BiH. Entitet R. Srpska. Izgradnja Autoputeva i Ekologija

Očuvanje čovjekove okoline.

Moderator: anex

User avatar
Bumerang
Posts: 1604
Joined: 27/06/2003 00:00

#26 BiH. Entitet R. Srpska. Izgradnja Autoputeva i Ekologija

Post by Bumerang »

Image

Biznews |Objavljeno 29.01.2012. u 13:45

Podijeli
http://www.sarajevo-x.com/biznis/news/r ... /120129047

PREGOVARAJU S EBRD-OM I EIB-OM

RS kreditima planira izgradnju autoputa Banja Luka-Doboj


Predstavnici Republike Srpske su u završnoj fazi pregovora sa Evropskom bankom za obnovu i razvoj (EBRD) i u drugoj polovini februara očekuju donošenje konačne odluke o kreditu od 150 miliona eura za izgradnju dionice autoputa Doboj – Prnjavor, a vode pregovore i sa Evropskom investicionom bankom (EIB) za kreditna sredstva od 200 miliona eura za izgradnju druge dionice tog autoputa, na relaciji Banja Luka – Prnjavor.

Image
Nedeljko Čubrilović

Po odobravanju sredstava, u ovoj godini je planiran početak radova na izgradnji autoputa Banja Luka – Doboj, dužine 72 kilometra. "Nakon završetka ovog projekta, modernim autoputem povezat ćemo Gradišku i Banju Luku, preko Prnjavora sa Dobojem i panevropskim koridorom Vc", nada se ministar saobraćaja i veza RS Nedeljko Čubrilović i u razgovoru za Fenu podsjeća da autoput na koridoru Vc prolazi kroz teritoriju RS kroz tri općine: Doboj, Modriča i Vukosavlje u dužini od nešto manje od 47 kilometara.

Također, resorno ministartsvo planira započeti aktivnosti na eksproprijaciji zemljišta i izradi dokumentacije za izgradnju autoputa na dijelu koridora Vc, koji prolazi kroz RS. Čubrilović ističe da je sprovedena zakonska procedura usvajanja regulacionih planova, čime su stvoreni uslovi za eksproprijaciju i kvalitetnu pripremu za izgradnju autoputa. Za veći dio ove dionice autoputa dobijena je i urbanistička saglasnost, a u toku je usaglašavanje projektne dokumentacije sa projektima hidroelektrana u sklopu integralnog korišćenja voda rijeke Bosne, na potezu od Doboja do Modriče.

Dogovor s Republikom Hrvatskom

"Očekujemo da će i to biti brzo završeno", kaže Čubrilović i nada se i početku izgradnju mosta na rijeci Savi kod Gradiške u ovoj godini. U novembru 2011., u Sarajevu je potpisan Međudržavni sporazum o izgradnji mosta preko rijeke Save kod Gradiške kojim se definišu obaveze jedne i druge strane u izgradnji graničnih dionica i zajedničkog mosta. "Postignut je dogovor sa Republikom Hrvatskom o zajedničkoj izgradnji ovog mosta, čija je procjenjena vrijednost oko 30 miliona eura. Sklopljen je i ugovor za projektovanje sa Građevinskim fakultetom iz Zagreba. Mi smo pokrenuli aktivnosti na pribavljanju lokacijskih uslova za izgradnju mosta i pristupne saobraćajnice. S obzirom da Republika Srpska ima obezbjeđen iznos od 15 miliona eura za izgradnju ovog mosta, očekujemo završetak geotermičkih istraživanja, koja su u toku, i izbor izvođača radova. Realno je očekivati da u toku godine počne igradnja ovog veoma važnog mosta", navodi Čubrilović.

U 2012. resorno ministarstvo planira da se završi i izgradnja petlje Mahovljani, koja će spojiti autoputeve Gradiška – Banja Luka i Banja Luka – Doboj, kao i izradu studija za autoput Banja Luka – Prijedor – Novi Grad. Čubrilović potvrđuje da je urađen elaborat i u ovoj godini očekuje završetak izrade studije opravdanosti za izgradnju magistralnog puta Foča-Hum-Šćepan Polje-granica sa Republikom Crnom Gorom i nastavak aktivnosti za obezbjeđenje finansijskih sredstava na projektovanje i izgradnju ovog magistralnog puta, dužine oko 21 kilometar.

Realizacija projekta na trajnom rješenju klizišta Čemerno na magistralnom putu M-20 Foča-Gacko je u toku. "Ovo je veoma složen i zahtjevan projekat koji je od životnog značaja za ovaj dio Republike Srpske, a ima i regionalni karakter", kaže resorni ministar. Ugovorena vrijednost ovog projekta je oko 73 miliona KM. U okviru projekta bit će izgrađena trasa puta u dužini nešto manje od deset kilometara, dva tunela: "Čemerno" dužine oko dva kilometra i "Surdup" dužine 200 metara, te sanacija klizišta Sutjeska, kao i izgradnja šest mostova od kojih je najduži vijadukt "Trnova Luka" dužine 408 metara.

Milioni KM za klizište Čemerno

"Činjenica je da se dinamika izvođenja radova na ovom projektu ne odvija u potpunosti kako je planirano, jer se tokom izvođenja radova javila potreba za dodatnim geotehničkim ispitivanjima, te izmjenama i dopunama projektne dokumentacije usljed pojave novih klizišta. Prema do sada ispostavljenim privremenim građevinskim situacijama za izvođenje radova na rješenju klizišta Čemerno realizovana su sredstva u ukupnom iznosu od oko 59 miliona KM", navodi ministar saobraćaja i veza RS. U toku je procedura sagledavanja i ocjena pristigle ponude konzorcijuma "Hidroelektro inženjering" iz Hrvatske i "EMS holding" iz Njemačke koji je ranije dostavio samoinicijativnu ponudu za dodjelu koncesije za izgradnju, održavanje i upravljanje na dionici autoputa Banja Luka–Mrkonjić Grad–Mlinište–granica sa Federacijom BiH.

Javni poziv za dodjelu koncesije za izgradnju ovog autoputa raspisan je prošle godine, a rok za dostavu ponuda istekao je 30.decembra 2011. godine. Čubrilović kaže da je jedan od prioritetnih pravaca izgradnje brzih puteva u Republici Srpskoj na relaciji Istočno Sarajevo–Pale–Rogatica–Višegrad–Vardište–granica sa Republikom Srbijom. Dužina ovog puta je oko 130 kilometara. U toku ove godine planirana je izrada prethodne studije izvodljivosti sa generalnim projektom, koja će biti osnova za izradu ostale projektne dokumentacije. Kada je u pitanju situacija u Željeznicama RS, Čubrilović priznaje da je stanje veoma teško.

"Zaduženost Željeznica Republike Srpske je velika, a obim prevoza ne garantuje uspješnost u poslovanju. I u prethodnom vremenu, željeznice su se oslanjale na privredu i njen razvoj. Iako naša privreda bilježi rast, to nije dovoljno da značajno utiče na uspješnost ovog sistema. S obzirom na infrastrukturu, stanje voznih i vučnih sredstava, pa i radne snage, željeznički saobraćaj je u veoma nezavidnom položaju", ukazuje ministar i precizira da je neophodno izvršiti novu organizaciju preduzeća i novu sistematizaciju radnih mjesta. Također, treba nastaviti, dodaje, rekonstrukciju pruga, ali i nabaviti nova vučna i vozna sredstva kako bi ponuda usluga na tržištu bila veća i konkurentnija.

Aerodromu u Banjoj Luci 900.000 KM

Teško stanje je i u oblasti zračnog saobraćaja u RS, a Čubrilović naglašava da je veoma bitno da se avionski saobraćaj nesmetano odvija sa međunarodnog Aerodroma Banja Luka. "Sadašnji broj letova nije dovoljan da bi ovaj aerodrom pozitivno poslovao. Vlada Republike Srpske je za ovu godinu planirala grant od 900.000 KM za fukcionisanje Aerodroma Banja Luka. Također, potrebno je uspostaviti nove letove kako bi aerodrom imao više prihoda", ističe resorni ministar i naglašava da se u toku godine očekuje uvođenje linije Beograd – Banja Luka – Beč, aviokompanije Jat Airways, te uvođenje avionske linije prema skadninavskim zemljama kompanije BH Airlines.

Postoji mogućnost i ugovaranja čarter letova, posebno u toku ljetne sezone, smatra Čubrilović. Ministar saobraćaja i veza RS-a na kraju razgovora za Fenu kaže da je, u toku ove godine, planiran početak izgradnje mosta na rijeci Vrbas u Karanovcu, kod Banje Luke, te nastavak aktivnosti na pripremama za izgradnju mosta na rijeci Drini, između Fakovića i Bačevaca.
Last edited by Bumerang on 11/05/2023 16:17, edited 7 times in total.
User avatar
Bumerang
Posts: 1604
Joined: 27/06/2003 00:00

#27 Re: Entitet R. Srpska (BiH) Izgradnja Autoputeva i Ekologija

Post by Bumerang »

Image

Aleksandar Džombić:

Gradnja autoputa najznačajniji projekat u regionu


Dionica autoputa Prnjavor Doboj 2016

Image

UROŠ VUKIĆ - 26.04.2012 20:00

Aleksandar Džombić, premijer RS, rekao je da je izgradnja autoputa Banjaluka - Doboj, odnosno dionice od Prnjavora do Doboja, veoma značajan infrastrukturalni projekat i jedan od najznačajnijih koji se trenutno rade u regionu. "To se može vidjeti po broju onih koji su otkupili tendersku dokumentaciju za ovaj projekat, čak 31 građevinska kompanija, i već sada možemo reći da ćemo imati 15 ili 16 ozbiljnih konkurenata", kazao je Džombić. On ističe da je za ovaj projekat dobijena podrška i od Evropske komisije, te da će RS do septembra završiti pregovore s Evropskom investicionom bankom (EIB) za finansiranje dionice od Banjaluke do Prnjavora, kako bi se već početkom sljedeće sezone moglo ući u radove.

