Towelie wrote:Ne.
Jasnost ili nejasnost nije samo karakteristika ajeta kao takvih, već i karakteristika čitaoca.
Zao mi je, ali ipak ne.
On tebi objavljuje Knjigu, u njoj su ajeti jasni, oni su glavnina Knjige, a drugi su manje jasni...(3:7) Jasno je definisano u ovom ajetu da je osobina ajeta da su jasni ili manje jasni. O citaocima ni reci.
Jedan te isti ajet može biti istovremeno i jasan i nejasan, ali samo u relativnom kontekstu s obzirom na čitaoca, ne i u apsolutnom kontekstu s obzirom na sam ajet.
Ajeti se i upucuju citaocu, to sto su oni Allahu jasni, ne znaci nista za citaoca.
edan čitaoc može razumjeti kompletnu Knjigu, dok drugi može ne razumjeti niti jednu tvrdnju iz te Knjige, no iz toga logički ne slijedi da je Knjiga i jasna i nejasna kao takva, već samo slijedi da je jasna i nejasna s obzirom na to ko ju čita.
Lol..naravno da sledi. Knjiga je upucena citocima. I to od Allahovih evlija pa do nevernika.
Shodno tome, Kur'an je dovoljno jasan u većem dijelu većini ljudi, jer većina ljudi su ipak dovoljno inteligentni za razumijevanje većine Kur'ana. Manje jasni dijelovi Kur'ana to ne mijenjaju.
Ovo sto si iznela gore je non sequitur, i svaki zakljucak koji na osnovu njega iznezes je logicki pogresan jer ne sledi prethodna tvrdnja.
Ti kad citas odredjeni ajet, ti ne znas dal je jasan il nejasan, ne znas kojem korpusu pripada te ne mozes odrediti dal si shvatila njegovo znacenje ili je to samo tvoja uobrazilja.
Kao prvo, moj odgovor ("Ne") je bio upućen, u skladu sa citatom, sljedećoj tvojoj tvrdnji, gdje je sada boldiran i najbitniji dio:
Towelie wrote:a nema lista jasnih i nejasnih ajeta nigde, te stoga bilo koji ajet iz Kur'ana moze biti i jasan i nejasan.
Shodno navedenom, kompletan tvoj odgovor i cjepkanje mojeg komentara je promašeno.
Kao drugo, kao što sam naveo, ajeti kao takvi ne mogu biti sami po sebi "manje jasni", jer su u najmanju ruku jasni samom Allahu koji ih objavljuje. Osim ako ne želiš reći da je Allah objavio ajete koji nisu nikome, pa ni Njemu samom, jasni? To bi bilo apsurdno za tvrditi. Jedini logičan slijed je zaključiti kako njihova "manjkava jasnost" je u relativnom odnosu prema sposobnostima prosječnog čitaoca.
Ovo:
jedan čitaoc može razumjeti kompletnu Knjigu, dok drugi može ne razumjeti niti jednu tvrdnju iz te Knjige, no iz toga logički ne slijedi da je Knjiga i jasna i nejasna kao takva, već samo slijedi da je jasna i nejasna s obzirom na to ko ju čita.
Lol..naravno da sledi. Knjiga je upucena citocima. I to od Allahovih evlija pa do nevernika.
je prosto netačno i možda bi bilo dobro da napraviš pauzu i razmisliš šta si upravo pročitao, a pogotovo šta pišeš kao odgovor. Dvoje ljudi različitih intelektualnih kapaciteta će različito dobro razumjeti neku tvrdnju, što ide do te mjere da neko možda neće uopšte shvatati, dok će neko potpuno dobro shvatiti. Ovo je očito samo po sebi, jer kao i što sam znaš, ne vidimo da su svi ljudi vrhunski matematičari sposobni shvatiti neke komplikovane matematičke teorije i relacije. No to što neko neće razumjeti te teorije, ne znači da ih niko drugi ne razumije, a pogotovo ne znači da se ne mogu razumjeti od strane onih koji su za to sposobni, kao što ti ovdje tvrdiš, apsurdnosti takvih tvrdnji unatoč.
Također, Kur'an je prvenstveno namijenjen Muslimanima, a ne "svima". "Svima" je namijenjen kao poziv, ali samo Muslimanima (onima koji su zapravo prihvatili poziv) kao uputa, dok ostalima može čak i "povećati zabludu" (npr. ajet 25:60).
Ti kad citas odredjeni ajet, ti ne znas dal je jasan il nejasan, ne znas kojem korpusu pripada te ne mozes odrediti dal si shvatila njegovo znacenje ili je to samo tvoja uobrazilja.
Naravno da znam, pa nisam mentalno zaostala ličnost pa da ne znam. Ti izgleda misliš da ljudi nemaju vlastitu inteligenciju za spoznaju i unaprijed datu sposobnost uviđanja šta jeste, a šta nije jasno. Ako je to tako, onda ljudi nisu u stanju ništa znati, jer nisu u stanju ništa shvatiti, no realnost pokazuje drugačije.
Ako smo obdareni inteligencijom, a jesmo, te ako smo unaprijed sposobni razumjeti i shvatiti ono što jeste jasno, a jesmo, onda su ove tvoje tvrdnje puko mišljenje koje ne sljeduje nikakav smisao. Napominjem, ponovo, da samo zato jer smo "unaprijed sposobni razumjeti i shvatiti ono što jeste jasno", ne znači da smo osposobljeni u apsolutnom smislu. To jeste, ne znači da će svi sve razumjeti jednako dobro i svi sve shvatiti.
No ako niko nije u stanju znati niti shvatiti ništa od Kur'ana, onda se postavlja pitanje otkud uopšte Islam, Muslimani, Sunije, Šije i drugi, jer zajednica i grupa ljudi se bazira na istovjetnom shvatanju.
Također, sam Kur'an te obilato demantuje:
Uistinu! Allah se ne stidi da navede primjer (kao) što je komarac, te ono što je iznad njega.2:26a Pa što se tiče onih koji vjeruju, ta znaju da je to Istina od Gospodara njihovog; a što se tiče onih koji ne vjeruju pa govore: “Šta želi Allah ovim primjerom?” - zavodi njime mnoge i upućuje njime mnoge. A ne zavodi njime, izuzev grješnike,2:26b [02:26]
Zašto bi Allah u Kur'anu spominjao pojam "znaju" za svoje primjere, ako to nije nešto što je shvatljivo?
Koji znaju da će oni sresti Gospodara svog i da će se oni Njemu vratiti [02:46]
Kako Allah u Kur'anu može tvrditi da postoje ljudi koji "znaju" nešto od onoga kakvim se je On opisao kao Gospodar?
219. Pitaju te o alkoholu i kocki. Reci: “U njima dvoma je grijeh veliki i korist za ljude, a grijeh njihov je veći od koristi njihove.” Pitaju te šta da udjeljuju. Reci: “Višak.” Tako Allah objašnjava vama znakove, da biste vi razmišljali,2:219 [02:219]
Zašto bi Allah u Kur'anu spominjao "znakove" i "razmišljanje", kada se za znakove može znati samo ako ih se shvata kao takve, te ako se na osnovu tih znakova može razmišljati samo ako se ti znakovi shvataju.
I tako dalje do unedogled.
---
Da zaključim, nisi ništa demantovao od prethodno navedenog, sam Allah u Kur'anu te pobija u tvom stavu o odsustvu unaprijed prisutne sposobnosti spoznaje i shvatanja Njegovih ajeta, a tvoji stavovi su također neislamski i niti jedan velikan Islama ih nikada nije za ozbiljno uzimao.