Jasni i nejasni ajeti?

Rasprave o vjerskim temama.

Moderator: Bloo

Locked
dadinjo33
Posts: 1748
Joined: 10/08/2016 18:41

#1 Jasni i nejasni ajeti?

Post by dadinjo33 »

Već se ove problematike doticalo ovlaš na drugim temama, ali smatram da zbog svog značaja zaslužuje zasebnu temu.

Naime, ajet 3:7 glasi:

Huwa allathee anzala AAalayka alkitaba minhu ayatun muhkamatun hunna ommu alkitabi waokharu mutashabihatun faamma allatheena fee quloobihim zayghun fayattabiAAoona ma tashabaha minhu ibtighaa alfitnati waibtighaa taweelihi wama yaAAlamu taweelahu illa Allahu waalrrasikhoona fee alAAilmi yaqooloona amanna bihi kullun min AAindi rabbina wama yaththakkaru illa oloo alalbabi

On tebi objavljuje Knjigu, u njoj su ajeti jasni, oni su glavnina Knjige, a drugi su manje jasni. Oni čija su srca pokvarena – željni smutnje i svog tumačenja – slijede one što su manje jasni. A tumačenje njihovo zna samo Allah. Oni koji su dobro u nauku upućeni govore: "Mi vjerujemo u njih, sve je od Gospodara našeg!" – A samo razumom obdareni shvaćaju. (Korkut).

Dakle, spominju se jasni i nejasni ajeti i oni koji slijede nejasne su pokvareni, željni smutnje i nadrljaće. Međutim, kao što je spominjano na drugim temama, ne postoji lista jasnih i nejasnih ajeta.

Nadalje, dogmatsko shvatanje ovog ajeta je ovakvo kao u Korkutovom prevodu, da samo Allah zna značenje nejasnih ajeta, što pored problema odsustva liste jasnih i nejasnih dodatno pravi problem smislenosti postojanja ajeta u knjizi upućenoj čovječanstvu, a koji su dati kao nejasni i neshvatljivi čovječanstvu, tj. Allah, kao jedini koji zna njihova značenja, troši bezveze mushafski prostor za ljude neupotrebljivim ajetima.

To nije kraj problema, jer, pošto izvorni kur'an nema znakova interpunkcije (nećemo ulaziti u odsustvo i dijakritičkih oznaka), ajet se može, ako se pauze naprave na različitim mjestima čitati:

On tebi objavljuje Knjigu, u njoj su ajeti jasni, oni su glavnina Knjige, a drugi su manje jasni. Oni čija su srca pokvarena – željni smutnje i svog tumačenja – slijede one što su manje jasni. A tumačenje njihovo zna samo Allah i oni koji su dobro u nauku-znanje upućeni. Oni govore: "Mi vjerujemo u njih, sve je od Gospodara našeg!" – A samo razumom obdareni shvaćaju.

Dakle, po ovom čitanju ispada da značenje nejasnih ajeta znaju i Allah i neki ljudi, što je potpuno suprotno značenje sa razorno bitnim posljedicama po samu islamsku dogmu i posebno praksu. Osim toga, to ovaj ajet čini nejasnim, pa je ironično da ajet koji govori o značaju razlike između jasnih i nejasnih ajeta sam jeste nejasan, tj. kontradiktornih značenja. Inače, ovo drugo čitanje je suprotno tradiciji, dogmi i mejnstrimu, pojavljuje se kod nekih heretika u srednjem vijeku i nekim liberalnim i sektaškim i neprihvaćenim i heterodoksnim tumačenjima i prevodima zadnjih deset-dvadeset godina.

Znači li ovo da je Kur'an u praksi neupotrebljiv?

I nudi li ovaj ajet osim dva suprotstavljena, još mogućih jezički validnih čitanja koja bi mogla baciti malo svjetla na ovu tešku problematiku?


