Avionske nesrece

Rasprave na razne teme... Ako ne znate gdje poslati poruku, pošaljite je ovdje.

Moderators: Benq, O'zone

Post Reply
User avatar
Connaisseur Karlin
Posts: 20595
Joined: 31/01/2016 16:16

#3501 Re: Avionske nesrece

Post by Connaisseur Karlin »

jefferson wrote: Pa dobro do, medjutim vidjet cemo jel imao problem sa hidraulikom.
sad ugledah interesantna clanak,znam da ce ti biti interesantan

http://www.todayifoundout.com/index.php ... li-glider/
User avatar
Connaisseur Karlin
Posts: 20595
Joined: 31/01/2016 16:16

#3502 Re: Avionske nesrece

Post by Connaisseur Karlin »

Zakalwe wrote:
jefferson wrote: Mnogi avioni ukljucujuci i ovaj imaju APU koji koristi brzinu da napaja najpotrebnije funkcije.
Sto se tice tockova, nije problem sto je on potrosio energiju, nego sto je stvorio dodatni otpor i time usporo avion i skratio daljinu koju moze ostvariti jedrenjem.
I APU ide na kerozin...ako to nestane goriva, zbogom APU.

Tockovi: RJ85 nema RAT. Hidraulika ide na struju...Izbacivanje tockova trosi cca. 60A...hem sto ga uspori i smanji "glide ratio".
u RJ85 nema druge opcije ,ali danas se APU oslanjaju i na baterije :)
Zakalwe
Posts: 417
Joined: 24/07/2012 11:48
Location: truli zapad
Grijem se na: struju
Vozim: na struju

#3503 Re: Avionske nesrece

Post by Zakalwe »

jefferson wrote:doduse RAT se kod nekih aviona zove i APU posto je vanjska jedinica, a i medju pilotima se naziva APU.
Ne. Jedno s drugim veze nema.

RAT = Ram Air Turbine = "ventilator" koji se spusta u "vjetar" automatski cim stanu motori u zraku. Obicno vrti samo jedni jedinu hidraulicku pumpu i nista drugo. AKo ti RAT "ispadne" onda si u tezem sranju...cak ga ne mozes vratiti unutra bez da sletis.

APU = Auxillary Power Unit = gasna turbina koja napaja hidraulicku pumpu + generator. APU obicno koristis da bi mogao imati struju, klimu i hidrauliku na aerodromu bez paljenja motora. APU se rutinski koristi
Last edited by Zakalwe on 03/12/2016 19:40, edited 1 time in total.
Zakalwe
Posts: 417
Joined: 24/07/2012 11:48
Location: truli zapad
Grijem se na: struju
Vozim: na struju

#3504 Re: Avionske nesrece

Post by Zakalwe »

dupli
User avatar
Edin H.
Posts: 46999
Joined: 08/10/2004 22:36
Location: Tirana

#3505 Re: Avionske nesrece

Post by Edin H. »

Connaisseur Karlin wrote:
jefferson wrote: Pa dobro do, medjutim vidjet cemo jel imao problem sa hidraulikom.
sad ugledah interesantna clanak,znam da ce ti biti interesantan

http://www.todayifoundout.com/index.php ... li-glider/
Staro je ovo, davno sam citao. :oops:
User avatar
mali_milojica
Posts: 14185
Joined: 02/09/2012 17:42
Location: Hadis: Govorite istinu,pa makar bila i na vasu stetu.

#3506 Re: Avionske nesrece

Post by mali_milojica »

Edin H. wrote:
Zakalwe wrote:
Par puta ranije je uspio da preleti tu razdaljinu "u cugu"...sve do ovog puta kad se pojavilo nesto externo sto mu je pomijesalo (blesavi, kriminalno bahati) plan:

http://esportes.estadao.com.br/noticias ... 0000092090
Pomislio sam ovaj mora da je ovo i prije napravio.

