Biciklom kroz Sarajevo

Lokalna dešavanja, politički život, medijska scena, sve o glavnom gradu BiH i okolini od jutra do mraka.

Moderators: Benq, O'zone

Post Reply
User avatar
munevera44
Posts: 1780
Joined: 25/03/2008 19:36

#1 Biciklom kroz Sarajevo

Post by munevera44 »

quarterback wrote:moj mali poklon svim bajkerima i onima koji to zele postati...
pokusaj da odgovorim na pitanja kojima mene obasipaju a ponekad i ovaj forum

Jako puno ljudi mi se javlja tokom ljepseg dijela godine i pita za kupovinu bicikla, dijelova, kuda da voze, sta da rade, kako to nesto radi, da li valja ovaj ili onaj bajk, gdje da kupe bajk, sta da kupe… E posto meni odgovaranje uzima puno vremena, a uvijek se svodi na isto evo ovdje moj mali vodic za kupovinu tako da me bar oko ovih osnovnih stvari vise ne trebate zvati i pitati za savjete.
Vodic je napravljen na osnovu iskustava sto znaci da su ovo subjektivne informacije koje iznosim bazirane na mom iskustvu sa odredjenim biciklima, na mom iskustvu sa odredjenom opremom i odredjenim servisima kao i "znanja" koja sam godinama dobio iz iskustva, razgovoara sa drugim biciklistima ili serviserima i prodavacima.
Puno bolje od ovoga bi sve to objasnio neko od mojih drugara majstora ili prodavaca ali posto pitate mene onda evo i moje misljenje...
Prva i po meni najbitnija stvar kod kupovine nije da li kupujete Specialized, Trek, GT, Scott, Nakamuru ili nesto šesto nego je najbitnije kako se vi osjecate dok vozite taj bajk.

Zasto to mislim?
Moj prvi kao fol ozbiljniji bajk, poredeci sa onim sto sam vozio prije, je bio GT Outpost iz neke 2007 godine.
GT Outpost se vise ne pravi, naslijedio ga je GT Aggressor koji postoji i danas. U to vrijeme GT Outpost je bio sami pocetak ponude odnosno najjeftiniji brdski bicikl. I vozio sam ga neke 2/3 godine, lijepo je bilo dok jedan dan nisam saznao da je u Ciklocentru ostao jedan Specialized Hard Rock od sezone koja je upravo prosla.
Sjednem na bajk da probam, obidjem krug oko Holideja, pa ljudi moji, kao da sam u Mercedes sjeo. Bajk stvoren za mene, kad je sve na ruku i sve lijepo nekako leži. Tada sam vidio da GT nije bio za mene, odnosno da postoji nesto za mene bolje.
Na sta mislim kada ovo kazem? Da li GT ne valja, a Specialized valja? Takva poredjenja nemaju veze s vezom, a objasnicu kasnije i zasto.
Vozio sam Hard Rock oko godinu dana i bio presretan medjutim jako sam zelio bajk sa disk kocnicama jer su mi bile cool. Potrefi se da prijatelj prodaje svog Treka 6600 koji je bas bio lijep i puno visa klasa od Hard Rocka, amortizer sa lockoutom (zakljucavanje amortizera) i remoteom (ne morate se saginjati da zakljucate nego imate dugme na volanu), pa disk kocnice itd itd, generalno puno bolji bajk (osim toga i Lance je vozio Trek)  i ja se odlucim da idem dalje i predjem na Treka.
Vozio sam ga oko godinu dana i apsolutno nikada nisam zavolio taj bajk, nikako mi nije lezao kako treba, uvijek sam se osjecao nekako cudno, a da ne spominjem mehanicke probleme kojih sam dosta imao.
Jedva sam cekao priliku da mi "ispadne" novi bajk i s toga nisam puno oklijevao kada sam u oglasima vidio ponovo Specialized, ovog puta Stumpjumper dakle sami vrh tadasnje Specialized ponude.
Sjednem na bajk... Ludilo, ponovo onaj isti "Mercedes" osjecaj kao i kod Hard Rocka. Vozis bajk a osjecaj moćan do kraja! E to je to, to je bajk za mene i geometrija za mene. Ipak vrlo brzo, nakon medenog mjeseca, Stumpjumper se pokazao katastrofalno odrzavanim te sam u narednim mjesecima potrosio vise od pola njegove cijene da bih ga doveo u red.
E sad malo da objasnim sve ovo napisano. Trek je odlican bajk i GT je odlican i Specialized je odlican i siguran sam da je svaki drugi odlican medjutim sustinsko pitanje je koji vama odgovara i ako kupujete polovan kako je vozen i kako je odrzavan?
Radi se o tome da svaki bajk ima razlicitu geometriju, razliciti su omjeri rama, sirina, visina, nagib, razni uglovi i slicno diktiraju u kojem cete polozaju biti dok ga vozite. Isto kako se razlikuju ramovi tako se razlikujemo i mi, neko ima duze, neko krace noge, neko duze ruke, svi smo razliciti.
Prema tome, moj savjet nije da kupujete odredjeni brand nego da P R O B A T E koji vam bajk odgovara. Otidjite u radnju ili zamolite prodavca da probate bajk, da sjednete, obidjete krug i vidite kako se osjecate. To je jedino mjerodavno, brend nije mjerodavan, necete se ljepse osjecati na ovom nego na onom samo zato sto je ovaj bajk tog i tog brenda. Isprobajte i vidite sta vama odgovara da vozite, sta vasem tijelu odgovara.
Danasnji proizvodjaci bicikla uglavnom prave samo ramove, mali prizvodjaci kupuju ramove od drugih i samo lijepe naljepnicu svog brenda, svi ostali dijelovi se montiraju od drugih proizvodjaca, kada kupujete bajk vi u stvari kupujete ram i kupjete znanje odredjenih eksperata koji rade za velike brandove a koji su uz taj ram odarali i ostatak opreme, mjenjace, amortizere, tockove i sve ostalo. U odredjenoj mjeri veliki brandovi saradjuju sa proizvdjacima ostalih dijelova medjutim pravi proizvodjaci vecine te opreme su Sram, Shimano, Fox i slicni.
Dakle ako vam pase ram i geometrija od Treka - go for it, ako pase Nakamura - go for it, na cemu se god osjecate lijepo - to kupite!
Gore sam napisao da sam imao problema sa jednim Trekom pa sa Specializedom i trebate znati da to ne znaci da ti bajkovi ne valjaju, da njihove komponente ne valjaju, naprosto se radi o tome da nisu bili odrzavani, bili su polovni, pa su u momentu kada sam ih vozio nastupili problemi, to se nece desiti sa novim bajkom!
Recimo na Treku sam tek kod Lukomira utvrdio da su bili odvrnuti sarafi na prednjoj kocnici. To nije greska Treka nego se tokom koristenja odrvnulo a ja nisam kod kupovine provjerio da li je sve zategnuto nego sam brze bolje sretan sjeo na bajk i otisao na Bjelasnicu (i napravio glupost da se potpuno neisprobanim i neservisiranim bajkom odem na put od 100 kilometara boguzaledjima).
Sa druge strane Stumpjumper koji sam kupio je bio potpuno potrosen jer covjek koji ga je vozio prije mene nije odrzavao bajk pa je mene zapalo to sto me zapalo.
Kada kupujete nov bajk ovog nema, kupite onaj na kojem se osjecate najbolje + onaj u kojem cete za svjo novac dobiti najbolju opremu.

