nisi bagra nego fukara koja nema da naspe bemzinaNaslovnica wrote:Da li smijem da dodam da sam ugradio plin u svoju 1.6 zvijer, i to čak sa atestom, cijelih 950KM?!
Baš sam bagra!
Autoput, svrha, cijene?????
Moderators: anex, _BataZiv_0809
- howdy
- Posts: 3545
- Joined: 11/04/2010 09:09
- Location: Fadil Novalic do mezara
#301 Re: Autoput, svrha, cijene?????
-
- Posts: 27909
- Joined: 20/03/2013 15:38
#302 Re: Autoput, svrha, cijene?????
Pristao sam biću sve što hoće...
- howdy
- Posts: 3545
- Joined: 11/04/2010 09:09
- Location: Fadil Novalic do mezara
#303 Re: Autoput, svrha, cijene?????
Naslovnica wrote:Pristao sam biću sve što hoće...
- Better Man
- Posts: 16773
- Joined: 01/10/2006 20:10
#304 Re: Autoput, svrha, cijene?????
To uopće ne bi bilo preskupo, već itekako povoljno. Ne idu ljudi samo na posao, već nekad odu i vikendom, pa se ta brojka prolazaka povećava, a nekad idu i na drugu stranu.tempuser wrote:Ovo je sustina. Mjesec ima u prosjeku 22 radna dana, radi se 11 mjeseci godisnje, to je 242 odlaska na posao, odnosno 484 prolaska dionicom autoceste. Kad tih 100 EUR odosno195 KM godisnje vinjete rasporedis na 484 prolaska ispadne da je jedan prolazak svega 0,40 KM, a i to bi vecini svakodnevnih putnika bilo preskupo.Naslovnica wrote: Sutra da JPAC uvedu vinejte i da godišnje vinjete koštaju 100eura, garantujem bi da bi 90% onih koji ne koriste autoput i dalje išlo lokalnim putevima jer ljudi jednostavno ne mogu da si priušte dodatni trošak u vidu putarine.
-
- Posts: 17100
- Joined: 08/04/2015 10:35
#305 Re: Autoput, svrha, cijene?????
Mislis 195 KM godisnje? Cuj itekako povovoljno???? Naravno da bi ali jedno 6 mjeseci nakon cega bi bio bankrot JPAC!Better Man wrote:To uopće ne bi bilo preskupo, već itekako povoljno. Ne idu ljudi samo na posao, već nekad odu i vikendom, pa se ta brojka prolazaka povećava, a nekad idu i na drugu stranu.tempuser wrote:Ovo je sustina. Mjesec ima u prosjeku 22 radna dana, radi se 11 mjeseci godisnje, to je 242 odlaska na posao, odnosno 484 prolaska dionicom autoceste. Kad tih 100 EUR odosno195 KM godisnje vinjete rasporedis na 484 prolaska ispadne da je jedan prolazak svega 0,40 KM, a i to bi vecini svakodnevnih putnika bilo preskupo.Naslovnica wrote: Sutra da JPAC uvedu vinejte i da godišnje vinjete koštaju 100eura, garantujem bi da bi 90% onih koji ne koriste autoput i dalje išlo lokalnim putevima jer ljudi jednostavno ne mogu da si priušte dodatni trošak u vidu putarine.
- Better Man
- Posts: 16773
- Joined: 01/10/2006 20:10
#306 Re: Autoput, svrha, cijene?????
Nebi, jer bi drastično porastao broj korisnika autoputa.
-
- Posts: 27909
- Joined: 20/03/2013 15:38
#307 Re: Autoput, svrha, cijene?????
Znači, kada smanjili bi cijenu na manje od 10% trenutne,
koliko treba da se poveća promet da bi dobili istu sumu novca na kraju?
Hajmo matematičari.
koliko treba da se poveća promet da bi dobili istu sumu novca na kraju?
Hajmo matematičari.
-
- Posts: 9169
- Joined: 08/12/2009 17:31
#308 Re: Autoput, svrha, cijene?????
Poveć'o se saobraćaj...što se i primjeti u praksi. Cijene mogu samo povećavati... Mislite da bi dao 2 glave neko ko vozi pregaženog dizelaša na ložu, malo sutra.
-
- Posts: 27909
- Joined: 20/03/2013 15:38
#309 Re: Autoput, svrha, cijene?????
Sada će @dustaban da te bije...530i wrote:Poveć'o se saobraćaj...što se i primjeti u praksi. Cijene mogu samo povećavati... Mislite da bi dao 2 glave neko ko vozi pregaženog dizelaša na ložu, malo sutra.
