AUTENTIČNOST vs DOGMA, (islam, Hriščanstvo, Judaizam itd.)

Rasprave o vjerskim temama.

Moderator: Bloo

Post Reply
User avatar
Irsar
Posts: 1604
Joined: 10/03/2017 16:49

#1501 Re: BOŽANSKA VJERA vs Islam, (Hriščanstvo, Judaizam itd.)

Post by Irsar »

Towelie wrote:a nema lista jasnih i nejasnih ajeta nigde, te stoga bilo koji ajet iz Kur'ana moze biti i jasan i nejasan.
Ne.

Jasnost ili nejasnost nije samo karakteristika ajeta kao takvih, već i karakteristika čitaoca. Jedan te isti ajet može biti istovremeno i jasan i nejasan, ali samo u relativnom kontekstu s obzirom na čitaoca, ne i u apsolutnom kontekstu s obzirom na sam ajet. Jedan čitaoc može razumjeti kompletnu Knjigu, dok drugi može ne razumjeti niti jednu tvrdnju iz te Knjige, no iz toga logički ne slijedi da je Knjiga i jasna i nejasna kao takva, već samo slijedi da je jasna i nejasna s obzirom na to ko ju čita.

Shodno tome, Kur'an je dovoljno jasan u većem dijelu većini ljudi, jer većina ljudi su ipak dovoljno inteligentni za razumijevanje većine Kur'ana. Manje jasni dijelovi Kur'ana to ne mijenjaju.

Ti ovdje pak tvrdiš da je Kur'an sam po sebi (unaprijed, tj. a priori, tj. u apsolutnom smislu), istovremeno i jasan i nejasan, što ne samo da je logički nemoguće tvrditi, već i nije Islamski stav. Jer, ako je kompletan Kur'an takav, onda on i ne sadrži uputu, znanje, znakove, Istinu i ostalo, no sam Kur'an ipak tvrdi da to sadrži.
:D Najvise sto mi mozemo je da pretpostavimo, a pretpostavka ne koristi istini. :zjev:
Odnosno, najviše što ti možeš da učiniš. Ljudi znanja, počevši od Poslanika pa do "običnih" ljudi koji znaju za postojanje istine, neće pretpostavljati o stvarima koje su evidentno istina. Pa i kada su te stvari unutar Kur'ana koji sadrži i "manje jasne ajete".
User avatar
Towelie
Posts: 7487
Joined: 03/05/2013 19:29

#1502 Re: BOŽANSKA VJERA vs Islam, (Hriščanstvo, Judaizam itd.)

Post by Towelie »

Ne.

Jasnost ili nejasnost nije samo karakteristika ajeta kao takvih, već i karakteristika čitaoca.
Zao mi je, ali ipak ne.
On tebi objavljuje Knjigu, u njoj su ajeti jasni, oni su glavnina Knjige, a drugi su manje jasni...(3:7) Jasno je definisano u ovom ajetu da je osobina ajeta da su jasni ili manje jasni. O citaocima ni reci.
Jedan te isti ajet može biti istovremeno i jasan i nejasan, ali samo u relativnom kontekstu s obzirom na čitaoca, ne i u apsolutnom kontekstu s obzirom na sam ajet.
Ajeti se i upucuju citaocu, to sto su oni Allahu jasni, ne znaci nista za citaoca.
edan čitaoc može razumjeti kompletnu Knjigu, dok drugi može ne razumjeti niti jednu tvrdnju iz te Knjige, no iz toga logički ne slijedi da je Knjiga i jasna i nejasna kao takva, već samo slijedi da je jasna i nejasna s obzirom na to ko ju čita.
Lol..naravno da sledi. Knjiga je upucena citocima. I to od Allahovih evlija pa do nevernika.
Shodno tome, Kur'an je dovoljno jasan u većem dijelu većini ljudi, jer većina ljudi su ipak dovoljno inteligentni za razumijevanje većine Kur'ana. Manje jasni dijelovi Kur'ana to ne mijenjaju.
Ovo sto si iznela gore je non sequitur, i svaki zakljucak koji na osnovu njega iznezes je logicki pogresan jer ne sledi prethodna tvrdnja.
Ti kad citas odredjeni ajet, ti ne znas dal je jasan il nejasan, ne znas kojem korpusu pripada te ne mozes odrediti dal si shvatila njegovo znacenje ili je to samo tvoja uobrazilja.
User avatar
Idemedosumom
Posts: 7827
Joined: 15/11/2012 12:42
Location: ..

#1503 Re: BOŽANSKA VJERA vs Islam, (Hriščanstvo, Judaizam itd.)

Post by Idemedosumom »

@Towelie

Znači opasno je bilo koji ajet iz Kur'ana slijediti, jer nam nije tačno označeno koji je jasan a koji nejasan? Da li je Poslanik s.a.w.s. znao koji su jasni a koji nejasni? Ako da, onda da li su ti nejasni ajeti Poslaniku bili jasni?
User avatar
Irsar
Posts: 1604
Joined: 10/03/2017 16:49

#1504 Re: BOŽANSKA VJERA vs Islam, (Hriščanstvo, Judaizam itd.)

Post by Irsar »

Towelie wrote:
Ne.