Ovo otvara drugu temu, kako kupiti polovan bajk, ali o tome nakon sto zavrsim kupovinu novog bajka.

Kada ste odabrali ram koji vam odgovara, dakle brend koji zelite kupiti dolazi na red oprema. Koji mjenjac, koji amortizer, da li vaja ovo ili ono. Milion kripticnih naziva i kako se u tome snaci. Vjerujte da ni meni to nista ne znaci, amortizer wild boar 4280 ili amortizer dirty creek 84202 i meni je isto tako kripticno kao i vama ipak google is your friend, guglajte i vidjte sta pisu ljudi o tome, to je uvijek dobro mjerilo, nisam ja nista pametniji od vas nego proguglam malo o tome sto mozete uraditi i vi.
Pored toga, kupovina opreme na bajku je ista kao kupovina auta, imate golfa za recimo 20.000 maraka a imate i za 40.000 maraka. Razlikuju se po kolicini i kvaliteti opreme koja je ugradjena. I jedan i drugi je golf ali je oprema razlcita.
Isto je i kod bajkova, imate nakamuru od 300 maraka i od 2000 maraka. Razlika je u tome koji je amortizer ugradjen, koji su mjenjaci, koji je pogon, koje su nable (nosaci tockova), koji su tockovi, gume i slicno te naravno koji je ram, da li je ram celicni ili karbonski a od rama najvise zavisi tezina a od tezine koliko ce vam lako ili tesko biti voziti.
E tu dolazi do izrazaja koliko para zelite dati, ako zelite dati 300 maraka dobicete pocetak ponude, ako zelite vise dobicete i vise.
Ne nasjedajte na pricu sa pika “shimano oprema”, to ne znaci nista, shimano pravi dijelove od 10 maraka do 500 maraka, dakle to sto je neko napisao na piku shimano - nije rekao nista. I kod mene na bajku koji vozim po gradu je shimano oprema pa je bajk trulja od 130 maraka koja se raspada kod svakog okreta pedale.
Pitanje glasi - koja shimano oprema? Koji nivo opreme?
Ima zadnji mjenjac Tourney! Shimano!
Otkucajte u google “shimano mtb groupset” ili “sram mtb groupset” pa cete vidjeti da je Tourney samo dno shimano ponude, a deore je pri vrhu. Dakle shimano oprema ne znaci nista, shimano deore tek nesto znaci jer govori koji je nivo opreme!
Procitajte ovaj link pa pogledajte sta je sta i sta je gdje
http://www.bikeradar.com/gear/article/b ... ets-42578/
OK dakle vidimo da je Shimano XTR najbolji Shimano, cesto je pitanje da li je recimo neki slabiji Shimano dovoljno dobar, moze li Shimano Deore posluziti za ono sto vama treba?
Odgovor je - vjerovatno da, jer ako citate ovaj tekst onda ste rekreativac, ako ste rekreativac maltene ce vam posluziti i Tourney, a svakako Altus ili Acera koji su cesti u jeftinijim modelima (i ne tako jeftinim takodje).
Radi se o sljedecem, razlike u serijama opreme su kako u funkcionalnosti i izdrzljivosti ali isto tako i tezini koja je bitna u profesionalnom biciklizmu.
Na primjer neka standardna sram kaseta (kasetom zovemo set zadnjih zupcanika) kosta 50 maraka, druga isto tako sram kosta 100 maraka. Hoce li ova od 100 maraka trajati duplo duze od ove koja je 50 maraka? Nece nego je vjerovatno nesto laksa od ove jeftinije a po svoj prilici ce trajati isto.
Ako kada slusate razgovor biciklista mozda cujete sljedece – odlican mi je novi bajk, samo 12 kila! Dakle nije rekao SHIMANO oprema! Nego -12 kila! To se gleda.
Dakle u biciklizmu ako je nesto skuplje ne mora obas obavezno znaciti da je puno bolje ili izdrzljivije (naravno nikad ne mozemo porediti recimo tourney i deore setove) nego moze znaciti samo da je puno lakse. S toga kao rekreativac ne morate da se zalijecete i kupujete skupe dijelove jer ih vi kao rekreativac necete moci iskoristiti te finese primjete samo profesionalci.
Ako imate 20 kila vise od svoje normalne tezine, sta vam znaci 100 grama manje tezine za duplo skuplju kasetu? Da li vam znaci nesto par minuta sto cete se mozda brze popeti uz igman zahvaljujuci tome sto ste dali 1000 maraka vise za skuplji i bolji bajk? Tesko.

Dakle moj savjet je, probajte bajk, vidite sta vam odgovara geometrijom i onda pogledajte u novcanik da bi vidjeli koji paket opreme cete kupiti. Ako cete se vozikati do Vrela Bosne i Kozije cuprije mozete doslovno kupiti bilo sta od poznatijih proizvodjaca, to nisu nikakvi napori za bicikl i svaki ce izdrzati takve voznje godinama uz normalno odrzavanje.
Ako planirate otici malo na brdo cestom uzmite malo skuplji bajk, malo, dakle ne bas onaj od 300 sto je najjeftiniji nego onaj od 500-700 jer ce imati malo kvalitetniju kasetu, malo kvalitetniji lanac i druge dijelove sto ce vas osigurati da vam taj lanac ne pukne gore negdje na pola brda.
Ako mislite hajcati po planinskim makadamima gore ili posebno dole onda gledajte da to sto vozite ne kosta ispod 1000+ KM jer makadami + strmi usponi ili spustovi znace znatnije naprezanje bicikla.
Naravno uvijek vi mozete sa biciklom od 300 maraka otici igmanskim ratnim putem na igman, ali vam isto tako moze na pola toga pući ram kao sto je pukao jednom mom prijatelju pa ga je samo ostavio uz cestu i krenuo nazad pjeske.