- Haris.ba
- Posts: 24855
- Joined: 08/09/2005 20:08
#310 Re: Autoput, svrha, cijene?????
Pa da. Bit idealizma i jeste ideja. Ideja je da ko Njemačka autoputevima olakšamo saobraćaj u državi i posredno vršimo subvenciju privredi. Povećava se sigurnost u saobraćaju. Smanjuje se potrošnja goriva i zagađenje. Ubrzava se i čini jeftinijim protok ljudi i roba. Povećava se konkuretnost i u okolnostima kada EU na malim zemljama trenita propise o zabrani državne pomoći, to je odličan način subvencioniranja privrede.tempuser wrote:@haris
Malo ti to idealiziras...
Prvo uporedjujes Njemacku sa Bosnom gdje je granica velikog grada otprilike u Zenici, gdje se autoput ne placa, ali nije besplatan, drugo nije to bas tako crno-bijelo, od kredita se gradi od akciza se odrzava...
Konkretno za autoput u Sarajevo - zeničkoj kotlini to i jeste primjer autoputa naslonjenog na urbano područje. S vremenom će to sve biti jedan megapolis u bosanskohercegovačkim okvirima. I da bi se povećala konkurentnost treba omogućiti da vozari mogu autom ići na posao ne razmišljajući o cestarini. Jer jednostavno ne znamo šta ćemo sa željeznicom. Druge alternative nema. Da ne govorim o privredi.
Ima mali milion prioriteta u državi. Ali, brza cesta Travnik - Lašva i besplatno korištenje autoputa bi napravilo čuda.
Trenutno je ideja da se autoput održava od cestarina, a da se od kredita pravi, a da se krediti otplaćuju od akciza. Ja samo kažem da se može uzeti računica da se održavanje isto vrši od akciza. Ako to znači manje dva kilometra godišnje? Ok. Meni prihvatljiva računica. Ako u zamjenu dobijamo sve što sam nabrojaou prvom paragrafu.
-
- Posts: 9169
- Joined: 08/12/2009 17:31
#311 Re: Autoput, svrha, cijene?????
U Njemačkoj se autoput plaća kroz gorivo, a i oni uvode ili su već uveli naplatu za kamione, koji opet nisu oslobođeni ni tog plaćanja kroz gorivo. Da se kod nas cijena litre goriva poveća za još 20 ili 30 feninga npr. to bi se odrazilo na sve aspekte života, tj. došlo bi do poskupljenja svega...vozilo se neko vozilo autoputem ili ne. Tako da ne mislim da je to ispravan sistem u ekonomskoj situaciji kakva vlada ovdje.
-
- Posts: 17100
- Joined: 08/04/2015 10:35
#312 Re: Autoput, svrha, cijene?????
Ma sta rece? Sta kaze tvoja ideja koliko dodirnih tacaka imaju Njemacka i BiH da bi primjenio njemacki sistem? Da li imas uposte predstavu da smo mi svjetlosnim godinama udaljeni od stepena razvijenosti da to sto zagovaras bude odrzivo?Haris.ba wrote:Pa da. Bit idealizma i jeste ideja. Ideja je da ko Njemačka autoputevima olakšamo saobraćaj u državi i posredno vršimo subvenciju privredi. Povećava se sigurnost u saobraćaju. Smanjuje se potrošnja goriva i zagađenje. Ubrzava se i čini jeftinijim protok ljudi i roba. Povećava se konkuretnost i u okolnostima kada EU na malim zemljama trenita propise o zabrani državne pomoći, to je odličan način subvencioniranja privrede.tempuser wrote:@haris
Malo ti to idealiziras...
Prvo uporedjujes Njemacku sa Bosnom gdje je granica velikog grada otprilike u Zenici, gdje se autoput ne placa, ali nije besplatan, drugo nije to bas tako crno-bijelo, od kredita se gradi od akciza se odrzava...
Konkretno za autoput u Sarajevo - zeničkoj kotlini to i jeste primjer autoputa naslonjenog na urbano područje. S vremenom će to sve biti jedan megapolis u bosanskohercegovačkim okvirima. I da bi se povećala konkurentnost treba omogućiti da vozari mogu autom ići na posao ne razmišljajući o cestarini. Jer jednostavno ne znamo šta ćemo sa željeznicom. Druge alternative nema. Da ne govorim o privredi.
