AUTENTIČNOST vs DOGMA, (islam, Hriščanstvo, Judaizam itd.)

Rasprave o vjerskim temama.

Moderator: Bloo

Post Reply
User avatar
Gojeni H
Posts: 10228
Joined: 28/04/2012 09:54

#1626 Re: BOŽANSKA VJERA vs Islam, (Hriščanstvo, Judaizam itd.)

Post by Gojeni H »

dadinjo33 wrote: Zanimljivo promišljanje. Njime si se direktno popiškio na ...
Naravno da je zanimljivo. Svako moje promisljanje je zanimljivo. :oops:

Ni na sta se ja nisam popiskio, vec ti ponovo krades stvari sa evandjelistickog sajta. :D Je l' ti to sema i ideologija?

Svi se mijenjamo kroz zivot. Na sam zivot ne gledamo isto sa 17, odnosno 45 godina. Tako je i sa nasim vjerskim ili sekularnim uvjerenjima.
Posten i hrabar covjek priznaje gresku. Ukoliko ima stav, onda ga objasnjava.

Polu-gmizavac - beskicmenjak, parazit koji koristi ljudsku kozu, se boji kritike. On druge izlaze kritici, ali svoja vjerovanja i stavove ne iznosi, jer bi po slijedu dogadjaja i njegova uvjerenja, dosla pod lupu, u dobroj ili losoj namjeri.
Polu-gmizavac se toga strasno boji jer bi to narusilo njegov sopstveni perceptivni oreol ispravnosti i mesijanstva.
Pored toga, bio bi izlozen pitanjima na koja mozda ne bi znao odgovor, a za polu-gmizavca je to kijametski dan njegovog svijeta.

I tako dobijamo nevjerovatne rokade na temi bez "izvinite, nesto sam razmisljao, izgleda da sam pogrijesio", ... a mozemo sanjati o tome da nam Diwan objasni stubove svog tzv. bozanskog vjerovanja ... ili da nam ti kazes koja ti je vjera ... :D

Samo igra na sigurno. :D Zato je onaj ko se primi, iskljucivo sam sebi kriv.
User avatar
Diwan
Posts: 6546
Joined: 12/11/2005 00:59
Location: Transcendencija

#1627 Re: BOŽANSKA VJERA vs Islam, (Hriščanstvo, Judaizam itd.)

Post by Diwan »

Božiji čovjek opijen je bez vina
Božiji čovjek sit je bez pogače
Božiji čovjek je izgubljen, zbunjen,
Božiji čovjek niti jede niti spava,
Božiji čovjek je kralj pod svojom mantijom,
Božiji čovjek je blago pod ruševinama.
Božiji čovjek nije od zraka i zemlje,
Božiji čovjek nije od vatre i vode.
Božiji čovjek je ocean bez granica,
Božiji čovjek pušta bisernu kišu, bez oblaka,
Božiji čovjek ima stotine Mjeseca i nebesa,
Božiji čovjek ima stotine Sunca.
Božiji čovjek postao je mudar po vrhunskoj Istini,
Božiji čovjek nije postao mudar od knjiga.
Božiji čovjek je s one strane bezbožnosti i vjere,
Božijem čovjeku su pravedno i nepravedno slični.
Božiji čovjek izjahao je izvan ne-bića,
Božijem čovjeku služi se s dostojanstvom.
Božiji čovjek je skriven, o Shamsu – dine (Sunce vjere)!
Pođi tražiti božijeg čovjeka, ti, i nađi ga!

Mevlana
User avatar
Smrcak15
Posts: 11137
Joined: 13/12/2015 13:23

#1628 Re: BOŽANSKA VJERA vs Islam, (Hriščanstvo, Judaizam itd.)

Post by Smrcak15 »

1847 godine kada je Halifa/Sultan Islamske drzave slao pomoc Irskoj zbog gladi koja je zahvatila zamlju


Little known tale of generous Turkish aid to the Irish during the Great Hunger
https://www.irishcentral.com/roots/hist ... eat-hunger

to je taj pravi islam koji je bio milost za sve ljude a ne ova danasnja ubleha sejtanska drzava ISIL
User avatar
arzuhal
Posts: 20826
Joined: 03/06/2008 11:26
Location: u čajdžinici "Kod nefsu-l-levvame"

#1629 Re: BOŽANSKA VJERA vs Islam, (Hriščanstvo, Judaizam itd.)

Post by arzuhal »

salik79 wrote:Arzo, evo ga jos jedan sija 8-) :D


Ako je i on sija, i svi nasi tesavvufski velikani, onda sam, s ponosom, i ja :D

Bajram serif mubarek olsun :)
Selam alejk, o moj brate u dini-islamu, sunijo & šiijo, baška sufijo, @saliče :lol:

Prvo, opet ti velim (nije mi mrsko vjerniku ponavljat i ne želim ignorisanjem pokazati nepoštovanje) da ne napadam niti kritikujem šiizam, šiije, odnosno neke segmente ili neke momente vjerovanja kod šiija, odnosno momente koji su specifično vezani za šiije (recimo specifično je da sunije vjeruju kako je Ebu Bekr es-Siddik, radijallahu anhu, najodabraniji ashab, bolji i od Alije, keremellahu wedžheh, a kod šiija je to obrnuto - a svi oni koji pripadaju jednoj od tih grupa, bilo da formalno pripadaju sunijama ili šiijama, a vrijeđaju jednog od njih dvojice na bilo koji način, su u velikoj zabludi i budalešćini, ma o kome se radilo, tamam najveći tadž na glavi nosili, itd)...To je prvi razlog: nema potrebe braniti nešto što nije ni napadnuto ;-)

Drugo, opet ti kažem da mi za ono što je načelno vjerovanje, recimo, ehli-sunneta, ne treba video klip Midhat ef. Čelebića ili ovog profesora, niti ijednog (bilo kojeg) pojedinca, e da bi mi se time nešto dokazivalo: vjerovanje ehli-sunneta je sasvim jasno. Od imama Ebu Hanife (ne samo njega, uzimam onako njega, kao autora Fikhu-l-ekbera), preko imama Tahavije i imama Maturidije pa sve do današnjeg dana (uključujući i naše bosanske velikane, od Hasana Kafije Pruščaka, preko šejha Juje i Mehmeda Hadžića do danas), naš akaid je jasan, poznat, potvrđen, i nema tu ništa nejasno, može se samo biti protiv toga, iz nekog razloga. U Tahavijinoj čuvenoj Risali stoji (u poglavlju o vjerovanju u vezi s ashabima) o ashabima, radijallahu anhum:

[...]

104. VOLIMO ASHABE RESULULLAHA, S.A.V.S. NE PRETJERUJEMO U LJUBAVI PREMA IKOM OD NJIH. NE ODRIČEMO SE NIJEDNOG OD NJIH. MRZIMO SVAKOG KO IH MRZI I KO IH LOŠIM SPOMINJE. SAMO IH SA DOBRIM SPOMINJEMO. LJUBAV PREMA NJIMA JE IMAN - VJEROVANJE I DOBROČINSTVO. MRŽNJA PREMA NJIMA JE NEVJERSTVO, LICEMJERSTVO I NASILJE

105. TVRDIMO DA HILAFET POSLIJE RESULULLAHA, S.A.V.S., PRIPADA NAJPRIJE EBU BEKRU ES-SIDDIKU, PO VRIJEDNOSTI I PREDNOSTI
NAD CIJELIM UMMETOM

106. ZATIM OMERU IBN EL-HATTABU, R.A.

107. ONDA OSMAN IBN AFFANU, R.A.

108. A POTOM ALIJI IBN EBI TALIBU, R.A.

109. ONI SU HULEFAI-R-RAŠIDUN I IMAMI MUHTEDUN

[...]


