GRAS se raspada a Vlada ni mukajet

Lokalna dešavanja, politički život, medijska scena, sve o glavnom gradu BiH i okolini od jutra do mraka.

Moderators: Benq, O'zone

Post Reply
User avatar
Sodom1
Posts: 4886
Joined: 15/05/2013 02:00
Location: zivot je sranje

#18326 Re: GRAS se raspada a Vlada ni mukajet

Post by Sodom1 »

Dzaba sto si zaljubljen , prozvace te dosljom sljegom seljakom :lol: :lol:
User avatar
Truba
Posts: 81781
Joined: 17/03/2004 09:36
Location: Vizantija

#18327 Re: GRAS se raspada a Vlada ni mukajet

Post by Truba »

koliko ste dugo cekali taj lijepi tramvaj :mrgreen:
User avatar
drug_profi
Posts: 50610
Joined: 16/07/2012 16:00

#18328 Re: GRAS se raspada a Vlada ni mukajet

Post by drug_profi »

So What! wrote:
drugi profil wrote:Malo je ko Bravara smatrao nekvalifikovanim.
Slava mu.
Prijatelju ti apsolutno na svakoj temi, pominješ Bravara i gdje treba i ne treba.

Volim i ja Carlosa Santana, ali ga ne uplićem u svaku muzičku raspravu.

Lijepo je poštivati neku ličnost, navedenu poštujem i ja, naravno ne slijepo, već zbog konkretnih stvari zbog kojih zaslužuje, ali ne može se stalno zazivati i gdje treba i ne treba.
A ti si postao moderator, šta li?
Pa Maršala i pominjem kad treba i apsolutno je u kontekstu prethodne priče o diplomama i kvalifikacijama.
Uvijek postoji i mogućnost da ignorišeš šta pišem....
...jer činjenica je da mnogi ne mogu da svare da je Bravareva država bila i bolja i funkcionalnija i pravednija nego ovo što danas imamo.
walk_M-A-N
Posts: 2003
Joined: 09/05/2007 16:35

#18329 Re: GRAS se raspada a Vlada ni mukajet

Post by walk_M-A-N »

dresdener78 wrote: Krajem ove sedmice stižem u Sarajevo. Ako je neko zainteresiran, nudim u nedjelju u 10 sati malu "naučnu" približno jednosatnu šetnju na temu "šta nije normalno u javnom prevozu al' vi ste već naviknuti na to".

Ko je zainteresiran neka mi se javi putem vibera +420723081693
Hvala!!!! :bih:
Ovo je bila super ponuda, žao mi je što nisam mogao.
Je li održana?

U međuvremenu smo dočekali plan sanacionog upravnika čiju biografiju niko nije vidio, pa ne znamo kakvim se poslovima do sada bavio:
http://skupstina.ks.gov.ba/prijedlog-za ... bracaj-doo

Ima dosta stvari koje bi se mogle reći o ovome, ponuđenim opcijama i projekcijama. I onome što ne piše tu, uzrocima i odgovornosti.
Smiješno je ono da se direktor zaduži da traži od radnika da poštuju radno vrijeme :)
Ali i sam gubim entuzijazam kad znam kako će to Skupština „razmatrati“. Oni imaju parking i dolaze autima. Ovo ih zanima politikantski a ne lično i ne stručno. :(


A šta priča premijer o tome i uspjehu sanacije

Krajem juna 2017. godine preduzeće GRAS dugovalo je 129 miliona KM za poreze, doprinose i takse. Dug GRAS-a rapidno se uvećavao za pet proteklih godina s obzirom da je 2012. godine iznosio 12,4 miliona KM, piše agencija Patria.
Nakon što je Vlada KS imenovala prinudnog upravitelja Harisa Gušića on je bio dužan napraviti sanacioni plan koji će razmatrati Skupština KS, nagomilani problemi i dalje guše ovo preduzeće.
GRAS ima oko 1.200 radnika, njih 300 je prema riječima premijera KS Elmedina Konakovića višak, dok 300 radnika koji su otišli u penziju još nisu dobili rješenja niti penzije. Ti radnici su protestvovali ispred Vlade KS te tražili da im se ubrza proces. Ministar saobraćaja Mujo Fišo obećao je da će pokušati ubrzati proces sa PIO/MIO, a radnici su dali rok do 2. avgusta inače će opet organizirati proteste.
- Vlada je usvojila sanacioni plan koji je prinudni upravitelj Haris Gušić pripremio za Vladu KS, a koji je proslijeđen Skupštini KS. U njemu je set mjera u kojima ima i naših investicija, ima i rezanja ljudi, oko 300 ljudi je upitno u GRAS-u, 300 ih je otišlo u penziju ali PIO još kuca rješenja. Mi na to ne možemo utjecati. GRAS je rekorder svega. Šampion priče o politikama, šampion smjenjivanja svih politika koje su ga satrale SDA, SDP, SBB, DF svi su učestvovali u rukovodećim pozicijima. Svaki direktor sa sobom dovede 20 ljudi. Ja nisam veliki optimista kada je riječ o GRAS-u. Gušić ima zadatak da pripremi mjere da prodiše ili preživi preduzeće do Nove godine. Stečaj je izvjesnija opcija od spašavanja GRAS-a – poručio je premijer.
Uprava za indirektno oporezivanje BiH zaplijenila je ranije tramvaje i autobuse te će uskoro biti održana aukcija kako bi namirili dio svojih potraživanja. S obzirom da je riječ o neispravnim tramvajima Vlada KS ih neće kupiti.
bumerangss
Posts: 4476
Joined: 12/01/2015 16:47