Ima mali milion prioriteta u državi. Ali, brza cesta Travnik - Lašva i besplatno korištenje autoputa bi napravilo čuda.
Trenutno je ideja da se autoput održava od cestarina, a da se od kredita pravi, a da se krediti otplaćuju od akciza. Ja samo kažem da se može uzeti računica da se održavanje isto vrši od akciza. Ako to znači manje dva kilometra godišnje? Ok. Meni prihvatljiva računica. Ako u zamjenu dobijamo sve što sam nabrojaou prvom paragrafu.
Tebe citat isto k'o predizborni program stranke...
- mali_milojica
- Posts: 14185
- Joined: 02/09/2012 17:42
- Location: Hadis: Govorite istinu,pa makar bila i na vasu stetu.
#313 Re: Autoput, svrha, cijene?????
Dici akcize?
Vjerovatno na gorivu?
I onda ode hljeb,mlijeko,brasno,ode svaka pizda materina sa cijenom u nebo i na kraju dodjes do toga da godisnje svi placamo autoput 2500 KM godisnje,a ne samo onaj glupan koji vozari od Zenice u Sarajevo i nazad na posao.
Vjerovatno na gorivu?
I onda ode hljeb,mlijeko,brasno,ode svaka pizda materina sa cijenom u nebo i na kraju dodjes do toga da godisnje svi placamo autoput 2500 KM godisnje,a ne samo onaj glupan koji vozari od Zenice u Sarajevo i nazad na posao.
-
- Posts: 17100
- Joined: 08/04/2015 10:35
#314 Re: Autoput, svrha, cijene?????
To je ono sto neki ovdje ne razumiju da autoput koji se ne placa nije besplatan!
-
- Posts: 7814
- Joined: 22/09/2011 14:34
#315 Re: Autoput, svrha, cijene?????
A koliko je ta akciza kod Njemaca za autoput na gorivu ? Ako im je litar goriva oko 1.05 eura, sipao po toj cijeni, akciza za autoput ne moze biti veca od 0,15 eura po litri. Za predjenih 20.000 kilometara ako trosi u prosjeku 7,5 litara Njemac plati akcizu za autoput u iznosu od 225 eura.
Usporedbe radi. Bosanac za predjenih manje od 4.810 kilometara na nasem autoputu plati putarine oko 444 KM ili oko 225 eura ( 12 KM za 130 kilometara.....× 37 ).
Odnosno Njemac za iste pare predje vise 15.190 kilometara a ima vecu platu od nas u prosjeku pet-sest puta.
Zasto su toliko jeftiniji Njemci?
Zato sto nisu lopine i bjednici ko mi da uzimaju harac i sakom i kapom za ovo malo autputa koji je vec dobro sjeban.
Autoput je javno dobro koji su finansirali gradjani ove zemlje i treba biti svakom dostupan.
Usporedbe radi. Bosanac za predjenih manje od 4.810 kilometara na nasem autoputu plati putarine oko 444 KM ili oko 225 eura ( 12 KM za 130 kilometara.....× 37 ).
Odnosno Njemac za iste pare predje vise 15.190 kilometara a ima vecu platu od nas u prosjeku pet-sest puta.
Zasto su toliko jeftiniji Njemci?
Zato sto nisu lopine i bjednici ko mi da uzimaju harac i sakom i kapom za ovo malo autputa koji je vec dobro sjeban.
Autoput je javno dobro koji su finansirali gradjani ove zemlje i treba biti svakom dostupan.
-
- Posts: 17100
- Joined: 08/04/2015 10:35
#316 Re: Autoput, svrha, cijene?????
Nije to bas tako crno-bijelo!
Ko ti kaze da se njemacki autoput finansira iskljucivo od akciza na gorivo?
Osim sto se finansira iz putarina za kamione finansira se iz poreza na auta itd.
Njemacki autput je megagradjevina koja se ne placa, ali koja trosi jako puno novaca. Strancu je besplatan, ali ga Nijemac indirektno kroz poreze jako skupo placa!
Evo stariji link, ali interesantan ove godine:
http://balkans.aljazeera.net/vijesti/nj ... m-vozacima
Ko ti kaze da se njemacki autoput finansira iskljucivo od akciza na gorivo?
Osim sto se finansira iz putarina za kamione finansira se iz poreza na auta itd.
Njemacki autput je megagradjevina koja se ne placa, ali koja trosi jako puno novaca. Strancu je besplatan, ali ga Nijemac indirektno kroz poreze jako skupo placa!