Jasnost ili nejasnost nije samo karakteristika ajeta kao takvih, već i karakteristika čitaoca.
Zao mi je, ali ipak ne.
On tebi objavljuje Knjigu, u njoj su ajeti jasni, oni su glavnina Knjige, a drugi su manje jasni...(3:7) Jasno je definisano u ovom ajetu da je osobina ajeta da su jasni ili manje jasni. O citaocima ni reci.
Jedan te isti ajet može biti istovremeno i jasan i nejasan, ali samo u relativnom kontekstu s obzirom na čitaoca, ne i u apsolutnom kontekstu s obzirom na sam ajet.
Ajeti se i upucuju citaocu, to sto su oni Allahu jasni, ne znaci nista za citaoca.
edan čitaoc može razumjeti kompletnu Knjigu, dok drugi može ne razumjeti niti jednu tvrdnju iz te Knjige, no iz toga logički ne slijedi da je Knjiga i jasna i nejasna kao takva, već samo slijedi da je jasna i nejasna s obzirom na to ko ju čita.
Lol..naravno da sledi. Knjiga je upucena citocima. I to od Allahovih evlija pa do nevernika.
Shodno tome, Kur'an je dovoljno jasan u većem dijelu većini ljudi, jer većina ljudi su ipak dovoljno inteligentni za razumijevanje većine Kur'ana. Manje jasni dijelovi Kur'ana to ne mijenjaju.
Ovo sto si iznela gore je non sequitur, i svaki zakljucak koji na osnovu njega iznezes je logicki pogresan jer ne sledi prethodna tvrdnja.
Ti kad citas odredjeni ajet, ti ne znas dal je jasan il nejasan, ne znas kojem korpusu pripada te ne mozes odrediti dal si shvatila njegovo znacenje ili je to samo tvoja uobrazilja.
Kao prvo, moj odgovor ("Ne") je bio upućen, u skladu sa citatom, sljedećoj tvojoj tvrdnji, gdje je sada boldiran i najbitniji dio:
Towelie wrote:a nema lista jasnih i nejasnih ajeta nigde, te stoga bilo koji ajet iz Kur'ana moze biti i jasan i nejasan.
Shodno navedenom, kompletan tvoj odgovor i cjepkanje mojeg komentara je promašeno.

Kao drugo, kao što sam naveo, ajeti kao takvi ne mogu biti sami po sebi "manje jasni", jer su u najmanju ruku jasni samom Allahu koji ih objavljuje. Osim ako ne želiš reći da je Allah objavio ajete koji nisu nikome, pa ni Njemu samom, jasni? To bi bilo apsurdno za tvrditi. Jedini logičan slijed je zaključiti kako njihova "manjkava jasnost" je u relativnom odnosu prema sposobnostima prosječnog čitaoca.

Ovo:
jedan čitaoc može razumjeti kompletnu Knjigu, dok drugi može ne razumjeti niti jednu tvrdnju iz te Knjige, no iz toga logički ne slijedi da je Knjiga i jasna i nejasna kao takva, već samo slijedi da je jasna i nejasna s obzirom na to ko ju čita.
Lol..naravno da sledi. Knjiga je upucena citocima. I to od Allahovih evlija pa do nevernika.
je prosto netačno i možda bi bilo dobro da napraviš pauzu i razmisliš šta si upravo pročitao, a pogotovo šta pišeš kao odgovor. Dvoje ljudi različitih intelektualnih kapaciteta će različito dobro razumjeti neku tvrdnju, što ide do te mjere da neko možda neće uopšte shvatati, dok će neko potpuno dobro shvatiti. Ovo je očito samo po sebi, jer kao i što sam znaš, ne vidimo da su svi ljudi vrhunski matematičari sposobni shvatiti neke komplikovane matematičke teorije i relacije. No to što neko neće razumjeti te teorije, ne znači da ih niko drugi ne razumije, a pogotovo ne znači da se ne mogu razumjeti od strane onih koji su za to sposobni, kao što ti ovdje tvrdiš, apsurdnosti takvih tvrdnji unatoč.

Također, Kur'an je prvenstveno namijenjen Muslimanima, a ne "svima". "Svima" je namijenjen kao poziv, ali samo Muslimanima (onima koji su zapravo prihvatili poziv) kao uputa, dok ostalima može čak i "povećati zabludu" (npr. ajet 25:60).
Ti kad citas odredjeni ajet, ti ne znas dal je jasan il nejasan, ne znas kojem korpusu pripada te ne mozes odrediti dal si shvatila njegovo znacenje ili je to samo tvoja uobrazilja.
Naravno da znam, pa nisam mentalno zaostala ličnost pa da ne znam. Ti izgleda misliš da ljudi nemaju vlastitu inteligenciju za spoznaju i unaprijed datu sposobnost uviđanja šta jeste, a šta nije jasno. Ako je to tako, onda ljudi nisu u stanju ništa znati, jer nisu u stanju ništa shvatiti, no realnost pokazuje drugačije.

Ako smo obdareni inteligencijom, a jesmo, te ako smo unaprijed sposobni razumjeti i shvatiti ono što jeste jasno, a jesmo, onda su ove tvoje tvrdnje puko mišljenje koje ne sljeduje nikakav smisao. Napominjem, ponovo, da samo zato jer smo "unaprijed sposobni razumjeti i shvatiti ono što jeste jasno", ne znači da smo osposobljeni u apsolutnom smislu. To jeste, ne znači da će svi sve razumjeti jednako dobro i svi sve shvatiti.

