, svakoga znaju, znaju zazore na ležištu svakog motora u državi.
Rekli smo za jeftine kacige sve. Čovjek je pitao za jeftine kacige, ne za Schubertove od 600 eura.
Pa jel' ti čitaš uopšte šta piše? Tamo sam pored skupih Schuberth naveo i jeftine Probiker i MTR, ima baš za svakog ponešto.
A kako stoji sa placanjem kod kataloga Louis? Ja nemam kreditne, moze li se platiti pin karticom, Visa Electron ili Maestro?
scooterista
Posts: 64
Joined: 05/04/2013 11:41

#40 Re: Jeftine kacige - valjaju li ista?

Post by scooterista »

TouringBiker wrote:
kijamet insan wrote:
vješalica wrote:Taj Zakon koji navodiš ne vrijedi na području BiH i kao takav se ne primjenjuje.

To sto su u BiH saobracajni drotovi "nepotkovani" neznaci da taj zakon nepostoji.
Ovdje se radi o internacionalnom saobracajnom zakonu i tu nema rekla kazala.

Za auta im je receno i na tome klempiraju raju redovno.
Zatamni prednju sofersajbnu i stakla vozaca i suvozaca na automobilu pa testiraj dali postoji zakon.

Kao sto su kolege vec predlozile i objasnile zakon imas mogucnost uzeti kacigu sa polarizacionim cvikama ili ako hoces nalijepiti na vizir takozvani sun shade kako bi smanjio mogucnost zaljepljivanja od sunca. Tu se prica zavrsava sto se tice zakona sve ostalo je izmisljanje asik mlake vode iz bojlera.
Nije saobracajni zakon tu da bi te sikanirao vec da bi ti i ostali ucesnici bili bezbjedniji.
Upravo to!

A europski zakoni tj. pravilnici VAŽE i u BiH, sljedstveno našim Pravilnicima o homologaciji. Za kacige, Službeni glasnik BiH br. 89. od 2010., str. 214. - prema tome viziri koji su zabranjeni u Europi, zabranjeni su i u BiH:


Na osnovu člana 205. Zakona o osnovama sigurnosti saobraćaja
na putevima u Bosni i Hercegovini („Službeni glasnik BiH“,
broj 6/06, 75/06, 44/07, 84/09, 48/10), ministar komunikacija i
prometa Bosne i Hercegovine donosi
NAREDBU
O HOMOLOGACIJI ZAŠTITNIH KACIGA I NJIHOVIH
VIZIRA ZA VOZAČE I PUTNIKE NA BICIKLIMA SA
MOTOROM I MOTORCIKLIMA
I. PODRUČJE PRIMJENE
Član 1.
Zaštitne kacige za vozače i putnike na biciklima sa motorom i
motorciklima sa ili bez bočne prikolice i viziri ugrađeni na
zaštitne kacige ili namijenjeni da budu dodani na njih moraju
biti homologovani u skladu sa ovom naredbom.
II. ZAHTJEVI
Član 2.
Jednoobrazni uslovi za zaštitne kacige i njihove vizire iz člana
1. ove naredbe koji podliježu ispitivanju, metode ispitivanja,
način vršenja kontrole saobraznosti serijske proizvodnje sa
homologovanim tipom, postupak i način uzimanja uzoraka
serijske proizvodnje, sadržaj izvještaja o ispitivanju radi
izdavanja saopštenja o homologaciji, izgled homologacijske
oznake i obrazac saopštenja o homologaciji dati su u
Jednoobraznim propisima koji se odnose na homologaciju
zaštitnih kaciga i njihovih vizira za vozače i putnike na
motorciklima i biciklima sa motorom (Pravilnik broj 22
Ekonomske komisije za Evropu Organizacije ujedinjenih nacija,
u daljem tekstu: ECE pravilnik br. 22
), sa važećim izmjenama i
dopunama koje je prihvatila i primjenjuje Bosna i Hercegovina,
donesenim na osnovu Sporazuma o usvajanju jednoobraznih
tehničkih propisa za vozila sa točkovima, opremu i dijelove koji
mogu biti ugrađeni i/ili korišćeni na vozilima sa točkovima i
uslovima za uzajamno priznavanje dodijeljenih homologacija na
osnovu ovih propisa.
ECE pravilnik br. 22 u izvornom obliku (na engleskom jeziku)
dostupan je u Ministarstvu komunikacija i prometa Bosne i
Hercegovine, odnosno kod organizacije određene za obavljanje
administrativnih poslova u oblasti homologacije.
III. HOMOLOGACIJA I ISPITIVANJE
Član 3.
Homologacija zaštitnih kaciga i njihovih vizira iz člana 1. ove
naredbe vrši se na uzorcima tipa obuhvaćenim ovom naredbom.
Homologacijska ispitivanja zaštitnih kaciga i njihovih vizira iz
člana 1. ove naredbe može provoditi samo laboratorija
ovlašćena od strane Ministarstva komunikacija i prometa Bosne
i Hercegovine.
V PROVJERA USKLAĐENOSTI
Član 4.
Provjera usklađenosti zaštitnih kaciga i njihovih vizira iz člana
1. ove naredbe provodi se prema postupku koji je propisan
Pravilnikom o homologaciji vozila, dijelova, uređaja i opreme
vozila („Službeni glasnik BiH” broj 41/08).
Pri provjeri usklađenosti zaštitnih kaciga i njihovih vizira iz
člana 1. ove naredbe prihvataće se homologacije dodijeljene u
skladu sa serijom (serijama) izmjena i dopuna ECE pravilnika
br. 22 prema Odluci o najnižim tehničkim zahtjevima za
novoproizvedena i korišćena vozila pri homologaciji tipa vozila
i homologaciji pojedinačnog vozila, koju će donijeti ministar
komunikacija i prometa Bosne i Hercegovine.
V. PRIMJENA
Član 5.
Ova naredba stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja
u „Službenom glasniku BiH”.
Danom stupanja na snagu ove naredbe prestaje da važi
“Naredba o obaveznoj homologaciji zaštitnih kaciga za vozače
bicikala sa motorom i motocikla i putnike na tim vozilima“
(„Službeni list SFRJ“, broj 18/88).
Broj 01-02-2-4381-20-B/10
1. oktobra 2010. godine
Sarajevo
Ministar
Mr. sc. Rudo Vidović, s. r.
Pa meni sad to nije jasno. Znaci li da kaciga mora biti homologizovana samo za prodaju, ili te drot moze kazniti ako nije homologizovana?
staradis
Posts: 1872
Joined: 03/04/2012 17:40