Evo stariji link, ali interesantan ove godine:
http://balkans.aljazeera.net/vijesti/nj ... m-vozacima
- Haris.ba
- Posts: 24855
- Joined: 08/09/2005 20:08
#317 Re: Autoput, svrha, cijene?????
Ne kontam na osnovu čega izvlačiš zaključak da je neodrživo uvesti sistem autoputa bez naplate. Planirano je da autoceste imaju u 2016. godini prihode od cestarina u iznosu od 31 milion KM. A od akciza 67 miliona KM. Dodatno povećanje akcize donijeće 35 miliona KM (plan). Da to povećanje akcize nije namjenjeno zajmodavcima, već sada bi se pokrili prihodi od cestarine.tempuser wrote:Ma sta rece? Sta kaze tvoja ideja koliko dodirnih tacaka imaju Njemacka i BiH da bi primjenio njemacki sistem? Da li imas uposte predstavu da smo mi svjetlosnim godinama udaljeni od stepena razvijenosti da to sto zagovaras bude odrzivo?Haris.ba wrote:Pa da. Bit idealizma i jeste ideja. Ideja je da ko Njemačka autoputevima olakšamo saobraćaj u državi i posredno vršimo subvenciju privredi. Povećava se sigurnost u saobraćaju. Smanjuje se potrošnja goriva i zagađenje. Ubrzava se i čini jeftinijim protok ljudi i roba. Povećava se konkuretnost i u okolnostima kada EU na malim zemljama trenita propise o zabrani državne pomoći, to je odličan način subvencioniranja privrede.tempuser wrote:@haris
Malo ti to idealiziras...
Prvo uporedjujes Njemacku sa Bosnom gdje je granica velikog grada otprilike u Zenici, gdje se autoput ne placa, ali nije besplatan, drugo nije to bas tako crno-bijelo, od kredita se gradi od akciza se odrzava...
Konkretno za autoput u Sarajevo - zeničkoj kotlini to i jeste primjer autoputa naslonjenog na urbano područje. S vremenom će to sve biti jedan megapolis u bosanskohercegovačkim okvirima. I da bi se povećala konkurentnost treba omogućiti da vozari mogu autom ići na posao ne razmišljajući o cestarini. Jer jednostavno ne znamo šta ćemo sa željeznicom. Druge alternative nema. Da ne govorim o privredi.
Ima mali milion prioriteta u državi. Ali, brza cesta Travnik - Lašva i besplatno korištenje autoputa bi napravilo čuda.
Trenutno je ideja da se autoput održava od cestarina, a da se od kredita pravi, a da se krediti otplaćuju od akciza. Ja samo kažem da se može uzeti računica da se održavanje isto vrši od akciza. Ako to znači manje dva kilometra godišnje? Ok. Meni prihvatljiva računica. Ako u zamjenu dobijamo sve što sam nabrojaou prvom paragrafu.
Tebe citat isto k'o predizborni program stranke...
A autoput bez naplate naravno da ne znači besplatan autoput. I ja samo zagovaram njemački pristup utilitarnosti. Bolje je imati autoputeve koji se maksimalno koriste, a trošak održavanja učiniti generalnim (kroz akcize, registraciju..) jer je za čitavo društvo korisnije.
Već sam napisao. Ovo je jedna od najboljih tema za referendum u FBiH. Da se odluči šta kako i dalje.
-
- Posts: 7814
- Joined: 22/09/2011 14:34
#318 Re: Autoput, svrha, cijene?????
Kod nas spojili dva grada i za recimo 30 x koristenja u dva pravca godisnje koliko cca koristim platim 360 KM. 3.900 kilometara kosta 360 KM Plus, placao ga kroz akcize kad se gradio. Niko i ne zna koliko ga je platio kroz akcize, ali bilo bi zanimljivo izracunati i to. I kad bi sve to sabrao koliko sam platio kroz akcize+putarine, mislim da bi izasla dobra cifra, za tako malo autoputa. Imali gdje skuplji autoput a da ga toliko malo ima? Ljudi peru pare a vi ih branite. Ljudi moji, sramota je ovo malo autoputa i naplacivat a kamoli jos ovako umastit brk. To bi isto bilo kao kad bi ti neko dzabe napravio kucu pa ti poslije dzabe placao sve rezije i jos ti ostavio za trosenje a ti samo tudje pare trosio. E pa neces to nikad imati, jer to ima samo drzavna mafia i ovi sto su nedavno pohapseni iz EP.
