Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Ekonomija, biznis, dionice, posao, (ne)zaposlenost...

Moderator: anex

Post Reply
statixx
Posts: 8768
Joined: 15/12/2011 14:40
Location: Sarajevo

#1051 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Post by statixx »

tec wrote:
saim_adka wrote:Ja bih samo volio da neko iznese podatke i uporedi cijenu izgradnje EUR/km autoceste (Slovenija, Austrija i Švicarska - planinsko-brske dionice) i kako su izvršena rješenja kroz planinske masive (Alpe) tih dionica. Nekako mi ove naše dionice EUR/km izgledaju strašno visoke, da je upitna isplativost i održivost. Autocesta nam treba, kao što nam trebaju i željeznice. Priča da autocesta donosi razvoj privrede, a da to nije popraćeno željezničkim saobraćajem je najveća laž iznesena u javnost.
Evo ti primjer iz Italije Varijante-del-Valico novih 59 km je 4 milijarde eura (oko 68 miliona po km) autoputa od Bologna do Firenze od kojih 37km 2x2(sa zaustavnom) i 4 km (3 trake) samo jedna traka rađena (prema jugu) za pravac sjever koristi se postojeće 2x2 trake autoceste. U alpama se kreču od 20 miliona do 60 zaviseći od dionica (u punom profilu).
Prosjek izgrađenoga autoputa u BiH je 8,5 milion po kilometru sa maksimalnih 20 miliona za tunel Vijenac dionica Tarčin - Suhodol.

Pa ti vidi.
Zato Italijani deru guzove na gorivu. :D

http://www.hak.hr/info/cijene-goriva/
User avatar
Alfons Kauders
Posts: 37199
Joined: 24/09/2004 13:39
Location: Glavni Stan NVZ
Contact:

#1052 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Post by Alfons Kauders »

statixx wrote:Alfonso malo si se preracunao, 2 milijarde na 10 godina, sa graceom od npr. 4 godine, platili bi oko 800 miliona za kamatu. Ali trenutno su kamate puno povoljnije.
Samo sam koristio parametre koje je kolega naveo... :wink:
User avatar
Alfons Kauders
Posts: 37199
Joined: 24/09/2004 13:39
Location: Glavni Stan NVZ
Contact:

#1053 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Post by Alfons Kauders »

statixx wrote:
tec wrote:
saim_adka wrote:Ja bih samo volio da neko iznese podatke i uporedi cijenu izgradnje EUR/km autoceste (Slovenija, Austrija i Švicarska - planinsko-brske dionice) i kako su izvršena rješenja kroz planinske masive (Alpe) tih dionica. Nekako mi ove naše dionice EUR/km izgledaju strašno visoke, da je upitna isplativost i održivost. Autocesta nam treba, kao što nam trebaju i željeznice. Priča da autocesta donosi razvoj privrede, a da to nije popraćeno željezničkim saobraćajem je najveća laž iznesena u javnost.
Evo ti primjer iz Italije Varijante-del-Valico novih 59 km je 4 milijarde eura (oko 68 miliona po km) autoputa od Bologna do Firenze od kojih 37km 2x2(sa zaustavnom) i 4 km (3 trake) samo jedna traka rađena (prema jugu) za pravac sjever koristi se postojeće 2x2 trake autoceste. U alpama se kreču od 20 miliona do 60 zaviseći od dionica (u punom profilu).
Prosjek izgrađenoga autoputa u BiH je 8,5 milion po kilometru sa maksimalnih 20 miliona za tunel Vijenac dionica Tarčin - Suhodol.

Pa ti vidi.
Zato Italijani deru guzove na gorivu. :D

http://www.hak.hr/info/cijene-goriva/
E pa to ti je nasa logika...

Dajte nam najnizi PDV, pa cemo kukat kako fali para za drzavu.
Dajte nam najjeftinije gorivo na Balkanu, pa cemo kupovati ohrdane limuzine koje trose 10 na otvorenom i kukat kako nema para za asfaltiranje puteva.
Dajte nam autoput, ali da cijena goriva bude jos niza nego danas i da se ne zaduzujemo.
Skup taj autoput, cuj 20 miliona kilometar, dajte nam sta jeftinije!
Ovo jeftinije? Ove magistrale nisu za kurac, dajte nam autoput!
Necemo sadaku, hocemo investicije! A kad se krene investirati, redoslijed se mijenja na "necemo skupe investicije, hocemo sadaku!"