Ovdje nema ništa nejasno. Ko god odstupa od ovog vjerovanja prema ashabima (i ovakvog odnosa prema ashabima), taj odstupa i od vjerovanja ehli-sunneta, tačno u toj mjeri u kojoj odstupa, ni manje ni više od svog odstupanja. Neko može odstupiti sasvim malo, neko malo više, neko skroz. Nebitni su razlozi zašto neko odstupa, savršeno nebitni.

Treće, ovaj alim, profesor koji govori u videu (koji je rezultat dva mala i spojena isječka iz nekog govora) ne govori ništa šiitsko, a ni vehabijsko, naprotiv, on iznosi jasni sunijski stav, mada mi se čini da su postavljači videa (tendenciozno) htjeli napraviti tako da ispadne (ne tvrde nego, ono...) da profesor govori (da se uočiti od izbora samog naslova videa pa do kraja) o tome kako je hazreti Aliji otet hilafet preko noći od strane prvog halife (a time, logično, i drugog i trećeg), takav se dojam može steći. Obrnuto od toga, profesor se prvo lijepo izražava o sve četvorici pravednih halifa pa Ebu Bekra i Omera čak oslovljava njihovim nadimcima koje su dobili od Poslanika (istinoljubivi/Siddik i onaj koji rastavlja istinu od laži/Faruk), uopće ne tvrdeći izričito da je Aliji trebao prvom pripasti hilafet (po nekom pravu u kojeg vjeruju šiije), a onda se (u drugom isječku ili drugom dijelu videa) obrušava na one koji (je)su oteli hilafet od hazreti Alije, a što je bila kombinacija rezultata esktremizma haridžija (jedan od njih uspijeva da izvrši atentat na hazreti Aliju), ambicije Muavije da uzme vlast i ustoliči dinastiju, itd. Poslije, za vrijeme prvog dijela vlasti emevijske dinastije, počinje proklinjanje hazreti Alije, itd. Dakle od tada, od smrti hazreti Alije počinje ono na što se snažno potcrtava u gore navedenim dijelovima (Tahavijeva poslanica) iz vjerovanja sunija prema ashabima: nema mržnje prema njima i mrzimo sve koji njih mrze, pa tako mrzimo i one koje mrze hazreti Aliju. Hadždžadž je tražio od mubarek Hasana el-Basrija da makar prokune "Ebu Turaba", ako već neće imenom Aliju ibn Ebu Taliba, a on to ni za živu glavu nije učinio...Ovaj profesor na videu se upravo i zgrožava tog dijela muslimanske povijesti i govori o njemu kao sunija.

Dakle, ako ti vjeruješ tako, onda si sunija. Odnosno onoliko si sunija koliko više vjeruješ u gornje citirane stavke iz Tahavijeve poslanice. A onoliko koliko se odstupa od tog vjerovanja, odstupa se od ehli-sunneta, i to nije problem. Problem je kada se odstupi a tvrdi se da se nije odstupilo i slično tome.
Naš brat @Idemsumom je, tokom našeg dijaloga, primjetio i rekao (po sjećanju citiram, unaprijed se izvinjavam ako griješim): ne mora čovjek odmah biti šiija ako vjeruje da je hazreti Alija trebao biti halifa, zato jer ne vjeruje u učenje o bezgrješnim imamima, naprimjer...

Ja se slažem dijelom s tom izjavom, ali mi nije lahko izbistriti taj dio s kojim se slažem :mrgreen:, jer, recimo, i zejdije su šiije (ogranak šiija) - kao što su pripadnici plemena Huti u Jemenu - pa ipak ne vjeruju u bezgrješnost imama kako to vjeruju šiije isna-ašerije (duodecimalisti, dvanaestoimamci) kao najbrojnija šiitska skupina, a ne vjeruju i u neke druge stvari, odnosno drukčije vjeruju od šiija duodecimalista. Zejdije su, inače, šiije čiji je akaid najbliži ehli-sunetskom, od svih ostalih šiitskih skupina.

Pa ipak, i zejdije su šiije. Jer postoji nešto suštinsko u tome, a suštinsko u rascjepu koji je doveo do podjele na sunije i šiije i jeste jedino bilo - ko treba naslijediti Allahovog poslanika, alejhi-selam, u vođenju muslimana i države. Jedni su prihvatili da je to Ebu Bekr, a drugi su smatrali da je to treba biti Alija.
To je bila tada jedina ili glavna tačka podjele, tada nije bilo još ni emevija, ni Kerbele, a pogotovo se nije stiglo do formiranja učenja o bezgrješnim imamima, itd. što će uslijediti kroz decenije is toljeća poslije, kako vrijeme bude odmicalo i podjele postanu složenije...

I de da se više ne zamaramo s ovim... :mrgreen:

Allah razi olsun, i tebi i tvojima neka je mubarek Bajram (s malim zakašnjenjem čestitam) :-D
User avatar
asurbanipal
Posts: 6702
Joined: 28/06/2010 15:54
Location: opet sam ti u kafani

#1630 Re: BOŽANSKA VJERA vs Islam, (Hriščanstvo, Judaizam itd.)

Post by asurbanipal »

Antinomianizam (grč. anti - protiv, nomos - zakon). U filozofskom (logičkom) diskursu, antinomianizam predstavlja međusobnu protivrječnost dva principa (svjetonazora, stava) ili pak zaključak izveden iz dvije premise jednake vrijednosti. U filozofiji, tu je kraj problema. U religiji, kontradikcije mogu i moraju biti riješene, kroz prisustvo vjerovanja na višim nivoima tj. razinama. Ali, sve kontradikcije i ne mogu na ovakav način biti riješene: jedna od najizraženijih jeste pitanje teodiceje ili postojanja zla. Kada se postojanje zla pripisuje dvama suprotinim prinipima, razrješenje suprostavljenih apsolutnosti u višem principu, koji je nužan po samoj ideji realnosti, postaje bukvalno nemoguć. Izlaz je u tome da se potvrdi da je konačna realnost kao takva nedostižna i neobuhvatna. Ovakav se stav javlja kao učenje o nespoznatljivosti Boga. Ovo se može naći, npr. u mu'tezilijskom odvajanju Boga od Njegovih svojstava, što je napao Eš'ari, kao i mnogi drugi, sve dok to nije potisnuto iz sunnijskog islama.


Image


Helenske preislamske sekte koje su se fatalno pokoravale ovom pravcu takvog "kontradiktornog Boga" nazvani su Bythos ili "Bezdan" ("Ambis").
Fatimije su upražnjavali ovo učenje i nazvali ga na arapskom al-ghayb t'ala ("Uzvišena drugost"). Ovu Uzvišenu drugost nazivali su Bogom, a ime Allah uzeli kao oznaku za prvu emanaciju nespoznatljive beskonačnoti - Prvog Uma. Po njihovom učenju, ova emanacija, i sama stvorena, ograničena, i prema tome demijurška i lamentira zbog svog izgnanstva iz Bezdana, iako je neposredni stvaralac svijeta. Fatimije su govorile da riječ Allah dolazi od glagola walaha - oplakivati, jadikovati, što je nemoguće.