- dustaban
- Posts: 6516
- Joined: 10/07/2012 10:55
#319 Re: Autoput, svrha, cijene?????
Dzaba pricas.condy wrote:Kod nas spojili dva grada i za recimo 30 x koristenja u dva pravca godisnje koliko cca koristim platim 360 KM. 3.900 kilometara kosta 360 KM Plus, placao ga kroz akcize kad se gradio. Niko i ne zna koliko ga je platio kroz akcize, ali bilo bi zanimljivo izracunati i to. I kad bi sve to sabrao koliko sam platio kroz akcize+putarine, mislim da bi izasla dobra cifra, za tako malo autoputa. Imali gdje skuplji autoput a da ga toliko malo ima? Ljudi peru pare a vi ih branite. Ljudi moji, sramota je ovo malo autoputa i naplacivat a kamoli jos ovako umastit brk. To bi isto bilo kao kad bi ti neko dzabe napravio kucu pa ti poslije dzabe placao sve rezije i jos ti ostavio za trosenje a ti samo tudje pare trosio. E pa neces to nikad imati, jer to ima samo drzavna mafia i ovi sto su nedavno pohapseni iz EP.
Ovdje u ovoj raspravi imamo posla ne samo sa bezobraznom bagrom "koja si to moze priustiti" vec i sa placenicima lopovske kompanije koja na 80 kilometara autoputa hoce da uzme para ko da je 800, jer toliko ima zaposlenih na nekakvom odrzavanju, od toga pola njih na samoj naplati.
A ja sam i sad i prije par godina govorio o veoma jednostavnom principu razdvajanja stalnih korisnika autoputa od onih koji ga rijetko koriste. Svi ovi koji se protive tome koriste, pretpostavljam, nekakve povlastice za parkiranje svog auta u vidu mjesecne karte. Recimo da je to 50 KM. A znamo svi da je sat parkiranja u Sarajevu 2 KM.
I sta sad, sad bi trebao i ja palamuditi poput ovih bezobraznih pojedinaca - ko vas jebe, ko nema 48 KM dnevno za parkiranje nek ne vozi auto!
- supercali
- Posts: 23942
- Joined: 06/07/2014 12:30
#320 Re: Autoput, svrha, cijene?????
Pa u biti i treba tako ako ne mozes odrzavati auto i placati sve sto za njega treba onda ta osoba i ne treba voziti auto jer ga ne moze priustiti
-
- Posts: 17100
- Joined: 08/04/2015 10:35
#321 Re: Autoput, svrha, cijene?????
Zato sto nijedan segment drzave to ne dozvoljava. Odakle ce se finansirati? Nemamo ekonomiju, nemamu protoka stranih roba.Haris.ba wrote:
Ne kontam na osnovu čega izvlačiš zaključak da je neodrživo uvesti sistem autoputa bez naplate. Planirano je da autoceste imaju u 2016. godini prihode od cestarina u iznosu od 31 milion KM. A od akciza 67 miliona KM. Dodatno povećanje akcize donijeće 35 miliona KM (plan). Da to povećanje akcize nije namjenjeno zajmodavcima, već sada bi se pokrili prihodi od cestarine.
A autoput bez naplate naravno da ne znači besplatan autoput. I ja samo zagovaram njemački pristup utilitarnosti. Bolje je imati autoputeve koji se maksimalno koriste, a trošak održavanja učiniti generalnim (kroz akcize, registraciju..) jer je za čitavo društvo korisnije.
Već sam napisao. Ovo je jedna od najboljih tema za referendum u FBiH. Da se odluči šta kako i dalje.
Pravis savrseni krug, da nije bilo zajma ne bi bilo autoputa jer iz budzetskih akumulacija danas ne bi imali ni metra puta.
Ti bas kao da ne pratis sta se desava, svaki put kad se pomenu ili uvedu novi nameti za ceste imas pobunu u kokosinjcu!
- Haris.ba
- Posts: 24855
- Joined: 08/09/2005 20:08
#322 Re: Autoput, svrha, cijene?????
Autoput je javno dobro. Nebitno je li izgrađen od strane države profitom od državnog preduzeća, ili uzimanjem kredita koje će vratiti njeni građani, ili koncesijom.
Kao javno dobro nema isti tretman u prodavnici kao mobitel, ili hljeb. Korištenje autoputa nije isto ko korištenje kina. Pa ko nema para, ne treba ići u kino i gledati filmove. Ko ne može shvatiti razliku između javnog dobra i ostalih dobara - "štaš".