Govoreći o korupciji u RS Džombić kaže da će dogovor koji je postignut između predsjednika RS, Saveza sindikata i Vlade RS o formiranju antikorupcionog tima biti ispoštovan, te da će on sasvim sigurno dati rezultate.

NN: Imate li povratnu informaciju iz EIB-a da li su spremni da finansiraju dionicu od Banjaluke do Prnjavora?

DŽOMBIĆ: Po onim informacijama koje ja imam pregovori bi trebalo da budu završeni do septembra. Oni su preliminarno dali saglasnost na ovu dionicu. Ova dionica je nešto duža od 36 kilometara i zbog konfiguracije terena radovi se procjenjuju na oko 200 miliona evra. Rok za izvođenje radova je tri godine, tako da bismo za tri godine mogli imati autoput prema Doboju. Mahovljanska petlja bi takođe mogla biti završena do kraja maja ili u junu ove godine, tako da ćemo imati spojenu komunikaciju. Treba da ubrzamo pregovore sa resornim ministrom Vlade Hrvatske i da počnemo sa izgradnjom mosta preko rijeke Save u Gradišci i da onda putna komunikacija koju smo izradili dobije potpuni smisao. Istovremeno, sa EBRD-om smo dogovorili da krenemo u izbor partnera za izdavanje koncesije za koridor 5c koji prolazi kroz RS, odnosno od Doboja prema Šamcu, a radi se o dionici od oko 46 kilometara.

NN: Ima li zainteresovanih za koncesiju za koridor 5c?

DŽOMBIĆ: Za sada još nemamo informacije. Moramo definisati uslove i kada to uradimo odnosno definišemo uslove koncesije kao što je da li ćemo preuzimati dio rizika prometa saobraćaja ili ne. Naravno, mi bismo željeli da ne preuzimamo niti jedan dio rizika, ali je veoma bitno da zajedno sa konsultantima i EBRD-om sagledamo sve i potrebe koridora 5c i da konkurs koji raspišemo bude uspješan i da nađemo partnera, a onda eventualno može doći u obzir preuzimanje nekog dijela rizika prometa samo da bi radovi počeli.

NN: Očekujete li angažovanje domaće operative na izgradnji autoputa Banjaluka - Doboj?

DŽOMBIĆ: Nažalost, nisu uspjeli da naprave dogovor i formiraju konzorcijum. Mi smo u pregovorima stvorili takve uslove da ne eliminišemo eventualno formirani domaći konzorcijum. Očekujem da će domaći izvođači biti uključeni, i mislim da neki od domaćih izvođača ispunjavaju uslove da budu nosioci i da se mogu pojaviti kao ponuđači. U svakom slučaju oni koji to ne ispunjavaju vjerovatno će se pojaviti sa nekim iz inostranstva. Očekujem da, iako bi neko pobijedio iz inostranstva, angažuje dobar dio naše građevinske operative i da će tako na indirektan način građevinski sektor učestvovati u ovom projektu.

NN: Kada su u pitanju ostale investicije u RS, šta je najizvjesnije da bude realizovano u ovoj godini?

DŽOMBIĆ: Ove godine Termoelektrana Ugljevik, i to je velika investicija, jer se radi o bloku od 400 megavata, vrijednosti između 400 i 500 miliona evra. Zatim Hidroelektrana Dabar, koju radi "Elektroprivreda RS", a prošle godine smo imali tematsku sjednicu Vlade RS na kojoj smo donijeli odluku da krenemo u izgradnju. Predračunska vrijednost je oko 180 miliona evra i mislim da su dobijene dozvole za početak gradnje i da će "Elektroprivreda RS" svojim sredstvima da gradi ovu investiciju. Pored toga, sistem odbrane od poplava, i sa EIB-om smo vrlo brzo ispregovarali ovaj projekat, a njegova vrijednost je 90 miliona evra. Pripremljena je dokumentacija i za raspisivanje tendera za projekat komunalne infrastrukture vrijednosti 50 miliona evra, a nosioci posla će biti opštine RS i ova sredstva su već operativna. To su neki od najznačajnijih projekata koji počinju s radom ove godine.

NN: Najavljuje se tematska sjednica o "Željeznicama RS" i sve glasnije su priče da će ovo preduzeće otići u stečaj. Koliko je realno da se to desi?

DŽOMBIĆ: Vlada RS će pokušati da uradi sve kako do toga ne bi došlo i do sada smo sve činili da oni funkcionišu. Ako gledamo finansijske pokazatelje "Željeznica RS", oni su najbliži stečaju jer nisu u stanju da otplaćuju kredite i Vlada RS to radi za njih. Otplatili smo već oko 30 miliona KM. Oni imaju oko 200 miliona KM kredita i sve će to pasti na teret Vlade. Predlagaću reorganizaciju, a ne klasično guranje u stečaj, a tu će država morati igrati ulogu i ubuduće jer svagdje vlade dotiraju željeznice.

NN: Kakva je situacija u budžetu RS jer često čujemo da u njemu ima velikih problema?

DŽOMBIĆ: On je likvidan, sve obaveze su izvršene i izvršavaju se. Nema ništa što je ostalo neizmireno ni u prošloj godini, ni u ovoj, i možda se radi o najlikvidnijem budžetu u regionu jer realno je koncipiran. Za ovih prvih nekoliko mjeseci sve ide s planom. U ovoj godini smo predvidjeli finansiranje za budžetsku potrošnju i to je negdje oko 100 miliona KM. Već smo donijeli neke odluke na sjednici Skupštine. Već sljedeća godina bi trebalo da bude godina konsolidacije i to sam i predvidio unazad tri godine kako će se kretati situacija. Kada smo 2008. imali globalnu krizu i nagli pad prihoda u 2009, tada su se mogle donositi odluke da pravimo radikalne rezove na rashodovnoj strani i prilagođavamo istog trenutka troškove. Veći dio stručne javnosti to ne preporučuje, već postepeno prilagođavanje, što smo i uradili i u sljedećoj godini trebaće nam manje zaduženje, koje će sigurno biti manje od 50 miliona KM i neuzimanje više kredita za budžet.

NN: Kako komentarišete situaciju u vezi sa budžetom BiH?

DŽOMBIĆ: Mislim da smo napravili dobar dogovor, a okvir od 950 miliona KM za naredne tri godine i 750 sa indirektnih poreza je nešto što je realno i neće biti nikakvih problema u funkcionisanju BiH jer mogu da finansiraju sve svoje obaveze. Prošle godine je izvršenje bilo 910 miliona KM, i nikakvih problema nije bilo u njegovom izvršenju. Zašto bi onda neko bio oštećen?

NN: Znači, očekujete njegovo usvajanje?

DŽOMBIĆ: Imam informaciju da se u Predsjedništvu BiH napravio problem, da se traži dodatno smanjenje, promjena u Ustavu BiH da bi se smanjile plate, i imam osjećaj da se traži neki razlog od strane Željka Komšića i Bakira Izetbegovića da ne dođe do usvajanja. Sad nemam prave informacije da li se, u stvari, želi doći u poziciju da se ne usvoji budžet, ali onda imamo poziciju privremenog finansiranja koje je 910 miliona i onda je u većem interesu da se taj budžet usvoji.

NN: Hoće li biti novog aranžmana sa MMF-om?

DŽOMBIĆ: Tražimo novi aranžman koji bi podrazumijevao da dobijemo nova sredstva koja bismo koristili isključivo za restrukturiranje postojećeg duga. Ta sredstva su veoma povoljna i jeftina, oko 1,5 odsto kamatna stopa, i bila su nam dostupna kada nam je bilo najpotrebnije, ali sa stanovišta rokova na pet godina uz grejs period od tri godine, dospijevaju sve u oko dvije godine, zavisno od trenutka povlačenja. Razgovaraćemo sa Međunarodnim monetarnim fondom da nam ne daju dodatna sredstva za budžetsku potrošnju, nego samo da nam daju dvije rate da bismo otplaćivali dug koji smo povukli i kako bismo na taj način sebi relaksirali odnos i stvorili dodatni prostor za prilagođavanje našoj ekonomiji.

NN: Kada se može očekivati formiranje antikorupcionog tima, koji su najavili predstavnici SSRS, predsjednik RS i Vlada RS? Koliko je RS uopšte izložena problemu korupcije?

DŽOMBIĆ: Biće ispoštovan u najkraćem mogućem roku i antikorupcioni tim sasvim sigurno može da doprinese u borbi protiv korupcije i kriminala. Moramo shvatiti da je to bolest savremenih društava i da nijedno društvo nije imuno. Nije to karakteristika RS, FBiH, BiH, već čitavog regiona, pa i razvijenih zapadnih zemalja. Administracije i organi unutar država zaduženi su da razviju sisteme i procese kako bi suzbijali korupciju i kriminal. Mi smo imali strategiju suzbijanja korupcije i kriminala koja je istekla prošle godine i prvo što ću tražiti kada dođem na sjednicu Vlade, a već sam dao zadatak ministrima, da napišu novu strategiju, ali koja je provodiva. Smatram da imamo uspjeha u RS i da smo u prethodnom periodu napravili dosta uspjeha, ali da to moramo da nastavimo i dodatno pojačamo i tome svi damo doprinos.

NN: Znači, agresivnije u borbu protiv korupcije?

DŽOMBIĆ: Da, agresivnije.

NN: Vlada RS nedavno je imala tematsku sjednicu o integracijama u EU, a jedan od najvećih problema biće uspostavljanje mehanizma koordinacije na nivou BiH. Koliko je realno da u skorijoj budućnosti dođemo do tog mehanizma?

DŽOMBIĆ: Ono što mi zastupamo je jedan decentralizovani pristup zato da bismo imali dobar rezultat. Ukoliko to centralizujemo, mislimo da, prije svega, to nije ustavno, nećemo imati željeni rezultat i niti mi entitetske vlade, nego i dalje kroz lokalne samouprave. Moramo osposobiti ljude, službe, koji mogu da implementiraju sve projekte koji stoje pred nama i moramo napraviti takav sistem. Vlada RS je sigurno u tom ogledu najosposobljenija za integracije u EU i sasvim sigurno tu možemo dati najveći doprinos.

