Biblija i hrišćanstvo/kršćanstvo - pitanja i odgovori

Rasprave o vjerskim temama.

Moderator: Bloo

Post Reply
User avatar
arzuhal
Posts: 20826
Joined: 03/06/2008 11:26
Location: u čajdžinici "Kod nefsu-l-levvame"

#1 Biblija i hrišćanstvo/kršćanstvo - pitanja i odgovori

Post by arzuhal »

Imamo tema za pitanja i odgovore o islamu, a mislim da bi dobrodošla i ovakva tema pošto često imamo neka pitanja pa ih onda postavljamo na temama koje imaju određenu namjeru. Ova je jedna od onih svaštara.

Evo prvo pitanje (ako neko bude htio ili znao odgovoriti, zahvaljujem): kakav je vjerski stav spram 4 kanonska (j)evanđelja i spram poslanica u Novom zavjetu? Dakle postoji li i u čemu je razlika (na svaki način) između 4 evanđelja i poslanica, u smislu vjerovanja? Recimo neko vjeruje u evanđelja ali odbacuje neke poslanice ili sumnja u njihovu autentičnost ili ispravnost, recimo Poslanicu efežanima, da li to tako može i sl?
patriot_1
Posts: 2639
Joined: 09/05/2015 20:49

#2 Re: Biblija i hrišćanstvo/kršćanstvo - pitanja i odgovori

Post by patriot_1 »

arzuhal wrote:Imamo tema za pitanja i odgovore o islamu, a mislim da bi dobrodošla i ovakva tema pošto često imamo neka pitanja pa ih onda postavljamo na temama koje imaju određenu namjeru. Ova je jedna od onih svaštara.

Evo prvo pitanje (ako neko bude htio ili znao odgovoriti, zahvaljujem): kakav je vjerski stav spram 4 kanonska (j)evanđelja i spram poslanica u Novom zavjetu? Dakle postoji li i u čemu je razlika (na svaki način) između 4 evanđelja i poslanica, u smislu vjerovanja? Recimo neko vjeruje u evanđelja ali odbacuje neke poslanice ili sumnja u njihovu autentičnost ili ispravnost, recimo Poslanicu efežanima, da li to tako može i sl?
Probat ću odgovoriti iako nisam teolog(samo sam dvije g. studirao katoličku teologiju i jednu protestantsku).
Na što se točno referiraš,gdje je kontradikcija između Evanđelja i poslanice Efežanima?
Generalno,pravi kršćanin ne sumnja niti u autentičnost Evanđelja niti Poslanica!Ne dovodi ih u kontradikciju!
User avatar
arzuhal
Posts: 20826
Joined: 03/06/2008 11:26
Location: u čajdžinici "Kod nefsu-l-levvame"

#3 Re: Biblija i hrišćanstvo/kršćanstvo - pitanja i odgovori

Post by arzuhal »

patriot_1 wrote: Probat ću odgovoriti iako nisam teolog(samo sam dvije g. studirao katoličku teologiju i jednu protestantsku).
Na što se točno referiraš,gdje je kontradikcija između Evanđelja i poslanice Efežanima?
Generalno,pravi kršćanin ne sumnja niti u autentičnost Evanđelja niti Poslanica!Ne dovodi ih u kontradikciju!
Ne mora riječ biti o "pravom kršćaninu", recimo katoliku, protestantu, pravoslavcu...Može biti riječ i o pripadniku neke kršćanske sekte ili samostalnom tragaču za istinom i sl. I ne mora biti razlika između nekog od Evanđelja i neke poslanice...Recimo da neko analizom i komparacijom (jedne) neke Pavlove poslanice (za koju smatra da ju je doista Pavle napisao, recimo Poslanica Rimljanima) s Poslanicom Efežanima i ustvrdi da tu poslanicu nije napisao Pavle nego neki učenik nakon njegove smrti, a pripisana je Pavlu.

Recimo da u svojoj analizi različitosti nekih učenja koja se spominju u dvije različite poslanice ili razlika u načinu govora (u stilu) ustvrdi kontradikcije i određena odstupanja u dvije poslanice i za jednu kaže kako pripada Pavlu a druga ne.

Recimo Pavao naučava (Rimljani, 13:11-12, Filipljani, 4:5, Prva Solunjanima, 4:15-17) o brzom i skorašnjem dolasku Hrista, praktično već u prvom vijeku, dok se u Efežanima (2:7, 3:21, 4:13) govori o daljnjoj budućnosti.

I, recimo, neko na osnovu takvih komparacija (a sa, recimo, predznanjem ili vjerovanjem da je veći broj poslanica doista napisao Pavle te i zna koje su to poslanice, baš one naspram kojih samjerava ostale za koje nije siguran) i uočavanja određenih različitosti u naučavanju ustvrdi kako je Poslanica Efežanima djelo nekog drugog a pripisana je Pavlu.
I onda na osnovu toga ima (i gradi) svoj stav po pitanju vjerovanja u stvari koje naučava ta poslanica za koju misli da je apokrifna.

Jel može to, ima li toga, šta ti misliš o tome?

Dopusti da napravim komaparaciju sa islamom, da bih ti bio jasniji u svom pitanju: Kur'an je Božija riječ a hadisi su riječi (govor, izreke, pravorijek) koje se pripisuju Poslaniku islama, Muhammedu, alejhi-selam (koje su, također, bogoduhe, božanski nadahnute, a tiču se razjšanjavanja vjerskih stvari). Nijedan musliman, ukoliko je musliman doista, ne sumnja ni u jedan ajet/stih iz Kur'ana, ne sumnja u njegovo direktno i izravno božansko porijeklo, ne sumnja da je doslovni (a ne prepričani) Božji govor. Ali s hadisima stvar stoji drukčije i negiranje određenih hadisa ili njihovo neprihvatanje iz ovih ili onih razloga ne znači istodobno i odbacivanje same vjere, islama, odnosno Kur'ana.

Kako stoji stvar s nekim ko dovodi u pitanje autorstvo određenih dijelova Svetog pisma, ali ne sve, i slično tome?
patriot_1
Posts: 2639
Joined: 09/05/2015 20:49

#4 Re: Biblija i hrišćanstvo/kršćanstvo - pitanja i odgovori

Post by patriot_1 »

Da li vjerovanje u istinitost nečega čini to isto istinitim(kad o kranu govoriš)?
Što ako nije napisao Pavao nego neki Euzebije?Pa nema veze,i dalje je to poruka Božja i ljudska upućena nama !Sumnjati se može u sve no mi vjerujemo onima koji su bili vremenski blizu autora i nema načina da sad netko "dokaže" da nije pisao ovaj nego onaj!"Po kom ključu?
User avatar
arzuhal
Posts: 20826
Joined: 03/06/2008 11:26
Location: u čajdžinici "Kod nefsu-l-levvame"

#5 Re: Biblija i hrišćanstvo/kršćanstvo - pitanja i odgovori

Post by arzuhal »

Da upitam za neke razlike između kur'anskog i biblijskog teksta, ako mi neko bude znao rastumačiti...

U Kur'anu se spominje, na više mjesta (11:69-73, 15:51-60), slučaj o Ibrahimu (Abrahamu, Avramu), alejhi-selam, i situacija kada su nepoznati gosti došli kod njega:

Da li je doprla do tebe vijest o uvaženim gostima Ibrahimovim, kada mu oni uđoše i rekoše: "Mir vama!", i on reče: "Mir vama, ljudi neznani!" I on neprimijetno ode ukućanima svojim i donese debelo tele, i primače im ga. "Zar nećete da jedete?"; upita, osjetivši od njih u duši zebnju. "Ne boj se!"; rekoše, i obradovaše ga dječakom koji će učen biti. I pojavi se žena njegova, uzvikujući i po licu se udarajući, i reče: "Zar ja, stara, nerotkinja?!" "Tako je odredio Gospodar tvoj", rekoše oni, "On je Mudar i Sveznajući." "A šta vi hoćete, o izaslanici?"; upita Ibrahim. "Poslani smo narodu griješnom", rekoše, "da sručimo na njih grumenje od ilovače, svako obilježeno u Gospodara tvoga za one koji su u razvratu svaku mjeru prešli." I Mi iz njega vjernike izvedosmo, a u njemu samo jednu kuću muslimansku nađosmo, i u njemu za sve one koji se boje patnje neizdržive znak ostavismo. (51:24-37)

Ti gosti su, prema islamskom učenju, bili meleki/anđeli poslani od Boga da kazne Sodomu i Gomoru. U ajetima se, recimo, vidi da meleki nisu okusili hranu jer su anđeli takva bića da nemaju potrebu za hranom.

