Auta koja imaju lanac (2000.+ godiste)
Moderators: _BataZiv_0809, anex
- rovac13
- Posts: 5151
- Joined: 08/12/2013 16:17
#76 Re: Auta koja imaju lanac (2000.+ godiste)
Meni vise nego dovoljno argumenata da sledeci bude sa lancem
- drndalo
- Posts: 22740
- Joined: 26/06/2006 16:34
- Location: Sarajevo
#77 Re: Auta koja imaju lanac (2000.+ godiste)
Samo nemoj (osim ako ga novog kupis) pomisliti da ga se ne treba kontrolisati i promijeniti ako trebadne... Da ne bi bilo kukulele, meni na forumu reklo da ne treba, a i taxisti su se slozili... Sve sto je covjek napravio se moze pokvariti...
- muha_sa
- Posts: 128480
- Joined: 12/11/2004 23:33
- Location: rajvosa
#78 Re: Auta koja imaju lanac (2000.+ godiste)
frngla wrote:@ muha_sa
najveci problem lanca je upravo taj što se izdužuje vremenom, odnosno olabavi i moze ostetiti deklo, buduci da je lanac potopljen u motornom ulju tom prilikom motor ostaje bez ulja što dovodi do trajnih posljedica na motor... lanac u većini novih auta se mijenja na 120 do 150 k km pređenih...
samo da prebacim post na sljedecu stranu
- rovac13
- Posts: 5151
- Joined: 08/12/2013 16:17
#79 Re: Auta koja imaju lanac (2000.+ godiste)
Ne ja cu kupit mercedesa sa 700 000 KM i reci cu rekao mi drndalo da ne diram nista i samo vozi miskodrndalo wrote:Samo nemoj (osim ako ga novog kupis) pomisliti da ga se ne treba kontrolisati i promijeniti ako trebadne... Da ne bi bilo kukulele, meni na forumu reklo da ne treba, a i taxisti su se slozili... Sve sto je covjek napravio se moze pokvariti...
- drug_profi
- Posts: 50198
- Joined: 16/07/2012 16:00
#80 Re: Auta koja imaju lanac (2000.+ godiste)
Moj rezon je ovakav: kad uzimam auto sa zupcastim, mijenjam cijeli set i taj trosak ukalkulisem u trosak nabave auta, kao i gume, zamjenu ulja i pregled vitalnih sklopova.
Recimo veliki servis za Astra G 2000. 1,6 16V koštao je 340 maraka djelova + ruke. Optibelt remen, remenice i spaneri GM i vodena pumpa GM.
Nakon toga znam da imam rahat voznju bar 70-80k, vjerovatno i duze.
Lanac moze nikad da se ne promjeni, a moze biti da ces bas ti biti musterija jer nikad ne znas pravu kilometrazu. Necu da mislim i osluskujem, jer tu nema rahatluka. Drugo auto u kuci mi je Corsa 1.0 12V, a ona ima lanac. Raspitao sam se za cijenu tog servisa i sa djelovima jednake kvalitete i rukama bilo bi oko 700 maraka u istom servisu.
E sad druga je stvar sto se kod nas voze auta iznad vlastitih mogucnosti, jer nije problem nikome kupiti A6 ili neznamtista.
Samo dobro potkozen ga moze servisirati kako treba i obezbjediti mu gume, a kod nas se potpuno zanemaruje ta cijena eksploatacije jer nisu to auta vise klase zato sto su dugacka 5 metara nego zato sto su pravljena za dublji dzep. Naravno da je identican servis na tom autu duplo skuplji nego na autu srednje ili nize klase.
Recimo veliki servis za Astra G 2000. 1,6 16V koštao je 340 maraka djelova + ruke. Optibelt remen, remenice i spaneri GM i vodena pumpa GM.
Nakon toga znam da imam rahat voznju bar 70-80k, vjerovatno i duze.
Lanac moze nikad da se ne promjeni, a moze biti da ces bas ti biti musterija jer nikad ne znas pravu kilometrazu. Necu da mislim i osluskujem, jer tu nema rahatluka. Drugo auto u kuci mi je Corsa 1.0 12V, a ona ima lanac. Raspitao sam se za cijenu tog servisa i sa djelovima jednake kvalitete i rukama bilo bi oko 700 maraka u istom servisu.
