Dolazi zima - zimske gume
Moderators: anex, _BataZiv_0809
- Qler
- Posts: 23604
- Joined: 18/10/2004 14:49
- Location: Sarajevo
#3651 Re: Dolazi zima - zimske gume
TS850 su se pokazale odlicne
- ElRe
- Posts: 10836
- Joined: 12/12/2011 11:28
#3652 Re: Dolazi zima - zimske gume
Matador Snow Sibir odlican.
- skafiskafsnjak
- Posts: 31538
- Joined: 16/04/2011 18:46
#3653 Re: Dolazi zima - zimske gume
Ljudi, koje ljetne gumeeee ?
- Optimist
- Posts: 13656
- Joined: 08/02/2010 19:01
- Location: Sarajevo
#3654 Re: Dolazi zima - zimske gume
Imas posebnu temu za ljetne gume.
- medobrundoo
- Posts: 245
- Joined: 04/02/2015 14:38
#3655 Re: Dolazi zima - zimske gume
Zimske gume u ljetnim uslovima
Svake godine, u zimskom periodu gotovo da smo zatrpani raznim kampanjama o važnosti zimskih guma. Vozači se pozivaju na oprez tokom vožnje u zimskim uslovima, ali šta se događa nakon 15. aprila po isteku obaveze korištenja zimske opreme? Tokom perioda u kojem nije predviđena upotreba zimskih guma veliki broj vozača upravo koristi iste. Razloga je nekoliko, ali dva su u većini slučajeva: neinformisanost o važnosti korištenja adekvatnih guma za određeni period, te finansijski razlozi. Zbog toga u saradnji sa Citroenom odlučili smo napraviti test manevarskih sposobnosti automobila sa zimskim gumama u ljetnim uslovima.
Slobodno možemo reći, nekada davno, razlika između zimskih i ljetnih guma bila je samo vizuelna, tj. u dubini šare, dok je smjesa gume ostajala iste. Razvojem industrije guma promjenile su se tehnologije, smjese za proizvodnju gume, ali i sama filozofija izrade zimskih guma. Savremene zimske gume napravljene su od znatno mekše gume, zbog koje guma bolje prijanja za podlogu na temperaturama ispod 7˚C. Također, zimske gume imaju veliki broj lamela na gaznom sloju što dodatno omogućava bolje prijanjanje, ali šta se dešava sa tim gumama na temepraturama preko 20, 30, 40 i 50˚C?
Korištenje zimskih guma u ljetnim uslovima
Za korištenje zimskih guma tokom ljetnog perioda može se reći da nosi slične probleme kao i korištenje ljetnih guma u zimskim uslovima, s tim da su u ovom slučaju opasnosti manje, ali ipak prisutne. Za te opasnosti saznamo obično kada je već kasno. U ljetnom periodu uslijed visokih temperatura zimska guma ubrzano se troši, što joj skraćuje životni vijek i učinkovitost u uslovima za šta je predviđena. Također, u ljetnim uslovima automobil sa zimskim gumama nema potrebnu stabilnost pri kočenju te lošiju preciznost prilikom naglih izmjena pravca. Sve to u datom momentu može biti fatalno sa nesagledivim posljedicama.
Testirali smo!
Za ovaj test koristili smo novi Citroen C-Elysee model na kojem su bili postavljeni najpopularniji zimske gume na ex-jugoslovenskom prostoru, Sava Eskimo S3+. Inače ove gume većina kupuje kao gume „ljeto/zima“, iako to nigdje ne stoji, već naprotiv piše S+M, što znači Snow + Mud = Snijeg + Blato. Nije rijedak slučaj da će vam i prodavac prodati iste pod cjelogodišnje gume. Citroenov novi model na test je stigao u februaru 2013. godine sa novim zimskim gumama, a testni period automobila završen je mjesecu maju. Za vrijeme testnog perioda automobil je prešao oko 10.000 km, od čega je bilo preko 5.000 km u realnim zimskim uslovima. Dolaskom toplih dana stanje guma značajno se promjenilo. Prednje gume gotovo da su se u potpunosti potrošile, a počele su i da stvaraju značajnu buku u kabini automobila. Tako je dubina šare gaznog sloja na gumama prednje osovine došla na svega 3 mm, dok je dubina šare gaznog sloja guma na zadnjoj osovini iznosila 6 mm (dubina šare gaznog sloja na novim gumama iznosi 9 mm). Na osnovu utvrđenog stanja vidimo da su se prednje gume za vrlo kratko vrijeme korištenja u toplim vremenskim uslovima potrošili u značajnoj mjeri.
