to su pretpostavke u medijima,ali ne znamo zasto nije sletio,jer postoji logicnija pretpostavka da je pilot jako kasno trazio pomoc,a uzrok je bio tehnicki kvar,ne iskjucivo nemanje gorivaRidjobrki wrote:Da je let slijedio sve zakone logike vjerovatno bi sletio u Medelin.
Avionske nesrece
- Connaisseur Karlin
- Posts: 20595
- Joined: 31/01/2016 16:16
#3476 Re: Avionske nesrece
- Ridjobrki
- Posts: 11369
- Joined: 21/05/2004 20:27
- Location: https://twitter.com/Ridjobrki
- Contact:
#3477 Re: Avionske nesrece
Nemam pilotskog znanja ali iz iskustva upravljanja automobilom znam da tehnički neispravan automobil bez goriva ne ide jednako kao ni onaj u tehnički savršeno ispravnom stanju. Samo nagađam ali pretpostavljam da je tako i sa avionima.Connaisseur Karlin wrote:to su pretpostavke u medijima,ali ne znamo zasto nije sletio,jer postoji logicnija pretpostavka da je pilot jako kasno trazio pomoc,a uzrok je bio tehnicki kvar,ne iskjucivo nemanje gorivaRidjobrki wrote:Da je let slijedio sve zakone logike vjerovatno bi sletio u Medelin.
- Connaisseur Karlin
- Posts: 20595
- Joined: 31/01/2016 16:16
#3478 Re: Avionske nesrece
Vjerovatno je jedna od uzrocnika lose odrzavanje aviona,jer trenunto postoje sumnje da je postojao tehnikci problem ,mozda dirketno vezan sa gorivom,a poziv za pomoc je slijeod jako kasno,a to je najkriticniji dio tokom vanrednih oklnosti ; Mozda je kvar identifikovan prekasno ili je pilot reagirao prekasnoRidjobrki wrote:Nemam pilotskog znanja ali iz iskustva upravljanja automobilom znam da tehnički neispravan automobil bez goriva ne ide jednako kao ni onaj u tehnički savršeno ispravnom stanju. Samo nagađam ali pretpostavljam da je tako i sa avionima.Connaisseur Karlin wrote:to su pretpostavke u medijima,ali ne znamo zasto nije sletio,jer postoji logicnija pretpostavka da je pilot jako kasno trazio pomoc,a uzrok je bio tehnicki kvar,ne iskjucivo nemanje gorivaRidjobrki wrote:Da je let slijedio sve zakone logike vjerovatno bi sletio u Medelin.
- Ridjobrki
- Posts: 11369
- Joined: 21/05/2004 20:27
- Location: https://twitter.com/Ridjobrki
- Contact:
#3479 Re: Avionske nesrece
Ne treba isključiti ni tu opciju da je pilot primijetio nepoznati tehnički problem tek nakon što se poslije 2,900 km leta ispostavilo da letjelica ne može letjeti bez goriva.Connaisseur Karlin wrote: Vjerovatno je jedna od uzrocnika lose odrzavanje aviona,jer trenunto postoje sumnje da je postojao tehnikci problem ,mozda dirketno vezan sa gorivom,a poziv za pomoc je slijeod jako kasno,a to je najkriticniji dio tokom vanrednih oklnosti ; Mozda je kvar identifikovan prekasno ili je pilot reagirao prekasno
- Edin H.
- Posts: 46899
- Joined: 08/10/2004 22:36
- Location: Tirana
#3480 Re: Avionske nesrece
Da, ali vjerovatno ga ne bi kaznili da je uredno sletio, a imao manje od toga, na tu je kartu igrao.Connaisseur Karlin wrote:minimum plus rezervaEdin H. wrote:Pomislio sam ovaj mora da je ovo i prije napravio.Zakalwe wrote:
Par puta ranije je uspio da preleti tu razdaljinu "u cugu"...sve do ovog puta kad se pojavilo nesto externo sto mu je pomijesalo (blesavi, kriminalno bahati) plan:
http://esportes.estadao.com.br/noticias ... 0000092090
Poznato mi je da cesto avioni lete na minimumu goriva zbos ustede. Jednom sam sa Austriom letio za Sarajevo, kruzio, pokusao sletiti, ali je odustao zbog snijega. I onda ga vrati u Bec. Samo sam se pitao ima li on dovoljno goriva da doleti nazad do Beca.
