EV-Electric vehicle(Električna vozila) - All About

Automobili, pitanja, pomoć, savjeti...

Moderators: _BataZiv_0809, anex

Post Reply
ja71
Posts: 5410
Joined: 31/03/2006 14:45

#5126 Re: EV-Electric vehicle(Električna vozila) - All About

Post by ja71 »

kravamuzara wrote: 29/04/2024 21:12 Vise puta sam odvalio 1000 bez predaha, ali kroz evropu, veci je zamor 300-400 kod nas.
Kola ti imaju halu ?

Iako vjerujem da neki ljudi mogu preci 500 ili 1000 km bez da pišaju, ipak bi po meni porasla fleksibilnost sa brzim punjenjem nego sa većim dometom.
User avatar
ovo_malo_duse
Posts: 2811
Joined: 01/11/2006 12:59
Location: U magazi, udji slobodno nije zatvoreno

#5127 Re: EV-Electric vehicle(Električna vozila) - All About

Post by ovo_malo_duse »

sime_cipol wrote: 30/04/2024 09:41 Zasto ga ne bi punio ako je stao da odmori, popije kafu ili ruca. A ima punjač blizu :?
Svasta ce covjek cuti. Stao na odmoristu 3 punjaca sve 3 prazna. Prikljucio , sjeo odmorio jeo popio kafu 45 minuta za cijelo to vrijeme dosla jedna Tesla 20 min na drugi a treci punjac nije bio sekunde zauzet.
Pa majku mu valjda su ih zato i postavili da stanes i napunis kakve veze ima jel hibrid ili nije. To sto sam dopunio dalo mi nekih 150-200 km vise jer stvarno ne znam kako ali kad je baterija napunjena, iako vozi na benzin trosi puno manje, pokusao sam skuzit kako al ne kontam, izgleda za sva ubrzanja i dodatni moment gdje bi benzinski motor povukao koriste El motore a benzinac vozi na nekoj minimalnoj potrosnji. Stvarno neznam kako al funkcionise..
User avatar
fatality
Posts: 2158
Joined: 24/02/2008 14:11

#5128 Re: EV-Electric vehicle(Električna vozila) - All About

Post by fatality »

sime_cipol wrote: 30/04/2024 09:41 Zasto ga ne bi punio ako je stao da odmori, popije kafu ili ruca. A ima punjač blizu :?
Mislim da smo svi saglasni da treba vise punjaca.
I sad zamisli situaciju, ti dolazis sa (praznim) EV autom na punjac, sve zauzeto i vidis hibrid auto blokira punjac pola sata radi 30-40km (koji tom auto nista ne znace).
Jasno je meni da niko nikom ne moze zabraniti da puni, i hibrid je dobar sa strujom za oko kuce, ali treba imati malo obzira i prema drugim ucesnicima saobracaja (i infrastrukture).
User avatar
fatality
Posts: 2158
Joined: 24/02/2008 14:11

#5129 Re: EV-Electric vehicle(Električna vozila) - All About

Post by fatality »

ovo_malo_duse wrote: 30/04/2024 10:06
sime_cipol wrote: 30/04/2024 09:41 Zasto ga ne bi punio ako je stao da odmori, popije kafu ili ruca. A ima punjač blizu :?
To sto sam dopunio dalo mi nekih 150-200 km vise
K'o laiku jedino sto mi pada na pamet - da nisi sta benzina dosuo u toj pauzi pa dobio tih 150-200km vise? :D

Salim se malo. Al nadam se da je jasno u cemu je problem, i nek sad bar jeden hibridas ima pogled na auto prilikom punjenja i pomjeri ga u slucaju da se ostali punjaci popune ja sam nesto uspio :wink:
User avatar
ovo_malo_duse
Posts: 2811
Joined: 01/11/2006 12:59
Location: U magazi, udji slobodno nije zatvoreno

#5130 Re: EV-Electric vehicle(Električna vozila) - All About

Post by ovo_malo_duse »

fatality wrote: 30/04/2024 10:21
ovo_malo_duse wrote: 30/04/2024 10:06
sime_cipol wrote: 30/04/2024 09:41 Zasto ga ne bi punio ako je stao da odmori, popije kafu ili ruca. A ima punjač blizu :?
To sto sam dopunio dalo mi nekih 150-200 km vise
K'o laiku jedino sto mi pada na pamet - da nisi sta benzina dosuo u toj pauzi pa dobio tih 150-200km vise? :D

Salim se malo. Al nadam se da je jasno u cemu je problem, i nek sad bar jeden hibridas ima pogled na auto prilikom punjenja i pomjeri ga u slucaju da se ostali punjaci popune ja sam nesto uspio :wink:
Nisam jarane uposte, To je nesto sto ni ja ne mogu da skontam u potpunosti. Poto imam drive performance u real time pratio sam sta se desava. Kad imam struju ili dovoljno u bateriji svedno sto pici na benzinskom motoru na 130-140 km/h drzi potrosnju na 4-5 l. Ako nema struju ili prebacim na cisto benzinski pogon potrosnja ode na 7-8 i do 10l na 100 Km, govorim o autoputu. Polako skida kilometre i trosi struju u Hibrid modu a drzi potrosnju benzina na zadovoljavajucem nivou. Tako da mi je ta dopuna sigurno dala tih extra km. Da sam vozio cisto benzin nebih mogo. Kako to radi ne znam i meni bi bilo tesko da povjerujem al je stvarno tako nemam razlog da pisem bezveze..
melac
Posts: 1654
Joined: 25/08/2008 19:33