Poligonski test
Osim povećane potrošnje zimskih guma u ljetnom periodu narušene su i vozne karakteristike automobila. Kako bi što bolje ukazali na sve negativnosti korištenja zimskih guma u ljetnim uslovima, napravili smo i poligonski test u kojem smo pred automobil postavili zahtjevne zadatke. Test se sastojao od tri zadatka; slalom, nagla izmjena pravca (Loss test) i kočenje s preprekom. Za vrijeme provođenja testa na poligonu temperatura zraka iznosila je 30˚C. Tokom testa automobil je u nekoliko navrata rušio čunjeve, što se može vidjeti u video prilogu. Prilikom većih opterećenja prednje osovine gume su izrazito bočno pregibali, žargonski rečeno “gume su se podvijale”, pa proširenje zadane putanje nije bilo neočekivano. Takođe, u naglim izmjenama pravca automobil nije bio dovoljno stabilan zbog bočnog pregibanja guma. Sve navedene negativnosti dodatno su izražene pri visokim temperaturama kada se zimske gume još lakše bočno pregibaju.
Zaključak
Malo je onih koji ozbiljno govore i razmišljaju o problemu korištenja zimskih guma u ljetnom periodu. Iako korištenje zimskih guma u ljetnim uslovima nema opasnost kao što imaju ljetne gume u zimskim uslovima, opasnost je ipak prisutna. Prije 10-tak godina Goodyear je napravio testiranje svojih guma za putnička vozila. Tom prilikom testirali kolika će biti razlika u zastovnom putu između ljetnih i zimskih guma u ljetnim uslovima. Zaustavni put zimskih guma u ljetnim uslovima bio je 70% duži od onog pri kočenju sa ljetnim gumama u istim uslovima. Ovakav podatak treba ozbiljno zabrinuti sve one koji voze sa zimskim gumama tokom ljeta.
Također, dodatni motiv za korištenje adekvatnih guma je ekonomska isplativost. Iako u početku izdvajate veću sumu novca, jer u jednoj godini kupujete dva kompleta guma, dugoročno vi štedite, ali ono što je još bitnije vozite se sigurno. Sa kompletom kvalitetnih ljetnih i zimskih guma možete računati i na četiri sezone korištenja (manje ili više, ovisno o broju pređenih kilometara).
http://www.carlander.ba/testovi/gume/zi ... -uslovima/
Svake godine, u zimskom periodu gotovo da smo zatrpani raznim kampanjama o važnosti zimskih guma. Vozači se pozivaju na oprez tokom vožnje u zimskim uslovima, ali šta se događa nakon 15. aprila po isteku obaveze korištenja zimske opreme? Tokom perioda u kojem nije predviđena upotreba zimskih guma veliki broj vozača upravo koristi iste. Razloga je nekoliko, ali dva su u većini slučajeva: neinformisanost o važnosti korištenja adekvatnih guma za određeni period, te finansijski razlozi. Zbog toga u saradnji sa Citroenom odlučili smo napraviti test manevarskih sposobnosti automobila sa zimskim gumama u ljetnim uslovima.
Slobodno možemo reći, nekada davno, razlika između zimskih i ljetnih guma bila je samo vizuelna, tj. u dubini šare, dok je smjesa gume ostajala iste. Razvojem industrije guma promjenile su se tehnologije, smjese za proizvodnju gume, ali i sama filozofija izrade zimskih guma. Savremene zimske gume napravljene su od znatno mekše gume, zbog koje guma bolje prijanja za podlogu na temperaturama ispod 7˚C. Također, zimske gume imaju veliki broj lamela na gaznom sloju što dodatno omogućava bolje prijanjanje, ali šta se dešava sa tim gumama na temepraturama preko 20, 30, 40 i 50˚C?
Korištenje zimskih guma u ljetnim uslovima
Za korištenje zimskih guma tokom ljetnog perioda može se reći da nosi slične probleme kao i korištenje ljetnih guma u zimskim uslovima, s tim da su u ovom slučaju opasnosti manje, ali ipak prisutne. Za te opasnosti saznamo obično kada je već kasno. U ljetnom periodu uslijed visokih temperatura zimska guma ubrzano se troši, što joj skraćuje životni vijek i učinkovitost u uslovima za šta je predviđena. Također, u ljetnim uslovima automobil sa zimskim gumama nema potrebnu stabilnost pri kočenju te lošiju preciznost prilikom naglih izmjena pravca. Sve to u datom momentu može biti fatalno sa nesagledivim posljedicama.
