Dizel motori u manjim vozilima

Automobili, pitanja, pomoć, savjeti...

Moderators: anex, _BataZiv_0809

User avatar
ElRe
Posts: 10848
Joined: 12/12/2011 11:28

#1 Dizel motori u manjim vozilima

Post by ElRe »

Iz Renaulta su tako najavili da će do 2020. dizelski motori nestati iz modela Megane i Clio.

- Stroži standardi emisije štetnih gasova i stroži standardi testiranja će povećati troškove proizvodnje dizelskih motora do te mere da više neće biti ekonomski isplativi – rekao je Thierry Bollore, jedan od Renaultovih čelnika.
Biće interesantno pratiti razvoj hibridnih i e-vozila kao zamjenu za dizel motore. Generalno. na nasim prostorima ce biti problem postprodaja (servisiranje) i mreza brzih e-punjaca.
Sa sadasnjim cijenama, slazem se da su dizelski modeli Clia, 208, Punta, Fabie i sl modela neisplativi, osim ako se godisnje ne prelazi 25-30k km.
Leon16v
Posts: 5790
Joined: 02/04/2015 13:27
Location: Ilidza إليدزا
Vozim: Staro željezo

#2 Re: Dizel motori u manjim vozilima

Post by Leon16v »

Ne dam svog dizlu :sad:

:mrgreen:
User avatar
sema911s
Posts: 5146
Joined: 04/03/2013 15:37
Location: mene nosi mutna rijeka

#3 Re: Dizel motori u manjim vozilima

Post by sema911s »

Petroll ima dozvolu za prodaju El. Energije
Ina. Prenijela dozvolu iz cro...
Ovi mali prašina i će je dobit preko noći. .
kB27
Posts: 1170
Joined: 17/02/2016 17:46

#4 Re: Dizel motori u manjim vozilima

Post by kB27 »

Po kojoj računici su dizel motori isplativi tek sa 25-30k km godišnje? Kolika je to razlika u cijeni za recimo nov Clio benzin vs. dizel slične snage?
User avatar
amar1994
Posts: 28546
Joined: 11/01/2015 12:22
Location: Neđeljišta

#5 Re: Dizel motori u manjim vozilima

Post by amar1994 »

dovoljno :mrgreen: . zato se kupi star 2-3 god ispod 60000km za haman duplo manje love , najtuznije je sto ni benzinac da valja nije toliko jeftin , ne govorim o kosilicama 0.9 , 1.0 , 1.2 8-) :thumbup:
IcedFlame
Posts: 1238
Joined: 06/11/2003 00:00
Location: Sarajevo

#6 Re: Dizel motori u manjim vozilima

Post by IcedFlame »

kB27 wrote:Po kojoj računici su dizel motori isplativi tek sa 25-30k km godišnje? Kolika je to razlika u cijeni za recimo nov Clio benzin vs. dizel slične snage?
Razlika izmedju Fiat 500L 1.4 benzin i 1.3 MJTD - 4000 KM u korist benzinca. Za te pare oko 2300 litara goriva po trenutnim cijenama

Pri prosjecnoj potrosnji od 8l/100km i 1000 km mjesecno u prosjeku, miran si preko 28 mjeseci, ili ti ga 28000 kilometara prije nego sto pocnes da 'trosis' u odnosu na dizel. Ali ovo je pod uslovom da dizela nisi ni vozio nikako :)

Za tih 28 mjeseci ce i dizel potrositi oko 1400 litara ako trosi 5l/100km u prosjeku, sto znaci da si i nakon toga opet u plusu 2500 KM

Sad sam se i ja zapetljao, a matematika mi nije jaca strana, pa neka neko provjeri i nastavi sa racunanjem :D
User avatar
Qler
Posts: 23608
Joined: 18/10/2004 14:49
Location: Sarajevo

#7 Re: Dizel motori u manjim vozilima

Post by Qler »

kB27 wrote:Po kojoj računici su dizel motori isplativi tek sa 25-30k km godišnje? Kolika je to razlika u cijeni za recimo nov Clio benzin vs. dizel slične snage?