#5131 Re: EV-Electric vehicle(Električna vozila) - All About

Post by melac »

fatality wrote: 30/04/2024 10:07
sime_cipol wrote: 30/04/2024 09:41 Zasto ga ne bi punio ako je stao da odmori, popije kafu ili ruca. A ima punjač blizu :?
Mislim da smo svi saglasni da treba vise punjaca.
I sad zamisli situaciju, ti dolazis sa (praznim) EV autom na punjac, sve zauzeto i vidis hibrid auto blokira punjac pola sata radi 30-40km (koji tom auto nista ne znace).
Jasno je meni da niko nikom ne moze zabraniti da puni, i hibrid je dobar sa strujom za oko kuce, ali treba imati malo obzira i prema drugim ucesnicima saobracaja (i infrastrukture).
Ja jos nisam vidio javnu punionicu da ima vise od pola zauzetih punjaca. A i to pola mislim da nisam nikad vidio, cak iako je samo par punjaca.
Hakiz
Posts: 40852
Joined: 30/07/2015 20:01

#5132 Re: EV-Electric vehicle(Električna vozila) - All About

Post by Hakiz »

melac wrote: 30/04/2024 21:38
fatality wrote: 30/04/2024 10:07
sime_cipol wrote: 30/04/2024 09:41 Zasto ga ne bi punio ako je stao da odmori, popije kafu ili ruca. A ima punjač blizu :?
Mislim da smo svi saglasni da treba vise punjaca.
I sad zamisli situaciju, ti dolazis sa (praznim) EV autom na punjac, sve zauzeto i vidis hibrid auto blokira punjac pola sata radi 30-40km (koji tom auto nista ne znace).
Jasno je meni da niko nikom ne moze zabraniti da puni, i hibrid je dobar sa strujom za oko kuce, ali treba imati malo obzira i prema drugim ucesnicima saobracaja (i infrastrukture).
Ja jos nisam vidio javnu punionicu da ima vise od pola zauzetih punjaca. A i to pola mislim da nisam nikad vidio, cak iako je samo par punjaca.
Polako, kada bude 99 % EV na cestama, bit će drugačije.
melac
Posts: 1654
Joined: 25/08/2008 19:33

#5133 Re: EV-Electric vehicle(Električna vozila) - All About

Post by melac »

Hakiz wrote: 30/04/2024 22:32
melac wrote: 30/04/2024 21:38
fatality wrote: 30/04/2024 10:07

Mislim da smo svi saglasni da treba vise punjaca.
I sad zamisli situaciju, ti dolazis sa (praznim) EV autom na punjac, sve zauzeto i vidis hibrid auto blokira punjac pola sata radi 30-40km (koji tom auto nista ne znace).
Jasno je meni da niko nikom ne moze zabraniti da puni, i hibrid je dobar sa strujom za oko kuce, ali treba imati malo obzira i prema drugim ucesnicima saobracaja (i infrastrukture).
Ja jos nisam vidio javnu punionicu da ima vise od pola zauzetih punjaca. A i to pola mislim da nisam nikad vidio, cak iako je samo par punjaca.
Polako, kada bude 99 % EV na cestama, bit će drugačije.
Ako dodjemo do 99% EV na cestama tada ce i sve investicije ici u el infrastrukturu a ne u naftnu i posljedicno ce biti jako mnogo punjaca. Bukvalno svaki parking moze imati punjac da se ulozi koliko se ulaze u naftnu infrastruktur.
izvrsni direktor
Posts: 9658
Joined: 20/12/2018 16:11

#5134 Re: EV-Electric vehicle(Električna vozila) - All About

Post by izvrsni direktor »

https://www.bloomberg.com/news/articles ... to-reality
Wireless Charging for Electric Cars Is Inching Closer to Reality
ReymondReddington
Posts: 696
Joined: 07/01/2018 22:25

#5135 Re: EV-Electric vehicle(Električna vozila) - All About

Post by ReymondReddington »

melac wrote: 30/04/2024 22:34
Hakiz wrote: 30/04/2024 22:32
melac wrote: 30/04/2024 21:38

Ja jos nisam vidio javnu punionicu da ima vise od pola zauzetih punjaca. A i to pola mislim da nisam nikad vidio, cak iako je samo par punjaca.
Polako, kada bude 99 % EV na cestama, bit će drugačije.
Ako dodjemo do 99% EV na cestama tada ce i sve investicije ici u el infrastrukturu a ne u naftnu i posljedicno ce biti jako mnogo punjaca. Bukvalno svaki parking moze imati punjac da se ulozi koliko se ulaze u naftnu infrastruktur.
Pa nema sad praznih parking mjesta dovoljno bez punjaca a tek da bude kad se auta budu punila.

Po meni to nece moci tako. Jer zamisli situaciju ja dodjem natakarim auto da se puni a ne treba mi nego jednostavno odoh u soping, kafu, opstinu itd. Ti dodjes jer ti gori ostalo ti 2% baterije a ne mozes da punis jer ja i ostalih 20 ljudi smo tu parkirali auta.

Paralela sa benziskim pumpama je kad bi ja dosao da sipam gorivo i otišao neki posao zavrsavati.
User avatar
Athlon64
Posts: 2978
Joined: 24/11/2022 17:51

#5136 Re: EV-Electric vehicle(Električna vozila) - All About

Post by Athlon64 »

melac wrote: 30/04/2024 22:34
Hakiz wrote: 30/04/2024 22:32
melac wrote: 30/04/2024 21:38

Ja jos nisam vidio javnu punionicu da ima vise od pola zauzetih punjaca. A i to pola mislim da nisam nikad vidio, cak iako je samo par punjaca.
Polako, kada bude 99 % EV na cestama, bit će drugačije.
Ako dodjemo do 99% EV na cestama tada ce i sve investicije ici u el infrastrukturu a ne u naftnu i posljedicno ce biti jako mnogo punjaca. Bukvalno svaki parking moze imati punjac da se ulozi koliko se ulaze u naftnu infrastruktur.
Pa ne baš, eto da imaš isti broj punjača kao i pumpi (stubova) na benzinskoj, opet je to daleko daleko od dovoljnog.
User avatar
Athlon64
Posts: 2978
Joined: 24/11/2022 17:51