NN: Koliko su drugi spremni da prihvate takav decentralizovan model integracija?

DŽOMBIĆ: Imam osjećaj da neki ljudi i ne razumiju šta nas čeka, po onom principu dajte da sve centralizujemo na nivo BiH, a kada to uradimo i kada to ne bude funkcionisalo, onda ćemo se hvatati za glavu. Zašto to ne uradimo ranije, da se razjasnimo prije toga i da napravimo jedan sistem koji odgovara kompletnoj BiH, naravno i Ustavu, kao i RS. Nadam se da možemo postići kompromise i u tom kontekstu ću se lično više uključiti u vezi s tim da dam pomoć i podršku da napravimo jedan model. Naravno, nije problem jedna tačka izvještavanja, nije problem ni jedna tačka komunikacije sa Briselom ili jedno tijelo koje zajedno koordinira, ali čitav sistem mora biti jedinstven.

Zaduživanje

NN: Vlada RS je na sjednici predložila izmjene i dopune Zakona o dugu, zaduživanju i garancijama RS. O čemu se zapravo radi?[/b]
DŽOMBIĆ: Taj zakon smo prvi put usvojili 2007. godine, i do tada nije ni postojala uređenost unutar RS. Ovim izmjenama dozvolili smo da podržimo izdavanje garancija kompanijama koje će u inostranstvu na međunarodnom tenderu i koje finansiraju međunarodne finansijske institucije dobiti posao. To do sada nije bio slučaj, znači ako neka od domaćih kompanija dobije međunarodni tender koji finansiraju međunarodne institucije mogu dobiti garancije RS, odnosno da se izađe pred Narodnu skupštinu RS koja će se izjasniti o tome.

http://www.nezavisne.com/novosti/interv ... 38800.html

--------------------------------------------------------------------
Sporo ce ici ova izgradnja, za tri godine (36 mjeseci, oko 1 km mjesecno) ce izgraditi 36 km autoputa a toliko su trebali da izgrade za najmanje duplo manje vremena odnosno 18 mjeseci?

Hrvatska kao primjer gradi sa vecom operativom oko 5 km autoputa mjesecno
ili oko 180 km za 3 godine (36 mjeseci)
Last edited by Bumerang on 11/05/2023 16:17, edited 5 times in total.
User avatar
Bumerang
Posts: 1604
Joined: 27/06/2003 00:00

#28 Re: BiH. Entitet R. Srpska. Izgradnja Autoputeva i Ekologija

Post by Bumerang »

Privreda

Tokom ljeta početak radova na dionici Prnjavor - Doboj

Image

SRNA - 14.06.2012 09:02

BIJELJINA - Predsjednik Vlade Republike Srpske Aleksandar Džombić rekao je da bi u julu trebalo da budu potpisani ugovori sa izvođačima radova za dionicu autoputa Prnjavor – Doboj, dužine 36 kilometara, dok bi radovi trebalo da počnu tokom ljeta. "U toku je procedura izbora najpovoljnijeg izvođača. Deset firmi je prošlo opšte uslove i očekujemo da do kraja mjeseca sve kompanije dostave finansijsku ponudu", rekao je Džombić.

On je podsjetio da je od Evropske banke za obnovu i razvoj /EBRD/ obezbijeđen kredit od 150 miliona evra za dionicu Prnjavor – Doboj.

Premijer Džombić je istakao da su u toku pregovori sa Evropskom investicionom bankom /EIB/ za drugu dionicu autoputa puta, te da će sredstva biti obezbjeđena sljedeće građevinske sezone. "Cijela dionica autoputa Banjaluka – Doboj, dužine 72 kilometra, biće finansijski zatvorena do kraja godine, a rok izvođenja su tri godine od početka radova", naveo je Džombić.

On je dodao da su u toku pregovori sa Hrvatskom u vezi sa izgradnjom mosta na Savi kod Gradiške, koji bi ovoj dionici autoputa dao potpuni smisao i isplativost. "Mislim da ćemo u narednim mjesecima dogovoriti raspisivanje tendera i da će most od tog trenutka biti izgrađen u roku od dvije godine", rekao je Džombić.

http://www.nezavisne.com/posao/privreda ... 45280.html
Last edited by Bumerang on 16/11/2016 13:37, edited 1 time in total.
User avatar
Bumerang
Posts: 1604
Joined: 27/06/2003 00:00

#29 Re: BiH. Entitet R. Srpska. Izgradnja Autoputeva i Ekologija

Post by Bumerang »

Ponude za izgradnju autoputa se otvaraju 20. jula

SRNA - 27.06.2012 14:35
BANJALUKA - Evropska banka za obnovu i razvoj /EBRD/ dala je pozitivan odgovor nakon što je pregledala tendersku dokumentaciju za izgradnju dionice autoputa Prnjavor - Doboj, izjavio je danas ministar saobraćaja i veza Republike Srpske Nedeljko Čubrilović.

Čubrilović je rekao novinarima da je EBRD preduzeću „Autoputvi RS“ dala dozvolu da zatraži finansijsku ponudu od onih ponuđača koji su završili predkvalifikaciju. Finansijske ponude će biti otvorene 20.jula, najavio je Čubrilović i rekao da će nakon toga biti moguće da se vrlo brzo potpiše ugovor sa izvođačem radova. Prema riječima resornog ministra, izbor izvođača radova zavisiće od uslova koji su dostavljeni u finansijskoj ponudi.

Uslove iz prve faze tendera ispunilo je 10 od 12 prijavljenih kompanija.
Dionica od Prnjavora do Doboja duga je 37 kilometara, a njena izgradnja finansiraće se kreditom EBRD od 150 miliona evra, sa kamatnom stopom šestomjesečni euribor plus jedan odsto, sa grejs periodom od tri godine i rokom otplate od 15 godina.

http://www.nezavisne.com/posao/trziste/ ... 47228.html

Dionica autoputa Prnjavor Doboj 2016

Image
Last edited by Bumerang on 16/11/2016 15:11, edited 3 times in total.
User avatar
Bumerang
Posts: 1604
Joined: 27/06/2003 00:00

#30 Re: BiH. Entitet R. Srpska. Izgradnja Autoputeva i Ekologija

Post by Bumerang »

Image


Završena Mahovljanska petlja, najzahtjevniji projekat u istoriji RS 2012

Image
UROŠ VUKIĆ, FOTO: A. ČAVIĆ - 13.07.2012 19:40 FOTO

Galerija
[url https://www.google.se/search?q=Mahovlja ... MJF3-oM%3A[/url]

Petlja, čija izgradnja je koštala 11,5 miliona evra plus sanacija klizišta koje se pojavilo i čije je saniranje stajalo oko 3,5 miliona evra, jedna je od najznačajnijih komunikacija i prvi objekat ovakve vrste u BiH, na dionici autoputa Banjaluka - Doboj. "Petlja je u završnoj fazi i ostaje još nešto da se uradi oko pristupnih puteva, ali sigurno je da će se nesmetano moći odvijati saobraćaj. Petlja će krasiti spajanje dva autoputa i jedan od najljepših objekata niskogradnje izgrađenih na području BiH", rekao je Nedeljko Čubrilović, ministar saobraćaja i veza RS.

Radove, koji su trajali više od dvije godine, na izgradnji ove petlje, koja će povezati autoputeve Banjaluka - Gradiška i Banjaluka - Doboj, izvodio je konzorcijum - češka firma "OHL ŽS" iz Brna i "Niskogradnja" iz Laktaša, dok je investitor bilo Javno preduzeće "Autoputevi RS".

Ugovor o izgradnji Mahovljanske petlje potpisan je 16. marta 2010. godine u Banjaluci, a radovi su počeli nepun mjesec kasnije. Petlja će krasiti spajanje dva autoputa i jedan od najljepših objekata niskogradnje izgrađenih na području BiH, kazao Čubrilović. O koliko zahtjevnom projektu se radi, najbolje govore činjenice da je, na primjer, utrošeno oko 30.000 kubnih metara betona, oko 3.000 tona čelika, 40.000 tona asfalta, oko 600.000 kubika iskopa i nasipa, oko 60.000 kubika tampon zone i oko 15 kilometara ograda. "Sigurno je jedan od najvećih objekata niskogradnje u RS, ali i u BiH i u okruženju, kada je u pitanju ta vrsta petlje u saobraćajnom smislu. Objekat Mahovljanske petlje sačinjava dužinu od sedam kilometara", kazao je u petak Ljubo Ćubić, vlasnik "Niskogradnje" iz Laktaša, i dodao da su stvoreni svi preduslovi i izvršeni radovi kako bi petlja mogla biti puštena u saobraćaj.

Inače, petlja je postavljena u tri nivoa, i to sa autoputem Gradiška - Banjaluka u prvom nivou, zatim krak od Doboja prema Banjaluci u drugom nivou, te krak od Gradiške prema Doboju, kao treći, odnosno najviši nivo.
Na izuzetno zahtjevnom i složenom projektu Mahovljanske petlje izgrađeno je sedam objekata, odnosno mostova i nadvožnjaka različite dužine.

Najduži nadvožnjak je 580 metara, zatim druga obilazna rampa koja prelazi preko autoputa Banjaluka - Gradiška i spaja ga sa postojećim magistralnim putem, a u budućnosti sa autoputem Banjaluka - Doboj.

Zauzima površinu kruga u prečniku od oko 1,5 kilometara
Kao jedinstven objekat, Mahovljanska petlja zauzima površinu kruga u prečniku od oko 1,5 kilometara, a osnovni elementi su i dvije prestupne rampe u dužini od po 1,5 kilometara.

Potpunu funkcionalnost ova petlja će imati kada bude izgrađen autoput Banjaluka - Doboj, a već je pri kraju procedura za izbor izvođača radova na dionici od Prnjavora do Doboja u dužini od 36 kilometara.