#18330 Re: GRAS se raspada a Vlada ni mukajet

Post by bumerangss »

Ljudi ja sam iz Sarajeva ali trenutno ljetujem u Dubrovniku tec 8 dana i svih tih 8 dana ja sam kupovao dnevnu kartu od 30 kn koja vazi 24h od prvog ponistavanja za neogranicen broj voznji.
Odsjeo sam odmah prekoputa autobuske stanice i luke Gruz. Dubrovnik je oskudan sa plazama pa ja idem vecinom na Lapad ispod hotela Presedent, nekad dva puta dnevno ako rano ustanem i ako je prevruce pa budem od 9-12 13 i od 17 do 19 20 ili ako kasno ustanem ili ako je oblacno odem oko 10 i budem do 17 18 pa dodjem u apartman veceram pa onda busom do starog grada da prohodam po stradunu i na sladoled

Sto ove sve pisem? Da vam kazem da sam odusevljen sa njihovim javnim prevozom! Zove se Libertas. Sve isti autobusi, novi ne znam godiste ali izgledaju novo i moderno. Vozaci su jako uljudni, dotjerani mislim osisani obrijani jednoobrazno obuceni svijetlo plava kosulja kratki rukav, crne pantole na peglu i crne cipele bez obzira sto je vani preko 30 stepeni unutra u svakom busu radi klima u svako doba dana i noci. Kulturni su i obrazovani znaju svi engleski makar onaj minimum za sporazumiti se jer je sad u jeku sezone vise turista nego domacih. Nijednog nisam vidio da pusi u busu, da je bez zuba... karta na trafici je 12 a kod vozaca 15 kn. Sa desne strane volana nalazi se kasa iznad koje je kao tablet na koji vozac nesta prstm otkuca i otvori mu se kasa ispod da vrati kusur putniku. Do toga tj odma kad se udje u bus na prednja vrata do te kase je elektricni ponistivac kao kod nas u tramvaju onaj zeleni samo sto je kod njih zuti. Vozac uvijek otvara prvo prva vrata da svi udju ponist
User avatar
Truba
Posts: 81781
Joined: 17/03/2004 09:36
Location: Vizantija

#18331 Re: GRAS se raspada a Vlada ni mukajet

Post by Truba »

imaju li oni sandzaklija :mrgreen:
User avatar
Edin H.
Posts: 47030
Joined: 08/10/2004 22:36
Location: Tirana

#18332 Re: GRAS se raspada a Vlada ni mukajet

Post by Edin H. »

Za one koji ne znaju ovo vam je cikaski zeleni tramvaj na naslovnici drezdenerove knjige. Drezddeneru uzgred cestitam rodjendan. :D

Bio kondukter unutra za malim pultom, kozna sjedista i moglo se pusiti u tramvaju. :D

Dobar bio i za zakaciti se. :zoka:
dresdener78
Posts: 912
Joined: 04/08/2011 09:23
Location: CZ/D/BiH

#18333 Re: GRAS se raspada a Vlada ni mukajet

Post by dresdener78 »

Dobro jutro svima!

walk_M-A-N nije bilo nažalost nikoga, vjerovatno zaboravio navesti da kafica / rakijica nakon šetnje biće na moj račun hahaha :D

Edin H. Hvala puno na čestitkama! Ono sa tim tramvajem, da, bilo je konduktera sve do sedamdesetih, čak i prvi zglobni čehoslovački tramvaji (do danas voze, počevši od garažnog broja 201) su još imali prvih par godina ovako konduktere za pultom.
Bila je jedna iznimka i to linija 4 Ilidža - Željeznička stanica (ako se ne varam, ima tačno u knjizi): Zbog niskog broja putnika se uštedjeli troškovi za konduktera i putnici su plaćali karte direktno kod vozača - koji je i mogao zatvarati zadnja vrata. Za to je nekoliko tramvaja bilo posebno adaptirano i vozili su samo na toj liniji. Naime, zadnjim vratima je kod većine tramvaja rukovao kondukter.

