Hotel za gume
Moderators: anex, _BataZiv_0809
- ZoomZoomKiwi
- Posts: 10686
- Joined: 10/03/2022 22:16
#176 Re: Hotel za gume
Yes sir mister officer
-
- Posts: 1120
- Joined: 06/03/2011 21:43
- Location: https://maps.app.goo.gl/BcPbrA7auEb4z7o27
- Contact:
#178 Re: Hotel za gume
Radi se wc, danas majstori išupali dva čučavca
-
- Posts: 1120
- Joined: 06/03/2011 21:43
- Location: https://maps.app.goo.gl/BcPbrA7auEb4z7o27
- Contact:
-
- Posts: 27988
- Joined: 20/03/2013 15:38
#180 Re: Hotel za gume
Koji je konkretno fazon sa ovim moment ključem i zamjenom guma, može li mi neko objasniti eventualne prednosti u odnosu na normalan ključ?
- ZoomZoomKiwi
- Posts: 10686
- Joined: 10/03/2022 22:16
#181 Re: Hotel za gume
Vidi, svaki šaraf na autu, pa i oni koji drže točak, imaju propisan opseg kojom silom, tačnije momentom se trebaju zategnuti a da se ne pretegnu, i naravno da ne budu 'labavi' tj. nezategnuti.
Pošto je ta alatka skupa, i pošto za svako auto i svaki šaraf na tom nekom autu to nije ista vrijednost, onda se kod nas koristi vrijednost momenta, kako Englezi kažu, AF.
To jest, tight as fuck.
Odnosno, zategni ga brale dok ti ruke ne otpadnu il' ne sjebeš navoj, ionako ga ne'š ti odvrtat' boli te kurac.
Onda se može desiti, kad ti pukne guma, da ne možeš sam skinuti točak jerbo ga je seljo zateg'o momački.
Pošto je ta alatka skupa, i pošto za svako auto i svaki šaraf na tom nekom autu to nije ista vrijednost, onda se kod nas koristi vrijednost momenta, kako Englezi kažu, AF.
To jest, tight as fuck.
Odnosno, zategni ga brale dok ti ruke ne otpadnu il' ne sjebeš navoj, ionako ga ne'š ti odvrtat' boli te kurac.
Onda se može desiti, kad ti pukne guma, da ne možeš sam skinuti točak jerbo ga je seljo zateg'o momački.
-
- Posts: 1120
- Joined: 06/03/2011 21:43
- Location: https://maps.app.goo.gl/BcPbrA7auEb4z7o27
- Contact:
#182 Re: Hotel za gume
Ukratko, pretegnes saraf, povuces navoj, istegnes, kasnije lahko dolazi do pucanja, ne mozes ga odvrnuti. A moMenat kljucem stezes na onu mjeru koju je cika inzinjer odredio, da ce se dotegnuti bez gore navedenih posljedica...valjda, yako nekakoNaslovnica wrote: ↑03/04/2024 23:14 Koji je konkretno fazon sa ovim moment ključem i zamjenom guma, može li mi neko objasniti eventualne prednosti u odnosu na normalan ključ?
- JavierBosnia
- Posts: 3548
- Joined: 22/11/2015 13:59
- Location: Uradi sam
#183 Re: Hotel za gume
Svaki auto fabricki ima propisano na koju jacinu se dotezu sarafi. Ta vrijednost se namjesti na moment kljucu i doteze dok ne klikne onda je to znak da je dotegnuto na potrebnu jacinu. Pretjerano dotezanje stvara kasnije probleme da zapeknu ili puknu sarafiNaslovnica wrote: ↑03/04/2024 23:14 Koji je konkretno fazon sa ovim moment ključem i zamjenom guma, može li mi neko objasniti eventualne prednosti u odnosu na normalan ključ?
Ovo je moje laicko sto znam, valjda nisam sta puno fulio ima eto majstora nek objasne
-
- Posts: 27988
- Joined: 20/03/2013 15:38
#184 Re: Hotel za gume
Hvala na pojašnjenjima!