U Bibliji, u knjizi Postanka (18:1-33), se veli, u kazivanju o tajanstvenim posjetiocima, da ih je bilo trojica a jedan od njih trojice bio je - Jahve, pa me interesuje o kome je riječ, je li to jedan od anđela ili se misli na Boga:


Abraham i tajanstveni posjetitelji

1 Jahve mu se ukaza kod hrasta Mamre dok je on sjedio na ulazu u šator za dnevne žege. 2 Podigavši oči, opazi tri čovjeka gdje stoje nedaleko od njega. Čim ih spazi, potrča s ulaza šatora njima ususret. Pade ničice na zemlju 3 pa reče: »Gospodine moj, ako sam stekao milost u tvojim očima, nemoj mimoići svoga sluge! 4 Nek’ se donese malo vode: operite noge i pod stablom otpočinite. 5 Donijet ću kruha da se okrijepite prije nego pođete dalje. Ta k svome ste sluzi navratili.« Oni odgovore: »Dobro, učini kako si rekao!«
6 Abraham se požuri u šator k Sari pa joj reče: »Brzo! Tri mjerice najboljeg brašna! Zamijesi i prevrtu ispeci!« 7 Zatim Abraham otrča govedima, uhvati tele, mlado i debelo, i dade ga momku da ga brže zgotovi. 8 Poslije uzme masla, mlijeka i zgotovljeno tele pa stavi pred njih, a sam stajaše pred njima, pod stablom, dok su blagovali.


Ovdje vidimo da su ti posjetioci, za razliku od kur'anskog kazivanja, lijepo ručali teletine, svježeg hljeba, mlijeka i masla. Prema islamskom učenju to onda ne bi trebali biti anđeli jer oni ne jedu, pa mi nije jasno o kome je riječ, da li anđeli imaju potrebu za hranom prema biblijskom učenju...Iz kasnijih stihova vidimo da je Jahve prvi od te trojice tajanstvenih, on vodi glavnu riječ, tvrdi da mu ništa nije nemoguće, uvjerava Saru da zna da se jest smijala i sl.:

9 »Gdje ti je žena Sara?« – zapitaju ga. »Eno je pod šatorom«, odgovori. 10 Onda on reče: »Vratit ću se k tebi kad isteče vrijeme trudnoće; a tvoja žena Sara imat će sina.« Iza njega, na ulazu u šator, Sara je prisluškivala. 11 Abraham i Sara bijahu u odmakloj dobi, ostarjeli. U Sare bijaše prestalo što biva u žena. 12 Zato se u sebi Sara smijala i govorila: »Pošto sam uvenula, sad da spoznam nasladu? A još mi je i gospodar star!« 13 Onda Jahve upita Abrahama: »A zašto se Sara smijala i govorila: ‘Kako ću rod roditi ja starica?’ 14 Zar je Jahvi išta nemoguće? Navratit ću se k tebi kad isteče vrijeme trudnoće: Sara će imati sina.« 15 Sara se napravi nevještom govoreći: »Nisam se smijala.« Jer se prestrašila. Ali on reče: »Jesi, smijala si se!«

Abraham posreduje za Sodomu

Ljudi ustanu i krenu put Sodome. Abraham pođe s njima da ih isprati. 17 Jahve pomisli: »Zar da sakrivam od Abrahama što ću učiniti 18 kad će od Abrahama nastati velik i brojan narod te će se svi narodi zemlje njim blagoslivljati? 19 Njega sam izlučio zato da pouči svoju djecu i svoju buduću obitelj kako će hoditi putem Jahvinim, radeći što je dobro i pravedno, tako da Jahve mogne ostvariti što je Abrahamu obećao.« 20 Onda Jahve nastavi: »Velika je vika na Sodomu i Gomoru da je njihov grijeh pretežak. 21 Idem dolje da vidim rade li zaista kako veli tužba što je do mene stigla. Želim razvidjeti.«

Ovdje vidimo Jahvea u kojem se odvija dramatičan unutarnji monolog iz kojeg uočavamo njegovu odlučnost šta će uraditi, te namjeru da dobro ispita situaciju u Sodomi tako što će se lično tamo uputiti i razvidjeti sve.

22 Odande ljudi krenu prema Sodomi, dok je Abraham još stajao pred Jahvom. 23 Nato se Abraham primače bliže i reče: »Hoćeš li iskorijeniti i nevinoga s krivim? 24 Možda ima pedeset nevinih u gradu. Zar ćeš uništiti mjesto radije nego ga poštedjeti zbog pedeset nevinih koji budu ondje? 25 Daleko to bilo od tebe da ubijaš nevinoga kao i krivoga, tako da i nevini i krivi prođu jednako! Daleko bilo od tebe! Zar da ni Sudac svega svijeta ne radi pravo?« 26»Ako nađem u gradu Sodomi pedeset nevinih«, odvrati Jahve, »zbog njih ću poštedjeti cijelo mjesto.«
27»Ja se, evo, usuđujem govoriti Gospodinu«, opet progovori Abraham. – »Ja, prah i pepeo! 28 Da slučajno bude nevinih pet manje od pedeset, bi li uništio sav grad zbog tih pet?« »Neću ga uništiti ako ih ondje nađem četrdeset i pet«, odgovori. 29 »Ako ih se ondje možda nađe samo četrdeset?« – opet će Abraham. »Neću to učiniti zbog četrdesetorice«, odgovori. 30 »Neka se Gospodin ne ljuti ako nastavim. Ako ih se ondje nađe možda samo trideset?« – opet će on. »Neću to učiniti«, odgovori, »ako ih ondje nađem samo trideset.« 31 »Evo se opet usuđujem govoriti Gospodinu«, nastavi dalje. »Ako ih se slučajno ondje nađe samo dvadeset?« »Neću ga uništiti«, odgovori, »zbog dvadesetorice.« 32 »Neka se Gospodin ne ljuti«, on će opet, »ako rečem još samo jednom: Ako ih je slučajno ondje samo deset?« »Neću ga uništiti zbog njih deset«, odgovori.
33 Kad je Jahve završio razgovor s Abrahamom, ode, a Abraham se vrati u svoje mjesto.


I na kraju, razgovor Abrahama i Jahvea u kojem Abraham nastoji da umilostivi Jahvea da ne uništi Sodomu ako u njoj nađe barem 10 nevinih, uspjevši u svojoj nakani da odgovori Jahvea od prvobitne namjere, iako je Jahve u početku bio spreman da poštedi cijelo mjesto ako u njemu nađe barem 50 nevinih.


Da li je Jahve jedan od anđela koji su posjetili Abrahama ili je to bio sam Bog (Bog Otac) koji je u ljudskom liku bio kod Abrahama, ručao, s njim razgovarao, razmišljao šta da učini i sl?
patriot_1
Posts: 2639
Joined: 09/05/2015 20:49

#6 Re: Biblija i hrišćanstvo/kršćanstvo - pitanja i odgovori

Post by patriot_1 »

Anđeli su došli u obliku tri mladića!Dakle,bili su utjelovljeni i kao takvi mogli su jesti.Iako nisu morali ali zbog gostoprimstva su ipak jeli da domaćina ne odbiju!
Jedan od njih je bio Božji glasnogovornik,sve što je Bog imao za reći rekao je Abrahamu po njemu!Ako je Bog mogao Mosiju govoriti iz grma može i iz Anđela!
Bog je odlučio uništiti gradove jer su prešli svako mjeru pokvarenosti!Vidi se i po tome što su htjeli silovati tri lijepa mladića(utjelovljenje anđele).
Ovdje se vidi koliko Bog cjeni pobožnog čovjeka Abrahama,sluša njegove zamolbe!To je i nama danas pouka , molimo se i Bog će uslišavati naše molitve!
User avatar
dr.gog
Posts: 4945
Joined: 09/09/2007 12:52
Location: S@nitet-X
Grijem se na: briketi kanabisa
Horoskop: Vodolija

#7 Re: Biblija i hrišćanstvo/kršćanstvo - pitanja i odgovori

Post by dr.gog »

arzuhal wrote:Da upitam za neke razlike između kur'anskog i biblijskog teksta, ako mi neko bude znao rastumačiti...

