Autoputevi u BiH - Koridor 5C

Ekonomija, biznis, dionice, posao, (ne)zaposlenost...

Moderator: anex

Post Reply
User avatar
Better Man
Posts: 16771
Joined: 01/10/2006 20:10

#10276 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by Better Man »

So What! wrote:
Better Man wrote:Jučer se vozim Dalmatinom i još jednom sam se uvjerio u savršenstvo iste. Vozim i pogledam na istrument tablu kad vidim da vozim 160 km na sat, a auto se ponaša kao da vozim 30 km na sat. Nisam ni osjetio da idem tom brzinom. Miran, tih, stabilan. Mogu mislit kako se tek ponaša recimo najnoviji Mrcedes S klase ili E klase. Našem autoputu je to nezamislivo. Dalko smo mi iza njih po tom pitanju.
Pa nije to isto, nemamo mi teren za tako ravnu autocestu.

Zato kod njih moraš pratiti vjetrokaze stalno, inače bura može lijep problem da ti napravi, a svako malo se zna zatvoriti neka dionica zbog bure.

I kod nas recimo imaš lijepih pravaca tamo gdje to teren omogućava, Jošanica - Vlakovo, Dobrinje - Kakanj, a buduće sjeverne dionice će uglavnom biti pravci.

Autoput Banja Luka - Doboj na dosadašnjem dijelu je uglavnom prav, a i ostatak bi trebao biti.
Ja sam više mislio na sam kvalitet ceste, nego na to da je cesta ravna. Dalmatina je puna uspona i spuštanja, nije ravna. To za bure i oluje je tačno i to im stvara veliki problem, ali im treba odati priznanje na kakvom su terenu je napravilii. Da smo imali mozga ili bolje rečeno odgovorne političare danas smo mogli imati autoput od Broda do Konjica minimum.
User avatar
So What!
Posts: 11157
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#10277 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! »

Better Man wrote:
I kod nas recimo imaš lijepih pravaca tamo gdje to teren omogućava, Jošanica - Vlakovo, Dobrinje - Kakanj, a buduće sjeverne dionice će uglavnom biti pravci.

Autoput Banja Luka - Doboj na dosadašnjem dijelu je uglavnom prav, a i ostatak bi trebao biti.
Ja sam više mislio na sam kvalitet ceste, nego na to da je cesta ravna. Dalmatina je puna uspona i spuštanja, nije ravna. To za bure i oluje je tačno i to im stvara veliki problem, ali im treba odati priznanje na kakvom su terenu je napravilii. Da smo imali mozga ili bolje rečeno odgovorne političare danas smo mogli imati autoput od Broda do Konjica minimum.[/quote]

Složio bih se, djelimično. S tim da ako kritikuješ nešto, moraš biti upućen u složenost problema.

Koridor Vc i počinje (Odžak) i završava u FBiH (Ljubuški). Postoji jedan solidan dio koji prolazi kroz RS, gdje još ni lopata nije zakopana. Za izgradnju u oba entiteta zaduženi su entiteti sami, država odgovara eventualno za međudržavne mostove i granične prijelaze.

Autoputevi se dobivaju iz kredita, uglavnom se radi o kreditima Evropske unije tj njenim finansijskim institucijama, s tim da učestvuju razni fondovi i banke poput OPEC fonda, Kuvajtskog fonda KFAED, a recimo prva dionica Jošanica - Podlugovi je izgrađena od dividende BH Telecoma.

BiH nema rejting kao Hrvatska da dobiva kredite tako lahko, za iste se dobro namuči. Hrvatska je visoko tranzitna zemlja sa iznimno razvijenim turizmom što im povećava šanse za koncesiju i kredite, koje su dobivali. Zahvaljujući istim, imaju ogromne vanjske dugove, koje BiH na sreću još uvijek nema,

Dakle sve što dobijemo je debelo uvjetovano uslovima, da mi to možemo i vratiti. Za sada je stopirano jer opozicija je u tripu da uzima glasove od naroda, tako što obustavlja povećanje akciza za koje Evropljani jasno kažu su jedini garant da mi to možemo graditi.

Koncesija je davana po određenim modelima, ali očigledno niko nije bio zainteresovan. Spomenu se tu i tamo Kinezi, ali ja lično ne podržavam takav aranžman.

Uglavnom ono što imamo autoputeva to je oko 164 kilometra je naše, u vlasništvu je entiteta, sa povoljnim kreditima koji se mogu vraćati. Dakle za to što imamo neće nas niko eventualno hvatati za vrat.