#5137 Re: EV-Electric vehicle(Električna vozila) - All About

Post by Athlon64 »

ReymondReddington wrote: 01/05/2024 15:51
melac wrote: 30/04/2024 22:34
Hakiz wrote: 30/04/2024 22:32

Polako, kada bude 99 % EV na cestama, bit će drugačije.
Ako dodjemo do 99% EV na cestama tada ce i sve investicije ici u el infrastrukturu a ne u naftnu i posljedicno ce biti jako mnogo punjaca. Bukvalno svaki parking moze imati punjac da se ulozi koliko se ulaze u naftnu infrastruktur.
Pa nema sad praznih parking mjesta dovoljno bez punjaca a tek da bude kad se auta budu punila.

Po meni to nece moci tako. Jer zamisli situaciju ja dodjem natakarim auto da se puni a ne treba mi nego jednostavno odoh u soping, kafu, opstinu itd. Ti dodjes jer ti gori ostalo ti 2% baterije a ne mozes da punis jer ja i ostalih 20 ljudi smo tu parkirali auta.

Paralela sa benziskim pumpama je kad bi ja dosao da sipam gorivo i otišao neki posao zavrsavati.
100%, negdje sam na stranom forumu pročitao da ljudi kupuju hibride samo zato jer imaju praktično besplatno parking mjesto u strogom centru. :-) :-) :-) (u gradovima gdje je parking skup i gdje ga je teško pronaći)
izvrsni direktor
Posts: 9658
Joined: 20/12/2018 16:11

#5138 Re: EV-Electric vehicle(Električna vozila) - All About

Post by izvrsni direktor »

Athlon64 wrote: 01/05/2024 21:51
ReymondReddington wrote: 01/05/2024 15:51
melac wrote: 30/04/2024 22:34

Ako dodjemo do 99% EV na cestama tada ce i sve investicije ici u el infrastrukturu a ne u naftnu i posljedicno ce biti jako mnogo punjaca. Bukvalno svaki parking moze imati punjac da se ulozi koliko se ulaze u naftnu infrastruktur.
Pa nema sad praznih parking mjesta dovoljno bez punjaca a tek da bude kad se auta budu punila.

Po meni to nece moci tako. Jer zamisli situaciju ja dodjem natakarim auto da se puni a ne treba mi nego jednostavno odoh u soping, kafu, opstinu itd. Ti dodjes jer ti gori ostalo ti 2% baterije a ne mozes da punis jer ja i ostalih 20 ljudi smo tu parkirali auta.

Paralela sa benziskim pumpama je kad bi ja dosao da sipam gorivo i otišao neki posao zavrsavati.
100%, negdje sam na stranom forumu pročitao da ljudi kupuju hibride samo zato jer imaju praktično besplatno parking mjesto u strogom centru. :-) :-) :-) (u gradovima gdje je parking skup i gdje ga je teško pronaći)
Pa naravno da kupujes nesto sto je u testnoj fazi radi povlastica koje ti drzave nude. Podrska pri kupovani, oslodjen poreza, besplatan parking, doskora i potpuno besplatna punjenja..
Mnogi su i kupili radi tih silnih povlastica jer se finansijski isplqti
User avatar
Athlon64
Posts: 2978
Joined: 24/11/2022 17:51

#5139 Re: EV-Electric vehicle(Električna vozila) - All About

Post by Athlon64 »

izvrsni direktor wrote: 01/05/2024 21:54
Athlon64 wrote: 01/05/2024 21:51
ReymondReddington wrote: 01/05/2024 15:51

Pa nema sad praznih parking mjesta dovoljno bez punjaca a tek da bude kad se auta budu punila.

Po meni to nece moci tako. Jer zamisli situaciju ja dodjem natakarim auto da se puni a ne treba mi nego jednostavno odoh u soping, kafu, opstinu itd. Ti dodjes jer ti gori ostalo ti 2% baterije a ne mozes da punis jer ja i ostalih 20 ljudi smo tu parkirali auta.

Paralela sa benziskim pumpama je kad bi ja dosao da sipam gorivo i otišao neki posao zavrsavati.
100%, negdje sam na stranom forumu pročitao da ljudi kupuju hibride samo zato jer imaju praktično besplatno parking mjesto u strogom centru. :-) :-) :-) (u gradovima gdje je parking skup i gdje ga je teško pronaći)
Pa naravno da kupujes nesto sto je u testnoj fazi radi povlastica koje ti drzave nude. Podrska pri kupovani, oslodjen poreza, besplatan parking, doskora i potpuno besplatna punjenja..
Mnogi su i kupili radi tih silnih povlastica jer se finansijski isplqti
Pa da, to i jeste pitanje, šta se dešava onda kad to sve popusti?

Da li mogu u jednakim (tržišnim) uslovima da pobjede SUS- auta?

Mislim da Norveška ima problem sa održavanjem cesta, bila je ta vijest, jer nema dovoljno akciza ili čega već koje su ranije uzimali iz goriva.
izvrsni direktor
Posts: 9658
Joined: 20/12/2018 16:11

#5140 Re: EV-Electric vehicle(Električna vozila) - All About

Post by izvrsni direktor »

Athlon64 wrote: 01/05/2024 21:55
izvrsni direktor wrote: 01/05/2024 21:54
Athlon64 wrote: 01/05/2024 21:51

100%, negdje sam na stranom forumu pročitao da ljudi kupuju hibride samo zato jer imaju praktično besplatno parking mjesto u strogom centru. :-) :-) :-) (u gradovima gdje je parking skup i gdje ga je teško pronaći)
Pa naravno da kupujes nesto sto je u testnoj fazi radi povlastica koje ti drzave nude. Podrska pri kupovani, oslodjen poreza, besplatan parking, doskora i potpuno besplatna punjenja..
Mnogi su i kupili radi tih silnih povlastica jer se finansijski isplqti
Pa da, to i jeste pitanje, šta se dešava onda kad to sve popusti?

