Film Gibsonov "Pasija" iz ugla Katolika,Pravoslavaca, Muslimana i Židova!

Rasprave o vjerskim temama.

Moderator: Bloo

mariner
Posts: 363
Joined: 18/03/2011 19:39
Location: Los Rajvos

#126 Re: Film Gibsonov "Pasija" iz ugla Katolika,Pravoslavaca, Muslimana i Židova!

Post by mariner »

This movie nisam gledo.
Ako je isus u filmu razapet na dvije grede u obliku slova T film valja, ako je razapet na dvije grede u obliku krsta + film ne vrijedi gledati.
User avatar
tranquil
Posts: 6638
Joined: 11/08/2007 00:55
Location: Mare Tranquillitatis

#127 Re: Film Gibsonov "Pasija" iz ugla Katolika,Pravoslavaca, Muslimana i Židova!

Post by tranquil »

mariner wrote:This movie nisam gledo.
Ako je isus u filmu razapet na dvije grede u obliku slova T film valja, ako je razapet na dvije grede u obliku krsta + film ne vrijedi gledati.
Istina jeste da su Rimljani u to doba radili sa raspećem u obliku slova T, ali ne zaboravimo da je u konkretnom slučaju natpis "INRI" morao biti zakačen za nešto. A navesti to kao kriterij kvalitete filma je pomalo čudno. Čak i da je taj detalj bio drugačiji, ovaj film bi ostao ono što jeste - snuff smeće koje jeftino peca emocije hrišćana.
mariner
Posts: 363
Joined: 18/03/2011 19:39
Location: Los Rajvos

#128 Re: Film Gibsonov "Pasija" iz ugla Katolika,Pravoslavaca, Muslimana i Židova!

Post by mariner »

Pogledaj u filmu Benhur kako se tabla postavlja.

Poenta moje price je da naucim ljude, citaoce, zainteresirane za saznanjem da efekat atmosfere zakrivljuje realnost. SLIKE su ono sto daje pojacavanje osjecanja. Kad je neko ljut na nekog kaze: zgazicu ga ko crva.. Ova slika omogucava da pojaca emocije i da se bolje izrazi i uoblici dozivljaj.
Isto tako umjetnici slikarstva i kiparstva u religiji obmanjuju ljude narocito vjernike servirajuci zablude da ne kazem laz. Ikone se gotovo redovno crtaju raspece na krstu a ne na T gredama. Filmovi su opasna zamka I ozbiljno obmanjuju svojom atmosferom u mnogo cemu.
Neko ovo ne vidi a nekog uopste ne interesuje ali ima i onih koje itekako interesuje.
U religiji je inace sve kontradiktorno.
patriot_1
Posts: 2639
Joined: 09/05/2015 20:49

#129 Re: Film Gibsonov "Pasija" iz ugla Katolika,Pravoslavaca, Muslimana i Židova!

Post by patriot_1 »

mariner wrote:Pogledaj u filmu Benhur kako se tabla postavlja.

Poenta moje price je da naucim ljude, citaoce, zainteresirane za saznanjem da efekat atmosfere zakrivljuje realnost. SLIKE su ono sto daje pojacavanje osjecanja. Kad je neko ljut na nekog kaze: zgazicu ga ko crva.. Ova slika omogucava da pojaca emocije i da se bolje izrazi i uoblici dozivljaj.
Isto tako umjetnici slikarstva i kiparstva u religiji obmanjuju ljude narocito vjernike servirajuci zablude da ne kazem laz. Ikone se gotovo redovno crtaju raspece na krstu a ne na T gredama. Filmovi su opasna zamka I ozbiljno obmanjuju svojom atmosferom u mnogo cemu.
Neko ovo ne vidi a nekog uopste ne interesuje ali ima i onih koje itekako interesuje.
U religiji je inace sve kontradiktorno.
Dali je uopće jako bitno jeli kiž bio ovakav kakvim ga danas smatramo ili u obliku slova T?Raspeće se je dogodilo,to je bitno!I sve vezano uz raspeće je istina,ne vidim nikakav razlog da bi očevidci lagali!Uostalom,kao predani vjernici kakvi su bili,svjesni su da je laž grijeh!
User avatar
tranquil
Posts: 6638
Joined: 11/08/2007 00:55
Location: Mare Tranquillitatis

#130 Re: Film Gibsonov "Pasija" iz ugla Katolika,Pravoslavaca, Muslimana i Židova!

Post by tranquil »

mariner wrote:Pogledaj u filmu Benhur kako se tabla postavlja.