Hajde sada da vidimo kupovinu polovnog bajka. Cesto ljudi nadju kojesta po piku i posalju link uz pitanje ”valjal".
Kako da znam? Kako da bilo ko zna? Na osnovu one 2/3 mutne slike koje prikazuju bajk sa 10 m udaljenosti? Pa nisam vidovita Dzemila.
To je posebno cesto na jednom internet forumu, lola nadje 5 slika bajkova koji su mu lijepi bojom i odgovaraju cijenom i posalje na forum da mu strucnjaci kazu sta da kupi. Pa jarane cijene vidis i sam, slike vidis i sam, ako je napisana oprema proguglaj malo pa vidi sta koji od opreme ima i koji je paket opreme bolji ili losiji od drugog, na slikama ako se vidi (a obicno se ne vidi) probaj skontati koji je u kakvom stanju sto se tice odrzavanja pa onda put pod noge i otidji da vidis bajk. Bajk sigurno neces kupiti na nevidjeno preko foruma.
Kod kupovine polovnog bajka moja iskrena preporuka je da bajk, ako je moguce, odvezete u servis nekome kome vjerujete da bajk pogleda. Ako to nije moguce onda trebate sami probati bajk a to znaci da se provozate i utvrdite:

- da li pogon krcka ili se lijepo pedale vrte?
- prodrmajte ih, imaju li lufta lijevo desno (pedale i pogon)?
- kako izgledaju zupcanici na prednjem pogonu? ako imaju oblik ajkulinih peraja - potroseni su
- kaseta (zadnji zupcanici) da li izgleda potroseno? ako ima oblik ajkulinih peraja - potrosena je
- dok vozite izmjenjajte sve brzine, preskace li lanac? ako preskace mogu biti potroseni prednji ili zadnji zupcanici i / ili lanac, svaki od tih dijelova je po minimalno 50 maraka tako da jeftin bajk brzo moze postati skupa zavala
- postoji alat koji kosta par $ na ebayu kojim se mjeri istegnutost lanca, kupite taj alat i izmjerite da li je lanac istegnut (ili odvezite bajk majstoru da izmjeri), naime lanac se tokom voznje isteze od upotrebe i neko ko brine o svom bajku ce ga na vrijeme zamijeniti, ako ga ne zamijeni onda istegnuti lanac dere polako zadnje zupcanike pa potom i prednje, na taj nacin dio od 50+ maraka (lanac) postaje dio od 150+ maraka (lanac + kaseta + prednji zupcanik ili vise njih)
- da li se u nablama (lezista tockova) cuje krckanje? ima li lufta, tocak ide lijevo desno? da li se lijepo i slobodno okrecu tockovi?
- kakve su kocnice, ako su klasicne onda da li su sajle korodirale, da li su gumice potrosene?
- ako su disk kocnice, da li trebate puno pritisnuti dok "uhvate"? ako je odgovor da onda je potrebno odzracivanje kocnica. Kakve su pakne, ako su lose, potrosene, i to je 20-40 maraka ili vise. Ako su kocnice hidraulicne kada je mijenjano ulje? Ako su mehanicke, kakve su sajle? Hrdjave? Prljave? Ako jesu ide zamjena sajli + bužira.
- kakvi su tockovi, da li su krivi kada se vrte? potrebno je ravnanje tockova, desetak maraka po tocku
- ima li puknutih zica? rukom prodrmate svaku zicu, ako ima puknutih, zamjena zica nije skupa, zica je svega oko 2 km ali zna biti patnja zamjeniti ih posebno ako su na strani od kasete zadnjeg tocka, ako ste debeli, kao ja, onda racunajte da ce vam zive pucati svako malo, biciklizam nije za debele ljude, ipak postoji rjesenje, dt swiss zice koje su deblje od normalnih i koje nikada nece puci ma koliko vi jeli. Dakle ako ste debeli prva stvar nakon kupovine bicikla je voz do majstora i molba da se zamjene sve zice na tockovima (to je prvo sto i ja uradim nakon kupovine).
- amortizer(i), prvo sto trebate znati je da prednji amortizer ako je kvalitetnji hladno moze kostati sam (dakle samo amortizer, bez bicikla, tocka i bilo cega) preko 1000 maraka, dakle, ako imate kvalitetan amortizer, a i ako nemate, potrebno je odrzavanje istog! kada kupujete bajk utvrdite da li amortizer ima dobar i gladak hod, da ne zapinje pri radu te da lijepo ide gore dole, pogledajte pazljivo metalne glatke dijelove, imaju li ostecenja, linije po sebi? pogledajte gumice / dihtunge na mjestu gdje ti sjajni dijelovi ulaze u kuciste amortizera, jesu li prljavi, potroseni? Kada amortizer udje i izadje ostaje li prljavi trag na sjajnom dijelu? kada je mijenjano ulje i kada su mijenjane gumice? racunajte da je servis skupljih amortizera oko 150 maraka i radi se jednom u par godina ako rekreatvno vozite. Ako bajk ima i zadnji amortizer onda je potrebna dvostruka paznja.
- pogledajte malo gume, u kakvom su stanju? najjeftinija vanjska da icemu valja je oko 35 KM, idu i do 100 maraka po komadu, ako mozete pogledajte i unutrasnje, moj specialized je u trenutku moje kupovine imao 7 zakrpa unutrasnje gume, malo pretjerano skrtarenje na gumi koja je inace 8-10 maraka.

Sve su ovo bitne stvari i jos samo jedna napomena - lanac, kasetu i pogonsku grupu, ako imate mogucnosti, isprobajte pod opterecenjem, a ne vozeci krug po parkingu, dakle nalegnite na pedale iz sve snage ili nadjite kakve uzbrdice, tek se tada vidi hoce li preskociti ili nece, ako preskoci - ne kupujte taj bajk jer ako je bajk, lupam, 300 maraka servis ce lako doci do 150 samo za pogon pa je upitna isplativost bajka.
Trebali vam bajk sa disk kocnicama ili mogu i obicne? Zavisi sta zelite i koliko para imate. Moj stav je da obicne kocnice (zovemo ih V brake ili U brake) koce isto kao diskovi pod uslovom da su fabricke i najjeftinije gumice (pakne) zamjenjene sa trobojnim. Ja bih savjetovao inace ako imate bajk sa obicnim kocnisama i fabrickim obicnim gumicama da ih sto prije zamjenite gumicama koje se zovu “trobojne”. Obicne pakne su 6 maraka po tocku, trobojne su oko 20 ali vrijede svakog feninga, a kocnice glavu cuvaju.
Razlika izmedju hidraulicnih diskova i V brake nije toliko u snazi kocenja nego u sljedecem:
- kod diskova rucicu kocnice ne morate jako pritiskati, dovoljan je jedan ili dva prsta dok kod V brakea treba cijela šaka sto kod duzih kocenja itekako umara
- diskove mozete bolje dozirati odnosno kociti “rafiniranije” nego sa V brakeom
- diskovi bolje koce po mokrom (u slucaju da imate odgovarajuce pakne – poredeci sa obicnim crnim paknama za V brake, kod trokolornih pakni za V brake – nema razlike u kocenju)
Da li kupiti 26” ili 29”. Zadnjih par godina 29” bicikli su jako popularni, a broj 29” se odnosi na velicinu tockova. Ovdje se i dalje vode borbe sta je bolje jer svako hvali ono sto ima, mislim da se vremenom iskristalisalo sljedece – 29” je brzi za voziti, 26” je laksi za upravljati. Tendencija je da se prelazi na 29” te ce 26” ica biti sve manje. To je moja pretpostavka bazirana na razgovorima sa prodavacima.
Da li kupiti hard tail ili fullku (jos malo kripticnih naziva). Hard tail je bicikl koji ima samo prednji amortizer, fullka (full suspension) je bajk koji ima prednji i zadnji amortizer.
Fullka je ljepsa za voziti jer dupla amortizacija omogucava da vam je dupencetu ljepse i ugodnije, kamenje ne udara tako jako ali istovremeno trebate biti svjesni da bajk stalno ispod vas “diše”. Radi tog disanja neki vise vole hard tail odnosno samo prednji amortizer. Nije tako lijepo i ugodno ali je kontrola, kazu, bolja jer bajk ne “radi” ispod vas. Radi amortizacije fullke su posebno popularne kod zestokih spusteva preko kamencina jer uspjevaju u odredjenoj mjeri da amortizuju sav taj pakao koji prolazi ispod tockova. (ipak ti spustovi u svom extremnom obliku imaju posebno granu biciklizma koja se zove downhill i zahtjevaju potpuno drugacije bicikle i opremu a sve sa ciljem da prezivis i da se onda mozes nekome pohvaliti kuda si se spustio)
Trebate znati i sljedece, kada vrtite pedale uzbrdo amortizeri nisu bas od koristi jer upijaju vasu snagu peglajuci cestu i kretanje, radi toga se obicno kod penjanja amortizeri “zakljucaju”. Ta mogucnost postoji na kvalitetnijim i skupljim amortizerima i sluzi da amortizer ukrutite kod penjanja tako da ne “radi” nego se ponasa kao bicikl bez amortizera (manje vise). Tu postoje i neka sminkerska rjesenja, na primjer “uredjaj” koji analizira kako okrecete pedale pa u momentu kad vi pritisnete pedalu on zakljuca zadnji amortizer kako bi se pritisak bolje prenio, fakticki kako vi pedalate on stalno pali i gasi amortizer kako bi se snaga sa pedala bolje prenijela na bajk. Kod specializeda / foxa se to zove “brain” i dodatak je zadnjem amortizeru, mislim da sam cuo da se na nekim amortizerima to zove “pro pedal” ali nisam siguran. U svakom slucaju ti bajkovi su cijenom oko 3000+ maraka ako vec izdvajate te pare siguran sam da u potpunosti znate sta kupujete. Skrenuo bih samo paznju na to da sto ima vise opreme i sto je oprema rafiniranija sve je skuplje servisiranje. Recimo ti “brainovi” koliko znam, se uopste ne servisiraju ovdje nego se salju u EU na servis a vi dobijete drugi brain koji je servisiran dosao iz servisa… Tako bar kazu ljudi.

