Ma pusti Google, ima daleko boljih nacina monetizacije. Kao sto rekoh, prodaja sopstvenog proizvoda, konsultantske usluga, affiliate marketing itd itd.Fox_Fox wrote:Počeo sam i ja sa Amazonom dok čekam da Google smanji pravilapinkman wrote:Ja sam imao jedan sajt uzeo samo jednu isplatu od 70€ i banovali su sajt, a nisam uopste krsio ToS, vec eto..
Ja pretpostavljam da je to zato sto sam jednom na fakultetu radio seminarski sa kolegom koji je imao nekakve glupe sajtove gdje je ljude privlacio na sajt putem FB stranica (clickbait), te je krsio ToS. Problem je sto sam se logovao na svoj account a posto je bila ista IP adresa, mislim da je to razlog.
Google je odbio zalbu, ali to je podavno bilo i sad uopste ne bih se bavio Google AdSense, vec ima daleko boljih affiliate kanala (Amazon npr.), ali to samo ako vam je sajt na engleskom. Takodjer, najbolje bi vam bilo da pisete na engleskom jeziku, a da onda prodajete nesto tipa eBook ili tako nesto.
Pogledajte nutritionsecrets.com kako covjek radi. Iza toga stoji najjaci tip u digital marketingu - Neil Patel.
Kakva su tvoja iskustva sa Amazonom? Da li se može zaraditi bar prosječna plata u BiH ili se radi samo o sitnoj dodatnoj zaradi?
Sto se tice Amazona, zavisi odakle su ti posjetioci. Najbolje bi bilo iz USA da su i onda bi trebalo biti OK.
Generalno, Neil Patel (ali i svi ostali) kazu da sa B2C (Business-to-consumer tj. kad ti je publika sira narodna masa) modelom za svakih 1.000.000 posjeta mozes zaraditi oko $80,000 - $100,000, pa sad podijeli sa 10x ili 100x da vidis koliko mozes uzeti za 100k posjeta. Sve na mjesecnom nivou. Ako imas par stotina posjeta mjesecno, onda se nemas cemu nadati.
E sad, ako ides na B2B (business-to-business) tj. gdje se obracas drugim kompanijama tako sto npr. pises o digitalnom marketingu, onda ti treba 10x manje posjeta za $100,000 tj. svakih 100.000 posjeta donosi $80,000 - $100,000 mjesecno, ali je ovdje nacin monetizacije npr. da imas neki sopstveni proizvod koji prodajes $50 mjesecno. Moze biti i neki kurs, aplikacija itd.
Sta se ovdje desava?
Imas 100k posjeta i prikupis 2-3% emailova putem raznih trikova (modal dialog, content upgrade, download free eBook, itd.) i to je mjesecno 2.000 - 3.000 newsletter subscribera, a email marketing je jos uvijek najefikasniji. I onda kod tih 2-3 hiljade ljudi polako gradis svoj autoritet, predstavljas se kao ekspert, i nudis svoj proizvod koji naplacujes $50 mjesecno.
Od tih 2-3 hiljade ljudi 2-3% kupi tvoj proizvod to je 40 - 60 pretplata, sto znaci da ti je MRR (monthly recurring revenue) $2,000 - $3,000. E sad, iduci mjesec imas novih 100k unique visitora i onda ti MRR nije 2-3 hiljade vec 4-6 hiljada, onaj tamo mjesec 6-8 hiljada i tako nakon nekog vremena narastes na ogromnu cifru.
Dalje, svaki mjesec ce 2-3% uraditi cancel subscriptiona, sto znaci da ti je to kao masa snijega, gdje moras stalno lopatat da se ne bi snijeg istopio
Naravno, tu ima sad trikova, A/B testova i sl. kako bi onaj procenat povecao itd, iako bi onih 2-3% sto kupe zapravo trebalo biti barem 5% itd. Dakle, kad imas 100k B2B visitora, nakon nekog vremena to ce i doci na $100k mjesecno.
Da B2B blog ima 100k visitora top ekspertima treba jedno godina i po dana aktivnog rada, tako da to ne realno ne mozes dosegnuti za 3-5 godina minimum. Zavisi sve. Razlog zasto ti treba 10x manje posjeta za istu kolicinu u B2B je u tome sto ako pises o temama koje pretrazuju poslovni ljudi, je u tome sto oni imaju veci buying power, nego sire narodne mase kad npr. neka cura cita tekst o pravljenju frizure za vjencanje Njoj je daleko teze nesto prodati.
Dakle, moj savjet ti je da:
1. Pises duge tekstove jer ima puno fraza koje mogu rangirati (long-tail keywords). Sve na engleskom naravno, i minimum 3-4k rijeci.
2. Pises cesto
3. Skupljas emailove i saljes newsletter
4. Kad dodjes do neke posjecenosti, misli o monetizaciji
5. Kad pocnes monetizirati, gledaj kakav tip tekstova donosi najvise novca, itd tj. sve treba mjeriti sa Google Analytics i po mogucnosti Mixpanel i Kissmetrics (koje su komercijalni SaaS proizvodi).
6. Skupljas linkove jer je to jos uvijek najjaci ranking faktor. Naravno, ne mozes ici po forumima i lijepiti linkove vec trebaju dobri, kvalitetni linkovi, a jedini nacin je da nadjes npr tekst gdje neko pise o stvari X koja je komplementarna sa Y a ti imas detaljan tekst o temi Y, pa mu posaljes email i kazes: hej pisao si o tome, a ja imam Y tekst, ako mislis da valja, pa da updejtujes svoj tekst i tako to.
Ovo je sve igra velikih brojeva i 2-3% ce da te linka. Npr. imas tekst How to start a blog i ne mozes rangirati dobro kad je tvoj sajt optimiziran, responsive, imas SSL, h1 tag itd itd. jer to i konkurenti imaju. Mora nesto da prevagne a to su linkovi. Ako taj How to start a blog tekst linkaju sajtovi tipa Forbes, Mashable itd. onda ti nemas sta raditi u vrhu jer je fakticki link na sajtu Forbes kao glas sajta Forbes za sajt XYZ.
To je to ukratko..