Auto-klima: servis i održavanje
Moderators: anex, _BataZiv_0809
-
- Posts: 600
- Joined: 21/07/2011 05:20
#51 Re: Auto-klima: servis i održavanje
Klima uredjaj je zatvoreni sistem .Nema potrebe za 'mjenjanjem ulja' ,jer u sistemu je ulje zajedno sa gasom .
Starije vrste gasa(r-12,r-22 freon), su koristili mineralna ulja .Vise se ne proizvode .Danasnje kucne klime koriste 410 A gas (puron),koji ne zagadjuje ozonski omotac .U vecini auto klima se koristi 134 a gas .
Klima se dopunjava ako slabije hladi ,ali se more prvo pronaci zasto slabije hladi .Vecinom zbog gubitka gasa .Alo prije punjenja mora se pronaci gdje pusta gas i normalno popraviti(zavarit).Onda se povice vakum sa vakum pumpom .Vakum mora da drzi od 200 -500 mikrona,10-15 minuta .Ako se ne poveca ,znaci sve je u redu .Tek onda se pusta gas u sistem .
Na svakoj klimi pise koliko nova klima sadrzi gasa u sebi ,i vrstu gasa .
Kompresor je srce sistema ,pretvara gas u tekucinu ,i tako stalno .postoje prekidaci na njemu (lps and hps-low pressure switch i high pressure switch),koji stite kompresor.
Ukratko ,sve te fore o mjenjanju ulja su samo uzimanje para .
Kad god se klima dopuni gasom ,ulje ulazi sa gasom .Ali ko sto rekoh ,mora se naci razlog zasto moras dopunjavati .
Starije vrste gasa(r-12,r-22 freon), su koristili mineralna ulja .Vise se ne proizvode .Danasnje kucne klime koriste 410 A gas (puron),koji ne zagadjuje ozonski omotac .U vecini auto klima se koristi 134 a gas .
Klima se dopunjava ako slabije hladi ,ali se more prvo pronaci zasto slabije hladi .Vecinom zbog gubitka gasa .Alo prije punjenja mora se pronaci gdje pusta gas i normalno popraviti(zavarit).Onda se povice vakum sa vakum pumpom .Vakum mora da drzi od 200 -500 mikrona,10-15 minuta .Ako se ne poveca ,znaci sve je u redu .Tek onda se pusta gas u sistem .
Na svakoj klimi pise koliko nova klima sadrzi gasa u sebi ,i vrstu gasa .
Kompresor je srce sistema ,pretvara gas u tekucinu ,i tako stalno .postoje prekidaci na njemu (lps and hps-low pressure switch i high pressure switch),koji stite kompresor.
Ukratko ,sve te fore o mjenjanju ulja su samo uzimanje para .
Kad god se klima dopuni gasom ,ulje ulazi sa gasom .Ali ko sto rekoh ,mora se naci razlog zasto moras dopunjavati .
-
- Posts: 10140
- Joined: 20/09/2011 09:02
#52 Re: Auto-klima: servis i održavanje
Jos samo da objasnis kako ces "dopuniti" sistem, a da ne izvuces kompletan plin i ne ubacis novi sto nije dopuna nego zamjena.
-
- Posts: 10140
- Joined: 20/09/2011 09:02
#53 Re: Auto-klima: servis i održavanje
Eno opet zamjena ulja... To bi bilo isto kao kad bi napisao da je predvidjena zamjena, lupam, Petroleum hidrougljik u motoru (komponenta motornog ulja) ili Dietilenglikol (komponenta DOT4 kocionog ulja) u kocionom sistemu. Osim toga, kao sto je vec napisano, za razliku od pomenutih za motor i kocnice, ako nema curenja i slabijeg rada nijedan proizvodjac ne propisuje redovno odrzavanje i redovne zamjene plina (i ulja) u sistemu. Dok radi kako treba vozi i nista ne diraj, redovno pali AC radi cirkllacije plina i ulja i zdravlja kopresora, mjenjaj filtere kabine, remen koji pogoni kopresor, ako hoces dezinfikuj sistem ventilacije i - gas!preludezalude wrote:U frizideru nije predvidjena zamjena ulja.
