Gume za vašeg dvotočkaša

Podforum za motocikliste...
Post Reply
boky327
Posts: 76
Joined: 24/01/2012 20:50

#1 Gume za vašeg dvotočkaša

Post by boky327 »

Trazim savjete bajkera. Interesuje me sve o gumama za motor, koje su najbokle, odnos cijene i kvaliteta, vasa iskustva... kao i koji su pokazatelji da se guma treba mijenjati? Estetski mogu po dubini sare zakljuciti kad se treba mijenjati ali koliko smije biti stara guma, posle koliko gubi performanse? Zanimaju me gume za motor uopsteno od guma za skutera pa do jurilica...
Nadam se da cu dobiti korisnih informacija koje ce koristiti i drugima.
User avatar
Ramzess Veliki
Posts: 18165
Joined: 11/02/2013 11:32

#2 Re: Gume za vašeg dvotočkaša

Post by Ramzess Veliki »

Najbolje su skupe gume, ali one koje najkraće traju.
Guma se mijenja kad sa strane izvire žice.
boky327
Posts: 76
Joined: 24/01/2012 20:50

#3 Re: Gume za vašeg dvotočkaša

Post by boky327 »

A starost gume? To mora imati uticaja na prijanjanje, koje su tu tolerancije?
User avatar
phil manzanera
Posts: 720
Joined: 14/07/2005 12:26
Location: Sarajevo

#4 Re: Gume za vašeg dvotočkaša

Post by phil manzanera »

- guma se moze kupiti i do 5 godina starosti ako je dobro skladistena

- guma se vozi (u prosjeku) maksimalno do 6.000/8.000 km, gornja granica 10.000 km, dobar domacin gumu mijenja na 8.000 km

- bez obzira na broj kilometara, guma ne smije biti na motoru vise od dvije godine.

Sve ostalo je lomivrat, mada ima i onih koji voze sa, kako tece Ramzes, gumama na kojima samo sto nije izvirila zica, potpuno celave i sl.
esso_sa
Posts: 1667
Joined: 29/10/2005 16:20
Location: U 'Namu

#5 Re: Gume za vašeg dvotočkaša

Post by esso_sa »

phil manzanera wrote:- guma se moze kupiti i do 5 godina starosti ako je dobro skladistena

- guma se vozi (u prosjeku) maksimalno do 6.000/8.000 km, gornja granica 10.000 km, dobar domacin gumu mijenja na 8.000 km

- bez obzira na broj kilometara, guma ne smije biti na motoru vise od dvije godine.

Sve ostalo je lomivrat, mada ima i onih koji voze sa, kako tece Ramzes, gumama na kojima samo sto nije izvirila zica, potpuno celave i sl.
I ovo zavisi od motora do motora, koji je tip gume, kakav stil voznje vozac ima, po kakvoj cesti vozis...
Kod sport guma, 5 godina stara guma, makar i dobro skladistena, je obicno smece... I ovo da se guma nakon 2 godine na motoru mora mijenjati bas i ne stoji... Cesto imam situaciju da na svom motoru poderem 2 zadnje gume na jednu prednju. Nekad se to sve odradi u 2 godine, a nekad se desi da manje vozim pa prednja bude na motoru i 3-4 godine... Nikada nisam osjetio neki pad performansi gume zbog toga... Mozda samo malo sporije postize radnu temperaturu ali kad je postigne, radi kao nova
TouringBiker
Posts: 1271
Joined: 03/04/2013 21:52
Grijem se na: Struju

#6 Re: Gume za vašeg dvotočkaša

Post by TouringBiker »

boky327 wrote:Trazim savjete bajkera. Interesuje me sve o gumama za motor, koje su najbokle, odnos cijene i kvaliteta, vasa iskustva... kao i koji su pokazatelji da se guma treba mijenjati? Estetski mogu po dubini sare zakljuciti kad se treba mijenjati ali koliko smije biti stara guma, posle koliko gubi performanse? Zanimaju me gume za motor uopsteno od guma za skutera pa do jurilica...
Nadam se da cu dobiti korisnih informacija koje ce koristiti i drugima.
Nisi ništa rekao o tome kakav motor voziš, tj za šta te najviše zanimaju... Najbolje ti je uzeti kakav dobar časopis koji periodično pravi USPOREDNE testove guma (dakle, testiraju gume svih mogućih proizvođača za određenu kategoriju motora - sportske, touring, enduro, chopper/cruiser, oldtimer), i vidjeti koje najbolje "šiju" u onome što tebe interesuje. Ako npr. voziš cijelu godinu, jedna od najvažnijih karakteristika je kako se guma ponaša po kiši. Oni ocjenjuju i brzinu trošenja guma itd. Najbolje testove guma ima njemački MOTORRAD, a od njih ih preuzima hrvatska MOTOREVIJA koju možeš kupiti i kod nas. U broju 4 imali su tet touring guma, slijedeće bi trebale biti enduro.