Poenta moje price je da naucim ljude, citaoce, zainteresirane za saznanjem da efekat atmosfere zakrivljuje realnost. SLIKE su ono sto daje pojacavanje osjecanja. Kad je neko ljut na nekog kaze: zgazicu ga ko crva.. Ova slika omogucava da pojaca emocije i da se bolje izrazi i uoblici dozivljaj.
Isto tako umjetnici slikarstva i kiparstva u religiji obmanjuju ljude narocito vjernike servirajuci zablude da ne kazem laz. Ikone se gotovo redovno crtaju raspece na krstu a ne na T gredama. Filmovi su opasna zamka I ozbiljno obmanjuju svojom atmosferom u mnogo cemu.
Neko ovo ne vidi a nekog uopste ne interesuje ali ima i onih koje itekako interesuje.
U religiji je inace sve kontradiktorno.
Ne znam na koji Ben Hur misliš, starog sam gledao davno a novog nikako, ali evo pogledah sliku iz mog omiljenog filma o Isusu, Scorsese-ovog "Posljednjeg iskušenja", isti takav krst kakav opisuješ, tako da shvatam poentu oko oblika krsta:

Image

Dodatno, u ovom filmu se vidi razapinjanje sa "zgrčenim nogama", a baš sam nedavno pročitao referencu da su razapinjanja stvarno tako rađena, plus što bi se razapetoj osobi polomili članci na nogama (umrli bi od krvarenja iz polomljenih nogu). Istina, to sam čitao ponovo u fikcijskom djelu, Saramagovom "Jevanđelju po Isusu Hristu", koje ipak u svojim čestim digresijama često ide u objašnjavanja o životu i običajima u tom vremenu na tom prostoru, i ta objašnjenja često nisu u skladu sa onim što "učimo" iz pop-kulture, tako da izgleda kao da je pisac obavio zadaću istraživanja historije (za razliku od mnogih režisera religijskih filmova).

Međutim, čitajući SAMO Bibliju, bez bilo kakvog komentara historičara ili bilo čega temeljenog na historijskim izvorima, zaista se stiče dojam (koji sam i ja imao), da natpis "INRI" mora da bude postavljen na neki gornji "krak" krsta. Očito sam bio u krivu, i hvala na ispravci i objašnjenju.

Problem sa filmom iz subjecta je da je u pitanju film koji je pokušan da se snimi isključivo na osnovu Biblije, i to na originalnom jeziku. Predstavlja stvari onako kako izgledaju čitajući samo Bibliju, ignorišući historijske izvore po mnogo pitanja, pa tako griješi i po pitanju krsta. Nije to jedini problem ovog filma, za film koji pokušava biti autentičan (sa jezikom), pati od previše drugih problema, npr. Isus je opet dugokosi europski tip, a ne kuštravi Semit, Mariju iz Magdale, mjesta u Palestini glumi Monica Bellucci - ne znam šta su mislili sa tim. Ali čovjek koji je čitao samo Bibliju i očekivao sadržaj samo iz Biblije, biće zadovoljan predstavljenim, a takvi su ciljana publika filma.

Ali najgora stvar u Gibosnovom filmu je što je, uprkos trudu oko jezika i svega, film užasno nasilan i loš, čak i po standardu religijskih filmova.

Da ima neku smislenu radnju vezanu za Isusov život, i da je ponudio nešto originalno nekako bi se prešlo preko historijskih nepreciznosti. Npr. pomenuti Scorseseov film, osim što je snažan i emocionalan, špekuliše sa identitetom u Bibliji neimenovanog Isusovog "najdražeg sljedbenika", ili Isusovim halucinacijama na krstu i razlozima za neke njegove rečenice izgovorene tom prilikom, tako da mi film leži i onda teška srca prelazim preko toga da je svijetli Willem Dafoe Isus, a Harvey Keitel Juda.

Ali Gibsonov film nema nikakvog dodatnog kvaliteta, to je samo dvosatni torture spektatkl. Ne daje ljudima čak ni identifikaciju ni sa Isusovom porukom (čestu u ovakvim filmovima), nego samo identifikaciju sa njegovim mukama, a te muke su, uz pakao koji nije prethodno postojao u Judaizmu, jedan od najjezivijih i najnekorisnijih elemenata hrišćanstva, i koji u historiji ništa dobro nije donijeo ljudima. Moja poenta je da ni tačno historijsko predstavljanje raspeća, ni korektan casting, ne bi pomogli ovom užasnom filmu.
patriot_1
Posts: 2639
Joined: 09/05/2015 20:49

#131 Re: Film Gibsonov "Pasija" iz ugla Katolika,Pravoslavaca, Muslimana i Židova!