Koji je cilj autoputa? Sa kojim razlozima se uopće krenulo u gradnju autoputa? Zapošljavanje građevinske operative? Ako je samo to onda se mogla zaposliti na milion drugih projekata.
Razlozi su povećanje sigurnosti na putevima, smanjenje vremena putovanja, povećanje konkurentnosti privrede, olakšanje prevoza. A da su se samo gledali ovi razlozi, onda je bolje bilo sve pare potrošiti na željeznicu.
Gradeći autoput izgleda da se zaboravlja kome. Ako se već odlučilo da građani prave autoput, valjda treba što više omogućiti da oni bez kojih autoputa ne bi ni bilo trebaju imati i neke koristi od tog autoputa? Osim da gledaju kako se voze samo oni što su uspjeli u životu. A to i jeste smisao javnog dobra. Da ga koristi svako bez obzira na obrazovanje, statut u društvu, imovinsko stanje i da li voza golfa dvicu ili ferarija.
Pa napisao sam ti odakle će se finansirati. Od povećanja trošarina na gorivo. Dao sam grubu računicu da kad povećaju akcize već će dobiti pare da mogu hladno ukinuti naplatu. Radna snaga na naplatnim kućicama postaje bespotrebna - eto i uštede.
Kakvi su to argumenti nemamo ekonomiju i protok stranih roba? Da nema ekonomije bolje ugasiti svjetlo i ne praviti onda ništa. A da ne govorim da kakvi god da smo kljakavi, ima izvoza. Pa onda vidim kamione kako se valjalju po lokalnim putevima uz autoput.
Autoput se počeo praviti iz budžetskih akumulacija (ustvari dobiti telekoma). I to je bilo da domaće firme dobiju reference. Išlo je sporo. Uostalom, autoputevi se i grade iz instrumenata zaduživanja. To uopće nije problematično. Hoće li biti u vidu bankovnog kredita, izdavanja obveznica, koncesije - nebitno u ovom kontekstu. Zato se i povećavaju akcize da bi kreditori imali veću računicu koliko mogu zaraditi.
A što se tiče pobune u kokošinjcu (vjerovatno misliš na narod), o tome ja i pričam. povećati će se porezno opterećenje i građani će dobiti obećanje o novim metrima puta. Ja samo kažem, da je bolje da uz to povećanje građani odmah dobiju nešta opipljivo zauzvrat. A to je besplatno korištenje autoputa.
Kao javno dobro nema isti tretman u prodavnici kao mobitel, ili hljeb. Korištenje autoputa nije isto ko korištenje kina. Pa ko nema para, ne treba ići u kino i gledati filmove. Ko ne može shvatiti razliku između javnog dobra i ostalih dobara - "štaš".
Koji je cilj autoputa? Sa kojim razlozima se uopće krenulo u gradnju autoputa? Zapošljavanje građevinske operative? Ako je samo to onda se mogla zaposliti na milion drugih projekata.
Razlozi su povećanje sigurnosti na putevima, smanjenje vremena putovanja, povećanje konkurentnosti privrede, olakšanje prevoza. A da su se samo gledali ovi razlozi, onda je bolje bilo sve pare potrošiti na željeznicu.
Gradeći autoput izgleda da se zaboravlja kome. Ako se već odlučilo da građani prave autoput, valjda treba što više omogućiti da oni bez kojih autoputa ne bi ni bilo trebaju imati i neke koristi od tog autoputa? Osim da gledaju kako se voze samo oni što su uspjeli u životu. A to i jeste smisao javnog dobra. Da ga koristi svako bez obzira na obrazovanje, statut u društvu, imovinsko stanje i da li voza golfa dvicu ili ferarija.
Kakav je to argument "nijedan segment države to ne dozvoljava"? Misliš na institucije?Zato sto nijedan segment drzave to ne dozvoljava. Odakle ce se finansirati? Nemamo ekonomiju, nemamu protoka stranih roba.
Pravis savrseni krug, da nije bilo zajma ne bi bilo autoputa jer iz budzetskih akumulacija danas ne bi imali ni metra puta.
Ti bas kao da ne pratis sta se desava, svaki put kad se pomenu ili uvedu novi nameti za ceste imas pobunu u kokosinjcu!
Pa napisao sam ti odakle će se finansirati. Od povećanja trošarina na gorivo. Dao sam grubu računicu da kad povećaju akcize već će dobiti pare da mogu hladno ukinuti naplatu. Radna snaga na naplatnim kućicama postaje bespotrebna - eto i uštede.