Ne znam koliko guma sam u životu promijenio, ali nikada nisam skakao po ključu ili nešto slično. Normalno zategneš i to je to.
Jbte, posta nauka zašarafati točak. Razumio bih da je u pitanju F1.
Nemojte me pogrešno shvatiti, ne omalovažavam ja znanje, struku i alat, vjerovatno je i lakše raditi i dotezati sa moment ključem nego odoka, ne moraš ni razmišljati, ali se točak sasvim normalno može montirati i demontirati i bez njega u slučaju da ga je neko normalan montirao prije vas).
Koja je jačina dotezanja za G5 1.9 TDI, a koja za Fabiju 1.2 TSI 2012? Taman majstori gledaju nekakve tablice i dotežu prema različitim vrijednostima. Vjerovatno je sve to "u pet deka".
Ne znam koliko guma sam u životu promijenio, ali nikada nisam skakao po ključu ili nešto slično. Normalno zategneš i to je to.
Jbte, posta nauka zašarafati točak. Razumio bih da je u pitanju F1.
Nemojte me pogrešno shvatiti, ne omalovažavam ja znanje, struku i alat, vjerovatno je i lakše raditi i dotezati sa moment ključem nego odoka, ne moraš ni razmišljati, ali se točak sasvim normalno može montirati i demontirati i bez njega u slučaju da ga je neko normalan montirao prije vas).
Koja je jačina dotezanja za G5 1.9 TDI, a koja za Fabiju 1.2 TSI 2012? Taman majstori gledaju nekakve tablice i dotežu prema različitim vrijednostima. Vjerovatno je sve to "u pet deka".
- ZoomZoomKiwi
- Posts: 10686
- Joined: 10/03/2022 22:16
#185 Re: Hotel za gume
Za Golf A5 1.9 TDI je 120NmNaslovnica wrote: ↑03/04/2024 23:28 Hvala na pojašnjenjima!
Ne znam koliko guma sam u životu promijenio, ali nikada nisam skakao po ključu ili nešto slično. Normalno zategneš i to je to.
Jbte, posta nauka zašarafati točak. Razumio bih da je u pitanju F1.
Nemojte me pogrešno shvatiti, ne omalovažavam ja znanje, struku i alat, vjerovatno je i lakše raditi i dotezati sa moment ključem nego odoka, ne moraš ni razmišljati, ali se točak sasvim normalno može montirati i demontirati i bez njega u slučaju da ga je neko normalan montirao prije vas).
Koja je jačina dotezanja za G5 1.9 TDI, a koja za Fabiju 1.2 TSI 2012? Taman majstori gledaju nekakve tablice i dotežu prema različitim vrijednostima. Vjerovatno je sve to "u pet deka".
Za Fabiju 5J 1.2 TSI je također 120Nm
-
- Posts: 27988
- Joined: 20/03/2013 15:38
#186 Re: Hotel za gume
Znači postoji neki, hajde da kažemo, standard.
Opet ponavljam, čisto sumnjam da majstor gleda tamo neke tablice i doteže ključ.
Čast pojedincima.
- ZoomZoomKiwi
- Posts: 10686
- Joined: 10/03/2022 22:16
#187 Re: Hotel za gume
Ma za skoro sva VWAG vozila u zadnjih 20 godina je 120Nm, i kod većine varira od 112 do 130Nm, rijetko ide na više.
Nije to sad neka razlika, i najviše ovisi o tipu šarafa (dimenzije, navoj) i da li je uopće šaraf ili je matica.
Ali nije ni teško doći do tih podataka.
Mislim da čak balanserke i/ili one optike za trap tipa onog proizvođača Hunter, ali i svaka iole bolja dijagnostika ima sve te vrijednosti u bazi podataka, samo ih treba pronaći.
Nije to sad neka razlika, i najviše ovisi o tipu šarafa (dimenzije, navoj) i da li je uopće šaraf ili je matica.
Ali nije ni teško doći do tih podataka.