Post by patriot_1 »

tranquil wrote:
mariner wrote:Pogledaj u filmu Benhur kako se tabla postavlja.

Poenta moje price je da naucim ljude, citaoce, zainteresirane za saznanjem da efekat atmosfere zakrivljuje realnost. SLIKE su ono sto daje pojacavanje osjecanja. Kad je neko ljut na nekog kaze: zgazicu ga ko crva.. Ova slika omogucava da pojaca emocije i da se bolje izrazi i uoblici dozivljaj.
Isto tako umjetnici slikarstva i kiparstva u religiji obmanjuju ljude narocito vjernike servirajuci zablude da ne kazem laz. Ikone se gotovo redovno crtaju raspece na krstu a ne na T gredama. Filmovi su opasna zamka I ozbiljno obmanjuju svojom atmosferom u mnogo cemu.
Neko ovo ne vidi a nekog uopste ne interesuje ali ima i onih koje itekako interesuje.
U religiji je inace sve kontradiktorno.
Ne znam na koji Ben Hur misliš, starog sam gledao davno a novog nikako, ali evo pogledah sliku iz mog omiljenog filma o Isusu, Scorsese-ovog "Posljednjeg iskušenja", isti takav krst kakav opisuješ, tako da shvatam poentu oko oblika krsta:

Image

Dodatno, u ovom filmu se vidi razapinjanje sa "zgrčenim nogama", a baš sam nedavno pročitao referencu da su razapinjanja stvarno tako rađena, plus što bi se razapetoj osobi polomili članci na nogama (umrli bi od krvarenja iz polomljenih nogu). Istina, to sam čitao ponovo u fikcijskom djelu, Saramagovom "Jevanđelju po Isusu Hristu", koje ipak u svojim čestim digresijama često ide u objašnjavanja o životu i običajima u tom vremenu na tom prostoru, i ta objašnjenja često nisu u skladu sa onim što "učimo" iz pop-kulture, tako da izgleda kao da je pisac obavio zadaću istraživanja historije (za razliku od mnogih režisera religijskih filmova).

Međutim, čitajući SAMO Bibliju, bez bilo kakvog komentara historičara ili bilo čega temeljenog na historijskim izvorima, zaista se stiče dojam (koji sam i ja imao), da natpis "INRI" mora da bude postavljen na neki gornji "krak" krsta. Očito sam bio u krivu, i hvala na ispravci i objašnjenju.

Problem sa filmom iz subjecta je da je u pitanju film koji je pokušan da se snimi isključivo na osnovu Biblije, i to na originalnom jeziku. Predstavlja stvari onako kako izgledaju čitajući samo Bibliju, ignorišući historijske izvore po mnogo pitanja, pa tako griješi i po pitanju krsta. Nije to jedini problem ovog filma, za film koji pokušava biti autentičan (sa jezikom), pati od previše drugih problema, npr. Isus je opet dugokosi europski tip, a ne kuštravi Semit, Mariju iz Magdale, mjesta u Palestini glumi Monica Bellucci - ne znam šta su mislili sa tim. Ali čovjek koji je čitao samo Bibliju i očekivao sadržaj samo iz Biblije, biće zadovoljan predstavljenim, a takvi su ciljana publika filma.

Ali najgora stvar u Gibosnovom filmu je što je, uprkos trudu oko jezika i svega, film užasno nasilan i loš, čak i po standardu religijskih filmova.

Da ima neku smislenu radnju vezanu za Isusov život, i da je ponudio nešto originalno nekako bi se prešlo preko historijskih nepreciznosti. Npr. pomenuti Scorseseov film, osim što je snažan i emocionalan, špekuliše sa identitetom u Bibliji neimenovanog Isusovog "najdražeg sljedbenika", ili Isusovim halucinacijama na krstu i razlozima za neke njegove rečenice izgovorene tom prilikom, tako da mi film leži i onda teška srca prelazim preko toga da je svijetli Willem Dafoe Isus, a Harvey Keitel Juda.