Kakvi su to argumenti nemamo ekonomiju i protok stranih roba? Da nema ekonomije bolje ugasiti svjetlo i ne praviti onda ništa. A da ne govorim da kakvi god da smo kljakavi, ima izvoza. Pa onda vidim kamione kako se valjalju po lokalnim putevima uz autoput.
Autoput se počeo praviti iz budžetskih akumulacija (ustvari dobiti telekoma). I to je bilo da domaće firme dobiju reference. Išlo je sporo. Uostalom, autoputevi se i grade iz instrumenata zaduživanja. To uopće nije problematično. Hoće li biti u vidu bankovnog kredita, izdavanja obveznica, koncesije - nebitno u ovom kontekstu. Zato se i povećavaju akcize da bi kreditori imali veću računicu koliko mogu zaraditi.
A što se tiče pobune u kokošinjcu (vjerovatno misliš na narod), o tome ja i pričam. povećati će se porezno opterećenje i građani će dobiti obećanje o novim metrima puta. Ja samo kažem, da je bolje da uz to povećanje građani odmah dobiju nešta opipljivo zauzvrat. A to je besplatno korištenje autoputa.
-
- Posts: 17100
- Joined: 08/04/2015 10:35
#323 Re: Autoput, svrha, cijene?????
Smanji malo te svoje frustracije i pasjaluk sa bezobraznom bagrom i placenicima.dustaban wrote: Dzaba pricas.
Ovdje u ovoj raspravi imamo posla ne samo sa bezobraznom bagrom "koja si to moze priustiti" vec i sa placenicima lopovske kompanije koja na 80 kilometara autoputa hoce da uzme para ko da je 800, jer toliko ima zaposlenih na nekakvom odrzavanju, od toga pola njih na samoj naplati.
A ja sam i sad i prije par godina govorio o veoma jednostavnom principu razdvajanja stalnih korisnika autoputa od onih koji ga rijetko koriste. Svi ovi koji se protive tome koriste, pretpostavljam, nekakve povlastice za parkiranje svog auta u vidu mjesecne karte. Recimo da je to 50 KM. A znamo svi da je sat parkiranja u Sarajevu 2 KM.
I sta sad, sad bi trebao i ja palamuditi poput ovih bezobraznih pojedinaca - ko vas jebe, ko nema 48 KM dnevno za parkiranje nek ne vozi auto!
Da li se tebi mora bas crtati?!?!?!Nas autoput nije spojen ni na jedan drugi autput da bi imao tranzit roba i vozila. Samim time broj povremenih ili jednokratnih korisnika u odnosu na stalne je simbolican sto dalje znaci da sistem koji kao zagovaras nije odrziv. To sto ti zagovaras ce biti moguce kad ga utaknes u hrvatski A3 i kad spojis Tarcin sa Bijacom.
Odakle ces pokriti minus u poslovanju? Novim akcizama i namtima na vozila. Da to uvedu ti i tebi slicni bi se prvi javili kako je bezobraznoj bagri i placenicima malo para i kako hoce jos!
-
- Posts: 17100
- Joined: 08/04/2015 10:35
#324 Re: Autoput, svrha, cijene?????
Cuj nebitno kako je gradjen???Haris.ba wrote:Autoput je javno dobro. Nebitno je li izgrađen od strane države profitom od državnog preduzeća, ili uzimanjem kredita koje će vratiti njeni građani, ili koncesijom.
Kakav je to argument "nijedan segment države to ne dozvoljava"? Misliš na institucije?Zato sto nijedan segment drzave to ne dozvoljava. Odakle ce se finansirati? Nemamo ekonomiju, nemamu protoka stranih roba.
Pravis savrseni krug, da nije bilo zajma ne bi bilo autoputa jer iz budzetskih akumulacija danas ne bi imali ni metra puta.
Ti bas kao da ne pratis sta se desava, svaki put kad se pomenu ili uvedu novi nameti za ceste imas pobunu u kokosinjcu!
Pa napisao sam ti odakle će se finansirati. Od povećanja trošarina na gorivo. Dao sam grubu računicu da kad povećaju akcize već će dobiti pare da mogu hladno ukinuti naplatu. Radna snaga na naplatnim kućicama postaje bespotrebna - eto i uštede.
Kakvi su to argumenti nemamo ekonomiju i protok stranih roba? Da nema ekonomije bolje ugasiti svjetlo i ne praviti onda ništa. A da ne govorim da kakvi god da smo kljakavi, ima izvoza. Pa onda vidim kamione kako se valjalju po lokalnim putevima uz autoput.