UTROŠENO
30.000
kubnih metara betona
3.000
tona čelika
40.000
tona asfalta
600.000
kubika iskopa i nasipa
60.000
kubika tampon zone
15
kilometara ograda

SREDSTVA
11,5
miliona evra izgradnja

3,5
miliona evra sanacija klizišta

http://www.nezavisne.com/novosti/bih/Za ... 49647.html
Last edited by Bumerang on 11/05/2023 16:18, edited 5 times in total.
User avatar
Bumerang
Posts: 1604
Joined: 27/06/2003 00:00

#31 Re: BiH. Entitet R. Srpska. Izgradnja Autoputeva i Ekologija

Post by Bumerang »

Mahovljanska petlja

User avatar
Bumerang
Posts: 1604
Joined: 27/06/2003 00:00

#32 Re: BiH. Entitet R. Srpska. Izgradnja Autoputeva i Ekologija

Post by Bumerang »

Objavljeno 18.08.2012. u 22:01 | Komentari: 18

IZGRADNJA AUTOPUTA

Osigurana bankarska garancija za dionicu Prnjavor-Doboj


Konzorcijum "Integral inženjering" iz Laktaša i "Granit" iz Skoplja osigurali su bankarsku garanciju od 18 miliona eura za izvođenje radova na dionici autoputa od Prnjavora do Doboja, izjavio je ministar saobraćaja i veza Republike Srpske Nedeljko Čubrilović.

Foto: Arhiv
Bankarska garancija od 18 miliona eura je 10 posto od ukupne vrijednosti projekta. Čubrilović je naveo da će Javno preduzeće "Autoputevi Republike Srpske" u ponedjeljak imati kompletiranu dokumentaciju i očekuje da krajem naredne nedjelje sa izvođačima bude potpisan protokol o izgradnji ove dionice autoputa.

"Period za obezbjeđivanje garancije koristili smo za pripremne radnje za otpočinjanje radova i očekujemo da najkasnije 10 dana od potpisivanja ugovora počne gradnja", rekao je Čubrilović za Alternativnu televiziju. On kaže da je projekat druge dionice autoputa od Banje Luke do Prnjavora dobio kod u Evropskoj investicionoj banci što znači da je u poodmakloj fazi za odobravanje kredita.

"Ukoliko u septembru uspješno okončamo razgovore sa Evropskom investicionom bankom, realno je očekivati da proceduru za izvođenje radova druge dioncie završimo u naredna tri do četiri mjeseca", istakao je Čubrilović i dodao da je proljeće naredne godine realan rok za početak gradnje, ako ne bude žalbi.

http://www.klix.ba/biznis/news/osiguran ... /120818089

Zavrsena dionica autoputa Prnjavor Doboj 2016

Image
Last edited by Bumerang on 16/11/2016 15:13, edited 2 times in total.
User avatar
Bumerang
Posts: 1604
Joined: 27/06/2003 00:00

#33 Re: BiH. Entitet R. Srpska. Izgradnja Autoputeva i Ekologija

Post by Bumerang »

Objavljeno 06.10.2012. u 17:06 | Komentari: 14

VRIJEDNOST OSAM MILIONA KM

Pušten u saobraćaj treći krak obilaznice u Bijeljini


Bijeljina: http://en.wikipedia.org/wiki/Bijeljina

Predsjednik Republike Srpske Milorad Dodik i direktor "Puteva Republike Srpske" Nedeljko Knežević pustili su u saobraćaj treći krak obilaznice oko Bijeljine, vrijedan osam miliona KM.

Image

Image

Foto: SRNA

Riječ je o kraku obilaznice koji počinje kod kružnog toka na putu za Ugljevik i uključuje se na magistralni put Bijeljina - Zvornik. Dodik je rekao da je Bijeljina sada jedini grad u Republici Srpskoj koji ima izgrađenu obilaznicu kojom se djelimično rasterećuje gradski saobraćaj.

"Na ovaj način stvaraju se i uslovi da se gradske ulice urede i urade kako svaki grad zahtijeva, a Bijeljina je nesumnjivo jedan od strateških gradova u RS", istakao je Dodik. On je dodao da je ovo grad koji zaslužuje mnogo bolju komunalnu infrastrukturu nego što je ima.

"Na ovaj način pokazali smo razumijevanje, opredijeljenost i želju za probleme lokalnih i regionalnih sredina u Republici Srpskoj", kaže Dodik i ističe da je ukupna investicija obilaznice oko Bijeljine 18 miliona KM potpuno isplaćena sredstvima republičke Direkcije za puteve.

Predsjednik RS-a naveo je da je sada potrebno riješiti pitanje dalekovoda koji prelazi preko ove magistrale, jer onemogućava saobraćaj visokih vozila, napomenuvši da je grad ranije preuzeo ovu obavezu, ali je još nije ispunio. Dodik je izrazio očekivanja da će ovo biti brzo završeno, čime će sve biti stavljeno u funkciju.

Direktor "Puteva Republike Srpske" Nedeljko Knežević rekao je da je dužina ovog kraka obilaznice tri i po kilometara, te da je riječ o kvalitetnoj saobraćajnici koja zadovoljava sve evropske standarde. Prema njegovim riječima, urađen je i odvod otpadnih voda koji je doveden do prečistača, tako da su zadovoljeni i ekološki uslovi.

Treći krak obilaznice u Bijeljini je investicija "Puteva Republike Srpske". Izgradnja je počela 10. maja, a radove je izvelo preduzeće "Bijeljina-put".

http://www.klix.ba/biznis/news/pusten-u ... /121006085

Bijeljina: http://en.wikipedia.org/wiki/Bijeljina
Last edited by Bumerang on 16/11/2016 13:51, edited 1 time in total.
User avatar
Bumerang
Posts: 1604
Joined: 27/06/2003 00:00

#34 Re: BiH. Entitet R. Srpska. Izgradnja Autoputeva i Ekologija

Post by Bumerang »

Čubrilović: Ponude za koridor 5c do kraja novembra

DEJAN ŠAJINOVIĆ - 30.10.2012 21:09

RS će u izgradnju koridora 5c kroz RS ući kroz projekat javno-privatnog partnerstva, rekao je Nedeljko Čubrilović, ministar saobraćaja i veza RS.

"Do 30. novembra čekamo ponude. Kad prispiju, a zasad možemo reći da su zainteresovane najveće evropske firme, može se očekivati da će biti barem dvije ponude. Poslije toga stručna komisija će sjesti i vidjeti s kojom firmom ćemo voditi pregovarački postupak", rekao je Čubrilović.

NN: Nedavno ste se vratili sa važne međunarodne konferencije u Dubrovniku. Šta ste tamo dogovorili?
ČUBRILOVIĆ: To je bila konferencija o finansiranju transporta infrastrukture na zapadnom Balkanu i jugoistočnoj Evropi. Prisutno je bilo preko 20 zemalja iz jugoistočne Evrope, Velike Britanije drugih zemalja, na nivou ministara, zamjenika ministara i direktora transportnih korporacija. Bili su prisutni veliki finansijeri kao što su Svjetska banka, Evropska banka za obnovu i razvoj, Evropska investiciona banka, kao i najpoznatije konsultantske kuće u svijetu. To je bio skup visoko stručnog nivoa. Cilj je bio kako u uslovima ekonomske krize na bazi javno-privatnog partnerstva investirati u infrastrukturu i sa kojim rizicima.

NN: Šta je RS predstavila na toj konferenciji?
ČUBRILOVIĆ: Ja sam imao čast da predstavim projekat izgradnje putne infrastrukture u RS sa prioritetima koje smo mi postavili prije nekoliko godina. Moram reći da smo to uradili dosta organizovano bez obzira na našu početnu neukost u toj oblasti. Ranije smo imali jedan sistem koji nije imao rizik u javnim ulaganjima. Plastično se to može pokazati na primjeru gradnje mosta kod pivare u Banjaluci, vi se možda ne sjećate toga. Voda je iz nekog razloga odnijela cijelu konstrukciju mosta. Šteta je bila milion maraka, a niko nije odgovarao. Ni investitor, ni izvođač, ni nadzorni organ, ni oni koji su radili studije. Sa rizikom se uopšte nije računalo. To danas nije dopustivo.

NN: U kom smislu su se stvari promijenile?
ČUBRILOVIĆ: Pa, evo, danas priprema za izgradnju traje barem dvostruko duže od same izgradnje. A traženje novca traje gotovo koliko i vrijeme izgradnje. Vrlo je važno kod podjele rizika da se stekne povjerenje između javnog i privatnog partnera, ako govorimo o ovom obliku izgradnje. Najbitniji u svemu ovome su politička stabilnost, politička odluka zajednice i racionalnost u prisustvu rješavanja problema, ali i strpljivost i realnost u procjeni. Osim toga, bitni su i zakoni u oblasti javno-privatnog partnerstva. RS je imala kontinuitet u svemu ovom. Došli smo do zakonskih rješenja. Imamo iskustva u pregovorima.

NN: Imali smo slučaj "Strabaga", koji je trebalo da gradi autoput…
ČUBRILOVIĆ: Da, nažalost, nismo uspjeli sa "Strabagom", sjećamo se da je trajalo to godinama. Ali i u jednoj Francuskoj, u kojoj je ovo iskustvo staro više od 20 godina, u jednoj godini dođe i više od 250 propadanja tih pokušaja stvaranja ugovora na bazi javno-privatnog partnerstva. Takvi slučajevi vas ne smiju obeshrabriti. Ali ni vaši zahtjevi na bazi javno-privatnog partnerstva ne smiju biti nerealni. Apsolutno povjerenje na realnom nošenju rizika javnog i privatnog partnera mora postojati. I naravno, moraju se poštovati smjernice i procedure banke. Sa zadovoljstvom moram reći da je RS postigla taj nivo svijesti i načina na koji je pripremala svoje projekte, mogu da joj pozavide sve zemlje jugoistoka Evrope. Po pitanju javno-privatnog partnerstva RS je ispred FBiH, koja je unaprijed rekla da će koridor 5c graditi po uslovima koje mi dogovorimo.