Ukratko, dajte da se jebemo a da nam ne udje.
SSemir
Posts: 4560
Joined: 26/02/2009 08:42

#1054 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Post by SSemir »

koliko je izasla na kraju ukupna cijena autoputa odzak orasje. posto vidim neko novo zaduzenje za zavrsetak dionice. malo mi cudno to izgleda
statixx
Posts: 8768
Joined: 15/12/2011 14:40
Location: Sarajevo

#1055 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Post by statixx »

Ma kazem ti ja, referendumom ih sve... :D
tec
Posts: 1084
Joined: 15/12/2011 15:25

#1056 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Post by tec »

SSemir wrote:koliko je izasla na kraju ukupna cijena autoputa odzak orasje. posto vidim neko novo zaduzenje za zavrsetak dionice. malo mi cudno to izgleda
Misliš na dionicu Svilaj Odžak? Dionica kosta 72 miliona eura ali do sada je bilo obezbjeđeno samo 20 miliona eura od kredita ostalo je dolazilo iz vlastitih sredstava, kada se je odlučilo zatvoriti gradilište više se nisu izdvajala sredstva za tu dionicu. Pa je sadašnja uprava odlučila ubaciti i ovu dionicu u zahtjeve za nove kredite i obezbjediti oko 17,5 miliona eura za završne radove.
Naslovnica
Posts: 27647
Joined: 20/03/2013 15:38

#1057 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Post by Naslovnica »

Zna li ko da li su počeli (i ako nisu kada počinju) radovi na dionici kod Zenice što će da radi EA i Strabag?
SSemir
Posts: 4560
Joined: 26/02/2009 08:42

#1058 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Post by SSemir »

tec wrote:
SSemir wrote:koliko je izasla na kraju ukupna cijena autoputa odzak orasje. posto vidim neko novo zaduzenje za zavrsetak dionice. malo mi cudno to izgleda
Misliš na dionicu Svilaj Odžak? Dionica kosta 72 miliona eura ali do sada je bilo obezbjeđeno samo 20 miliona eura od kredita ostalo je dolazilo iz vlastitih sredstava, kada se je odlučilo zatvoriti gradilište više se nisu izdvajala sredstva za tu dionicu. Pa je sadašnja uprava odlučila ubaciti i ovu dionicu u zahtjeve za nove kredite i obezbjediti oko 17,5 miliona eura za završne radove.
Kada je u pitanju dionica Svilaj-Odžak koja je počela sa izgradnjom u rujnu 2013. do sada je prema podatcima Autocesta FBiH završeno oko 30 posto poslova. Ova dionica koštat će 83,8 milijuna eura, a nadzor nad njom košta oko 2,8 milijuna eura. Dionica uključuje još dvije stavke Petlju Odžak i granični prijelaz koji koštaju po 5 milijuna eura. Dužina dionice je 11 kilometara a sredstva su osigurana od EIB-a.
Ovaj Ugovor znači da ćemo za 11 kilometara biti bliže našem cilju da do kraja 2014. imamo više od 100 kilometara moderne autoceste u funkciji”, najavio je Ensad Karić. On je pojasnio da je pored 61 miliona eura predviđenih za izgradnju 11 kilometara autoceste, 10 miliona eura vrijedna
ovo iz 2013 je bilo obicno laganje znaci
tec
Posts: 1084
Joined: 15/12/2011 15:25

#1059 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Post by tec »

SSemir wrote:
Kada je u pitanju dionica Svilaj-Odžak koja je počela sa izgradnjom u rujnu 2013. do sada je prema podatcima Autocesta FBiH završeno oko 30 posto poslova. Ova dionica koštat će 83,8 milijuna eura, a nadzor nad njom košta oko 2,8 milijuna eura. Dionica uključuje još dvije stavke Petlju Odžak i granični prijelaz koji koštaju po 5 milijuna eura. Dužina dionice je 11 kilometara a sredstva su osigurana od EIB-a.
Ovaj Ugovor znači da ćemo za 11 kilometara biti bliže našem cilju da do kraja 2014. imamo više od 100 kilometara moderne autoceste u funkciji”, najavio je Ensad Karić. On je pojasnio da je pored 61 miliona eura predviđenih za izgradnju 11 kilometara autoceste, 10 miliona eura vrijedna
ovo iz 2013 je bilo obicno laganje znaci
U kome smislu laganje 2013 trebalo pored 20 miliona kredita ostalo je trebalo biti plaćeno iz prihoda JP Autoceste. Prošle godine su odlučili zamrznuti radove prvih 20 miliona je plaćeno iz kredita a ostalo iz prihoda JP Autoceste. Ove godine su odlučili da umjesto iz godišnjih prihoda završne radove će djelomično platiti iz kredita oslobodivši prihode 2017 za druge svrhe.
SSemir
Posts: 4560
Joined: 26/02/2009 08:42

#1060 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Post by SSemir »

citas li ti sta pise?? jbt
VjecitiStudent
Posts: 18920
Joined: 14/08/2008 13:42
Location: Životinjska farma

#1061 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Post by VjecitiStudent »

Pita li se ko, šta će se desiti kad napravimo sve te željene autoputeve, ko će ih koristiti?

