Athlon64 wrote: ↑01/05/2024 22:02
izvrsni direktor wrote: ↑01/05/2024 21:59
Athlon64 wrote: ↑01/05/2024 21:55
Pa da, to i jeste pitanje, šta se dešava onda kad to sve popusti?
Da li mogu u jednakim (tržišnim) uslovima da pobjede SUS- auta?
Mislim da Norveška ima problem sa održavanjem cesta, bila je ta vijest, jer nema dovoljno akciza ili čega već koje su ranije uzimali iz goriva.
Pa racuna se da ce el auta dovest do tolike prakticnost da ce ta auto postat privlacnija i pogodnija u odnoau na sus da vise nece trebati te podrske drzave.
Ovo je sve jos uvijek testna, pocetna faza razvoja i zato idu podrske i da raju privuce, a i da poveca prodaju kako bi prpizvodjace motivisali da rade na rszvoju. Da nije bio drastican rast prodaje zadnjih godina ne bi se svi proizvodjaci ni ukljucili u tu utrku.
Ljudi će kupovati ono što im je jeftinije - za kupiti, voziti, održavati, osiguravati.
jer ne znam šta može neki E auto da napravi da bude praktičan kao SUS, ali ovo gore ako postigne, biće privlačan.
Pa prvo da poveca se realan doseg na nekih 700-800km, ne ovaj WLTP vec u realnom svijetu.
Drugo da se cijena goriva poveca.
Trece: Meni neka racunica kaze slijedece razlika izmedju diesela i EV u istoj klasi i recimo iz VW grupe. Tiguan i ID4 4 motion je manja od 10k €.
Navodim za Svedsku da bio dobio na poenti da se ne lazemo: Normalno ljudi u svedskoj prelaze godisnje 30 000km.
- Odrzavanje: 4 500 € skuplje/ Ako kazemo da odrzavanje diesela je za 30 000 km dva servisa to je u Svedskoj najmanje 1 500 €, a da je ostalo odrzavanje manje vise isto. Za 3 godina je to 4 500 € skuplje odrzavanje Diesela u odnosu na EV.
- Potrosnja: Ako ID4 trosi 20kW za 100 km, a Tiguan 6,5l diesela za 100km. Trosak ID4 je 20kW x 0,15€= 3€/100 km; Trosak Tiguana je 6,5x1,5€=9,75€. Dakle razlika je 6,75€/100km a to je godisnje 2 075€ a za 3 godine 6 075€
Dakle za 3 godine EV ustedi pocetnu razliku u cijeni. Ako se auto kupuje u kesu, a ako je na lizing onda zbog vece sume na koju se obracunava kamata treba jos godina sigurno.
Eh sad, rezidualna vrijednost vozila nakon 3 godine jos uvijek na strani EV za nekih 5k€.
Po mom sudu se isplati kupiti EV vec sada u drzavama gdje odrazavanje kosta dosta, i gdje je cijena goriva preko 1,5€/L