Ako koga to uopste zanima ja se po planinama vozim na Specialized Stumpjumperu, hard tail, 26” iz 2008 godine koji izgleda ovako
http://www.pearcecycles.co.uk/images/l_ ... _large.jpg
a po gradu 365 dana godisnje vozim ljubicasti krš sa srebrenim flekama (shimano oprema!) težak kao tuč, kojem preskace kaseta pa kad vozim cujem se glasno KLAK KLAK KLAK tako da ne moram uopste da koristim zvono, ima dinamu i oba svjetla tako da navece zvizdanje diname mjesano sa KLAK KLAK KLAK nadjacava sve zvukove okoline, po mokrom i po zimi ne koci nikako, po suhom jos i nekako, ipak ja sam sretan sa ovim jer svaki put kada sjednem na ovaj “točak” kako ga od milja zovem, znam da sam produzio zivot Stumpjumperu jer ga ne habam po gradu, kiši i snijegu.

Sta vam treba od opreme za bajk kad vec kupujete?
Zavisno gdje cete ici sa bajkom.
Ako cete po gradu i blizoj okolici
- kaciga
- boca za vodu
- pumpa za gumu
- rezervna guma
- set inbusa (nemojte kupovati profesionalne setove jer su jako skupi, bilo koji set ce posluziti pa i onaj iz
penija ili robota)
- set montiraca za gumu
- prednje i zadnje svjetlo (bilo koje jer se krecete po urbanim zonama koje su osvjetljene, svjetlo vam prakticno treba ne da vi vidite nego da vas vide)
- rukavice

Ako cete malo dalje
- kaciga
- 2 rezervne gume
- set za krpljenje
- pumpa
- montiraci
- 2 vece boce za vodu (+ hidropak eventualno)
- inbusi
- mali multi-tool (e ovdje je profi alat vec pozeljan)
- chain breaker (montirac lanca koji nekad bude i u multitoolu)
- rezervni quick release za lanac (ja nosim uvijek 2 da mogu zamjeniti puknute dijelove lanca)
- svjetla (jaka svjetla za nocne voznje, recimo “solar storm 5000 lm” sa ebaya)
- sendvic, cokoladica, suho grozdje/kajsije/smokve i sl...
- krema za suncanje (jer cete bez nje izgoriti ko sibica)
- rukavice
- majica za presvlacenje ako su prelazna godisnja doba dok jos ima snijega / blata onda i vise majica + jakna + full finger rukavice + rezervne carape + maska za lice ako je ispod 0C + prava kapa ako je ispod 10 C.
Ako vozite u prelaznim godisnjim dobima onda vam treba jakna jer iako mozda nije hladno spust niz planinu uvijek osim ljeti zna biti dobro leden tako da je kakva jaknica obavezna + obavezno jos jedna marama ili kapa jer ne zelite da se sa “mokrom carapom” na glavi spustate 80 na sat dok vas vjetar siba.
Da li su biciklisticki sorc, majica, kapa, naocale, rukavice samo ukras i sminka ili necemu i koriste?
U biciklizmu sve necemu koristi i nista se ne nosi radi sminke jer niko nije lud da tegli na nekakvu planincugu nesto sto mu stvarno ne treba.
Sorc - biciklisticki sorcevi su od materijala koji omogucavaju da znoj izadje i da se brzo nakon toga osuse, pored toga maju spuzvasti antibakterijski umetak na dijelu gdje se sjedi kako sic ne bi zuljao previse
Majice - omogucavaju da znoj izadje i da se brzo osuse + neki modeli imaju dzepove nazad sto je korisno kada idete na blize voznje da ne morate nositi ruksak, jednostavno tu ubacite pumpu, sendvic i rezervnu gumu i opletite (naravno oni koji voze cestovnjake pod ovim blize smatraju sve sto je izmedju 50 i 100 kilometara, mi koji vozimo MTB pod blize smatramo 20-30 kilometara, dakle recimo Trebevic, Barice, Hresa, Nahorevo i slicno)
Marame / bandane - extremno korisno iako izgleda kao pederluk, sluze da vam znoj ne ide u oci + malo amortizuju nalijeganje kacige na glavu + ako se radi o bandani moze posluziti i kao marama za lice ili stitnik da vam vrat ne gori od sunca
Naocale - ne samo da stite od sunca nego, jos bitnije, u sumrak stite od miliona musica koje vam ulijecu u oci kod brze voznje (radi toga cesto imaju promjenjiva stakla, za sunce i za noc – providna).
Rukavice - sluze da ne nabijete zuljeve od stalnog jahanja po upravljacu (zovemo ga handle bar, rucke na njegovim krajevima zovemo grip)

Ne trebate kupiti sve odjednom nego mozete i postepeno, kako vam apetiti rastu ali neka vam prioritet budu kaciga, pumpa, rezervna guma i montiraci.