Da li mogu u jednakim (tržišnim) uslovima da pobjede SUS- auta?

Mislim da Norveška ima problem sa održavanjem cesta, bila je ta vijest, jer nema dovoljno akciza ili čega već koje su ranije uzimali iz goriva.
Pa racuna se da ce el auta dovest do tolike prakticnost da ce ta auto postat privlacnija i pogodnija u odnoau na sus da vise nece trebati te podrske drzave.
Ovo je sve jos uvijek testna, pocetna faza razvoja i zato idu podrske i da raju privuce, a i da poveca prodaju kako bi prpizvodjace motivisali da rade na rszvoju. Da nije bio drastican rast prodaje zadnjih godina ne bi se svi proizvodjaci ni ukljucili u tu utrku.
User avatar
Athlon64
Posts: 2978
Joined: 24/11/2022 17:51

#5141 Re: EV-Electric vehicle(Električna vozila) - All About

Post by Athlon64 »

izvrsni direktor wrote: 01/05/2024 21:59
Athlon64 wrote: 01/05/2024 21:55
izvrsni direktor wrote: 01/05/2024 21:54
Pa naravno da kupujes nesto sto je u testnoj fazi radi povlastica koje ti drzave nude. Podrska pri kupovani, oslodjen poreza, besplatan parking, doskora i potpuno besplatna punjenja..
Mnogi su i kupili radi tih silnih povlastica jer se finansijski isplqti
Pa da, to i jeste pitanje, šta se dešava onda kad to sve popusti?

Da li mogu u jednakim (tržišnim) uslovima da pobjede SUS- auta?

Mislim da Norveška ima problem sa održavanjem cesta, bila je ta vijest, jer nema dovoljno akciza ili čega već koje su ranije uzimali iz goriva.
Pa racuna se da ce el auta dovest do tolike prakticnost da ce ta auto postat privlacnija i pogodnija u odnoau na sus da vise nece trebati te podrske drzave.
Ovo je sve jos uvijek testna, pocetna faza razvoja i zato idu podrske i da raju privuce, a i da poveca prodaju kako bi prpizvodjace motivisali da rade na rszvoju. Da nije bio drastican rast prodaje zadnjih godina ne bi se svi proizvodjaci ni ukljucili u tu utrku.
Ljudi će kupovati ono što im je jeftinije - za kupiti, voziti, održavati, osiguravati.

jer ne znam šta može neki E auto da napravi da bude praktičan kao SUS, ali ovo gore ako postigne, biće privlačan.
melac
Posts: 1654
Joined: 25/08/2008 19:33

#5142 Re: EV-Electric vehicle(Električna vozila) - All About

Post by melac »

Athlon64 wrote: 01/05/2024 21:49
melac wrote: 30/04/2024 22:34
Hakiz wrote: 30/04/2024 22:32

Polako, kada bude 99 % EV na cestama, bit će drugačije.
Ako dodjemo do 99% EV na cestama tada ce i sve investicije ici u el infrastrukturu a ne u naftnu i posljedicno ce biti jako mnogo punjaca. Bukvalno svaki parking moze imati punjac da se ulozi koliko se ulaze u naftnu infrastruktur.
Pa ne baš, eto da imaš isti broj punjača kao i pumpi (stubova) na benzinskoj, opet je to daleko daleko od dovoljnog.
Dosta su jeftiniji punjaci od pumpe za napraviti, tako da za isti novac sigurno se vise napravi punjaca vec pistolja. A uostalom svaki parking bi imao odredjeni broj punjaca, plus javne punionice, plus privatne ( firme i privatna lica ) bio bi znacajno veci broj punjaca vec pistolja ( da tako kazem ). Da se ulozi novac u punjaca umjesto u pumpe u narednih 50 godina.
Ja veci problem vidim sto ce svi dok cekaju da se napuni potrositi vise para u pratecim uslugama.

Ja zaprave ne vidim problem u punjacima ako postoji interes za njima i ako ima EV na cesti. Evo gledam Svedsku a i u Norveskoj dok sam radio, rekao bih da ima vise punjaca vec pistolja na pumpama vec sada, a u Svedskoj ako je udio EV 10% to je maximum.
User avatar
Athlon64
Posts: 2978
Joined: 24/11/2022 17:51

#5143 Re: EV-Electric vehicle(Električna vozila) - All About

Post by Athlon64 »

melac wrote: 01/05/2024 22:10
Athlon64 wrote: 01/05/2024 21:49
melac wrote: 30/04/2024 22:34

Ako dodjemo do 99% EV na cestama tada ce i sve investicije ici u el infrastrukturu a ne u naftnu i posljedicno ce biti jako mnogo punjaca. Bukvalno svaki parking moze imati punjac da se ulozi koliko se ulaze u naftnu infrastruktur.
Pa ne baš, eto da imaš isti broj punjača kao i pumpi (stubova) na benzinskoj, opet je to daleko daleko od dovoljnog.
Dosta su jeftiniji punjaci od pumpe za napraviti, tako da za isti novac sigurno se vise napravi punjaca vec pistolja. A uostalom svaki parking bi imao odredjeni broj punjaca, plus javne punionice, plus privatne ( firme i privatna lica ) bio bi znacajno veci broj punjaca vec pistolja ( da tako kazem ). Da se ulozi novac u punjaca umjesto u pumpe u narednih 50 godina.
Ja veci problem vidim sto ce svi dok cekaju da se napuni potrositi vise para u pratecim uslugama.