Evo šta se desi kad kokuzi dobiju autoputeve. Duži je tekst, no vrijedan čitanja.

Za one kojima je mrsko čitati, ukratko: Portugal je izgradio veliku mrežu autoputeva čije je korištenje bilo besplatno. Prije nekolikog godina, pod pritiskom ekonomske krize, bili su prisiljeni uvesti naplatu putarine, što je dovelo do toga da promet na auto-cestama dramatično opadne pa i građani i komercijalni promet sada masovno koriste sporedne puteve.

Portugal:
GDP: 27 000 USD
Prosječna plata: 1120 EUR
Putarina (automobili): 0.13-0.14 KM/km

BiH
GDP: 4600 USD
Prosječna plata (FBiH): 431 EUR
Putarina (automobili): 0.11-0.12 KM/km

Spanning rivers, plains and hillsides, the thousands of kilometres of motorway Portugal has built over the past three decades are visible evidence of how a poor, peripheral country has sought to move itself closer to the core of Europe.

But long stretches of these roads have been left almost deserted by motorists who can no longer afford to pay the tolls charged. To help keep Portugal’s €78bn bailout on track, the government has been forced to introduce charges on more than 900km of roads where there was previously none, triggering angry protests, increasing business costs and confusing tourists.

“Motorway traffic has fallen sharply over the past two years,” says José Monteiro Limão, editor of Transportes em Revista, a specialist transport magazine. “This reflects both a drastic contraction in spending and the introduction of new tolls on roads that were previously free of charge.”

Gonçalo Torres, whose work as an events organiser requires frequent motorway driving, says the 220km journey from Castelo Branco to Lisbon costs him more in toll charges than it does in fuel.

With the standard tolls for trucks almost double that for cars, export businesses and transport companies have been particularly hard hit, forcing many to make longer journeys using secondary roads, says Mr Monteiro Limão. The government has reduced tolls for night-time truckers by 25 per cent but businesses are pressing for further cuts.

The tolls have contributed to a fall in traffic. According to Inrix, a traffic information company, overall road congestion has fallen more in Portugal than in any other European country, by 50 per cent in 2012 and 68 per cent in the first three months of this year. In 2012, car sales fell to a 27-year low.


As well as a symptom of recession, analysts see Portugal’s empty stretches of motorway as evidence of ill-advised public spending that contributed to the country’s debt crisis.

Many motorways were financed through public-private partnerships, contracts in which Portugal’s international lenders consider governments assumed too great a share of the risk. These PPPs, used to shift payment on to future taxpayers, are now being renegotiated with the aim of clawing back savings of €7bn for the state.


“If we have spent too much on motorways, we have to focus on making them as efficient as possible to reap their full benefit,” says António Ramalho, chairman of Estradas de Portugal, the national highways company

EU funding also contributed to the glut of motorways. Since 1986, Portugal has received €96bn in EU structural and cohesion funds to help it catch up with core Europe – to which Lisbon has contributed a further €86bn. A big share of this – about 25 per cent of regional development funds – has been invested in roads.

In that time, Portugal has extended its motorway network from about 300km to 3,000km, reaching almost double the average motorway density in the EU. It now has four times more kilometres of motorway per inhabitant than Britain and 60 per cent more than Germany.

This has helped cut average journey times between Lisbon and provincial cities and the border with Spain by more than 40 per cent. But experts argue that this proliferation of tarmac was unnecessary and has brought few benefits.

“We could have spent a quarter of what we invested and built a perfectly adequate motorway system that would have better served people and the economy,” says a senior Portuguese motorway professional who asks not to be named.


In some cases, motorways run parallel within a few kilometres of each other for long sections. Government has also invested disproportionate amounts in roads to the detriment of railways, says Mr Monteiro Limão, building 2.5km of motorway for every 1km of track.

“Who gains from all this spending?” asks Mr Torres, looking around an almost empty motorway café. “It’s always the same banks, the same construction companies, the same investment funds,” he says, expressing a widely held belief that motorists and communities have not been the biggest beneficiaries of Portugal’s motorway expansion.