P.S. Ovdje se mogu uporediti neki prihvaćeni prevodi, koji jednoglasno tumače tekst na način da samo Allah zna značenja nejasnih ajeta:

http://www.searchtruth.com/chapter_disp ... _bosnian=1
User avatar
Smrcak15
Posts: 11137
Joined: 13/12/2015 13:23

#2 Re: Jasni i nejasni ajeti?

Post by Smrcak15 »

dadinjo33 wrote:Već se ove problematike doticalo ovlaš na drugim temama, ali smatram da zbog svog značaja zaslužuje zasebnu temu.

Naime, ajet 3:7 glasi:

Huwa allathee anzala AAalayka alkitaba minhu ayatun muhkamatun hunna ommu alkitabi waokharu mutashabihatun faamma allatheena fee quloobihim zayghun fayattabiAAoona ma tashabaha minhu ibtighaa alfitnati waibtighaa taweelihi wama yaAAlamu taweelahu illa Allahu waalrrasikhoona fee alAAilmi yaqooloona amanna bihi kullun min AAindi rabbina wama yaththakkaru illa oloo alalbabi

On tebi objavljuje Knjigu, u njoj su ajeti jasni, oni su glavnina Knjige, a drugi su manje jasni. Oni čija su srca pokvarena – željni smutnje i svog tumačenja – slijede one što su manje jasni. A tumačenje njihovo zna samo Allah. Oni koji su dobro u nauku upućeni govore: "Mi vjerujemo u njih, sve je od Gospodara našeg!" – A samo razumom obdareni shvaćaju. (Korkut).

Dakle, spominju se jasni i nejasni ajeti i oni koji slijede nejasne su pokvareni, željni smutnje i nadrljaće. Međutim, kao što je spominjano na drugim temama, ne postoji lista jasnih i nejasnih ajeta.

Nadalje, dogmatsko shvatanje ovog ajeta je ovakvo kao u Korkutovom prevodu, da samo Allah zna značenje nejasnih ajeta, što pored problema odsustva liste jasnih i nejasnih dodatno pravi problem smislenosti postojanja ajeta u knjizi upućenoj čovječanstvu, a koji su dati kao nejasni i neshvatljivi čovječanstvu, tj. Allah, kao jedini koji zna njihova značenja, troši bezveze mushafski prostor za ljude neupotrebljivim ajetima.

To nije kraj problema, jer, pošto izvorni kur'an nema znakova interpunkcije (nećemo ulaziti u odsustvo i dijakritičkih oznaka), ajet se može, ako se pauze naprave na različitim mjestima čitati:

On tebi objavljuje Knjigu, u njoj su ajeti jasni, oni su glavnina Knjige, a drugi su manje jasni. Oni čija su srca pokvarena – željni smutnje i svog tumačenja – slijede one što su manje jasni. A tumačenje njihovo zna samo Allah i oni koji su dobro u nauku-znanje upućeni. Oni govore: "Mi vjerujemo u njih, sve je od Gospodara našeg!" – A samo razumom obdareni shvaćaju.

Dakle, po ovom čitanju ispada da značenje nejasnih ajeta znaju i Allah i neki ljudi, što je potpuno suprotno značenje sa razorno bitnim posljedicama po samu islamsku dogmu i posebno praksu. Osim toga, to ovaj ajet čini nejasnim, pa je ironično da ajet koji govori o značaju razlike između jasnih i nejasnih ajeta sam jeste nejasan, tj. kontradiktornih značenja. Inače, ovo drugo čitanje je suprotno tradiciji, dogmi i mejnstrimu, pojavljuje se kod nekih heretika u srednjem vijeku i nekim liberalnim i sektaškim i neprihvaćenim i heterodoksnim tumačenjima i prevodima zadnjih deset-dvadeset godina.

Znači li ovo da je Kur'an u praksi neupotrebljiv?

I nudi li ovaj ajet osim dva suprotstavljena, još mogućih jezički validnih čitanja koja bi mogla baciti malo svjetla na ovu tešku problematiku?