Niko bas ne konta mogao bi se ja skrsiti.
- Edin H.
- Posts: 46899
- Joined: 08/10/2004 22:36
- Location: Tirana
#3481 Re: Avionske nesrece
Trebao je u Bogotu, ali mu bilo mrsko. , a i skuplje, a frajer volio cash (sudeci po gore postavljenom clanku).Ridjobrki wrote:Da je let slijedio sve zakone logike vjerovatno bi sletio u Medelin.
- Edin H.
- Posts: 46899
- Joined: 08/10/2004 22:36
- Location: Tirana
#3482 Re: Avionske nesrece
Nikakvog kvara tu nije bilo, ziva bila, pa vidila.Connaisseur Karlin wrote:
Vjerovatno je jedna od uzrocnika lose odrzavanje aviona,jer trenunto postoje sumnje da je postojao tehnikci problem ,mozda dirketno vezan sa gorivom,a poziv za pomoc je slijeod jako kasno,a to je najkriticniji dio tokom vanrednih oklnosti ; Mozda je kvar identifikovan prekasno ili je pilot reagirao prekasno
- Connaisseur Karlin
- Posts: 20595
- Joined: 31/01/2016 16:16
#3483 Re: Avionske nesrece
sve je moguceRidjobrki wrote:Ne treba isključiti ni tu opciju da je pilot primijetio nepoznati tehnički problem tek nakon što se poslije 2,900 km leta ispostavilo da letjelica ne može letjeti bez goriva.Connaisseur Karlin wrote: Vjerovatno je jedna od uzrocnika lose odrzavanje aviona,jer trenunto postoje sumnje da je postojao tehnikci problem ,mozda dirketno vezan sa gorivom,a poziv za pomoc je slijeod jako kasno,a to je najkriticniji dio tokom vanrednih oklnosti ; Mozda je kvar identifikovan prekasno ili je pilot reagirao prekasno
a sad sam pogledala tehnicke specificnosti britanskog modela
http://www.angelwingsva.com/lib/DOWNLOA ... l_2004.pdf
JAR Reserve Policy
5% trip fuel
Overshoot at destination
Diversion and approach to alternate
30 minutes hold at 1500 ft at alternate
desavalo se da se napravi greska sa minimumom goriva !Manoeuvre Allowances Fuel (kg) Time (min)
Engine start and pre-taxi checks 18
Taxi-out (all engines) 89 5.0
Take-off and climb to 1500 ft Varies with take-off weight
Approach and land 143 5.0
Taxi-in (2 engines - fuel from reserves) 23 2.5
e kvaru ne mogu nista pisati... prepoznavanj kvara ovii od iskustva pilota,vrsta kvara , tajmnnig je uvijek kritican faktor
- Connaisseur Karlin
- Posts: 20595
- Joined: 31/01/2016 16:16
#3484 Re: Avionske nesrece
ne mogu nista reci,jer mi je i dalje suludo odluciti nastaviti let ispod 30 minuta na rezerviEdin H. wrote:Nikakvog kvara tu nije bilo, ziva bila, pa vidila.Connaisseur Karlin wrote:
Vjerovatno je jedna od uzrocnika lose odrzavanje aviona,jer trenunto postoje sumnje da je postojao tehnikci problem ,mozda dirketno vezan sa gorivom,a poziv za pomoc je slijeod jako kasno,a to je najkriticniji dio tokom vanrednih oklnosti ; Mozda je kvar identifikovan prekasno ili je pilot reagirao prekasno
- Connaisseur Karlin
- Posts: 20595
- Joined: 31/01/2016 16:16
#3485 Re: Avionske nesrece
izvini,ali pilot itekako konta prije leta provjeriti sve suludo je reci da je pilot odlucio nastaviti let jer mu je fakotr rizika bio prenizakEdin H. wrote:Da, ali vjerovatno ga ne bi kaznili da je uredno sletio, a imao manje od toga, na tu je kartu igrao.Connaisseur Karlin wrote:
minimum plus rezerva
Niko bas ne konta mogao bi se ja skrsiti.