Inače bio prije dolaska u Sarajevo u Beogradu i u Sofiji.
Ukratko dojmovi:
Sofija - bio sam iznenađen i to ugodno, vidi se da su država isto kao i glavni grad siromašni, ali trude se da bude čist, rupe u trotoarima i asfaltnim površinama popravljaju barem improvizirano. JAVNI PREVOZ: Za razliku od "famoznog" Beograda IMAJU METRO, dakle putovati kroz grad je prilično jednostavno. Velika mreža tramvaja i autobusa, par linija trolejbusa: Uveliko kupuju nova vozila, trolejbusi imaju klimu, tramvaji iz Poljske isto, i popravljaju šine na puno pruga.
Karta košta u Sofiji isto kao u Sarajevu = 1,6 leva jedna vožnja (što je tačno 1,6 KM). Dnevna je jeftinja, 4 leva (4 KM), mjesečna opet jeftinja - za sve linije 50 leva, godišnja 365 leva (KM).
Sofija je za mene kao za tramvajskog ludaka bila raj, jer tamo vozi puno tipova tramvaja iz puno gradova Evrope: Prag, Bazel, Lajpcig, Halle... vozila svakako čista, novo lakirana, unutar redovno uklanjaju tragove vandalizma.

Beograd - izvinite ali stalno isti haos i svinec, javni prevoz ekstremno nepregledan, famozna kartica BUSPLUS se plaća ekstra uz samu cijenu karte što se meni baš ne sviđa. Vidi se i nedostatak novca za održavanje i onih najmodernijih tramvaja, npr. sjedišta prljava tako da su nekad bila u krem boji i sada skoro crna od prljavštine... za turistu je jednostavnije hodati pješke ili imati automobil.

Osim toga sam dobio malo "specifičnu" reakciju od beogradskih čitatelja moje knjige: Poglavlje o ratu i opsadi Sarajeva se nije sviđalo s time da "nijedan građanski rat nije bio crno-beli". Ali iskreno, mene u vezi sa ovim baš boli ona stvar...
User avatar
problemnatravunu
Posts: 15636
Joined: 26/10/2014 07:41
Location: Sarajevo

#18334 Re: GRAS se raspada a Vlada ni mukajet

Post by problemnatravunu »

bumerangss wrote:Ljudi ja sam iz Sarajeva ali trenutno ljetujem u Dubrovniku tec 8 dana i svih tih 8 dana ja sam kupovao dnevnu kartu od 30 kn koja vazi 24h od prvog ponistavanja za neogranicen broj voznji.
Odsjeo sam odmah prekoputa autobuske stanice i luke Gruz. Dubrovnik je oskudan sa plazama pa ja idem vecinom na Lapad ispod hotela Presedent, nekad dva puta dnevno ako rano ustanem i ako je prevruce pa budem od 9-12 13 i od 17 do 19 20 ili ako kasno ustanem ili ako je oblacno odem oko 10 i budem do 17 18 pa dodjem u apartman veceram pa onda busom do starog grada da prohodam po stradunu i na sladoled

Sto ove sve pisem? Da vam kazem da sam odusevljen sa njihovim javnim prevozom! Zove se Libertas. Sve isti autobusi, novi ne znam godiste ali izgledaju novo i moderno. Vozaci su jako uljudni, dotjerani mislim osisani obrijani jednoobrazno obuceni svijetlo plava kosulja kratki rukav, crne pantole na peglu i crne cipele bez obzira sto je vani preko 30 stepeni unutra u svakom busu radi klima u svako doba dana i noci. Kulturni su i obrazovani znaju svi engleski makar onaj minimum za sporazumiti se jer je sad u jeku sezone vise turista nego domacih. Nijednog nisam vidio da pusi u busu, da je bez zuba... karta na trafici je 12 a kod vozaca 15 kn. Sa desne strane volana nalazi se kasa iznad koje je kao tablet na koji vozac nesta prstm otkuca i otvori mu se kasa ispod da vrati kusur putniku. Do toga tj odma kad se udje u bus na prednja vrata do te kase je elektricni ponistivac kao kod nas u tramvaju onaj zeleni samo sto je kod njih zuti. Vozac uvijek otvara prvo prva vrata da svi udju ponist
Tako slično svi pišu, gdje god da odu iz Sa, pa čak i oni iz Sa koji koriste usluge Centrotransa, i to je to, poznata je namjena Grasa od rata i njegova uloga u smislu pljačke javnih dobara, izvlačenja keša, upošljavanja poslušnika itd itd , njima samo kao sporedna djelatnost dodje to što obavljaju nazovi javni gradski prevoz gradjana glavnog grada :jbt:
User avatar
trambusek88
Posts: 4808
Joined: 03/10/2009 23:51

#18335 Re: GRAS se raspada a Vlada ni mukajet

Post by trambusek88 »

Kao što sam i pretpostavljao poskupiće samo subvencionirane karte. 2-6KM, a kupon za nezaposlene koji nije subvencioniran od kantona poskupiće za 12KM tj duplo.