E sad druga je stvar sto se kod nas voze auta iznad vlastitih mogucnosti, jer nije problem nikome kupiti A6 ili neznamtista.
Samo dobro potkozen ga moze servisirati kako treba i obezbjediti mu gume, a kod nas se potpuno zanemaruje ta cijena eksploatacije jer nisu to auta vise klase zato sto su dugacka 5 metara nego zato sto su pravljena za dublji dzep. Naravno da je identican servis na tom autu duplo skuplji nego na autu srednje ili nize klase.
- drndalo
- Posts: 22740
- Joined: 26/06/2006 16:34
- Location: Sarajevo
#81 Re: Auta koja imaju lanac (2000.+ godiste)
Iznenadio bi se koliko bi prosjecnih citaca ove teme nastanjenih u BiH upravo tako shvatilo cijelu ovu temu...rovac13 wrote:Ne ja cu kupit mercedesa sa 700 000 KM i reci cu rekao mi drndalo da ne diram nista i samo vozi miskodrndalo wrote:Samo nemoj (osim ako ga novog kupis) pomisliti da ga se ne treba kontrolisati i promijeniti ako trebadne... Da ne bi bilo kukulele, meni na forumu reklo da ne treba, a i taxisti su se slozili... Sve sto je covjek napravio se moze pokvariti...
Bravo, upravo o ovome pricam, kod nas 90% ljudi ima 7000 za auto, i za te pare kupe auto od 8000... I onda imal se gdje ustediti... Ako hoces biti miran i da te nece ostaviti nocu na 20 km od najblizeg naseljenog mjesta, onda covjek uradi kao sto ti napisa...drugi profil wrote:Moj rezon je ovakav: kad uzimam auto sa zupcastim, mijenjam cijeli set i taj trosak ukalkulisem u trosak nabave auta, kao i gume, zamjenu ulja i pregled vitalnih sklopova.
E sad druga je stvar sto se kod nas voze auta iznad vlastitih mogucnosti, jer nije problem nikome kupiti A6 ili neznamtista.
Samo dobro potkozen ga moze servisirati kako treba i obezbjediti mu gume, a kod nas se potpuno zanemaruje ta cijena eksploatacije jer nisu to auta vise klase zato sto su dugacka 5 metara nego zato sto su pravljena za dublji dzep. Naravno da je identican servis na tom autu duplo skuplji nego na autu srednje ili nize klase.
Potpuno je logicno da bi veliki servis na 3.0 TDI sestaka, sa automatskim mjenjacem i quattro pogonom trebao kostati do 340 KM sa PDV-om, a sve > toga je pljacka, jer znaju li pobogu u Audiju kolike su ovdje plate ???
- corsa
- Posts: 2579
- Joined: 15/12/2005 10:35
- Location: Sarajevo
#82 Re: Auta koja imaju lanac (2000.+ godiste)
Vjeruj mi da bi taj mercedes sa 700 000 uz redovno i pravilno odrzavanje mogao svijetla obraza preci jos bar 300 000 bez ikakvih problema.rovac13 wrote:Ne ja cu kupit mercedesa sa 700 000 KM i reci cu rekao mi drndalo da ne diram nista i samo vozi miskodrndalo wrote:Samo nemoj (osim ako ga novog kupis) pomisliti da ga se ne treba kontrolisati i promijeniti ako trebadne... Da ne bi bilo kukulele, meni na forumu reklo da ne treba, a i taxisti su se slozili... Sve sto je covjek napravio se moze pokvariti...
