Ok, kao što neko reče, neka bude da dizel troši 5l/100km, benzin 8l/100km prosječno. Neka je cijena dizela 1.65KM, benzina 1.85KM. Evo baš sad pogledah 'standardna auta' u ovoj klasi o kojoj pričamo i ne nađoh nigdje da je 4000KM skuplja dizel varijanta (mada nije kod većine auta, ali eto.. Fiesta, razlika 3000KM, Clio 3500KM, Citroen C3 3000KM, Fabia). Neka bude 3000KM razlika u cijeni - ako mislite da je više samo uvećajte proporcionalno finalni rezultat.
8*1.85-5*1.65 = 6.55KM/100km, uštede u korist dizela.
3000/6.55 = 458.xx.
Dakle, nakon pređenih 45.000km dizel počinje da vraća uloženo.
Što se tiče održavanja - ovo što kažete da je skuplji za održavanje dizel jeste tačno ali isključivo u slučaju kada se desi neki veliki kvar tipičan za dizel motore, npr. turbina. Kome je još zveknula turbina i morala se mijenjati/reparirati nakon 50-100-150-200 hiljada kilometara? Plivajući također, a još ih mnogi dizeli u ovoj klasi nemaju. Mali servis, kvačilo, pakne, svjećice/grijači, itd. itd. je sve isto kod obje vrste motora.
Dakle, ko hvala Bogu ima love (a ko nema neće kupovati novo auto, naravno) kupi dizel varijantu - vozi tri godine po 15.000km i vrati uloženo, poslije toga mu se samo još više isplati.
I, zaboravljamo jednu jaaaaaaaako bitnu stvar: 'sutra' kad taj auto bude na prodaju, opet je dizel značajno skuplji od benzin varijante.
Ovdje sve vrijeme računamo sa novim autima, što se realno kod nas rijetko kupuje.. sa polovnjacima je računica još jasnija - uloženo se puno brže vrati. E sad drugi par cipela je što je kod nas naučna fantastika naći dizel primjerak iz ove klase bez 150-200k km na satu (sa upitnikom da li je stvarna kilometraža).