P.S. Ovdje se mogu uporediti neki prihvaćeni prevodi, koji jednoglasno tumače tekst na način da samo Allah zna značenja nejasnih ajeta:

http://www.searchtruth.com/chapter_disp ... _bosnian=1
nije tacno prevedeno

On tebi objavljuje Knjigu, u njoj su ajeti jasni, oni su glavnina Knjige, a drugi su manje jasni. Oni čija su srca pokvarena – željni smutnje i svog tumačenja – slijede one što su manje jasni. A tumačenje njihovo zna samo Allah. Oni koji su dobro u nauku upućeni govore: "Mi vjerujemo u njih, sve je od Gospodara našeg!" – A samo razumom obdareni shvaćaju. (Korkut).


prvo nema tacke iza rijeci Allah.

nego ima wa sto znaci "i"

pa treba da stoji

A tumačenje njihovo zna samo Allah i oni koji su dobro u nauku

i jos ti to potvrditi zavrsnicom

A samo razumom obdareni shvaćaju.
dadinjo33
Posts: 1748
Joined: 10/08/2016 18:41

#3 Re: Jasni i nejasni ajeti?

Post by dadinjo33 »

Znači, svih ovih postavljenih desetak prevoda pogrešni, svi tefsiri kroz hiljadu i par stotina godina pogrešni, jedino ti skontao "ispravan" i "jedini mogući" prevod? Wow, pa poslanici su mala maca za tebe :thumbup:

Je li to na snazi neka viševjekovna planetarna prevodilačka zavjera protiv islama? Piši malo o tom na onoj diwanovoj temi :kiss:
Last edited by dadinjo33 on 29/06/2017 22:45, edited 1 time in total.
User avatar
insomnia78
Posts: 61961
Joined: 03/04/2011 14:43

#4 Re: Jasni i nejasni ajeti?

Post by insomnia78 »

Naravno da je neupotrebljiv. Vise prevazidjen doduse. Samo ni ovo tvoje mecanje zareza nema nikakvog smisla
User avatar
Smrcak15
Posts: 11137
Joined: 13/12/2015 13:23

#5 Re: Jasni i nejasni ajeti?

Post by Smrcak15 »

dadinjo33 wrote:Znači, svih ovih postavljenih desetak prevoda pogrešni, svi tefsiri kroz hiljadu i par stotina godina pogrešni, jedino ti skontao "ispravan" i "jedini mogući" prevod? Wow, pa poslanici su mala maca za tebe :thumbup:
kako neki na engleskom prevode

Ali Quli Qara'i : It is He who has sent down to you the Book. Parts of it are definitive verses, which are the mother of the Book, while others are metaphorical. As for those in whose hearts is deviance, they pursue what is metaphorical in it, courting temptation and courting its interpretation. But no one knows its interpretation except Allah and those firmly grounded in knowledge; they say, ‘We believe in it; all of it is from our Lord.’ And none takes admonition except those who possess intellect.

[Progressive Muslims] : He is the One who sent down to you the Scripture, from which there are firm verses; they are the essence of the Scripture; and others which are similar to each other. As for those who have disease in their hearts, they will follow what is similar from it seeking to confuse, and seeking to derive an interpretation. But none know its interpretation except God and those who are well founded in knowledge, they Say: "We believe in it, all is from our Lord." And none will remember except the people of understanding.

Sher Ali : HE it is who has sent down to thee the Book; in it there are verses that are firm and decisive in meaning - they are the basis of the Book - and there are others that are susceptible of different interpretations. But those in whose hearts is perversity pursue such thereof as are susceptible of different interpretations, seeking to cause discord and seeking wrong interpretations of it. And none knows it except ALLAH and those who are firmly grounded in knowledge; they say, `We believe in it; the whole is from our Lord.' - And none take heed except those gifted with understanding -
User avatar
zagortenej
Posts: 3903
Joined: 22/04/2013 13:27
Location: Arš

#6 Re: Jasni i nejasni ajeti?

