Auto-klima: servis i održavanje

Automobili, pitanja, pomoć, savjeti...

Moderators: anex, _BataZiv_0809

Post Reply
doboj71
Posts: 600
Joined: 21/07/2011 05:20

#51 Re: Auto-klima: servis i održavanje

Post by doboj71 »

Klima uredjaj je zatvoreni sistem .Nema potrebe za 'mjenjanjem ulja' ,jer u sistemu je ulje zajedno sa gasom .
Starije vrste gasa(r-12,r-22 freon), su koristili mineralna ulja .Vise se ne proizvode .Danasnje kucne klime koriste 410 A gas (puron),koji ne zagadjuje ozonski omotac .U vecini auto klima se koristi 134 a gas .
Klima se dopunjava ako slabije hladi ,ali se more prvo pronaci zasto slabije hladi .Vecinom zbog gubitka gasa .Alo prije punjenja mora se pronaci gdje pusta gas i normalno popraviti(zavarit).Onda se povice vakum sa vakum pumpom .Vakum mora da drzi od 200 -500 mikrona,10-15 minuta .Ako se ne poveca ,znaci sve je u redu .Tek onda se pusta gas u sistem .
Na svakoj klimi pise koliko nova klima sadrzi gasa u sebi ,i vrstu gasa .
Kompresor je srce sistema ,pretvara gas u tekucinu ,i tako stalno .postoje prekidaci na njemu (lps and hps-low pressure switch i high pressure switch),koji stite kompresor.

Ukratko ,sve te fore o mjenjanju ulja su samo uzimanje para .
Kad god se klima dopuni gasom ,ulje ulazi sa gasom .Ali ko sto rekoh ,mora se naci razlog zasto moras dopunjavati .
goran16v
Posts: 10140
Joined: 20/09/2011 09:02

#52 Re: Auto-klima: servis i održavanje

Post by goran16v »

Jos samo da objasnis kako ces "dopuniti" sistem, a da ne izvuces kompletan plin i ne ubacis novi sto nije dopuna nego zamjena.
goran16v
Posts: 10140
Joined: 20/09/2011 09:02

#53 Re: Auto-klima: servis i održavanje

Post by goran16v »

preludezalude wrote:U frizideru nije predvidjena zamjena ulja.
Eno opet zamjena ulja... :-) To bi bilo isto kao kad bi napisao da je predvidjena zamjena, lupam, Petroleum hidrougljik u motoru (komponenta motornog ulja) ili Dietilenglikol (komponenta DOT4 kocionog ulja) u kocionom sistemu. Osim toga, kao sto je vec napisano, za razliku od pomenutih za motor i kocnice, ako nema curenja i slabijeg rada nijedan proizvodjac ne propisuje redovno odrzavanje i redovne zamjene plina (i ulja) u sistemu. Dok radi kako treba vozi i nista ne diraj, redovno pali AC radi cirkllacije plina i ulja i zdravlja kopresora, mjenjaj filtere kabine, remen koji pogoni kopresor, ako hoces dezinfikuj sistem ventilacije i - gas!
User avatar
sorcerer
Posts: 2850
Joined: 26/02/2012 12:11
Location: boljakov potok
Contact:

#54 Re: Auto-klima: servis i održavanje

Post by sorcerer »

djesi inzinjeru sta ima? oces kupit lezajeva za turbinu?silica-gel je zastario,sad se stavlja riza ,ona skuplja vlagu .....idi mijenjaj ulje u kocionom sistemu zakonom je propisano svako 2 godine :lol: :lol: :lol:
Solid
Posts: 21
Joined: 17/02/2004 00:00

#55 Re: Auto-klima: servis i održavanje

Post by Solid »

sorcerer wrote:djesi inzinjeru sta ima? oces kupit lezajeva za turbinu?silica-gel je zastario,sad se stavlja riza ,ona skuplja vlagu .....idi mijenjaj ulje u kocionom sistemu zakonom je propisano svako 2 godine :lol: :lol: :lol:
i! a sto skuplja vlagu? i znas li kapacitet tog silika gela u klima sistemu koliki je? hajd de nas malo poduči kad si takav pametan?
User avatar
sorcerer
Posts: 2850
Joined: 26/02/2012 12:11
Location: boljakov potok
Contact:

#56 Re: Auto-klima: servis i održavanje

Post by sorcerer »

skuplja vlagu iz mozgova poput tvog ,sto se nakupi kroz godine,jako je stetno to za sistem klime ...
poducavanje se placa ,prvo na racun uplati 100 eura ,pa mozemo nastaviti diskusiju .
dotad imas mahanje iz buljakovog
Solid
Posts: 21
Joined: 17/02/2004 00:00

