iClass wrote: ↑28/03/2024 14:40
n+1 wrote: ↑28/03/2024 13:52
Sve što si nabrojao suštinski nema veze sa ovom pričom o menšuri koju su dobili od halife.
Tamo gdje su muslimani organizirani, bez obzira da li ta organizacija poprima oblik nacionalnih institucija ili pak neke forme islamske zajednice, od vjernika se očekuje da slijedi upute i fikhska tumačenja te zajednice. Čak i sljedbenici paradžemata slijede upute svojih paradžemata, jer ih percipiraju kao autoritete u pitanjima vjere. Dakle, IZ bi se ponašala isto i da nisu birvaktile dobili menšuru.
Što znači, autoritet ne proizilazi iz menšure, nego proizilazi iz organizacije. Priča o menšuri je više kuriozitet: naša islamska zajednica je jedina institucija koja je dobila mandat halife da predstavlja muslimane van jurisdikcije samog hilafeta, pa je po padu hilafeta i rastakanju institucija istog, ostala jedina institucija koja je preživjela The Purge starog svijeta.
Razumijem šta želiš reći, ali postoji razlika. Jedno je reći da se mora pratiti IZ radi toga da bude mir i red a drugo je reći da se mora pratiti jer si inače u haramu. Ja kao vjernik ću poštovati islamsku zajednicu iako se ne slažem u nekim pitanjima, sljedbenik paradžemata će poštovati upute svojih paradžemata ali sve to radi mira i discipline među muslimanima i za dobrobit islama.
Islamska zajednica upravo želi reći da ako ne pratiš nju da si onda u haramu. Dakle može se reći da IZ ima copyright licencu na islam na ovim prostorima.
Na primje, IZ kaže da ako neki imam održi hutbu a pri tom taj imam nemam potpis islamske zajednica, onda ta hutba nije valjana a vjernici koji su pratili tu hutbu i klanjali za tim imamom praktično nisu ni klanjali džumu namaz. Dakle iz ovog vidimo da ipak IZ nije tu samo zajednica muslimana i da bi se radi reda i mira i za dobrobit muslimana trebala poštovati, nego ipak IZ sebe smatram na neki nalin halifom.
Pogledaj šta je reis Cerić napisao u Fetvi protiv Adema Zildžića:
Vjerniku nije džai'z džumu-namaz klanjati za Ademom Zilkićem zato što nema potrebnu idžazu, jer prema našem mezhebu, džuma-namaz nije sahih ako hatib nema idžazu od Halife, a to u slučaju Islamske zajednice u Bošnjaka znači, od reisu-l-uleme. Adem Zilkić nema idžazu od reisu-l-uleme.
Dakle, nije kao što ti kažeš "od vjernika se očekuje da slijedi" nego ovdje praktično piše da je vjerniku farz slušati reisa inače je počinio haram.
Da, ali to je pitanje koje nije specifično za IZ, nego je šire pitanje razumijevanja islamskog prava.
Još od vremena Ebu Bekra većina klasičnih pravnika zauzima stav da je vjernik grešan ako ne dadne zekat u Bejtul-mal, mada je kur'anskim propisima o zekatu jasno da postoje alternative. Razlog je, naravno, taj što interes zajednice nadilazi interes pojedinca.
Međutim, s obzirom da više ne postoji centralni autoritet u vidu islamske države i institucije hilafeta, postavlja se pitanje da li isto vrijedi i za autoritet koji predstavlja ograničenu skupinu vjernika, kakva je naša Islamska zajednica? IZ očigledno zauzima afirmativan odgovor, sve dok pojedinac priznaje njen autoritet.
Međutim, nije drugačije ni sa paradžematima - selefije idu tamo po uputu šta smiju, a šta ne smiju. Svojevremeno su paradžemati izdavali mišljenje da li je vjernik grešan ako teraviju klanja na način na koji se tradicionalno klanja u našim džamijama. Dakle, oni koji priznaju paradžemate kao autoritet, oslanjali su se na njihovo tumačenje, baš kao se član Islamske zajednice oslanja na njihovo mišljenje gdje smije dati zekat.
Što nas dovodi do zaključka da govorimo, ustvari, o tome da li vjernik u islamu ima pravo postupanja po vlastitom nahođenju, ili mora slijediti neki autoritet? Islamska zajednica je samo jedan oblik u kojem se to pitanje manifestira.