- Edin H.
- Posts: 46899
- Joined: 08/10/2004 22:36
- Location: Tirana
#3486 Re: Avionske nesrece
Reci ti meni da li bi da neko kaznio da je sletio kao sto je planirao sa gorivom dovoljnim za deset minuta ili se radi o samokaznjavanju, posto je ujedno i vlasnik kompanije?Connaisseur Karlin wrote:izvini,ali pilot itekako konta prije leta provjeriti sve suludo je reci da je pilot odlucio nastaviti let jer mu je fakotr rizika bio prenizakEdin H. wrote:Da, ali vjerovatno ga ne bi kaznili da je uredno sletio, a imao manje od toga, na tu je kartu igrao.Connaisseur Karlin wrote:
minimum plus rezerva
Niko bas ne konta mogao bi se ja skrsiti.
Vec je neko napisao da je jednom sletio sa gorivom dovoljnim za 15 minuta.
- Connaisseur Karlin
- Posts: 20595
- Joined: 31/01/2016 16:16
#3487 Re: Avionske nesrece
posotje incidneti koi su pravo vezani za slijetanje aviona sa "minimumom goriva" a, isto tako,let tokom koristenja goriva na rezervi nije dio emrgency procedrueEdin H. wrote:Reci ti meni da li bi da neko kaznio da je sletio kao sto je planirao sa gorivom dovoljnim za deset minuta ili se radi o samokaznjavanju, posto je ujedno i vlasnik kompanije?Connaisseur Karlin wrote:izvini,ali pilot itekako konta prije leta provjeriti sve suludo je reci da je pilot odlucio nastaviti let jer mu je fakotr rizika bio prenizakEdin H. wrote:
Da, ali vjerovatno ga ne bi kaznili da je uredno sletio, a imao manje od toga, na tu je kartu igrao.
Niko bas ne konta mogao bi se ja skrsiti.
Vec je neko napisao da je jednom sletio sa gorivom dovoljnim za 15 minuta.
neggjde je spoembto da su promjenili plan leta u vlro kratkom periodu,hm !One of the key factors in flight planning is determining the fuel load. It is also critical to finalize
the fuel quantity required as early as possible because of the inherent delay in the ordering and
appropriation of fuel. Considerations in determining the fuel load include: fuel to destination
including reserves (which vary depending on the type of flight, e.g. overwater), destination
weather and alternates, off-optimum speed or altitude requirements (which may be driven by
marketing or ride conditions), ferrying fuel to destinations where it is cost effective and
mechanical discrepancies of the aircraft. The fuel load will also affect take-off and landing
performance and may influence the payload the aircraft can carry. Information regarding fuel
load is provided in the fuel section of the flight plan illustrated in Figure 2.
11. Total fuel/time/distance from EWR to SJU = 26,662 lbs/3 hrs 28 mins/1453 nm
12. Enroute reserves required for overwater operations = 2401 lb/21 mins (10% of the
flight time)
13. Regular reserves = 3289 lbs/30 min
14. Dispatch addition = 1000 lb/10 min (account for possible en-route chop as
indicated in remarks)
15. Fuel to get to destination alternate (St. Croix (STX)) = 3593 lb/23 min/88 nm
16. Holding fuel = 3119 lb/30 min
17. MEL/CDL fuel (757/767 fuel pump airworthiness directive adjustment) = 1000 lb
18. Take-off fuel = 41,064 lb 19. Taxi from gate to runway at EWR (including anticipated delays) = 800 lb/20 min
20. Total fuel load at release from EWR = 41,864 lb
smanjene groriva sa ciljem stednje sa 30 minuta na 15 minuta se plannira sa opcijom da se promjeni ruta ,a ne da se ugorze putnici i posada
psotje nacini da se prijavi od strane pilota ako pilot sumnja,pilot je uvijek in charge
npr. vidi ovo :
stednja goriva na osnovu ruta ,rasporeda letenja i sl.