Image


Tradicionalni učenjaci ovaj problem rješavaju na slijedeći način: postojanje zla zapravo je odsustvo dobra, a ne druga vrsta supstance koja proizlazi iz načela druge vrste. Prema "pravovjernom" učenju o teodiciji, ono što se dešava kada nastupi zlo na svijetu zapravo je svjesno prouzrokovana greška prihvatanja neegzistencije kao različitog oblika egzistencije, neka vrsta antiegzistencije. Pošto bi takva antiegzistencija morala imati načelo iz kojeg je proizašla (ako to već nije sam Bog), očito je da bi suština takvog hipotetičkog načela zla bila apsolutna kontradikcija. Po učenju Sa'da ad-Dina at-Taftazaniya (umro 791.) nužno je potvrditi da "nepostojeće nije stvar".

Antinomianizam je specifično religijsko ponašanje protivno (Vjero)zakonu. Povezan je sa filozofskom i religijskom antinomijom jer drži dobro i zlo identičnima, pa tako i dozvoljeno i zabranjeno. Ono što se nalazi unutar ograničenosti iz koje rezultiraju stvorenja, i ono što je van i iza te ograničenosti (ili ništavila) preobraća se u revnopravne stvarnosti, a zbir tih dvaju stvarnosti postaje počelo ili božanstvo.
Antinomianističke sekte postoje u svim religioznim okruženjima, ponekad se antinomianizam izražava samo kao tendencija koja naglo zastaje na rubu prelaženja religijskih zabrana; a nekada se, opet, sastoji od smionog kršenja vjerskih odredbi; npr. prekid ramazanskog posta 1164. godine prilikom proglašenja Kijameta (Smaka svijeta, proživljenja) u asasainskom utvrđenju u Alamutu, ili npr. Qalenderijje, pa Bektašije ("bektašijjska" rakija).


Image

Haji Bektash Veli (oko 1209. - oko 1271.)


Također, antinomianizam opstoji i kroz različite varijacije etičkog libertinizma (raspusništvo, raspojasanost), za koje su gnostičke sekte često optuživane, s pravom ili ne. Kod nas imamo primjer progona Hamzevijja. Prakticiranje mut'e (privremenog braka, koji može trajati kratko), zabranjenog u sunnitskom islamu, česta je meta ovih optužbi. Drugdje su postojale sekte koje su se na perzijskom nazivale "Oni koji gase lampe" koje su mogle biti radikalno libertinističke. Na Zapadnu npr. pripadnici katarske hereze u srednjem vijeku bili su striktno asketski orijentisani, sve dok ne bi dosegli ono što su smatrali čistotom i savršenstvom ličnosti. Nakon toga, vjerovali su da su nesposobni za grijeh i da je sve što su radili dobro. Prevladali su zakon koji za obične ljude još uvijek važi.


Image

Manihejski sveštenici, 8./9. vijek


Antinomianističke tendencije u islamu, pored ghulata, ili ekstremističke sekte koje su divinizirale (obogotvorile) svoje poglavare (a to je u islamu najteži grijeh), još uvijek se mogu u raznim oblicima naći u sufizmu. One su sažete u neke općepoznate izreke koje su proturan kao hadisi. Najpoznatija od tih izreka pripisuje se Ebu Hurejri, a ponekad se i Alija spominje kao izvor: "Ja imam dva dijela Poslanikovog znanja; za jedan znaš, a kad bih ti rekao drugi, ti bi me zaklao."
Drugi dio znanja nikad nije naveden; ostavljen je kao tamno mjesto rezervirano za buđenje spontane antiistine. Postoji varijanta da je bilo nešto što Imam Ali a.s. nije mogao reći bilo kome, "pa je to morao šaputati u bunar". Negdje se spominje još rupa u zemlji, iz koje je poslije iznikla trska od koje je napravljen Naj (Ney). (Alijeva tajna)


Image

Elijah (Ilija) i Khidr a.s. obavljaju namaz (perzijski manuskript)


Drugi općepoznati pseudohadis ovakvog tipa govori o tome da se Poslanik tokom vijećanja povukao u šumarak. Hazreti Ali ga je otpratio, i kada se vratio, Omer ga je upitao šta je Poslanik rekao. Kada je Omer dobio odgovor, rekao je da to mora biti tajna, inače se niko neće truditi za oprost i spas. Motiv šumarka (grma) ponavlja se u nizu veoma tajnovitih iskaza koji upućuju na pojavu Dedždžala u Medini. Ovo su vjerovatno tragovi kasnijih pokušaja da se izvorna krivotvorina neutralizira pripisivanjem dodatnih elemenata njoj, ili transformacijom tih elemenata u treći entitet.

Neki zanimljivi primjeri antinomianističkih ideja prisutni su u onim izrekama poznatim kao hadis-kudsi (Božija riječ izgovorena Poslanikom). Mnogi hadisi-kudsije su jednostavno parafrazirani dijelovi kur'anskog teksta. Unatoč tome, stanovit broj drugih takvih izreka, kada se stave u kontekst jedne misije i učenja, jeste antinomianistički. Jedan od takvih jeste i ovaj: "Ja (Bog) sam bio skriveno blago. Htio sam se obznaniti (objaviti), i zbog toga sam stvorio svijet." Ova se izreka možda prvi put pojavljuje u pisanoj formi u Rumijevoj Mesneviji; i tu ne postoji ništa što bi izazvalo opravdan prigovor. Međutim, pošto su ove izreke prenošene usmeno, jasno ili s podrazumijevanjem, putem njih je uvedeno kao zaključak da je svijet emanacija Boga, a time i Bog sam.


Image


Alžirski mistici tvrde da je Poslanik a.s. često pitao svoje sljedbenike: "Ima li kakav stranac među nama?", ismatraju da je to Poslanik a.s. radio jer je namjeravao podučavati nečemu što ne bi trebao svako čuti; ukratko, radilo se o poučavanju nekim tajnim vještinama. Tajno se poučavanje rijetko obavlja jasno i eksplicitno, pa na učenicima ostaje da ga rekonstruiraju za sebe, što je mnogo plodonosnije, jer poprima, kada se pojavi, oblik izvorne antinomije, kao iznenadno shvatanje iznutra.

Korijen tajnog poučavanja je u srži mahayana buddhizma, i javlja se u određenoj tački u skoro svakoj religiji. To je jednostavan način za širenje antinomianističke ideje gdje god da čovjek poželi. Već u ranom periodu islama ovakvo je učenje bilo rasprostranjeno, pa je zbog toga Bukhari u svoj Sahih uvrstio to kako je Aiša, Poslanikova a.s. udovica, rekla Mašruku: "Vjeruj mi, onaj ko ti kaže da je Poslanik tajio dio Božijeg otkrovenja, i da o tome nije obavijestio svoj narod - taj te sigurno laže." Ideja o tajnom poučavanju postoji i ponavlja se i kod inače pobožnih ljudi i kod strogih muslimana, iako u Kur'anu stoji: "Obznani ljudima ono što ti je od tvog Gospodara objavljeno. Ako ne, onda nisi Objavu prenio." (5, 67)


Image

Imam Ali prima investituru na Ghadir Khummu (Ilustracija iz Ilhanidskog manuskripta 1308./1309.)