Poznato mi je da cesto avioni lete na minimumu goriva zbos ustede. Jednom sam sa Austriom letio za Sarajevo, kruzio, pokusao sletiti, ali je odustao zbog snijega. I onda ga vrati u Bec. Samo sam se pitao ima li on dovoljno goriva da doleti nazad do Beca.
Po ovome koliko vidim 3x je uspio doletjeti iz Medellina u Santa Cruz i uspjelo mu je. U kontra smjeru ocito nije.
Lakse je poletjeti iz Medellina na 2000m nadmorske visine i doci na 10-11 hiljada metara i letjeti prema cilju,nego iz Santa Cruza koji je na 400m nadmorske visine. Uspon traje duze i vise se goriva potrosi.
User avatar
kucniljubimac
Posts: 700
Joined: 05/01/2014 02:02

#3507 Re: Avionske nesrece

Post by kucniljubimac »

Ne vidim nigdje da piše ko su ostali putnici, nije valjda cijeli tim 71 putnik?
jefferson
Posts: 14969
Joined: 28/08/2007 05:31
Location: U.S.A

#3508 Re: Avionske nesrece

Post by jefferson »

Zakalwe wrote:
jefferson wrote:doduse RAT se kod nekih aviona zove i APU posto je vanjska jedinica, a i medju pilotima se naziva APU.
Ne. Jedno s drugim veze nema.

RAT = Ram Air Turbine = "ventilator" koji se spusta u "vjetar" automatski cim stanu motori u zraku. Obicno vrti samo jedni jedinu hidraulicku pumpu i nista drugo. AKo ti RAT "ispadne" onda si u tezem sranju...cak ga ne mozes vratiti unutra bez da sletis.

APU = Auxillary Power Unit = gasna turbina koja napaja hidraulicku pumpu + generator. APU obicno koristis da bi mogao imati struju, klimu i hidrauliku na aerodromu bez paljenja motora. APU se rutinski koristi
Znam jaro sta je APU, sta je RAT. Ja ti govorim da se RAT vrlo cesto naziva APU u razgovoru. APU je prihvacen kao neki univerzalni naziv za bilo koji vanjski izvor energije.
User avatar
JanuaryJones
Posts: 4193
Joined: 25/08/2013 13:31

#3509 Re: Avionske nesrece

Post by JanuaryJones »

kucniljubimac wrote:Ne vidim nigdje da piše ko su ostali putnici, nije valjda cijeli tim 71 putnik?
68 putnika i 9 članova posade.

Od 68 putnika, 22 su novinari a 46 su nogometaši, stručni tim, članovi uprave i prijatelji kluba. Preživjela su trojica igrača i jedan novinar.

Od 9 članova posade, preživjeli su jedan tehničar i jedna stjuardesa.

Klub:
Image

Novinari i posada:
Image
User avatar
Connaisseur Karlin
Posts: 20595
Joined: 31/01/2016 16:16

#3510 Re: Avionske nesrece

Post by Connaisseur Karlin »

jefferson wrote:
Zakalwe wrote: Ne. Jedno s drugim veze nema.

RAT = Ram Air Turbine = "ventilator" koji se spusta u "vjetar" automatski cim stanu motori u zraku. Obicno vrti samo jedni jedinu hidraulicku pumpu i nista drugo. AKo ti RAT "ispadne" onda si u tezem sranju...cak ga ne mozes vratiti unutra bez da sletis.

APU = Auxillary Power Unit = gasna turbina koja napaja hidraulicku pumpu + generator. APU obicno koristis da bi mogao imati struju, klimu i hidrauliku na aerodromu bez paljenja motora. APU se rutinski koristi
Znam jaro sta je APU, sta je RAT. Ja ti govorim da se RAT vrlo cesto naziva APU u razgovoru. APU je prihvacen kao neki univerzalni naziv za bilo koji vanjski izvor energije.
evo sad pogledah http://fsims.faa.gov/wdocs/mmel/bae_146 ... rj_r22.htm

tokom sipanja griva : Fuel planning ensures more than 2000 lbs (910 kgs) in each wing for landing

iako doticni model nema RAT ,ima drugaijcu emefrgency proceduru sa back-up-sistemima :

Electrical power is primarily provided by generators located on each of the outboard engines