- sorcerer
- Posts: 2850
- Joined: 26/02/2012 12:11
- Location: boljakov potok
- Contact:
#54 Re: Auto-klima: servis i održavanje
djesi inzinjeru sta ima? oces kupit lezajeva za turbinu?silica-gel je zastario,sad se stavlja riza ,ona skuplja vlagu .....idi mijenjaj ulje u kocionom sistemu zakonom je propisano svako 2 godine
-
- Posts: 21
- Joined: 17/02/2004 00:00
#55 Re: Auto-klima: servis i održavanje
i! a sto skuplja vlagu? i znas li kapacitet tog silika gela u klima sistemu koliki je? hajd de nas malo poduči kad si takav pametan?sorcerer wrote:djesi inzinjeru sta ima? oces kupit lezajeva za turbinu?silica-gel je zastario,sad se stavlja riza ,ona skuplja vlagu .....idi mijenjaj ulje u kocionom sistemu zakonom je propisano svako 2 godine
- sorcerer
- Posts: 2850
- Joined: 26/02/2012 12:11
- Location: boljakov potok
- Contact:
#56 Re: Auto-klima: servis i održavanje
skuplja vlagu iz mozgova poput tvog ,sto se nakupi kroz godine,jako je stetno to za sistem klime ...
poducavanje se placa ,prvo na racun uplati 100 eura ,pa mozemo nastaviti diskusiju .
dotad imas mahanje iz buljakovog
poducavanje se placa ,prvo na racun uplati 100 eura ,pa mozemo nastaviti diskusiju .
dotad imas mahanje iz buljakovog
-
- Posts: 21
- Joined: 17/02/2004 00:00
#57 Re: Auto-klima: servis i održavanje
hahahahaha samo 100 eura hahahahhasorcerer wrote:skuplja vlagu iz mozgova poput tvog ,sto se nakupi kroz godine,jako je stetno to za sistem klime ...
poducavanje se placa ,prvo na racun uplati 100 eura ,pa mozemo nastaviti diskusiju .
dotad imas mahanje iz buljakovog
ej, ti si jedan od onih likova kojima zakonom treba propisati da koriste kondom!
pa reci nam stručnjak koji prvo puni freon pa onda vakumira hahahhaaha
- sorcerer
- Posts: 2850
- Joined: 26/02/2012 12:11
- Location: boljakov potok
- Contact:
#58 Re: Auto-klima: servis i održavanje
ma bravo strucnjak ,nije legla nikakva lova na racun tako da nista od poducavanja...javio si se s tudjeg nicka poslije 10 godina da provociras ovdje .nego kako ide u tebe?kaslju li ti kokoske? veslaju li ti golubovi?
-
- Posts: 21
- Joined: 17/02/2004 00:00
#59 Re: Auto-klima: servis i održavanje
postaješ nerazumljiv ali to je i za očekivati. Ne oslanjaj se ti u životu na lovu od ovog posla. Hvataj se ti krampesorcerer wrote:ma bravo strucnjak ,nije legla nikakva lova na racun tako da nista od poducavanja...javio si se s tudjeg nicka poslije 10 godina da provociras ovdje .nego kako ide u tebe?kaslju li ti kokoske? veslaju li ti golubovi?
- sorcerer
- Posts: 2850
- Joined: 26/02/2012 12:11
- Location: boljakov potok
- Contact:
#60 Re: Auto-klima: servis i održavanje
jel to iz vlastitog iskustva govoris?
-
- Posts: 21
- Joined: 17/02/2004 00:00
#61 Re: Auto-klima: servis i održavanje
nemoj to shvatat kao uvredu. nego kao prijateljski savjetsorcerer wrote:jel to iz vlastitog iskustva govoris?