U Kur'anu se spominje, na više mjesta (11:69-73, 15:51-60), slučaj o Ibrahimu (Abrahamu, Avramu), alejhi-selam, i situacija kada su nepoznati gosti došli kod njega:

Da li je doprla do tebe vijest o uvaženim gostima Ibrahimovim, kada mu oni uđoše i rekoše: "Mir vama!", i on reče: "Mir vama, ljudi neznani!" I on neprimijetno ode ukućanima svojim i donese debelo tele, i primače im ga. "Zar nećete da jedete?"; upita, osjetivši od njih u duši zebnju. "Ne boj se!"; rekoše, i obradovaše ga dječakom koji će učen biti. I pojavi se žena njegova, uzvikujući i po licu se udarajući, i reče: "Zar ja, stara, nerotkinja?!" "Tako je odredio Gospodar tvoj", rekoše oni, "On je Mudar i Sveznajući." "A šta vi hoćete, o izaslanici?"; upita Ibrahim. "Poslani smo narodu griješnom", rekoše, "da sručimo na njih grumenje od ilovače, svako obilježeno u Gospodara tvoga za one koji su u razvratu svaku mjeru prešli." I Mi iz njega vjernike izvedosmo, a u njemu samo jednu kuću muslimansku nađosmo, i u njemu za sve one koji se boje patnje neizdržive znak ostavismo. (51:24-37)

Ti gosti su, prema islamskom učenju, bili meleki/anđeli poslani od Boga da kazne Sodomu i Gomoru. U ajetima se, recimo, vidi da meleki nisu okusili hranu jer su anđeli takva bića da nemaju potrebu za hranom.

U Bibliji, u knjizi Postanka (18:1-33), se veli, u kazivanju o tajanstvenim posjetiocima, da ih je bilo trojica a jedan od njih trojice bio je - Jahve, pa me interesuje o kome je riječ, je li to jedan od anđela ili se misli na Boga:


Abraham i tajanstveni posjetitelji

1 Jahve mu se ukaza kod hrasta Mamre dok je on sjedio na ulazu u šator za dnevne žege. 2 Podigavši oči, opazi tri čovjeka gdje stoje nedaleko od njega. Čim ih spazi, potrča s ulaza šatora njima ususret. Pade ničice na zemlju 3 pa reče: »Gospodine moj, ako sam stekao milost u tvojim očima, nemoj mimoići svoga sluge! 4 Nek’ se donese malo vode: operite noge i pod stablom otpočinite. 5 Donijet ću kruha da se okrijepite prije nego pođete dalje. Ta k svome ste sluzi navratili.« Oni odgovore: »Dobro, učini kako si rekao!«
6 Abraham se požuri u šator k Sari pa joj reče: »Brzo! Tri mjerice najboljeg brašna! Zamijesi i prevrtu ispeci!« 7 Zatim Abraham otrča govedima, uhvati tele, mlado i debelo, i dade ga momku da ga brže zgotovi. 8 Poslije uzme masla, mlijeka i zgotovljeno tele pa stavi pred njih, a sam stajaše pred njima, pod stablom, dok su blagovali.


Ovdje vidimo da su ti posjetioci, za razliku od kur'anskog kazivanja, lijepo ručali teletine, svježeg hljeba, mlijeka i masla. Prema islamskom učenju to onda ne bi trebali biti anđeli jer oni ne jedu, pa mi nije jasno o kome je riječ, da li anđeli imaju potrebu za hranom prema biblijskom učenju...Iz kasnijih stihova vidimo da je Jahve prvi od te trojice tajanstvenih, on vodi glavnu riječ, tvrdi da mu ništa nije nemoguće, uvjerava Saru da zna da se jest smijala i sl.:

9 »Gdje ti je žena Sara?« – zapitaju ga. »Eno je pod šatorom«, odgovori. 10 Onda on reče: »Vratit ću se k tebi kad isteče vrijeme trudnoće; a tvoja žena Sara imat će sina.« Iza njega, na ulazu u šator, Sara je prisluškivala. 11 Abraham i Sara bijahu u odmakloj dobi, ostarjeli. U Sare bijaše prestalo što biva u žena. 12 Zato se u sebi Sara smijala i govorila: »Pošto sam uvenula, sad da spoznam nasladu? A još mi je i gospodar star!« 13 Onda Jahve upita Abrahama: »A zašto se Sara smijala i govorila: ‘Kako ću rod roditi ja starica?’ 14 Zar je Jahvi išta nemoguće? Navratit ću se k tebi kad isteče vrijeme trudnoće: Sara će imati sina.« 15 Sara se napravi nevještom govoreći: »Nisam se smijala.« Jer se prestrašila. Ali on reče: »Jesi, smijala si se!«

Abraham posreduje za Sodomu

Ljudi ustanu i krenu put Sodome. Abraham pođe s njima da ih isprati. 17 Jahve pomisli: »Zar da sakrivam od Abrahama što ću učiniti 18 kad će od Abrahama nastati velik i brojan narod te će se svi narodi zemlje njim blagoslivljati? 19 Njega sam izlučio zato da pouči svoju djecu i svoju buduću obitelj kako će hoditi putem Jahvinim, radeći što je dobro i pravedno, tako da Jahve mogne ostvariti što je Abrahamu obećao.« 20 Onda Jahve nastavi: »Velika je vika na Sodomu i Gomoru da je njihov grijeh pretežak. 21 Idem dolje da vidim rade li zaista kako veli tužba što je do mene stigla. Želim razvidjeti.«

Ovdje vidimo Jahvea u kojem se odvija dramatičan unutarnji monolog iz kojeg uočavamo njegovu odlučnost šta će uraditi, te namjeru da dobro ispita situaciju u Sodomi tako što će se lično tamo uputiti i razvidjeti sve.

22 Odande ljudi krenu prema Sodomi, dok je Abraham još stajao pred Jahvom. 23 Nato se Abraham primače bliže i reče: »Hoćeš li iskorijeniti i nevinoga s krivim? 24 Možda ima pedeset nevinih u gradu. Zar ćeš uništiti mjesto radije nego ga poštedjeti zbog pedeset nevinih koji budu ondje? 25 Daleko to bilo od tebe da ubijaš nevinoga kao i krivoga, tako da i nevini i krivi prođu jednako! Daleko bilo od tebe! Zar da ni Sudac svega svijeta ne radi pravo?« 26»Ako nađem u gradu Sodomi pedeset nevinih«, odvrati Jahve, »zbog njih ću poštedjeti cijelo mjesto.«
27»Ja se, evo, usuđujem govoriti Gospodinu«, opet progovori Abraham. – »Ja, prah i pepeo! 28 Da slučajno bude nevinih pet manje od pedeset, bi li uništio sav grad zbog tih pet?« »Neću ga uništiti ako ih ondje nađem četrdeset i pet«, odgovori. 29 »Ako ih se ondje možda nađe samo četrdeset?« – opet će Abraham. »Neću to učiniti zbog četrdesetorice«, odgovori. 30 »Neka se Gospodin ne ljuti ako nastavim. Ako ih se ondje nađe možda samo trideset?« – opet će on. »Neću to učiniti«, odgovori, »ako ih ondje nađem samo trideset.« 31 »Evo se opet usuđujem govoriti Gospodinu«, nastavi dalje. »Ako ih se slučajno ondje nađe samo dvadeset?« »Neću ga uništiti«, odgovori, »zbog dvadesetorice.« 32 »Neka se Gospodin ne ljuti«, on će opet, »ako rečem još samo jednom: Ako ih je slučajno ondje samo deset?« »Neću ga uništiti zbog njih deset«, odgovori.
33 Kad je Jahve završio razgovor s Abrahamom, ode, a Abraham se vrati u svoje mjesto.