Many family budgets no longer stretch to motorway travel, he says. Driving the 300km from Lisbon to the northern capital Porto costs €22 in tolls for cars and about €36 in fuel. The 279km journey from Lisbon to the Algarve costs €22 in tolls and about €34 in petrol.
https://next.ft.com/content/59949c24-0a ... 144feabdc0
VjecitiStudent
Posts: 18920
Joined: 14/08/2008 13:42
Location: Životinjska farma

#1062 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Post by VjecitiStudent »

tec wrote:
VjecitiStudent wrote: Niđe veze.
Sve što treba da objaviš jeste informacija o prometu za naplatno mjesto Jošanica, koje je tradicionalno najbolji indikator prometa na dionici Sarajevo-Zenica, sa urednom referencom, a ne nebuloza poput ove
Hajde više ne s--i ako ne znaš otvoriti dokument onda je to tvoj problem, ali kako si prije 10 mjeseci na ovom istom forumu te iste podatke kada su prvo objavljeni davao komentare, onda je suvišno tebi pisati. Kada se tebi nešto ne sviđa onda to za tebe ne postoji i zabiješ glavu u pijesak. Na 90 kilometara autoceste (u fbih) - od kojih je 20 km je bilo otvoreno 2 mjeseca, 10 km 4 mjeseca hoćeš i nisu imali aktivna naplatna mjesta 2014 - ti tražiš šta ?podatak za svaki izlaz? Da govorimo o mreži 1200 km imalo bi neku validnost ali ovako ne mogu se podrediti ni sa studijom izvodljivosti jer tamo kao glavna tačka stoji spoj sa gradom Sarajevo koje se nije otvorio do kraja 2015.
Koje crne nove dionice, po stoti put, potreban je podatak (sa urednom referencom) o prometu kroz Jošanicu (izlaz sa autoputa Zenica-Sarajevo), za 2014. i 2015. godinu, za koju su redovno objavljivani podaci još od 2000.
VjecitiStudent
Posts: 18920
Joined: 14/08/2008 13:42
Location: Životinjska farma

#1063 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Post by VjecitiStudent »

Alfons Kauders wrote:
Haris.ba wrote:Pa ako ćemo pošteno, autoput kroz Ivan će se praviti zadnji. :D
I prije će se dogurati do Žepča, te omogućiti početak gradnje prema Tuzli, nego će se početi išta oko Konjica raditi.
A od Hrvatske će se dogurati najvjerovatnije do Blagaja (sumnjam Mostar-sjever).
Neće u slijedećih 10 godina biti autoputa kroz Ivan. Što je možda i ok. Neće biti brzog zaduživanja.

Dionica Tarčin - Mostar-sjever/Blagaj završiće se 2030-e. Tako, nije to neko zaduživanje tipa Hrvatske. Više ko Slovenci. :D
Sve i da nije tako, a jeste, mene opet zanima sta bi Vjeciti i ekipa predlozili kao alternativu? :D

Dobro, ostavimo postojecu mrezu magistralnih puteva. Moze. Necemo ih odrzavati i rekonstruisati, jer je i to trosak... I to prilicno veliki, imajuci u vidu starost cestovne mreze - npr. M18 koji povezuje Tuzlu i Sarajevo je pusten u promet 1965, prije 51 godinu, a od tad se ama bas nista nije promijenilo ni u obimu saobracaja, ni u kvaliteti vozila. Ah da, pitam se da li su oni 1961 imali neke svoje Vjecite, koji su govorili kako je taj put preskup i kako nece biti dovoljno prometa 1966..

Dakle hajmo hipoteticki reci da se vise ni marka nece potrositi u autoput. Sta cemo graditi umjesto njega?

I naravno, odgovor na ovo pitanje niko od kriticara nema niti ce ikad imati.
Izgraditi brze ceste svugdje gdje je promet veći od 10 000 vozila na dan (Živinice - Tuzla, Lašva - Travnik, itd.), zaobilaznice oko svih većih mjesta i treću traku na svim dužim usponima magistralnih puteva.
Kupio bih nekoliko jeftinih željezničkih kompozicija koji bi redovno i TAČNO saobraćali na dionicama Zenica-Sarajevo i Konjic - Sarajevo, uz obavezne mjesečne karte sa značajnim popustom, što bi dramatično smanjilo gužve na prilazima grada.

Sa ostatkom novca sponzorirati gradnju solarnih elektrana u Hercegovini, koje bi poslije ostale u državnom vlasništvu

Image
User avatar
Alfons Kauders
Posts: 37199
Joined: 24/09/2004 13:39
Location: Glavni Stan NVZ
Contact:

#1064 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Post by Alfons Kauders »

VjecitiStudent wrote:
Alfons Kauders wrote:
Haris.ba wrote:Pa ako ćemo pošteno, autoput kroz Ivan će se praviti zadnji. :D
I prije će se dogurati do Žepča, te omogućiti početak gradnje prema Tuzli, nego će se početi išta oko Konjica raditi.
A od Hrvatske će se dogurati najvjerovatnije do Blagaja (sumnjam Mostar-sjever).
Neće u slijedećih 10 godina biti autoputa kroz Ivan. Što je možda i ok. Neće biti brzog zaduživanja.