Ali Gibsonov film nema nikakvog dodatnog kvaliteta, to je samo dvosatni torture spektatkl. Ne daje ljudima čak ni identifikaciju ni sa Isusovom porukom (čestu u ovakvim filmovima), nego samo identifikaciju sa njegovim mukama, a te muke su, uz pakao koji nije prethodno postojao u Judaizmu, jedan od najjezivijih i najnekorisnijih elemenata hrišćanstva, i koji u historiji ništa dobro nije donijeo ljudima. Moja poenta je da ni tačno historijsko predstavljanje raspeća, ni korektan casting, ne bi pomogli ovom užasnom filmu.
Pasija (eng. The Passion of the Christ) je američki film iz 2004.. Redatelj je Mel Gibson. U filmu se govori aramejski, hebrejski i latinski jezik. Imao je tri nominacije za filmsku nagradu Oscar. Sniman je u Italiji, u gradu Matera i Craco, u regiji Basilicata, i u studijima Cinecittà, u okolici Rima.
mariner
Posts: 363
Joined: 18/03/2011 19:39
Location: Los Rajvos

#132 Re: Film Gibsonov "Pasija" iz ugla Katolika,Pravoslavaca, Muslimana i Židova!

Post by mariner »

patriot_1 wrote:
mariner wrote:Pogledaj u filmu Benhur kako se tabla postavlja.

Poenta moje price je da naucim ljude, citaoce, zainteresirane za saznanjem da efekat atmosfere zakrivljuje realnost. SLIKE su ono sto daje pojacavanje osjecanja. Kad je neko ljut na nekog kaze: zgazicu ga ko crva.. Ova slika omogucava da pojaca emocije i da se bolje izrazi i uoblici dozivljaj.
Isto tako umjetnici slikarstva i kiparstva u religiji obmanjuju ljude narocito vjernike servirajuci zablude da ne kazem laz. Ikone se gotovo redovno crtaju raspece na krstu a ne na T gredama. Filmovi su opasna zamka I ozbiljno obmanjuju svojom atmosferom u mnogo cemu.
Neko ovo ne vidi a nekog uopste ne interesuje ali ima i onih koje itekako interesuje.
U religiji je inace sve kontradiktorno.
Dali je uopće jako bitno jeli kiž bio ovakav kakvim ga danas smatramo ili u obliku slova T?Raspeće se je dogodilo,to je bitno!I sve vezano uz raspeće je istina,ne vidim nikakav razlog da bi očevidci lagali!Uostalom,kao predani vjernici kakvi su bili,svjesni su da je laž grijeh!
Mnoga raspeca su se dogodila..rim je razapinjo na sve strane..ali uskrsnuca su bajka ili prica folklora.
patriot_1
Posts: 2639
Joined: 09/05/2015 20:49

#133 Re: Film Gibsonov "Pasija" iz ugla Katolika,Pravoslavaca, Muslimana i Židova!

Post by patriot_1 »

mariner wrote:
patriot_1 wrote:
mariner wrote:Pogledaj u filmu Benhur kako se tabla postavlja.

Poenta moje price je da naucim ljude, citaoce, zainteresirane za saznanjem da efekat atmosfere zakrivljuje realnost. SLIKE su ono sto daje pojacavanje osjecanja. Kad je neko ljut na nekog kaze: zgazicu ga ko crva.. Ova slika omogucava da pojaca emocije i da se bolje izrazi i uoblici dozivljaj.
Isto tako umjetnici slikarstva i kiparstva u religiji obmanjuju ljude narocito vjernike servirajuci zablude da ne kazem laz. Ikone se gotovo redovno crtaju raspece na krstu a ne na T gredama. Filmovi su opasna zamka I ozbiljno obmanjuju svojom atmosferom u mnogo cemu.
Neko ovo ne vidi a nekog uopste ne interesuje ali ima i onih koje itekako interesuje.
U religiji je inace sve kontradiktorno.
Dali je uopće jako bitno jeli kiž bio ovakav kakvim ga danas smatramo ili u obliku slova T?Raspeće se je dogodilo,to je bitno!I sve vezano uz raspeće je istina,ne vidim nikakav razlog da bi očevidci lagali!Uostalom,kao predani vjernici kakvi su bili,svjesni su da je laž grijeh!
Mnoga raspeca su se dogodila..rim je razapinjo na sve strane..ali uskrsnuca su bajka ili prica folklora.
https://www.gotquestions.org/Hrvatski/z ... snuce.html
User avatar
seln
Posts: 23262
Joined: 06/02/2007 13:57
Location: FORGET? HELL!

#134 Re: Film Gibsonov "Pasija" iz ugla Katolika,Pravoslavaca, Muslimana i Židova!