Što se tiče pojedinačnih karata, poskupiće samo komercijala na 2.00KM
Pojedinačne i građanske (radničke) će ostati na dosadašnjem nivou.

Očekuje se povećanje prihoda za nekih 2.500.000KM godišnje.
User avatar
mayab
Posts: 27180
Joined: 06/03/2008 13:00
Location: SARAJEVO

#18336 Re: GRAS se raspada a Vlada ni mukajet

Post by mayab »

trambusek88 wrote:Kao što sam i pretpostavljao poskupiće samo subvencionirane karte. 2-6KM, a kupon za nezaposlene koji nije subvencioniran od kantona poskupiće za 12KM tj duplo.

Što se tiče pojedinačnih karata, poskupiće samo komercijala na 2.00KM
Pojedinačne i građanske (radničke) će ostati na dosadašnjem nivou.

Očekuje se povećanje prihoda za nekih 2.500.000KM godišnje.
Mašala , eto kapitala za manipulisanje :dance: :sampanjac: :pijani: :serbo:
User avatar
man_464
Posts: 1554
Joined: 11/09/2014 20:27
Location: Sarajevo - Novi grad
Contact:

#18337 Re: GRAS se raspada a Vlada ni mukajet

Post by man_464 »

bumerangss wrote:Ljudi ja sam iz Sarajeva ali trenutno ljetujem u Dubrovniku tec 8 dana i svih tih 8 dana ja sam kupovao dnevnu kartu od 30 kn koja vazi 24h od prvog ponistavanja za neogranicen broj voznji.
Odsjeo sam odmah prekoputa autobuske stanice i luke Gruz. Dubrovnik je oskudan sa plazama pa ja idem vecinom na Lapad ispod hotela Presedent, nekad dva puta dnevno ako rano ustanem i ako je prevruce pa budem od 9-12 13 i od 17 do 19 20 ili ako kasno ustanem ili ako je oblacno odem oko 10 i budem do 17 18 pa dodjem u apartman veceram pa onda busom do starog grada da prohodam po stradunu i na sladoled

Sto ove sve pisem? Da vam kazem da sam odusevljen sa njihovim javnim prevozom! Zove se Libertas. Sve isti autobusi, novi ne znam godiste ali izgledaju novo i moderno. Vozaci su jako uljudni, dotjerani mislim osisani obrijani jednoobrazno obuceni svijetlo plava kosulja kratki rukav, crne pantole na peglu i crne cipele bez obzira sto je vani preko 30 stepeni unutra u svakom busu radi klima u svako doba dana i noci. Kulturni su i obrazovani znaju svi engleski makar onaj minimum za sporazumiti se jer je sad u jeku sezone vise turista nego domacih. Nijednog nisam vidio da pusi u busu, da je bez zuba... karta na trafici je 12 a kod vozaca 15 kn. Sa desne strane volana nalazi se kasa iznad koje je kao tablet na koji vozac nesta prstm otkuca i otvori mu se kasa ispod da vrati kusur putniku. Do toga tj odma kad se udje u bus na prednja vrata do te kase je elektricni ponistivac kao kod nas u tramvaju onaj zeleni samo sto je kod njih zuti. Vozac uvijek otvara prvo prva vrata da svi udju ponist
Libertas je beton. Vozila su velikom vecinom MAN lions City i ima ih iz 2010 i 2015..... Ima par klasika nešto starijih ali rijetko i poneki oldtajmer iz 80tih... Naravno svi besprijekorno cisti i utegnuti ali je i stanovnistvo jako jako obazrivo i pazljivo.
User avatar
Sodom1
Posts: 4886
Joined: 15/05/2013 02:00
Location: zivot je sranje

#18338 Re: GRAS se raspada a Vlada ni mukajet

Post by Sodom1 »

Toliko su pazljivi i obazrivi da ne treba ni cistiti :)
Ti usra i sefa i stanicu sto se kaze :mrgreen: ,
User avatar
man_464
Posts: 1554
Joined: 11/09/2014 20:27
Location: Sarajevo - Novi grad
Contact:

#18339 Re: GRAS se raspada a Vlada ni mukajet

Post by man_464 »

Vozila se moraju redovito čistiti, ali isto tako od građana se očekuje da se civilizirano i uljudno ponašaju.
Već danas sam se vozio u par tramvaja koji su detaljno očišćeni - ima se šta vidjeti - podobro ispisani.