#41 Re: Jeftine kacige - valjaju li ista?

Post by staradis »

Revzilla.com isporucuju i do nas

Sent from my GT-S5830 using Tapatalk 2
TouringBiker
Posts: 1271
Joined: 03/04/2013 21:52
Grijem se na: Struju

#42 Re: Jeftine kacige - valjaju li ista?

Post by TouringBiker »

staradis wrote:Revzilla.com isporucuju i do nas

Sent from my GT-S5830 using Tapatalk 2
Iz Amerike? Pa poštarina te dodje dvostruko ili trostruko koliko iz Europe (a još ako ne šalju normalnom poštom, USPS, već ekspres dostavama kao UPS, platiš i troškove špedicije ovdje).
TouringBiker
Posts: 1271
Joined: 03/04/2013 21:52
Grijem se na: Struju

#43 Re: Jeftine kacige - valjaju li ista?

Post by TouringBiker »

scooterista wrote:
TouringBiker wrote:
kijamet insan wrote:
To sto su u BiH saobracajni drotovi "nepotkovani" neznaci da taj zakon nepostoji.
Ovdje se radi o internacionalnom saobracajnom zakonu i tu nema rekla kazala.

Za auta im je receno i na tome klempiraju raju redovno.
Zatamni prednju sofersajbnu i stakla vozaca i suvozaca na automobilu pa testiraj dali postoji zakon.

Kao sto su kolege vec predlozile i objasnile zakon imas mogucnost uzeti kacigu sa polarizacionim cvikama ili ako hoces nalijepiti na vizir takozvani sun shade kako bi smanjio mogucnost zaljepljivanja od sunca. Tu se prica zavrsava sto se tice zakona sve ostalo je izmisljanje asik mlake vode iz bojlera.
Nije saobracajni zakon tu da bi te sikanirao vec da bi ti i ostali ucesnici bili bezbjedniji.
Upravo to!