Testirali smo!
Za ovaj test koristili smo novi Citroen C-Elysee model na kojem su bili postavljeni najpopularniji zimske gume na ex-jugoslovenskom prostoru, Sava Eskimo S3+. Inače ove gume većina kupuje kao gume „ljeto/zima“, iako to nigdje ne stoji, već naprotiv piše S+M, što znači Snow + Mud = Snijeg + Blato. Nije rijedak slučaj da će vam i prodavac prodati iste pod cjelogodišnje gume. Citroenov novi model na test je stigao u februaru 2013. godine sa novim zimskim gumama, a testni period automobila završen je mjesecu maju. Za vrijeme testnog perioda automobil je prešao oko 10.000 km, od čega je bilo preko 5.000 km u realnim zimskim uslovima. Dolaskom toplih dana stanje guma značajno se promjenilo. Prednje gume gotovo da su se u potpunosti potrošile, a počele su i da stvaraju značajnu buku u kabini automobila. Tako je dubina šare gaznog sloja na gumama prednje osovine došla na svega 3 mm, dok je dubina šare gaznog sloja guma na zadnjoj osovini iznosila 6 mm (dubina šare gaznog sloja na novim gumama iznosi 9 mm). Na osnovu utvrđenog stanja vidimo da su se prednje gume za vrlo kratko vrijeme korištenja u toplim vremenskim uslovima potrošili u značajnoj mjeri.
Poligonski test
Osim povećane potrošnje zimskih guma u ljetnom periodu narušene su i vozne karakteristike automobila. Kako bi što bolje ukazali na sve negativnosti korištenja zimskih guma u ljetnim uslovima, napravili smo i poligonski test u kojem smo pred automobil postavili zahtjevne zadatke. Test se sastojao od tri zadatka; slalom, nagla izmjena pravca (Loss test) i kočenje s preprekom. Za vrijeme provođenja testa na poligonu temperatura zraka iznosila je 30˚C. Tokom testa automobil je u nekoliko navrata rušio čunjeve, što se može vidjeti u video prilogu. Prilikom većih opterećenja prednje osovine gume su izrazito bočno pregibali, žargonski rečeno “gume su se podvijale”, pa proširenje zadane putanje nije bilo neočekivano. Takođe, u naglim izmjenama pravca automobil nije bio dovoljno stabilan zbog bočnog pregibanja guma. Sve navedene negativnosti dodatno su izražene pri visokim temperaturama kada se zimske gume još lakše bočno pregibaju.
Zaključak
Malo je onih koji ozbiljno govore i razmišljaju o problemu korištenja zimskih guma u ljetnom periodu. Iako korištenje zimskih guma u ljetnim uslovima nema opasnost kao što imaju ljetne gume u zimskim uslovima, opasnost je ipak prisutna. Prije 10-tak godina Goodyear je napravio testiranje svojih guma za putnička vozila. Tom prilikom testirali kolika će biti razlika u zastovnom putu između ljetnih i zimskih guma u ljetnim uslovima. Zaustavni put zimskih guma u ljetnim uslovima bio je 70% duži od onog pri kočenju sa ljetnim gumama u istim uslovima. Ovakav podatak treba ozbiljno zabrinuti sve one koji voze sa zimskim gumama tokom ljeta.
Također, dodatni motiv za korištenje adekvatnih guma je ekonomska isplativost. Iako u početku izdvajate veću sumu novca, jer u jednoj godini kupujete dva kompleta guma, dugoročno vi štedite, ali ono što je još bitnije vozite se sigurno. Sa kompletom kvalitetnih ljetnih i zimskih guma možete računati i na četiri sezone korištenja (manje ili više, ovisno o broju pređenih kilometara).
http://www.carlander.ba/testovi/gume/zi ... -uslovima/
- Aurea Mediocritas
- Posts: 353
- Joined: 24/05/2009 02:04
#3656 Re: Dolazi zima - zimske gume
Potvrđujem svaku rečenicu u gornjem postu.
- Son_of_a_gun
- Posts: 7
- Joined: 01/05/2012 14:43
#3657 Re: Dolazi zima - zimske gume
Gdje ima kupiti Nokian guma u Sarajevu i okolini, zna li neko?
- amar1994
- Posts: 28546
- Joined: 11/01/2015 12:22
- Location: Neđeljišta
#3658 Re: Dolazi zima - zimske gume
i 3 god. garancije na continentala a beton su gumegoran16v wrote:Ja bih u Maja gume cisto zbog ljubaznosti i opstinskog lokalpatriotizma!