Poenta - ima li smisla čistiti i strugati grafite - NEMA!
Neotesana stoka opet uništava i nema smisla ribati. Vozila treba oprati podove, obrisati prašinu i sjedala. Grafite ne skidati jer već sutra ponovo osvanu novi - sizifov posao.

Što se tiče Dubrovnika. Struktura stanovništva je takva da puno više vode brigu o onome u čemu se voze - jer je lijepo voziti se u novom. Jok, kod nas prvo šta nauči kad krene u srednju je da se potpiše u tramvaju/autobusu. Naime Split ima slične probleme kao i Sarajevo - vozila su masovno vandalizirana do neprepoznatljivosti - a imaju prilično modernije i novije autobuse od nas. Rijeka sa druge strane potpuno drugi svijet, sličniji Dubrovniku. No da ne idem u OT.

Ja samo tvrdim da je jako drsko da neko uđe u potpuno čist i oriban tramvaj i uništi svojim škrabotinama. Mislim da prvo to nisu zaslužili savjesni građani koji ne uništavaju imovinu, a drugo ni ljudi koji su sredili i oribali vozila. :thumbup:
User avatar
man_464
Posts: 1554
Joined: 11/09/2014 20:27
Location: Sarajevo - Novi grad
Contact:

#18340 Re: GRAS se raspada a Vlada ni mukajet

Post by man_464 »

trambusek88 wrote:Kao što sam i pretpostavljao poskupiće samo subvencionirane karte. 2-6KM, a kupon za nezaposlene koji nije subvencioniran od kantona poskupiće za 12KM tj duplo.

Što se tiče pojedinačnih karata, poskupiće samo komercijala na 2.00KM
Pojedinačne i građanske (radničke) će ostati na dosadašnjem nivou.

Očekuje se povećanje prihoda za nekih 2.500.000KM godišnje.
Potpuno opravdano. Komercijala i treba da bude skuplja jer se svaka "šuša" počela vozikati. Na komercijali su prije isključivo vozila SOLO vozila kako to i priliči liniji koja se kreće po džungli od saobraćaja na glavnoj "džadi". Ostali kuponi treba da poskupe srazmjerno. Npr studentki kuponi - koje i ja kupujem su bagatela jer nije fer da neko ko ide iz Tarčina plaća 16 KM mjesečno i neko od Otoke do Kampusa npr. Đačke imaju zone pa je tako A zona 16KM, a ostale zone srazmjerno kilometrima raste cijena.

Sve subvencionirane i trebaju da poskupe i da se ukinu besplatne karte. To nema, ama baš, nigdje na svijetu. Radnički treba zaokružiti na 55 i taman.
User avatar
bach
Posts: 3478
Joined: 05/11/2005 11:52

#18341 Re: GRAS se raspada a Vlada ni mukajet

Post by bach »

A da se uvede godišnja karta od 365 KM?
bumerangss
Posts: 4476
Joined: 12/01/2015 16:47

#18342 Re: GRAS se raspada a Vlada ni mukajet

Post by bumerangss »

man_464 wrote:
bumerangss wrote:Ljudi ja sam iz Sarajeva ali trenutno ljetujem u Dubrovniku tec 8 dana i svih tih 8 dana ja sam kupovao dnevnu kartu od 30 kn koja vazi 24h od prvog ponistavanja za neogranicen broj voznji.
Odsjeo sam odmah prekoputa autobuske stanice i luke Gruz. Dubrovnik je oskudan sa plazama pa ja idem vecinom na Lapad ispod hotela Presedent, nekad dva puta dnevno ako rano ustanem i ako je prevruce pa budem od 9-12 13 i od 17 do 19 20 ili ako kasno ustanem ili ako je oblacno odem oko 10 i budem do 17 18 pa dodjem u apartman veceram pa onda busom do starog grada da prohodam po stradunu i na sladoled