No ako niko nije u stanju znati niti shvatiti ništa od Kur'ana, onda se postavlja pitanje otkud uopšte Islam, Muslimani, Sunije, Šije i drugi, jer zajednica i grupa ljudi se bazira na istovjetnom shvatanju.

Također, sam Kur'an te obilato demantuje:
Uistinu! Allah se ne stidi da navede primjer (kao) što je komarac, te ono što je iznad njega.2:26a Pa što se tiče onih koji vjeruju, ta znaju da je to Istina od Gospodara njihovog; a što se tiče onih koji ne vjeruju pa govore: “Šta želi Allah ovim primjerom?” - zavodi njime mnoge i upućuje njime mnoge. A ne zavodi njime, izuzev grješnike,2:26b [02:26]
Zašto bi Allah u Kur'anu spominjao pojam "znaju" za svoje primjere, ako to nije nešto što je shvatljivo?
Koji znaju da će oni sresti Gospodara svog i da će se oni Njemu vratiti [02:46]
Kako Allah u Kur'anu može tvrditi da postoje ljudi koji "znaju" nešto od onoga kakvim se je On opisao kao Gospodar?
219. Pitaju te o alkoholu i kocki. Reci: “U njima dvoma je grijeh veliki i korist za ljude, a grijeh njihov je veći od koristi njihove.” Pitaju te šta da udjeljuju. Reci: “Višak.” Tako Allah objašnjava vama znakove, da biste vi razmišljali,2:219 [02:219]
Zašto bi Allah u Kur'anu spominjao "znakove" i "razmišljanje", kada se za znakove može znati samo ako ih se shvata kao takve, te ako se na osnovu tih znakova može razmišljati samo ako se ti znakovi shvataju.

I tako dalje do unedogled.

---

Da zaključim, nisi ništa demantovao od prethodno navedenog, sam Allah u Kur'anu te pobija u tvom stavu o odsustvu unaprijed prisutne sposobnosti spoznaje i shvatanja Njegovih ajeta, a tvoji stavovi su također neislamski i niti jedan velikan Islama ih nikada nije za ozbiljno uzimao.
User avatar
Irsar
Posts: 1604
Joined: 10/03/2017 16:49

#1505 Re: BOŽANSKA VJERA vs Islam, (Hriščanstvo, Judaizam itd.)

Post by Irsar »

Idemedosumom wrote:@Towelie

Znači opasno je bilo koji ajet iz Kur'ana slijediti, jer nam nije tačno označeno koji je jasan a koji nejasan? Da li je Poslanik s.a.w.s. znao koji su jasni a koji nejasni? Ako da, onda da li su ti nejasni ajeti Poslaniku bili jasni?
Ljudi poput njega misle kako se ništa unaprijed ne može znati ili shvatiti. Ako je to tako, onda se ne može ništa znati niti išta shvatiti. No očito je da to nije tako, da realnost pokazuje suprotno. Sam Allah opet tvrdi da jeste moguće unaprijed biti sposoban za shvatanje, jer da to nije tako - čemu onda Allahova Objava i čemu trud Poslanika?
User avatar
Irsar
Posts: 1604
Joined: 10/03/2017 16:49

#1506 Re: BOŽANSKA VJERA vs Islam, (Hriščanstvo, Judaizam itd.)

Post by Irsar »

zagortenej wrote:
Idemedosumom wrote:Ni na jedno postavljeno pitanje nisi odgovorio. Očigledno ti je jedini cilj sijati smutnju, a ne nekoga uputiti.

Ja koliko vidim, ruh-sa-sikirom, asurbanipal, diwan i onaj dadinho svi isti dres ovdje nose, treba spisak napravit :)
Spisak za šta? Odstrel, progon?

Najbitnije je da nismo većina :wink:
Vrlo je opasno se povoditi za djelimičnim razumijevanjem ičega, opasno za tvoju dušu to jeste.

Većina ljudi su prosjek, većina ljudi malo znaju, no opet je Poslanik rekao da će većina Džennetlija biti upravo od tih i takvih ljudi. Možda jednostavno niste shvatili šta je Allah htio reći kada je upotrijebio pojam "većina" u kontekstima u kojima je upotrijebio. Eto jedne zgodne zagonetke, za tvoje i vaše razmišljanje.
User avatar
Nurudin
Posts: 3324
Joined: 31/03/2013 07:25
Location: "Zli, dobri, blagi, surovi, nepokretni, olujni, otvoreni, skriveni, sve su to oni i sve između toga.

#1507 Re: BOŽANSKA VJERA vs Islam, (Hriščanstvo, Judaizam itd.)

Post by Nurudin »

Retorika je dobra stvar ...u politici. U razumjevanju Kur'ana ona služi samo da se ljudi koji ništa
ne kontaju , prave da su skontali.
User avatar
Irsar
Posts: 1604
Joined: 10/03/2017 16:49

#1508 Re: BOŽANSKA VJERA vs Islam, (Hriščanstvo, Judaizam itd.)

Post by Irsar »

Nurudin wrote:Retorika je dobra stvar ...u politici. U razumjevanju Kur'ana ona služi samo da se ljudi koji ništa
ne kontaju , prave da su skontali.
Retorika je samo "umjetnost kvalitetnog govora". Koja se može koristiti za izlaganje istine ili laži, tačnosti ili netačnosti. To što ti gledaš na retoriku kao na unaprijed lošu stvar samo nam otkriva tvoje neznanje i nerazumijevanje.