Vozio sam se diljem Evrope i poredeći naše autoputeve sa tim, ako izuzmemo starije dionice (Jošanica - Visoko), ostalo je sve fantastično izvedeno i na drugom forumu sam pročitao da se raja baš čudi odakle nam novac i kad smo stigli da izgradimo tako lijepe autoputeve.

User feedback od stranaca ili ljudi koji žive u inostranstvu je uglavnom dobar.

Trenutni bilans autoputeva i brzih cesta u BiH:

Brze ceste:

(Butila - Briješće - Ulica Safeta Zajke) - 4 km
(Blažuj - Ilidža - Ulica Džemala Bijedića) - 7 km
(Banja Luka - Klašnice) - 12 km

Ukupno: 23 km

Autoputevi

(Bijača - Zvirovići) - 9 km
(Tarčin - Drivuša) - 88 km
(Jakupovci - Gradiška) - 31 km
(Johovac - Prnjavor) - 36 km

Ukupno: 164 km

Dionice u izgradnji:

(Mahovljani - Prnjavor) - 36 km // Jedna dionica će biti otvorena ove godine, preostale sljedeće godine.
(Odžak - Svilaj) - 11 km // Treba da se otvori sljedeće godine.
(Drivuša - Donja Gračanica) - 8km // Vrijeme otvaranja još uvijek nepoznato, ali će biti sa dodatna tri kilometra čija izgradnja još nije počela, vjerovatno 2019. godine.
(Zvirovići - Počitelj) - 11 km // Izgradnja započinje u septembru i prema roku izgradnje treba da se otvori pred izbore 2020. godine.

Ukupno: 66 km
klixo
Posts: 2020
Joined: 09/07/2012 03:28

#10278 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by klixo »

Bolje bi bilo da su spojili Sarajevo -Gradiska/Brod zbog teretnog saobracaja nego sto su razvukli skupe dionice ka Hercegovini sa kojima se nista nece postici dok se Jablanica ne probije ,a magistrala tamo je u ionako dobro stanju.
neki
Posts: 6691
Joined: 17/02/2005 07:57

#10279 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by neki »

So What! wrote:
Better Man wrote:
So What! wrote:
I kod nas recimo imaš lijepih pravaca tamo gdje to teren omogućava, Jošanica - Vlakovo, Dobrinje - Kakanj, a buduće sjeverne dionice će uglavnom biti pravci.

Autoput Banja Luka - Doboj na dosadašnjem dijelu je uglavnom prav, a i ostatak bi trebao biti.
Ja sam više mislio na sam kvalitet ceste, nego na to da je cesta ravna. Dalmatina je puna uspona i spuštanja, nije ravna. To za bure i oluje je tačno i to im stvara veliki problem, ali im treba odati priznanje na kakvom su terenu je napravilii. Da smo imali mozga ili bolje rečeno odgovorne političare danas smo mogli imati autoput od Broda do Konjica minimum.
Složio bih se, djelimično. S tim da ako kritikuješ nešto, moraš biti upućen u složenost problema.

Koridor Vc i počinje (Odžak) i završava u FBiH (Ljubuški). Postoji jedan solidan dio koji prolazi kroz RS, gdje još ni lopata nije zakopana. Za izgradnju u oba entiteta zaduženi su entiteti sami, država odgovara eventualno za međudržavne mostove i granične prijelaze.

Autoputevi se dobivaju iz kredita, uglavnom se radi o kreditima Evropske unije tj njenim finansijskim institucijama, s tim da učestvuju razni fondovi i banke poput OPEC fonda, Kuvajtskog fonda KFAED, a recimo prva dionica Jošanica - Podlugovi je izgrađena od dividende BH Telecoma.

BiH nema rejting kao Hrvatska da dobiva kredite tako lahko, za iste se dobro namuči. Hrvatska je visoko tranzitna zemlja sa iznimno razvijenim turizmom što im povećava šanse za koncesiju i kredite, koje su dobivali. Zahvaljujući istim, imaju ogromne vanjske dugove, koje BiH na sreću još uvijek nema,

Dakle sve što dobijemo je debelo uvjetovano uslovima, da mi to možemo i vratiti. Za sada je stopirano jer opozicija je u tripu da uzima glasove od naroda, tako što obustavlja povećanje akciza za koje Evropljani jasno kažu su jedini garant da mi to možemo graditi.

Koncesija je davana po određenim modelima, ali očigledno niko nije bio zainteresovan. Spomenu se tu i tamo Kinezi, ali ja lično ne podržavam takav aranžman.

Uglavnom ono što imamo autoputeva to je oko 164 kilometra je naše, u vlasništvu je entiteta, sa povoljnim kreditima koji se mogu vraćati. Dakle za to što imamo neće nas niko eventualno hvatati za vrat.