pilots are in charge of the flight and can over rule corporate policies on fuel purchases. That is, if your pilots union is a little peeved, they can take corporate fueling requirements as mere guidelines. The pilots can choose to fly a heavy plane in the name of safety even if it costs the company some extra cash
-
- Posts: 413
- Joined: 24/07/2012 11:48
- Location: truli zapad
- Grijem se na: struju
- Vozim: na struju
#3488 Re: Avionske nesrece
On je planirao da sleti sa nula litara goriva i to je i uspio. "Tehnicki problem" sa strujom je istina...kad se motori ugase nestane struje. Ostane ti 30 minuta najosnovnijih instrumenata i radio pomocu akumulatora...sto je on momacki trosio spustajuci tockove 9km od aerodroma.Ridjobrki wrote:Ne treba isključiti ni tu opciju da je pilot primijetio nepoznati tehnički problem tek nakon što se poslije 2,900 km leta ispostavilo da letjelica ne može letjeti bez goriva.Connaisseur Karlin wrote: Vjerovatno je jedna od uzrocnika lose odrzavanje aviona,jer trenunto postoje sumnje da je postojao tehnikci problem ,mozda dirketno vezan sa gorivom,a poziv za pomoc je slijeod jako kasno,a to je najkriticniji dio tokom vanrednih oklnosti ; Mozda je kvar identifikovan prekasno ili je pilot reagirao prekasno
- Connaisseur Karlin
- Posts: 20595
- Joined: 31/01/2016 16:16
#3489 Re: Avionske nesrece
Zakalwe wrote: On je planirao da sleti sa nula litara goriva i to je i uspio. "Tehnicki problem" sa strujom je istina...kad se motori ugase nestane struje. Ostane ti 30 minuta najosnovnijih instrumenata i radio pomocu akumulatora...sto je on momacki trosio spustajuci tockove 9km od aerodroma.
-
- Posts: 14969
- Joined: 28/08/2007 05:31
- Location: U.S.A
#3490 Re: Avionske nesrece
Mnogi avioni ukljucujuci i ovaj imaju APU koji koristi brzinu da napaja najpotrebnije funkcije.Zakalwe wrote:On je planirao da sleti sa nula litara goriva i to je i uspio. "Tehnicki problem" sa strujom je istina...kad se motori ugase nestane struje. Ostane ti 30 minuta najosnovnijih instrumenata i radio pomocu akumulatora...sto je on momacki trosio spustajuci tockove 9km od aerodroma.Ridjobrki wrote:Ne treba isključiti ni tu opciju da je pilot primijetio nepoznati tehnički problem tek nakon što se poslije 2,900 km leta ispostavilo da letjelica ne može letjeti bez goriva.Connaisseur Karlin wrote: Vjerovatno je jedna od uzrocnika lose odrzavanje aviona,jer trenunto postoje sumnje da je postojao tehnikci problem ,mozda dirketno vezan sa gorivom,a poziv za pomoc je slijeod jako kasno,a to je najkriticniji dio tokom vanrednih oklnosti ; Mozda je kvar identifikovan prekasno ili je pilot reagirao prekasno
Sto se tice tockova, nije problem sto je on potrosio energiju, nego sto je stvorio dodatni otpor i time usporo avion i skratio daljinu koju moze ostvariti jedrenjem.
Last edited by jefferson on 03/12/2016 18:29, edited 1 time in total.
- Connaisseur Karlin
- Posts: 20595
- Joined: 31/01/2016 16:16
#3491 Re: Avionske nesrece
sve je dobro,dok je hidraulika u funkciji,jer ista utice i na tehniku slijetanjajefferson wrote:Mnogi avioni ukljucujuci i ovaj imaju APU koji koristi brzinu da napaja najpotrebnije funkcije.Zakalwe wrote:On je planirao da sleti sa nula litara goriva i to je i uspio. "Tehnicki problem" sa strujom je istina...kad se motori ugase nestane struje. Ostane ti 30 minuta najosnovnijih instrumenata i radio pomocu akumulatora...sto je on momacki trosio spustajuci tockove 9km od aerodroma.Ridjobrki wrote:
Ne treba isključiti ni tu opciju da je pilot primijetio nepoznati tehnički problem tek nakon što se poslije 2,900 km leta ispostavilo da letjelica ne može letjeti bez goriva.