- sorcerer
- Posts: 2850
- Joined: 26/02/2012 12:11
- Location: boljakov potok
- Contact:
#62 Re: Auto-klima: servis i održavanje
od kad smo to mi prijatelji?mene ne mozes uvrijediti, jer znam sve o sebi..nego nisi odgovorio na pitanje za krampu ...jel to iz vlastitog iskustva znas pa dajes savjete drugima?
-
- Posts: 21
- Joined: 17/02/2004 00:00
#63 Re: Auto-klima: servis i održavanje
hahhaha znaš šta! poslat ću ja tebi 100 eura...nak'o.sorcerer wrote:mene ne mozes uvrijediti, jer znam sve o sebi..nego nisi odgovorio na pitanje za krampu ...jel to iz vlastitog iskustva znas pa dajes savjete drugima?
- sorcerer
- Posts: 2850
- Joined: 26/02/2012 12:11
- Location: boljakov potok
- Contact:
#64 Re: Auto-klima: servis i održavanje
posalji slobodno samo javi kad uplatis ...
smrdinoga hajro
sandzackih grofova do br 17
boljakov potok
100-3004-745637-311 nlb banka
smrdinoga hajro
sandzackih grofova do br 17
boljakov potok
100-3004-745637-311 nlb banka
-
- Posts: 21
- Joined: 17/02/2004 00:00
#65 Re: Auto-klima: servis i održavanje
eto...idi po pare. samo ne dpri više po forumusorcerer wrote:posalji slobodno samo javi kad uplatis ...
smrdinoga hajro
sandzackih grofova do br 17
boljakov potok
100-3004-745637-311 nlb banka
-
- Posts: 600
- Joined: 21/07/2011 05:20
#66 Re: Auto-klima: servis i održavanje
Kucne klime se dopunjavaju po tabeli.Postoje razlicite tabele za razlicite gasove(r-22,410a).Prvo se izmjeri niski i visoki pritisak i temperatura .Zatim se ti parametri pogledaju na tabeli ,i po potrebi dopuni sistem.Ali iz mog iskustva dosta kucnih klima ,u startu nije instalirano kako treba .goran16v wrote:Jos samo da objasnis kako ces "dopuniti" sistem, a da ne izvuces kompletan plin i ne ubacis novi sto nije dopuna nego zamjena.
Odosmo sa auto na kucne klime ,ali princip je isti.
Mora se provjeriti pritisak gasa prvo ,i to ce odmah reci puno toga.
Pokusavam da kazem da se klima moze dopuniti ,ali se mora naci razlog zasto.jer ako je manjak gas ,i taj novi gas ce nestati.
Last edited by doboj71 on 12/03/2014 14:38, edited 1 time in total.
- sorcerer
- Posts: 2850
- Joined: 26/02/2012 12:11
- Location: boljakov potok
- Contact:
#67 Re: Auto-klima: servis i održavanje
i za tebe isto vaziSolid wrote:
eto...idi po pare. samo ne dpri više po forumu
-
- Posts: 21
- Joined: 17/02/2004 00:00
#68 Re: Auto-klima: servis i održavanje
aaa jesi dosadan!sorcerer wrote:i za tebe isto vaziSolid wrote:
eto...idi po pare. samo ne dpri više po forumu
- sorcerer
- Posts: 2850
- Joined: 26/02/2012 12:11
- Location: boljakov potok
- Contact:
#69 Re: Auto-klima: servis i održavanje
pa i ti si isto...ja nisam pametan ,posto ti jesi bolje da popustis
-
- Posts: 5627
- Joined: 07/03/2012 00:09
#70 Re: Auto-klima: servis i održavanje
Procitaj naslov teme i ne skreci sa kursa. Ako te bas interesuje koje ulje ide u frizider, otidji u servis i upitaj. Nemas ti pojma a lupetas. Dovoljno je da u google trazilici upises "vakum sta je to" i odmah ce ti biti jasno. Jel ti to stvarno mislis da kad se kompresor ukljuci, tada nastaje pritisak, a do tada je vakum.sorcerer wrote:koje ulje koristi frizider? 0w30 full sintetiku?koji zastitni mehanizmi? senzor pritiska i cpu?jesi li ti prirodno talentovan ili si to postao tokom godina?