Autoput se počeo praviti iz budžetskih akumulacija (ustvari dobiti telekoma). I to je bilo da domaće firme dobiju reference. Išlo je sporo. Uostalom, autoputevi se i grade iz instrumenata zaduživanja. To uopće nije problematično. Hoće li biti u vidu bankovnog kredita, izdavanja obveznica, koncesije - nebitno u ovom kontekstu. Zato se i povećavaju akcize da bi kreditori imali veću računicu koliko mogu zaraditi.
A što se tiče pobune u kokošinjcu (vjerovatno misliš na narod), o tome ja i pričam. povećati će se porezno opterećenje i građani će dobiti obećanje o novim metrima puta. Ja samo kažem, da je bolje da uz to povećanje građani odmah dobiju nešta opipljivo zauzvrat. A to je besplatno korištenje autoputa.
Pa ti kao da ne vidis i ne citas sta se desava sa ovih 17 pfeninga novih akciza???? E zamisli da ih nadign toliko da dobiju nesto opopljivo tj eliminisu naplatu koristenja i gorivo skoci na 2.30 kad je barel nafte 40 USD? Imao bi lancani povecanje apsolutno svih ostalih troskova zivota. Pitaj dustabana i ostale revolucionare sta misle o tome? Ne da bi imao pobunu u kokosinjcu nego bi imao nerede. Tu jos prirodas i nefer nuspojavu da ce teret autoputa snositi i ona populacija vozaca koja ga ne koristi ili ga koristi vrlo rijetko!
Segmenti su upravo ekonomija i protok roba da onima koji bi koristili autoput on postane sredstvo na ostvarenje profita, a ne trosak. Ne mozes ja jednog strani imati slabo razvijenu ekonomiju, a s druge strane primjenjivati sisteme razvijenih ekonomija.
Treba biti posten, za razliku od ostalih ti bar kreces od realne cinjenice da autoput kosta i da to neko treba da plati.
- Haris.ba
- Posts: 24855
- Joined: 08/09/2005 20:08
#325 Re: Autoput, svrha, cijene?????
Opet brkaš stvari. Mnoge stvari građani ne koriste, pa opet plaćaju za njih. Već sam spominjao željeznicu.
Ko je od nas sjeo u voz da bi se opravdalo to što je u zadnjih desetak godina otišlo stotine miliona za željeznicu?
Zato i pišem da je ovo odlična tema za referendum. Da građani odluče šta hoće.
Onda nema pobune u kokošinjcu kako pišeš. Iako građani posredno odlučuju na izborima. To što nam se ne sviđa naš izbor - je ipak do nas.
Imamo potpuno drugačije gledanje na autoput. Ja ga vidim kao javno dobro, ti kao ekonomski instrument. Ti govoriš o instrumentu koji omogućuje profit, a ja o instrumentu koji povećava konkurenciju i gdje država/društvo subvencionira korištenje autoputa čineći ga besplatnim za korištenje/bez naplate.
Upravo u slabo razvijenoj ekonomiji ovakav način subvencioniranja bi bio pravi instrument.
Sve dok imamo jeftiniju naftu od Hrvatske mi smo dobro. A to što je gorivo 2.30 na 40 USD je zbog naftnog lobija u FBiH. i to se rješava drugim metodama.
Ko je od nas sjeo u voz da bi se opravdalo to što je u zadnjih desetak godina otišlo stotine miliona za željeznicu?
Zato i pišem da je ovo odlična tema za referendum. Da građani odluče šta hoće.
Onda nema pobune u kokošinjcu kako pišeš. Iako građani posredno odlučuju na izborima. To što nam se ne sviđa naš izbor - je ipak do nas.
Imamo potpuno drugačije gledanje na autoput. Ja ga vidim kao javno dobro, ti kao ekonomski instrument. Ti govoriš o instrumentu koji omogućuje profit, a ja o instrumentu koji povećava konkurenciju i gdje država/društvo subvencionira korištenje autoputa čineći ga besplatnim za korištenje/bez naplate.
Upravo u slabo razvijenoj ekonomiji ovakav način subvencioniranja bi bio pravi instrument.
Sve dok imamo jeftiniju naftu od Hrvatske mi smo dobro. A to što je gorivo 2.30 na 40 USD je zbog naftnog lobija u FBiH. i to se rješava drugim metodama.