Mislim da čak balanserke i/ili one optike za trap tipa onog proizvođača Hunter, ali i svaka iole bolja dijagnostika ima sve te vrijednosti u bazi podataka, samo ih treba pronaći.
- problemnatravunu
- Posts: 15660
- Joined: 26/10/2014 07:41
- Location: Sarajevo
#188 Re: Hotel za gume
Uz to, većina auta ima 5 šarafa po točku , i sigurno je da je poželjno da je svaki od tih 5 jednako zategnut!
Mene kod svih vulkanizera nervira što oni masovno (čitaj svima) pušu gume na 2.5 bara , jedino ako mu ti ne insistiraš na nekoj vrijednosti.
Kod mog Dustera , na primjer , predviđeno je 2.1 bar , kad mi napuše na 2.5 bara to je sasvim drugo auto , tvrdo, neudobno , lupa kad se pređe preko neravnine ili rupe , katastrofa
Mene kod svih vulkanizera nervira što oni masovno (čitaj svima) pušu gume na 2.5 bara , jedino ako mu ti ne insistiraš na nekoj vrijednosti.
Kod mog Dustera , na primjer , predviđeno je 2.1 bar , kad mi napuše na 2.5 bara to je sasvim drugo auto , tvrdo, neudobno , lupa kad se pređe preko neravnine ili rupe , katastrofa
- mirota
- Posts: 2364
- Joined: 11/01/2018 11:42
#189 Re: Hotel za gume
napraviste nauku oko montaze gume u pm, nikad problema, a vozim 30 god najmanje
- Truba
- Posts: 81866
- Joined: 17/03/2004 09:36
- Location: Vizantija
#190 Re: Hotel za gume
Ma klasicna kliksaca
-
- Posts: 27988
- Joined: 20/03/2013 15:38
#191 Re: Hotel za gume
A inače je Duster mehak i udoban...problemnatravunu wrote: ↑04/04/2024 06:11 Uz to, većina auta ima 5 šarafa po točku , i sigurno je da je poželjno da je svaki od tih 5 jednako zategnut!
Mene kod svih vulkanizera nervira što oni masovno (čitaj svima) pušu gume na 2.5 bara , jedino ako mu ti ne insistiraš na nekoj vrijednosti.
Kod mog Dustera , na primjer , predviđeno je 2.1 bar , kad mi napuše na 2.5 bara to je sasvim drugo auto , tvrdo, neudobno , lupa kad se pređe preko neravnine ili rupe , katastrofa
- problemnatravunu
- Posts: 15660
- Joined: 26/10/2014 07:41
- Location: Sarajevo
#192 Re: Hotel za gume
Duster je svakako zakurac , a još kad mu napušu gume na 2.5 bara , moš mislit onda
- mirota
- Posts: 2364
- Joined: 11/01/2018 11:42
#193 Re: Hotel za gume
bgm moj vulkanizer ako ne zna pogleda u knjizicu i zna na koliko se puse, uvijek mu naglasim da ne pretegne, ako pukne guma jaooo si ga...
Last edited by mirota on 04/04/2024 07:31, edited 1 time in total.
- Ateista
- Posts: 46618
- Joined: 18/01/2009 00:29
- Location: rajvosa-x.com
#194 Re: Hotel za gume
Po meni je pozitivno i ako ima moment kljuc i bar se vodi nekim prosjekom, pretpostavljam da te razlike sto propisuju razliciti proizvodjaci nisu velike i ako se vodis tim da nece biti problema, niti ce otpasti tocak niti ce biti problem kasnije skinuti. Bolje svakako nego krkanski odoka zatezati. Jednom tako nisam mogao skinuti gumu da stavim rezervnu, morao bihamk zvati i oni sa onom cijevi kao polugom odvrnuli sarafe.Naslovnica wrote: ↑03/04/2024 23:36
Znači postoji neki, hajde da kažemo, standard.
Opet ponavljam, čisto sumnjam da majstor gleda tamo neke tablice i doteže ključ.