Gdje voziti?
Kupili ste bajk i sve je divno i krasno, vrlo bosne je dosadilo, kozija cuprija takodje, da je malo promjeniti... Otvorite mtb.ba i pogledajte tamo ture za bajkanje, imate ih jako puno dobro opisanih, ucrtanih na kartama i sl, uglavnom tu je sve sto vam treba za lako i sigurno snalazenje po bajkerskim stazama.

Kako odrzavati bajk?
Mozemo odrzavanje podjeliti u 2 grupe, ono sto radite vi i ono sto radi majstor.
Ako bajk uredno odrzavate troskovi majstora i dijelova ce biti manji pa vi vidite sta vam se vise isplati.
Odrzavanje se svodi na to da povremeno provjerite da li su svi sarafi zategnuti jer se desava da se vremenom od truckanja malo popuste.
Potom vodite racuna da su gume uredno napuhane, na svakom pakovanju guma mozete naci na koliki pritisak se pumpaju.
Cesta je greska pocetnika da prepumpavaju gume jer se sa tvrdjim gumama tockovi lakse kotrljaju pa im je lakse voziti, prepumpane gume ne samo da mogu da dovedu do toga da unutrasnja guma eksplodira nego ce prije toga vanjska biti unistena tako sto ce se na njoj napraviti bubreg te ce vam trosak od 10 maraka porasti na 40 ili jos gore moze se desiti da unutrasnja rasiri vanjsku a vanjska napregne obruc tocka koji se ce rascjepiti pa ce vas prepumpavanje doci minimalno 100 maraka. Sa druge strane ako unutrasnja nije dovoljno napumpana kod kakvog kamena ili trotoara moze da se desi "snake bite" odnosno da kamen pritisne unutrasnju gumu od obruc tocka i probije je na 2 mjesta sa lakocom.
Dakle napumpati ni puno ni malo a voditi racuna da malo ispuhanije gume bolje leze na cesti pa ih s toga cesto prije spusta sami malo ispusemo (i ponovo dopusemo kada krenemo na sljedecu voznju). Provjeravajte izlizanost vanjskih guma i znajte da sto su izlizanije sve manje drze cestu.
Amortizer je potrebno nakon svake (prljave – prasina, makadam, blato) voznje cistiti, dakle oprati pazljivo metalne sjajne dijelove krpom umocenom u toplu vodu + sapunicu, ukloniti prasinu i blato sa metalnih sjajnih dijlelova i gumih dihtunga u koje oni ulaze.
Lanac, kaseta, prednji pogon, cistiti i podmazivati.
E sada tu ima malo vise price pa cu pokusati biti kratak.
Lanac i ostali dijelovi bicikla se NE PODMAZUJU SA WD 40. WD znaci water displacement, a ne lubrikant. Za podmazivanje se koriste ULJA koja se kupuju u prodavnicama bicikisticke opreme. Ulje moze biti wet i dry odnosno namjenjeno za mokro i suho vrijeme. Ako ste rekreativac onda vas ti detaljni vjerovatno ne zanimaju nego jednostavno u prodavnici trazite ulje, ali moje je da vam kazem da to postoji.
Dakle nabavite ulje i pored toga trebace vam jos nesto da skinete staro ulje i prljavstinu sa lanca.
To moze biti neki solvent, rastvarac, mnogi ih prave, recimo postoji WD sprej za odmascivanje, mozete koristiti i obicni uljni razrjedjivac koji cete nanijeti cetkicom na lanac i kasetu, mozete skinuti lanac (ako lanac ima kariku za brzo skidanje) i potopiti ga u flasu sa dizelom te ga ostaviti par sati tako, mozete povremeno i protresti flasu da se bolje ocisti. Mozete i uzeti alat za ciscenje lanca (plasticna kutija sa cetkama) ali to bas i nije neka sreca jer ne ocisti lanac pretjerano dobro, korisno je samo kada hocete na brzinu da ocistite, ipak ako vam vec treba ciscenje na brzinu bolja je samousluzna autopraonica. Mozete u nuzdi uzeti i toplu vodu i kucni deterdzent za sudje ali ipak to je krajnje rjesenje.
NEMOJTE nikada pod punim pritiskom u autopraonici usmjeravati mlaz prema lezajevima, dakle pod punim mlazom se ne peru lezajevi tockova, pogona, ne prska se u amortizere, mjenjace,gumena crijeva sajli i sl. Jedino sto mozete prati pod punim mlazom su gume i lanac te dijelovi rama gdje nema otvora, dakle usmjerite mlaz odozgo na dole tako da mlaz prolazi kroz lanac i udara u pod, lagano okrecite pedale i tako operite lanac detaljno. Potom pod punim mlazom mozete oprati i zupcanike prednjeg (nikako zadnjeg!!!!!) pogona ali pazite da mlaz ne ulazi u lezaj pogona, samo prskajte zupcanike, a potom se ili izmaknite ili pustite rucicu da se jacina mlaza smanji i sa tim slabim mlazom perite kasetu, mjenjace i ostalo vec sta treba.
Nakon sto je masnoca skinuta, bajk se treba podmazati uljem, ovdje prvenstveno mislim na lanac i na dijelove koji su u dodiru sa njim. Lanac se podmazuje tako da ulje nanosite kap po kap na svaku sponu lanca (sa unutrasnje strane naravno) dok lagano okrecete lanac. Kada ste obisli cijeli krug sjedite na bajk i lagano vozite na nacin da izmjenjate sve prednje i sve zadnje brzine kako bi se ulje rasporedilo pravilno. Sidjite sa bajka i potom krpom ocistite ostatke ulja.
Kapnite kap / dvije na pokretne dijelove mjenjaca, federi, osovine i sl. Iako se savjetuje da se kapne malo i na mjestima gdje sajle ulaze u gumena crijeva ja to ne radim jer mislim da se tako samo na tim mjestima sakuplja prljavstina i onda sa sajlom ulazi u crijevo sto je poslije nemoguce ocistiti.
Dok radite sa uljem PAZITE da vam ne kapne na diskove, pakne ili bilo sta sto je u vezi sa kocnicama.
Za sve pegle medju vama, nabavite ulje za amortizer, potom pipetom nanesite par kapi na sjajne metalne dijelove i pustite da se slije na gumice, okrecuci tocak lijevo desno neka se ulje razlije po gumicama / dihtunzima.
Pritisnite amortizer par puta dole kako bi se ulje razmazalo, ocistite visak mekom krpom.
Servis Fox amortizera je oko 150 maraka, ovim odrzavanjem cete mozda koji servis i preskociti dakle usteda je jasna.
Povremeno alatom za mjerenje istenutosti lanca
http://www.bike.bikegremlin.com/wp-cont ... r-tool.jpg
provjerite istegnutost, ako lanac zamjenite cim ocitate blago istezanje (mjerac ima 2 oznake, prva je vrijeme je da razmisljate o zamjeni a druga je "zakasnio si jarane") vjerovatno necete morati mijenjati i kasetu, zadnje zupcanike, ako budete previse cekali sa zamjenom onda vam sljeduje zamjena zadnjih zupcanika jer ju je istegnuti lanac "pojeo" a mozda i prednjih ako vam se to desi vise puta. Ako lanac mijenjate na vrijeme, jedna kaseta vam moze izdrzati 2/3 lanca sto je usteda od 100 do 150 maraka ili vise.
Ako nemate alat za mjerenje lanca zamolite servis da to uradi ili otprilike vodite racuna da sto ste tezi i sto vise vozite lanac krace traje. Obicno traje oko sezone ako aktivno vozite. Ako lanac pocne da preskace obratite paznju u kojim je to brzinama ali po svoj prilici ste zakasnili za zamjenu lanca i trebace sada promjeniti malo vise stvari.
Sto se tice servisa ljudi cesto pitaju ko valja ko ne valja. Odgovor je, svi poznati majstori valjaju. Prema onome sto ja znam, u gradu su najpoznatiji Dzeno, Bogo i Trek (neka se niko ne naljuti molim, napisao sam onim redom i onom kolicinom kojima sam koristio pojedine usluge).