I na kraju, razgovor Abrahama i Jahvea u kojem Abraham nastoji da umilostivi Jahvea da ne uništi Sodomu ako u njoj nađe barem 10 nevinih, uspjevši u svojoj nakani da odgovori Jahvea od prvobitne namjere, iako je Jahve u početku bio spreman da poštedi cijelo mjesto ako u njemu nađe barem 50 nevinih.


Da li je Jahve jedan od anđela koji su posjetili Abrahama ili je to bio sam Bog (Bog Otac) koji je u ljudskom liku bio kod Abrahama, ručao, s njim razgovarao, razmišljao šta da učini i sl?
Jedan od meleka, tj.anđela, je glasnik sa zadatkom objave, kroz kojeg se Bog ispoljava svojom voljom i direktnim djelovanjem, njime upravlja zapovjedima kao i drugom dvojicom. Oni su čovjeku bliski kao utjelovljeni u njegov oblik, što je Bogu moguće da učini dajući im tu sposobnost transformacije.
Ovdje vidimo da su ti posjetioci, za razliku od kur'anskog kazivanja, lijepo ručali teletine, svježeg hljeba, mlijeka i masla. Prema islamskom učenju to onda ne bi trebali biti anđeli jer oni ne jedu, pa mi nije jasno o kome je riječ, da li anđeli imaju potrebu za hranom prema biblijskom učenju...Iz kasnijih stihova vidimo da je Jahve prvi od te trojice tajanstvenih, on vodi glavnu riječ, tvrdi da mu ništa nije nemoguće, uvjerava Saru da zna da se jest smijala i sl.:

Da, anđeli su posebna vrsta živih , nematerijalnih, izuzetno inteligentnih bića koji ne trebaju materijalnu hranu za svoje postojanje i djelovanje. Posjeduju moć "prikazivanja" iz svog prirodnog, nevidljivog oblika u čovjeku "vidljivi", materijalni oblik. Postoji više biblijskih prikaza njihovog pojavljivanja(Gabrijel, Rafael, Lucifer, te neimenovani anđeli visokih moći).U Bibliji i u starom i u Novom zavjetu su kratko opisivani kao bića koja rade isključivo po Božijoj zapovijedi,da posjeduju različite moći i da ih ima više vrsta.Događaj koji je opisan ukazuje da je njihovo djelovanje moguće i u drugom obliku, ukoliko se ukaže potreba. Način i sistem te transformacije je još uvijek tajna, a mislim da ni islamski Hadis ne govori mnogo o životu i djelovanju meleka...ili se varam?.

Svakako nema logike da bi Bog jeo materijalnu hranu, da bi uopšte "jeo", sa stanovišta onoga što je objavljeno o Njemu.Ali Njemu, naravno, nije nemoguće. I zašto bi, na koncu, i bilo čudno, strano ili posebno...
šarf
Posts: 793
Joined: 20/12/2012 00:35

#8 Re: Biblija i hrišćanstvo/kršćanstvo - pitanja i odgovori

Post by šarf »

Arzuhal,
da bi dobili ne odgovor već ispravan i tačan odgovor na tvoja pitanja,i uopće iz Biblije tačan odgovor možemo dobiti ako uzmemo u obzir niz stvari:konteks,ako ove izvještaje koje si naveo uporedimo sa drugim sličnim izvještajima i događajima,vrijeme pisanja ,ko je pisac izvještaja i sl.

Tko je Jahve?

1.Mojsijeva 2:7 JAHVE BOG, napravi čovjeka od praha zemaljskog i u nosnice mu udahne dah života. Tako postane čovjek živa duša.
8I JAHVE BOG, zasadi vrt na istoku, u Edenu, i u nj smjesti čovjeka koga je napravio. 9Tada Jahve, Bog, učini te iz zemlje nikoše svakovrsna stabla – pogledu zamamljiva a dobra za hranu – i stablo života, nasred vrta, i stablo spoznaje dobra i zla.

Psalam 83:18-Nek’ znaju: ti si kome je IME JAHVE,
jedini Višnji nada svom zemljom.

2.Mojsijeva 3:15-Dalje je Bog Mojsiju rekao: »Kaži Izraelcima ovako: ‘JAHVE ,BOG vaših otaca, Bog Abrahamov, Bog Izakov i Bog Jakovljev, poslao me k vama.’ TO MI JE IME dovijeka, tako će me zvati od koljena do koljena.«

Iz ovih nekoliko navedenih redaka jasno se vidi da je Jahve ime Boga.

ANĐELI

Anđeli su Božja stvorenja koja ljudi ne mogu vidjeti .Međutim kada su materijalizovani,kada uzmu ljudsko tijelo ljudi su ih onda mogli vidjeti.
PRIMJER:
Danijel 9:21-21 i dok sam još izgovarao molitvu, onaj čovjek Gabrijel, kojeg sam vidio u viđenju na početku, shrvan umorom, došao je k meni u vrijeme prinošenja večernjeg žrtvenog dara.

Danijelu dolazi ČOVJEK GABRIJEL ,u stvari anđeo ali zato što mu je Gabrijel došao u ljudskom obliku, kao i u jednoj ranijoj viziji Danijel ga je nazvao čovjekom (Danijel 8:15-17)

PRIMJER:
Luka 1:26 -Kad je bila u šestome mjesecu trudnoće, Bog je poslao anđela Gabrijela u galilejski grad imenom Nazaret 27 djevici koja je bila zaručena s čovjekom iz doma Davidova koji se zvao Josip. Djevici je bilo ime Marija. 28 Kad je anđeo ušao k njoj, rekao je: “Zdravo, milošću obdarena, Jahve je s tobom!” 29 A ona se uplašila na te riječi i stala razmišljati što bi taj pozdrav mogao značiti. 30 No anđeo joj je rekao: “Ne boj se, Marija, jer si našla milost kod Boga!

Dosta stoljeća poslije Danijela anđeo Gabrijel dolazi Mariji,opet kao čovjek od krvi i mesa.

Dakle, ima mnogo primjera gdje su anđeli dolazili ljudima i donosili riječi od Boga.Riječ anđeo i na hebrejskom i na grčkom znači "glasnik".


U narednom tekstu se, slično onom što si naveo ,čovjek, u ovom slučaju Gideon obraća anđelu kao da je pred njim Jahve Bog.
Zašto?Obzirom da je anđeo kao glasnik došao u Jahvino ime te on prenosi Jahvine riječi ,Gideon mu se obraća kao da razgovara direktno sa Bogom. U tom smislu možemo razumjeti i riječi koje je Abraham uputio anđelu koji je razgovarao s njim.

Suci 6:11-11 Potom je došao anđeo Jahvin i sjeo pod veliko stablo u Ofri koje je pripadalo Joašu Abiezerovcu. Njegov sin Gideon mlatio je pšenicu u vinskome tijesku da je brzo skloni od Midjanaca. 12 Tada mu se ukazao anđeo Jahvin i rekao mu: “Jahve je s tobom, hrabri junače!” 13 A Gideon mu je odgovorio: “Oprosti, gospodaru, ali ako je Jahve s nama, zašto nas je sve ovo snašlo i gdje su sva čudesna djela njegova o kojima su nam pričali oci naši, govoreći: ‘Nije li nas iz Egipta izveo Jahve?’ A sada nas je Jahve napustio i predao nas u ruke Midjancima.” 14 Tada se Jahve okrenuo prema njemu i rekao: “Idi u toj snazi svojoj i izbavit ćeš Izraela iz ruku midjanskih! Ne šaljem li te ja?” 15 A on mu je odvratio: “Oprosti, Jahve! Čime ću izbaviti Izraela? Evo, moj je rod najslabiji u Manašeu, a ja sam najmanji u kući oca svojega.” 16 No Jahve mu je rekao: “Ja ću biti s tobom i zato ćeš pobiti Midjance kao jednog čovjeka.”