A europski zakoni tj. pravilnici VAŽE i u BiH, sljedstveno našim Pravilnicima o homologaciji. Za kacige, Službeni glasnik BiH br. 89. od 2010., str. 214. - prema tome viziri koji su zabranjeni u Europi, zabranjeni su i u BiH:


Na osnovu člana 205. Zakona o osnovama sigurnosti saobraćaja
na putevima u Bosni i Hercegovini („Službeni glasnik BiH“,
broj 6/06, 75/06, 44/07, 84/09, 48/10), ministar komunikacija i
prometa Bosne i Hercegovine donosi
NAREDBU
O HOMOLOGACIJI ZAŠTITNIH KACIGA I NJIHOVIH
VIZIRA ZA VOZAČE I PUTNIKE NA BICIKLIMA SA
MOTOROM I MOTORCIKLIMA
I. PODRUČJE PRIMJENE
Član 1.
Zaštitne kacige za vozače i putnike na biciklima sa motorom i
motorciklima sa ili bez bočne prikolice i viziri ugrađeni na
zaštitne kacige ili namijenjeni da budu dodani na njih moraju
biti homologovani u skladu sa ovom naredbom.
II. ZAHTJEVI
Član 2.
Jednoobrazni uslovi za zaštitne kacige i njihove vizire iz člana
1. ove naredbe koji podliježu ispitivanju, metode ispitivanja,
način vršenja kontrole saobraznosti serijske proizvodnje sa
homologovanim tipom, postupak i način uzimanja uzoraka
serijske proizvodnje, sadržaj izvještaja o ispitivanju radi
izdavanja saopštenja o homologaciji, izgled homologacijske
oznake i obrazac saopštenja o homologaciji dati su u
Jednoobraznim propisima koji se odnose na homologaciju
zaštitnih kaciga i njihovih vizira za vozače i putnike na
motorciklima i biciklima sa motorom (Pravilnik broj 22
Ekonomske komisije za Evropu Organizacije ujedinjenih nacija,
u daljem tekstu: ECE pravilnik br. 22
), sa važećim izmjenama i
dopunama koje je prihvatila i primjenjuje Bosna i Hercegovina,
donesenim na osnovu Sporazuma o usvajanju jednoobraznih
tehničkih propisa za vozila sa točkovima, opremu i dijelove koji
mogu biti ugrađeni i/ili korišćeni na vozilima sa točkovima i
uslovima za uzajamno priznavanje dodijeljenih homologacija na
osnovu ovih propisa.
ECE pravilnik br. 22 u izvornom obliku (na engleskom jeziku)
dostupan je u Ministarstvu komunikacija i prometa Bosne i
Hercegovine, odnosno kod organizacije određene za obavljanje
administrativnih poslova u oblasti homologacije.
III. HOMOLOGACIJA I ISPITIVANJE
Član 3.
Homologacija zaštitnih kaciga i njihovih vizira iz člana 1. ove
naredbe vrši se na uzorcima tipa obuhvaćenim ovom naredbom.
Homologacijska ispitivanja zaštitnih kaciga i njihovih vizira iz
člana 1. ove naredbe može provoditi samo laboratorija
ovlašćena od strane Ministarstva komunikacija i prometa Bosne
i Hercegovine.
V PROVJERA USKLAĐENOSTI
Član 4.
Provjera usklađenosti zaštitnih kaciga i njihovih vizira iz člana
1. ove naredbe provodi se prema postupku koji je propisan
Pravilnikom o homologaciji vozila, dijelova, uređaja i opreme
vozila („Službeni glasnik BiH” broj 41/08).
Pri provjeri usklađenosti zaštitnih kaciga i njihovih vizira iz
člana 1. ove naredbe prihvataće se homologacije dodijeljene u
skladu sa serijom (serijama) izmjena i dopuna ECE pravilnika
br. 22 prema Odluci o najnižim tehničkim zahtjevima za
novoproizvedena i korišćena vozila pri homologaciji tipa vozila
i homologaciji pojedinačnog vozila, koju će donijeti ministar
komunikacija i prometa Bosne i Hercegovine.
V. PRIMJENA
Član 5.
Ova naredba stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja
u „Službenom glasniku BiH”.
Danom stupanja na snagu ove naredbe prestaje da važi
“Naredba o obaveznoj homologaciji zaštitnih kaciga za vozače
bicikala sa motorom i motocikla i putnike na tim vozilima“
(„Službeni list SFRJ“, broj 18/88).
Broj 01-02-2-4381-20-B/10
1. oktobra 2010. godine
Sarajevo
Ministar
Mr. sc. Rudo Vidović, s. r.
Pa meni sad to nije jasno. Znaci li da kaciga mora biti homologizovana samo za prodaju, ili te drot moze kazniti ako nije homologizovana?
Homologizovana i za prodaju i ne smije se upotrebljavati u na javnim prometicama ako nije homologizovana. Eh sad, sa našim drotovima (koji bi te ako nosiš nehomologizovanu kacigu trebao kazniti kao i da je uopće ne nosiš) imaš prilično šanse da nije upoznat sa tim propisima, ali predješ li granicu, bolje se ne igraj.
User avatar
Simply_Red
Posts: 756
Joined: 25/03/2007 16:55
Location: Sarajevo