Dionica Tarčin - Mostar-sjever/Blagaj završiće se 2030-e. Tako, nije to neko zaduživanje tipa Hrvatske. Više ko Slovenci. :D
Sve i da nije tako, a jeste, mene opet zanima sta bi Vjeciti i ekipa predlozili kao alternativu? :D

Dobro, ostavimo postojecu mrezu magistralnih puteva. Moze. Necemo ih odrzavati i rekonstruisati, jer je i to trosak... I to prilicno veliki, imajuci u vidu starost cestovne mreze - npr. M18 koji povezuje Tuzlu i Sarajevo je pusten u promet 1965, prije 51 godinu, a od tad se ama bas nista nije promijenilo ni u obimu saobracaja, ni u kvaliteti vozila. Ah da, pitam se da li su oni 1961 imali neke svoje Vjecite, koji su govorili kako je taj put preskup i kako nece biti dovoljno prometa 1966..

Dakle hajmo hipoteticki reci da se vise ni marka nece potrositi u autoput. Sta cemo graditi umjesto njega?

I naravno, odgovor na ovo pitanje niko od kriticara nema niti ce ikad imati.
Izgraditi brze ceste svugdje gdje je promet veći od 10 000 vozila na dan (Živinice - Tuzla, Lašva - Travnik, itd.), zaobilaznice oko svih većih mjesta i treću traku na svim dužim usponima magistralnih puteva.
Kupio bih nekoliko jeftinih željezničkih kompozicija koji bi redovno i TAČNO saobraćali na dionicama Zenica-Sarajevo i Konjic - Sarajevo, što bi dramatično smanjilo gužve na prilazima grada.

Sa ostatkom novca sponzorirati gradnju solarnih elektrana u Hercegovini, koje bi poslije ostale u državnom vlasništvu

Image
Sve sto si naveo bilo bi neuporedivo skuplje od izgradnje autoputa.

A zasto mislis da su magistrale jeftine za izgradnju?

Evo jedan primjer: put Sarajevo - Tuzla je jos prije rata bio zreo za rekonstrukciju. Originalni plan je bio da se ide zapadnije, prema Banovicima, pa na Vares, i u dolinu Bosne. Od tog projekta se odustalo. Sljedeca ideja je bila rekonstrukcija postojece trase, koja bi ukljucivala neke od stvari koje si naveo (recimo one vijadukte i tunele oko Paklenika, koji su vec uradjeni, tunel Karaulu, trecu traku na nekim mjestima itd). Procijenjena vrijednost takvog poduhvata je bila oko 500 miliona maraka, a projekt ne bi ukljucivao zaobilaznicu oko svih naseljenih mjesta na trasi. Kada bi na to dodao predlozenu trecu traku preko Konjuha i Nisica, to bi znacilo dodatnih 15-20km prosirenja puta (a taj proces i nije bas jeftin kako raja misli - nije to "hajmo nasut bankinu i zalit asfaltom"...

Da bi uradio sve navedeno, trebala bi ti zaobilaznica oko Kladnja, koja bi morala ici vecom nadmorskom visinom od postojeceg pravca, sto znaci jos 2-3 vijadukta na sjevernom prilazu, plus tunel duzine Karaule (pored vec izgradjenih dionica i Karaule koja je u izgradnji). U Olovu bi imao jos veci cirkus radi uspona na Nisice i gradijenta. I tu bi se moralo radit par vijadukta, vjerovatno i par manjih tunela, prije no sto se s Nisica spusti do Olovskih Luka. Na jugu, prema Cevljanovicima, bi samo mogli prosiriti put, radi razlike u visini. Oko Stupara bi se morao uraditi jos jedan tunel, jedan veliki vijadukt koji bi fakticki prelazio preko dijela naselja.

Slicno vazi i za ostala naseljena mjesta na trasi - u biti kada bi ih sve zaobisao, na kraju bi zavrsio sa manje-vise potpuno novom trasom. A koliko bi kostale te "male" intervencije? Trosak bi se mjerio dodatnim stotinama miliona maraka, jer se radi o zajebanom terenu spram kojeg "skupa i zahtjevna" trasa do Tarcina izgleda kao jebena Posavina.

Sve navedeno bi rijesilo dio problema, ali ne i cinjenicu da bi taj put zavrsavao ili u Semizovcu ili Djurdjeviku - naseljenim mjestima koja bi se takodjer morala zaobici, uz strasne troskove eksproprijacije. Pogledaj npr. naseljenost poteza Djurdjevik - Tuzla i skontaj da je predvidjeno da se radi potpuno nova trasa preko Spreckog Polja i Dubrava (aerodrom), te busi tunel do Si Sela (istocno predgradje Tuzle gdje se raskrsnica za ovaj tunel uradila u osamdesetim).