Dzeno je u Lužanima, zadnja crvena zgrada prije ilidzanske aleje kada idete iz pravca obija.
Bogo je na platou skenderije, gore gdje su foto radnje.
Trek je na lijevoj obali Miljacke izmedju mosta kod Bosmala i mosta kod TC Otoka, krenite setalistem uz miljacku i videcete ih.
Takodje tu je cika Hikmet (zgrada Loris sa zadnje strane), cika Hikmetu vozim svoj stari gradski bajk jer on ima starije dijelove i alate za te stare bajkove iako covjek popravlja i novije bajkove - normalno.
Postoje jos neki servisi i prodavnice ali nisam u njih zalazio pa ne mogu nista reci.
Racunajte da je pametno ako imate da radite kakav veci servis na bicklu da to uradite PRIJE ILI POSLIJE sezone jer se u sezoni kod majstora ne zna ko gdje udara, nerijetko po 30 bajkova ceka na servis i ako ste dosli u to vrijeme nije neobicno da se ceka sedam do deset dana na red. Dakle gledajte da na vrijeme uradite sta imate ili bar nazovite ljude prije pa se raspitajte.
Dzenin telefon imate na ciklocentar.ba (pogledajte pod ciklocentar ilidza), Bogin imate na Facebooku, samo otkucajte "bogo livestrong" u facebook, Trek imate na bicikli.ba a cika Hikmet je tu gdje sam napisao, na zalost izgleda da nemam broja.
Ako trazite djetetu poni, violetu, ovo ono, ako trazite sebi cestovni bajk i slicno - ja o tome ne znam nista, tim vrstama biciklizma se na bavim, ne znam ko prodaje, sta prodaje i kakvo je to sto prodaje.
Eto nadam se da cu ovim smanjiti veliki broj upita gdje da kupite bicikl i slicno tome a koji uslijede cim se vrijeme malo proljepsa i znajte jos jednu stvar, ako bajk kupujete kada se vrijeme proljepsa, kupujete ga u pogresno vrijeme. Snizenja su kad nije sezona, a ne kad je sezona, tako da je bajk najbolje kupovati u novembru recimo ili kasnije a prije nove sezone, po mogucnosti model od prosle sezone i po mogucnosti za keš. Takvo razmišljanje i planiranje će vam uštediti i po 20%-30% novca.

Ima jos more toga da se napise o tome kako se bajka po gradu, kako u planini, kako sam, kako u grupi i tako dalje i tako dalje ali ja mislim da je 12 napisanih strana od mene vise nego dovoljno.
Kupite bajk i pocnite bajkati, sve ostalo cete saznati, upamtite prije nego sto krenete na prvu turu samo jedno a to je i najvaznije – sigurnost na prvom mjestu. Na bajku se glava gubi brze nego sto vam se cini kad gledate sa strane zato - oprezno dok ne steknete iskustvo.
Sto bi rekla jedna bajkerka iz Treka - bajkerski pozdrav  :)
Quarterback
Last edited by munevera44 on 04/10/2008 18:43, edited 1 time in total.
User avatar
fantom slobode
Posts: 9023
Joined: 07/09/2006 15:24

#2 Re: BICIKLOM KROZ SARAJEVO

Post by fantom slobode »

Moram mimu da citiram divan ti je post napisala ima tome:
Tebi je vesna bas dosadno kako si u Sarajevu. Samo hodas po Sarajevu....gledas balkone,fasade,parkinge....dobro, ti se upoznajes sa nasim znamenitostima....i gledas tv. Nadji sebi neku zanimaciju....idi nesta radi. Imamo mi vesna jako dobrih modnih kreatora i ima prodavaonica i butika sa jakom lijepom i modernom garderobom.....ima za svaciju dzep.
PA kako do sada nisi to sve primjetila?
Osim toga, pocni da radis, zaradi sta love, kupi sebi auto, nemoj da se patis uz Kobilju Glavu pedalajuci, bice ti noge ko kod Mese Bazdarevica.Bicklo ti je sirotinjska zabava, nije takvo vrijeme doslo.
Sto se tice zastitne kacige, sigurnija ti je ona od skutera, ima povoljnih u "Robotu", ako si bas navalila da se vozas biciklom.Ako ti je problem, finansijske prirode, poklonicu ti ja jednu, da se ne bi gdje povrijedila.
Dobila si novi biciklo, a vec ti trebaju rezervni dijelovi, nije valjda da su ti poklonili kakav los kvalitet?Ako budes imala problema, samo se javi, sredicemo mi to sve, samo nam daj specifikacije tog bicikla i sta je problem.
Sretno, ali ja bih ti preporucio automobil, nisi u Kini, kod njih je ipak malo ravnije.
:bih: :bih: :bih: :bih: :bih: :bih: :bih: :bih: :bih: :bih: :bih: :bih: :bih: :bih: :bih: :bih: :bih: :bih: :bih: :bih:
User avatar
karanana
Posts: 47117
Joined: 26/02/2004 00:00

#3 Re: BICIKLOM KROZ SARAJEVO

Post by karanana »

vesna, na chengic vili u nizu onih malih radnjica ispod nebodera vranica kad ides od vila parka prema ilidzi, imas bickl shop. tu imas svega i svacega, i rezervnih dijelova i kaciga, a mislim da ljudi imaju podatke o eventualnim dogadjajima ili bicikl klubovima.