Po svakoj racunici je dizel isplativ tek poslije tih nekih 25k km... Ali kod nas ljudi ne vole matematiku :D
User avatar
Truba
Posts: 81796
Joined: 17/03/2004 09:36
Location: Vizantija

#8 Re: Dizel motori u manjim vozilima

Post by Truba »

ja krenem to računati ali onda se preznojim i skontam zašto nisam kreno studirat matematiku :D
User avatar
klaki
Posts: 2303
Joined: 15/02/2013 17:49
Location: 榛名山峠

#9 Re: Dizel motori u manjim vozilima

Post by klaki »

IcedFlame wrote:
kB27 wrote:Po kojoj računici su dizel motori isplativi tek sa 25-30k km godišnje? Kolika je to razlika u cijeni za recimo nov Clio benzin vs. dizel slične snage?
Razlika izmedju Fiat 500L 1.4 benzin i 1.3 MJTD - 4000 KM u korist benzinca. Za te pare oko 2300 litara goriva po trenutnim cijenama

Pri prosjecnoj potrosnji od 8l/100km i 1000 km mjesecno u prosjeku, miran si preko 28 mjeseci, ili ti ga 28000 kilometara prije nego sto pocnes da 'trosis' u odnosu na dizel. Ali ovo je pod uslovom da dizela nisi ni vozio nikako :)

Za tih 28 mjeseci ce i dizel potrositi oko 1400 litara ako trosi 5l/100km u prosjeku, sto znaci da si i nakon toga opet u plusu 2500 KM

Sad sam se i ja zapetljao, a matematika mi nije jaca strana, pa neka neko provjeri i nastavi sa racunanjem :D
+4000KM

1000km mjesecno tj 80 litara benzina uzmemo nek je 1,7KM to je mjesecno: 136KM
Dizelu je to 50 litara po cijeni recimo 1.55KM: 78KM

Znaci 58KM mjesecno bi vise potrosio. Trebalo bi ti 5 godina i kusur da ustedis ovih 4000KM sto si potrosio pri kupovili dizla
Throttle
Posts: 13014
Joined: 10/06/2016 12:35

#10 Re: Dizel motori u manjim vozilima

Post by Throttle »

Plus sto vecina auta koje vozamo u dizel varijanti ima skuplje odrzavanje...tek zadnjih par godina u benzince trpaju turbine, plivajuce zamajce, ovo-ono :D
530i
Posts: 9169
Joined: 08/12/2009 17:31

#11 Re: Dizel motori u manjim vozilima

Post by 530i »

Nije stvar isplativosti nego ekologije.
kB27
Posts: 1170
Joined: 17/02/2016 17:46

#12 Re: Dizel motori u manjim vozilima

Post by kB27 »

Ok, kao što neko reče, neka bude da dizel troši 5l/100km, benzin 8l/100km prosječno. Neka je cijena dizela 1.65KM, benzina 1.85KM. Evo baš sad pogledah 'standardna auta' u ovoj klasi o kojoj pričamo i ne nađoh nigdje da je 4000KM skuplja dizel varijanta (mada nije kod većine auta, ali eto.. Fiesta, razlika 3000KM, Clio 3500KM, Citroen C3 3000KM, Fabia). Neka bude 3000KM razlika u cijeni - ako mislite da je više samo uvećajte proporcionalno finalni rezultat. :)

8*1.85-5*1.65 = 6.55KM/100km, uštede u korist dizela.

3000/6.55 = 458.xx.

Dakle, nakon pređenih 45.000km dizel počinje da vraća uloženo.

Što se tiče održavanja - ovo što kažete da je skuplji za održavanje dizel jeste tačno ali isključivo u slučaju kada se desi neki veliki kvar tipičan za dizel motore, npr. turbina. Kome je još zveknula turbina i morala se mijenjati/reparirati nakon 50-100-150-200 hiljada kilometara? Plivajući također, a još ih mnogi dizeli u ovoj klasi nemaju. Mali servis, kvačilo, pakne, svjećice/grijači, itd. itd. je sve isto kod obje vrste motora.