http://www.motorevija.com.hr/lapszamlista.php?year=2015

A tu imaš i "doktora za gume" : http://www.motorevija.com.hr/dokilista.php?kategoria=1

E sad, Metzeler je jedina firma koja pravi SAMO gume za motore (ne i za aute), pa su već i zato među najboljim. Pirelli je u njihovom vlasništvu pa su im i gume donekle slične. Michelin je uvijek "bio" glas da se sporo zagrijevaju. Heidenau je jedna od rijetkih fabrika koja radi i M+S gume, ljeto/zima
User avatar
phil manzanera
Posts: 720
Joined: 14/07/2005 12:26
Location: Sarajevo

#7 Re: Gume za vašeg dvotočkaša

Post by phil manzanera »

esso_sa wrote:
phil manzanera wrote:- guma se moze kupiti i do 5 godina starosti ako je dobro skladistena

- guma se vozi (u prosjeku) maksimalno do 6.000/8.000 km, gornja granica 10.000 km, dobar domacin gumu mijenja na 8.000 km

- bez obzira na broj kilometara, guma ne smije biti na motoru vise od dvije godine.

Sve ostalo je lomivrat, mada ima i onih koji voze sa, kako tece Ramzes, gumama na kojima samo sto nije izvirila zica, potpuno celave i sl.
I ovo zavisi od motora do motora, koji je tip gume, kakav stil voznje vozac ima, po kakvoj cesti vozis...
Kod sport guma, 5 godina stara guma, makar i dobro skladistena, je obicno smece... I ovo da se guma nakon 2 godine na motoru mora mijenjati bas i ne stoji... Cesto imam situaciju da na svom motoru poderem 2 zadnje gume na jednu prednju. Nekad se to sve odradi u 2 godine, a nekad se desi da manje vozim pa prednja bude na motoru i 3-4 godine... Nikada nisam osjetio neki pad performansi gume zbog toga... Mozda samo malo sporije postize radnu temperaturu ali kad je postigne, radi kao nova

Da se razumijemo jednu stvar: covjek moze voziti motocikl, ali i auto i na - felgama. Da, vozilo ce se kretati. Moze imati i drvene tockove, kao zaprezna kola. I kretati ce se.

No, dobra guma se prepoznaje u one dvije sekunde kada prizivas Boga !!!

Kraj price.


P.S.
Dobro skladistena guma moze biti sa DOT-om do 5 godina starosti, nema nikakvih problema oko toga.

P.S.II

Opet jedan koji gume M+S naziva gumama ljeto/zima. Katastrofa koja vodi u smrt stotine ljudi. M+S znaci: mud + snow, blato + snijeg, znaci gume M+S su iskljucivo zimske gume, osim u rijetkim varijacijama gdje je naznaceno da se mogu koristiti cijele godine, samo to je tako rijetko da ja to nisam godinama vidio i svaka osoba koja iole postiva zivote svoje obitelji i svoje djece, ima gume za zimu i gume za ljeto. Barem to nije danas skupo (za one koje zele da imaju automobil).
esso_sa
Posts: 1667
Joined: 29/10/2005 16:20
Location: U 'Namu

#8 Re: Gume za vašeg dvotočkaša

Post by esso_sa »

phil manzanera wrote: Da se razumijemo jednu stvar: covjek moze voziti motocikl, ali i auto i na - felgama. Da, vozilo ce se kretati. Moze imati i drvene tockove, kao zaprezna kola. I kretati ce se.

No, dobra guma se prepoznaje u one dvije sekunde kada prizivas Boga !!!

Kraj price.


P.S.
Dobro skladistena guma moze biti sa DOT-om do 5 godina starosti, nema nikakvih problema oko toga.

Hajde procitaj moj post ponovo. Fino sam ti napisao da i nakon 2 godine guma ima dobre performanse (pod uslovom da nije celava, u tom slucaju svakako ide zamjena). Ti sad pricas o voznji na nekakvim felgama i izvlacis stvari iz konteksta...

Ako guma nije potrosena, radit ce svoj posao "kad prizivas Boga" isto dobro kao i neka mladja od 2 godine. Pod uslovom da je na radnoj temperaturi. A to se podrazumijeva kako za novu, tako i za polovnu gumu...

Fino sam ti naveo svoje licno iskustvo, gdje prednju gumu znam voziti i po 4 godine, bez ikakvog gubitka performansi. Ne moram naglasavati da sa sport motorom gume tjeram do granica daleko vise nego sto ti tehnicki i uopste mozes sa chopperom (koliko se sjecam, taj tip motora vozis).