Nemojmo biblijske izvještaje prosuđivati iz današnjeg ugla.Pozdravi,susreti,običaji onog vremena mogu nam postati,tako reći,kamen spoticanja u razumijevanju Biblije.Stoga u razumijevanju nekog teksta Biblije ,poznavanje ,bar malo, nekih običaja ljudi onog vremena je neophodno.
User avatar
fatamorgana
Posts: 26857
Joined: 16/02/2010 22:35
Location: došao je tiho i ušao u .... banoviće

#9 Re: Biblija i hrišćanstvo/kršćanstvo - pitanja i odgovori

Post by fatamorgana »

Ma ja, za poznavanje Biblije treba vremeplov u najmanju ruku ..... :roll:
User avatar
arzuhal
Posts: 20826
Joined: 03/06/2008 11:26
Location: u čajdžinici "Kod nefsu-l-levvame"

#10 Re: Biblija i hrišćanstvo/kršćanstvo - pitanja i odgovori

Post by arzuhal »

Hvala svima na odgovorima :) Učenje da je Jahve govorio preko anđeoskog glasnika je dosta slično kur'anskom učenju o Džibrilu/Gabrijelu kao Božijem glasonoši koji je donosio vijesti/objavu ranijim prorocima/poslanicama od Allaha Uzvišenog, pa tako i posljednjem od njih, Muhammedu sinu Abdullahovu čiji je praotac Ismail/Jišmael, odnosno Ibrahim/Abraham, neka je mir na njih sve Božiji i ostale poslanike :)

Zaista Onom Koji Jest (ego sum qui sum ili kur'anski iskaz iz sure Ta-Ha: inneni ene-l-llahu la ilahe illa ene) nije ništa teško, pa ni da određeni propis vezan za jedno doba zamijeniti drukčijim propisom u drugom dobu, u dobu drugog poslanika i sl. Kada se uzmu okolnosti, vrijeme, posebnosti, odlike, iskušenja, kontekst, mnoge stvari se mogu razumjeti, tako mnogi griješe i sa islamom, razumijevanjem Kur'ana, propisa islama, itd.

No dobro...

U Knjizi Postanka (32:23-33) u dijelu u kojem se govori o Jakovu (Ja'kub), naslovljava se (evo odakle čitam, pa ako postoje neke greške da se zna da nisu moje, ja samo c/p: http://biblija.ks.hr/search.aspx?k=1&p=32&r=1) da se Jakov borio s Bogom (i da Ga je čak nadvladao u hrvanju):

Borba s Bogom

23 One noći on ustane, uzme svoje obje žene, obje svoje sluškinje i svoje jedanaestero djece te prijeđe Jabok preko gaza.
24 Prebacivši njih na drugu stranu toka, prebaci zatim i ostalo što bijaše njegovo.
25 Jakov ostane sam. I neki se čovjek hrvao s njim dok nije zora svanula.
26 Videći da ga ne može svladati, ugane mu bedro pri zglobu, tako da se Jakovu kuk iščašio dok su se hrvali.
27 Potom reče: »Pusti me jer zora sviće!« Ali on odgovori: »Neću te pustiti dok me ne blagosloviš.«
28 Nato ga onaj zapita: »Kako ti je ime?« Odgovori: »Jakov.«
29 Onaj reče: »Više se nećeš zvati Jakov, nego Izrael, jer si se hrabro borio i s Bogom i s ljudima i nadvladao si.«
30 Onda zapita Jakov: »Reci mi svoje ime!« Odgovori onaj: »Zašto me pitaš za moje ime?« I tu ga blagoslovi.
31 Onom mjestu Jakov nadjene ime Penuel jer – reče – »Vidjeh Boga licem u lice i na životu ostadoh.«
32 Sunce je nad njim bilo ogranulo kad je prošao Penuel. Hramao je zbog kuka.
33 Zato Izraelci do današnjeg dana ne jedu kukovnu tetivu što se nalazi na bedrenom zglobu, budući da je Jakovljev bedreni zglob bio iščašen u kukovnoj tetivi.


Da li je Jahve bio u ljudskom obličju pa se hrvao s Jakovom te bio nadvladan od Jakova (morao se poslužiti i prljavim trikom da Jakovu iščaši kuk kako ne bi potpuno izgubio) ili je to bio anđeo ili neki čovjek preko kojeg se Jahve hrvao s Jakovom pa je zato Jahve izgubio? Pretpostavljam da Bog ne bi izgubio u hrvanju ili barem ne bi igrao prljavo da iščaši kuk kada vidi da će izgubiti?
Jakov veli da je vidio Boga licem u lice.

Možda je i ovo bio anđeo koji je zastupao Jahvea, ali iz samog i direktnog čitanja stihova, pogotovo ako uzmemo i taj međunaslov kojeg je neko stavio, može se vidjeti i spoznati da se Jakov borio lično s Bogom, licem u lice, cijelu noć (Jakovljev protivnik je pred zoru već malaksao).
User avatar
Nurudin
Posts: 3324
Joined: 31/03/2013 07:25
Location: "Zli, dobri, blagi, surovi, nepokretni, olujni, otvoreni, skriveni, sve su to oni i sve između toga.

#11 Re: Biblija i hrišćanstvo/kršćanstvo - pitanja i odgovori

Post by Nurudin »

Ja imam par jednostavnih pitanja, baš u vezi ovog Uskrsa i ovim putem čestitam kršćanima taj praznik.
U vezi toga volio bih da mi se objasni , par vjerovatno čestih pitanja u vezi toga.

Ako je Isus bog i ako je umro na tri dana, tko je bio bog za to vrijeme ?

Ako je Isus bog i samim time je svemoguć, onda je njegovo umiranje na križu u stvari samoubistvo.
Da li to znači da je samoubistvo bogougodan čin i kakvu to poruku šalje mladima?

mir i ljubav od muslimanske braće (ne onih iz egipta )
pozz
patriot_1
Posts: 2639
Joined: 09/05/2015 20:49

#12 Re: Biblija i hrišćanstvo/kršćanstvo - pitanja i odgovori

Post by patriot_1 »

Nurudin wrote:Ja imam par jednostavnih pitanja, baš u vezi ovog Uskrsa i ovim putem čestitam kršćanima taj praznik.
U vezi toga volio bih da mi se objasni , par vjerovatno čestih pitanja u vezi toga.

Ako je Isus bog i ako je umro na tri dana, tko je bio bog za to vrijeme ?

Ako je Isus bog i samim time je svemoguć, onda je njegovo umiranje na križu u stvari samoubistvo.
Da li to znači da je samoubistvo bogougodan čin i kakvu to poruku šalje mladima?

mir i ljubav od muslimanske braće (ne onih iz egipta )
pozz
Mi vjerujemo u trojedinog Boga,Bog Otac,Bog Sin i Bog Duh Sveti!A to troje je jedno!Dakle,dok je Isus kao Bog bio na križu(nije izvršio samoubojstvo,drugi su ga ubili) Bog Otac i Bog Duh Sveti na križu nisu bili!Mi vjerujemo Isusu a on reče>"Tko je vidio Sina vidio je i Oca,ja sam u Ocu i Otac u meni!"
Banalno,kao jaje,jaje je jaje,jedno u troje!Sastoji se od ljuske,bjelanjka i žumanjka!
patriot_1
Posts: 2639
Joined: 09/05/2015 20:49

#13 Re: Biblija i hrišćanstvo/kršćanstvo - pitanja i odgovori

Post by patriot_1 »

arzuhal wrote:Hvala svima na odgovorima :) Učenje da je Jahve govorio preko anđeoskog glasnika je dosta slično kur'anskom učenju o Džibrilu/Gabrijelu kao Božijem glasonoši koji je donosio vijesti/objavu ranijim prorocima/poslanicama od Allaha Uzvišenog, pa tako i posljednjem od njih, Muhammedu sinu Abdullahovu čiji je praotac Ismail/Jišmael, odnosno Ibrahim/Abraham, neka je mir na njih sve Božiji i ostale poslanike :)

Zaista Onom Koji Jest (ego sum qui sum ili kur'anski iskaz iz sure Ta-Ha: inneni ene-l-llahu la ilahe illa ene) nije ništa teško, pa ni da određeni propis vezan za jedno doba zamijeniti drukčijim propisom u drugom dobu, u dobu drugog poslanika i sl. Kada se uzmu okolnosti, vrijeme, posebnosti, odlike, iskušenja, kontekst, mnoge stvari se mogu razumjeti, tako mnogi griješe i sa islamom, razumijevanjem Kur'ana, propisa islama, itd.

No dobro...