Čast pojedincima.
-
- Posts: 27988
- Joined: 20/03/2013 15:38
- mirota
- Posts: 2364
- Joined: 11/01/2018 11:42
#196 Re: Hotel za gume
meni naisao kamiondzija, izvadio cevku i odvrnuo...inace, kad pukne guma, imam pumpu i samo dopumpam i dodjem do vulkanizera, ne bi mijenjao vise nikad tocak a niti ga imamAteista wrote: ↑04/04/2024 07:30Po meni je pozitivno i ako ima moment kljuc i bar se vodi nekim prosjekom, pretpostavljam da te razlike sto propisuju razliciti proizvodjaci nisu velike i ako se vodis tim da nece biti problema, niti ce otpasti tocak niti ce biti problem kasnije skinuti. Bolje svakako nego krkanski odoka zatezati. Jednom tako nisam mogao skinuti gumu da stavim rezervnu, morao bihamk zvati i oni sa onom cijevi kao polugom odvrnuli sarafe.Naslovnica wrote: ↑03/04/2024 23:36
Znači postoji neki, hajde da kažemo, standard.
Opet ponavljam, čisto sumnjam da majstor gleda tamo neke tablice i doteže ključ.
Čast pojedincima.
-
- Posts: 27988
- Joined: 20/03/2013 15:38
#197 Re: Hotel za gume
To sam i ja konstatovao u jednom od postova.Ateista wrote: ↑04/04/2024 07:30Naslovnica wrote: ↑03/04/2024 23:36
Znači postoji neki, hajde da kažemo, standard.
Opet ponavljam, čisto sumnjam da majstor gleda tamo neke tablice i doteže ključ.
Čast pojedincima.
Po meni je pozitivno i ako ima moment kljuc i bar se vodi nekim prosjekom, pretpostavljam da te razlike sto propisuju razliciti proizvodjaci nisu velike i ako se vodis tim da nece biti problema, niti ce otpasti tocak niti ce biti problem kasnije skinuti. Bolje svakako nego krkanski odoka zatezati. Jednom tako nisam mogao skinuti gumu da stavim rezervnu, morao bihamk zvati i oni sa onom cijevi kao polugom odvrnuli sarafe.
-
- Posts: 3835
- Joined: 20/12/2020 10:03
#198 Re: Hotel za gume
Mijenjao jednom gume sam - sve proslo ok.
Probao pred zimu opet sam promijeniti - polomio saraf.
Skuplja pita nego tepsija.
Nikakva nauka, ali za malo para ne bih da se igram i maltretiram - lijepi vulkanizeri.
Probao pred zimu opet sam promijeniti - polomio saraf.
Skuplja pita nego tepsija.
Nikakva nauka, ali za malo para ne bih da se igram i maltretiram - lijepi vulkanizeri.
- mirota
- Posts: 2364
- Joined: 11/01/2018 11:42
#199 Re: Hotel za gume
pa meni je bas jednom vulkanizer polomio, zamor materijala ne bira ko mijenja gumuKarikaturist wrote: ↑04/04/2024 08:53 Mijenjao jednom gume sam - sve proslo ok.
Probao pred zimu opet sam promijeniti - polomio saraf.
Skuplja pita nego tepsija.
Nikakva nauka, ali za malo para ne bih da se igram i maltretiram - lijepi vulkanizeri.
-
- Posts: 3835
- Joined: 20/12/2020 10:03
#200 Re: Hotel za gume
Odlicno druze, ti nastavi sam da mijenjas sebi.mirota wrote: ↑04/04/2024 08:54pa meni je bas jednom vulkanizer polomio, zamor materijala ne bira ko mijenja gumuKarikaturist wrote: ↑04/04/2024 08:53 Mijenjao jednom gume sam - sve proslo ok.
Probao pred zimu opet sam promijeniti - polomio saraf.
Skuplja pita nego tepsija.
Nikakva nauka, ali za malo para ne bih da se igram i maltretiram - lijepi vulkanizeri.