Ja zaprave ne vidim problem u punjacima ako postoji interes za njima i ako ima EV na cesti. Evo gledam Svedsku a i u Norveskoj dok sam radio, rekao bih da ima vise punjaca vec pistolja na pumpama vec sada, a u Svedskoj ako je udio EV 10% to je maximum.
Jesil siguran da je jeftinije?

Pa 1 KW angažovane snage je trenutno oko 100KM, pa ti računaj koliko bi trebalo samo to da platiš. :-) :-)

Da ne ulazim dalje, da moraš osigurati dalekovod i trafo stanicu za tolike kilovate.
melac
Posts: 1654
Joined: 25/08/2008 19:33

#5144 Re: EV-Electric vehicle(Električna vozila) - All About

Post by melac »

Athlon64 wrote: 01/05/2024 22:02
izvrsni direktor wrote: 01/05/2024 21:59
Athlon64 wrote: 01/05/2024 21:55

Pa da, to i jeste pitanje, šta se dešava onda kad to sve popusti?

Da li mogu u jednakim (tržišnim) uslovima da pobjede SUS- auta?

Mislim da Norveška ima problem sa održavanjem cesta, bila je ta vijest, jer nema dovoljno akciza ili čega već koje su ranije uzimali iz goriva.
Pa racuna se da ce el auta dovest do tolike prakticnost da ce ta auto postat privlacnija i pogodnija u odnoau na sus da vise nece trebati te podrske drzave.
Ovo je sve jos uvijek testna, pocetna faza razvoja i zato idu podrske i da raju privuce, a i da poveca prodaju kako bi prpizvodjace motivisali da rade na rszvoju. Da nije bio drastican rast prodaje zadnjih godina ne bi se svi proizvodjaci ni ukljucili u tu utrku.
Ljudi će kupovati ono što im je jeftinije - za kupiti, voziti, održavati, osiguravati.

jer ne znam šta može neki E auto da napravi da bude praktičan kao SUS, ali ovo gore ako postigne, biće privlačan.
Pa prvo da poveca se realan doseg na nekih 700-800km, ne ovaj WLTP vec u realnom svijetu.
Drugo da se cijena goriva poveca.
Trece: Meni neka racunica kaze slijedece razlika izmedju diesela i EV u istoj klasi i recimo iz VW grupe. Tiguan i ID4 4 motion je manja od 10k €.
Navodim za Svedsku da bio dobio na poenti da se ne lazemo: Normalno ljudi u svedskoj prelaze godisnje 30 000km.
- Odrzavanje: 4 500 € skuplje/ Ako kazemo da odrzavanje diesela je za 30 000 km dva servisa to je u Svedskoj najmanje 1 500 €, a da je ostalo odrzavanje manje vise isto. Za 3 godina je to 4 500 € skuplje odrzavanje Diesela u odnosu na EV.
- Potrosnja: Ako ID4 trosi 20kW za 100 km, a Tiguan 6,5l diesela za 100km. Trosak ID4 je 20kW x 0,15€= 3€/100 km; Trosak Tiguana je 6,5x1,5€=9,75€. Dakle razlika je 6,75€/100km a to je godisnje 2 075€ a za 3 godine 6 075€
Dakle za 3 godine EV ustedi pocetnu razliku u cijeni. Ako se auto kupuje u kesu, a ako je na lizing onda zbog vece sume na koju se obracunava kamata treba jos godina sigurno.

Eh sad, rezidualna vrijednost vozila nakon 3 godine jos uvijek na strani EV za nekih 5k€.

Po mom sudu se isplati kupiti EV vec sada u drzavama gdje odrazavanje kosta dosta, i gdje je cijena goriva preko 1,5€/L
User avatar
Athlon64
Posts: 2978
Joined: 24/11/2022 17:51

#5145 Re: EV-Electric vehicle(Električna vozila) - All About

Post by Athlon64 »

melac wrote: 01/05/2024 22:35
Athlon64 wrote: 01/05/2024 22:02
izvrsni direktor wrote: 01/05/2024 21:59
Pa racuna se da ce el auta dovest do tolike prakticnost da ce ta auto postat privlacnija i pogodnija u odnoau na sus da vise nece trebati te podrske drzave.
Ovo je sve jos uvijek testna, pocetna faza razvoja i zato idu podrske i da raju privuce, a i da poveca prodaju kako bi prpizvodjace motivisali da rade na rszvoju. Da nije bio drastican rast prodaje zadnjih godina ne bi se svi proizvodjaci ni ukljucili u tu utrku.
Ljudi će kupovati ono što im je jeftinije - za kupiti, voziti, održavati, osiguravati.

jer ne znam šta može neki E auto da napravi da bude praktičan kao SUS, ali ovo gore ako postigne, biće privlačan.
Pa prvo da poveca se realan doseg na nekih 700-800km, ne ovaj WLTP vec u realnom svijetu.
Drugo da se cijena goriva poveca.
Trece: Meni neka racunica kaze slijedece razlika izmedju diesela i EV u istoj klasi i recimo iz VW grupe. Tiguan i ID4 4 motion je manja od 10k €.
Navodim za Svedsku da bio dobio na poenti da se ne lazemo: Normalno ljudi u svedskoj prelaze godisnje 30 000km.
- Odrzavanje: 4 500 € skuplje/ Ako kazemo da odrzavanje diesela je za 30 000 km dva servisa to je u Svedskoj najmanje 1 500 €, a da je ostalo odrzavanje manje vise isto. Za 3 godina je to 4 500 € skuplje odrzavanje Diesela u odnosu na EV.
- Potrosnja: Ako ID4 trosi 20kW za 100 km, a Tiguan 6,5l diesela za 100km. Trosak ID4 je 20kW x 0,15€= 3€/100 km; Trosak Tiguana je 6,5x1,5€=9,75€. Dakle razlika je 6,75€/100km a to je godisnje 2 075€ a za 3 godine 6 075€
Dakle za 3 godine EV ustedi pocetnu razliku u cijeni. Ako se auto kupuje u kesu, a ako je na lizing onda zbog vece sume na koju se obracunava kamata treba jos godina sigurno.