Iza svega ovoga stoje dva učenja prema kojima vode antinomianističke aluzije; ona se mogu naći kod mnogih sufijskih pravaca, i nekih minornih sekti i grupacija povezanih sa islamom i njegovim ograncima. U nekim sufijskim pravcima, primjetna je divinizacija čovjeka. Jasan primjer jeste u naširoko poznatom i citiranom hadisu: "Ko spozna sebe spoznao je i svoga Gospodara; ko je mene (Poslanika a.s.) vidio vidio je istinu." Prvio dio ovog hadisa klasična je gnoza. Drugi dio povlači jednakost između čovjeka i Boga. Središnje i krovno učenje Kur'ana jeste da je samo jedan Bog, Nestvoreni. Uprkos tome divinizacija čovjeka (hulul) ostala je jednom od ključnih ideja koje se opetovano javljaju u sufijskom učenju, iako su je s vremena na vrijeme pojedini reformatori odbacivali i iskorijenjivali.


Image


Najosjetljiviji je primjer kako neke sufijske grupacije (redovi) tretiraju Al-Hallaja i druge zanesene (opijene sufije). Uobičajeno je da vodeća figura sufijskog reda tvrdi da bi mogao korigirati Halladža, ili da je Halladž pravedno kažnjen što je otišao predaleko (jer je u javnosti otkrio tajnu ljudske Božije suštine), ali ne tvrdi da je Halladž bio u krivu, ili da je sama ideja pogrešna. Drugi takav primjer jeste naglašavanje bivših učitelja (šejhova) koji su se, posredujući između Boga i ljudi, asimilirali u samog Boga po funkciji. Ovo poprima oblik ritualnog prizivanja učitelja u silsili, u inicijacijskom lancu reda. Antinomianizam i divinizacija stvorenog nerazdvojivi su par: jedna strana zabranjeno, odnosno, ono što je iza granice, čini dozvoljenim, a druga strana ograničeno pretvara u apsolutno.


Image

Egzekucija Mensura Al-Hallaja (858. - 922.)


Drugo učenje zagovara iskupljenje šejtana (i uz njeg iskupljenje ostalih odmetnika iz Kur'ana, posebno faraona). Halladž piše u Tawasinu da su mu Iblis i Faraon bili učitelji. Ideja o Iblisu kao savršenom muslimanu, koji se nije htio pokoriti Ademu i pokoravajući se samo Bogu, vjerovatno je začeta sa Sehlom Tusterijem (Sahl At-Tustari). Također, Ibn Arebi, Attar, Abdul-Karim Al-Jili i mnogi drugi su zagovarali ovu ideju. U krajnjoj liniji, ideja o iskupljenju Iblisa jeste uvođenje trojanskog konja u islam, pokušaj postavljanja antipricipa, odnosno zla u isti status ili realnost poput Boga.


Image

Ibn Arebi (Murcia 1165. - Damask 1240.)


Image

Fariduddin Attar (oko 1145. - oko 1221. Nishapur)



U sunnijskom svijetu ideja antinomianizma leži skrivena čak i danas unutar sufijskih slojeva. No, ovo ne treba značiti da je sufizam u cjelini "krivovjeran" i da je otišao daleko od "izvornog" islama. Naprotiv, mnoge sufije su oštro osudijel antinomianističke ideje. Abdul-Mawabih ash-Shadhili rekao je za Halladža: "Da je zaista dosegao stvarnost stapanja s Bogom, bio bi zaštićen od grešaka kojima se izložio govoreći: 'Ja sam On' "
Ova ideja, međutim, još uvijek opstaje. Možda razlog za egzistenciju antinomianizma jeste da on samom svojom kontradikcijom izbija iz dubine svijesti. Također, može se kazati da mi, ako želimo znati šta smo, moramo saznati šta nismo, a antinomianizam nas uči tome. Ali, sve religije osuđuju ovo učenje, jer ono, po svojoj prirodi nanosi više štete samoj svjenosti proceza spoznaje, stvarajući solipsizam i sveobuhvatni subjektivizam. Čak je i Halladž rekao: "Bog baci čovjeka ruku vezanih na leđima u more, i reče mu: 'Pazi ! Pazi ! Ili ćeš se smočiti u vodi".


Image
User avatar
Nurudin
Posts: 3324
Joined: 31/03/2013 07:25
Location: "Zli, dobri, blagi, surovi, nepokretni, olujni, otvoreni, skriveni, sve su to oni i sve između toga.

#1631 Re: BOŽANSKA VJERA vs Islam, (Hriščanstvo, Judaizam itd.)

Post by Nurudin »

Dobar tekst Asur, informativan
User avatar
Diwan
Posts: 6546
Joined: 12/11/2005 00:59
Location: Transcendencija

#1632 Re: BOŽANSKA VJERA vs Islam, (Hriščanstvo, Judaizam itd.)

Post by Diwan »

Nurudin wrote:Dobar tekst Asur, informativan
'Informativan' ali i povrsan, enciklopedijski - djeluje mi kao da ga je pisao neki zapadnjak pokupivši informacije iz druge/desete ruke ( a zar danas ima šta iz prve ruke). Uglavnom, manje više se vrte iste informacije i bezbrojna ponavljanja jednog te istog samo premazana u drugu formu.

Haladžova smrt nije vezana za ono što je rekao nego za nešto drugo. To drugo je bio njegov primarni 'grijeh', a sve ostalo je bajka
User avatar
asurbanipal
Posts: 6702
Joined: 28/06/2010 15:54
Location: opet sam ti u kafani

#1633 Re: BOŽANSKA VJERA vs Islam, (Hriščanstvo, Judaizam itd.)

Post by asurbanipal »

Diwan wrote:
Haladžova smrt nije vezana za ono što je rekao nego za nešto drugo. To drugo je bio njegov primarni 'grijeh', a sve ostalo je bajka

U pravu si da je tekst informativan i površan, enciklopedijski poredan, ali to sam namjerno stavio da bi se imalo šta više reći, iznijeti. Evo, mene upravo zanima to za Halladžovu smrt. Na čemu zasnivaš to da je njegova smrt vezana za nešto drugo, a ne za ono što je on govorio?
dadinjo33
Posts: 1748
Joined: 10/08/2016 18:41

#1634 Re: BOŽANSKA VJERA vs Islam, (Hriščanstvo, Judaizam itd.)

Post by dadinjo33 »

Gojeni H wrote:
dadinjo33 wrote:'Ringo', svi mushafski ajeti, iz kitaba, su mutesabihat, nejasni. A posebno taj tebi kobajagi jasni dio ajeta, tj. La ilahe illallah, nema bozanstva osim Allaha kaze nesto posve drugo od toga da je Allah kojeg ti i muslimani zamisljate-'pravi', a da tudja zamisljena bozanstva to kao nisu. Naime, la illahe illallah jezicki znaci 'nema bozanstva, a da ono nije Allah', tj. i kipovi i novac i strasti kao bozanstva nisu nista drugo doli Allah. Ilahukum ilahun wahid. Vase bozanstvo je jedno.
Je 'l ovo najbolje sto znas? Prepisano sa onog evandjelistickog sajta, kako se vec zove ...? Pateticno, ispod svakog nivoa ...
Ohrabrujem te da ovakvo inteligentno objasnjenje prezentujes svojim krscanskim kolegama Arapima, koji gle cuda Boga takodje nazivaju Allahom.
Ne znam kako se zove, ne pratimo očito iste stvari. Slobodno daj link da vidimo kakvu to literaturu čitaš.