#57 Re: Auto-klima: servis i održavanje

Post by Solid »

sorcerer wrote:skuplja vlagu iz mozgova poput tvog ,sto se nakupi kroz godine,jako je stetno to za sistem klime ...
poducavanje se placa ,prvo na racun uplati 100 eura ,pa mozemo nastaviti diskusiju .
dotad imas mahanje iz buljakovog
hahahahaha samo 100 eura hahahahha

ej, ti si jedan od onih likova kojima zakonom treba propisati da koriste kondom! ;)

pa reci nam stručnjak koji prvo puni freon pa onda vakumira hahahhaaha
User avatar
sorcerer
Posts: 2850
Joined: 26/02/2012 12:11
Location: boljakov potok
Contact:

#58 Re: Auto-klima: servis i održavanje

Post by sorcerer »

ma bravo strucnjak ,nije legla nikakva lova na racun tako da nista od poducavanja...javio si se s tudjeg nicka poslije 10 godina da provociras ovdje .nego kako ide u tebe?kaslju li ti kokoske? veslaju li ti golubovi?
Solid
Posts: 21
Joined: 17/02/2004 00:00

#59 Re: Auto-klima: servis i održavanje

Post by Solid »

sorcerer wrote:ma bravo strucnjak ,nije legla nikakva lova na racun tako da nista od poducavanja...javio si se s tudjeg nicka poslije 10 godina da provociras ovdje .nego kako ide u tebe?kaslju li ti kokoske? veslaju li ti golubovi?
postaješ nerazumljiv ali to je i za očekivati. Ne oslanjaj se ti u životu na lovu od ovog posla. Hvataj se ti krampe
User avatar
sorcerer
Posts: 2850
Joined: 26/02/2012 12:11
Location: boljakov potok
Contact:

#60 Re: Auto-klima: servis i održavanje

Post by sorcerer »

jel to iz vlastitog iskustva govoris?
Solid
Posts: 21
Joined: 17/02/2004 00:00

#61 Re: Auto-klima: servis i održavanje

Post by Solid »

sorcerer wrote:jel to iz vlastitog iskustva govoris?
nemoj to shvatat kao uvredu. nego kao prijateljski savjet ;)
User avatar
sorcerer
Posts: 2850
Joined: 26/02/2012 12:11
Location: boljakov potok
Contact:

#62 Re: Auto-klima: servis i održavanje

Post by sorcerer »

od kad smo to mi prijatelji?mene ne mozes uvrijediti, jer znam sve o sebi..nego nisi odgovorio na pitanje za krampu ...jel to iz vlastitog iskustva znas pa dajes savjete drugima?
Solid
Posts: 21
Joined: 17/02/2004 00:00

#63 Re: Auto-klima: servis i održavanje

Post by Solid »

sorcerer wrote:mene ne mozes uvrijediti, jer znam sve o sebi..nego nisi odgovorio na pitanje za krampu ...jel to iz vlastitog iskustva znas pa dajes savjete drugima?
hahhaha znaš šta! poslat ću ja tebi 100 eura...nak'o.
User avatar
sorcerer
Posts: 2850
Joined: 26/02/2012 12:11
Location: boljakov potok
Contact:

#64 Re: Auto-klima: servis i održavanje

Post by sorcerer »

posalji slobodno samo javi kad uplatis ...

smrdinoga hajro
sandzackih grofova do br 17
boljakov potok

100-3004-745637-311 nlb banka
Solid
Posts: 21
Joined: 17/02/2004 00:00

#65 Re: Auto-klima: servis i održavanje

Post by Solid »

sorcerer wrote:posalji slobodno samo javi kad uplatis ...

smrdinoga hajro
sandzackih grofova do br 17
boljakov potok

100-3004-745637-311 nlb banka
eto...idi po pare. samo ne dpri više po forumu
doboj71
Posts: 600
Joined: 21/07/2011 05:20

#66 Re: Auto-klima: servis i održavanje

Post by doboj71 »

goran16v wrote:Jos samo da objasnis kako ces "dopuniti" sistem, a da ne izvuces kompletan plin i ne ubacis novi sto nije dopuna nego zamjena.
Kucne klime se dopunjavaju po tabeli.Postoje razlicite tabele za razlicite gasove(r-22,410a).Prvo se izmjeri niski i visoki pritisak i temperatura .Zatim se ti parametri pogledaju na tabeli ,i po potrebi dopuni sistem.Ali iz mog iskustva dosta kucnih klima ,u startu nije instalirano kako treba .
Odosmo sa auto na kucne klime ,ali princip je isti.
Mora se provjeriti pritisak gasa prvo ,i to ce odmah reci puno toga.
Pokusavam da kazem da se klima moze dopuniti ,ali se mora naci razlog zasto.jer ako je manjak gas ,i taj novi gas ce nestati.
Last edited by doboj71 on 12/03/2014 14:38, edited 1 time in total.
User avatar
sorcerer
Posts: 2850
Joined: 26/02/2012 12:11
Location: boljakov potok
Contact:

#67 Re: Auto-klima: servis i održavanje

Post by sorcerer »

Solid wrote:
eto...idi po pare. samo ne dpri više po forumu
i za tebe isto vazi
Solid
Posts: 21
Joined: 17/02/2004 00:00

#68 Re: Auto-klima: servis i održavanje

Post by Solid »

sorcerer wrote:
Solid wrote:
eto...idi po pare. samo ne dpri više po forumu
i za tebe isto vazi
aaa jesi dosadan!
User avatar
sorcerer
Posts: 2850
Joined: 26/02/2012 12:11
Location: boljakov potok
Contact:

#69 Re: Auto-klima: servis i održavanje

Post by sorcerer »

pa i ti si isto...ja nisam pametan ,posto ti jesi bolje da popustis :D
preludezalude
Posts: 5627
Joined: 07/03/2012 00:09

#70 Re: Auto-klima: servis i održavanje

Post by preludezalude »

sorcerer wrote:koje ulje koristi frizider? 0w30 full sintetiku?koji zastitni mehanizmi? senzor pritiska i cpu?jesi li ti prirodno talentovan ili si to postao tokom godina?
vakuum? jel se to jede?
pritisak? sta znaci kompresor u sistemu? ,nemam volje da objasnjavam talentovanima.....

guglaj ili pitaj nekoga ko se profesionalno bavi time ,mozda bude imao vremena za tebe ....

hint



pa pa :run:
Procitaj naslov teme i ne skreci sa kursa. Ako te bas interesuje koje ulje ide u frizider, otidji u servis i upitaj. Nemas ti pojma a lupetas. Dovoljno je da u google trazilici upises "vakum sta je to" i odmah ce ti biti jasno. Jel ti to stvarno mislis da kad se kompresor ukljuci, tada nastaje pritisak, a do tada je vakum. :lol: :lol: :lol:
Sad si stvarno zastranio, ali ono skroz.
preludezalude
Posts: 5627
Joined: 07/03/2012 00:09

#71 Re: Auto-klima: servis i održavanje

Post by preludezalude »

goran16v wrote:
preludezalude wrote:U frizideru nije predvidjena zamjena ulja.
Eno opet zamjena ulja... :-) To bi bilo isto kao kad bi napisao da je predvidjena zamjena, lupam, Petroleum hidrougljik u motoru (komponenta motornog ulja) ili Dietilenglikol (komponenta DOT4 kocionog ulja) u kocionom sistemu. Osim toga, kao sto je vec napisano, za razliku od pomenutih za motor i kocnice, ako nema curenja i slabijeg rada nijedan proizvodjac ne propisuje redovno odrzavanje i redovne zamjene plina (i ulja) u sistemu. Dok radi kako treba vozi i nista ne diraj, redovno pali AC radi cirkllacije plina i ulja i zdravlja kopresora, mjenjaj filtere kabine, remen koji pogoni kopresor, ako hoces dezinfikuj sistem ventilacije i - gas!
Za tvoju informaciju, a i za informaciju drugima: klima sistem u autu je potpuno zaseban sistem koji se mora i treba odrzavati. Otidji u ovlasteni bilo koji auto servis i upitaj o redovnom odrzavanju klima sistema, sta je to i kako ide.
Pravilo je da sistem tj dopunjavanje nista ne diras dok radi, ali najdalje dvije godine. Nakon toga sistem treba provjeriti i napuniti na ispravnu mjeru. Onda se kompletan sistem isprazni, vakumira, provjeri i napuni sa novim uljem i plinom.
User avatar
sorcerer
Posts: 2850
Joined: 26/02/2012 12:11
Location: boljakov potok
Contact:

#72 Re: Auto-klima: servis i održavanje

Post by sorcerer »

preludezalude wrote: Procitaj naslov teme i ne skreci sa kursa. Ako te bas interesuje koje ulje ide u frizider, otidji u servis i upitaj. Nemas ti pojma a lupetas. Dovoljno je da u google trazilici upises "vakum sta je to" i odmah ce ti biti jasno. Jel ti to stvarno mislis da kad se kompresor ukljuci, tada nastaje pritisak, a do tada je vakum. :lol: :lol: :lol:
Sad si stvarno zastranio, ali ono skroz.
mislis da ne skrecem sa kauca? ne trebam upisivati u gugl da bi znao sta ti je u glavi.....vidim da ti ne znas ni kako se pise...ti jedini ovde nemas pojma ,10 godina piskaras po auto forumima i svuda pametujes gdje je bilo kakva rasprava i onda otvoris temu da bi pitao neku glupost koju ne bi ni 10 godisnje dijete pitalo....isto ce ti reci mnogi koji su bili na pungas-u i auto.ba...ja nisam placen da mislim ,ali po tvojoj teoriji lupetanja pritisak u samom sistemu pretvara plin za hladjenje iz gasovitog u tecno stanje ?ili to radi kompresor?koji je pritisak potreban za to? de prosvijetli sviju ovdje molim te .
P.S.spominjem vakuum kao odzracivanje sistema...
Last edited by sorcerer on 12/03/2014 19:25, edited 1 time in total.
goran16v
Posts: 10140
Joined: 20/09/2011 09:02

#73 Re: Auto-klima: servis i održavanje

Post by goran16v »

preludezalude wrote:
goran16v wrote:
preludezalude wrote:U frizideru nije predvidjena zamjena ulja.
Eno opet zamjena ulja... :-) To bi bilo isto kao kad bi napisao da je predvidjena zamjena, lupam, Petroleum hidrougljik u motoru (komponenta motornog ulja) ili Dietilenglikol (komponenta DOT4 kocionog ulja) u kocionom sistemu. Osim toga, kao sto je vec napisano, za razliku od pomenutih za motor i kocnice, ako nema curenja i slabijeg rada nijedan proizvodjac ne propisuje redovno odrzavanje i redovne zamjene plina (i ulja) u sistemu. Dok radi kako treba vozi i nista ne diraj, redovno pali AC radi cirkllacije plina i ulja i zdravlja kopresora, mjenjaj filtere kabine, remen koji pogoni kopresor, ako hoces dezinfikuj sistem ventilacije i - gas!
Za tvoju informaciju, a i za informaciju drugima: klima sistem u autu je potpuno zaseban sistem koji se mora i treba odrzavati. Otidji u ovlasteni bilo koji auto servis i upitaj o redovnom odrzavanju klima sistema, sta je to i kako ide.
Pravilo je da sistem tj dopunjavanje nista ne diras dok radi, ali najdalje dvije godine. Nakon toga sistem treba provjeriti i napuniti na ispravnu mjeru. Onda se kompletan sistem isprazni, vakumira, provjeri i napuni sa novim uljem i plinom.
Ko ti je to rekao i gdje pise da se mora redovno odrzavati?!?!?!?!?! Ne da sam otisao u ovlasteni servis da pitam kako ide vec 15 god vozim aute (Skoda, Renault, Toyota, Opel) u ovlstene servise i niko nikad nije spomenuo redovno odrzavanje klima uredjaja niti ista o tome pise u planu odrzavanja koji dobijes kad kupis nov auto. Osim sto bih to nekad za ove godine u ovlastenim servisima nacuo bar nesto o odrzavanju kilme, ako u planu odrzavanja pisu intervali zamjene ulje u motoru, mjenjacu, kocnicama, filtera, remenja, rashladne tecnosti itd itd valjda bi pisalo nesto i o intervalu zamjene plina u sistemu. Ta pravila od 2 godine su price nadrimajstora koji vole da se prave pametni i naivnim otimaju pare...
preludezalude
Posts: 5627
Joined: 07/03/2012 00:09

#74 Re: Auto-klima: servis i održavanje

Post by preludezalude »