Vozio sam se diljem Evrope i poredeći naše autoputeve sa tim, ako izuzmemo starije dionice (Jošanica - Visoko), ostalo je sve fantastično izvedeno i na drugom forumu sam pročitao da se raja baš čudi odakle nam novac i kad smo stigli da izgradimo tako lijepe autoputeve.

User feedback od stranaca ili ljudi koji žive u inostranstvu je uglavnom dobar.
Raspravljaš se sa čovjekom koji je nedavno dionicu Jošanica-Podlugovi uporedio sa makadamom..
Neki ljudi svaki vidljiv napredak moraju obezvrijediti..
User avatar
Thorgerson
Posts: 8543
Joined: 15/04/2015 11:26

#10280 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by Thorgerson »

Naslovnica wrote:
drugi profil wrote:šta li če ostaviti za septembar 2018? Nisu započeli ništa veliko što se može svečano otvoriti pred izbore.
Vjerovatno ćemo doživiti reprize svečanih otvaranja objekata koji su već u upotrebi, ili otvorenje novog semafora, kružnog toka, trotoara...
Tradicionalno ide kamen temeljac na Vranduku...
:lol:

Pola brane ljudi vec napravili od kamena temeljaca...
User avatar
Haris.ba
Posts: 24825
Joined: 08/09/2005 20:08

#10281 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by Haris.ba »

klixo wrote:Bolje bi bilo da su spojili Sarajevo -Gradiska/Brod zbog teretnog saobracaja nego sto su razvukli skupe dionice ka Hercegovini sa kojima se nista nece postici dok se Jablanica ne probije ,a magistrala tamo je u ionako dobro stanju.
Dobio si direktni priključak na Dalmatinu, te Ploče. Tebi to možda nije važno, ali ima života sem teretnog saobraćaja sjeverne Bosne.

Sa ovim batrljkom prema Počitelju će se još više ubrzati put južno.

Da zaboravimo političke razloge, veoma je važno što ćemo dobiti dva nova granična prelaza u profilu autoputa (jedan već imamo).

Da Hrvati imaju para, bilo bi lijepo lobirati da spoj naprave sa njihove A1 prema Bihaću barem u profilu brze ceste.
User avatar
Better Man
Posts: 16771
Joined: 01/10/2006 20:10

#10282 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by Better Man »

neki wrote: Raspravljaš se sa čovjekom koji je nedavno dionicu Jošanica-Podlugovi uporedio sa makadamom..
Neki ljudi svaki vidljiv napredak moraju obezvrijediti..
Pa dionica Podlugovi-Jošanica-Podlugovi i jeste skoro pa makadam. To što pojedini ovdje ne že da to vide i priznaju oštečenja na pomenutoj dionici, od kojih su neka nastala od teških mašina kada su rekonstruisali spojeve na mostovima, koje opet nisu uradili kako treba.
User avatar
Matzan
Posts: 7008
Joined: 16/01/2015 13:25

#10283 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by Matzan »

Bolje zapadno govno, nego domaća torta.
Kompleksi su čudo.
tec
Posts: 1084
Joined: 15/12/2011 15:25

#10284 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by tec »

Matzan wrote:Bolje zapadno govno, nego domaća torta.
Kompleksi su čudo.
Nije čudo nego žalosno, zato i imamo državu gdje 67% građana misli da državljani susjedne (i malo šire) države i da su samo privremeno u BiH. :bih:
User avatar
Thorgerson
Posts: 8543
Joined: 15/04/2015 11:26

#10285 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by Thorgerson »

Better Man wrote:
neki wrote: Raspravljaš se sa čovjekom koji je nedavno dionicu Jošanica-Podlugovi uporedio sa makadamom..
Neki ljudi svaki vidljiv napredak moraju obezvrijediti..
Pa dionica Podlugovi-Jošanica-Podlugovi i jeste skoro pa makadam. To što pojedini ovdje ne že da to vide i priznaju oštečenja na pomenutoj dionici, od kojih su neka nastala od teških mašina kada su rekonstruisali spojeve na mostovima, koje opet nisu uradili kako treba.
Pretjerujes. Dionica je sasvim ok. I takvih dionica imas u bilo kojoj zemlji Evrope. Pa i u toj istoj Hrvatskoj koju ovdje nesta spominjes kao da su neki standard. Jbg, jednostavno postoje neki dijelovi puta koje je potrebno mozda renovirati, doraditi, ali porediti sa makadomom jbg smijesno.