Što se tiče inteligentnosti objašnjenja, neko inteligentan ko ne zna arapski bi mogao znati da je neinteligentno davati obojene komentare o stvarima koje se ne razumiju ;)

Inače, tipa za kojeg znam da je pisao takve stvari, a garantujem da su lingvistički korektne, arzo redovno oslovljava sa kaddesellahu sirrehu, što znači da ga smatra, ako ništa, istinskim muslimanom i bogougodnikom, pa se valjda slaže i sa njegovim učenjima. Doduše, u BOsni, a to je izraženo kod hodža, ima dosta malograđanštine i poltonstva, gdje se šlihtaju uz nekakva zvučna imena da bi sami ispali kul u tuđim očima, iako pojma nemaju ko su ti ljudi koje "kadesaju". Inače, taj pisac je toliko dobro poznavao arapski da mu je "Arapin" dio imena.
User avatar
Diwan
Posts: 6546
Joined: 12/11/2005 00:59
Location: Transcendencija

#1635 Re: BOŽANSKA VJERA vs Islam, (Hriščanstvo, Judaizam itd.)

Post by Diwan »

asurbanipal wrote:
Diwan wrote:
Haladžova smrt nije vezana za ono što je rekao nego za nešto drugo. To drugo je bio njegov primarni 'grijeh', a sve ostalo je bajka

U pravu si da je tekst informativan i površan, enciklopedijski poredan, ali to sam namjerno stavio da bi se imalo šta više reći, iznijeti. Evo, mene upravo zanima to za Halladžovu smrt. Na čemu zasnivaš to da je njegova smrt vezana za nešto drugo, a ne za ono što je on govorio?
Radi se o njegovoj podrsci Ehli Bejtu a.s.
The conditions of Al-Hallaj's confinement varied depending on the relative sway his opponents and supporters held at the court,[8] but he was finally condemned to death in 922 on the charge of being a Qarmatian rebel who wished to destroy the Kaaba, because he had said "the important thing is to proceed seven times around the Kaaba of one's heart."[10] According to another report, the pretext was his recommendation to build local replicas of the Kaaba for those who are unable to make the pilgrimage to Mecca.[7] The queen-mother interceded with the caliph who initially revoked the execution order, but the intrigues of the vizier finally moved him to approve it.[10] On 23 Dhu 'l-Qa‘da (25 March) trumpets announced his execution the next day.[10] The words he spoke during the last night in his cell are collected in Akhbar al-Hallaj.[10] Thousands of people witnessed his execution on the banks of the Tigris River. He was first punched in the face by his executioner, then lashed until unconscious, and then decapitated[11][12] or hanged.[7] Witnesses reported that Al-Hallaj's last words under torture were "all that matters for the ecstatic is that the Unique should reduce him to Unity," after which he recited the Quranic verse 42:18.[10] His body was doused in oil and set alight, and his ashes were then scattered into the river.[7] A cenotaph was "quickly" built on the site of his execution, and "drew pilgrims for a millennium"[13] until being swept away by a Tigris flood during the 1920s.[14]

Some question whether al-Hallaj was executed for religious reasons as has been commonly assumed. According to Carl W. Ernst, the legal notion of blasphemy was not clearly defined in Islamic law and statements of this kind were treated inconsistently by legal authorities.[15] In practice, since apostasy was subsumed under the category of zandaqa, which reflected the Zoroastrian legacy of viewing heresy as a political crime, they were prosecuted only when it was politically convenient.[15] Sadakat Kadri points out that "it was far from conventional to punish heresy in the tenth century," and it is thought he would have been spared execution except that the vizier of Caliph Al-Muqtadir wished to discredit "certain figures who had associated themselves" with al-Hallaj.[16] (Previously al-Hallaj had been punished for talking about being at one with God by being shaved, pilloried and beaten with the flat of a sword, not executed because the Shafi'ite judge had ruled that his words were not "proof of disbelief."[16])[17]
Al-Hallaj developed a profound relation with rank and file of society, his religious influence also on the notables and intellectual elites of society was suspectly viewed by the Abbasid considering it an open menace and challenge to their tyrannical and despotic rule.Al-Hallaj was also accused for secretly keeping relation and having sympathies for Qarmathians, for which he was accused to facilitated with accomplices for visiting their centers, in Kufa and Darul Hajira.The Qarmathians had already brought revolutionary reforms to bring social justice with radical changes by opposing to the orthodox ideas of religion.Al-Hallaj visited the cities of Qarmathians with his 400 disciples organizing a camel caravan.He strongly believed that the difference of opinion are divine blessings for the community of muslim and for the whole world of humanity as all the creation is like one family of God.
dadinjo33
Posts: 1748
Joined: 10/08/2016 18:41

#1636 Re: BOŽANSKA VJERA vs Islam, (Hriščanstvo, Judaizam itd.)

Post by dadinjo33 »

Gojeni H wrote:
dadinjo33 wrote: Zanimljivo promišljanje. Njime si se direktno popiškio na ...
Naravno da je zanimljivo. Svako moje promisljanje je zanimljivo. :oops:

Ni na sta se ja nisam popiskio, vec ti ponovo krades stvari sa evandjelistickog sajta. :D Je l' ti to sema i ideologija?

Svi se mijenjamo kroz zivot. Na sam zivot ne gledamo isto sa 17, odnosno 45 godina. Tako je i sa nasim vjerskim ili sekularnim uvjerenjima.
Posten i hrabar covjek priznaje gresku. Ukoliko ima stav, onda ga objasnjava.

Polu-gmizavac - beskicmenjak, parazit koji koristi ljudsku kozu, se boji kritike. On druge izlaze kritici, ali svoja vjerovanja i stavove ne iznosi, jer bi po slijedu dogadjaja i njegova uvjerenja, dosla pod lupu, u dobroj ili losoj namjeri.
Polu-gmizavac se toga strasno boji jer bi to narusilo njegov sopstveni perceptivni oreol ispravnosti i mesijanstva.
Pored toga, bio bi izlozen pitanjima na koja mozda ne bi znao odgovor, a za polu-gmizavca je to kijametski dan njegovog svijeta.