#44 Re: Jeftine kacige - valjaju li ista?

Post by Simply_Red »

Izvinjavam se pokretaču teme, ali kako funkcioniše bluetooth na kacigi. To je pretpostavljam za telefon. Kako se javljaš i uspostavljaš pozive? I ima li kakva tehnologija da jedan vozac komunicira sa drugim ako idu zajedno bez trosenja kredita itd. Laik sam ali me zanima :D
Br_kica
Posts: 7
Joined: 07/05/2013 15:48

#45 Re: Jeftine kacige - valjaju li ista?

Post by Br_kica »

Sama riječ ti kaže jeftine kacige.
Bolje ti je radi sigurnosti nadji polovnu dobru po toj cijeni koliko kosta nova samo od neke jake firme a ne kinesko.
TouringBiker
Posts: 1271
Joined: 03/04/2013 21:52
Grijem se na: Struju

#46 Re: Jeftine kacige - valjaju li ista?

Post by TouringBiker »

Simply_Red wrote:Izvinjavam se pokretaču teme, ali kako funkcioniše bluetooth na kacigi. To je pretpostavljam za telefon. Kako se javljaš i uspostavljaš pozive? I ima li kakva tehnologija da jedan vozac komunicira sa drugim ako idu zajedno bez trosenja kredita itd. Laik sam ali me zanima :D
Nećeš potrositi kredit, ali ti bluetooth dodatak za kacigu košta poprilično (i prvo moraš imati kacigu na koju se to može montirati, npr. neke Nolanove sa n-com pripremom).

Jeftinije ti je nabaviti neki od komunikatora za motoriste koji rade na CB radio bendu, i tu može prilčati odjednom koliko hoće ljudi (npr. ako ide veća grupa motorista, svi imaju taj uredjaj i podese ga na isti kanal). Ima ih u katalozima kao Louis, a kod nas prodaje Conrad Electronic BiH - online katalog sa uredjajima za motoriste:

http://www.conrad.ba/Hobi/LPD,%20PMR,%2 ... %C4%91aji/

A prodavnica i gdje podižeš pošiljku kad naručiš preko interneta je iznad Interexa, u bivšem Vasi Miskinu Crnom.

Za uporabu CB radio uredjaja nije potrebna radio amaterska dozvola.
User avatar
kijamet insan
Posts: 151
Joined: 21/09/2012 15:10

#47 Re: Jeftine kacige - valjaju li ista?

Post by kijamet insan »

Simply_Red wrote:Izvinjavam se pokretaču teme, ali kako funkcioniše bluetooth na kacigi. To je pretpostavljam za telefon. Kako se javljaš i uspostavljaš pozive? I ima li kakva tehnologija da jedan vozac komunicira sa drugim ako idu zajedno bez trosenja kredita itd. Laik sam ali me zanima :D
Bluettoth u kacigama mozes povezati sa svim elektricnim uredjajima koji podrzavaju bluetooth (mobilni tel, navigacija,mp3 player itd).
Ja vec drugu sezonu koristim flip up kacigu PROBIKER KX4 Z-LINK i prezadovoljan sam. U louisu su bile na ponudi za 150 eura (bluetooth je vec ugradjen u kacigu)
Ukoliko ti telefon posjeduje funkciju voice dialer nakon sto povezes svoj telefon sa bluetooth-om na kacigi zeljeni broj biras glasom (recimo izgovoris ime osobe) koji si unaprijed memorisao na telefonu. Javljas se i prekidas poziv kada stisnes dugme sa strane kacige, na mom modelu je to izuzetno lako cak i u rukavicama. Ukoliko slusas muziku sa telefona tokom voznje pri pozivu muzika se automatski lagano stisa i onda cujes da imas poziv.
Super stvar meni je na duzem putovanju neizostavna igracka. :thumbup:

Interkom komunikacija imas mali milion i granica je samo koliko dobok dzep imas.
Jedna od najboljih koja takodje radi preko bluetooth-a a ne preko radio talasa :thumbup:

User avatar
Ramzess Veliki
Posts: 18179
Joined: 11/02/2013 11:32

#48 Re: Jeftine kacige - valjaju li ista?