- konektovan
- Posts: 40627
- Joined: 19/01/2015 19:12
- Location: Mahala
- Vozim: Francusku kantu
#3659 Re: Dolazi zima - zimske gume
Cak i na sportivu daju 3 godine garancije.amar1994 wrote:i 3 god. garancije na continentala a beton su gumegoran16v wrote:Ja bih u Maja gume cisto zbog ljubaznosti i opstinskog lokalpatriotizma!
- skafiskafsnjak
- Posts: 31538
- Joined: 16/04/2011 18:46
#3660 Re: Dolazi zima - zimske gume
Daju li na rate ?
- amar1994
- Posts: 28546
- Joined: 11/01/2015 12:22
- Location: Neđeljišta
#3661 Re: Dolazi zima - zimske gume
dajuskafiskafsnjak wrote:Daju li na rate ?
- skafiskafsnjak
- Posts: 31538
- Joined: 16/04/2011 18:46
#3662 Re: Dolazi zima - zimske gume
sve najbolje o njima sam cuo ... Kod njih cu i ja...amar1994 wrote:dajuskafiskafsnjak wrote:Daju li na rate ?
samo je eto pitanje, hocu li moci odjednom ili na rate ...
205 55 16 ... koju gumu preporucujete ?
Do sad sam imao Primacy alpin 3
- Qler
- Posts: 23604
- Joined: 18/10/2004 14:49
- Location: Sarajevo
#3663 Re: Dolazi zima - zimske gume
Dunlop bi ja uzeo. Imam conti i super su, ali mi suhu svezali za te bocne zidove kao mekani i lako bubreg iskoci... kazu da je dunlop tu bolji...
-
- Posts: 4841
- Joined: 25/01/2010 18:51
- Location: TZ
#3664 Re: Dolazi zima - zimske gume
Conti TS 850,skafiskafsnjak wrote:sve najbolje o njima sam cuo ... Kod njih cu i ja...amar1994 wrote:dajuskafiskafsnjak wrote:Daju li na rate ?
samo je eto pitanje, hocu li moci odjednom ili na rate ...
205 55 16 ... koju gumu preporucujete ?
Do sad sam imao Primacy alpin 3
Goodyear UG9,
Dunlop 4D, izasla je novija Dunlop Wintersport 5, jos nije testirana al je ocekivat da bude tu negdje sa ovima.
Michelin Alpin 4, nova Michelin Alpin 5 izgleda da po testovima nije na nivou cetvorke.
Od ovih premium, po mom misljenju, sta god uzmes, ne mozes puno promasiti.
Evo ti i najnoviji ADAC test 205/55/16
https://www.adac.de/infotestrat/tests/r ... geId=31821
- skafiskafsnjak
- Posts: 31538
- Joined: 16/04/2011 18:46
#3665 Re: Dolazi zima - zimske gume
GY su mi ljetne ... mozda i zimske uzmem
-
- Posts: 4841
- Joined: 25/01/2010 18:51
- Location: TZ
#3666 Re: Dolazi zima - zimske gume
skafiskafsnjak wrote:GY su mi ljetne ... mozda i zimske uzmem
Odlicno Da se navozas.
Evo i test za 165/70R14 T pa koga zanima.
https://www.adac.de/infotestrat/tests/r ... geId=31821
- Ned071
- Posts: 6435
- Joined: 27/01/2014 15:32
#3667 Re: Dolazi zima - zimske gume
birajte jal conti jal gy...koliko vidim po semaforima, toliko su dobre da ih pola grada voza cijelo ljeto
- amar1994
- Posts: 28546
- Joined: 11/01/2015 12:22
- Location: Neđeljišta
#3668 Re: Dolazi zima - zimske gume
za sta je ova niskoprofilna dimenzijaTeufik wrote:skafiskafsnjak wrote:GY su mi ljetne ... mozda i zimske uzmem
Odlicno Da se navozas.
Evo i test za 165/70R14 T pa koga zanima.
https://www.adac.de/infotestrat/tests/r ... geId=31821
-
- Posts: 9169
- Joined: 08/12/2009 17:31
#3669 Re: Dolazi zima - zimske gume
Opet gledate ADAC testove pored svega šta su radili
- seoBIH
- Posts: 8414
- Joined: 22/03/2003 00:00
#3670 Re: Dolazi zima - zimske gume
Evo upravo i ja razmisljam o sportivi Koje dimenzije si imao, koji je tacno naziv modela i koliko si platio?BarbaDue wrote:Preporuka za zimske gume Sportiva, tjeram ih evo već drugu zimu i nisam do sada primjetio nikakav nedostatak.