I tako dobijamo nevjerovatne rokade na temi bez "izvinite, nesto sam razmisljao, izgleda da sam pogrijesio", ... a mozemo sanjati o tome da nam Diwan objasni stubove svog tzv. bozanskog vjerovanja ... ili da nam ti kazes koja ti je vjera ... :D

Samo igra na sigurno. :D Zato je onaj ko se primi, iskljucivo sam sebi kriv.
Moj Gojeni, koliko te uspijevam razumjeti, ti se pojede što ja iznosim argumente koji diraju u tvoja dogmatska uvjerenja, a na koje nemaš, toliko je bar jasno iz dosad priloženog, nikakav valjan argumentovan odgovor, a ne možeš mi uzvratiti kritikovanjem moje "vjere", pa ti ostaje samo plitko pozivanje na tvoju valjda moralnu vertikalnost i tuđe beskičmenjaštvo. Da si imalo manje bijesan, valjda bi ti jasno bilo da valjanost tvoje dogme ili stava ne bi trebala biti ovisna o svjetonazoru kritičara. Štaviše, sama činjenica da ti nejasan kritičarev svjetonazor i da ne možeš na kritiku "tvojih frljavih očiju" odgovoriti sa "a vidi tebi nosa" bi trebala izuzetno debatski zdravo uticati na fokus tvoje argumentacije kao odgovora na kritiku tvojih stavova i vjerovanja. Međutim, tebe, naravno, od odbrane svog stava više zanima čačkanje po uvjerenjima kritičara kao slamci spasa, što je odraz odnosa između mojih i tvojih argumenata po meritumu.

Što se tiče mog svjetonazora, jedna uvažena dama koju pozdravljam ako ovo čita, ga je provalila nakon deset postova, kao što je i tebe pročitala kad ti je napisala na jednoj temi da postavljaš lažna pitanja, jer si argumentovane odgovore dobio barem šest puta, ali te oni ne zanimaju.

Pored tvog neinteligentnog razumijevanja mog svjetonazora iz mojih postova, u par navrata sam sam na temama koje si čitao svoj svjetonazor iznio i direktno, ali, kao što kolegica reče, tebe ne zanimaju odgovori.

A primio si se, gori zemlja, što Krajišnici kažu. ;)

Šta da ti kažem na sve osim one fine muslimanske izreke da "on poglede obuhvata a pogledi do njega ne dopiru", iako je "jasan i vidljiv, viđeni u svemu vidljivom".
dadinjo33
Posts: 1748
Joined: 10/08/2016 18:41

#1637 Re: BOŽANSKA VJERA vs Islam, (Hriščanstvo, Judaizam itd.)

Post by dadinjo33 »

Diwan, je li to se wikipedijom boriš protiv enciklopedije?
User avatar
Diwan
Posts: 6546
Joined: 12/11/2005 00:59
Location: Transcendencija

#1638 Re: BOŽANSKA VJERA vs Islam, (Hriščanstvo, Judaizam itd.)

Post by Diwan »

dadinjo33 wrote:Diwan, je li to se wikipedijom boriš protiv enciklopedije?
Nije poenta odakle šta dolazi nego šta je istina
User avatar
salik79
Posts: 27013
Joined: 16/09/2013 13:15

#1639 Re: BOŽANSKA VJERA vs Islam, (Hriščanstvo, Judaizam itd.)

Post by salik79 »

arzuhal wrote:
salik79 wrote:Arzo, evo ga jos jedan sija 8-) :D


Ako je i on sija, i svi nasi tesavvufski velikani, onda sam, s ponosom, i ja :D

Bajram serif mubarek olsun :)
Selam alejk, o moj brate u dini-islamu, sunijo & šiijo, baška sufijo, @saliče :lol:

Prvo, opet ti velim (nije mi mrsko vjerniku ponavljat i ne želim ignorisanjem pokazati nepoštovanje) da ne napadam niti kritikujem šiizam, šiije, odnosno neke segmente ili neke momente vjerovanja kod šiija, odnosno momente koji su specifično vezani za šiije (recimo specifično je da sunije vjeruju kako je Ebu Bekr es-Siddik, radijallahu anhu, najodabraniji ashab, bolji i od Alije, keremellahu wedžheh, a kod šiija je to obrnuto - a svi oni koji pripadaju jednoj od tih grupa, bilo da formalno pripadaju sunijama ili šiijama, a vrijeđaju jednog od njih dvojice na bilo koji način, su u velikoj zabludi i budalešćini, ma o kome se radilo, tamam najveći tadž na glavi nosili, itd)...To je prvi razlog: nema potrebe braniti nešto što nije ni napadnuto ;-)

Drugo, opet ti kažem da mi za ono što je načelno vjerovanje, recimo, ehli-sunneta, ne treba video klip Midhat ef. Čelebića ili ovog profesora, niti ijednog (bilo kojeg) pojedinca, e da bi mi se time nešto dokazivalo: vjerovanje ehli-sunneta je sasvim jasno. Od imama Ebu Hanife (ne samo njega, uzimam onako njega, kao autora Fikhu-l-ekbera), preko imama Tahavije i imama Maturidije pa sve do današnjeg dana (uključujući i naše bosanske velikane, od Hasana Kafije Pruščaka, preko šejha Juje i Mehmeda Hadžića do danas), naš akaid je jasan, poznat, potvrđen, i nema tu ništa nejasno, može se samo biti protiv toga, iz nekog razloga. U Tahavijinoj čuvenoj Risali stoji (u poglavlju o vjerovanju u vezi s ashabima) o ashabima, radijallahu anhum:

[...]

104. VOLIMO ASHABE RESULULLAHA, S.A.V.S. NE PRETJERUJEMO U LJUBAVI PREMA IKOM OD NJIH. NE ODRIČEMO SE NIJEDNOG OD NJIH. MRZIMO SVAKOG KO IH MRZI I KO IH LOŠIM SPOMINJE. SAMO IH SA DOBRIM SPOMINJEMO. LJUBAV PREMA NJIMA JE IMAN - VJEROVANJE I DOBROČINSTVO. MRŽNJA PREMA NJIMA JE NEVJERSTVO, LICEMJERSTVO I NASILJE

105. TVRDIMO DA HILAFET POSLIJE RESULULLAHA, S.A.V.S., PRIPADA NAJPRIJE EBU BEKRU ES-SIDDIKU, PO VRIJEDNOSTI I PREDNOSTI
NAD CIJELIM UMMETOM

106. ZATIM OMERU IBN EL-HATTABU, R.A.

107. ONDA OSMAN IBN AFFANU, R.A.

108. A POTOM ALIJI IBN EBI TALIBU, R.A.

109. ONI SU HULEFAI-R-RAŠIDUN I IMAMI MUHTEDUN

[...]


Ovdje nema ništa nejasno. Ko god odstupa od ovog vjerovanja prema ashabima (i ovakvog odnosa prema ashabima), taj odstupa i od vjerovanja ehli-sunneta, tačno u toj mjeri u kojoj odstupa, ni manje ni više od svog odstupanja. Neko može odstupiti sasvim malo, neko malo više, neko skroz. Nebitni su razlozi zašto neko odstupa, savršeno nebitni.