vakuum? jel se to jede?
pritisak? sta znaci kompresor u sistemu? ,nemam volje da objasnjavam talentovanima.....
guglaj ili pitaj nekoga ko se profesionalno bavi time ,mozda bude imao vremena za tebe ....
hint
pa pa
Sad si stvarno zastranio, ali ono skroz.
-
- Posts: 5627
- Joined: 07/03/2012 00:09
#71 Re: Auto-klima: servis i održavanje
Za tvoju informaciju, a i za informaciju drugima: klima sistem u autu je potpuno zaseban sistem koji se mora i treba odrzavati. Otidji u ovlasteni bilo koji auto servis i upitaj o redovnom odrzavanju klima sistema, sta je to i kako ide.goran16v wrote:Eno opet zamjena ulja... To bi bilo isto kao kad bi napisao da je predvidjena zamjena, lupam, Petroleum hidrougljik u motoru (komponenta motornog ulja) ili Dietilenglikol (komponenta DOT4 kocionog ulja) u kocionom sistemu. Osim toga, kao sto je vec napisano, za razliku od pomenutih za motor i kocnice, ako nema curenja i slabijeg rada nijedan proizvodjac ne propisuje redovno odrzavanje i redovne zamjene plina (i ulja) u sistemu. Dok radi kako treba vozi i nista ne diraj, redovno pali AC radi cirkllacije plina i ulja i zdravlja kopresora, mjenjaj filtere kabine, remen koji pogoni kopresor, ako hoces dezinfikuj sistem ventilacije i - gas!preludezalude wrote:U frizideru nije predvidjena zamjena ulja.
Pravilo je da sistem tj dopunjavanje nista ne diras dok radi, ali najdalje dvije godine. Nakon toga sistem treba provjeriti i napuniti na ispravnu mjeru. Onda se kompletan sistem isprazni, vakumira, provjeri i napuni sa novim uljem i plinom.
- sorcerer
- Posts: 2850
- Joined: 26/02/2012 12:11
- Location: boljakov potok
- Contact:
#72 Re: Auto-klima: servis i održavanje
mislis da ne skrecem sa kauca? ne trebam upisivati u gugl da bi znao sta ti je u glavi.....vidim da ti ne znas ni kako se pise...ti jedini ovde nemas pojma ,10 godina piskaras po auto forumima i svuda pametujes gdje je bilo kakva rasprava i onda otvoris temu da bi pitao neku glupost koju ne bi ni 10 godisnje dijete pitalo....isto ce ti reci mnogi koji su bili na pungas-u i auto.ba...ja nisam placen da mislim ,ali po tvojoj teoriji lupetanja pritisak u samom sistemu pretvara plin za hladjenje iz gasovitog u tecno stanje ?ili to radi kompresor?koji je pritisak potreban za to? de prosvijetli sviju ovdje molim te .preludezalude wrote: Procitaj naslov teme i ne skreci sa kursa. Ako te bas interesuje koje ulje ide u frizider, otidji u servis i upitaj. Nemas ti pojma a lupetas. Dovoljno je da u google trazilici upises "vakum sta je to" i odmah ce ti biti jasno. Jel ti to stvarno mislis da kad se kompresor ukljuci, tada nastaje pritisak, a do tada je vakum.
Sad si stvarno zastranio, ali ono skroz.
P.S.spominjem vakuum kao odzracivanje sistema...
Last edited by sorcerer on 12/03/2014 19:25, edited 1 time in total.