U Knjizi Postanka (32:23-33) u dijelu u kojem se govori o Jakovu (Ja'kub), naslovljava se (evo odakle čitam, pa ako postoje neke greške da se zna da nisu moje, ja samo c/p: http://biblija.ks.hr/search.aspx?k=1&p=32&r=1) da se Jakov borio s Bogom (i da Ga je čak nadvladao u hrvanju):

Borba s Bogom

23 One noći on ustane, uzme svoje obje žene, obje svoje sluškinje i svoje jedanaestero djece te prijeđe Jabok preko gaza.
24 Prebacivši njih na drugu stranu toka, prebaci zatim i ostalo što bijaše njegovo.
25 Jakov ostane sam. I neki se čovjek hrvao s njim dok nije zora svanula.
26 Videći da ga ne može svladati, ugane mu bedro pri zglobu, tako da se Jakovu kuk iščašio dok su se hrvali.
27 Potom reče: »Pusti me jer zora sviće!« Ali on odgovori: »Neću te pustiti dok me ne blagosloviš.«
28 Nato ga onaj zapita: »Kako ti je ime?« Odgovori: »Jakov.«
29 Onaj reče: »Više se nećeš zvati Jakov, nego Izrael, jer si se hrabro borio i s Bogom i s ljudima i nadvladao si.«
30 Onda zapita Jakov: »Reci mi svoje ime!« Odgovori onaj: »Zašto me pitaš za moje ime?« I tu ga blagoslovi.
31 Onom mjestu Jakov nadjene ime Penuel jer – reče – »Vidjeh Boga licem u lice i na životu ostadoh.«
32 Sunce je nad njim bilo ogranulo kad je prošao Penuel. Hramao je zbog kuka.
33 Zato Izraelci do današnjeg dana ne jedu kukovnu tetivu što se nalazi na bedrenom zglobu, budući da je Jakovljev bedreni zglob bio iščašen u kukovnoj tetivi.


Da li je Jahve bio u ljudskom obličju pa se hrvao s Jakovom te bio nadvladan od Jakova (morao se poslužiti i prljavim trikom da Jakovu iščaši kuk kako ne bi potpuno izgubio) ili je to bio anđeo ili neki čovjek preko kojeg se Jahve hrvao s Jakovom pa je zato Jahve izgubio? Pretpostavljam da Bog ne bi izgubio u hrvanju ili barem ne bi igrao prljavo da iščaši kuk kada vidi da će izgubiti?
Jakov veli da je vidio Boga licem u lice.

Možda je i ovo bio anđeo koji je zastupao Jahvea, ali iz samog i direktnog čitanja stihova, pogotovo ako uzmemo i taj međunaslov kojeg je neko stavio, može se vidjeti i spoznati da se Jakov borio lično s Bogom, licem u lice, cijelu noć (Jakovljev protivnik je pred zoru već malaksao).
Anđeo koji je predstavljao Jahvu!
User avatar
fatamorgana
Posts: 26857
Joined: 16/02/2010 22:35
Location: došao je tiho i ušao u .... banoviće

#14 Re: Biblija i hrišćanstvo/kršćanstvo - pitanja i odgovori

Post by fatamorgana »

Ma anđeli su zakon! :thumbup:
User avatar
Nurudin
Posts: 3324
Joined: 31/03/2013 07:25
Location: "Zli, dobri, blagi, surovi, nepokretni, olujni, otvoreni, skriveni, sve su to oni i sve između toga.

#15 Re: Biblija i hrišćanstvo/kršćanstvo - pitanja i odgovori

Post by Nurudin »

patriot_1 wrote:
Nurudin wrote:Ja imam par jednostavnih pitanja, baš u vezi ovog Uskrsa i ovim putem čestitam kršćanima taj praznik.
U vezi toga volio bih da mi se objasni , par vjerovatno čestih pitanja u vezi toga.

Ako je Isus bog i ako je umro na tri dana, tko je bio bog za to vrijeme ?

Ako je Isus bog i samim time je svemoguć, onda je njegovo umiranje na križu u stvari samoubistvo.
Da li to znači da je samoubistvo bogougodan čin i kakvu to poruku šalje mladima?

mir i ljubav od muslimanske braće (ne onih iz egipta )
pozz
Mi vjerujemo u trojedinog Boga,Bog Otac,Bog Sin i Bog Duh Sveti!A to troje je jedno!Dakle,dok je Isus kao Bog bio na križu(nije izvršio samoubojstvo,drugi su ga ubili) Bog Otac i Bog Duh Sveti na križu nisu bili!Mi vjerujemo Isusu a on reče>"Tko je vidio Sina vidio je i Oca,ja sam u Ocu i Otac u meni!"
Banalno,kao jaje,jaje je jaje,jedno u troje!Sastoji se od ljuske,bjelanjka i žumanjka!
Onda je to bio mućak tri dana ...a što bi rekli zagorci: zakaj je vikal "bože moj zakaj si me ostavil ?! "
Kaj on nije znal da je jedna trećina boga?
User avatar
arzuhal
Posts: 20826
Joined: 03/06/2008 11:26
Location: u čajdžinici "Kod nefsu-l-levvame"

#16 Re: Biblija i hrišćanstvo/kršćanstvo - pitanja i odgovori

Post by arzuhal »

Da postavim i na ovoj temi koja i jest za takva pitanja a ja sam pitao @dadinja33, a nikada to nisam pitao nekog dosad (ili se ne sjećam da jesam):

Koji je najtačniji prevod Biblije, odnosno čija Biblija je najtačnija, koju vi inače koristite na svojim sastancima? Danas čitam na SRBIN.INFO vijest o Blagodetnom plamenu u Jerusalimu kako se samo pravoslavcima spušta (u crkvi Svetog groba, ako se ne varam) a nikada katolicima i drugim kršćanima, što dokazuje ispravnost pravoslavnih hrišćana i njihove vjere, vele u komentaru te vijesti. Pa sam malo čitao o tome i vidim ispod u komentarima posjetilaca stranice da neko spomenu kako se treba držati prave Biblije a ne jezuitske, vatikanske, i sl.

Koja je to "prava Biblija" ili "ispravna", u čemu je razlika? Prva Biblija koju sam imao i koristio je ona u prevodu Vuka Karadžića, a sada dosta koristim ovu od Kršćanske sadašnjosti online jer mi je praktična za pretragu...
User avatar
fatamorgana
Posts: 26857
Joined: 16/02/2010 22:35
Location: došao je tiho i ušao u .... banoviće

#17 Re: Biblija i hrišćanstvo/kršćanstvo - pitanja i odgovori

Post by fatamorgana »

To je vrlo relativno koja je Biblija prava ili više autentična od drugih, to je znamo skup raznih knjiga nastalih u velikom vremenskom rasponu, one koje sačinjavaju tzv. Stari zavjet pa onda one koje u pridodate njima kao Novi zavjet, mnogi polažu pravo na autorstva i tu ima jedno more neslaganja i od strane onih koji nisu posebno upućeni kao i od strane poznavaoca tj. biblista.
patriot_1
Posts: 2639
Joined: 09/05/2015 20:49

#18 Re: Biblija i hrišćanstvo/kršćanstvo - pitanja i odgovori

Post by patriot_1 »

arzuhal wrote:Da postavim i na ovoj temi koja i jest za takva pitanja a ja sam pitao @dadinja33, a nikada to nisam pitao nekog dosad (ili se ne sjećam da jesam):

Koji je najtačniji prevod Biblije, odnosno čija Biblija je najtačnija, koju vi inače koristite na svojim sastancima? Danas čitam na SRBIN.INFO vijest o Blagodetnom plamenu u Jerusalimu kako se samo pravoslavcima spušta (u crkvi Svetog groba, ako se ne varam) a nikada katolicima i drugim kršćanima, što dokazuje ispravnost pravoslavnih hrišćana i njihove vjere, vele u komentaru te vijesti. Pa sam malo čitao o tome i vidim ispod u komentarima posjetilaca stranice da neko spomenu kako se treba držati prave Biblije a ne jezuitske, vatikanske, i sl.