Na kraju, najbitnije, kakva ti je vozdnja? Ja imam i gradske, i otvoreene, a bogami i brda. Imao sam do sada Savu s3 eskimo i odlicno me sluzila, ma sta god neki kazu o savi. Imam ljetne sporitivne, odlicne, pa je to jedini razlog zasto razmisljam i o zimskim.
- zanzakpizdolizije
- Posts: 221
- Joined: 21/10/2014 12:19
#3671 Re: Dolazi zima - zimske gume
Prošlu zimu sam kupio Goodyear UG9 - vrlo zadovoljan gumama.Conti TS 850,
Goodyear UG9,
Dunlop 4D, izasla je novija Dunlop Wintersport 5, jos nije testirana al je ocekivat da bude tu negdje sa ovima.
Michelin Alpin 4, nova Michelin Alpin 5 izgleda da po testovima nije na nivou cetvorke.
Od ovih premium, po mom misljenju, sta god uzmes, ne mozes puno promasiti.
-
- Posts: 4841
- Joined: 25/01/2010 18:51
- Location: TZ
#3672 Re: Dolazi zima - zimske gume
Za male auticeamar1994 wrote:za sta je ova niskoprofilna dimenzijaTeufik wrote:skafiskafsnjak wrote:GY su mi ljetne ... mozda i zimske uzmem
Odlicno Da se navozas.
Evo i test za 165/70R14 T pa koga zanima.
https://www.adac.de/infotestrat/tests/r ... geId=31821
ADAC testovi su kao i svi, za orijentaciju. Nisu sveto slovo na papiru.
- drug_profi
- Posts: 50610
- Joined: 16/07/2012 16:00
#3673 Re: Dolazi zima - zimske gume
U vezi sa prituzbama na bocni zid continentala- moja je bruka ali da je ispricam.
Neko jutro ona kisurina lije i ja preskocim vizuelni pregled auta nego samo onako bunovan sjednemi i krenem. Osjetio sam da mi volan vuce lagano u desno ali zurim pospan sam i depresivan i u bolimekurac raspolozenju. Imam 15 km do posla i kad sam stigao vidim guma skroz legla. Provjerim pritisak.0.3 bara.
Kontam nema nista od nje. Napumpam je odem vulkanizeru u komsiluk on pregleda, nadje rupicu na gaznom.zakrpi kaze guma je ok. Nema drugih ostecenja.
Dakle bocni zidovi su izdrzali valjanje na praznoj gimi 15 km. Nije to bas tako lohotno.
Continental ljetna CPC 5.
Neko jutro ona kisurina lije i ja preskocim vizuelni pregled auta nego samo onako bunovan sjednemi i krenem. Osjetio sam da mi volan vuce lagano u desno ali zurim pospan sam i depresivan i u bolimekurac raspolozenju. Imam 15 km do posla i kad sam stigao vidim guma skroz legla. Provjerim pritisak.0.3 bara.
Kontam nema nista od nje. Napumpam je odem vulkanizeru u komsiluk on pregleda, nadje rupicu na gaznom.zakrpi kaze guma je ok. Nema drugih ostecenja.
Dakle bocni zidovi su izdrzali valjanje na praznoj gimi 15 km. Nije to bas tako lohotno.
Continental ljetna CPC 5.
- supercali
- Posts: 23942
- Joined: 06/07/2014 12:30
#3674 Re: Dolazi zima - zimske gume
Kao sto neko napisa bilo sta od velikih da uznes dunlop michelin gy conti ne mozes pogrijesiti nijanse su u pitanju
Za mala auta super su i sava i tigar i sve iznad
Ovo se odnosi na normalnu voznju bez divljanja
Za mala auta super su i sava i tigar i sve iznad
Ovo se odnosi na normalnu voznju bez divljanja
- skafiskafsnjak
- Posts: 31538
- Joined: 16/04/2011 18:46
#3675 Re: Dolazi zima - zimske gume
Ma naravno...onda covjek glsamo gleda da prodje bolje kad kupuje..supercali wrote:Kao sto neko napisa bilo sta od velikih da uznes dunlop michelin gy conti ne mozes pogrijesiti nijanse su u pitanju
Za mala auta super su i sava i tigar i sve iznad
Ovo se odnosi na normalnu voznju bez divljanja