Sto ove sve pisem? Da vam kazem da sam odusevljen sa njihovim javnim prevozom! Zove se Libertas. Sve isti autobusi, novi ne znam godiste ali izgledaju novo i moderno. Vozaci su jako uljudni, dotjerani mislim osisani obrijani jednoobrazno obuceni svijetlo plava kosulja kratki rukav, crne pantole na peglu i crne cipele bez obzira sto je vani preko 30 stepeni unutra u svakom busu radi klima u svako doba dana i noci. Kulturni su i obrazovani znaju svi engleski makar onaj minimum za sporazumiti se jer je sad u jeku sezone vise turista nego domacih. Nijednog nisam vidio da pusi u busu, da je bez zuba... karta na trafici je 12 a kod vozaca 15 kn. Sa desne strane volana nalazi se kasa iznad koje je kao tablet na koji vozac nesta prstm otkuca i otvori mu se kasa ispod da vrati kusur putniku. Do toga tj odma kad se udje u bus na prednja vrata do te kase je elektricni ponistivac kao kod nas u tramvaju onaj zeleni samo sto je kod njih zuti. Vozac uvijek otvara prvo prva vrata da svi udju ponist
Libertas je beton. Vozila su velikom vecinom MAN lions City i ima ih iz 2010 i 2015..... Ima par klasika nešto starijih ali rijetko i poneki oldtajmer iz 80tih... Naravno svi besprijekorno cisti i utegnuti ali je i stanovnistvo jako jako obazrivo i pazljivo.
Sinoc sam zaspao u pola teksta :D

Da, domace stanovnistvo se ponasa bas domacinski prema svemu pa i prema busevkma. Nigdje nisam vidio ni crtice markera da je isarano a kamoli da je sta poderano. Vidio sam na kolodvoru par starijih modela ali vjerovatno voze prigradske ner ni u jedan nisam sjeo a vozao sam se dosta po gradu da upoznam naselja Gruž, Nuncijata, Mokušica, Viktkrija, Hotel Palace, Bolnica... i svi voze do Pile tj do ulaza u Stari grad i tu je sad ludnica od turista. Linija br 6 Pile - Babin kuk saobraca svakih 10 minuta od 9 pa do 01:00 a iza toga svako 20 minuta do 02:30 a ujutru pocinje u 5:00 Grad vrvi skoro 24 sata.
Domace stanovnistvo nije divlje kao kod nas jer jos nikog nisam vidio da uleti na druga treca vrata nego svi cekaju da udju na prva kolika god da je guzva. I stranci isto tako. Niko nikad nije mahnuo vozacu da mu otvori vrata kad je bus vec krenuo kao sto kod nas izlijecu pred bus i stopiraju kao da je taxi.
Domaci svi imaju valjda mjesecne koje samo prislone uz ponistivac i on pisne "bip" :D da je karta ok i svi se ukrcaju za minutu. Isto tako vozac kad dodje na zadnju stanicu ne otvara prva vrata vec samo druga i treca. Ali klima me odusevila! Znate koji je merak uci s vana sa 34 35 na unutarnjih mozda 23 24 stepena iako se vrata otvaraju prilicno cesto. Ako mi sta naumpadne jos napisat cu
bumerangss
Posts: 4476
Joined: 12/01/2015 16:47

#18343 Re: GRAS se raspada a Vlada ni mukajet

Post by bumerangss »

man_464 wrote:
trambusek88 wrote:Kao što sam i pretpostavljao poskupiće samo subvencionirane karte. 2-6KM, a kupon za nezaposlene koji nije subvencioniran od kantona poskupiće za 12KM tj duplo.

Što se tiče pojedinačnih karata, poskupiće samo komercijala na 2.00KM
Pojedinačne i građanske (radničke) će ostati na dosadašnjem nivou.

Očekuje se povećanje prihoda za nekih 2.500.000KM godišnje.
Potpuno opravdano. Komercijala i treba da bude skuplja jer se svaka "šuša" počela vozikati. Na komercijali su prije isključivo vozila SOLO vozila kako to i priliči liniji koja se kreće po džungli od saobraćaja na glavnoj "džadi". Ostali kuponi treba da poskupe srazmjerno. Npr studentki kuponi - koje i ja kupujem su bagatela jer nije fer da neko ko ide iz Tarčina plaća 16 KM mjesečno i neko od Otoke do Kampusa npr. Đačke imaju zone pa je tako A zona 16KM, a ostale zone srazmjerno kilometrima raste cijena.

Sve subvencionirane i trebaju da poskupe i da se ukinu besplatne karte. To nema, ama baš, nigdje na svijetu. Radnički treba zaokružiti na 55 i taman.
Je li radis u GRAS-u? :D ok slazem se da treba da poskupe neke subvencije npr penzioner koliko znam sa najvecom penzijom od 2100 KM placa kupon od 14 KM!!!! Njima ne treba nikakva subvencija nego nek placaju radnicki od 53 KM i taj kupon ne bi trebao da poskupi jer se gospoda voza autima a zamo fukare sa platom do 700 800 km u koje spadam i ja se vozaju GRAS-om
Za ko.erciju se slazem da treba da poskupi
User avatar
man_464
Posts: 1554
Joined: 11/09/2014 20:27
Location: Sarajevo - Novi grad
Contact:

#18344 Re: GRAS se raspada a Vlada ni mukajet

Post by man_464 »

Ma sta ti je...hahaha ja sam zapravo Prinudni upravnik. Hahahaha

Jes vidio kako narod ceka u redu da udje u bus. Zivio Libertas. Kad bi ti kod nas tako. Odmah psovanje sto nije otvorio sva vrata.