-
- Posts: 21494
- Joined: 05/11/2009 11:49
#83 Re: Auta koja imaju lanac (2000.+ godiste)
Jest izduzuje se, ali zato postoji hidraulicni natezac lanca koji ga nateze. Kada se istegne do te mjere da se vise ne moze fino zategnuti, prozvekece, i znas da je za zamjenu. Jedino ako si konjina, pa nastavis vozati sa prozveketanim lancem moze se dogoditi ovo sto si naveo.muha_sa wrote:frngla wrote:@ muha_sa
najveci problem lanca je upravo taj što se izdužuje vremenom, odnosno olabavi i moze ostetiti deklo, buduci da je lanac potopljen u motornom ulju tom prilikom motor ostaje bez ulja što dovodi do trajnih posljedica na motor... lanac u većini novih auta se mijenja na 120 do 150 k km pređenih...
samo da prebacim post na sljedecu stranu
Znam za jedan 1.6 crdi koji je presao 350.000km, nikada lanac nije diran. Samo preventivno promijenjeni klizaci (e istina je jedino da klizaci nisu bili u bas dobrom stanju) i natezac.
-
- Posts: 3157
- Joined: 30/05/2009 14:29
- Location: Manila
#84 Re: Auta koja imaju lanac (2000.+ godiste)
Veliki broj motora nema španere lanca, npr. Fabia 1.4 Mpi nema španer
- Romeo 80
- Posts: 4343
- Joined: 11/12/2006 16:55
- Location: Seljajevo, al Centar brale
- Grijem se na: Džemper
- Vozim: Azijsku nakazu
#85 Re: Auta koja imaju lanac (2000.+ godiste)
Naravno da treba i lanac pregledati u skladu sa uputstvima proizvođača i po potrebi mijenjati, ali mislim da je jasno da je to kod lanca neuporedivo rjeđi slučaj. Takođe je prednost što uglavnom ne puca iznenada kao remen.
Ja sam prije vozio Renault 5 1.4 sa lancem i pred samu prodaju se počeo pomalo čuti. Očito se istegao i vrijeme mu je bilo za zamjenu. Auto sam prodao onom degenu što je u decembru 2012 god. ubio policajca u Reljevu kod crkve (baš iz mog auta). Sad vozim Alfu 155 i preventivno sam naravno zamijenio set zupčastog, da mirno spavam. Poenta svega, nema pravila!
Ja sam prije vozio Renault 5 1.4 sa lancem i pred samu prodaju se počeo pomalo čuti. Očito se istegao i vrijeme mu je bilo za zamjenu. Auto sam prodao onom degenu što je u decembru 2012 god. ubio policajca u Reljevu kod crkve (baš iz mog auta). Sad vozim Alfu 155 i preventivno sam naravno zamijenio set zupčastog, da mirno spavam. Poenta svega, nema pravila!
- drug_profi
- Posts: 50198
- Joined: 16/07/2012 16:00
#86 Re: Auta koja imaju lanac (2000.+ godiste)
Koliko znam ni zupcasti ne puca tek tako iznenada. I na njemu se prethodno uoce znaci dotrajalosti. Zato se zupcasti pregleda na redovnim servisima.
-
- Posts: 14969
- Joined: 28/08/2007 05:31
- Location: U.S.A
#87 Re: Auta koja imaju lanac (2000.+ godiste)
Zavisno koji auto!drugi profil wrote:Koliko znam ni zupcasti ne puca tek tako iznenada. I na njemu se prethodno uoce znaci dotrajalosti. Zato se zupcasti pregleda na redovnim servisima.
Npr. Ja sam imao Mazdu Xedos 9 na kojoj su se mogli vidjeti tragovi istrosenosti zubaca. Jednostavno remen sklizne, nije bio problem pucanje.
Kod VW problem je sto da bi se bilo sta uocilo remen se mora skinuti!
- drug_profi
- Posts: 50198
- Joined: 16/07/2012 16:00
#88 Re: Auta koja imaju lanac (2000.+ godiste)
Na opelu je u proceduri servisa pregled remena na toj i toj kilometrazi. Samo se skine zastitna plastika.
-
- Posts: 14969
- Joined: 28/08/2007 05:31
- Location: U.S.A
#89 Re: Auta koja imaju lanac (2000.+ godiste)
Meni je na Opelu pukao remen koji je trebao giljati 60,000km na 40,000km (OHC motor, remen mjenjan u Opelu). Na remenu nije bilo nikakvih vidljivih tragova koji bi ukazali na to da ce remen puknuti.drugi profil wrote:Na opelu je u proceduri servisa pregled remena na toj i toj kilometrazi. Samo se skine zastitna plastika.