Post by zagortenej »

dadinjo33 wrote:Znači, svih ovih postavljenih desetak prevoda pogrešni, svi tefsiri kroz hiljadu i par stotina godina pogrešni, jedino ti skontao "ispravan" i "jedini mogući" prevod? Wow, pa poslanici su mala maca za tebe :thumbup:

Je li to na snazi neka viševjekovna planetarna prevodilačka zavjera protiv islama? Piši malo o tom na onoj diwanovoj temi :kiss:
to je smrle sebi prilagodio da bi se mogao smatrati kao "oni koji su u nauku upućeni", jer bez toga nema objašnjenja naučnih čuda u Kur'anu. :D
dadinjo33
Posts: 1748
Joined: 10/08/2016 18:41

#7 Re: Jasni i nejasni ajeti?

Post by dadinjo33 »

@Smrčak, Naravno, opisao sam te friške heretičke i neprihvaćene prevode.

Šta kaže tvoj ibn Kesir, je li samo Allah zna značenja ili se on slaže sa Progressive Muslims?
dadinjo33
Posts: 1748
Joined: 10/08/2016 18:41

#8 Re: Jasni i nejasni ajeti?

Post by dadinjo33 »

Nego, Smrle, mogu li se pauze još kako prerasporediti, a da je smisleno i gramatički korektno?

I šta znači "we" u arapskom?
dadinjo33
Posts: 1748
Joined: 10/08/2016 18:41

#9 Re: Jasni i nejasni ajeti?

Post by dadinjo33 »

zagortenej wrote: to je smrle sebi prilagodio da bi se mogao smatrati kao "oni koji su u nauku upućeni", jer bez toga nema objašnjenja naučnih čuda u Kur'anu. :D
Ja mislio on vehabija, a vehabije bi ga spalili na lomači što idžmu učenjaka prodaje za igru i zabavu brojevima
User avatar
Smrcak15
Posts: 11137
Joined: 13/12/2015 13:23

#10 Re: Jasni i nejasni ajeti?

Post by Smrcak15 »

dadinjo33 wrote:@Smrčak, Naravno, opisao sam te friške heretičke i neprihvaćene prevode.

Šta kaže tvoj ibn Kesir, je li samo Allah zna značenja ili se on slaže sa Progressive Muslims?
pa evo ti ibn kesirov tefsir junace

http://www.qtafsir.com/index.php?option ... &Itemid=46
Image

jasno stoji da se Kur'an ne obraca narodu sa onim sto nemogu razumjeti, pa poslije kaze je IBn Abbas taj koji je razumio to tumacenje, a dokaz je i hadis gdje poslanik se moli Allahu da Ibn Abbas dobije znanje o vjeri i da nauci njezino tumacenje.
dadinjo33
Posts: 1748
Joined: 10/08/2016 18:41

#11 Re: Jasni i nejasni ajeti?

Post by dadinjo33 »

Znači, većina tumači onako kako ti smatraš da nije ispravno, a manjina onako kako ti smatraš da je jedino ispravno? Protiviš se većini?
User avatar
Smrcak15
Posts: 11137
Joined: 13/12/2015 13:23

#12 Re: Jasni i nejasni ajeti?

Post by Smrcak15 »

dadinjo33 wrote:Znači, većina tumači onako kako ti smatraš da nije ispravno, a manjina onako kako ti smatraš da je jedino ispravno? Protiviš se većini?
trazio si ibn kesira, dobio si ibn kesira, pa sad okreces kartu na drugu stranu.... :-)

neznam ja koja je vecina tu, i kako vecina tumaci.

ali jasno je da, i po tekstu i po ibn kesiru se moze tumaciti na dva nacina

1. da Allah i oni u nauku upuceni jedino poznaju
2. da samo Allah poznaje tumacenje pravo i niko vise

eh pa poslie pojasnjava to tumacenje na dva nacina, tumacenje realnih stvari i tumacenje necega sto treba da se desi

realnih stvari, recimo da govori o necemu sad iz nase prirode pa Allah i oni u nauku poznaju to , a sto se tice onog sto treba da se desi

pa recimo, Bog kaze nesto o sudnjem danu, to niko nemoze razumjeti sustinu toga, znaci jedino Bog zna tumacenje kako ce to izgledati, a ljudi ce dobiti to tumacenje tek na sudnjem danu kad vide to o cemu se pricalo.

cak oznaka Image poslije rijeci Allah ti kaze mozes zastati a mozes i nastaviti recitaciju bez pauze.
dadinjo33
Posts: 1748
Joined: 10/08/2016 18:41

#13 Re: Jasni i nejasni ajeti?