Ukratko, trosak svega navedenog bi se mjerio stotinama miliona, a znajuci nas, hladno bi dogurali do milijarde, ali hajde da idemo sa ovom jeftinijom varijantom od 500 miliona, koja ne ukljucuje masu stvari koje si naveo. Ta varijanta bi skratila put za 5-6 kilometara i povecala prosjecnu brzinu na nekoliko dionica (ne bi oko Semizovca i Djurdjevika naravno, jer bi tu opet usao u naseljeno mjesto i bio primoran koristiti postojecu trasu). Dakle, pola milijarde kasnije, taj put bi nam ustedio 5-6 kilometara i 15tak minuta voznje. I onda bi dosao u Tuzlu i sta dalje? Na istok ista trasa ko prije rata, preko Majevice. Valja i to odradit. Na sjeveru jos veca frekvencija, planira se brza cesta koja bi srecom bila jeftinija od TZ-SA, radi manje zahtjevnog terena. Proguglaj koliko bi kostao taj projekt - dodatnih 600-700 miliona maraka.

Na kraju balade bi skrsili milijardu i po da dodjemo od Sarajeva do Save preko Tuzle brzim cestama i moderniziranim magistralama, ali taj put bi i dalje trajao vise od tri sata i to je konzervativna procjena troskova.
prog321
Posts: 7052
Joined: 08/07/2014 21:03

#1065 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Post by prog321 »

Hahaha,, sta Vjeciti postira i osta ziv.

-----------------------------------------------------------------
--EU funding also contributed to the glut of motorways. Since 1986, Portugal has received €96bn in EU structural and cohesion funds to help it catch up with core Europe – to which Lisbon has contributed a further €86bn. A big share of this – about 25 per cent of regional development funds – has been invested in roads.

In that time, Portugal has extended its motorway network from about 300km to 3,000km
--==============================================

86 milijardi eura i 3000 km autoputa poredi sa 2 milijarde i nesto vise od 300km. :-)
tec
Posts: 1084
Joined: 15/12/2011 15:25

#1066 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Post by tec »

SSemir wrote:citas li ti sta pise?? jbt
Sta ti nije jasno da u jednoj izjavi daje cijenu dionice sa pdv-om graničnim prelazom, i izgradnja i obnavljanje lokalnih puteva a u drugoj gdje navodi bez pdv i graničnog prelaza? Ili ti nije jasno sredstva obezbjeđena? 2013 kada se nisu mogli dodatno zaduživati za tu dionicu su planirali platiti iz prihoda 2017 planirano je završne radove financirati iz kredita.

Ili je nešto drugo?
tec
Posts: 1084
Joined: 15/12/2011 15:25

#1067 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Post by tec »

VjecitiStudent wrote:
tec wrote:
VjecitiStudent wrote: Niđe veze.
Sve što treba da objaviš jeste informacija o prometu za naplatno mjesto Jošanica, koje je tradicionalno najbolji indikator prometa na dionici Sarajevo-Zenica, sa urednom referencom, a ne nebuloza poput ove
Hajde više ne s--i ako ne znaš otvoriti dokument onda je to tvoj problem, ali kako si prije 10 mjeseci na ovom istom forumu te iste podatke kada su prvo objavljeni davao komentare, onda je suvišno tebi pisati. Kada se tebi nešto ne sviđa onda to za tebe ne postoji i zabiješ glavu u pijesak. Na 90 kilometara autoceste (u fbih) - od kojih je 20 km je bilo otvoreno 2 mjeseca, 10 km 4 mjeseca hoćeš i nisu imali aktivna naplatna mjesta 2014 - ti tražiš šta ?podatak za svaki izlaz? Da govorimo o mreži 1200 km imalo bi neku validnost ali ovako ne mogu se podrediti ni sa studijom izvodljivosti jer tamo kao glavna tačka stoji spoj sa gradom Sarajevo koje se nije otvorio do kraja 2015.
Koje crne nove dionice, po stoti put, potreban je podatak (sa urednom referencom) o prometu kroz Jošanicu (izlaz sa autoputa Zenica-Sarajevo), za 2014. i 2015. godinu, za koju su redovno objavljivani podaci još od 2000.
Podatci za izlaz sa kojeg autoput kod Jošanice 2000?
tec
Posts: 1084
Joined: 15/12/2011 15:25

#1068 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Post by tec »

VjecitiStudent wrote:Pita li se ko, šta će se desiti kad napravimo sve te željene autoputeve, ko će ih koristiti?

Evo šta se desi kad kokuzi dobiju autoputeve. Duži je tekst, no vrijedan čitanja.

Za one kojima je mrsko čitati, ukratko: Portugal je izgradio veliku mrežu autoputeva čije je korištenje bilo besplatno. Prije nekolikog godina, pod pritiskom ekonomske krize, bili su prisiljeni uvesti naplatu putarine, što je dovelo do toga da promet na auto-cestama dramatično opadne pa i građani i komercijalni promet sada masovno koriste sporedne puteve.