goran16v wrote:
preludezalude wrote:
goran16v wrote:
Eno opet zamjena ulja... :-) To bi bilo isto kao kad bi napisao da je predvidjena zamjena, lupam, Petroleum hidrougljik u motoru (komponenta motornog ulja) ili Dietilenglikol (komponenta DOT4 kocionog ulja) u kocionom sistemu. Osim toga, kao sto je vec napisano, za razliku od pomenutih za motor i kocnice, ako nema curenja i slabijeg rada nijedan proizvodjac ne propisuje redovno odrzavanje i redovne zamjene plina (i ulja) u sistemu. Dok radi kako treba vozi i nista ne diraj, redovno pali AC radi cirkllacije plina i ulja i zdravlja kopresora, mjenjaj filtere kabine, remen koji pogoni kopresor, ako hoces dezinfikuj sistem ventilacije i - gas!
Za tvoju informaciju, a i za informaciju drugima: klima sistem u autu je potpuno zaseban sistem koji se mora i treba odrzavati. Otidji u ovlasteni bilo koji auto servis i upitaj o redovnom odrzavanju klima sistema, sta je to i kako ide.
Pravilo je da sistem tj dopunjavanje nista ne diras dok radi, ali najdalje dvije godine. Nakon toga sistem treba provjeriti i napuniti na ispravnu mjeru. Onda se kompletan sistem isprazni, vakumira, provjeri i napuni sa novim uljem i plinom.
Ko ti je to rekao i gdje pise da se mora redovno odrzavati?!?!?!?!?! Ne da sam otisao u ovlasteni servis da pitam kako ide vec 15 god vozim aute (Skoda, Renault, Toyota, Opel) u ovlstene servise i niko nikad nije spomenuo redovno odrzavanje klima uredjaja niti ista o tome pise u planu odrzavanja koji dobijes kad kupis nov auto. Osim sto bih to nekad za ove godine u ovlastenim servisima nacuo bar nesto o odrzavanju kilme, ako u planu odrzavanja pisu intervali zamjene ulje u motoru, mjenjacu, kocnicama, filtera, remenja, rashladne tecnosti itd itd valjda bi pisalo nesto i o intervalu zamjene plina u sistemu. Ta pravila od 2 godine su price nadrimajstora koji vole da se prave pametni i naivnim otimaju pare...
Ok. Klimu ne treba odrzavati. Kad nekome crkne tj zariba kompresor ili se sistem zacepi neka se zapita zasto je do toga doslo.
preludezalude
Posts: 5627
Joined: 07/03/2012 00:09

#75 Re: Auto-klima: servis i održavanje

Post by preludezalude »

sorcerer wrote:
preludezalude wrote: Procitaj naslov teme i ne skreci sa kursa. Ako te bas interesuje koje ulje ide u frizider, otidji u servis i upitaj. Nemas ti pojma a lupetas. Dovoljno je da u google trazilici upises "vakum sta je to" i odmah ce ti biti jasno. Jel ti to stvarno mislis da kad se kompresor ukljuci, tada nastaje pritisak, a do tada je vakum. :lol: :lol: :lol:
Sad si stvarno zastranio, ali ono skroz.
mislis da ne skrecem sa kauca? ne trebam upisivati u gugl da bi znao sta ti je u glavi.....vidim da ti ne znas ni kako se pise...ti jedini ovde nemas pojma ,10 godina piskaras po auto forumima i svuda pametujes gdje je bilo kakva rasprava i onda otvoris temu da bi pitao neku glupost koju ne bi ni 10 godisnje dijete pitalo....isto ce ti reci mnogi koji su bili na pungas-u i auto.ba...ja nisam placen da mislim ,ali po tvojoj teoriji lupetanja pritisak u samom sistemu pretvara plin za hladjenje iz gasovitog u tecno stanje ?ili to radi kompresor?koji je pritisak potreban za to? de prosvijetli sviju ovdje molim te .
P.S.spominjem vakuum kao odzracivanje sistema...
Na zadnjih dvije stranice si napisao desetak postova a presipas iz supljeg u prazno.
Citiram sta si napisao:
"Postao/la sorcerer dana 11/03/2014 09:16

u zatvorenom sistemu kao sto je klima u automobilu ,ne moze biti vlage ni prljavstine .kad se naspe freon sistem se vakuumira jer drugacije ne moze da radi....a valjda znate nesto o vakuumu pa mislim da nije potrebno dalje objasnjavati..."

Od pocetka recenice pa do samog kraja si izvaljivao sve same gluposti. Ni jedna misao ti nije tacna. A posebno naglasavam ovo da kad se naspe freon sistem se vakumira.
Ponovo te pitam, da li ti znas sta je vakum?

A evo jos jedan tvoj post:
"Postao/la sorcerer dana 11/03/2014 13:23

znam ja kako radi sve to sto si naveo ,ali ti ne znas izgleda,nisi nikad punio klimu pa lupetas gluposti .
klima u autu se puni i radi na istom principu kao i klima u stanu,kao i frizider....samo sto frizider i klima u stanu imaju elektricne kompresore,a u autu je mehanicki kompresor...pitaj malo nekoga ko puni klime nek ti objasni ako meni ne vjerujes..."

Sve ovo stoji sto si napisao, ali ne mozes porediti frizider i auto klimu jer frizider koristi posebno ulje koje nema opciju zamjene.
Post Reply