r_faruk wrote: ↑03/04/2024 21:37
U Francuskoj niko ne silazi, u Italiji niko ne silazi, u Svedskoj niko ne silazi, u Holandiji niko ne silazi, u Danskoj niko ne silazi, u Svicarskoj niko ne silazi, u Austriji niko ne silazi, a ni u Hrvatskoj... ne znam je li to po njihovom zobsu ili nije, ali rekao bih da su daleko ispred nas po ovom pitanju regulisanja saobracaja i saobracajne kulture.
Imas i suludi zakon da ne smijes sipati sam gorivo... nije valjda da cekas da ti onaj pumpadzija naspe jer je zabranjeno. Sigurno nisi nikada parkirao u zabrani, zaboravio dati zmigavac, vezati se dok se preparkiravas itd. Malo zdravog razuma je dovoljno da svima bude bolje bez obzira sta pise u zobsu. Ako neko hoce da se ukljuci, pa pusti ga nek se ukljuci ako vidis da ceka i da ga niko ne pusta. Nema veze sto imas prednost.
Ovdje se svi uhvate zobsa... pise u zobsu, moras 'vako, moras 'nako.
Iz vasih postova imam osjecaj da se forumasi sami prijavljuju kada prekrse zakon....
Vjerujem kada kažeš da ne silaze, međutim u dosta navedenih zemalja je takva radnja zabranjena, ili dozvoljena pod određenim uslovima. Samo sam se referisao na taj aspekt sa strane ZOBSa jer isti dobro poznajem. I ne, nisam pravnik. Slažem se da su navedene zemlje ispred nas po pitanju regulisanja saobraćaja i saobraćajne kulture, međutim regulisanje saobraćaja se između ostalog postiže saobraćajnim propisima i zakonom i poštovanjem istih, i slažem se da saobraćajna kultura podrrazumjeva između ostalog propuštanje nekog da se uključi iako nema prednost ili neke druge geste u saobraćaju, to uopšte nije sporno. Ali ovdje se često na forumu dovode u pitanje neke zakonske odredbe kako kome odgovora (ne mislim na tebe konkretno), pogledati samo unazad nekoliko mjesci, osporavaju se ograničenja, preticanje preko pune linije, pojasevi, lane splititng, pa evo sad i prelazak preko pješačkog itd, sve kako kome odgovoara iz njegove lične perspektive. Ali onaj ko krši zakon, neka bude spreman da snosi posljedice, a ne da se traži milion i jedno opravdanje. Ja bi iskreno volio da imamo odnos prema pješacima i biciklistima kao u Holandiji, ali mogu zamisliti kod nas kuknjave da ograniče brzinu na 30 kmh u većini ulica u centru grada kao u Amsterdamu. Često se u zakonu mogu naći nedostaci, ali ako neka odredba vrijedi u većini zemalja Evrope, onda je ona tu s razlogom i nije naša izmišljotina.
drug_profi wrote: ↑03/04/2024 21:14
Pravnici se drze slova zakona, pa onda traze rupe u njemu.
Normalni ljudi se drze duha zakona pa razumiju razloge iz kojih je zakonodavac napisao da se silazi sa bicikla.
Zapravo je sasvim dovoljno usporiti na brzinu koraka i preci cestu.
Slažem se. Nerazumjevanje duha zakona je bila nedavna tvrdnja jednog forumaša da može preticati preko pune linije jer je izostavljena jedna riječ u odredbama ZOBS-a ( a i to je upitno može li se za to uhvatiti), iako mnoštvo drugih članova, pravilnik o saobraćajnoj signalizaciji, ono što je učeno u svakoj autoškoli i praksa svih zemalja svijeta ukazuju drugačije. U zakonu se koristi termin prilagođavanje hoda brzini pješaka na drugim mjestima, međutim ovdje ne. Da je želio, zakonodavac bi upotrijebio. Zašto nije, u to ne ulazim, vjerovatno ima razlog.