NN: Koji ste projekat predstavili na konferenciji?
ČUBRILOVIĆ: Naš projekat je predstavio "Deloitte", naš konsultant. Mi smo predstavili dionicu koridora 5c kroz RS, koja ima, kao što znate, 46 kilometara, a vrijednost gradnje je oko 350 miliona evra. Ako se zna podatak da jedna Hrvatska, koja je sigurno ispred nas, ima samo dva projekta na bazi javno-privatnog partnerstva, i to se cijeni kao njihov veliki uspjeh, onda se može bez ikakve sumnje reći, s obzirom na situaciju u kojoj je BiH, da je RS daleko ispred FBiH. Ako dođemo u poziciju da pregovaramo projekat Doboj - Vukosavlje, FBiH je unaprijed rekla da prihvata da pod istim uslovima radi Doboj - Zenica. To vam sve govori.

NN: Da li je to prvi projekat te vrste?
ČUBRILOVIĆ: Jeste. Ovo do sada je rađeno čisto na bazi javnih nabavki i zaduženja. Tu spada i Prnjavor - Doboj.

NN: U kojoj smo fazi onda u vezi sa koridorom 5c?
ČUBRILOVIĆ: Ovako, rapisan je poziv za javno-privatno parterstvo. Do 30. novembra čekamo ponude. Kad prispiju, a zasad možemo reći da su zainteresovane najveće evropske firme, može se očekivati da će biti barem dvije ponude. Poslije toga stručna komisija će sjesti i vidjeti s kojom firmom ćemo voditi pregovarački postupak. Mi moramo graditi puteve zbog privrednog razvoja naše regije. Mislim da smo na dobrom putu na rješavanju ovih pitanja, bez obzira na globalnu krizu.

NN: Dokle smo stigli sa Doboj - Banjaluka?
ČUBRILOVIĆ: Trebamo potvrdu Evropske investicione banke za dio od Prnjavora do Banjaluke. Definitivno će oni finansirati ovu dionicu. Očekujemo u novembru da ćemo moći raspisati tender za izvođenje radova. Što se tiče Prnjavor - Doboj, pripreme su otpočele i tu imamo zatvorenu finansijsku konstrukciju.

NN: Most na Savi?
ČUBRILOVIĆ: Imao sam priliku da razgovaram sa zamjenikom ministra prometa i pomorstva Hrvatske gospodinom Antešićem. Nisu još pozicionirali budžetsku stavku da bi mogli ići u raspisivanje tendera jer su različiti uslovi tendera od toga kako će to biti finansirano, sa koje budžetske stavke. Za sedam do deset dana on očekuje da bude sve poznato kod formiranja njihovog budžeta. On nešto očekuje i od fondova EU na koje Hrvatska ima pravo. U odnosu na onaj prethodni dogovor u Zagrebu sa malim kašnjenjem moći će se raspisati tender. Vjerujemo da će izvođač moći da startuje početkom građevinske sezone.

Izvor priloga: http://www.nezavisne.com/novosti/interv ... 65254.html

Slike autoputeva Bosne i Hercegovine: http://www.skyscrapercity.com/showthrea ... 9&page=490

Zavrsena dionica autoputa Prnjavor Doboj 2016

Image
Last edited by Bumerang on 16/11/2016 15:14, edited 4 times in total.
User avatar
Bumerang
Posts: 1604
Joined: 27/06/2003 00:00

#35 Re: BiH. Entitet R. Srpska. Izgradnja Autoputeva i Ekologija

Post by Bumerang »

Image


BIZNISINVESTICIJE11.05.2013. u 16:14 0

Izgradnja druge dionice autoputa od Prnjavora do Banje Luke počinje najesen

Ministar saobraćaja i veza Republike Srpske Nedeljko Čubrilović izjavio je danas da bi izgradnja druge dionice autoputa od Prnjavora do Banje Luke trebalo da počne tokom ljeta ili najkasnije početkom jeseni.

"Integral" i "Granit" dali najpovoljniju ponudu za projekt izgradnje autoputa Banja Luka - Doboj
Foto: Arhiv/Klix.ba "Slijede nam pregovori sa Evropskom investicionom bankom (EIB), koja je potvrdila sve što je preduzeće Autoputevi RS uradilo do sada. U narednih mjesec i po dana sa ovom bankom treba da završimo proceduru pripreme za ugovor o kreditnoj liniji", rekao je Čubrilović novinarima.

On je dodao da je EIB potvrdio izbor izvođača radova na dionici autoputa od Prnjavora do Banje Luke i da se početak radova očekuje tokom ljeta ili najkasnije početkom jeseni.

Čubrilović nije mogao da potvrdi kada će početi naplata putarine na autoputu Banja Luka – Bosanska Gradiška zbog kašnjenja sa određenim procedurama.

"Preduzeće Autoputevi kasni sa određenim procedurama, studije nisu završene na vrijeme, a nije na vrijeme objavljen ni tender za izgradnju objekata koji trebaju da služe u tu namjenu i na tome se radi", rekao je Čubrilović.

On je nije mogao da kaže kada da će to biti završeno, jer je "sve u rukama preduzeća Autoputevi RS.

http://www.klix.ba/biznis/investicije/i ... /130511065

Zavrsena dionica autoputa Prnjavor Doboj 2016

Image
Last edited by Bumerang on 11/05/2023 16:18, edited 3 times in total.
User avatar
Bumerang
Posts: 1604
Joined: 27/06/2003 00:00

#36 Re: BiH. Entitet R. Srpska. Izgradnja Autoputeva i Ekologija

Post by Bumerang »

Počela gradnja autoputa Banjaluka - Doboj

DEJAN ŠAJINOVIĆ - 23.05.2013 17:52 FOTO

DOBOJ - Početak radova na autoputu Banjaluka - Doboj, na dionici od Prnjavora do Doboja, obilježen je danas u Johovcu, kraj Doboja. Milorad Dodik, predsjednik RS, rekao je da je izgradnja ovog autoputa ispunjavanje obećanja iz 2006. godine da će RS dobiti mrežu autoputeva.

Pred nekoliko stotina okupljenih građana, predstavnicima Vlade RS, koje je predvodila premijerka Željka Cvijanović, predstavnicima "Autoputeva RS" i opština kroz koje će budući autoput prolaziti, Dodik je rekao da je autoput ne samo građevinski nego i civilizacijski izazov koji bitno mijenja karakter društva. "Svima koji ovuda budu prolazili autoput šalje nedvosmislenu poruku da je RS dio integrisanih komunikacija na najvišem nivou. Čestitam izvođačima i vjerujem da će rokovi biti ispoštovani", naglasio je Dodik. Podsjetio je da je njegova vlada 2006. godine prvo planirala brzu cestu ka Doboju, ali da je uskoro odlučeno da se ide u izgradnju punog profila autoputa. "To nije bilo ni jednostavno ni lako. Političari se mjere po tome šta ostave iza sebe, a ne po tome šta pričaju", naveo je Dodik. Rekao je da su se kroz planiranje mreže autoputeva suočili s brojnim izazovima, a dio zakona je morao biti promijenjen, poput Zakona o eksproprijaciji zemljišta. "Ubrzali smo procedure izuzimanja zemljišta da bismo mogli ubrzano da radimo. Potrudili smo se da od ljudi od kojih smo oduzimali zemljište za gradnju autoputa ne napravimo puku sirotinju nego da na drugim destinacijama mogu ugodno da žive", rekao je Dodik.

Cvijanovićeva je podsjetila da je u neposrednoj blizini prije nekoliko dana obilježen početak radova na izgradnji termoelektrane Stanari, poručivši da je RS opredijeljena za što više investicija koje doprinose boljitku RS i zapošljavanju ljudi. "Ovo je jedan od važnih projekata koje smo još prije nekoliko godina stavili na mapu razvoja RS. Izuzetno je važno da u složenim ekonomskim prilikama RS pokazuje kapacitet da pokrene velike investicione cikluse i velike radove na unapređenju infrastrukture. Ovaj autoput će dati novo lice i novi pečat RS", istakla je Cvijanovićeva.
Ona je izrazila velika očekivanja od ovog projekta, koji podrazumijeva zapošljavanje ljudi, te je istakla da očekuje otvaranje projekata koji treba da prate ovu investiciju."Želim da zahvalim svima onima koji učestvuju u ovom projektu i da se ponovo okupimo i obilježimo završetak radova", navela je Cvijanovićeva.

Nedeljko Čubrilović, ministar saobraćaja i veza RS, podsjetio je da je u proteklih nekoliko mjeseci tokom pripremnih radova urađeno preko 200.000 kubnih metara nasipa i 200.000 kubnih metara iskopa. Rekao je da, ako posao bude rađen ovom dinamikom, rokovi za završetak radova u novembru 2015. godine neće biti ugroženi, izrazivši nadu da će time biti ispunjeni ciljevi postavljeni 2006. godine.

Dionica autoputa Banjaluka - Doboj, od Prnjavora do Doboja, duga je ukupno 36 kilometara, a vrijednost projekta, finansiranog kreditom Evropske banke za obnovu i razvoj, je oko 180 miliona evra. Na ukupnoj dionici planirana su 64 objekta, uglavnom nadvožnjaci, podvožnjaci, dva duža mosta i jedan tunel u dužini 180 metara.

http://www.nezavisne.com/

Zavrsena dionica autoputa Prnjavor Doboj 2016

Image
Last edited by Bumerang on 16/11/2016 15:16, edited 2 times in total.
User avatar
iz dna duše
Posts: 1396
Joined: 24/06/2008 13:38

#37 Re: BiH. Entitet R. Srpska. Izgradnja Autoputeva i Ekologija

Post by iz dna duše »

Da nije tragično, bilo bi smiješno...dovoljno je pogledati postove od početka teme.....Kada god nekom bh. političaru zatreba podrška glasača ili imaju potrebu da skrenu fokus gradjana sa nečega, odjednom "procvjetaju" investicije u cijeloj zemlji...Blago nama.
User avatar
Bumerang
Posts: 1604
Joined: 27/06/2003 00:00

#38 Re: BiH. Entitet R. Srpska. Izgradnja Autoputeva i Ekologija

Post by Bumerang »

Image


Kredit za autoput Banjaluka - Doboj

SRNA - 12.11.2013 16:25

SARAJEVO - Savjet ministara BiH utvrdio je danas Prijedlog ugovora o finansiranju između BiH, Republike Srpske, Evropske investicione banke i JP "Autoputevi Republike Srpske" na projektu "Autoput Banjaluka – Doboj", a vrijednost kredita je 160 miliona evra.