Post by seln »

patriot_1 wrote:
mariner wrote:
patriot_1 wrote: Dali je uopće jako bitno jeli kiž bio ovakav kakvim ga danas smatramo ili u obliku slova T?Raspeće se je dogodilo,to je bitno!I sve vezano uz raspeće je istina,ne vidim nikakav razlog da bi očevidci lagali!Uostalom,kao predani vjernici kakvi su bili,svjesni su da je laž grijeh!
Mnoga raspeca su se dogodila..rim je razapinjo na sve strane..ali uskrsnuca su bajka ili prica folklora.
https://www.gotquestions.org/Hrvatski/z ... snuce.html
:jbt:
patriot_1
Posts: 2639
Joined: 09/05/2015 20:49

#135 Re: Film Gibsonov "Pasija" iz ugla Katolika,Pravoslavaca, Muslimana i Židova!

Post by patriot_1 »

Susreo se s Melom Gibsonom dvaput. Bilo je to u vrijeme kada je australsko-američki redatelj i glumac radio casting za film o Isusu Kristu koji je htio snimiti. Pietru Sarubbi, tom poznatom talijanskom glumcu koji je u dotadašnjoj karijeri imao već niz značajnih uloga, Gibson je nudio manju, epizodnu ulogu Barabe, zločinca kojeg su Židovi željeli osloboditi umjesto Isusa.



– Umirao sam od smijeha. Ja, veliki i važni glumac da igram neku epizodnu ulogu i da uopće nemam teksta u njoj? Rekao sam Gibsonu: Nema šanse. Daj mi ulogu svetog Petra – prisjeća se Sarubbi.

Gibson, međutim, nije htio odustati. Na oba susreta svađali su se satima, a Australac je neprestano ponavljao: Bit ćeš Baraba, treba mi tvoj gnjev za tu ulogu. I Sarubbi je naposljetku pristao na tu malu, epizodnu ulogu. Koja će mu promijeniti život zauvijek i upoznati s ljubavlju i milosrđem Božjim.

Priču o tome kako je počelo njegovo obraćenje Sarubbi je ispričao u nedavnom razgovoru za poljski katolički tjednik Gosc Niedzielny. Najzanimljivije dijelove te priče koju je glumac govorio u diktafon i pero novinara Marcina Jakimowicza prenosimo u ovom članku.

Pasija
Pa kako se Sarubbi dogodilo obraćenje? Koji je to trenutak bio presudan? „Pogled u oči između dva glumca“, ispričao je Talijan. Scenu u kojoj gomila oslobađa Barabu snimali su čak dva tjedna. U toj sceni zločinac u jednom trenutku pogleda u Isusa. Taj pogled s kojim je Sarubbi pogledao u oči Jima Caviezela, koji je glumio Isusa – on je bio taj nevjerojatni trenutak kojeg se talijanski glumac neprestano sjećao poslije toga.

– Znao sam Caviezela niz godina, puno sam ga puta gledao u oči. Ali, ovaj put u njegovu pogledu vidio sam oči Isusa koje su mi postavljale pitanje. On je u tom trenutku bio Isus. Ne zato što je tijekom snimanja prestao pušiti i piti. On je naprosto bio Isus. Očekivao sam kako ću vidjeti pogled očajnika osuđenog na smrt. Osobu koja je ljuta na mene i cijeli svijet. A vidio sam pogled prepun ljubavi i spokoja – ispričao je Sarubbi.

Scena tog pogleda zločinca koji se našao na slobodi i koji je pun bijesa pogledao u Isusa i vidio u njemu neizrecivo milosrđe, traje u filmu možda nekoliko sekundi. Na snimanju, Sarubbi je u Caviezela gledao više od minute. Gibson to nije prekidao. Naposljetku, kada je Baraba/Sarubbi spustio pogled, redatelj je uzviknuo: Rez! To je ono što sam htio!

Scena je bila snimljena, ali glumac se tek trebao suočiti s onim što je osjetio i doživio. Tu večer u hotelu Isusov pogled pun pitanja nije mu izlazio iz glave. Nije zapravo razumio to pitanje sadržano u njemu. Vratio se u svoj rodni grad Milano.

– Starim navikama i obavezama. Ali, nešto je u meni puklo. Pitanja su mi se vrzmala glavom. Taj pogled nije mi dao mira. Stvorio je u meni nekakav gigantski strah. Nisam mogao spavati, počeo sam se bojati mraka. Cijelo vrijeme taj pogled, pogled bez ikakvih prebacivanja, bez ikakve osude, prepun mira i spremnosti na žrtvu. Osjećao sam se strašno osamljen, nisam mogao o tome nikome pričati. Na koncu sam ‘kapitulirao’ – prisjetio se glumac.
https://www.bitno.net/vjera/talijanski- ... -zauvijek/
Post Reply