I ne postoji pravilno skladistenje guma u BiH. Jednom sam kupio tu "pravilno skladistenu" gumu (Dunlop iz RPM Glob Ljubuski) pa je motor izletio ispod mene ko da sam na led naletio, ni malog nagovjestaja... Lekcija naucena
Last edited by esso_sa on 08/07/2015 14:40, edited 1 time in total.
TouringBiker
Posts: 1271
Joined: 03/04/2013 21:52
Grijem se na: Struju

#9 Re: Gume za vašeg dvotočkaša

Post by TouringBiker »

phil manzanera wrote:
P.S.II

Opet jedan koji gume M+S naziva gumama ljeto/zima. Katastrofa koja vodi u smrt stotine ljudi. M+S znaci: mud + snow, blato + snijeg, znaci gume M+S su iskljucivo zimske gume, osim u rijetkim varijacijama gdje je naznaceno da se mogu koristiti cijele godine, samo to je tako rijetko da ja to nisam godinama vidio i svaka osoba koja iole postiva zivote svoje obitelji i svoje djece, ima gume za zimu i gume za ljeto. Barem to nije danas skupo (za one koje zele da imaju automobil).
Sam Continental zove svoje M+S gume za skutere "The All Season Tire with M+S rating for Scooters", i kaže da je dobra kako za zimu, tako i za suhe uvjete:

http://www.conti-online.com/www/motorcy ... 65_en.html

TKC 70 i 80 za Endure su SVE M+S

http://www.conti-online.com/www/motorcy ... 70_en.html
http://www.conti-online.com/www/motorcy ... 80_en.html

Goodyear o M+S

All-season tyres:

All season tyres offer a reasonable compromise between the performance of dedicated summer and winter tyres. They are a viable option for regions with moderate winter weather (light snowfall, with temperatures rarely dropping below freezing). Goodyear all-season tyres meet high standards for performance in winter conditions and bear the same ‘M+S‘ and ‘Snowflake’ designations as winter tyres. This means they are acceptable for winter use where winter tyres are required by law.

Choose an all-season tyre if:

You live where winter temperatures don’t drop below -5 °C (if they do, you should buy winter tyres)
You want to use the same set of tyres year round
You’re unable to store and fit a second set of tyres
For optimal performance in winter conditions, we recommend fitting a set of dedicated winter tyres.

http://www.goodyear.eu/uk_en/all-about- ... mer-tyres/
boky327
Posts: 76
Joined: 24/01/2012 20:50

#10 Re: Gume za vašeg dvotočkaša

Post by boky327 »

U svom vlasnistvu imam pretezno mopede. Ovo ljeto mi je ostavljen na cuvanje(voznju) kawasaki zr7. S obzirom da cu ga najmanje ovu sezonu voziti odlucio sam da se vlasniku zahvalim servisom, gumama...
Takodje me zanima kako tu gumu zagrijati do radne temperature? Pretpostavljam malo ostrijom voznjom ili sl.
Imam A kategoriju vec 2 god. ali mi je ovo prvi put da sjedam na veci motor na duze vrijeme. Pa me u sustini interesuje koje su bitne stavke koje se moraju uraditi/pregledati na vecem tj jacem motoru. Nisam neki vozac manijak, vozim normalno ali hocu da taj motor koji cu voziti bude sposoban za ono za sta je napravljen.
esso_sa
Posts: 1667
Joined: 29/10/2005 16:20
Location: U 'Namu

#11 Re: Gume za vašeg dvotočkaša

Post by esso_sa »

boky327 wrote:U svom vlasnistvu imam pretezno mopede. Ovo ljeto mi je ostavljen na cuvanje(voznju) kawasaki zr7. S obzirom da cu ga najmanje ovu sezonu voziti odlucio sam da se vlasniku zahvalim servisom, gumama...
Takodje me zanima kako tu gumu zagrijati do radne temperature? Pretpostavljam malo ostrijom voznjom ili sl.
Imam A kategoriju vec 2 god. ali mi je ovo prvi put da sjedam na veci motor na duze vrijeme. Pa me u sustini interesuje koje su bitne stavke koje se moraju uraditi/pregledati na vecem tj jacem motoru. Nisam neki vozac manijak, vozim normalno ali hocu da taj motor koji cu voziti bude sposoban za ono za sta je napravljen.
Imao mi je buraz ZR7, odlican i neunistiv motor :thumbup:
Ja bi ti preporucio da za taj motor uzmes neke touring gume. Continental Road Attack 2 ili Metzeler Z8 Interact i nema fule :thumbup: Bjezi samo od Dunlopa

A za zagrijavanje, svaka guma ima svoju radnu temperaturu. Odnosno, temperaturu na kojoj najbolje drzi. To lako osjetis u voznji - ako je hladna a ti krenes valjati zavoje, osjetis klizanje. Kad se ugrije, nema vise klizanja :) Kod sport guma je to visa temp i potrebno je duza i agresivnija voznja da se guma zagrije. Ali zato bolje trpi vece temp/naprezanja. Isto tako, sport gume su uglavnom pravljene za suho i toplo vrijeme i tu su najbolje. Na hladnom i na kisi, uvijek su losije u odnosu na touring gumu. Spicastijeg su profila (da omoguce veci nagib u zavojima)