Eh sad, rezidualna vrijednost vozila nakon 3 godine jos uvijek na strani EV za nekih 5k€.

Po mom sudu se isplati kupiti EV vec sada u drzavama gdje odrazavanje kosta dosta, i gdje je cijena goriva preko 1,5€/L
1. nadamo se
2. kako će se povećati cijena dizela ako padne potražnja za dizelom?
3. na kojoj to punionici na autoputu u EU ima KW za 0,15€ da odmah kupim EV? (BIH nećemo uzimati u obzir jer u BiH i nema tih brzih punjača)
4. zaboravio si troškove zamjene baterije, ubaci to u održavanje, te cijenu prilikom preprodaje auta, koliko gubiš godišnje na EV, a koliko na dizelu?
melac
Posts: 1654
Joined: 25/08/2008 19:33

#5146 Re: EV-Electric vehicle(Električna vozila) - All About

Post by melac »

Athlon64 wrote: 01/05/2024 22:17
melac wrote: 01/05/2024 22:10
Athlon64 wrote: 01/05/2024 21:49

Pa ne baš, eto da imaš isti broj punjača kao i pumpi (stubova) na benzinskoj, opet je to daleko daleko od dovoljnog.
Dosta su jeftiniji punjaci od pumpe za napraviti, tako da za isti novac sigurno se vise napravi punjaca vec pistolja. A uostalom svaki parking bi imao odredjeni broj punjaca, plus javne punionice, plus privatne ( firme i privatna lica ) bio bi znacajno veci broj punjaca vec pistolja ( da tako kazem ). Da se ulozi novac u punjaca umjesto u pumpe u narednih 50 godina.
Ja veci problem vidim sto ce svi dok cekaju da se napuni potrositi vise para u pratecim uslugama.

Ja zaprave ne vidim problem u punjacima ako postoji interes za njima i ako ima EV na cesti. Evo gledam Svedsku a i u Norveskoj dok sam radio, rekao bih da ima vise punjaca vec pistolja na pumpama vec sada, a u Svedskoj ako je udio EV 10% to je maximum.
Jesil siguran da je jeftinije?

Pa 1 KW angažovane snage je trenutno oko 100KM, pa ti računaj koliko bi trebalo samo to da platiš. :-) :-)

Da ne ulazim dalje, da moraš osigurati dalekovod i trafo stanicu za tolike kilovate.
Naravno da moras, ali nije to toliko trosak kako ti mislis, pogotovo za ove manje punjace do 10kW, oni sa instalacijama i svim idu do 1000€ plus minus. A to je sasvim dovoljno da se napuni preko noci, i oni bi i biti ce dominantni. A ove javne punionice za putnike namjernike i sl. Kazem ti kad se krene razvijati infrastruktura za EV nece biti tolika potreba za javni punjacima jer ce vecina puniti kuci ili na poslu kad auto miruje, a samo iznimno na javnim punionicama. Ja to vec vidim da je tako.
Neki mozda misli da ce trebati hejbet novih javnih punionica poredeci sa naftom, jer treba duze da se napune auto, logicno. Medjutim ovo sto ja vidim ce vise ici prema tome da se infrastruktura izgradi prema kucnoj varijanti punjenja preko noci ili na poslu.
melac
Posts: 1654
Joined: 25/08/2008 19:33

#5147 Re: EV-Electric vehicle(Električna vozila) - All About

Post by melac »

Athlon64 wrote: 01/05/2024 22:39
melac wrote: 01/05/2024 22:35
Athlon64 wrote: 01/05/2024 22:02

Ljudi će kupovati ono što im je jeftinije - za kupiti, voziti, održavati, osiguravati.

jer ne znam šta može neki E auto da napravi da bude praktičan kao SUS, ali ovo gore ako postigne, biće privlačan.
Pa prvo da poveca se realan doseg na nekih 700-800km, ne ovaj WLTP vec u realnom svijetu.
Drugo da se cijena goriva poveca.
Trece: Meni neka racunica kaze slijedece razlika izmedju diesela i EV u istoj klasi i recimo iz VW grupe. Tiguan i ID4 4 motion je manja od 10k €.
Navodim za Svedsku da bio dobio na poenti da se ne lazemo: Normalno ljudi u svedskoj prelaze godisnje 30 000km.
- Odrzavanje: 4 500 € skuplje/ Ako kazemo da odrzavanje diesela je za 30 000 km dva servisa to je u Svedskoj najmanje 1 500 €, a da je ostalo odrzavanje manje vise isto. Za 3 godina je to 4 500 € skuplje odrzavanje Diesela u odnosu na EV.
- Potrosnja: Ako ID4 trosi 20kW za 100 km, a Tiguan 6,5l diesela za 100km. Trosak ID4 je 20kW x 0,15€= 3€/100 km; Trosak Tiguana je 6,5x1,5€=9,75€. Dakle razlika je 6,75€/100km a to je godisnje 2 075€ a za 3 godine 6 075€
Dakle za 3 godine EV ustedi pocetnu razliku u cijeni. Ako se auto kupuje u kesu, a ako je na lizing onda zbog vece sume na koju se obracunava kamata treba jos godina sigurno.

Eh sad, rezidualna vrijednost vozila nakon 3 godine jos uvijek na strani EV za nekih 5k€.