Post by dadinjo33 »

Smrcak15 wrote:
dadinjo33 wrote:Znači, većina tumači onako kako ti smatraš da nije ispravno, a manjina onako kako ti smatraš da je jedino ispravno? Protiviš se većini?
trazio si ibn kesira, dobio si ibn kesira, pa sad okreces kartu na drugu stranu.... :-)

neznam ja koja je vecina tu, i kako vecina tumaci.

ali jasno je da, i po tekstu i po ibn kesiru se moze tumaciti na dva nacina

1. da Allah i oni u nauku upuceni jedino poznaju
2. da samo Allah poznaje tumacenje pravo i niko vise

eh pa poslie pojasnjava to tumacenje na dva nacina, tumacenje realnih stvari i tumacenje necega sto treba da se desi

pa recimo, Bog kaze nesto o sudnjem danu, to niko nemoze razumjeti sustinu toga, znaci jedino Bog zna tumacenje kako ce to izgledati, a ljudi ce dobiti to tumacenje tek na sudnjem danu kad vide to o cemu se pricalo.

cak oznaka Image poslije rijeci Allah ti kaze mozes zastati a mozes i nastaviti recitaciju bez pauze.
Pa sve sam ja to napisao, moj Smrle, da gramatički može i ovako i onako, naveo koje je manjinsko, koje većinsko, čitao i Ibn Kesira. Je li to plavo neki naslov ili? I onda ti dodješ i kažeš da jedan prevod nije tačan i utjeraš u laž tu četvoricu prenosilaca, a potvrdiš jednog koji smatra suprotno. I onda se sad povučeš, najednom više nije tako nedvosmisleno, više se ne bi prepirao, nego pomirljivo pričaš o tome da je "jasno da se može tumačiti na dva načina". Postalo ti jasno na naše oči. E moj Smrle. Pa jedan način isključuje drugi. Ili samo Allah zna, kako kaže taj plavi naslov i zvanična dogma i četiri od pet navedenih prenosilaca ili znaju i ljudi, što je mišljenje jednog od pet tih prenosilaca i heterodoksija.
User avatar
Smrcak15
Posts: 11137
Joined: 13/12/2015 13:23

#14 Re: Jasni i nejasni ajeti?

Post by Smrcak15 »

dadinjo33 wrote:
Smrcak15 wrote:
dadinjo33 wrote:Znači, većina tumači onako kako ti smatraš da nije ispravno, a manjina onako kako ti smatraš da je jedino ispravno? Protiviš se većini?
trazio si ibn kesira, dobio si ibn kesira, pa sad okreces kartu na drugu stranu.... :-)

neznam ja koja je vecina tu, i kako vecina tumaci.

ali jasno je da, i po tekstu i po ibn kesiru se moze tumaciti na dva nacina

1. da Allah i oni u nauku upuceni jedino poznaju
2. da samo Allah poznaje tumacenje pravo i niko vise

eh pa poslie pojasnjava to tumacenje na dva nacina, tumacenje realnih stvari i tumacenje necega sto treba da se desi

pa recimo, Bog kaze nesto o sudnjem danu, to niko nemoze razumjeti sustinu toga, znaci jedino Bog zna tumacenje kako ce to izgledati, a ljudi ce dobiti to tumacenje tek na sudnjem danu kad vide to o cemu se pricalo.

