A ko je spomenuo genocid?Haris.ba wrote: ↑23/02/2024 11:30Moguce. Samo neka nema etnickog ciscenja i genocida. I neka se ceka da se narod distancira.Cherry-Cherry wrote: ↑23/02/2024 11:24 U BiH će se vremenom većina distancirati od Islama. Jednostavno, nije mu mjesto u Evropi.
Da li je moguca reforma islamske religije i na koji nacin?
Moderator: Bloo
- Cherry-Cherry
- Posts: 6800
- Joined: 20/02/2013 14:14
#1401 Re: Da li je moguca reforma islamske religije i na koji nacin?
-
- Posts: 19
- Joined: 15/02/2024 14:25
#1402 Re: Da li je moguca reforma islamske religije i na koji nacin?
Pismen i obrazovan narod je davno digao ruke od religijskih bajki.Cherry-Cherry wrote: ↑23/02/2024 11:24 U BiH će se vremenom većina distancirati od Islama. Jednostavno, nije mu mjesto u Evropi.
Ovde narod nit je pismen nit je obrazovan a od islama nikad se distancirati neće, jer samo to i imaju.
- Haris.ba
- Posts: 25068
- Joined: 08/09/2005 20:08
#1403 Re: Da li je moguca reforma islamske religije i na koji nacin?
Oni kojima je ocito mjesto u Evropi....Cherry-Cherry wrote: ↑23/02/2024 11:31A ko je spomenuo genocid?Haris.ba wrote: ↑23/02/2024 11:30Moguce. Samo neka nema etnickog ciscenja i genocida. I neka se ceka da se narod distancira.Cherry-Cherry wrote: ↑23/02/2024 11:24 U BiH će se vremenom većina distancirati od Islama. Jednostavno, nije mu mjesto u Evropi.
Prema tome mi ne možemo očistiti niti možemo imati rešeto da prosijemo samo da ostanu Srbi ili propadnu Srbi, a ostali da odu. Pa to je, to neće… Ja ne znam kako će gospodin Krajišnik i gospodin Karadžić objasniti svijetu. To je, ljudi, genocid. Mi moramo da pozovemo svakog čovjeka, koji je čelom poljubio ove prostore i teritoriju države koju hoćemo da napravimo. I njima je mjesto sa nama i pored nas, rekao je Mladić tri godine prije počinjenog genocida u Srebrenici.
- billy organ
- Posts: 1467
- Joined: 04/07/2021 19:19
#1404 Re: Da li je moguca reforma islamske religije i na koji nacin?
A od krscanstva?Cherry-Cherry wrote: ↑23/02/2024 11:24 U BiH će se vremenom većina distancirati od Islama. Jednostavno, nije mu mjesto u Evropi.
-
- Posts: 2472
- Joined: 23/07/2009 14:50
#1405 Re: Da li je moguca reforma islamske religije i na koji nacin?
Mislim da je vec odavno kriscanstvo isparilo iz vecine evrope, ostalo je samo ono, mozemo ga nazvati, " kulturolosko" kriscanstvo samo.
- Ludzak
- Posts: 5553
- Joined: 23/03/2013 21:56
- Location: Grad na Drini
#1406 Re: Da li je moguca reforma islamske religije i na koji nacin?
Reforma je krenula davnih dana. Samo treba vremena da se realizuje
-
- Posts: 812
- Joined: 21/06/2010 12:58
#1407 Re: Da li je moguca reforma islamske religije i na koji nacin?
Distancirali su se ali je razlika sto npr bozic je sekularan pa opstaje na taj nacinbilly organ wrote: ↑24/02/2024 14:24A od krscanstva?Cherry-Cherry wrote: ↑23/02/2024 11:24 U BiH će se vremenom većina distancirati od Islama. Jednostavno, nije mu mjesto u Evropi.
Bosnjacki sekularisti zele da se distanciraju skroz od islama, dakle nece ni bajrame da zadrze
-
- Posts: 812
- Joined: 21/06/2010 12:58
#1408 Re: Da li je moguca reforma islamske religije i na koji nacin?
Zahvalite se Milosevicu Karadzicu sto je islam malo ojacao, ali istina da rata nije bilo danas bi vecina Bosnjaka od islama sve ostaviliCherry-Cherry wrote: ↑23/02/2024 11:24 U BiH će se vremenom većina distancirati od Islama. Jednostavno, nije mu mjesto u Evropi.
Desava se evo opet, i upravu si razlog je sto islam nije uspio da se prilagodi evropskoj kulturi
-
- Posts: 388
- Joined: 18/06/2023 06:33
#1409 Re: Da li je moguca reforma islamske religije i na koji nacin?