A ako imaš neku konkretnu primjedbu na moju argumentaciju, onda istu i izloži. Poziv na "retoriku" to naravno nije.
User avatar
Nurudin
Posts: 3324
Joined: 31/03/2013 07:25
Location: "Zli, dobri, blagi, surovi, nepokretni, olujni, otvoreni, skriveni, sve su to oni i sve između toga.

#1509 Re: BOŽANSKA VJERA vs Islam, (Hriščanstvo, Judaizam itd.)

Post by Nurudin »

Irsar wrote:
Nurudin wrote:Retorika je dobra stvar ...u politici. U razumjevanju Kur'ana ona služi samo da se ljudi koji ništa
ne kontaju , prave da su skontali.
Retorika je samo "umjetnost kvalitetnog govora". Koja se može koristiti za izlaganje istine ili laži, tačnosti ili netačnosti. To što ti gledaš na retoriku kao na unaprijed lošu stvar samo nam otkriva tvoje neznanje i nerazumijevanje.

A ako imaš neku konkretnu primjedbu na moju argumentaciju, onda istu i izloži. Poziv na "retoriku" to naravno nije.
Problem je što ti nisi iznio nikakvu argumentaciju
User avatar
arzuhal
Posts: 20826
Joined: 03/06/2008 11:26
Location: u čajdžinici "Kod nefsu-l-levvame"

#1510 Re: BOŽANSKA VJERA vs Islam, (Hriščanstvo, Judaizam itd.)

Post by arzuhal »

Nurudin wrote: Mistično stanje nije nikakav trans, niti muzika, viđenja boja, gubljenje ..itd. Mistično stanje je postojanje bez posrednika-uma. U umu je sadržaj prošlosti i projekcija budućnosti i on ne može gledati svijet osim kroz to dvoje. Za sadašnji trenutak ne treba um, zato um govori da je to "mistika" "tajna" "putovanje"...pa i jeste , za um je to tajna koju nikad neće saznati...
Šehadet se može desiti samo u sadašnjem trenutku
Jesu li tebi um (intelekt, nous) i razum (ratio) sinonimi, dva izraza za istu stvar? Čini mi se da ne razdvajaš to dvoje. Intuitivni zor se, recimo, vezuju za um, ne za razum. Razum ima svoje kategorije u kojima "kuha" pojmove, bavi se logikom. Um pripada carstvu ideja.
User avatar
arzuhal
Posts: 20826
Joined: 03/06/2008 11:26
Location: u čajdžinici "Kod nefsu-l-levvame"

#1511 Re: BOŽANSKA VJERA vs Islam, (Hriščanstvo, Judaizam itd.)

Post by arzuhal »

Ima dosta ajeta čija je poruka i intencija sasvim jasna, a koji se tiču ponašanja i odnosa vjernika naspram drugih vjernika, naspram samih sebe, naspram onih koji se rugaju Allahovim ajetima, naspram samih ajeta Allahovih, itd.

Na tim, veoma jasnim ajetima koji upućuju kakvo treba biti ponašanje vjernika u tim i tim situacijama, padamo kao vjernici, padamo kao bića koja razmišljaju i djeluju, kao oni kojima svaki ajet povećava iman, itd.

Naspram jasnih Allahovih uputa ljudi, radeći kontra, uzimaju druge vjernike da bi s njima ismijavali, da bi ih nazivali pogrdnim imenima, ponižavali, uhodili, prema njima se odnosili oholo i potcjenjivački, vrijeđali, itd.

I to je samo jedan mali segment okretanja glave od sasvim jasnih ajeta, odnosno ajeta jasnih uputa.

S takvim stavom sasvim je izlišno pitati, recimo, šta znači ajet "Elif-Lam-Mim" i slično...
User avatar
Nurudin
Posts: 3324
Joined: 31/03/2013 07:25
Location: "Zli, dobri, blagi, surovi, nepokretni, olujni, otvoreni, skriveni, sve su to oni i sve između toga.

#1512 Re: BOŽANSKA VJERA vs Islam, (Hriščanstvo, Judaizam itd.)

Post by Nurudin »

arzuhal wrote:
Nurudin wrote: Mistično stanje nije nikakav trans, niti muzika, viđenja boja, gubljenje ..itd. Mistično stanje je postojanje bez posrednika-uma. U umu je sadržaj prošlosti i projekcija budućnosti i on ne može gledati svijet osim kroz to dvoje. Za sadašnji trenutak ne treba um, zato um govori da je to "mistika" "tajna" "putovanje"...pa i jeste , za um je to tajna koju nikad neće saznati...
Šehadet se može desiti samo u sadašnjem trenutku
Jesu li tebi um (intelekt, nous) i razum (ratio) sinonimi, dva izraza za istu stvar? Čini mi se da ne razdvajaš to dvoje. Intuitivni zor se, recimo, vezuju za um, ne za razum. Razum ima svoje kategorije u kojima "kuha" pojmove, bavi se logikom. Um pripada carstvu ideja.
Razum je razumjevanje , spoznaja, jasnoća. Tako ja to vidim
Um jeste svijet ideja i ja ne govorim ništa loše o umu. On je takav kakav je . Neko ga zove šejtanom i u pravu je
i ja ga tako zovem, samo što nemam pogrešne ideje o šejtanu kao bauku ili nekakvom entitetu koji te napada
u wc-u ili fizički prljavim mjestima. Zato što mi razum ne dozvoljava to, a početak razumjevanja je u pravilu
uvijek intuitivan. Iako je to sve što si naveo različito (slabo ti ja koristim te latinske izraze ali se u praksi koristim
sa svim navedenim), sve je to jedna cjelina - čovjek.
User avatar
Nurudin
Posts: 3324
Joined: 31/03/2013 07:25
Location: "Zli, dobri, blagi, surovi, nepokretni, olujni, otvoreni, skriveni, sve su to oni i sve između toga.