Touring guma je pravljena za svakodnevnu upotrebu, da se zagrije brze i na obicnoj cesti i pri normalnoj voznji. Naravno, kreni je voziti agresivno kao sport, pocet ce se pregrijavati i vrlo brzo ce doci na svoj maksimum i krenuti klizati. Takodjer, ove gume traju duze i imaju bolje performanse na mokrome. Ako mene pitas, svaka dobra touring guma ce u potpunosti zadovoljiti potrebe 90% vozaca pod uslovom da ne vozis na stazi, niti ti javne ceste sluze kao zamjena za stazu. To je to, onako, ukratko

Od stavki za pregledati, uradi servis (ulje i uljni filter), prekontrolisi stanje kocnica, ocisti, podmazi i podesi zategnutost pogonskog lanca, kupi gume - neke od ove 2 sto sam ti rekao, pamet u glavu prvih 100-200 km (dok se gume razrade a i ti naviknes na motor) i onda prst u uho i uzivaj u voznji :thumbup:
boky327
Posts: 76
Joined: 24/01/2012 20:50

#12 Re: Gume za vašeg dvotočkaša

Post by boky327 »

esoo_sa
hvala na savjetima, a sto se tice guma definitivno kuoujem touring, to mi je mjera.
Normalna voznja ce biti u svakom slucaju.
Sto se tice redovnog servisa i lanca to je vlasnik odradio. Na meni ostaju gume i kocnice.

Dobio sam sve potrebne informacije :)
Ako neko ima jos nesto da doda rado cu primiti savjete :thumbup:
User avatar
phil manzanera
Posts: 720
Joined: 14/07/2005 12:26
Location: Sarajevo

#13 Re: Gume za vašeg dvotočkaša

Post by phil manzanera »

esso_sa wrote: Ako guma nije potrosena, radit ce svoj posao "kad prizivas Boga" isto dobro kao i neka mladja od 2 godine. Pod uslovom da je na radnoj temperaturi. A to se podrazumijeva kako za novu, tako i za polovnu gumu...

Fino sam ti naveo svoje licno iskustvo, gdje prednju gumu znam voziti i po 4 godine, bez ikakvog gubitka performansi. Ne moram naglasavati da sa sport motorom gume tjeram do granica daleko vise nego sto ti tehnicki i uopste mozes sa chopperom (koliko se sjecam, taj tip motora vozis).

I ne postoji pravilno skladistenje guma u BiH. Jednom sam kupio tu "pravilno skladistenu" gumu (Dunlop iz RPM Glob Ljubuski) pa je motor izletio ispod mene ko da sam na led naletio, ni malog nagovjestaja... Lekcija naucena
Vidi jednu stvar, nije referenca koji motor vozis, referenca je koliko kilometara predjes. Pun je grad motociklista koji nisu napustili kanton, a najhrabriji se otisnu do Dalmacije. Nadalje, svaka vozilica zahtijeva iskustvo, pa bio to rovokopac, bager, brzi motor ili chopper. Da, ja vozim chopper, ali chopper koji je preradjen, kojem je i masina preradjena i rekalibrirana i koji ima puno snage i jasno je da tehnika voznje nije ista kao u brzog motora, no moja ekipa i ja vozimo zaista zestoko na otvorenim cestama, samim time sto radimo velike medjudrzavne ture i nemamo vremena da se bas razvlacimo, odnosno svake godine vozimo najmanje jednu ili dvije medjunarodne rute (pri tome ne mislim na zemlje nastale iz bivse YU), sto znaci da je potrosnja guma relativno velika i ja po svojoj savjesti pokusavam da nabavim sebi najbolje gume koje se mogu uopce naci na trzistu i kao lik koji ima veliko iskustvo na motociklu, zelio bih da razvijam naviku i kod ostalih motociklista da motocikl mora biti u najboljem mogucem stanju, ima tu dosta elemenata, od guma koje bi morale biti tip-top, do ostalih stvari, da ne nabrajam sada.

Uglavnom, ti si dobar lik i vidim da cesto pokusavas da pomognes, ja se relativno rijetko ukljucujem u diskusije i svaki puta kada to uradim, postavim sebi pitanje "a sto ce meni to?" jer vidim da je realna situacija na terenu potpuno drugacija, primjera radi, moj prijatelj uzme moje gume kada ih ja skinem jer smatram da su "gotove" i on na njima vozi jos 20.000 km brzinom od 200 km/h. Sta reci, kome dati savjet? U se i u svoje kljuse, tako je najbolje.

Aj živio.
Post Reply