cak oznaka Image poslije rijeci Allah ti kaze mozes zastati a mozes i nastaviti recitaciju bez pauze.
Pa sve sam ja to napisao, moj Smrle, da gramatički može i ovako i onako, naveo koje je manjinsko, koje većinsko, čitao i Ibn Kesira. Je li to plavo neki naslov ili? I onda ti dodješ i kažeš da jedan prevod nije tačan i utjeraš u laž tu četvoricu prenosilaca, a potvrdiš jednog koji smatra suprotno. I onda se sad povučeš, najednom više nije tako nedvosmisleno, više se ne bi prepirao, nego pomirljivo pričaš o tome da je "jasno da se može tumačiti na dva načina". Postalo ti jasno na naše oči. E moj Smrle. Pa jedan način isključuje drugi. Ili samo Allah zna, kako kaže taj plavi naslov i zvanična dogma i četiri od pet navedenih prenosilaca ili znaju i ljudi, što je mišljenje jednog od pet tih prenosilaca i heterodoksija.

ne iskljucuje, nego ti ne citas kako se to tumaci, i kako je tumacio ibn kesir

http://www.qtafsir.com/index.php?option ... &Itemid=46
Ta'wil(tumacenje) has two meanings in the Qur'an, the true reality of things, and what they will turn out to be.

1. da Allah i oni u nauku upuceni jedino poznaju

tumacenje sadasnjih realnih stvari, onda se odnosi na Allaha i na one u nauku upucene

2. da samo Allah poznaje tumacenje pravo i niko vise

tumacenje buducih stvari, da se prica o njima i da niko ne razumio sustinu toga ali kad se desi, tad postane jasno tumacenje

kao recimo Raj naprimjer, mi sad nemozemo razumjeti/tumaciti sustinu Raja, ali kad dodjemo tamo tek tad se sustina moze tumaciti


jesi li shvatio ovo?

znaci uopste nema one price sto ti na svoj mlin okreces, a to je da postoje ajeti u kuranu koje samo Allah razumio i niko vise niti ce ikad iko razumjeti. to niti ibn kesir govori niti tekst Kurana.
User avatar
zagortenej
Posts: 3903
Joined: 22/04/2013 13:27
Location: Arš

#15 Re: Jasni i nejasni ajeti?

Post by zagortenej »

O sljedbenici Knjige!Doista vam je došao Poslanik Naš, razjasniće vam mnogo od onog šta krijete iz Knjige, a preko mnogog prelazi. Doista vam je od Allaha došla svjetlost i Knjiga jasna.
Knjiga jasna, koja sadrži manje jasne ajete :?
dadinjo33
Posts: 1748
Joined: 10/08/2016 18:41

#16 Re: Jasni i nejasni ajeti?

Post by dadinjo33 »

http://forum.klix.ba/autorstvo-fatihe-t146510s100.html

http://forum.klix.ba/autorstvo-fatihe-t146510s125.html


Smrčak15:
nista ja nisam manippulirao nego sam ´ti htio ukazati na ono "and" = "i"

kad ti se kaze niko ne poznaje zncenje osim Allaha >>>>>>i<<<<<< oni koji su u nauku upuceni

tako da nemoze nikako biti samo Allah zna, a da oni koji poznaju nauku koja je potrebna za tumacenje ajeta da oni neznaju, kad se jasno kaze

>>>>>>i oni koji su u nauku upuceni<<<<<

tako da neznam sta palamudis ovdje, sad kad bi neko tumacio drukcije, pitam ms ekako ce tumaciti kad ima veznik waw =and= i

to znaci jos neko poznaje znacenje ajeta a ne samo Allah kako ti to hoces nekako da predstavis.
E moj Smrle, musliman nije ko laže. :(
User avatar
Smrcak15
Posts: 11137
Joined: 13/12/2015 13:23

#17 Re: Jasni i nejasni ajeti?