#1513 Re: BOŽANSKA VJERA vs Islam, (Hriščanstvo, Judaizam itd.)

Post by Nurudin »

arzuhal wrote:Ima dosta ajeta čija je poruka i intencija sasvim jasna, a koji se tiču ponašanja i odnosa vjernika naspram drugih vjernika, naspram samih sebe, naspram onih koji se rugaju Allahovim ajetima, naspram samih ajeta Allahovih, itd.

Na tim, veoma jasnim ajetima koji upućuju kakvo treba biti ponašanje vjernika u tim i tim situacijama, padamo kao vjernici, padamo kao bića koja razmišljaju i djeluju, kao oni kojima svaki ajet povećava iman, itd.

Naspram jasnih Allahovih uputa ljudi, radeći kontra, uzimaju druge vjernike da bi s njima ismijavali, da bi ih nazivali pogrdnim imenima, ponižavali, uhodili, prema njima se odnosili oholo i potcjenjivački, vrijeđali, itd.

I to je samo jedan mali segment okretanja glave od sasvim jasnih ajeta, odnosno ajeta jasnih uputa.

S takvim stavom sasvim je izlišno pitati, recimo, šta znači ajet "Elif-Lam-Mim" i slično...
Pa ne znam, nije baš u Kur'anu taj vjernik definisan prema vanjštini, da se može tačno znati tko je vjernik.
Većinom su to unutrašnja stanja ("srce zadrhti pri pomenu Allaha" i slično), koja su nevidljiva golim okom
pa tako onda i taj propisani bratski odnos nije za svakoga.
Meni je bratski odnos to da ti neko kaže precizno gdje griješiš . Sad, ako ti sebi nedaš ništa reći, nego
se oholiš , bez pokušaja da razumiješ to na što ti se ukazuje, onda te i treba zajebavati.
Recimo, meni je greška kod muslimana to što sebi daju neki aureol svetosti, samo zbog toga što rade nešto,
neka dobra djela ili izvršavaju neki propis. Upravo taj osjećaj svetosti ih spriječava da vide sve-to ili sve-ovo
o čemu pričamo. Ideja o svetosti je jedna od najglupljih ideja čovječanstva. Svetost postoji ali je ideja o njoj
glupa..
User avatar
arzuhal
Posts: 20826
Joined: 03/06/2008 11:26
Location: u čajdžinici "Kod nefsu-l-levvame"

#1514 Re: BOŽANSKA VJERA vs Islam, (Hriščanstvo, Judaizam itd.)

Post by arzuhal »

Nurudin wrote:
arzuhal wrote:Ima dosta ajeta čija je poruka i intencija sasvim jasna, a koji se tiču ponašanja i odnosa vjernika naspram drugih vjernika, naspram samih sebe, naspram onih koji se rugaju Allahovim ajetima, naspram samih ajeta Allahovih, itd.

Na tim, veoma jasnim ajetima koji upućuju kakvo treba biti ponašanje vjernika u tim i tim situacijama, padamo kao vjernici, padamo kao bića koja razmišljaju i djeluju, kao oni kojima svaki ajet povećava iman, itd.

Naspram jasnih Allahovih uputa ljudi, radeći kontra, uzimaju druge vjernike da bi s njima ismijavali, da bi ih nazivali pogrdnim imenima, ponižavali, uhodili, prema njima se odnosili oholo i potcjenjivački, vrijeđali, itd.

I to je samo jedan mali segment okretanja glave od sasvim jasnih ajeta, odnosno ajeta jasnih uputa.

S takvim stavom sasvim je izlišno pitati, recimo, šta znači ajet "Elif-Lam-Mim" i slično...
Pa ne znam, nije baš u Kur'anu taj vjernik definisan prema vanjštini, da se može tačno znati tko je vjernik.
Većinom su to unutrašnja stanja ("srce zadrhti pri pomenu Allaha" i slično), koja su nevidljiva golim okom
pa tako onda i taj propisani bratski odnos nije za svakoga.
Ako pripadaš islamu onda je sasvim jednostavno reći ko je vjernik: onaj koji prihvata i svjedoči temeljne istine islama i imana. Hazreti Hasan el-Basri bi dodavao: mu'min, inša-Allah, iz opreznosti, prepuštajući Allahu na taj način istinu o nečijem imanu (koji je stvar srca), ali Ebu Hanifa je ustvrdio da je to nepotrebno govoriti jer svako ko prihvati temeljne uvjete (imanske šarte) smatrat će se vjernikom jer mi ne poznajemo ničiju nutrinu, Allah zna koliko smo iskreni ili neiskreni.
User avatar
Nurudin
Posts: 3324
Joined: 31/03/2013 07:25
Location: "Zli, dobri, blagi, surovi, nepokretni, olujni, otvoreni, skriveni, sve su to oni i sve između toga.