Vilsonovo ti je ok za vozat se i onda etapa bez staze kroz grad i onda dodjes do restorana bazeni i spustis se prema darivi, to je fina ruta. samo pazi se, posebno na vilsonovom, svega ima na stazi, i parova sa bebama i roshulasha i napaljenih tinejdzera i nekakvih bicikla cetverotockasa i pjesaka, tako da ti je oko 7-8 ta etapa krcata i velke su sanse da ces nekog pogazit ili da ces se s nekim sudarit.
Bolonjac
Posts: 505
Joined: 13/05/2008 23:55

#4 Re: BICIKLOM KROZ SARAJEVO

Post by Bolonjac »

User avatar
Van Halen
Posts: 2782
Joined: 08/04/2008 10:37

#5 Re: BICIKLOM KROZ SARAJEVO

Post by Van Halen »

Ma realno najbolji dio u Sarajevu za vožnju biciklom je aleja do vrela Bosne. Iako i tamo ima gužve nema ni blizu ko na Vilsonovom. Na Vilsonovom čovjek izgubi volju za biciklom od gužve.
The 51st State
Posts: 16743
Joined: 12/01/2008 12:06

#6 Re: BICIKLOM KROZ SARAJEVO

Post by The 51st State »

Ja odusto od bicikla, umjesto da se oslobadjam stresa prilikom voznje po gradu, samo sam se dodatno frustrirao...
User avatar
munevera44
Posts: 1780
Joined: 25/03/2008 19:36

#7 Re: BICIKLOM KROZ SARAJEVO

Post by munevera44 »

...
Last edited by munevera44 on 04/10/2008 18:44, edited 1 time in total.
Kjajević Majko
Posts: 1113
Joined: 26/02/2008 11:30
Location: bespuća forumske besmislenosti

#8 Re: BICIKLOM KROZ SARAJEVO

Post by Kjajević Majko »

Vesna neki ti nisu vrijedni komentara, pogotovo jer ni ne ostave odgovor vezan za temu nego se samo onako jalijški jave da opet i opet pokažu da su samo oni u pravu. :D Džaba ti je njima odgovarati... :sax:

Prodavnica imaš od Vilsonova do Ilidže, čini mi se da su oni u Vilsonovom nešto jeftiniji ili su mi pogrešno naplatili.. :oops: :D
Pješake moraš izbjegavati bez obzira na staze, neki se čak pomaknu i na stazu kad vide da ideš prema njima ali šta ćeš tako je. Od Vrela Bosne do Vilsonovog imaš trotoare skoro čitavim putem, na svim raskrsnicama imaš ulegnuća pa ne moraš ni silaziti s bicikla da se popenješ na trotoar. Jedino im je izostao kod energopetrolove pumpe na C.Vili ali možeš drugom stranom ili onim putem kod Merkura pa uz Miljacku. Semafore čekaš zeleno za pješake, samo pazi jer neki vozači koji skreću nemaju naviku pustiti pješake da pređu.
Negdje sjesti i popiti sok, kafu možeš u bilo koju baštu, samo sjedi negdje na kraj i biciklo parkiraj u vidnom polju. :thumbup:
Vožnja do V.Bosne je puno bolja u ovim toplim danima zato jer je veća gužva u Vilsonovom ali i zato jer je dole malo hladnije. Sretno! :)
User avatar
Epitop
Posts: 1308
Joined: 12/02/2008 20:19
Location: Zenica

#9 Re: BICIKLOM KROZ SARAJEVO

Post by Epitop »

Kada se vozi biciklo po gradu iako je možda nekulturno u današnje vrijeme je bolje po trotoaru pa polako. Samo kupi sebi zvonce jer ljudi ne čuju da se biciklo približava pa se može desiti da ti neko slučajno uleti na put. Jest malo frustrirajuče se voziti po šetalištima, ali si sigurniji. Sretno :thumbup:
User avatar
munevera44
Posts: 1780
Joined: 25/03/2008 19:36

#10 Re: BICIKLOM KROZ SARAJEVO

Post by munevera44 »

...
Last edited by munevera44 on 04/10/2008 18:44, edited 1 time in total.
User avatar
Layne
Posts: 5714
Joined: 24/04/2008 14:12

#11 Re: BICIKLOM KROZ SARAJEVO

Post by Layne »

Ja sinoć bio u Vilsonovom i nakon pet minuta sišao s bicikla i opalio tabanajući. Gužva nenormalno, a da ne spominjem likove koji vodaju svakakve pitt-bullove i ko zna kakve ne džukele bez lanca i brnjice. Bolje je na Vrelu Bosne.
User avatar
zgembo_sa
Posts: 2393
Joined: 10/03/2008 20:50

#12 Re: BICIKLOM KROZ SARAJEVO

Post by zgembo_sa »

Za tu laganu, amatersku voznju Dariva je daleko najbolja. Nema auta, nema previse setaca, ima oznacena staza za bicikliste (iako vecina pjesaka to ne konta, al eto :D)
User avatar
Sarayman
Posts: 1313
Joined: 25/10/2006 09:12
Location: Sarajevo

#13 Re: BICIKLOM KROZ SARAJEVO

Post by Sarayman »

The 51st State wrote:Ja odusto od bicikla, umjesto da se oslobadjam stresa prilikom voznje po gradu, samo sam se dodatno frustrirao...
Ova ti je na mjestu. Puno bezbriznije sam pedalao kroz grad prije 20 godina, kao teenager..
*mima*

#14 Re: BICIKLOM KROZ SARAJEVO

Post by *mima* »

vesna55 wrote:Dugo vremena nisam otvorila novu temu. Pa evo me.
Ove tropske vrućine, a i cijena goriva, pa zdravstveni razlozi, sve to natjeralo je veliki broj gradjana Sarajeva da češće koriste bicikl kao prevozno sredstvo. I ja sam imala dosta sreće pa sam dobila na poklon pravi pravcati bicikl. Za napumpati gume to sam se snašla, ali gdje kupiti zaštitnu kacigu. I Bez kacige krenem. Ima Sarajevo označenih biciklističkih staza. Ali kakve su.Da li pješaci znaju zašto služe biciklističke staze. Kako preći semafor biciklom. Gdje se možemo educirati kako kad gdje, ma milion pitanja. Ima li u Sarajevu klub biciklista amatera. Gdje popiti sok ili kavu, a da vam ne maznu bicikl. Gdje popraviti bicikl, gdje kupiti pedalu, svjetlo, mačije oko, pumpu, flašu dozer za sok i sve ostalo. Znam da DM n a Alipašinom ima šošku za ostavljanje bicikla Ima li ih još gdje.
Očekujem dobre savjete, kvalitetne komentare, a i lična iskustva. Cjene goriva su sve veće, čini mi se najviše se isplati voziti bicikl ili ići pješice. :bih: :bih: :bih: :bih: :bih: :bih: :bih: :bih: :bih: :bih: :bih: :bih: :bih: :bih:

Ja kad citam ovo sto ti pises.........upitam se ima li idje ista u Sarajevu.....A sto se tice kafe Vesna.......imas je popit dje god hoces.....u Sarajevu se pije kaFa.....ne zaboravi....kafa.....
ChupoJasa
Posts: 120
Joined: 21/11/2005 16:13
Location: Sarajevo

#15 Re: BICIKLOM KROZ SARAJEVO

Post by ChupoJasa »

fantom slobode wrote: .....
Bicklo ti je sirotinjska zabava, nije takvo vrijeme doslo.
.....
.....
.....
Ma ne mogu da vjerujem da ljudi ovako razmišljaju... Čovječe, ti treba da lociraš svoje mjesto u kordinatnom sistemu konfuzije i ne tošiš svoje skupocijeno vrijeme dajući nam svoje stručne lekcije iz života...
Hendrix
Posts: 4074
Joined: 27/02/2004 00:00

#16 Re: BICIKLOM KROZ SARAJEVO

Post by Hendrix »

ChupoJasa wrote:
fantom slobode wrote: .....
Bicklo ti je sirotinjska zabava, nije takvo vrijeme doslo.
.....
.....
.....
Ma ne mogu da vjerujem da ljudi ovako razmišljaju... Čovječe, ti treba da lociraš svoje mjesto u kordinatnom sistemu konfuzije i ne tošiš svoje skupocijeno vrijeme dajući nam svoje stručne lekcije iz života...
Bolje jarane golfa upali i turiraj ili kupi motor pa na jednom točku kroz Vilsonovo , e to ti je bogataška zabava.