.Generators are the norm on turbine airplanes, at least until you get to the larger jets, because a generator can also function as a motor and, thus, as a starter-generator. Power is applied to the starter-generator to spin the turbine for starting. Once the engine is up and running, the process is reversed and the unit creates electrical power, as much as 400 amps in some airplanes.Most equipment in an airplane is designed to operate on direct current, so the power from an alternator is "rectified" into DC. Diodes, which are sort of an electrical one-way valve, do the rectifying on the typical airplane alternator. Most alternators have several diodes and can continue to produce usable power after the failure of one or two. Sometimes you can hear a new or increased humming or static noise in your headset when a diode or two has failed but the alternator is still producing some power.The frequency of the alternating current from an alternator is relative to its rpm. In older-design airplanes, turbines in particular, a constant 400 hertz AC is most commonly used to operate some avionics, gyros and flight instruments. But other functions, such as heating elements in windshields, don't care about AC frequency, so they use "wild frequency" AC, which means the frequency varies as enginespeed changes the rpm of the alternator
postoji i procedura ,alternatica,ako i kad prestane rad generatora,a puno znaci i znanje pilota !

evo jos malo detalja o BAE RJ85

http://www.qualitywingssim.com/files/ul ... al_SP4.pdf
User avatar
drndalo
Posts: 22806
Joined: 26/06/2006 16:34
Location: Sarajevo

#3511 Re: Avionske nesrece

Post by drndalo »

ALI svaki generator treba gorivo za rad, ako je isto potroseno, i nema ga vise, ni pedale vise ne pomazu...
User avatar
Connaisseur Karlin
Posts: 20595
Joined: 31/01/2016 16:16

#3512 Re: Avionske nesrece

Post by Connaisseur Karlin »

.
Last edited by Connaisseur Karlin on 04/12/2016 17:36, edited 1 time in total.
User avatar
drndalo
Posts: 22806
Joined: 26/06/2006 16:34
Location: Sarajevo

#3513 Re: Avionske nesrece

Post by drndalo »

I onda baterija pokrece motor, motor proizvodi potisak, avion vise nije jedrilica, i moze i da poleti ?
User avatar
Connaisseur Karlin
Posts: 20595
Joined: 31/01/2016 16:16

#3514 Re: Avionske nesrece

Post by Connaisseur Karlin »

drndalo wrote:I onda baterija pokrece motor, motor proizvodi potisak, avion vise nije jedrilica, i moze i da poleti ?
I get it,smao pokusavam skuziti, mozda pilot nije znao doticnu proeduru,jer mnogo pilota ima ograniceno znanje, vidi ako je APU prestao raditi,zanci imas bateriju koja nastavlja rad stand by generatora,a isto tako postoji procedura sa stand-by fight intstument flying
User avatar
Connaisseur Karlin
Posts: 20595
Joined: 31/01/2016 16:16

#3515 Re: Avionske nesrece

Post by Connaisseur Karlin »

http://www.qualitywingssim.com/files/ul ... al_SP4.pdf

ponovo postavjam link,a koji oldicno objasnajva sve u vezi doticnog modela i napjanju elektricne enregije :)
Standby generator
A generator powered by a hydraulic motor. The hydraulic motor is powered by the green hydraulic
system. The standby generator is an emergency generator that can be used to power
the most vital parts of the plane in a case of emergency. It is therefore usually only used in
emergencies. Note that because it needs green hydraulic power, you must have a running engine
number 3, or the hydraulic motor for the standby generator will not operate.
User avatar
drndalo
Posts: 22806
Joined: 26/06/2006 16:34
Location: Sarajevo

#3516 Re: Avionske nesrece

Post by drndalo »

I sve to ima smisla samo tako sto je avion relativno upravljiva jedrilica na putu dole... Naravno da je to bolje nego ne biti upravljiv nikako, ali avion bez goriva ima samo jedan siguran moguci smjer, a to je dole...
User avatar
Connaisseur Karlin
Posts: 20595
Joined: 31/01/2016 16:16

#3517 Re: Avionske nesrece

Post by Connaisseur Karlin »

drndalo wrote:I sve to ima smisla samo tako sto je avion relativno upravljiva jedrilica na putu dole... Naravno da je to bolje nego ne biti upravljiv nikako, ali avion bez goriva ima samo jedan siguran moguci smjer, a to je dole...
pa na 91 stranici pise ,doslovno sto je zadanja opcija eletkricnog napjanja avina,no postavja se pitanje,sto se sve desi do doticne faze :)
hidraulika je jos uvijek povezana sa dvije masine ( od toatlno 4)
jefferson
Posts: 14969
Joined: 28/08/2007 05:31
Location: U.S.A