#1515 Re: BOŽANSKA VJERA vs Islam, (Hriščanstvo, Judaizam itd.)

Post by Nurudin »

arzuhal wrote:
Nurudin wrote:
arzuhal wrote:Ima dosta ajeta čija je poruka i intencija sasvim jasna, a koji se tiču ponašanja i odnosa vjernika naspram drugih vjernika, naspram samih sebe, naspram onih koji se rugaju Allahovim ajetima, naspram samih ajeta Allahovih, itd.

Na tim, veoma jasnim ajetima koji upućuju kakvo treba biti ponašanje vjernika u tim i tim situacijama, padamo kao vjernici, padamo kao bića koja razmišljaju i djeluju, kao oni kojima svaki ajet povećava iman, itd.

Naspram jasnih Allahovih uputa ljudi, radeći kontra, uzimaju druge vjernike da bi s njima ismijavali, da bi ih nazivali pogrdnim imenima, ponižavali, uhodili, prema njima se odnosili oholo i potcjenjivački, vrijeđali, itd.

I to je samo jedan mali segment okretanja glave od sasvim jasnih ajeta, odnosno ajeta jasnih uputa.

S takvim stavom sasvim je izlišno pitati, recimo, šta znači ajet "Elif-Lam-Mim" i slično...
Pa ne znam, nije baš u Kur'anu taj vjernik definisan prema vanjštini, da se može tačno znati tko je vjernik.
Većinom su to unutrašnja stanja ("srce zadrhti pri pomenu Allaha" i slično), koja su nevidljiva golim okom
pa tako onda i taj propisani bratski odnos nije za svakoga.
Ako pripadaš islamu onda je sasvim jednostavno reći ko je vjernik: onaj koji prihvata i svjedoči temeljne istine islama i imana. Hazreti Hasan el-Basri bi dodavao: mu'min, inša-Allah, iz opreznosti, prepuštajući Allahu na taj način istinu o nečijem imanu (koji je stvar srca), ali Ebu Hanifa je ustvrdio da je to nepotrebno govoriti jer svako ko prihvati temeljne uvjete (imanske šarte) smatrat će se vjernikom jer mi ne poznajemo ničiju nutrinu, Allah zna koliko smo iskreni ili neiskreni.
Šta da se radi, o muslimani ...
mali jomu
Posts: 5853
Joined: 22/05/2017 17:00

#1516 Re: BOŽANSKA VJERA vs Islam, (Hriščanstvo, Judaizam itd.)

Post by mali jomu »

arzuhal wrote: Ako pripadaš islamu onda je sasvim jednostavno reći ko je vjernik: onaj koji prihvata i svjedoči temeljne istine islama i imana. Hazreti Hasan el-Basri bi dodavao: mu'min, inša-Allah, iz opreznosti, prepuštajući Allahu na taj način istinu o nečijem imanu (koji je stvar srca), ali Ebu Hanifa je ustvrdio da je to nepotrebno govoriti jer svako ko prihvati temeljne uvjete (imanske šarte) smatrat će se vjernikom jer mi ne poznajemo ničiju nutrinu, Allah zna koliko smo iskreni ili neiskreni.
:thumbup:








Nurudin wrote: Šta da se radi, o muslimani ...

Okani se muslimana, kontaj o sebi.

Vidi kako si sebi napisao fin nik, lahko je napisati, samo gdje si ti u njemu....?
User avatar
Diwan
Posts: 6546
Joined: 12/11/2005 00:59
Location: Transcendencija

#1517 Re: BOŽANSKA VJERA vs Islam, (Hriščanstvo, Judaizam itd.)

Post by Diwan »

Ako pripadaš islamu onda je sasvim jednostavno reći ko je vjernik: onaj koji prihvata i svjedoči temeljne istine islama i imana. Hazreti Hasan el-Basri bi dodavao: mu'min, inša-Allah, iz opreznosti, prepuštajući Allahu na taj način istinu o nečijem imanu (koji je stvar srca), ali Ebu Hanifa je ustvrdio da je to nepotrebno govoriti jer svako ko prihvati temeljne uvjete (imanske šarte) smatrat će se vjernikom jer mi ne poznajemo ničiju nutrinu, Allah zna koliko smo iskreni ili neiskreni.
ovo nije ni za mektebske nastave :lol: :D

@nurudin

Prođi se natezanja sa hodžama i vehabijama - manje će te boljeti glava
User avatar
Irsar
Posts: 1604
Joined: 10/03/2017 16:49

#1518 Re: BOŽANSKA VJERA vs Islam, (Hriščanstvo, Judaizam itd.)

Post by Irsar »

Nurudin wrote:
Irsar wrote:
Nurudin wrote:Retorika je dobra stvar ...u politici. U razumjevanju Kur'ana ona služi samo da se ljudi koji ništa
ne kontaju , prave da su skontali.
Retorika je samo "umjetnost kvalitetnog govora". Koja se može koristiti za izlaganje istine ili laži, tačnosti ili netačnosti. To što ti gledaš na retoriku kao na unaprijed lošu stvar samo nam otkriva tvoje neznanje i nerazumijevanje.