Post by Ramzess Veliki »

Simply_Red wrote:Izvinjavam se pokretaču teme, ali kako funkcioniše bluetooth na kacigi. To je pretpostavljam za telefon. Kako se javljaš i uspostavljaš pozive? I ima li kakva tehnologija da jedan vozac komunicira sa drugim ako idu zajedno bez trosenja kredita itd. Laik sam ali me zanima :D
Ima. Blue Tooth je odlična tehnologija. Ne ugradiš ga i sve super. Sporazumijevaš se na cesti mahanjem rukama i nogama. :thumbup:
Komunikator nije loša stvar za duge kolone, ali za malu grupu nepotreban.
User avatar
phil manzanera
Posts: 720
Joined: 14/07/2005 12:26
Location: Sarajevo

#49 Re: Jeftine kacige - valjaju li ista?

Post by phil manzanera »

Kako ti je rekao Ramzess Veliki, BlueTooth ti je potpuno NEPOTREBAN kada si na motoru, jer kada si na motoru, onda odmaras i dusu i tijelo, slusas zvuk vjetra i auspuha i sasvim ti je suvisno i nepotrebno da te neko pegla, pa makar i jaran iz kolone.

BlueTooth ostavi ovim debeloguzanima i šatro "Eurobikerima" koji dolaze sa svim pratecim servisnim kombijima, pratecim vozilima hitne pomoci, helikopterima i svim ostalim sranjima, a vjerujem da za komunikaciju svaki ima po dva satelitska telefona, stalno ukljucena, naravno: jedan za komunikaciju i drugi ako im se prvi pokvari. Da ih ne bi pojeli opasni i krvi zedni bosanski bikeri, pretpostavljam da ih prati i SFOR, kao i one prve godine onomad kada su dolazili i kada su ispoljili na ovim prostorima nevidjen bezobrazluk, drskost i aroganciju prema lokalnim bikerima. :stolica:
User avatar
Ramzess Veliki
Posts: 18179
Joined: 11/02/2013 11:32

#50 Re: Jeftine kacige - valjaju li ista?

Post by Ramzess Veliki »

phil manzanera wrote:Kako ti je rekao Ramzess Veliki, BlueTooth ti je potpuno NEPOTREBAN kada si na motoru, jer kada si na motoru, onda odmaras i dusu i tijelo, slusas zvuk vjetra i auspuha i sasvim ti je suvisno i nepotrebno da te neko pegla, pa makar i jaran iz kolone.

BlueTooth ostavi ovim debeloguzanima i šatro "Eurobikerima" koji dolaze sa svim pratecim servisnim kombijima, pratecim vozilima hitne pomoci, helikopterima i svim ostalim sranjima, a vjerujem da za komunikaciju svaki ima po dva satelitska telefona, stalno ukljucena, naravno: jedan za komunikaciju i drugi ako im se prvi pokvari. Da ih ne bi pojeli opasni i krvi zedni bosanski bikeri, pretpostavljam da ih prati i SFOR, kao i one prve godine onomad kada su dolazili i kada su ispoljili na ovim prostorima nevidjen bezobrazluk, drskost i aroganciju prema lokalnim bikerima. :stolica:
:lol: :lol: :lol: Znači i ti si ih prokontao. :thumbup:
Moj klub ne ide na to paradiranje i pranje humanitarnih para. Kakvi fucking "Eurobikeri", koje pompezno kompleksaško ime ...

Ali fak njih, bluetooth, slušalica od mobitela u uhu, inače razgovaranje preko tih uređaja toliko poremeti koncentraciju da ti je glava u torbi. Ako već moraš nositi takav uređaj, ukineš ga i staneš sa strane na proširenje pa nazoveš. Ja sam jednom pričajući preko slušalice fulao raskrsnicu, i od tada to ne ide ispod kacige. Osjetim vibraciju u džepu, pa parkiram i nazovem.
Post Reply