Sto se tice tockova, nie problem sto ej on potrosio energiju, nego sto je stvorio dodatni otpor i time usporo avion i skratio daljinu koju moze ostvariti jedrenjem.
- Edin H.
- Posts: 46899
- Joined: 08/10/2004 22:36
- Location: Tirana
#3492 Re: Avionske nesrece
Nije bas on, dvojica ih je, ovaj gigant sto je bio vlasnik kompanije je ujedno bio i kopilot.jefferson wrote:Mnogi avioni ukljucujuci i ovaj imaju APU koji koristi brzinu da napaja najpotrebnije funkcije.Zakalwe wrote:On je planirao da sleti sa nula litara goriva i to je i uspio. "Tehnicki problem" sa strujom je istina...kad se motori ugase nestane struje. Ostane ti 30 minuta najosnovnijih instrumenata i radio pomocu akumulatora...sto je on momacki trosio spustajuci tockove 9km od aerodroma.Ridjobrki wrote:
Ne treba isključiti ni tu opciju da je pilot primijetio nepoznati tehnički problem tek nakon što se poslije 2,900 km leta ispostavilo da letjelica ne može letjeti bez goriva.
Sto se tice tockova, nie problem sto ej on potrosio energiju, nego sto je stvorio dodatni otpor i time usporo avion i skratio daljinu koju moze ostvariti jedrenjem.
- Connaisseur Karlin
- Posts: 20595
- Joined: 31/01/2016 16:16
#3493 Re: Avionske nesrece
a i ti vjerujes da vlasnik kompanije nije slijedio SMS ne slijede ni u Africi,ali ovo sa doticnim letom je prestrasnoEdin H. wrote:
Nije bas on, dvojica ih je, ovaj gigant sto je bio vlasnik kompanije je ujedno bio i kopilot.
-
- Posts: 14969
- Joined: 28/08/2007 05:31
- Location: U.S.A
#3494 Re: Avionske nesrece
Stoji, ali mi pricamo o tome da on nije uspio dobaciti do piste uopste. Ako je bio bez goriva onda je prioritet doci do piste, pa i bez tockova. Ni prvi ni zadnji koji bi bez njih sletio.sve je dobro,dok je hidraulika u funkciji,jer ista utice i na tehniku slijetanja
Dobar primjer je British Airways kada je ostao bez motora zbog leda u izmjenivacu toplote, na prilazu na Heathrow. Tada da bi dobacili do piste, pilot je smanjio zakrilca da smanji otpor i to ga je i prevuklo preko ograde aerodroma. Sa tockovima bi bio dobro kratak jer su tockovi najbolje kocnice u letu, i pobio bi brdo ljudi na zemlji i one u avionu.
- Connaisseur Karlin
- Posts: 20595
- Joined: 31/01/2016 16:16
#3495 Re: Avionske nesrece
oh,da , krila su prioritet,samo sam dodala,da nestanak struje nije najgori dio,vec kad hidraulika otkaze,a koja istovrmeno utice i na "maneevrisanje aviona" ,ne iskljucivo izvalcenje tockovajefferson wrote:Stoji, ali mi pricamo o tome da on nije uspio dobaciti do piste uopste. Ako je bio bez goriva onda je prioritet doci do piste, pa i bez tockova. Ni prvi ni zadnji koji bi bez njih sletio.sve je dobro,dok je hidraulika u funkciji,jer ista utice i na tehniku slijetanja
Dobar primjer je British Airways kada je ostao bez motora zbog leda u izmjenivacu toplote, na prilazu na Heathrow. Tada da bi dobacili do piste, pilot je smanjio zakrilca da smanji otpor i to ga je i prevuklo preko ograde aerodroma. Sa tockovima bi bio dobro kratak jer su tockovi najbolje kocnice u letu, i pobio bi brdo ljudi na zemlji i one u avionu.