Rok otplate kredita je 25 godina, uključujući četiri godine grejs perioda s alokacijom na Republiku Srpsku, saopšteno je iz Savjeta ministara. Izgradnja 72 kilometra naplatnog autoputa između Banjaluke i Doboja u okviru ovog projekta odvijaće se paralelno s projektima Koridora 10 u Hrvatskoj i Koridorom "Pet ce", na pravcu sjever – jug kroz Doboj, Zenicu, Sarajevo i Mostar. Ministarstvo finansija i trezora BiH dostaviće Prijedlog ugovora Predsjedništvu BiH, a za potpisnika je predložen ministar Nikola Špirić.

http://www.nezavisne.com/posao/privreda ... 17815.html
Last edited by Bumerang on 11/05/2023 16:18, edited 2 times in total.
User avatar
Bumerang
Posts: 1604
Joined: 27/06/2003 00:00

#39 Re: BiH. Entitet R. Srpska. Izgradnja Autoputeva i Ekologija

Post by Bumerang »

Privreda

Na proljeće radovi na dionici auto-puta od Prnjavora prema Banjaluci

SRNA - 05.01.2014 11:51

BANJALUKA - Direktor Javnog preduzeća "Autoputevi Republike Srpske" Dušan Topić ističe da su pripreme za početak gradnje druge dionice auto-puta Banjaluka - Doboj, za dionicu od Prnjavora do Banjaluke, već počele i da mašine na teren izlaze početkom građevinske sezone, te da je ugovoren kredit sa Evropskom investicionom bankom od 160 miliona evra.
"Od izvođača radova zavisi sa koje strane trase će da počnu radovi, ali prema dosadašnjem iskustvu, očekujemo da će krenuti iz najmanje dva smjera", napominje Topić u intervjuu Srni.


Prema Topićevim riječima, prošlu godinu obilježio je početak izgradnje dionice auto-puta od Prnjavora prema Doboju - građevinska sezona maksimalno je iskorištena i urađen je prvi sloj trase na svih 36 kilometara dionice. Osim toga, počela je izgradnja mosta preko rijeke Bosne, kao najvećeg objekta na toj dionici auto-puta.U gradnji prve dionice auto-puta maksimalno su angažovane lokalne firme iz Doboja i Prnjavora, ne samo iz građevinskog sektora, nego iz svih vrsta usluga potrebnih za jedan tako veliki projekat."Kada krenemo sa gradnjom druge dionice auto-puta potrebe će biti duplo veće i ko god se do sada nije uključio ima priliku da to uradi, jer će posla biti najmanje naredne tri godine. Od tih preduzeća očekuje se samo da ispune minimum uslova po pitanju kvaliteta usluga, rokova i ozbiljnosti koju zahtijevaju projekti vrijedni stotinama miliona KM", poručuje Topić.

Godinu iza nas, ocjenjuje on, obilježili su i intenzivni pregovori o izboru privatnog partnera za dionicu Koridora "Pet ce", od Doboja do Vukosavlja, a rok za dostavljanje finansijske ponude je 14. mart.
Pregovori traju dugo, jer je riječ o specifičnom ugovoru koji podrazumijeva finansiranje, građenje i održavanje dionice auto-puta u narednih 25 do 30 godina.

Kada je riječ o pripremama za uvođenje naplate na auto-putu Banjaluka - Gradiška, Topić najavljuje da će ovih dana početi izgradnja naplatnih kućica, te da je u toku tender za izbor dobavljača opreme za naplatu."Izgradnja kućica i montaža opreme trebalo bi da traje tri mjeseca, tako da će na proljeće biti obezbijeđeni uslovi za početak naplate. Naplata putarine višestruko je osjetljiva oblast, pogotovo kad se prvi put počinje s tim poslom", napominje Topić.

Hrvatska odlugovlači kada je riječ o izgradnji mosta preko Save kod Gradiške - napominje direktor "Autoputeva Republike Srpske" i objašnjava da Zagreb odugovlači s tim projektom, jer kao član EU očekuje bespovratna sredstva za taj posao.
"Osim gradnje mosta, koju Hrvatska finansira sa 50 odsto, u njenoj je obavezi i izgradnja desetak kilometara nove saobraćajnice od novog mosta do čvora u Okučanima, što nije malo novca", objašnjava Topić.


On najavljuje da će "Autoputevi Srpske" intenzivirati pregovore sa Hrvatskom, koja od početka ove godine ima mogućnost da konkuriše za bespovratna sredstva za taj projekat, te da će ovo preduzeće u narednom periodu uraditi studijsku i plansku dokumentaciju za izgradnju auto-puteva i brzih puteva drugog prioriteta, koji će biti građeni nakon završetka započetih projekata.

To je pravac od Banjaluke prema jugu, tačnije prema Splitu, preko Glamoča i Kupresa, zatim pravac od Banjaluke prema zapadu, odnosno prema Prijedoru, Novom Gradu, te pravac prema istoku, odnosno prema Srbiji, preko Brčkog i Bijeljine. Ti pravci bi, činili mrežu auto-puteva u Republici Srpskoj, a kvalitetna studijska i planska dokumentacija pokazaće prvo izbor trase, a kasnije i opravdanost i realnu dinamiku izgradnje tih putnih pravaca. "Za auto-put prema Splitu zainteresovani su i strani partneri, od kojih smo već imali razgovore sa njemačkim, hrvatskim i kineskim stranama. Za taj projekat potrebna je puna saradnja sa Federacijom BiH i Hrvatskom, jer će taj put biti u punoj funkciji tek kad se spoji sa Splitom", napominje Topić za Srnu.

On ukazuje da je od brzih puteva u planu izrada studijske i planske dokumentacije za dionicu od Sarajeva prema Višegradu, odnosno Vardištu i dalje prema Srbiji.

http://www.nezavisne.com/posao/privreda ... 25246.html


-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
I sta ce taj zamisljeni autoput od Banja Luke do Splita biti direktna paralelna konkurencija 5C autoputu kroz Federaciju Bosne i Hercegovine?
Last edited by Bumerang on 16/11/2016 14:07, edited 2 times in total.
User avatar
Bumerang
Posts: 1604
Joined: 27/06/2003 00:00

#40 Re: BiH. Entitet R. Srpska. Izgradnja Autoputeva i Ekologija

Post by Bumerang »

Image

BIZNIS INVESTICIJE 04.12.2014. u 11:55 39

Potpisan sporazum o projektovanju dionice autoputa u RS-u u dužini od 62 kilometra


Direktor Javnog preduzeća "Autoputevi Republike Srpske“ Dušan Topić i zamjenik generalnog direktora kineske građevinske kompanije "Synohidro corporation ltd“ za Euroaziju Jang Fan potpisali su danas u Banjoj Luci Preliminarni sporazum o projektovanju i izgradnji autoputa Glamočani – Mliništa, dionice Glamočani – Put AVNOJ-a.

Potpisan sporazum o projektovanju dionice autoputa u RS-u u dužini od 62 kilometra Foto: Arhiv/Klix.ba
Radi se o dionici u dužini od 62 kilometra.

Topić je rekao da je ovaj sporazum preliminarni dokument koji ne stvara nikakve obaveze za RS, ali je važan za obje strane, budući da je dogovoreno da kineska kompanija krene u pripremu neophodne studijske dokumentacije, prije nego što se dođe do odobravanja kreditnog sporazuma.

"Sporazumom mi potvrđujemo našu opredjeljenost za ovaj projekt, a kineski partner u ovom poslu treba da koristi ovaj sporazum kako bi od svoje uprave dobio sredstva za naredne aktivnosti. Time ćemo prema kineskoj banci pokazati našu opredjeljenost za dalje korake u ovom projektu", rekao je Topić.

Vlada RS-a je na sjednici, 20. novembra ove godine, zadužila Ministarstvo saobraćaja i veza i Ministarstvo finansija RS-a da preduzmu sve radnje u skladu sa Zakonom o zaduživanju, dugu i garancijama RS-a s ciljem zaključenja međunarodnog kreditnog ugovora između BiH i kineske "Eksport – import Eksim banke“ za izgradnju spomenute dionice.

"Ovo je prilično skupa dionica autoputa, jer je teren zahtjevan. Osiguranje finansijskih sredstava je i najosjetljivija stavka u pripremnih aktivnostima u izgradnji nekog autoputa", dodao je Topić i precizirao da je procjena da je vrijednost izgradnje te prve dionice od 62 kilometra oko 600 miliona eura.

Do konačne ugovorne cijene će se doći nakon izrade studijske i druge dokumentacije.

Naime, ukupna dužina saobraćajnice je 93 kilometra, a kineski partneri zainteresovani su za prvu dionicu na pravcu od Glamočana do puta AVNOJ –a.

Preostalih 30 kilometara ovog autoputa ostavljeno je da se naknadno rješava, iako, kaže Topić, sa kineskim partnerima u ovom poslu je razgovarao o ukupnoj dionici od 92 kilometra, mada je projekt podijeljen na dva dijela, s tim da je druga faza skuplja za izgradnju, jer se radi o brdovitom terenu.

Topić je na press-konferenciji, nakon potpisivanja preliminarsnog sporazuma, ukazao na važnost ovog infrastrukturnog projekta za RS, BiH i region u cijelini.

Kazao je da je riječ o nastavku evropskog koridora E 661 Gradiška – Banja Luka, dalje prema jugu, odnosno trasa budućeg autoputa trebalo bi da ide od čvora "Glamočani", preko Kola i platoa Manjače, te dalje zapadno od Mrkonjić- Grada do mjesta Baraći i dalje prema granici sa Federacijom BiH.

Ova trasa ucrtana je i u Prostorni plan RS-a.

Topić je podsjetio da je, osim RS-a, interes za izgradnju ovog putnog pravca, koji bi u završnici trebao da povezuje Banju Luku sa Splitom, u Hrvatskoj, izrazila i Federacija BiH, koja je već započela izradu projektne dokumentacije.