Koja je to "prava Biblija" ili "ispravna", u čemu je razlika? Prva Biblija koju sam imao i koristio je ona u prevodu Vuka Karadžića, a sada dosta koristim ovu od Kršćanske sadašnjosti online jer mi je praktična za pretragu...
Sve su dobre i sve su iste,postoje male razlike,jezične,Hrvatski prevod nemože biti indentičan 100% Srpskom jer nam jezik nije 100% isti!Dok sam ju studiozno proučavao,paralelno sam koristio nekoliko prevoda,sad uglavnom koristim ovaj od KS a kad čitam samo Novi Zavjet koristim prevod Bonaventura Duda i Jerko Fućak!Najbolji mi je!
šarf
Posts: 793
Joined: 20/12/2012 00:35

#19 Re: Biblija i hrišćanstvo/kršćanstvo - pitanja i odgovori

Post by šarf »

Arzuhal,Biblija je knjiga putem koje se Bog otkriva ljudima.
U davno doba oni koji su doživjeli te susrete ili oni koji su bili očevici tih događaja su zapisali te događaje,tako da mi danas nemamo takvih iskustava jer nema potrebe za njima .Ono što nama preostaje jeste da razumijemo koje načelo i zakon su uključeni u taj događaj.
Na takav način je napisana cijela Biblija.Pisana je stilom i načinom da tu poruku mogu razumjeti svi ljudi u svim vremenima.
Pojasnit ću.

Najprije,Jakov kao čovjek nema nikakve šanse protiv anđela da pobijedi,a još manje da pobijedi Boga.
Snaga anđela se vidi u tome da je on samo DODIRNUO bedro i iščašio mu kuk.
Pogledajmo za što se Jakov borio.
Iz nečega je Jakov razumio da taj nezvani posjetitelj nije običan čovjek,razumio je da je to neko poslan od Boga,zato kada je ovaj tražio da ga Jakov pusti ,Jakov ga nije htio pustiti dok ga ne blagoslovi.Borba je trajala dok nije svanula zora.
Što možemo naučiti iz ovog izvještaja?

1.Mojsijeva 32:24-Na koncu je Jakov ostao sam. Tada se neki čovjek hrvao s njim sve dok nije svanula zora. 25 Kad je onaj vidio da ga ne može nadvladati, DODIRNUO mu je bedro pri zglobu, te se Jakovu iščašio kuk dok se hrvao s njim. 26 Tada je onaj rekao: “Pusti me, jer sviće zora!” Ali Jakov mu je odvratio: “NEĆU TE PUSTITI DOK ME NE BLAGOSLOVIŠ.” 27 Nato ga je onaj upitao: “Kako ti je ime?” “Jakov”, odvratio je. 28 A on mu je rekao: “Više se nećeš zvati Jakov, nego Izrael, jer si se borio s Bogom i s ljudima i nadvladao si.” 29 A Jakov ga je upitao: “Molim te, reci mi svoje ime!” Ali onaj je rekao: “Zašto pitaš za moje ime?” I ondje ga je blagoslovio. 30 Zato je Jakov nazvao to mjesto Peniel, jer, kao što je rekao: “Vidio sam Boga licem u lice, a ipak mi se duša izbavila.

Da bi dobili Blagoslov od Boga moramo se boriti,naprezati,činiti,djelovati.Ne možemo očekivati da stvari od Boga dobijemo na tanjiru.Potrebno je učiniti svoj dio.Kasnije je Isus istaknuo ovo načelo kada je rekao:
Luka 13:23-A neki ga je čovjek upitao: “Gospodine, je li malo onih koji će biti spašeni?” On im je rekao: 24 “SNAŽNO SE NAPREŽITE da uđete na uska vrata, jer mnogi će, kažem vam, tražiti da uđu, ali neće moći.

Za blagoslov od Boga potreban je trud,napor.

PRIMJER:
Neko se bori sa alkoholizmom,želi ostaviti alkohol.Nije lako, moli Boga za pomoć,ne pije neko vrijeme,pa opet počne.Plače,muči se,moli se.Ne pije ,pa opet popije.Moli se....dakle bori se ,napreže se,ne odustaje.Takve napore Bog želi da vidi.Tim naporima pokazujemo da nam je stalo do onoga za što se borimo.
Naravno Bog može vidjeti i bez naših napora da nam je stalo do nečega.1.Samuelova 2:3-jer je Jahve Bog koji SVE ZNA.

Jakov je sigurno razumio da sve ono što je posjedovao imao zahvaljujući Božjem blagoslovu a ne vlastitim naporima.
Jedan od blagoslova je i taj što je on postao otac Izraelskog naroda,također od njega je potekao i Mesija.

Ime Izrael koje je tom prilikom dobio znači"onaj koji se bori s Bogom".
Boriti se protiv onoga koga je Bog poslao značilo bi boriti se protiv Boga.

Pojasnit ću to ovim izvještajem.
Apostoli su uhvaćeni i sud zasijeda da vide što će uraditi sa njima:
Djela 5:34-Ali u Sudbenom vijeću ustao je neki farizej po imenu Gamalijel, učitelj Zakona kojega je poštovao sav narod, i zapovjedio je da apostole nakratko izvedu. 35 A tada im je rekao: “Ljudi Izraelci, dobro razmislite što ćete učiniti s tim ljudima! 36 Jer prije nekog vremena ustao je Teuda, tvrdeći da je netko, i uz njega je pristalo oko četiri stotine ljudi. No on je bio ubijen, a svi koji su ga slušali razbježali su se i nestali. 37 Nakon njega je u dane popisa ustao Juda Galilejac i povukao narod za sobom. I on je poginuo, a svi koji su ga slušali raspršili su se. 38 Zato vam sada kažem: Ne dirajte te ljude, nego ih pustite — jer ako je ova zamisao ili ovo djelo od ljudi, propast će, 39 ali ako je od Boga, nećete ih moći spriječiti — da se ne bi pokazalo da se BORITE PROTIV BOGA!” 40 I poslušali su ga, te su dozvali apostole, išibali ih i naredili im da ne govore u Isusovo ime, pa su ih pustili da odu.

Vidimo da su razumjeli da ako su kršćani ljudi od Boga,ako bi se borili protiv kršćana to bi bilo kao da se bore protiv Boga.

“Tko dira vas, dira zjenicu oka mojega” (Zaharija 2:8)
Tko dira Božje sluge to je kao da dira samog Boga.



1.Mojsijeva 32:30-Zato je Jakov nazvao to mjesto Peniel, jer, kao što je rekao: “VIDIO SAM BOGA LICEM U LICE , a ipak mi se duša izbavila.(Peniel ili Penuel znači lice Božje)

I ovaj izraz "vidjeti Boga" je često korišten kada su se ljudi susretali sa anđelima.Vidjeti anđela kojega je Bog poslao, a taj anđeo je malo prije toga bio kod Boga i kad ode odatle otići će ponovo kod Boga,to je bilo kao vidjeti Boga.


2.Mojsijeva 33:20-Zatim je dodao: “Ali ne možeš vidjeti lica mojega, jer NE MOŽE ČOVJEK MENE VIDJETI I OSTATI ŽIV.

Dakle izraz "vidjeti"ne misli se vidjeti Boga osobno.
Matej 5:8-Sretni su oni koji su čista srca, jer će VIDJETI BOGA.

Job 42:5-Po čuvenju sam te poznavao dosad,
ali SADA TE OKO MOJE VIDI.

U ova dva retka vidjeti Boga znači upoznati ga,poznavati.Upoznati njegove osobine,naume,planove,zakone.

Taj izraz se koristi i danas.PRIMJER:Nekome ko kaže da vjeruje u Boga ali djela mu nisu u skladu sa tom izjavom ,kažemo,"ne vidim Boga u tvom životu".