Post by Smrcak15 »

dadinjo33 wrote:http://forum.klix.ba/autorstvo-fatihe-t146510s100.html

http://forum.klix.ba/autorstvo-fatihe-t146510s125.html


Smrčak15:
nista ja nisam manippulirao nego sam ´ti htio ukazati na ono "and" = "i"

kad ti se kaze niko ne poznaje zncenje osim Allaha >>>>>>i<<<<<< oni koji su u nauku upuceni

tako da nemoze nikako biti samo Allah zna, a da oni koji poznaju nauku koja je potrebna za tumacenje ajeta da oni neznaju, kad se jasno kaze

>>>>>>i oni koji su u nauku upuceni<<<<<

tako da neznam sta palamudis ovdje, sad kad bi neko tumacio drukcije, pitam ms ekako ce tumaciti kad ima veznik waw =and= i

to znaci jos neko poznaje znacenje ajeta a ne samo Allah kako ti to hoces nekako da predstavis.
E moj Smrle, musliman nije ko laže. :(
dzaba tebi pisati ti opet nerazumijes sta ti se pise :-) dzaba i da ti crtam ti opet ne kontas.
dadinjo33
Posts: 1748
Joined: 10/08/2016 18:41

#18 Re: Jasni i nejasni ajeti?

Post by dadinjo33 »

Boj se Allaha, Smrle, crno na bijelo na toj drugoj temi i na ovoj aktuelnoj izrekao si mnoštvo laži, muljanja, falsifikovanja, sve crno na bijelo i ustrajavaš na njima.

Nit' obraza, nit' straha od Allaha.
User avatar
Smrcak15
Posts: 11137
Joined: 13/12/2015 13:23

#19 Re: Jasni i nejasni ajeti?

Post by Smrcak15 »

zagortenej wrote:
O sljedbenici Knjige!Doista vam je došao Poslanik Naš, razjasniće vam mnogo od onog šta krijete iz Knjige, a preko mnogog prelazi. Doista vam je od Allaha došla svjetlost i Knjiga jasna.
Knjiga jasna, koja sadrži manje jasne ajete :?
jasna je onima koji su u nauci kako vjerskoj tako i prirodno naucnim naukama, takvima nije nejasna

dok onima koji slabo poznaju , takvima je mnogo toga nejasno.

biti jasan je relativan pojam.

nekome je 5x5=25 jasno , nekome nije jasno. znaci relativna stvar.
User avatar
Smrcak15
Posts: 11137
Joined: 13/12/2015 13:23

#20 Re: Jasni i nejasni ajeti?

Post by Smrcak15 »

dadinjo33 wrote:Boj se Allaha, Smrle, crno na bijelo na toj drugoj temi i na ovoj aktuelnoj izrekao si mnoštvo laži, muljanja, falsifikovanja, sve crno na bijelo i ustrajavaš na njima.

Nit' obraza, nit' straha od Allaha.
dzaba tebi i ibn kesir , ti svoje pa svoje.
dadinjo33
Posts: 1748
Joined: 10/08/2016 18:41

#21 Re: Jasni i nejasni ajeti?

Post by dadinjo33 »

Smrcak15 wrote:
dzaba tebi i ibn kesir , ti svoje pa svoje.
Allah voli upornost, ali nisam siguran da to vrijedi i za upornost u laganju.

Doduše, ima onaj vehabijski tefsir da je dozvoljeno lagati u ratu, a "rat" je svaka komunikacija sa nevjernicima. :thumbup:

Nek' si ti onu četvoricu od pet arapskih ravija utjerao u laž i nek' si ih naučio arapski i šta znači "we", jebo sve drugo :thumbup:
User avatar
Smrcak15
Posts: 11137
Joined: 13/12/2015 13:23

#22 Re: Jasni i nejasni ajeti?

Post by Smrcak15 »

dadinjo33 wrote:
Smrcak15 wrote:
dzaba tebi i ibn kesir , ti svoje pa svoje.
Allah voli upornost, ali nisam siguran da to vrijedi i za upornost u laganju.