Sto se tice penzionerskih. Trebaju da koštaju srazmjerno visini penzije. Ko ima penziju vecu od prosječna plate u BiH treba da plati punu cijenu.
upsy_daisy
Posts: 639
Joined: 04/01/2016 15:26

#18345 Re: GRAS se raspada a Vlada ni mukajet

Post by upsy_daisy »

dresdener78 wrote:Dobro jutro svima!

walk_M-A-N nije bilo nažalost nikoga, vjerovatno zaboravio navesti da kafica / rakijica nakon šetnje biće na moj račun hahaha :D

Edin H. Hvala puno na čestitkama! Ono sa tim tramvajem, da, bilo je konduktera sve do sedamdesetih, čak i prvi zglobni čehoslovački tramvaji (do danas voze, počevši od garažnog broja 201) su još imali prvih par godina ovako konduktere za pultom.
Bila je jedna iznimka i to linija 4 Ilidža - Željeznička stanica (ako se ne varam, ima tačno u knjizi): Zbog niskog broja putnika se uštedjeli troškovi za konduktera i putnici su plaćali karte direktno kod vozača - koji je i mogao zatvarati zadnja vrata. Za to je nekoliko tramvaja bilo posebno adaptirano i vozili su samo na toj liniji. Naime, zadnjim vratima je kod većine tramvaja rukovao kondukter.

Inače bio prije dolaska u Sarajevo u Beogradu i u Sofiji.
Ukratko dojmovi:
Sofija - bio sam iznenađen i to ugodno, vidi se da su država isto kao i glavni grad siromašni, ali trude se da bude čist, rupe u trotoarima i asfaltnim površinama popravljaju barem improvizirano. JAVNI PREVOZ: Za razliku od "famoznog" Beograda IMAJU METRO, dakle putovati kroz grad je prilično jednostavno. Velika mreža tramvaja i autobusa, par linija trolejbusa: Uveliko kupuju nova vozila, trolejbusi imaju klimu, tramvaji iz Poljske isto, i popravljaju šine na puno pruga.
Karta košta u Sofiji isto kao u Sarajevu = 1,6 leva jedna vožnja (što je tačno 1,6 KM). Dnevna je jeftinja, 4 leva (4 KM), mjesečna opet jeftinja - za sve linije 50 leva, godišnja 365 leva (KM).
Sofija je za mene kao za tramvajskog ludaka bila raj, jer tamo vozi puno tipova tramvaja iz puno gradova Evrope: Prag, Bazel, Lajpcig, Halle... vozila svakako čista, novo lakirana, unutar redovno uklanjaju tragove vandalizma.

Beograd - izvinite ali stalno isti haos i svinec, javni prevoz ekstremno nepregledan, famozna kartica BUSPLUS se plaća ekstra uz samu cijenu karte što se meni baš ne sviđa. Vidi se i nedostatak novca za održavanje i onih najmodernijih tramvaja, npr. sjedišta prljava tako da su nekad bila u krem boji i sada skoro crna od prljavštine... za turistu je jednostavnije hodati pješke ili imati automobil.

Osim toga sam dobio malo "specifičnu" reakciju od beogradskih čitatelja moje knjige: Poglavlje o ratu i opsadi Sarajeva se nije sviđalo s time da "nijedan građanski rat nije bio crno-beli". Ali iskreno, mene u vezi sa ovim baš boli ona stvar...
Možeš li molim te pismeno izložiti temu u kratkim crtama, bar?
Hvala, tema je jako jako interesantna, baš glupo da nije niko bio!
Ja nisam znala.
User avatar
drndalo
Posts: 22823
Joined: 26/06/2006 16:34
Location: Sarajevo

#18346 Re: GRAS se raspada a Vlada ni mukajet

Post by drndalo »

man_464 wrote:Vozila se moraju redovito čistiti, ali isto tako od građana se očekuje da se civilizirano i uljudno ponašaju.
Već danas sam se vozio u par tramvaja koji su detaljno očišćeni - ima se šta vidjeti - podobro ispisani.