Portugal:
GDP: 27 000 USD
Prosječna plata: 1120 EUR
Putarina (automobili): 0.13-0.14 KM/km
Putarina (automobili): 0,13-0,14 €uro/km
0,25 - 0,27 KM/km
User avatar
Alfons Kauders
Posts: 37199
Joined: 24/09/2004 13:39
Location: Glavni Stan NVZ
Contact:

#1069 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Post by Alfons Kauders »

tec wrote:
VjecitiStudent wrote:Pita li se ko, šta će se desiti kad napravimo sve te željene autoputeve, ko će ih koristiti?

Evo šta se desi kad kokuzi dobiju autoputeve. Duži je tekst, no vrijedan čitanja.

Za one kojima je mrsko čitati, ukratko: Portugal je izgradio veliku mrežu autoputeva čije je korištenje bilo besplatno. Prije nekolikog godina, pod pritiskom ekonomske krize, bili su prisiljeni uvesti naplatu putarine, što je dovelo do toga da promet na auto-cestama dramatično opadne pa i građani i komercijalni promet sada masovno koriste sporedne puteve.

Portugal:
GDP: 27 000 USD
Prosječna plata: 1120 EUR
Putarina (automobili): 0.13-0.14 KM/km
Putarina (automobili): 0,13-0,14 €uro/km
0,25 - 0,27 KM/km
I ti trazis dlaku u jajetu... Eura, maraka, nije bitno... :D
User avatar
Thorgerson
Posts: 8509
Joined: 15/04/2015 11:26

#1070 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Post by Thorgerson »

Mene samo zanima koje si struke vjeciti. Eto ako nije tajna da nam to obznanis, ne moras eto konkretno, barem oblast. Ja evo prizanjem da nemam nikakve veze sa autoputevima, izgradnjom puteva niti tom oblasti inace. Pratim izgradnju od pocetka, onako eto pokusavam biti u toku.

Ali mi nije jasno da neko moze biti protiv ovakvog projekta. Ja shvatam zasto se hrvati bune, i zasto tamo postoji ta struja, oni se blize cifri od 2000km autoputa. Ali mi koji hocemo da sklepamo pisljivih 300km, javljaju se kontrasi. E to ne mogu da shvatim. :roll:

Ponavljam jos jednom, ova drzava nece propasti zbog 5-6 milijardi maraka. To nije neka cifra, pa cak ni za nasu drzavu. To su smijesni iznosi za jedan ovakav kapitalan projekat.


Ali jbg, vjecitom je zajebano. Kontras je glavni na forumu, i poceo je sa ovom pricom i sad mora ustrajati ili mijenjati nick. :D A iskren da budem, siguran sam da i sam ne vjeruje u ovo sta pise. :D
User avatar
Alfons Kauders
Posts: 37199
Joined: 24/09/2004 13:39
Location: Glavni Stan NVZ
Contact:

#1071 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Post by Alfons Kauders »

Thorgerson wrote:Mene samo zanima koje si struke vjeciti. Eto ako nije tajna da nam to obznanis, ne moras eto konkretno, barem oblast. Ja evo prizanjem da nemam nikakve veze sa autoputevima, izgradnjom puteva niti tom oblasti inace. Pratim izgradnju od pocetka, onako eto pokusavam biti u toku.

Ali mi nije jasno da neko moze biti protiv ovakvog projekta. Ja shvatam zasto se hrvati bune, i zasto tamo postoji ta struja, oni se blize cifri od 2000km autoputa. Ali mi koji hocemo da sklepamo pisljivih 300km, javljaju se kontrasi. E to ne mogu da shvatim. :roll:

Ponavljam jos jednom, ova drzava nece propasti zbog 5-6 milijardi maraka. To nije neka cifra, pa cak ni za nasu drzavu. To su smijesni iznosi za jedan ovakav kapitalan projekat.


Ali jbg, vjecitom je zajebano. Kontras je glavni na forumu, i poceo je sa ovom pricom i sad mora ustrajati ili mijenjati nick. :D A iskren da budem, siguran sam da i sam ne vjeruje u ovo sta pise. :D
Niko nema nista protiv dobronamjerne i argumentirane kritike. Mene zanimaju alternative koje bi podrzao Vjeciti i njemu slicni, a evo odgovorio mi je iznad, i ja sam njemu odgovorio, i to je neka normalna diskusija.

Dakle, alternative su ili na dugom stapu, ili nepostojece, ili skupe kao i autoput (ova varijanta koju je maloprije predlozio).
VjecitiStudent
Posts: 18920
Joined: 14/08/2008 13:42
Location: Životinjska farma

#1072 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Post by VjecitiStudent »

Alfons Kauders wrote:
tec wrote:
VjecitiStudent wrote:Pita li se ko, šta će se desiti kad napravimo sve te željene autoputeve, ko će ih koristiti?