Dakle, ko hvala Bogu ima love (a ko nema neće kupovati novo auto, naravno) kupi dizel varijantu - vozi tri godine po 15.000km i vrati uloženo, poslije toga mu se samo još više isplati.

I, zaboravljamo jednu jaaaaaaaako bitnu stvar: 'sutra' kad taj auto bude na prodaju, opet je dizel značajno skuplji od benzin varijante. :)


Ovdje sve vrijeme računamo sa novim autima, što se realno kod nas rijetko kupuje.. sa polovnjacima je računica još jasnija - uloženo se puno brže vrati. E sad drugi par cipela je što je kod nas naučna fantastika naći dizel primjerak iz ove klase bez 150-200k km na satu (sa upitnikom da li je stvarna kilometraža). :)
User avatar
Qler
Posts: 23608
Joined: 18/10/2004 14:49
Location: Sarajevo

#13 Re: Dizel motori u manjim vozilima

Post by Qler »

Skuplji redovni servis kod dizela, i naravno lista stvari koje se mogu pokvariti a daleko skuplje su na dizelu... ali nebitno, kod nas je dizel sve i sva.. ja ga nikad ne bi iako ga sad vozam, jer u ovoj vukojebini ne mozes naci benzinca vece klase...
Leon16v
Posts: 5790
Joined: 02/04/2015 13:27
Location: Ilidza إليدزا
Vozim: Staro željezo

#14 Re: Dizel motori u manjim vozilima

Post by Leon16v »

I ja trenutno vozim 1.5 dCi, da mi neko ponudi sad benzinca u zamjenu, isto auto u potpunosti, vjerovatno bi prihvatio :D
User avatar
Truba
Posts: 81796
Joined: 17/03/2004 09:36
Location: Vizantija

#15 Re: Dizel motori u manjim vozilima

Post by Truba »

kB27 wrote:I, zaboravljamo jednu jaaaaaaaako bitnu stvar: 'sutra' kad taj auto bude na prodaju, opet je dizel značajno skuplji od benzin varijante. :)
jes al si u startu platio više kad si kupovao :D tako da to anulira

fora bi bila prodati dizel pa kupti benzinca :lol:
User avatar
supercali
Posts: 23942
Joined: 06/07/2014 12:30

#16 Re: Dizel motori u manjim vozilima

Post by supercali »

Kod nas je naucna fantastika mnogo sto sta
Zasto bosnjo odmah gleda koliko ga moze prodati a nije ga jos ni kupio
Da tako svi razmosljaju kupovali bi svi na svijetu dvice i bog te veselio
Bez obzira sto se vw dizel najbrze prodaje ja ga ne bi nikad uzeo
Prvo ne zato jer je vw a drugo jer je dizel
Ja kad bi se tom pricom vodio nikad ne bi vozio kabrioleta koji mi se svidja daje nesto vise nego obicni i sl
To je moj pogled neko tako razmoslja o terencima neko o sportskim nekim autima itd
User avatar
Montana
Posts: 5446
Joined: 03/09/2008 01:56
Location: cuba

#17 Re: Dizel motori u manjim vozilima

Post by Montana »

ne kužim to..velika razlika u cjeni,benzinac-dizel............cjene iste

primjer: mercedes c 200/od 2010/do 100 000km/

i benzinac i dizel kreću od 12 000 ojero

benzin
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/auto/ ... UNREPAIRED

dizel
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/auto/ ... UNREPAIRED
kB27
Posts: 1170
Joined: 17/02/2016 17:46

#18 Re: Dizel motori u manjim vozilima

Post by kB27 »