Ovi nasi tuneli su perverzija. Dionica Vlakovo - Tarcin gori jbt. Nista znaci ne zaostaje za bilo kojom dionicom kojom sam vozio na zapadu. Zasto to ne potenciras? Zasto su svemu traziti lose i crnilo?

Al to je nas narod. Trazi samo neku sitnicu, nesto lose i to onda propagira. A iz druge zemlje uzme ono najbolje. Pa evo reci ti sad ima li to smisla?
User avatar
drug_profi
Posts: 50604
Joined: 16/07/2012 16:00

#10286 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by drug_profi »

Recimo dio autoputa između Rijeke i Grobnika je ostavljen nedovršen, ili je toliko pohaban da izgleda kao da je nedovršen.
A jedna je od strateških saobraćajnih veza u HR.
RJ57
Posts: 3400
Joined: 10/04/2017 15:12

#10287 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by RJ57 »

SHTEVELEC
Posts: 548
Joined: 19/03/2010 15:43

#10288 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by SHTEVELEC »

Sjedi u auto i vozi relaciju Bratislava-Prag auto putem, e to je k'o makadam, cak i gore, znali smo stat' da vidimo da nije nesto otpalo ili da nije pukla guma, havarija
User avatar
Alfons Kauders
Posts: 37199
Joined: 24/09/2004 13:39
Location: Glavni Stan NVZ
Contact:

#10289 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by Alfons Kauders »

Kad se vec nista nece izgraditi u pustiti u promet u pet godina, mozemo vala pricati i o kvalitetu asfalta. Kamencic po kamencic, ima vremena.
User avatar
shake69
Posts: 7601
Joined: 18/06/2011 01:21
Location: Soukbunar

#10290 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by shake69 »

Vidi ti gradjevinaca, vec nas pripremaju da ce most biti otvoren tek u 2019 godini! Malo li je zavrsiti sve do izbora 2018 g. :mastakazes:
tec
Posts: 1084
Joined: 15/12/2011 15:25

#10291 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by tec »

shake69 wrote:Vidi ti gradjevinaca, vec nas pripremaju da ce most biti otvoren tek u 2019 godini! Malo li je zavrsiti sve do izbora 2018 g. :mastakazes:
Moglo je i duže, nakon Viadukt-ovih problema, mogli su opet uraditi tender. 8)
User avatar
Better Man
Posts: 16771
Joined: 01/10/2006 20:10

#10292 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by Better Man »

Thorgerson wrote:
Better Man wrote:
neki wrote: Raspravljaš se sa čovjekom koji je nedavno dionicu Jošanica-Podlugovi uporedio sa makadamom..
Neki ljudi svaki vidljiv napredak moraju obezvrijediti..
Pa dionica Podlugovi-Jošanica-Podlugovi i jeste skoro pa makadam. To što pojedini ovdje ne že da to vide i priznaju oštečenja na pomenutoj dionici, od kojih su neka nastala od teških mašina kada su rekonstruisali spojeve na mostovima, koje opet nisu uradili kako treba.
Pretjerujes. Dionica je sasvim ok. I takvih dionica imas u bilo kojoj zemlji Evrope. Pa i u toj istoj Hrvatskoj koju ovdje nesta spominjes kao da su neki standard. Jbg, jednostavno postoje neki dijelovi puta koje je potrebno mozda renovirati, doraditi, ali porediti sa makadomom jbg smijesno.

Ovi nasi tuneli su perverzija. Dionica Vlakovo - Tarcin gori jbt. Nista znaci ne zaostaje za bilo kojom dionicom kojom sam vozio na zapadu. Zasto to ne potenciras? Zasto su svemu traziti lose i crnilo?

Al to je nas narod. Trazi samo neku sitnicu, nesto lose i to onda propagira. A iz druge zemlje uzme ono najbolje. Pa evo reci ti sad ima li to smisla?
Dionica od Jošanice do Tarčina jeste dobra i tu nema dileme i tu dionicu nisam spominjao u svojoj kritici.
Last edited by Better Man on 02/08/2017 00:05, edited 1 time in total.
User avatar
Drvosjeca iz Dejcica
Posts: 16757
Joined: 23/06/2004 15:46
Location: Sarajevo

#10293 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by Drvosjeca iz Dejcica »