Doduše, ima onaj vehabijski tefsir da je dozvoljeno lagati u ratu, a "rat" je svaka komunikacija sa nevjernicima. :thumbup:

Nek' si ti onu četvoricu od pet arapskih ravija utjerao u laž i nek' si ih naučio arapski i šta znači "we", jebo sve drugo :thumbup:
jasno ibn kesir rece, da se Kur'an ne obraca narodu sa onim sto nemogu razumjeti,

jeli ti razumijes oviu recenicu?
dadinjo33
Posts: 1748
Joined: 10/08/2016 18:41

#23 Re: Jasni i nejasni ajeti?

Post by dadinjo33 »

nije tacno prevedeno

On tebi objavljuje Knjigu, u njoj su ajeti jasni, oni su glavnina Knjige, a drugi su manje jasni. Oni čija su srca pokvarena – željni smutnje i svog tumačenja – slijede one što su manje jasni. A tumačenje njihovo zna samo Allah. Oni koji su dobro u nauku upućeni govore: "Mi vjerujemo u njih, sve je od Gospodara našeg!" – A samo razumom obdareni shvaćaju. (Korkut).


prvo nema tacke iza rijeci Allah.

nego ima wa sto znaci "i"

pa treba da stoji

A tumačenje njihovo zna samo Allah i oni koji su dobro u nauku

i jos ti to potvrditi zavrsnicom

A samo razumom obdareni shvaćaju.
nista ja nisam manippulirao nego sam ´ti htio ukazati na ono "and" = "i"

kad ti se kaze niko ne poznaje zncenje osim Allaha >>>>>>i<<<<<< oni koji su u nauku upuceni

tako da nemoze nikako biti samo Allah zna, a da oni koji poznaju nauku koja je potrebna za tumacenje ajeta da oni neznaju, kad se jasno kaze

>>>>>>i oni koji su u nauku upuceni<<<<<

tako da neznam sta palamudis ovdje, sad kad bi neko tumacio drukcije, pitam ms ekako ce tumaciti kad ima veznik waw =and= i

to znaci jos neko poznaje znacenje ajeta a ne samo Allah kako ti to hoces nekako da predstavis.
Nema razlike između tvoja prva dva citata i ovog trećeg:
neznam ja koja je vecina tu, i kako vecina tumaci.

ali jasno je da, i po tekstu i po ibn kesiru se moze tumaciti na dva nacina

1. da Allah i oni u nauku upuceni jedino poznaju
2. da samo Allah poznaje tumacenje pravo i niko vise

NIje musliman ko laže, moj Smrle. Al' džaba, ko nema obraza i straha od stajanja pred Allahom...
User avatar
Nurudin
Posts: 3324
Joined: 31/03/2013 07:25
Location: "Zli, dobri, blagi, surovi, nepokretni, olujni, otvoreni, skriveni, sve su to oni i sve između toga.

#24 Re: Jasni i nejasni ajeti?

Post by Nurudin »

@dadinjo , a što se kaže "majka ajeta" da su oni jasni , jel to tako neki arapski izraz ili implikacija da se iz njih
rađa nešto, možda ovi manje jasni ?
dadinjo33
Posts: 1748
Joined: 10/08/2016 18:41

#25 Re: Jasni i nejasni ajeti?

Post by dadinjo33 »

Upravo tako. 'Glavnina knjige' je tumacenje koje odvodi u pravcu primiticnih beduinskih shvatanja. 'Majka knjige' je nesto sto logicki, hronoloski i kvalitativno prethodi knjizi kao izrazu jezika kao sredstva za izrazavanje umskih koncepata. Sam Kuran, na drugom mjestu o Majci knjige govori na nacin da je uzdignuta, nepromjenjiva i kod Allaha, dok se ajeti knjige 'spustaju' i podlozni su razlicitim shvatanjima.

Cak ni hadisi o Majci knjige ne govore kao o glavnini knjige.
Mutešabihat, nejasni ili alegorijski ajeti su svi ajeti 'spustene' i izrecene knjige, tj. kompletan sadrzaj mushafa. Ne trena nikakav jaci dokaz za to do gledanja oko sebe. Nema nijedan ajet jednoznacno shvacen od svih.
Locked