A ako imaš neku konkretnu primjedbu na moju argumentaciju, onda istu i izloži. Poziv na "retoriku" to naravno nije.
Problem je što ti nisi iznio nikakvu argumentaciju
Problem je što ti nisi razumio argumentaciju. Evo ukratko:

Lik (@Towelie) tvrdi da na osnovu sljedećeg ajeta (boldiran relevantan dio):
On je Taj koji ti objavljuje Knjigu. Od nje su ajeti presudni - oni su majka Knjige, 3:7a a drugi su alegorijski. Pa što se tiče onih u srcima čijim je skretanje, ta slijediće šta je nejasno iz nje, tražeći fitneluk i tražeći joj tumačenje. A tumačenje toga zna jedino Allah. A jaki u nauci govore: “Vjerujemo u nju;3:7b sve je od Gospodara našeg.” A ne shvataju, izuzev posjednici razuma. [3:7]
logički slijedi sljedeća tvrdnja:
Towelie wrote:a nema lista jasnih i nejasnih ajeta nigde, te stoga bilo koji ajet iz Kur'ana moze biti i jasan i nejasan.
Kažu da je teret dokaza na onom koji iznosi pozitivnu tvrdnju. No svejedno ću izložiti dokaz da ova gore tvrdnja nije tačna.

Sam citirani ajet (3:7) tvrdi da Kur'an sadrži jasne ajete ("majka Knjige", ), pored postojanja nejasnih ajeta ("alegorijski"). Prema tome, i na osnovu najprostije logike, slijedi da Kur'an unaprijed tvrdi da postoje jasni (i samim time shvatljivi) ajeti, pored nejasnih (i možemo uzeti neshvatljivih, za čovjeka). Na osnovu toga slijedi da jasni ajeti mogu biti shvaćeni. Kako jasnih ajeta ima, slijedi da će jasni ajeti biti shvaćeni. Slijedi da je tvrdnja kako "bilo koji ajet iz Kur'ana može biti i jasan i nejasan" potpuno netačna, i to bazirajući se samo na sam Kur'an i na samo ovaj navedeni ajet.

No tebi je sigurno promaklo par stotina ajeta gdje Allah u Kur'anu se poziva na "dokaz", "uputu", "poziv", "znak" i ostalo - a sve te stvari po definiciji moraju biti jasne i shvatljive/spoznatljive, da bi uopšte bile "dokaz", "uputa", "znak" i tako dalje.

Zaključak: na osnovu iznesenog ajeta, kao i na osnovu samog Kur'ana generalno, ali i prostog smisla, možemo zaključiti kako je tvrdnja o "nemogućnosti znanja koji je ajet jasan, a koji nejasan" netačna. Također je i tvrdnja da "bilo koji ajet može biti jasan i nejasan" netačna.

Dodatak: to što je jedan ajet nejasan tebi 1) ne znači i da je nejasan nekome drugom i 2) ne znači da je ajet neshvatljiv sam po sebi. To što postoje nejasni ajeti ne znači da ne postoje jasni ajeti. To što postoje nejasni ajeti ne znači da su isti u kontradikciji sa jasnim ajetima.

Dodatak drugi: čovjek ili može shvatiti ono što je shvatljivo, ili ne može. Ako ne može, onda čovjek ne može ništa shvatiti. No realnost pokazuje da čovjek može shvatiti štošta. Slijedi da čovjek može shvatiti ono što je shvatljivo. Prema tome, ako Allah u Kur'anu tvrdi da postoje "shvatljivi ajeti", onda to znači i da će ti ajeti biti shvaćeni od strane čovjeka (ali ne nužno svakog čovjeka), jer realnost pokazuje da je čovjek unaprijed obdaren sposobnošću shvatanja onoga što je shvatljivo.
User avatar
Nurudin
Posts: 3324
Joined: 31/03/2013 07:25
Location: "Zli, dobri, blagi, surovi, nepokretni, olujni, otvoreni, skriveni, sve su to oni i sve između toga.

#1519 Re: BOŽANSKA VJERA vs Islam, (Hriščanstvo, Judaizam itd.)

Post by Nurudin »

Čitao sam svako treću rečenicu što si napisao , pošto je retorika puna praznog hoda, pa sam odlučio tako
da "se testiram" , što bi rekao Smrčak, da li ću te razumjeti.
Ti kažeš (pored nekog čudnog prijevoda koji govori o "alegorijskim ajetima" ), da postoje jasni i manje jasni ajeti.
Međutim, kako za koga, odnosno od čitaoca do čitaoca. Razumjevanje je "u oku posmatrača".
Slažem se (znači ne moraš tolike postove pisati da bi rekao nešto što možeš u 2-3 rečenice).

Vrati se na ajet o ezelu i svjedočenju, gdje Bog upozorava da će to iskoristiti protiv nas i da ne možemo reći
da "nismo ništa znali o tome".
Pitanje : da li je tebi to jasan ajet i ako jeste , kako objašnjavaš to da se ne sjećaš tog svjedočenja ?
User avatar
Nurudin
Posts: 3324
Joined: 31/03/2013 07:25
Location: "Zli, dobri, blagi, surovi, nepokretni, olujni, otvoreni, skriveni, sve su to oni i sve između toga.

#1520 Re: BOŽANSKA VJERA vs Islam, (Hriščanstvo, Judaizam itd.)