Evo šta se desi kad kokuzi dobiju autoputeve. Duži je tekst, no vrijedan čitanja.

Za one kojima je mrsko čitati, ukratko: Portugal je izgradio veliku mrežu autoputeva čije je korištenje bilo besplatno. Prije nekolikog godina, pod pritiskom ekonomske krize, bili su prisiljeni uvesti naplatu putarine, što je dovelo do toga da promet na auto-cestama dramatično opadne pa i građani i komercijalni promet sada masovno koriste sporedne puteve.

Portugal:
GDP: 27 000 USD
Prosječna plata: 1120 EUR
Putarina (automobili): 0.13-0.14 KM/km
Putarina (automobili): 0,13-0,14 €uro/km
0,25 - 0,27 KM/km
I ti trazis dlaku u jajetu... Eura, maraka, nije bitno... :D
Lisabon - Porto, 296km (A1), putarina 21,25EUR, odnosno 41,6KM, odnosno 0,14KM/km.
http://www.viamichelin.com/web/Routes?d ... rivalDate=
VjecitiStudent
Posts: 18920
Joined: 14/08/2008 13:42
Location: Životinjska farma

#1073 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Post by VjecitiStudent »

prog321 wrote:Hahaha,, sta Vjeciti postira i osta ziv.

-----------------------------------------------------------------
--EU funding also contributed to the glut of motorways. Since 1986, Portugal has received €96bn in EU structural and cohesion funds to help it catch up with core Europe – to which Lisbon has contributed a further €86bn. A big share of this – about 25 per cent of regional development funds – has been invested in roads.

In that time, Portugal has extended its motorway network from about 300km to 3,000km
--==============================================

86 milijardi eura i 3000 km autoputa poredi sa 2 milijarde i nesto vise od 300km. :-)
Taj dio uopće ne komentarišem, već to da građani Portugala, zbog kokuzluka, sada masovno izbjegavaju da koriste autoputeve, što jeste i glavna tema citiranog članka.
A prosječna plata im dva i po puta veća no naša.
High toll charges leave Portugal’s drivers on road to nowhere
Traffic falls sharply as government seeks to raise cash
...
Many family budgets no longer stretch to motorway travel
https://next.ft.com/content/59949c24-0a ... 144feabdc0
User avatar
supercali
Posts: 23942
Joined: 06/07/2014 12:30

#1074 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Post by supercali »

Koliku grci imaju platu pa im je drzava propala
Nisu oni kokuzi zbog puta nego zbog drugih stvari
User avatar
Ned071
Posts: 6435
Joined: 27/01/2014 15:32

#1075 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Post by Ned071 »

[quote="Alfons
To je stvar politike, a ne struke. Ovo je sve i pocelo od politike - niko nije kritikovao izgradnju autoputa prije pet godina, vec je to krenulo kada je SDP dosao na vlast... Ne zato jer su gradili put, vec zato jer taj isti put nisu gradili SDA-ovci. :D

I onda se krenulo u sabotiranje projekta (SDA opstrukcije oko zaobilaznice) i u negativni medijski spin. FTV i Avaz su npr. javljali da se zaobilaznica NE MOZE koristiti jer nigdje nije spojena, sto je valjda razlog zasto se nekoliko sedmica nakon otvorenja na njoj nije kretalo nista - znao sam bukvalno proci od Vogosce do Tarcina da vidim samo jedan auto. Sada je bolje, jer su u medjuvremenu i najgluplji skontali da je taj put zaista napravljen, mada su mediji govorili da nije.

Volio bih da grijesim, ali ne grijesim. Ako grijesim, zamolio bih kriticare da pronadju slicni kritike koje su se iznosile kada je SDA bila na vlasti? Nema ih. Nema ih ni danas u tom obimu, jer je SDA opet na vlasti. :D Takodjer nema ni mase SDA trollova koji su silovali onu drugu temu, radi koje sam i predlozio otvaranje ove teme (na kojoj su se opet provaljivali ko tipicni SDA idioti, ali barem nisu spamali temu o pregledu izgradnje).

Za kriticare samo mogu izvuci onu staru narodnu - ko vas ne zna skupo bi vas platio. :wink:

Dakle, narodu ne treba nista govoriti jer im nije bitno. Kada put grade "njihovi" sve je ok... Kada ga gradi druga politicka opcija, e tad nije. :D[/quote]

Grijesis. Ili izvrces. Dobro se sjecam sta je objavljeno. Da se iz hadzica prema sarajevu ne mozes nakacit na ac. I da cuke pice cestom. Al njima se, kao i obicno, zurilo...
Post Reply