Po mom sudu se isplati kupiti EV vec sada u drzavama gdje odrazavanje kosta dosta, i gdje je cijena goriva preko 1,5€/L
1. nadamo se
2. kako će se povećati cijena dizela ako padne potražnja za dizelom?
3. na kojoj to punionici na autoputu u EU ima KW za 0,15€ da odmah kupim EV? (BIH nećemo uzimati u obzir jer u BiH i nema tih brzih punjača)
4. zaboravio si troškove zamjene baterije, ubaci to u održavanje, te cijenu prilikom preprodaje auta, koliko gubiš godišnje na EV, a koliko na dizelu?
2. Povecaju se nameti na diesel, a smanje se ulaganja u nova naftna polja. Bez obzira na prelazak na EV jos uvijek hemijska i farmacuutska industrija ce trositi neke od proizvoda iz ugljikovodika.
3. Na kucnoj varijanti - nisam ni spominjao javne punionice, vec jedan primjer opisao ili barem sve sto ja znam da voze EV imaju kucni punjac ili u firmi pune po nabavnoj.
4. Napisao sam koliko se gubi, odnosna naveo to kao rezidualna vrijednost nakon 3 godine, jos uvijek u korist EV. Pa moze biti i zamjena motora kod diesela biti. Mislim zivotni vijek baterija je danas 20 godina ili vise, neces je mijenjati svako 5 godina ili kako si ti to zamislio?
User avatar
Athlon64
Posts: 2978
Joined: 24/11/2022 17:51

#5148 Re: EV-Electric vehicle(Električna vozila) - All About

Post by Athlon64 »

melac wrote: 01/05/2024 22:57
Athlon64 wrote: 01/05/2024 22:17
melac wrote: 01/05/2024 22:10

Dosta su jeftiniji punjaci od pumpe za napraviti, tako da za isti novac sigurno se vise napravi punjaca vec pistolja. A uostalom svaki parking bi imao odredjeni broj punjaca, plus javne punionice, plus privatne ( firme i privatna lica ) bio bi znacajno veci broj punjaca vec pistolja ( da tako kazem ). Da se ulozi novac u punjaca umjesto u pumpe u narednih 50 godina.
Ja veci problem vidim sto ce svi dok cekaju da se napuni potrositi vise para u pratecim uslugama.

Ja zaprave ne vidim problem u punjacima ako postoji interes za njima i ako ima EV na cesti. Evo gledam Svedsku a i u Norveskoj dok sam radio, rekao bih da ima vise punjaca vec pistolja na pumpama vec sada, a u Svedskoj ako je udio EV 10% to je maximum.
Jesil siguran da je jeftinije?

Pa 1 KW angažovane snage je trenutno oko 100KM, pa ti računaj koliko bi trebalo samo to da platiš. :-) :-)

Da ne ulazim dalje, da moraš osigurati dalekovod i trafo stanicu za tolike kilovate.
Naravno da moras, ali nije to toliko trosak kako ti mislis, pogotovo za ove manje punjace do 10kW, oni sa instalacijama i svim idu do 1000€ plus minus. A to je sasvim dovoljno da se napuni preko noci, i oni bi i biti ce dominantni. A ove javne punionice za putnike namjernike i sl. Kazem ti kad se krene razvijati infrastruktura za EV nece biti tolika potreba za javni punjacima jer ce vecina puniti kuci ili na poslu kad auto miruje, a samo iznimno na javnim punionicama. Ja to vec vidim da je tako.
Neki mozda misli da ce trebati hejbet novih javnih punionica poredeci sa naftom, jer treba duze da se napune auto, logicno. Medjutim ovo sto ja vidim ce vise ici prema tome da se infrastruktura izgradi prema kucnoj varijanti punjenja preko noci ili na poslu.
Kažem ti da moraš platiti 1 KW angažovane snage oko 100KM, samo to + imati infrastrukturu za to.

Dakle ako imaš punjač od 100KW to ti je 10 000 KM samo za angažovanu snagu i ako imaš 10 takvih punjača i povuku ti u nekom momentu maksimum svih 10 - eto ti 100 000 KM samo angažovane snage da moraš platiti.

Nije cijena samo kupiti punjač od 10KW, moraš imati trofazni priključak i dokupiti snagu.

I ovo sve ima smisla samo ako imaš svoju kuću i dvorište/garažu, a oni onda mogu i na običnu utičnicu da pune, oni koji ostavljaju preko noći auto na ulici hoće li imati sve ovo što ti navodiš?
User avatar
Athlon64
Posts: 2978
Joined: 24/11/2022 17:51

#5149 Re: EV-Electric vehicle(Električna vozila) - All About

Post by Athlon64 »

melac wrote: 01/05/2024 23:04
Athlon64 wrote: 01/05/2024 22:39
melac wrote: 01/05/2024 22:35

Pa prvo da poveca se realan doseg na nekih 700-800km, ne ovaj WLTP vec u realnom svijetu.
Drugo da se cijena goriva poveca.
Trece: Meni neka racunica kaze slijedece razlika izmedju diesela i EV u istoj klasi i recimo iz VW grupe. Tiguan i ID4 4 motion je manja od 10k €.
Navodim za Svedsku da bio dobio na poenti da se ne lazemo: Normalno ljudi u svedskoj prelaze godisnje 30 000km.
- Odrzavanje: 4 500 € skuplje/ Ako kazemo da odrzavanje diesela je za 30 000 km dva servisa to je u Svedskoj najmanje 1 500 €, a da je ostalo odrzavanje manje vise isto. Za 3 godina je to 4 500 € skuplje odrzavanje Diesela u odnosu na EV.
- Potrosnja: Ako ID4 trosi 20kW za 100 km, a Tiguan 6,5l diesela za 100km. Trosak ID4 je 20kW x 0,15€= 3€/100 km; Trosak Tiguana je 6,5x1,5€=9,75€. Dakle razlika je 6,75€/100km a to je godisnje 2 075€ a za 3 godine 6 075€
Dakle za 3 godine EV ustedi pocetnu razliku u cijeni. Ako se auto kupuje u kesu, a ako je na lizing onda zbog vece sume na koju se obracunava kamata treba jos godina sigurno.