Post by Nurudin »

Diwan wrote:
Ako pripadaš islamu onda je sasvim jednostavno reći ko je vjernik: onaj koji prihvata i svjedoči temeljne istine islama i imana. Hazreti Hasan el-Basri bi dodavao: mu'min, inša-Allah, iz opreznosti, prepuštajući Allahu na taj način istinu o nečijem imanu (koji je stvar srca), ali Ebu Hanifa je ustvrdio da je to nepotrebno govoriti jer svako ko prihvati temeljne uvjete (imanske šarte) smatrat će se vjernikom jer mi ne poznajemo ničiju nutrinu, Allah zna koliko smo iskreni ili neiskreni.
ovo nije ni za mektebske nastave :lol: :D

@nurudin

Prođi se natezanja sa hodžama i vehabijama - manje će te boljeti glava
ima na čovjeku više glava , a ja ovu gornju ne koristim za natezanje sa vehabijama :D
User avatar
Idemedosumom
Posts: 7827
Joined: 15/11/2012 12:42
Location: ..

#1521 Re: BOŽANSKA VJERA vs Islam, (Hriščanstvo, Judaizam itd.)

Post by Idemedosumom »

Nurudin wrote:pored nekog čudnog prijevoda koji govori o "alegorijskim ajetima"
Pickthall, Shakir i Yusuf Ali, svi "Mutashābihāt" prevode kao "allegorical".
User avatar
Idemedosumom
Posts: 7827
Joined: 15/11/2012 12:42
Location: ..

#1522 Re: BOŽANSKA VJERA vs Islam, (Hriščanstvo, Judaizam itd.)

Post by Idemedosumom »

Irsar wrote:... pored nejasnih (i možemo uzeti neshvatljivih, za čovjeka)...
Samo što uvijek treba napomenuti da se sporni dio ajeta može i ovako prevesti, bez ikakve gimnastike:

Shakir: "...but none knows its interpretation except Allah, and those who are firmly rooted in knowledge..."

Reformist: "...but none knows their meaning except God and those who are well founded in knowledge..."


Čim insan počne tvrditi kako Kur'an sadrži kontradiktornosti ili kako je Kur'an izmijenjen, odmah nastane havarija, haos a smisao i kohezija nestanu (u glavi)
User avatar
Towelie
Posts: 7487
Joined: 03/05/2013 19:29

#1523 Re: BOŽANSKA VJERA vs Islam, (Hriščanstvo, Judaizam itd.)

Post by Towelie »

Nek frajer samo odgovori jel mu ajet 3:7 koji govori o jasnim i nejasnim ajetima jasan ili nejasan, i na osnovu kojih argumenata tvrdi jedno ili drugo. :D

Eto, to jedno lagano pitanje je dovoljno da pobije celu tu ublehu od postova koje pise o necemu sto samo povrsno razume. :P
User avatar
Towelie
Posts: 7487
Joined: 03/05/2013 19:29

#1524 Re: BOŽANSKA VJERA vs Islam, (Hriščanstvo, Judaizam itd.)

Post by Towelie »

Posebno je pitanje ko zna znacenje manje jasnih ajeta, dal samo Allah ili Allah i oni ukorenjeni u znanju. Razumevanje ajeta se menja u ovisnosti od toga gde stavimo tacku. :D Ako to nije jasan ajet, ne znam sta je. :lol:
User avatar
arzuhal
Posts: 20826
Joined: 03/06/2008 11:26
Location: u čajdžinici "Kod nefsu-l-levvame"

#1525 Re: BOŽANSKA VJERA vs Islam, (Hriščanstvo, Judaizam itd.)

Post by arzuhal »

Nurudin wrote:Čitao sam svako treću rečenicu što si napisao , pošto je retorika puna praznog hoda, pa sam odlučio tako
da "se testiram" , što bi rekao Smrčak, da li ću te razumjeti.
Ti kažeš (pored nekog čudnog prijevoda koji govori o "alegorijskim ajetima" ), da postoje jasni i manje jasni ajeti.
Međutim, kako za koga, odnosno od čitaoca do čitaoca. Razumjevanje je "u oku posmatrača".
Slažem se (znači ne moraš tolike postove pisati da bi rekao nešto što možeš u 2-3 rečenice).

Vrati se na ajet o ezelu i svjedočenju, gdje Bog upozorava da će to iskoristiti protiv nas i da ne možemo reći
da "nismo ništa znali o tome".
Pitanje : da li je tebi to jasan ajet i ako jeste , kako objašnjavaš to da se ne sjećaš tog svjedočenja ?
Ja sam te htio pitati, al' zaboravih pa me ovaj tvoj post podsjeti, pa evo sada ću, malo obrnuto: de mi navedi nekoliko ajeta koje ti smatraš jasnim.


Inače, ja bih svakog, počev od sebe, najdobronamjernije posavjetovao da se okane raspravljanja o Allahovim ajetima jer rasprava općenito nije nešto o čemu Kur'an govori pozitivno i nešto na što gleda blagonaklono, a pogotovo kada je riječ o Allahovim ajetima.

A razmišljanje nije isto što i tvrdnje, a pogotovo ne što i rasprava. Dok bih svaki eventualni cinizam (bilo čiji, znaju ga koristiti) u tome prepustio Allahu, neka On svede račun.
Post Reply