Da hoće gorivo na 10 KM skočit samo da vidim dokle više mogu da se kurče landarajući okolo autima.
*mima*

#17 Re: BICIKLOM KROZ SARAJEVO

Post by *mima* »

ChupoJasa wrote:
fantom slobode wrote: .....
Bicklo ti je sirotinjska zabava, nije takvo vrijeme doslo.
.....
.....
.....
Ma ne mogu da vjerujem da ljudi ovako razmišljaju... Čovječe, ti treba da lociraš svoje mjesto u kordinatnom sistemu konfuzije i ne tošiš svoje skupocijeno vrijeme dajući nam svoje stručne lekcije iz života...

Izdvojio si samo tu recenicu......a uopste nije tako mislio. Nisi upucen u vesnin rad.
ChupoJasa
Posts: 120
Joined: 21/11/2005 16:13
Location: Sarajevo

#18 Re: BICIKLOM KROZ SARAJEVO

Post by ChupoJasa »

a ti si mu advokat... i vjerovatno sa njim piješ ka(h)vu pa znaš šta je mislio...
Nemam pojma ni kakav je (V)esnin "rad", ni ko si ti niti ovaj fantom (svega samo ne slobode) ali ta rečenica koju sam izdvoio je neviđeno glupa i treba je zakonom zabraniti da se koristi i dok se voziš u ovom Golfu I...
*mima*

#20 Re: BICIKLOM KROZ SARAJEVO

Post by *mima* »

ChupoJasa wrote:a ti si mu advokat... i vjerovatno sa njim piješ ka(h)vu pa znaš šta je mislio...
Nemam pojma ni kakav je (V)esnin "rad", ni ko si ti niti ovaj fantom (svega samo ne slobode) ali ta rečenica koju sam izdvoio je neviđeno glupa i treba je zakonom zabraniti da se koristi i dok se voziš u ovom Golfu I...

Kako si ti inače?
User avatar
fantom slobode
Posts: 9023
Joined: 07/09/2006 15:24

#21 Re: BICIKLOM KROZ SARAJEVO

Post by fantom slobode »

mima wrote:
ChupoJasa wrote:
fantom slobode wrote: .....
Bicklo ti je sirotinjska zabava, nije takvo vrijeme doslo.
.....
.....
.....
Ma ne mogu da vjerujem da ljudi ovako razmišljaju... Čovječe, ti treba da lociraš svoje mjesto u kordinatnom sistemu konfuzije i ne tošiš svoje skupocijeno vrijeme dajući nam svoje stručne lekcije iz života...

Izdvojio si samo tu recenicu......a uopste nije tako mislio. Nisi upucen u vesnin rad.
Bravo mima@, neki to plitko citaju.Steta, vesna@ je odavno jasna kao dan.Samo jos vehabije i oni sto prave dzamije voze bicikla.
ChupoJasa
Posts: 120
Joined: 21/11/2005 16:13
Location: Sarajevo

#22 Re: BICIKLOM KROZ SARAJEVO

Post by ChupoJasa »

A pomislite li nekada da ima ljudi koji ne vise na forumu i ne prate sve moguće gluposti koje se ovdje mahaju... pa tako ne žele da znaju kako Vesna mrzi vehabije i one što prave džamije... jer je vjerovatno nacionalista i fovinista... dok joj neki ne daju da pije kavu... što uveliko ima veze sa genijalnom idjeom da treba provesi što više vremena na biciklu. ali koliko vidim Vesna, pošto pije kavu, treba preimenovati temu u BICIKLOM KROZ ISTOČNO SARAJEVO
User avatar
fantom slobode
Posts: 9023
Joined: 07/09/2006 15:24

#23 Re: BICIKLOM KROZ SARAJEVO

Post by fantom slobode »

MA Veca ti je fenomen.Ima ona uvijek strpljenja za bolje Sarajevo.A nekada je raseljeno lice, nema posla, seta po gradu, evo sada vozi i bicikl, valjda zbog besparice.Nekada je i privremeno u Sarajevu, sve kako njoj u tom momentu odgovara.Ne znam da li joj smetaju vehabije, ali spomenuh ih posto i oni voze biciklo.
User avatar
Mogly
Posts: 374
Joined: 31/12/2007 11:34

#24 Re: BICIKLOM KROZ SARAJEVO

Post by Mogly »

Biic je dobra zabava za sunčani period godine, samo što vrućine neglo dođu pa ne možeš baš po cijeli dan, samo pred veče. Inače je SA super grad za vožnju, jeste još daleeko od Novog Sada, ali u svemu je daleko pa i nije zabrinjavajuće. Pješaci ti se neće skloniti bez zvonceta, a nije ni red obzirom da se vozaš njhovim trotoarom. Tamo gdje je označena staza svejedno nije "rezervisana" za bicikiste iz nekog čudnog razloga tako da treba biti samo malo oprezniji i tolerantniji, pogotovo zbog male djece. Ja bih volio da naprave stazu od Vrela Bosne do Rimskog mosta i da nešto urade na potezu Dva ribara-papagajka pa da vozim od Rimskog mosta do Kozije ćuprije normalno. Ali i ovako nije problem, samo bi bilo ljepše. Što se radnji tiče, ja znam za onu na Vilsonovom i na Ilidži blizu fjakera, ima i kod Vrbanje mosta u metalkinoj zgradi, Merkator je uvijek dobar i skup izbor pa bujrum. I bilo bi lijepo da je trotoar bolji od Dobrinje preko Lukavice, Vraca na Grbavicu, i to bi bila interesantna ruta. Ili recimo od Ilidže preko Vojkovića do Dobrinje, pa i kod Kozije ćuprije se može popeti na staru prugu i do Višegrada, e to bi bila tura. I tako...
User avatar
Dioda
Posts: 1353
Joined: 20/01/2008 19:17

#25 Re: BICIKLOM KROZ SARAJEVO

Post by Dioda »

mima wrote:
ChupoJasa wrote:a ti si mu advokat... i vjerovatno sa njim piješ ka(h)vu pa znaš šta je mislio...
Nemam pojma ni kakav je (V)esnin "rad", ni ko si ti niti ovaj fantom (svega samo ne slobode) ali ta rečenica koju sam izdvoio je neviđeno glupa i treba je zakonom zabraniti da se koristi i dok se voziš u ovom Golfu I...

Kako si ti inače?
Mima,ko je ovaj neupuceni Image
Vesnin rad tj. zadatak je olajavanje svega sto je sarajevsko :D :run:
Post Reply