Treće, ovaj alim, profesor koji govori u videu (koji je rezultat dva mala i spojena isječka iz nekog govora) ne govori ništa šiitsko, a ni vehabijsko, naprotiv, on iznosi jasni sunijski stav, mada mi se čini da su postavljači videa (tendenciozno) htjeli napraviti tako da ispadne (ne tvrde nego, ono...) da profesor govori (da se uočiti od izbora samog naslova videa pa do kraja) o tome kako je hazreti Aliji otet hilafet preko noći od strane prvog halife (a time, logično, i drugog i trećeg), takav se dojam može steći. Obrnuto od toga, profesor se prvo lijepo izražava o sve četvorici pravednih halifa pa Ebu Bekra i Omera čak oslovljava njihovim nadimcima koje su dobili od Poslanika (istinoljubivi/Siddik i onaj koji rastavlja istinu od laži/Faruk), uopće ne tvrdeći izričito da je Aliji trebao prvom pripasti hilafet (po nekom pravu u kojeg vjeruju šiije), a onda se (u drugom isječku ili drugom dijelu videa) obrušava na one koji (je)su oteli hilafet od hazreti Alije, a što je bila kombinacija rezultata esktremizma haridžija (jedan od njih uspijeva da izvrši atentat na hazreti Aliju), ambicije Muavije da uzme vlast i ustoliči dinastiju, itd. Poslije, za vrijeme prvog dijela vlasti emevijske dinastije, počinje proklinjanje hazreti Alije, itd. Dakle od tada, od smrti hazreti Alije počinje ono na što se snažno potcrtava u gore navedenim dijelovima (Tahavijeva poslanica) iz vjerovanja sunija prema ashabima: nema mržnje prema njima i mrzimo sve koji njih mrze, pa tako mrzimo i one koje mrze hazreti Aliju. Hadždžadž je tražio od mubarek Hasana el-Basrija da makar prokune "Ebu Turaba", ako već neće imenom Aliju ibn Ebu Taliba, a on to ni za živu glavu nije učinio...Ovaj profesor na videu se upravo i zgrožava tog dijela muslimanske povijesti i govori o njemu kao sunija.

Dakle, ako ti vjeruješ tako, onda si sunija. Odnosno onoliko si sunija koliko više vjeruješ u gornje citirane stavke iz Tahavijeve poslanice. A onoliko koliko se odstupa od tog vjerovanja, odstupa se od ehli-sunneta, i to nije problem. Problem je kada se odstupi a tvrdi se da se nije odstupilo i slično tome.
Naš brat @Idemsumom je, tokom našeg dijaloga, primjetio i rekao (po sjećanju citiram, unaprijed se izvinjavam ako griješim): ne mora čovjek odmah biti šiija ako vjeruje da je hazreti Alija trebao biti halifa, zato jer ne vjeruje u učenje o bezgrješnim imamima, naprimjer...

Ja se slažem dijelom s tom izjavom, ali mi nije lahko izbistriti taj dio s kojim se slažem :mrgreen:, jer, recimo, i zejdije su šiije (ogranak šiija) - kao što su pripadnici plemena Huti u Jemenu - pa ipak ne vjeruju u bezgrješnost imama kako to vjeruju šiije isna-ašerije (duodecimalisti, dvanaestoimamci) kao najbrojnija šiitska skupina, a ne vjeruju i u neke druge stvari, odnosno drukčije vjeruju od šiija duodecimalista. Zejdije su, inače, šiije čiji je akaid najbliži ehli-sunetskom, od svih ostalih šiitskih skupina.

Pa ipak, i zejdije su šiije. Jer postoji nešto suštinsko u tome, a suštinsko u rascjepu koji je doveo do podjele na sunije i šiije i jeste jedino bilo - ko treba naslijediti Allahovog poslanika, alejhi-selam, u vođenju muslimana i države. Jedni su prihvatili da je to Ebu Bekr, a drugi su smatrali da je to treba biti Alija.
To je bila tada jedina ili glavna tačka podjele, tada nije bilo još ni emevija, ni Kerbele, a pogotovo se nije stiglo do formiranja učenja o bezgrješnim imamima, itd. što će uslijediti kroz decenije is toljeća poslije, kako vrijeme bude odmicalo i podjele postanu složenije...

I de da se više ne zamaramo s ovim... :mrgreen:

Allah razi olsun, i tebi i tvojima neka je mubarek Bajram (s malim zakašnjenjem čestitam) :-D
Allah razi olsun :-D

Slazemo se da se ne slazemo. I o tome, kao sto i sam velis, nema potrebe dalje raspravljati.

Referirat cu se iskljucivo na ovo uvecano. Pokusat cu rasclaniti stvari:

1. Ljubav prema njima nije iman. Znamo sta su imanski sarti, nismo djeca, a i ona to znaju.
2. Recimo, hipoteticki, da je ljubav prema njima iman. Sta je sa onim genercijama koje su 120 godina proklinjale hazreti Aliju s mimbera, literaturom, hadisima i citavim naslijedjem iz tog perioda? Ovdje ne bih izostavljao niti one koji su to sutke odobravali, nisu se suprostavljali, pa cak bili i na vaznim funkcijama u to vrijeme? Sta je s njihovim imanom i imanom generacija koje su stasavale na njihovoj literarnoj zaostavstini?!
3. Sta je s imanom onih koji postuju stav IZ BiH (tj. fetva-i-emina Ljevakovica) o Muaviji, ako znamo da je on ratovao protiv hazreti Alije, na podmukao nacin mu preoteo hilafet i u konacnici uveo praksu (naredio) njegovog proklinjanja s mimbera, koja je potrajala 120 godina?! Koga sada da mrzimo, a koga da volimo? O cemu nam zavisi iman?
http://www.islamskazajednica.ba/mezhebi ... uaviji-r-a
4. Sta je s imanom Ebu Hurejre, koji je u vrijeme Muavije imao visok polozaj u drustvu, kada i "biljezi" ogroman (pojedinaco najveci, cca 6000) broj "hadisa"?
5. Ako uzmemo da je Ebu Hurejre dosta kasno primio islam, u 7. godini nakon hidzre, kako je moguce da je "prenio" toliki broj "hadisa"?
6. Hipoteticki govoreci, cak i ako je to nekim cudom i bio u mogucnosti, kako to da se toliko mali broj hadisa prenosi od hazreti Alije, koji je cijeli svoj zivot proveo uz Resulullaha s.a.v.a.v.s., a uz hazreti Hatidzu je bio prvi insan koji je prigrlio dini-islam?
7. Da li je povezano visedecenijsko proklinjanje hazreti Alije s tako malim brojem hadisa prenesenim od njega?

Da ne granam dalje, zamolio bih te da mi ukratko odgovoris na ova pitanja. :)
User avatar
Towelie
Posts: 7487
Joined: 03/05/2013 19:29

#1640 Re: BOŽANSKA VJERA vs Islam, (Hriščanstvo, Judaizam itd.)

Post by Towelie »

2. Recimo, hipoteticki, da je ljubav prema njima iman. Sta je sa onim genercijama koje su 120 godina proklinjale hazreti Aliju s mimbera, literaturom, hadisima i citavim naslijedjem iz tog perioda? Ovdje ne bih izostavljao niti one koji su to sutke odobravali, nisu se suprostavljali, pa cak bili i na vaznim funkcijama u to vrijeme? Sta je s njihovim imanom i imanom generacija koje su stasavale na njihovoj literarnoj zaostavstini?!
Suniti: Ko proklinje ashabe, kjafir je.

Muavija je naredio proklinjanje imam Alija, koji je ashab. :D
User avatar
salik79
Posts: 27013
Joined: 16/09/2013 13:15

#1641 Re: BOŽANSKA VJERA vs Islam, (Hriščanstvo, Judaizam itd.)

Post by salik79 »

Towelie wrote:
2. Recimo, hipoteticki, da je ljubav prema njima iman. Sta je sa onim genercijama koje su 120 godina proklinjale hazreti Aliju s mimbera, literaturom, hadisima i citavim naslijedjem iz tog perioda? Ovdje ne bih izostavljao niti one koji su to sutke odobravali, nisu se suprostavljali, pa cak bili i na vaznim funkcijama u to vrijeme? Sta je s njihovim imanom i imanom generacija koje su stasavale na njihovoj literarnoj zaostavstini?!
Suniti: Ko proklinje ashabe, kjafir je.