-
- Posts: 10140
- Joined: 20/09/2011 09:02
#73 Re: Auto-klima: servis i održavanje
Ko ti je to rekao i gdje pise da se mora redovno odrzavati?!?!?!?!?! Ne da sam otisao u ovlasteni servis da pitam kako ide vec 15 god vozim aute (Skoda, Renault, Toyota, Opel) u ovlstene servise i niko nikad nije spomenuo redovno odrzavanje klima uredjaja niti ista o tome pise u planu odrzavanja koji dobijes kad kupis nov auto. Osim sto bih to nekad za ove godine u ovlastenim servisima nacuo bar nesto o odrzavanju kilme, ako u planu odrzavanja pisu intervali zamjene ulje u motoru, mjenjacu, kocnicama, filtera, remenja, rashladne tecnosti itd itd valjda bi pisalo nesto i o intervalu zamjene plina u sistemu. Ta pravila od 2 godine su price nadrimajstora koji vole da se prave pametni i naivnim otimaju pare...preludezalude wrote:Za tvoju informaciju, a i za informaciju drugima: klima sistem u autu je potpuno zaseban sistem koji se mora i treba odrzavati. Otidji u ovlasteni bilo koji auto servis i upitaj o redovnom odrzavanju klima sistema, sta je to i kako ide.goran16v wrote:Eno opet zamjena ulja... To bi bilo isto kao kad bi napisao da je predvidjena zamjena, lupam, Petroleum hidrougljik u motoru (komponenta motornog ulja) ili Dietilenglikol (komponenta DOT4 kocionog ulja) u kocionom sistemu. Osim toga, kao sto je vec napisano, za razliku od pomenutih za motor i kocnice, ako nema curenja i slabijeg rada nijedan proizvodjac ne propisuje redovno odrzavanje i redovne zamjene plina (i ulja) u sistemu. Dok radi kako treba vozi i nista ne diraj, redovno pali AC radi cirkllacije plina i ulja i zdravlja kopresora, mjenjaj filtere kabine, remen koji pogoni kopresor, ako hoces dezinfikuj sistem ventilacije i - gas!preludezalude wrote:U frizideru nije predvidjena zamjena ulja.
Pravilo je da sistem tj dopunjavanje nista ne diras dok radi, ali najdalje dvije godine. Nakon toga sistem treba provjeriti i napuniti na ispravnu mjeru. Onda se kompletan sistem isprazni, vakumira, provjeri i napuni sa novim uljem i plinom.
-
- Posts: 5627
- Joined: 07/03/2012 00:09
#74 Re: Auto-klima: servis i održavanje
Ok. Klimu ne treba odrzavati. Kad nekome crkne tj zariba kompresor ili se sistem zacepi neka se zapita zasto je do toga doslo.goran16v wrote:Ko ti je to rekao i gdje pise da se mora redovno odrzavati?!?!?!?!?! Ne da sam otisao u ovlasteni servis da pitam kako ide vec 15 god vozim aute (Skoda, Renault, Toyota, Opel) u ovlstene servise i niko nikad nije spomenuo redovno odrzavanje klima uredjaja niti ista o tome pise u planu odrzavanja koji dobijes kad kupis nov auto. Osim sto bih to nekad za ove godine u ovlastenim servisima nacuo bar nesto o odrzavanju kilme, ako u planu odrzavanja pisu intervali zamjene ulje u motoru, mjenjacu, kocnicama, filtera, remenja, rashladne tecnosti itd itd valjda bi pisalo nesto i o intervalu zamjene plina u sistemu. Ta pravila od 2 godine su price nadrimajstora koji vole da se prave pametni i naivnim otimaju pare...preludezalude wrote:Za tvoju informaciju, a i za informaciju drugima: klima sistem u autu je potpuno zaseban sistem koji se mora i treba odrzavati. Otidji u ovlasteni bilo koji auto servis i upitaj o redovnom odrzavanju klima sistema, sta je to i kako ide.goran16v wrote:
Eno opet zamjena ulja... To bi bilo isto kao kad bi napisao da je predvidjena zamjena, lupam, Petroleum hidrougljik u motoru (komponenta motornog ulja) ili Dietilenglikol (komponenta DOT4 kocionog ulja) u kocionom sistemu. Osim toga, kao sto je vec napisano, za razliku od pomenutih za motor i kocnice, ako nema curenja i slabijeg rada nijedan proizvodjac ne propisuje redovno odrzavanje i redovne zamjene plina (i ulja) u sistemu. Dok radi kako treba vozi i nista ne diraj, redovno pali AC radi cirkllacije plina i ulja i zdravlja kopresora, mjenjaj filtere kabine, remen koji pogoni kopresor, ako hoces dezinfikuj sistem ventilacije i - gas!