Predsjednik kineske kompanije "Synohidro corporation ltd“ Liang Jun je naveo da će oni, na osnovu danas preliminarnog sporazuma, u narednom periodu pristupiti izradi studijske i projektne dokumentacije, neophodne za početak završnih pregovora o kreditnom aranžmanu sa "Eksim bankom“.

"Ovo je dobar početak", rekao je Jun i izrazio nadu da će se nastaviti saradnja sa "Autoputevima RS“ na uspješnoj realizaciji ovog projekta.

Narodna Republika Kina ima obezbijeđena određena finansijska sredstva, kroz posebne povoljne kreditne aranžmane za finansiranje infrastrukturnih projekata za države jugoistočne Evrope.

Ambasada NR Kine u BiH krajem jula ove godine dostavila je Ministarstvu finansija RS-a pismo kojim se preporučuje da kompanija "Synohidro corporation ltd“ obavlja sve aktivnosti u vezi sa projektom.

(FENA)Tagovi: autoput

http://www.klix.ba/biznis/investicije/p ... /141204064
Last edited by Bumerang on 11/05/2023 16:18, edited 2 times in total.
User avatar
Bumerang
Posts: 1604
Joined: 27/06/2003 00:00

#41 Re: BiH. Entitet R. Srpska. Izgradnja Autoputeva i Ekologija

Post by Bumerang »

BIH

Početkom septembra otvorenje 36 kilometara autoputa Banja Luka - Doboj

Piše: I. P./Klix.ba prije 20h 14 min

Image

Početkom septembra otvorenje 36 kilometara autoputa Banja Luka - Doboj
U petak je počeo tehnički pregled na dijelu izgrađenog autoputa Banja Luka – Doboj, a dionica bi trebala biti otvoranena početkom septembra.
Početkom septembra otvorenje 36 kilometara autoputa Banja Luka - Doboj
Foto: Arhiv/Klix.ba
Za sljedeću sedmicu očekuje se dobijanje upotrebne dozvole pod uslobom da novi kilometri bosanskohercegovačkog autoputa zadovolje kriterijume stručne komisije koji bi posao trebali završiti do 10. septembra.

Radi se o dionici Prnjavor – Doboj, a nju su danas obišli i isprobali predstavnici Vlade Republike Srpske uključujući ministricu za prostorno uređenje, građevinarstvo i ekologiju Srebrenku Golić.

"Ukoliko se uspostavi da su radovi obavljeni po revidovanom projektu i po građevinskoj dozvoli, očekujemo da neće biti smetnji za puštanje u upotrebu ovog dijela autoputa", rekla je Golić.

Trenutno se izvode posljednji manji radovi kao što su postavljanje putokaza, signalizacije i čišćenje samog kolovoza. Ovu dionicu čini 50 objekata od čega su ti velika - mostovi preko Bosne i Ukrine te tunel Slatnice.

Radove na 36 kilometara autoputa vrijednog 180 miliona eura obavili su kompanije Granit i Integral Inžinjering.

http://www.klix.ba/vijesti/bih/pocetkom ... /160826132

------------------------------------------------------------------------------

Izgleda da ce entitet RS za krace vrijeme izgraditi vise kilometara autoputa nego entitet FBiH?
User avatar
Bumerang
Posts: 1604
Joined: 27/06/2003 00:00

#42 Re: BiH. Entitet R. Srpska. Izgradnja Autoputeva i Ekologija

Post by Bumerang »

Image

Okupilo se nekoliko stotina građana

Vučić: Ne grade se autoputevi da bi njima išli tenkovi, nego da spajaju ljude

Objavljeno: 11. 09. 2016 - 12:35 Novosti AAATimesArial

Brojni zvaničnici iz RS 1/4

Intoniranjem himni RS i Srbije počela je ceremonija otvaranje novoizgrađene dionice autoputa "9. januar od Prnjavora prema Doboju.

Image

Na otvaranju prisustvuju predsjednik Republike Srpske Milorad Dodik, predsjednik Narodne skupštine Srpske Nedeljko Čubrilović, premijer RS-a Željka Cvijanović, ministar industrije, energetike i rudarstva RS Petar Đokić, ministar za prostorno uređenje, građevinarstvo i ekologiju Srebrenka Golić, ali i premijer Srbije Aleksandar Vučić.

Temelji za razvoj. Ova dionica dio je mreže autoputeva RS

Naslijedili smo svojevremeno veoma lošu saobraćajnu infrastrukturu, a sada imamo moderne autoputeve. RS sada ima neophodan temelj za razvoj trgovine i turizma. Odgovorno gradimo RS. Sa ponosom ovaj autoput nosi ime prema jednom od najvažnijih datuma u istoriji RS. Mrežom autoputeva učvrstit ćemo veze RS i Srbije, ali i Banje Luke i Sarajeva. Građani oba entiteta će imati obostranu korist izgradnjom ovih saobraćajnica, kazao je Čubrilović na ceremoniji.

Nakon njega prisutnima se obratio Vučić koji je rekao da su već nekoliko imali dogovore da otvare ovaj autoput. Kako je naveo, mnogi su mislili da je 36 kilometara malo i da premijer Srbije ne treba tu da govori.

- Oni koji su pravili 36 kilometara znaju koliko je to mnogo. Ovih 36 kilometara znači i nove investicije i više posla za ljude u RS i moći će da obezbijede poslove na svojim ognjištima. Vidio sam koliko nama Srbima novca stiže od naših porodica koje žive u inostranstbu. Došao sam i zato što izgradnja autoputa znači da znaš gdje ideš i da znaš cilj. Ali, sve to govori da želimo da gradimo, a ne da rušimo. Ono što govorim nije uvijek popularno, ali želim da kažem da su nemir i stabilnost poterebniji nego ikada. Autoputevi se ne grade da se njime kreću tenkovi nego ljudi. On treba da spoji sve - kazao je Vučić.

On je dodao da je dobro što će RS ovim putem preko Doboja biti bolje spojena sa Sarajevom.

- Nikada više ne treba da prebrojavamo mrtve. Moramo dobro da znamo šta nam je cilj. Nikada nećete čuti riječi pokusaja pritiska među Srbima. Ali, tenzije morate spustiti i moje je da vam to kažem. Najbrže ćemo napredivati u miru. To je najbolje moguće rješenje. I zato vas molim da uradite sve što možete. Nama Srbima je mudrosti nedostajalo, ali hrabrosti nikada. Treba nam više mudrosti. Samo tako možemo da živimo u miru sa našim komšijama Hrvatima i Bošnjacima. Hoćemo da brojimo fabrike i kilometre, a ne mrtve. Tih 36 kilometara jesu put u budućnost.- kazao je Vučić.

Obećao je da će dati sve od sebe da RS poveže sa Srbijom jer zna, kako je rekao, koliko RS voli Srbiju.

- Poštujemo naše prijatelje iz BiH, ali nikada nejmojte da posumnjate u našu ljubav prema RS i prema narodu koji u njoj živi. - rekao je premijer Srbije.

Dodik je rekao da je autoput nada, čekanje, sposobnost te da je ponosan na sve koji su radili.

Radna pobjeda

- Čestitam narodu RS na ovoj velikoj radnoj pobjedi. Nismo stali, a od sada ćemo se brže kretati. Želimo da integrišemo ove krajeve. Naš cilj je da izgadimo autoput za sve, bez obzira na razlike. Naša želja je da povežemo RS sa Srbijom. Projektovat ćemo i dodirne tačke kod Višegrada i Užica. Srbija je naša značajna pomoć. Srbija želi povezati čitav region. Moramo da se borimo da naša komunikacija ide ka dobru. I mi smo usmjereni u čuvanje mira. Ne mislimo o tenkovima. RS želi da bude dio mirnih rješenja. Autoput za nas predstavlja dokaz naše sposobnosti i našeg trajanja. Naša namjera je da nastavimo da gradimo autoputeve - kazao je Dodik.

Izgradnja 36 kilometara autoputa je trajala četiri godine, a finansirana je kreditnim sredstvima Evropske banke za obnovu i razvoj u iznosu od 185 miliona eura.

Izvođač radova je konzorcijumom firmi "Integral inženjering" Laktaši i "Granit" Skoplje.

Cijela trasa Banja Luka-Doboj trebala bi biti završena do 2018. godine.

Vučić, Cvijanović i Dodik na otvaranju autoputa

Također, stiglo je i stotinjak bajkera čiji defile prema Doboju će početi nakon što Dodik i Vučić otvore autoput.

Autor: G. DAKIĆ
- See more at: http://www.avaz.ba/clanak/254175/vucic- ... hLkOy.dpuf
Last edited by Bumerang on 11/05/2023 16:19, edited 4 times in total.
User avatar
Danguba
Posts: 12106
Joined: 01/12/2003 00:00
Location: Tu negdje

#43 Re: BiH. Entitet R. Srpska. Izgradnja Autoputeva i Ekologija

Post by Danguba »

@Bumerang, svaka ti cast sto si propratio ovu temu...ali ima jos :D

Kako sam se ismijao ovim politicarima kako laaaaazu :-)
User avatar
Tomahawk11
Globalni moderator
Posts: 109749
Joined: 14/08/2009 14:51

#44 Re: BiH. Entitet R. Srpska. Izgradnja Autoputeva i Ekologija

Post by Tomahawk11 »

Je li 36 ili 34 km?
Iza AMS RS na radiju rekose 34 km :oops:
User avatar
spree
Posts: 7868
Joined: 04/04/2009 02:10
Location: oʌǝɾɐɹɐs

#45 Re: BiH. Entitet R. Srpska. Izgradnja Autoputeva i Ekologija

Post by spree »

I koliko je cestarina?

Poslano sa mog koristeći Tapatalk
User avatar
Bumerang
Posts: 1604
Joined: 27/06/2003 00:00

#46 Re: BiH. Entitet R. Srpska. Izgradnja Autoputeva i Ekologija

Post by Bumerang »

Image
spree wrote:I koliko je cestarina?