Dakle, bilo bi kao što je bilo prije rata?hamos wrote: ↑24/02/2024 21:57Zahvalite se Milosevicu Karadzicu sto je islam malo ojacao, ali istina da rata nije bilo danas bi vecina Bosnjaka od islama sve ostaviliCherry-Cherry wrote: ↑23/02/2024 11:24 U BiH će se vremenom većina distancirati od Islama. Jednostavno, nije mu mjesto u Evropi.
-
- Posts: 812
- Joined: 21/06/2010 12:58
#1410 Re: Da li je moguca reforma islamske religije i na koji nacin?
DaiClass wrote: ↑25/02/2024 21:51Dakle, bilo bi kao što je bilo prije rata?hamos wrote: ↑24/02/2024 21:57Zahvalite se Milosevicu Karadzicu sto je islam malo ojacao, ali istina da rata nije bilo danas bi vecina Bosnjaka od islama sve ostaviliCherry-Cherry wrote: ↑23/02/2024 11:24 U BiH će se vremenom većina distancirati od Islama. Jednostavno, nije mu mjesto u Evropi.
-
- Posts: 388
- Joined: 18/06/2023 06:33
#1411 Re: Da li je moguca reforma islamske religije i na koji nacin?
Neki kažu da je to najispravnije praktikovanje islama, sve iznad toga je ekstremizam.
-
- Posts: 4585
- Joined: 15/07/2014 20:59
- Location: Šeher Oslo
#1412 Re: Da li je moguca reforma islamske religije i na koji nacin?
Kako reformirati savršenstvo ? Kako promjeniti rječi koje su direktno od boga (dakle ne inspiracija, bogu nije trebao neko koga će On inspirisati i da mu tumači poruku, bogu je trebao strnograf ili zapisnik )
Nikako.
Zato je Islam otporan na reformaciju, modernizaciju, prilagođavanje vremenu..
Nikako.
Zato je Islam otporan na reformaciju, modernizaciju, prilagođavanje vremenu..
-
- Posts: 1358
- Joined: 23/10/2010 16:21
#1413 Re: Da li je moguca reforma islamske religije i na koji nacin?
Hajde procitaj ajete 4:11 i 4:12 pa nam reci kako cemo podjeliti nasljedstvo covjeka koji je umro, a iza sebe ostavio zenu, dvije kcerke, i oba roditelja. Je li nam savrsena ta uputa, ili su ljudi morali dodati svoj nacin raspodjele imovine?broj dva wrote: ↑30/03/2024 09:21 Kako reformirati savršenstvo ? Kako promjeniti rječi koje su direktno od boga (dakle ne inspiracija, bogu nije trebao neko koga će On inspirisati i da mu tumači poruku, bogu je trebao strnograf ili zapisnik )
Nikako.
Zato je Islam otporan na reformaciju, modernizaciju, prilagođavanje vremenu..
- mk ultra
- Posts: 19654
- Joined: 31/12/2012 14:05
- Location: Bošnjačka verzija države
- Grijem se na: Ugalj
- Vozim: Bahato
- Horoskop: Maćak
#1414 Re: Da li je moguca reforma islamske religije i na koji nacin?
Islam se ne slaze s tobom
Jerbo u vjeri je onaj koji je upucen u vjeru, od Boga
Ne od ljudi, turaka, srba i ostalih.
-
- Posts: 4585
- Joined: 15/07/2014 20:59
- Location: Šeher Oslo
#1415 Re: Da li je moguca reforma islamske religije i na koji nacin?
Johnny_x wrote: ↑30/03/2024 21:12Hajde procitaj ajete 4:11 i 4:12 pa nam reci kako cemo podjeliti nasljedstvo covjeka koji je umro, a iza sebe ostavio zenu, dvije kcerke, i oba roditelja. Je li nam savrsena ta uputa, ili su ljudi morali dodati svoj nacin raspodjele imovine?broj dva wrote: ↑30/03/2024 09:21 Kako reformirati savršenstvo ? Kako promjeniti rječi koje su direktno od boga (dakle ne inspiracija, bogu nije trebao neko koga će On inspirisati i da mu tumači poruku, bogu je trebao strnograf ili zapisnik )
Nikako.
Zato je Islam otporan na reformaciju, modernizaciju, prilagođavanje vremenu..
Činjenica.je da bi u evropi završio u zatvoru onaj ko striktno prati kuran ili bibliju, sve rečeno
-
- Posts: 4585
- Joined: 15/07/2014 20:59
- Location: Šeher Oslo
#1416 Re: Da li je moguca reforma islamske religije i na koji nacin?