Muavija je naredio proklinjanje imam Alija, koji je ashab. :D
I to visoko stovani :oops:
Hazreti Muavija b. Ebi Sufjan je ugledni Poslanikov a.s. ashab, jedan od pisara Objave.
Malo sizofreno, zar ne?
User avatar
Blue1
Posts: 152
Joined: 28/02/2015 23:27

#1642 Re: BOŽANSKA VJERA vs Islam, (Hriščanstvo, Judaizam itd.)

Post by Blue1 »

Jel' i Ljevaković vehabija? :izet: :-)
User avatar
asurbanipal
Posts: 6702
Joined: 28/06/2010 15:54
Location: opet sam ti u kafani

#1643 Re: BOŽANSKA VJERA vs Islam, (Hriščanstvo, Judaizam itd.)

Post by asurbanipal »

Blue1 wrote:Jel' i Ljevaković vehabija? :izet: :-)
Zavisi, na čijoj je pipi.

Katarska ili Saudijska.
User avatar
zagortenej
Posts: 3903
Joined: 22/04/2013 13:27
Location: Arš

#1644 Re: BOŽANSKA VJERA vs Islam, (Hriščanstvo, Judaizam itd.)

Post by zagortenej »

O, sljedbenici Muavije, o dušmani (neprijatelji) Muhammedovi !

Vi ste nezahvalni (nevjernici), mi zahvaljujemo !

Vi ste na jednoj strani, mi na drugoj !


User avatar
asurbanipal
Posts: 6702
Joined: 28/06/2010 15:54
Location: opet sam ti u kafani

#1645 Re: BOŽANSKA VJERA vs Islam, (Hriščanstvo, Judaizam itd.)

Post by asurbanipal »

zagortenej wrote:
O, sljedbenici Muavije, o dušmani (neprijatelji) Muhammedovi !

Vi ste nezahvalni (nevjernici), mi zahvaljujemo !

Vi ste na jednoj strani, mi na drugoj !




Bismişah (S imenom Alije), Allah, Allah


User avatar
Nurudin
Posts: 3324
Joined: 31/03/2013 07:25
Location: "Zli, dobri, blagi, surovi, nepokretni, olujni, otvoreni, skriveni, sve su to oni i sve između toga.

#1646 Re: BOŽANSKA VJERA vs Islam, (Hriščanstvo, Judaizam itd.)

Post by Nurudin »

Zanimljiv je taj osmanlijski šiizam, odakle to vuče korijenje?
Negdje sam čitao da to ima veze sa nekim derviškim redovima.

Naravno ako je ova zakletva i bila ovakva, ona je samo folklorna. Sultan dođe na vlast i odmah poubija braću, a
i ovi što se zaklinju samo vrebaju priliku .
Isti sindrom grabeži za vlašću kao kod prvih halifa. Rahmetli vakat , što bi se reklo.
User avatar
asurbanipal
Posts: 6702
Joined: 28/06/2010 15:54
Location: opet sam ti u kafani

#1647 Re: BOŽANSKA VJERA vs Islam, (Hriščanstvo, Judaizam itd.)

Post by asurbanipal »

Nurudin wrote:Zanimljiv je taj osmanlijski šiizam, odakle to vuče korijenje?
Negdje sam čitao da to ima veze sa nekim derviškim redovima.

Uticaj Horosanskih učenja, protok ideja. Tome ni granice, ni svi mogući sukobi ne mogu ništa.

Jesevije, Melamije, Hurufije, Hamzevije, Bektašije, Alevije, Kalenderije, pa i prvobitne Nakšibendije, svi su u sebi imali ukorijenjena horosanska učenja, povezana sa imametom, ehli bejtom, konkretno ši'itskom teološkom doktrinom, ali i folkloristikom i narodnim vjerovanjima Anadolije. Naravno, ne treba zaboraviti i neka ranija, istočnjačka učenja i ideje, kao i sinkretizam sa kršćanskim vjerovanjima, s obzirom na uticaj Bizanta.

Mislim da su o tome jako dobro pisali po meni dva najbolja poznavatelja kretanja tesawufskih ideja i učenja u prošlom vijeku: Fuat Köprülü i Abdülbaki Gölpınarlı.


Nurudin wrote:Naravno ako je ova zakletva i bila ovakva, ona je samo folklorna. Sultan dođe na vlast i odmah poubija braću, a
i ovi što se zaklinju samo vrebaju priliku .
Isti sindrom grabeži za vlašću kao kod prvih halifa. Rahmetli vakat , što bi se reklo.
Pa može se tako reći. Upravo za vrijeme sultana Sulejmana Kanunija jača ta muavijevska struja u ulemanskim krugovima. Sve do tada, bilo je kakve-takve slobode u ispoljavanju vjerovanja, mišljenja, ideja. Donose se zakoni, dogma se učvršćuje, i sablja "šerijata" počinje da radi. To su na sebi najbolje osjetili Ismail Mašuki i njegovi sljedbenici, a kasnije Hamza Bali Bošnjak i ekipa.

Običaj bratoubistva ili fratricida je bio poznat još od ranije u Osmanskom carstvu, a kasnije je aminovan i od strane uleme.
User avatar
Nurudin
Posts: 3324
Joined: 31/03/2013 07:25
Location: "Zli, dobri, blagi, surovi, nepokretni, olujni, otvoreni, skriveni, sve su to oni i sve između toga.

#1648 Re: BOŽANSKA VJERA vs Islam, (Hriščanstvo, Judaizam itd.)

Post by Nurudin »

Zanimljivo bi bilo gledati te logičke vratolomije uleme da to opravdaju. :D
User avatar
Diwan
Posts: 6546
Joined: 12/11/2005 00:59
Location: Transcendencija

#1649 Re: BOŽANSKA VJERA vs Islam, (Hriščanstvo, Judaizam itd.)

Post by Diwan »

Nurudin wrote:Zanimljiv je taj osmanlijski šiizam, odakle to vuče korijenje?
Negdje sam čitao da to ima veze sa nekim derviškim redovima.

Naravno ako je ova zakletva i bila ovakva, ona je samo folklorna. Sultan dođe na vlast i odmah poubija braću, a
i ovi što se zaklinju samo vrebaju priliku .
Isti sindrom grabeži za vlašću kao kod prvih halifa. Rahmetli vakat , što bi se reklo.
Haji Bektaš Veli je osnova za implementaciju ispravnog vjerovanja kod osmanlija
User avatar
Diwan
Posts: 6546
Joined: 12/11/2005 00:59
Location: Transcendencija

#1650 Re: BOŽANSKA VJERA vs Islam, (Hriščanstvo, Judaizam itd.)

Post by Diwan »

Nurudin wrote:Zanimljivo bi bilo gledati te logičke vratolomije uleme da to opravdaju. :D
prava šejtanska stranka koja od svake situacije napravi korist i opravdanje za sebe. Ni za glavu ni za rep ih ne možeš uhvatiti, Kod bošnja je islam počeo sa njima :lol: - nije prije toga bilo ničega :lol:
Post Reply