Poslano sa mog koristeći Tapatalk
Dzaba, kuca casti :D
Last edited by Bumerang on 11/05/2023 16:19, edited 1 time in total.
User avatar
Bumerang
Posts: 1604
Joined: 27/06/2003 00:00

#47 Re: BiH. Entitet R. Srpska. Izgradnja Autoputeva i Ekologija

Post by Bumerang »

Danguba wrote:@Bumerang, svaka ti cast sto si propratio ovu temu...ali ima jos :D

Kako sam se ismijao ovim politicarima kako laaaaazu :-)
:-D :thumbup:
User avatar
Bumerang
Posts: 1604
Joined: 27/06/2003 00:00

#49 Re: BiH. Entitet R. Srpska. Izgradnja Autoputeva i Ekologija

Post by Bumerang »

BIZNIS

Topić: Završetak autoputa Banja Luka - Doboj do kraja godine


SRNA prije 3h 22 min

Image

Dušan Topić (Foto: SRNA)

Direktor Javnog preduzeća "Autoputevi Republike Srpske" Dušan Topić ističe da bi druga dionica autoputa "9. januar" Banja Luka-Doboj od Banje Luke do Prnjavora trebalo da bude završena do kraja ove godine.

Topić u intervjuu Srni navodi da ne bi trebalo da dođe do probijanja rokova, jer je pred "Autoputevima" puna građevinska sezona, a posao je još prošle sedmice otvoren duž čitave trase od Banje Luke do Prnjavora.

"Bukvalno svaki dan vidimo napredak na radovima, kako duž trase sa određenim slojevima nasipa, tako i na objektima. Na skoro svim objektima urađeni su glavni betonski radovi i sada se radi na njihovom opremanju", precizira Topić.

On područje da će se, nakon završetka oko 72 kilometra dugog autoputa "9. januar", do Doboja stizati za četrdesetak minuta, te da će vožnja do tog grada biti mnogo sigurnija.

"To će puno doprinijeti i privredi i transportnom saobraćaju. Naravno, ostat će u upotrebi i alternativni magistralni put. On će biti dosta rasterećeniji i njegovo održavanje bit će mnogo jeftinije, jer će teški teretni saobraćaj da pređe na autoput", objašnjava Topić.

Kada je riječ o autoputu Banja Luka-Mliništa, Topić navodi da je komercijalni ugovor potpisan još lani, a u toku je finalizacija pregovora u vezi sa finansiranjem tog 62 kilometra dugog puta na pravcu od Glamočana do Puta AVNOJ-a.

Na tom planu, napominje on, radi se na pregovorima za preferencijalni kredit kineske Vlade i Eksim banke sa veoma povoljnim uslovima.

"Ali to ide dosta sporo. Naravno, očekujemo da u toku ove godine pozitivno završimo tu priču. Postoje i varijante da to bude komercijalni kredit ili alternativa sa javno-privatnim partnerstvom, ali mislim da bi bilo šteta da se ne završi sa preferencijalnim kreditom", rekao je Topić.

On očekuje da će ove godine biti finalizovani pregovori u vezi sa projektom autoputa Banja Luka-Prijedor-Novi Grad, dugog 80 kilometara.

Topić naglašava da je tu riječ o modelu finansiranja putem javno-privatnog partnerstva, jer je partner, odnosno kineska kompanija "Shandong", uvezala dva projekta - modernizaciju pruge od Banje Luke, Prijedora do Bosanskog Novog i izgradnju autoputa.

Studijska dokumentacija je pokazala da je prioritet prva faza izgradnje od Banje Luke do Prijedora. Kasnije je to produžetak puta do Bosanskog Novog, u šta je uključen i brzi put od Prijedora do Bosanske Dubice i Gradine.

Topić otkriva da je urađena planska dokumentacija u vezi sa autoputem
Brčko-Bijeljina-granica sa Srbijom, ali da je ta dionica stavljena na čekanje zbog projekata koji su trenutno prioritet.

Kada je riječ o inicijativi za izgradnju puta Sarajevo-Beograd, Topić navodi da RS, prema svom prostornom planu i strategiji izgradnje brzih puteva i autoputeva, već ima definisane pravce.

"Autoput koji povezuje Sarajevo i Beograd je i Koridor 5C do Doboja, Vukosavlja, pa preko Brčkog i Bijeljine do Beograda.

Druga moguća trasa autoputa je Sarajevo-Sokolac-Zvornik-Bijeljina do Beograda, a treća brzi put Sarajevo-Višegrad-Vardište preko Drine prema Užicu i Požegi, pa da se spoji na koridor 10 i 11", pojašnjava Topić.

Kada je riječ o izgradnji mosta na Savi, kojim bi se autoput Gradiška-Banja Luka spojio sa autoputem Zagreb-Beograd, Topić napominje da su se stvari pomjerile sa "mrtve tačke" otkako se u rješavanje tog problema aktivnije uključila Evropska komisija.

"Najbitnije je da je nama Evropska komisija odobrila grant za finansiranje mosta od 6,8 miliona eura i aktivnije se uključila, iako to ide mnogo sporije nego što smo očekivali. Sada čekamo Hrvate da osiguraju građevinsku dozvolu, a mi smo sve potrebne obaveze ispunili", navodi Topić.

"Autoputevi" se trude da ubrzaju procedure preko Evropske komisije, kao i da se paralelno, odnosno do početka gradnje mosta, zajedno sa Hrvatskom formira komisija za izradu tenderske dokumentacije.

U vezi sa Koridorom 5C, koji prolazi kroz RS u dužini od 46 kilometara, Topić je naveo da zajedno sa Evropskom bankom za obnovu i razvoj (EBRD) pripremaju kredit za šest kilometara tog puta.

Tu su uključene i dvije petlje, od Kladara do Kostajnice i Rudanke u Doboju, sa ciljem da se nastavi izgrađeni autoput Banja Luka-Doboj, prema Doboju.

"To bi bila prva dionica na Koridoru 5C od ukupno 46 kilometara. Planiramo da ove godine raspišemo tender i izaberemo izvođača, te da najkasnije na iduće proljeće počnemo sa radovima", najavljuje Topić.

On pojašnjava da će taj posao zavisiti od povećanja akciza i da je to neophodno ako se razmišlja o daljoj izgradnji puteva.

"I ovo sa EBRD-om za Koridor 5C priprema se pod pretpostavkom da će do sredine godine biti usvojen novi Zakon o povećanju akciza", kaže Topić.


https://www.klix.ba/biznis/topic-zavrse ... /170303026
User avatar
Bumerang
Posts: 1604
Joined: 27/06/2003 00:00

#50 Re: BiH. Entitet R. Srpska. Izgradnja Autoputeva i Ekologija

Post by Bumerang »

Image

Od pepela će se graditi autoput kroz Sandžak?

19. Maj 2017

Vlada Srbije je zajedno sa EPS-om u proteklih nekoliko godina napravila pionirske korake da pepeo postane sirovina i da iz negativnog ciklusa zagadjivanja udjemo u pozitivan ciklus korišćenja pepela, rekao je danas ministar energetike i rudarstva, Aleksandar Antić.

“U Vladi je danas potpisan i prvi ugovor za 3.630 tona pepela koji će se koristiti na izgradnji autoputa izmedju Beograda i Čačka na koridoru 11, što je donacija EPS-a”, rekao je Antić na zasedanju skupštine udruženja ECOBA u Beogradu.

Ministar je kazao da su ovo ipak prvi koraci jer na deponijama ima oko 200 miliona tona pepela, a godišnje se proizvede dodatnih šest miliona tona.

Podsetio je da je vlada 2015. donela uredbu kojom se definišu načini korišćenja pepela.

“Mi želimo da naučimo puno toga od vas, ja sam zadovoljan što je EPS član ove asocijacije, i mislim da je to važno jer je i put Vlade Srbije usmjeren ka tome da pepeo dostigne status sirovine i kod nas kao što je kod vas, u Evropi i širom sveta”, rekao je Antić.

On je kazao da je velika stvar što se sastanak udruženja ECOBA održava u Beogradu, jer će pomoći Srbiji da uhvati korak sa svetom, usvoji nove mehanizme i nauči kako da komercijalizuje velike količine pepela koje posjeduje.

Vršilac dužnosti direktora EPS, Milorad Grčić rekao je da je ovaj dan važan za EPS, ali i za celu Srbiju i njenu privredu.

“EPS ima za osnovnu delatnost proizvodnju električne energije, ali njena proizvodnja je 70 odsto iz uglja, i zato ima toliko pepela na deponijama, i zahvaljujući Vladi i uredbi iz 2015. taj pepeo počinje da se koristi u izgradnji puteva”, rekao je Grčić.

On je dodao da su od 2015. do danas, EPS i nadležno ministarstvo uspeli da isposluju korišćenje pepela sa dve termoelektrane, što je veliki napredak.

“Srbija nije dovoljno tržište za količine koje imamo i zato ističem da smo počeli izgradnju luke na Dunavu, što je važno za rečnu komunikaciju u budućem transportu pepela”, istakao je Grčić.

Predsednik udruženja ECOBA, Ivan Skidmor rekao je da je EPS član ovog udružnje od 2010. godine, i da je ovo druga poseta Srbiji posle 2011. godine.

“Možda će kada dodjemo sledeći put za pet godina, korišćenje pepela biti povećano. ECOBA postoji više od 25 godina, i ima članove u 28 zemalja. Sve te zemlje govore različite jezike, ali zajednički jezik postižemo jer imamo iste izazove i iste želje”, naveo je Skidmor.
On je dodao da se zajednički radi na standardizaciji, kako bi se postigla veća komercijalna korist za sirovine dobijene iz uglja.

(Alo)

http://sandzakpress.net/od-pepela-ce-se ... oz-sandzak



______________________________________________________________________________________________________________________

Uskoro ce entitet Republika Srpska imati vise izgradzenih kilometara autoputa od entiteta Federacija Bosne i Hercegovine. U cemu je fol?
Last edited by Bumerang on 11/05/2023 16:20, edited 1 time in total.
Post Reply