Ispa da su Karadžić i Mladič navođeni Alahom, logika je jasna.
- mk ultra
- Posts: 19654
- Joined: 31/12/2012 14:05
- Location: Bošnjačka verzija države
- Grijem se na: Ugalj
- Vozim: Bahato
- Horoskop: Maćak
#1417 Re: Da li je moguca reforma islamske religije i na koji nacin?
I to je zapisano da se desi, zasto, Bog zna.
-
- Posts: 1285
- Joined: 18/05/2018 12:28
#1418 Re: Da li je moguca reforma islamske religije i na koji nacin?
Igrom slucaja sam naletio na ovu knjigu i uzeo da procitam da vidim sta pise covjek.n+1 wrote: ↑27/12/2023 18:31https://ramic-methodology.com/hamos wrote: ↑27/12/2023 18:30Gdje se moze naci knjiga?n+1 wrote: ↑27/12/2023 17:43 Šukrija Ramić, doktor islamskog prava i profesor pri Islamskom pedagoškom fakultetu Univerziteta u Zenici, visoko pozicioniran i unutar struktura Islamske zajednice, nedavno je objavio knjigu koja je na tragu reformističkih ideja o kojima smo nekada pisali i na ovoj temi.
Knjiga je izazvala šok i vjevericu, kako od strane profesora FIN-a, koji su potpisali saopćenje kojom odbacuju Ramićeve ideje, ali i selefijske zajednice, pa je Kuduzović izbacio već nekoliko videa kojima odgovara Ramiću, a podržao ga je i Pezić.
Uglavnom, Ramić preispituje ulogu hadisa kao jednog od dva osnovna izvora islama, i predlaže novu metodologiju (a ustvari staru, koja se vraća samim izvorima islama, prije kanonizacije, op.a.) koja hadisu prisutpa drugačije od onoga kako smo to navikli.
10 EUR
Generalno uvazavam ulemu i ovu zvanicnu i nezvanicnu i zaista zelim da ih Dragi Allah nagradi za njihov trud, al isto tako ne slijedim slijepo ni jedne ni druge. Misljenja sam da i jedni i drugi imaju propusta, ali mi ljudi i jesmo ti koji grijese a Allah najbolje zna.
Evo dva primjera, ja ne kazem da oni mozda nisu upravu, al sam isto misljenja da ne treba nikog slijepo slijediti
https://islamskazajednica.ba/index.php/ ... ih-potreba
https://s-d-o.org/prodaja-robe-putem-in ... kuduzovic/
E sad da se vratimo na knjigu, jako cudna knjiga.
1.Pocetak knjige recezenti i lektorka: poznati autoru - ovo odma stavlja neku sumnju, barem meni
2.Dalje uvod, ok neke smjernice nista posebno i tu bih dodao ova dva citata
"Oživjeti zapostavljeni Časni Kur’ān u srcima i praksi vjernika muslimana – sljedbenika dīniislama, zaštititi čast Poslanika, ṣallallāhu ‘alejhi ve sellem, i zaštititi sunnet Poslanikov, ṣallallāhu ‘alejhi
ve sellem, od svega što sunnetu ne pripada."
"Kroz povratak Časnom Kur’ānu, kao originalnom izvoru dīni-islama, zatim kroz primjenu jasnih
kur’ānskih ajeta i sunneta Poslanikovog, ṣallallāhu ‘alejhi ve sellem, i kroz odbacivanje izmišljenih
(mevḍū’) hadisa i tradicije utemeljene na njima, zatvoriti u muslimanskim društvima i zajednicama
ideološka i vjerska sukobljavanja zbog različitog razumijevanja i tumačenja islama, zatvoriti izvore mržnje
prema drugom i drugačijem, zatvoriti izvore nasilja, totalitarizma, nacionalizma, homofobije, ksenofobije,
ekstremizma i terorizma"
Ja ovo kada procitam mogu zakljuciti sljedece: Da treba sljediti Casni Kur'an i sunnet, a ono sto je dodano u vjeru da li izmisljanjem ili preko tradicije izbaciti (dalje u knjizi se navodi da i te neke stvari nisu sporne, sto su postale dio vjere ako se ne kose sa Kur'anom i sunnetom, ali da treba razgraniciti s hadisima i ne poturati to kao dio hadisa). Ne vidim ovdje nista sporno
3.Sljedeca opaska, sto se jako cesto koristi ovaj dio savremena metodologija za verifikaciju. Tj. poslije svakog navodno "spornog" hadisa ovo se forsira, pa meni kao obicnom covjeku to djeluje ili da covjek koji je pisao knjigu je to uradio sturo, ili da se nesto pokusava proturiti izmedju redova.