Eh sad, rezidualna vrijednost vozila nakon 3 godine jos uvijek na strani EV za nekih 5k€.

Po mom sudu se isplati kupiti EV vec sada u drzavama gdje odrazavanje kosta dosta, i gdje je cijena goriva preko 1,5€/L
1. nadamo se
2. kako će se povećati cijena dizela ako padne potražnja za dizelom?
3. na kojoj to punionici na autoputu u EU ima KW za 0,15€ da odmah kupim EV? (BIH nećemo uzimati u obzir jer u BiH i nema tih brzih punjača)
4. zaboravio si troškove zamjene baterije, ubaci to u održavanje, te cijenu prilikom preprodaje auta, koliko gubiš godišnje na EV, a koliko na dizelu?
2. Povecaju se nameti na diesel, a smanje se ulaganja u nova naftna polja. Bez obzira na prelazak na EV jos uvijek hemijska i farmacuutska industrija ce trositi neke od proizvoda iz ugljikovodika.
3. Na kucnoj varijanti - nisam ni spominjao javne punionice, vec jedan primjer opisao ili barem sve sto ja znam da voze EV imaju kucni punjac ili u firmi pune po nabavnoj.
4. Napisao sam koliko se gubi, odnosna naveo to kao rezidualna vrijednost nakon 3 godine, jos uvijek u korist EV. Pa moze biti i zamjena motora kod diesela biti. Mislim zivotni vijek baterija je danas 20 godina ili vise, neces je mijenjati svako 5 godina ili kako si ti to zamislio?

2. dakle opet država mora intervenisati :-) :-) Naftna polja se neće smanjiti sigurno osim u slučaju drastičnog pada cijene nafte, pa eto da smanje proizvodnju da održe cijenu nafte višom, tako da to okači mačku o rep. A prije ili kasnije će se uvesti i nameti na struju, jer država neće imati od čega da održava puteve - vidi pod Norveška

3. ja pričam o javnim punjačima, za kućne nemaju svi luksuz jer ne žive svi u kućama, cijena od 0,15€ mi se čini čak i za BiH u budućnosti preniskom svakako, a na javnim punionicama cijena ide 0,70€ i onda to izađe 2x skuplje od dizela, a ako misliš koristiti auto za bilo šta više od prostog commutinga, morat ćeš tamo svraćati.

4. Jel misliš da će baterija da nadživi dizel-motor za isti broj kilometara? Ja bukvalno ne znam nikoga da je mijenjao motor u automobilu, a imaš već sad more vijesti o zamjenama baterija, posebno u slučaju udesa i osiguranja su skuplja.
melac
Posts: 1654
Joined: 25/08/2008 19:33

#5150 Re: EV-Electric vehicle(Električna vozila) - All About

Post by melac »

Athlon64 wrote: 01/05/2024 23:09
melac wrote: 01/05/2024 22:57
Athlon64 wrote: 01/05/2024 22:17

Jesil siguran da je jeftinije?

Pa 1 KW angažovane snage je trenutno oko 100KM, pa ti računaj koliko bi trebalo samo to da platiš. :-) :-)

Da ne ulazim dalje, da moraš osigurati dalekovod i trafo stanicu za tolike kilovate.
Naravno da moras, ali nije to toliko trosak kako ti mislis, pogotovo za ove manje punjace do 10kW, oni sa instalacijama i svim idu do 1000€ plus minus. A to je sasvim dovoljno da se napuni preko noci, i oni bi i biti ce dominantni. A ove javne punionice za putnike namjernike i sl. Kazem ti kad se krene razvijati infrastruktura za EV nece biti tolika potreba za javni punjacima jer ce vecina puniti kuci ili na poslu kad auto miruje, a samo iznimno na javnim punionicama. Ja to vec vidim da je tako.
Neki mozda misli da ce trebati hejbet novih javnih punionica poredeci sa naftom, jer treba duze da se napune auto, logicno. Medjutim ovo sto ja vidim ce vise ici prema tome da se infrastruktura izgradi prema kucnoj varijanti punjenja preko noci ili na poslu.
Kažem ti da moraš platiti 1 KW angažovane snage oko 100KM, samo to + imati infrastrukturu za to.

Dakle ako imaš punjač od 100KW to ti je 10 000 KM samo za angažovanu snagu i ako imaš 10 takvih punjača i povuku ti u nekom momentu maksimum svih 10 - eto ti 100 000 KM samo angažovane snage da moraš platiti.

Nije cijena samo kupiti punjač od 10KW, moraš imati trofazni priključak i dokupiti snagu.

I ovo sve ima smisla samo ako imaš svoju kuću i dvorište/garažu, a oni onda mogu i na običnu utičnicu da pune, oni koji ostavljaju preko noći auto na ulici hoće li imati sve ovo što ti navodiš?
Mislim da si ti nesto pobrkao. Ti pricas o angazovanoj snazi a dajes cijenu za zakupljenje prikljucne snage od 100 KM po kW.
Prikljucna snaga je jednokratni trosak koje se desi jednom i sa svakim kW cijena toga opada do mizernih iznos,
A angazovana snaga sa potrosnjom je mozda nekih 0,1 € za 1 kW u BiH ako i toliko za privatna lica, barem je bila u moje vrijeme, ovisno od EP.
Post Reply