Gdje onaj Vjeciti student i ekipa koji tvrde da nam ne treba auto put. :oops: :twisted:
Uklanjanje cisterne izazvalo neviđen saobraćajni kolaps u Jablanici, ljudi satima stoje u koloni
"U koloni ovdje oko mene ima bar dvije stotine djece, stanje je teško. Možete li pozvati javno hitnu službu, da obiđe kolonu da vidi kakvo je stanje, jer ima ljudi sa hroničnim oboljenjima u teškim stanjima", kazao nam je u telefonskom razgovoru jedan naš čitatelj zarobljen u kilometarskoj koloni.
https://www.klix.ba/vijesti/crna-hronik ... /170801131
User avatar
drug_profi
Posts: 50604
Joined: 16/07/2012 16:00

#10294 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by drug_profi »

Better Man wrote:
Dionica od <jošanice do Tarčina jeste dobra i tu nema dileme i tu dionicu nisam spominjao u svojoj kritici.
Zapravo, desna traka u tunelu "25. novembar" iz smjera Tarčina je grozna. Nije valjala od samog pocetka. Talasasta i neravna.
User avatar
Laertes
Posts: 4253
Joined: 08/01/2015 18:25

#10295 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by Laertes »

SHTEVELEC wrote:Sjedi u auto i vozi relaciju Bratislava-Prag auto putem, e to je k'o makadam, cak i gore, znali smo stat' da vidimo da nije nesto otpalo ili da nije pukla guma, havarija
Vozi prošlo ljeto, slažem se u potpunosti :thumbup:
User avatar
van Basten
Posts: 7543
Joined: 21/09/2006 02:59

#10296 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by van Basten »

Vozio sam se i ranije dionicom Vlakovo- Tarcin ali sam danas prvi put sisao u Lepenici i ucinilo mi se da je izlaz "prebrzo" stigao. Odlucio sam da provjerim to u povratku... Dionica Lepenica- Vlakovo je duga 6km a kosta 1.20KM :lol: koje pljackanje naroda jbt... 20Pf/km...
maxell_sarajevo
Posts: 2221
Joined: 08/02/2008 19:19

#10297 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by maxell_sarajevo »

Better Man wrote:
neki wrote: Raspravljaš se sa čovjekom koji je nedavno dionicu Jošanica-Podlugovi uporedio sa makadamom..
Neki ljudi svaki vidljiv napredak moraju obezvrijediti..
Pa dionica Podlugovi-Jošanica-Podlugovi i jeste skoro pa makadam. To što pojedini ovdje ne že da to vide i priznaju oštečenja na pomenutoj dionici, od kojih su neka nastala od teških mašina kada su rekonstruisali spojeve na mostovima, koje opet nisu uradili kako treba.

Provozaj se AP Bajakovo - Beograd, plakat ces za nasim autoputem.
User avatar
drug_profi
Posts: 50604
Joined: 16/07/2012 16:00

#10298 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by drug_profi »

6,7 km od naplate do naplate.
Jest žara, neznam po kojoj to metodologiji rade obračun cijene jer je 16,7 ukupno od Vlakova do Tarčina, dakle dodatnih 10 km od Lepenice do Tarčina 2,50 KM tj u prosjeku 15 kpf po kilometru. ili za tih dodatnih 10 km 13 kpf po kilometru.
Dok je za relaciju Semizovac -Zenica jug 6 KM ili 11,6 kpf po kilometru.


Odgovor je jedino da se i "besplatni" dio računa u tu cijenu jer od uključenja u Vlakovu imaš 9,7 km do Lepenice i to ti je cca 11,5 kpf po kilometru.
veliki_ah
Posts: 1082
Joined: 28/09/2008 23:42

#10299 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by veliki_ah »

Jel mi može neko pojasniti zašto tunel 1. mart nije ravan nego je sav u krivini. Zar nije lakse nesto probiti pravo, i zar nije lakse tako i izgraditi. Razumijem to kad su manji tuneli u pitanju, kad se nema prostora ili nesto trece, al ovdje se bas imao prostora za manevar i oni opet naprave tunel koji u sustini ide u polukrug.. Mozda ja ovo bas laičko pitanje, al jednostavno ne kontam :?
User avatar
drug_profi
Posts: 50604
Joined: 16/07/2012 16:00

#10300 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by drug_profi »

veliki_ah wrote:Jel mi može neko pojasniti zašto tunel 1. mart nije ravan nego je sav u krivini. Zar nije lakse nesto probiti pravo, i zar nije lakse tako i izgraditi. Razumijem to kad su manji tuneli u pitanju, kad se nema prostora ili nesto trece, al ovdje se bas imao prostora za manevar i oni opet naprave tunel koji u sustini ide u polukrug.. Mozda ja ovo bas laičko pitanje, al jednostavno ne kontam :?
Davno je neko baš na ovoj temi objašnjavao zašto je bolje graditi tunele u krivini nego u pravcu. Nije bezveze uglavnom.
Post Reply