Izraz "vidim Boga u prirodi",kažemo kada hoćemo reći da je prirodu i sve drugo načinio Bog,te da nije nastalo slučajno niti evolucijom.
Last edited by šarf on 16/04/2017 22:52, edited 1 time in total.
patriot_1
Posts: 2639
Joined: 09/05/2015 20:49

#20 Re: Biblija i hrišćanstvo/kršćanstvo - pitanja i odgovori

Post by patriot_1 »

Nurudin

Onda je to bio mućak tri dana ...a što bi rekli zagorci: zakaj je vikal "bože moj zakaj si me ostavil ?! "
Kaj on nije znal da je jedna trećina boga?
Isus nije upoznao osude kao da bi sam bio sagriješio. Ali u svojoj otkupiteljskoj ljubavi, koja ga je uvijek sjedinjavala s Ocem, on je preuzeo nas u našoj udaljenosti od Boga zbog grijeha, tako da je u naše ime mogao reći na Križu: “Bože moj, Bože moj, zašto si me ostavio?” (Mk 15,34; Ps 22,1). Učinivši ga tako solidarnim s nama grešnicima, Bog “ni svojega Sina nije poštedio, nego ga je za sve nas predao” (Rim 8,32), da budemo pomireni s njime “po smrti Sina njegova” (Rim 5,10)
Dakle, Isus je pretrpio stanovitu napuštenost na križu u naše ime, umjesto nas koji smo takvu napuštenost svojim grijesima zaslužili.

Također, Isus je ovom riječju ukazao na to da se Psalam 22 u cjelini kao starozavjetno proroštvo ispunjava upravo u njemu. Pogledamo li bolje, ostat ćemo iznenađeni do kojih se detalja ostvaruje u Kristu spomenuti psalam. Također, brzo ćemo odbaciti pomisao da bi Isus na križu bio razočaran u nebeskoga Oca. On je dobro znao što ga na Kalvariji čeka, zašto je to potrebno i kamo ga taj put vodi.
User avatar
fatamorgana
Posts: 26857
Joined: 16/02/2010 22:35
Location: došao je tiho i ušao u .... banoviće

#21 Re: Biblija i hrišćanstvo/kršćanstvo - pitanja i odgovori

Post by fatamorgana »

A zašto je to potrebno?
User avatar
Nurudin
Posts: 3324
Joined: 31/03/2013 07:25
Location: "Zli, dobri, blagi, surovi, nepokretni, olujni, otvoreni, skriveni, sve su to oni i sve između toga.

#22 Re: Biblija i hrišćanstvo/kršćanstvo - pitanja i odgovori

Post by Nurudin »

patriot_1 wrote:
Nurudin

Onda je to bio mućak tri dana ...a što bi rekli zagorci: zakaj je vikal "bože moj zakaj si me ostavil ?! "
Kaj on nije znal da je jedna trećina boga?
Isus nije upoznao osude kao da bi sam bio sagriješio. Ali u svojoj otkupiteljskoj ljubavi, koja ga je uvijek sjedinjavala s Ocem, on je preuzeo nas u našoj udaljenosti od Boga zbog grijeha, tako da je u naše ime mogao reći na Križu: “Bože moj, Bože moj, zašto si me ostavio?” (Mk 15,34; Ps 22,1). Učinivši ga tako solidarnim s nama grešnicima, Bog “ni svojega Sina nije poštedio, nego ga je za sve nas predao” (Rim 8,32), da budemo pomireni s njime “po smrti Sina njegova” (Rim 5,10)
Dakle, Isus je pretrpio stanovitu napuštenost na križu u naše ime, umjesto nas koji smo takvu napuštenost svojim grijesima zaslužili.

Također, Isus je ovom riječju ukazao na to da se Psalam 22 u cjelini kao starozavjetno proroštvo ispunjava upravo u njemu. Pogledamo li bolje, ostat ćemo iznenađeni do kojih se detalja ostvaruje u Kristu spomenuti psalam. Također, brzo ćemo odbaciti pomisao da bi Isus na križu bio razočaran u nebeskoga Oca. On je dobro znao što ga na Kalvariji čeka, zašto je to potrebno i kamo ga taj put vodi.
Ovo je copy/paste odgovor al dobro, uvažavam .
Znači Isus nije bio razočaran u boga-oca, nego je to bila predstava za ljude .
Ništa od toga nije bilo stvarno, nego odglumljeno
User avatar
Dope_Man
Posts: 7775
Joined: 03/06/2016 16:31

#23 Re: Biblija i hrišćanstvo/kršćanstvo - pitanja i odgovori

Post by Dope_Man »

fatamorgana wrote:A zašto je to potrebno?
Glupo ti pitanje, pa zar nije savrseno logicno da je bog morao zrtvovati sebi samog sebe, da bi mogao oprostiti onima koje je on sam stvorio. 8-)
patriot_1
Posts: 2639
Joined: 09/05/2015 20:49

#24 Re: Biblija i hrišćanstvo/kršćanstvo - pitanja i odgovori

Post by patriot_1 »

Nurudin wrote:
patriot_1 wrote:
Nurudin

Onda je to bio mućak tri dana ...a što bi rekli zagorci: zakaj je vikal "bože moj zakaj si me ostavil ?! "
Kaj on nije znal da je jedna trećina boga?
Isus nije upoznao osude kao da bi sam bio sagriješio. Ali u svojoj otkupiteljskoj ljubavi, koja ga je uvijek sjedinjavala s Ocem, on je preuzeo nas u našoj udaljenosti od Boga zbog grijeha, tako da je u naše ime mogao reći na Križu: “Bože moj, Bože moj, zašto si me ostavio?” (Mk 15,34; Ps 22,1). Učinivši ga tako solidarnim s nama grešnicima, Bog “ni svojega Sina nije poštedio, nego ga je za sve nas predao” (Rim 8,32), da budemo pomireni s njime “po smrti Sina njegova” (Rim 5,10)
Dakle, Isus je pretrpio stanovitu napuštenost na križu u naše ime, umjesto nas koji smo takvu napuštenost svojim grijesima zaslužili.

Također, Isus je ovom riječju ukazao na to da se Psalam 22 u cjelini kao starozavjetno proroštvo ispunjava upravo u njemu. Pogledamo li bolje, ostat ćemo iznenađeni do kojih se detalja ostvaruje u Kristu spomenuti psalam. Također, brzo ćemo odbaciti pomisao da bi Isus na križu bio razočaran u nebeskoga Oca. On je dobro znao što ga na Kalvariji čeka, zašto je to potrebno i kamo ga taj put vodi.
Ovo je copy/paste odgovor al dobro, uvažavam .
Znači Isus nije bio razočaran u boga-oca, nego je to bila predstava za ljude .
Ništa od toga nije bilo stvarno, nego odglumljeno
Nikakva predstava nego stvaran događaj!Bog je svet i nitko grešan nemože doći k njemu!Pa i rekao je"Ako sagrešiš umrijet ćeš".
Čitao sam jednu zanimljivu priču o poštenom sudiji koji se striktno držao zakona,pošteno sudio svakome!No desilo se da je neki prekršaj učinio njegov sin,kaznu za tako nešto je taj sudija obično udjeljivao ,30 udaraca bičem!Kako mu je sin bio slabe fizičke konstitucije,otac ga je osudio,skunuo se gol do pojasa i naredio da tih 30 udaraca padne na njegova leđa!Zakon je izvršen,otac patio a sin vidjevši tu patnju nikad više nije kršio zakon!
O Isusovom raspeću pišu očevidci,vjernici,ne lažu!Laže svatko tko kaže da to nije istina!
patriot_1
Posts: 2639
Joined: 09/05/2015 20:49

#25 Re: Biblija i hrišćanstvo/kršćanstvo - pitanja i odgovori

Post by patriot_1 »

Dope_Man wrote:
fatamorgana wrote:A zašto je to potrebno?
Glupo ti pitanje, pa zar nije savrseno logicno da je bog morao zrtvovati sebi samog sebe, da bi mogao oprostiti onima koje je on sam stvorio. 8-)
Stvorio ih je ali ih nije programirao da grijeh čine nego ih je stvorio sa slobodnom voljom da ga ne čine ali mogu ako hoće!I tako , uzima grijeh na sebe da bi mogao spasiti one koji se pokaju!Banalno,voziš se sa ocem,ti vozač i prekoračiš brzinu,policajac vas zaustavi i traži 20 Eura za kaznz jer je to zakon propisao!Zakon traži svoje,nesmije se kršiti,ako nećeš platiti ideš u prdekanu!
Ti nemaš 20 Eura i pred policajcem otac ih vadi i daje umjesto tebe!Policajcu je svejedno čiji je novac,ti si slobodan!Tako otprilike stoji stvar kazne i oslobođenja od iste!To je Krist učinio,stvarnom užasnom patnjom i smrću oslobodio nas je kazne,kazne koju traži pravda tj. zakon!
Post Reply