Qler wrote:Skuplji redovni servis kod dizela, i naravno lista stvari koje se mogu pokvariti a daleko skuplje su na dizelu... ali nebitno, kod nas je dizel sve i sva.. ja ga nikad ne bi iako ga sad vozam, jer u ovoj vukojebini ne mozes naci benzinca vece klase...
Pod redovni misliš na mali servis? Koja stavka je skuplja..?
Black swan wrote:
kB27 wrote:I, zaboravljamo jednu jaaaaaaaako bitnu stvar: 'sutra' kad taj auto bude na prodaju, opet je dizel značajno skuplji od benzin varijante. :)
jes al si u startu platio više kad si kupovao :D tako da to anulira

fora bi bila prodati dizel pa kupti benzinca :lol:
Znam, to i kažem - npr. pri kupovini se uvališ 3000KM više, voziš ga npr. 3-4-5 godina i želiš prodati, tržišna cijena će mu biti 1500-2000KM viša od sličnog auta sa benzinskim motorom. Dakle, ne moraš preko goriva 'otplatiti' onih 3000KM sa početka da bi ti se isplatilo, jer ćeš 1500-2000KM otplatiti pri prodaji. :)
User avatar
Qler
Posts: 23608
Joined: 18/10/2004 14:49
Location: Sarajevo

#19 Re: Dizel motori u manjim vozilima

Post by Qler »

Filteri goriva i ulja su u pravilu uvijek skuplji od benzinskih.. plus interval zamjene filtera goriva kod benzinca je duzi... samo to...
User avatar
Truba
Posts: 81796
Joined: 17/03/2004 09:36
Location: Vizantija

#20 Re: Dizel motori u manjim vozilima

Post by Truba »

Image
kB27
Posts: 1170
Joined: 17/02/2016 17:46

#21 Re: Dizel motori u manjim vozilima

Post by kB27 »

Kako gdje. :)

Za moju Fiestu 1.4 TDCi je filter ulja koji ja stavljam (MANN) 14KM, Filtron/Champion/Comline (što svi masovno stavljaju) je manje od 10KM - a nedavno nađoh Unico za 6-7KM. Filter goriva se prema specifikaciji mijenja svakih 60.000KM i košta 50-60-70-80KM zavisno koji brand hoćeš. Sumnjam da se kod benzinca nešto rjeđe mijenja. :)

Tako da floskula 'dizel manje troši ali mu je skuplje održavanje' gubi na svojoj tačnosti što više iskustva imam oko auta. :)
User avatar
Qler
Posts: 23608
Joined: 18/10/2004 14:49
Location: Sarajevo

#22 Re: Dizel motori u manjim vozilima

Post by Qler »

Ja vozao benzince citav zivot, i sad imam dizela. Jeste da manje trosi goriva, i to je to. Plus benzinac je bar meni daleko ljepsi za voziti, tako da tu ima bar litar halal od mene :D
User avatar
Montana
Posts: 5446
Joined: 03/09/2008 01:56
Location: cuba

#23 Re: Dizel motori u manjim vozilima

Post by Montana »

Qler wrote:Ja vozao benzince citav zivot, i sad imam dizela. Jeste da manje trosi goriva, i to je to. Plus benzinac je bar meni daleko ljepsi za voziti, tako da tu ima bar litar halal od mene :D
troši manje i manje gorivo plaćaš.belaj je kad se dizel pokvari..tu ti prisjedne razlika,na gorivu,zarađena.u dizelu više tehnologije,više toga ima šta se pokvari.
autoskolee
Posts: 286
Joined: 13/08/2014 23:00

#24 Re: Dizel motori u manjim vozilima

Post by autoskolee »

a jebiga i vi poredite atmo. benzince i turbo dizele :roll:
User avatar
amar1994
Posts: 28546
Joined: 11/01/2015 12:22
Location: Neđeljišta

#25 Re: Dizel motori u manjim vozilima

Post by amar1994 »

tacno :thumbup: , to su sve benzinci koji kostaju fabriku najmanje za razvoj i proizvodnju , stoga su i vrl ojednostavni, mogu stavljat koliko hoce 16v, 9999v al dzaba mu da ima milion ventila :D
Post Reply