Poenta - ima li smisla čistiti i strugati grafite - NEMA!
Neotesana stoka opet uništava i nema smisla ribati. Vozila treba oprati podove, obrisati prašinu i sjedala. Grafite ne skidati jer već sutra ponovo osvanu novi - sizifov posao.
Evo i ideje sta mogu raditi revizori (svih 3800 njih), osim stajati na stanici ispred vrata... Umjesto da stoje 4 kom. na stanici, mogli bi po 2 se stalno vozati u tramvaju, jedan sprijeda, drugi straga, stalno kontrolisati karte novopridoslim putnicima, i kontrolisati vandalizam u nastanku... Svakako imaju crne uniforme kao zastitari, neka i stite imovinu na kojoj zaradjuju platu... Ne moraju se tuci s putnicima, ali im srediti vezu sa Policijom, i za najmanju stetu zvati policiju i privoditi i djecu i odrasle, i poceti naplacivati, jal' od roditelja, jal' od njih...
dresdener78
Posts: 912
Joined: 04/08/2011 09:23
Location: CZ/D/BiH

#18347 Re: GRAS se raspada a Vlada ni mukajet

Post by dresdener78 »

upsy_daisy wrote:
Možeš li molim te pismeno izložiti temu u kratkim crtama, bar?
Hvala, tema je jako jako interesantna, baš glupo da nije niko bio!
Ja nisam znala.
Zdravo! Samo da pitam koju temu tačno želiš da izložim? :) Javni prevoz u Sofiji/Beogradu ili ono sa time kako "propaganda" u Srbiji kaže drugačije nego naša sarajevska knjiga? :)
upsy_daisy
Posts: 639
Joined: 04/01/2016 15:26

#18348 Re: GRAS se raspada a Vlada ni mukajet

Post by upsy_daisy »

dresdener78 wrote:
upsy_daisy wrote:
Možeš li molim te pismeno izložiti temu u kratkim crtama, bar?
Hvala, tema je jako jako interesantna, baš glupo da nije niko bio!
Ja nisam znala.
Zdravo! Samo da pitam koju temu tačno želiš da izložim? :) Javni prevoz u Sofiji/Beogradu ili ono sa time kako "propaganda" u Srbiji kaže drugačije nego naša sarajevska knjiga? :)
Temu '"šta nije normalno u javnom prevozu al' vi ste već naviknuti na to"
User avatar
man_464
Posts: 1554
Joined: 11/09/2014 20:27
Location: Sarajevo - Novi grad
Contact:

#18349 Re: GRAS se raspada a Vlada ni mukajet

Post by man_464 »

bach wrote:A da se uvede godišnja karta od 365 KM?
Naravno da ne može. Ima već godišnja i košta 766KM i važi u sve 4 zone i kosi lift.

Može samo da bude godišnja a da važi samo u A zoni pa da se razmisli o cijeni od cca 500 KM.
drndalo wrote: Evo i ideje sta mogu raditi revizori (svih 3800 njih), osim stajati na stanici ispred vrata... Umjesto da stoje 4 kom. na stanici, mogli bi po 2 se stalno vozati u tramvaju, jedan sprijeda, drugi straga, stalno kontrolisati karte novopridoslim putnicima, i kontrolisati vandalizam u nastanku... Svakako imaju crne uniforme kao zastitari, neka i stite imovinu na kojoj zaradjuju platu... Ne moraju se tuci s putnicima, ali im srediti vezu sa Policijom, i za najmanju stetu zvati policiju i privoditi i djecu i odrasle, i poceti naplacivati, jal' od roditelja, jal' od njih...
Zaposlenih u kontroli naplate ima 10 timova po 4 čovjeka u tramvajskom sektoru. Na trolama manje svakako Ima nešto "fiksnih" koji ne šetaju po vozilima već rade na terminalu - npr Ilidža i Otoka. Nema potreba manipulirati ciframa iako je navedeni broj očito bio čist sarkazam.

Treba kontrolu neprekidnu vršiti na stanici kod Kampusa jer je MUP blizu. Nemaš karte ajmo sine doplatna 26 + 50 kazne. Izvoli.

Slažem se da bi po jedan uposlenik mogao biti uvijek prisutan u vozilu i kontrolisati da li ima vandalizma i slično, no takva kontrola je nemoguće u ogromnim gužvama koje vladaju. Plus odakle nam kontrolora za 45 tramvaja, 27 trolejbusa, 30 minibusa i oko 65 autobusa koliko izlazi u špici kad je zimski red vožnje - naravno broj pomnoži sa 2 jer nije radno vrijeme 18 sati već 8.
User avatar
Quaresma
Posts: 6696
Joined: 19/07/2010 16:37

#18350 Re: GRAS se raspada a Vlada ni mukajet

Post by Quaresma »

ne znam jesam li pitao, koliko ima onih sada turskih tramvaja? da li su svi u pogonu? da li mogu biti svi u pogonu istovremeno?


kad onaj jedan naidje, valja glave
Post Reply