Pravilo je da sistem tj dopunjavanje nista ne diras dok radi, ali najdalje dvije godine. Nakon toga sistem treba provjeriti i napuniti na ispravnu mjeru. Onda se kompletan sistem isprazni, vakumira, provjeri i napuni sa novim uljem i plinom.
-
- Posts: 5627
- Joined: 07/03/2012 00:09
#75 Re: Auto-klima: servis i održavanje
Na zadnjih dvije stranice si napisao desetak postova a presipas iz supljeg u prazno.sorcerer wrote:mislis da ne skrecem sa kauca? ne trebam upisivati u gugl da bi znao sta ti je u glavi.....vidim da ti ne znas ni kako se pise...ti jedini ovde nemas pojma ,10 godina piskaras po auto forumima i svuda pametujes gdje je bilo kakva rasprava i onda otvoris temu da bi pitao neku glupost koju ne bi ni 10 godisnje dijete pitalo....isto ce ti reci mnogi koji su bili na pungas-u i auto.ba...ja nisam placen da mislim ,ali po tvojoj teoriji lupetanja pritisak u samom sistemu pretvara plin za hladjenje iz gasovitog u tecno stanje ?ili to radi kompresor?koji je pritisak potreban za to? de prosvijetli sviju ovdje molim te .preludezalude wrote: Procitaj naslov teme i ne skreci sa kursa. Ako te bas interesuje koje ulje ide u frizider, otidji u servis i upitaj. Nemas ti pojma a lupetas. Dovoljno je da u google trazilici upises "vakum sta je to" i odmah ce ti biti jasno. Jel ti to stvarno mislis da kad se kompresor ukljuci, tada nastaje pritisak, a do tada je vakum.
Sad si stvarno zastranio, ali ono skroz.
P.S.spominjem vakuum kao odzracivanje sistema...
Citiram sta si napisao:
"Postao/la sorcerer dana 11/03/2014 09:16
u zatvorenom sistemu kao sto je klima u automobilu ,ne moze biti vlage ni prljavstine .kad se naspe freon sistem se vakuumira jer drugacije ne moze da radi....a valjda znate nesto o vakuumu pa mislim da nije potrebno dalje objasnjavati..."
Od pocetka recenice pa do samog kraja si izvaljivao sve same gluposti. Ni jedna misao ti nije tacna. A posebno naglasavam ovo da kad se naspe freon sistem se vakumira.
Ponovo te pitam, da li ti znas sta je vakum?
A evo jos jedan tvoj post:
"Postao/la sorcerer dana 11/03/2014 13:23
znam ja kako radi sve to sto si naveo ,ali ti ne znas izgleda,nisi nikad punio klimu pa lupetas gluposti .
klima u autu se puni i radi na istom principu kao i klima u stanu,kao i frizider....samo sto frizider i klima u stanu imaju elektricne kompresore,a u autu je mehanicki kompresor...pitaj malo nekoga ko puni klime nek ti objasni ako meni ne vjerujes..."
Sve ovo stoji sto si napisao, ali ne mozes porediti frizider i auto klimu jer frizider koristi posebno ulje koje nema opciju zamjene.