-
- Posts: 14969
- Joined: 28/08/2007 05:31
- Location: U.S.A
#3496 Re: Avionske nesrece
Pa dobro do, medjutim vidjet cemo jel imao problem sa hidraulikom.Connaisseur Karlin wrote:oh,da , krila su prioritet,samo sam dodala,da nestanak struje nije najgori dio,vec kad hidraulika otkaze,a koja istovrmeno utice i na "maneevrisanje aviona" ,ne iskljucivo izvalcenje tockovajefferson wrote:Stoji, ali mi pricamo o tome da on nije uspio dobaciti do piste uopste. Ako je bio bez goriva onda je prioritet doci do piste, pa i bez tockova. Ni prvi ni zadnji koji bi bez njih sletio.sve je dobro,dok je hidraulika u funkciji,jer ista utice i na tehniku slijetanja
Dobar primjer je British Airways kada je ostao bez motora zbog leda u izmjenivacu toplote, na prilazu na Heathrow. Tada da bi dobacili do piste, pilot je smanjio zakrilca da smanji otpor i to ga je i prevuklo preko ograde aerodroma. Sa tockovima bi bio dobro kratak jer su tockovi najbolje kocnice u letu, i pobio bi brdo ljudi na zemlji i one u avionu.
- Connaisseur Karlin
- Posts: 20595
- Joined: 31/01/2016 16:16
#3497 Re: Avionske nesrece
da,moramo cekati rezultatejefferson wrote:Pa dobro do, medjutim vidjet cemo jel imao problem sa hidraulikom.Connaisseur Karlin wrote: oh,da , krila su prioritet,samo sam dodala,da nestanak struje nije najgori dio,vec kad hidraulika otkaze,a koja istovrmeno utice i na "maneevrisanje aviona" ,ne iskljucivo izvalcenje tockova
-
- Posts: 413
- Joined: 24/07/2012 11:48
- Location: truli zapad
- Grijem se na: struju
- Vozim: na struju
#3498 Re: Avionske nesrece
I APU ide na kerozin...ako to nestane goriva, zbogom APU.jefferson wrote: Mnogi avioni ukljucujuci i ovaj imaju APU koji koristi brzinu da napaja najpotrebnije funkcije.
Sto se tice tockova, nije problem sto je on potrosio energiju, nego sto je stvorio dodatni otpor i time usporo avion i skratio daljinu koju moze ostvariti jedrenjem.
Tockovi: RJ85 nema RAT. Hidraulika ide na struju...Izbacivanje tockova trosi cca. 60A...hem sto ga uspori i smanji "glide ratio".
-
- Posts: 413
- Joined: 24/07/2012 11:48
- Location: truli zapad
- Grijem se na: struju
- Vozim: na struju
#3499 Re: Avionske nesrece
I APU ide na kerozin...ako to nestane goriva, zbogom APU.Zakalwe wrote:jefferson wrote: Mnogi avioni ukljucujuci i ovaj imaju APU koji koristi brzinu da napaja najpotrebnije funkcije.
Sto se tice tockova, nije problem sto je on potrosio energiju, nego sto je stvorio dodatni otpor i time usporo avion i skratio daljinu koju moze ostvariti jedrenjem.
Tockovi: RJ85 nema RAT (Ram Air Turbine). Hidraulika u slucaju otkazanja motora vjerovatno ide na struju.
-
- Posts: 14969
- Joined: 28/08/2007 05:31
- Location: U.S.A
#3500 Re: Avionske nesrece
Mislio sam na RAT, doduse RAT se kod nekih aviona zove i APU posto je vanjska jedinica, a i medju pilotima se naziva APU.Zakalwe wrote:I APU ide na kerozin...ako to nestane goriva, zbogom APU.Zakalwe wrote:jefferson wrote: Mnogi avioni ukljucujuci i ovaj imaju APU koji koristi brzinu da napaja najpotrebnije funkcije.
Sto se tice tockova, nije problem sto je on potrosio energiju, nego sto je stvorio dodatni otpor i time usporo avion i skratio daljinu koju moze ostvariti jedrenjem.
Tockovi: RJ85 nema RAT (Ram Air Turbine). Hidraulika u slucaju otkazanja motora vjerovatno ide na struju.
RJ85 nema RAT? E jbg. Opet izbacivaje tockova u ovom slucaju mi nije jasno nikao ako je htio doci do aerodroma. Doduse nema smisla citava ova epizoda, pa nista nije cudno.