4. Dio knjige s primjerima, gdje su navedena 22 primjera u kojima se odredjeni hadisi kose s onim sto imamo u Kur'anu. Uglavnom sazeto, hadis u kontradiktornosti s odredjenim ajetom, tipa svaki primjer po jedna,dvije stranica. Po meni nedostatak ovog dijela jeste reference na hadiske zbirke s tacnim brojem stranice i sl. Sve u svemu ne vidim nista sporno u ovom dijelu teksta, mozda je razmisljanje ispravno ili ne, ali svakako za diskusiju.
Na ovom dijelu knjige mi je zapala jedna stvar za oko i to nisam ni na jednom drugom primjeru vidio "Zena u islamu". Sva ostala sporna pitanja su jasno potkrepljena Kur'anskim ajetom i to je to, dok ovdje imamo situaciju odredjenog odstupanja gdje se kaze sljedece
"Potrebno je znati da je Časni Kur’ān dao najbolje rješenje za okolnosti i status koji je žena tada imala u društvu. Nadalje, treba
znati da je pravda ta koja u konačnici treba da presuđuje i da uvijek pravda treba da bude gornja. Otuda su
muslimani dužni da kroz dogovor utvrde šta je pravda po određenom pitanju u okolnostima u kojima ljudi
trenutno žive i da tu pravdu implementiraju."
Ovdje mi ovo izgleda kao neko zamjavanje, eto imamo Kur'an koji definise neki propis o zenama, al ima drugi ajet koji kaze da treba provoditi pravdu pa cemo tu malo drugacije. Mislim ovo je moje misljenje na osnovu procitanog.
5. Zadnja stavka od ovih nabrojanih jeste da da je islam izgradjen samo na 5 stubova a zapostavljeni su mnogi drugi koje imamo u Kur'anu. Pa je tu navedeno nekih 20-30 stvari potkrepljeno Kur'anski ajetima, tipa dobrocinstvo roditeljima, halal rad, svjedocenje istine, naredivanje dobra i odvracanje od zla itd. Nista sporno nisam ovdje vidio.
E sad kad smo ovo prosli da se osvrnem kratko na stav uleme
dr. Safet Kuduzovic je dao odgovor na youtube s par sati video materijala, nisam pregledao sve niti planiram, poceo sam gledati ali prica se vrti u krug i zakljucak je ko si ti da ides protiv rijeci citav uleme i sl. Evo ovdje hadis u ovoj zbrici ili u nekoj drugoj i slicno. Mislim da je fulio sa odgovorom, tj. da nije uopste dao odgovor na knjigu nego je pokusavao odbraniti hadise ulemu itd.
Nastavnici hadisa na fakultetima Islamske zajednice u Bosni i Hercegovini
su isto dali odgovor, koji mi nikako nije jasan, navedene su tu neke stvari kao sto je da knjiga nema recezenta ,da autor knjige nema akademsko zvanje iz oblasti hadisa, sunneta ili pak islamske tradicije - sto je tacno
ali onda tu ima jedna stavka gdje je napisano da se u knjizi iznose stavovi koji poricu i negiraju vaznost sunneta:
"Umjesto čestitanja autoru na napisanom djelu i pohvala na kritičkom promišljanju tradicije i vrijednosti, znanja i iskustava koja su nam prenijele prethodne generacije, budući da se neutemeljeno i neargumentirano iznose isključivi stavovi koji poriču i negiraju važnost sunneta smatramo važnim da se kao nastavnici hadisa na fakultetima Islamske zajednice u Bosni i Hercegovini obratimo javnosti ovim saopćenjem."
"Autor otvoreno odbacuje sunnet i hadis kao izvor islama"
Nakon sto sam ovo procitao kontam da li smo citali istu knjigu, ili u cemu je fazon?
Da sumiramo, knjiga jeste diskutabilna, sam autor njegove kvalifikacije, teme nimalo nisu jednostavne tako da sigurno ove stvari bi trebalo da rade grupe ljudi/uleme koje pozivaju na dijalog i sl. S druge strane meni vise djeluje diskutabilne stvari oko knjige nego sam njen sadrzaj, da li je knjiga plod nekih visih ciljeva i uvodenja smutnje, odgovor nase uleme, zvanicne i nezvanicne.
Allah najbolje zna.