#3518 Re: Avionske nesrece

Post by jefferson »

drndalo wrote:I sve to ima smisla samo tako sto je avion relativno upravljiva jedrilica na putu dole... Naravno da je to bolje nego ne biti upravljiv nikako, ali avion bez goriva ima samo jedan siguran moguci smjer, a to je dole...
Ma to je sustina, oni nisu uradili ono najosnovnije, a to je obezbjedili dovoljan "lift" na krilima.
User avatar
Connaisseur Karlin
Posts: 20595
Joined: 31/01/2016 16:16

#3519 Re: Avionske nesrece

Post by Connaisseur Karlin »

jefferson wrote:
drndalo wrote:I sve to ima smisla samo tako sto je avion relativno upravljiva jedrilica na putu dole... Naravno da je to bolje nego ne biti upravljiv nikako, ali avion bez goriva ima samo jedan siguran moguci smjer, a to je dole...
Ma to je sustina, oni nisu uradili ono najosnovnije, a to je obezbjedili dovoljan "lift" na krilima.
prekasno su ragirali,a psootji mogucnost da su pola sata prije slijetnja bili na rezervi

Image

zaboravih dodati ,vecina ratio glad patj je iznad 19 something, a gore postavljeni primjer je dokaz da aviona nije nikad ni imao priliku da bude u glide poziciji
User avatar
Edin H.
Posts: 46999
Joined: 08/10/2004 22:36
Location: Tirana

#3520 Re: Avionske nesrece

Post by Edin H. »

http://www.telegraph.co.uk/films/sully/ ... rrfL&plr=1#!/


The Miracle On The Hudson: how it happened
User avatar
Edin H.
Posts: 46999
Joined: 08/10/2004 22:36
Location: Tirana

#3521 Re: Avionske nesrece

Post by Edin H. »

http://www.bbc.co.uk/news/world-asia-38238699

Pakistan International Airways crash leaves no survivors
Zakalwe
Posts: 417
Joined: 24/07/2012 11:48
Location: truli zapad
Grijem se na: struju
Vozim: na struju

#3522 Re: Avionske nesrece

Post by Zakalwe »

Evo ga jos jedan juznoamericki kauboj natovario zvoj 41-godina stari Boeing do daske i "ho ruk" pokusao da uzleti sa seoske piste...

https://www.youtube.com/watch?v=2DxOZI- ... e=youtu.be

Tako to ide kad se ne racunas koliko to piste treba da poletis ako ti motor otkaze (i ako vjerujem da se ovi ne brinu ni o cemu)
User avatar
Russki
Posts: 19647
Joined: 28/05/2012 15:38
Location: Mentmore Towers

#3523 Re: Avionske nesrece

Post by Russki »

jebes let avionom s ovim smećarskim kompanijama, vjerovatno im piloti zuba nemaju, prate rezultate i navijaju za Al Ahly
Zakalwe
Posts: 417
Joined: 24/07/2012 11:48
Location: truli zapad
Grijem se na: struju
Vozim: na struju

#3524 Re: Avionske nesrece

Post by Zakalwe »

Edin H. wrote:http://www.bbc.co.uk/news/world-asia-38238699

Pakistan International Airways crash leaves no survivors
Evo u Pakistanu je sad to rijeseno. Zaklali su kozu na pisti, tako da vise nece biti problema:

https://mobile.twitter.com/asimusafzai/ ... 0890172416
User avatar
sadie_forever
Posts: 6009
Joined: 24/08/2014 21:34

#3525 Re: Avionske nesrece

Post by sadie_forever »

Zakalwe wrote:
Edin H. wrote:http://www.bbc.co.uk/news/world-asia-38238699

Pakistan International Airways crash leaves no survivors
Evo u Pakistanu je sad to rijeseno. Zaklali su kozu na pisti, tako da vise nece biti problema:

https://mobile.twitter.com/asimusafzai/ ... 0890172416
Kurban ce sve rijesit,Nece popravke :D al ako vecina Pakistanaca ovo ismijava

A
Post Reply