Osim ako nemas specijalne laserske uredjaje koji mogu da ocitaju unutrasnju "nosivu" strukturu, za mene je pravilo mjenjati remen bar 20,000km prije predvidjene kilometraze.
- drug_profi
- Posts: 50198
- Joined: 16/07/2012 16:00
#90 Re: Auta koja imaju lanac (2000.+ godiste)
Na OHC motoru i nije steta. To dodje ko manji kvar, srecom.
Mozda se zato i ne vidi dotrajalost.
On ako je postavljen kako treba od strucnog lica ne bi smio puci prije nego pokaze vrlo ocite znake zamora.
Medjutim remen se ne smije presavijati pod ostrim kutovima ni prilikom montaze, sto vecina majstora ne hebe ni 1%.
To mu skracuje vijek i dovodi do tih iznenadnih pucanja.
Koliko se sjecam, majstor je mjerio nategnutost nekim aparaticem i pregledao oblik zubaca, tj da li ima zaobljenja i nakon toga mi rekao da mogu bezbjedno jos najmanje jedan servisni interval (zamjena ulja) i da ce onda mozda biti pametno mijenjati.
To je bilo na 80K kilometara. Ja ga zamjenio na 94K.
Mozda se zato i ne vidi dotrajalost.
On ako je postavljen kako treba od strucnog lica ne bi smio puci prije nego pokaze vrlo ocite znake zamora.
Medjutim remen se ne smije presavijati pod ostrim kutovima ni prilikom montaze, sto vecina majstora ne hebe ni 1%.
To mu skracuje vijek i dovodi do tih iznenadnih pucanja.
Koliko se sjecam, majstor je mjerio nategnutost nekim aparaticem i pregledao oblik zubaca, tj da li ima zaobljenja i nakon toga mi rekao da mogu bezbjedno jos najmanje jedan servisni interval (zamjena ulja) i da ce onda mozda biti pametno mijenjati.
To je bilo na 80K kilometara. Ja ga zamjenio na 94K.
-
- Posts: 14969
- Joined: 28/08/2007 05:31
- Location: U.S.A
#91 Re: Auta koja imaju lanac (2000.+ godiste)
Ma stanje remena nema veze sa OHC konstrukcijom. Razlog sto nema stete je sto se ventili fizicki ne mogu sudariti sa klipovima (dok je kod DOHC verzija to havarija).drugi profil wrote:Na OHC motoru i nije steta. To dodje ko manji kvar, srecom.
Mozda se zato i ne vidi dotrajalost.
On ako je postavljen kako treba od strucnog lica ne bi smio puci prije nego pokaze vrlo ocite znake zamora.
Medjutim remen se ne smije presavijati pod ostrim kutovima ni prilikom montaze, sto vecina majstora ne hebe ni 1%.
To mu skracuje vijek i dovodi do tih iznenadnih pucanja.
Koliko se sjecam, majstor je mjerio nategnutost nekim aparaticem i pregledao oblik zubaca, tj da li ima zaobljenja i nakon toga mi rekao da mogu bezbjedno jos najmanje jedan servisni interval (zamjena ulja) i da ce onda mozda biti pametno mijenjati.
To je bilo na 80K kilometara. Ja ga zamjenio na 94K.
Naravno, nacin instaliranja igra ulogu.
Upravo zbog toga sto neki remenovi pucaju ranije, neki kasnije, lanac je sigurniji izbor. Ja sam na Passatu 1.8T mjenjao remen na 140,000km iako ide na 160,000km. Vecina ih puca na oko 150,000 ali ima primjeraka koji znaju doci i do 200,000.
Kada sam skinuo remen nema ama bas nikakvih znakova istrosenosti, osteenja itd. Ali je zato vodena pumpa vec cvrkutala (originalna, plasticna).
Zato je lanac sigurniji jer i kad se istegne kada dodje vrijeme za zamjenu, nece iznenada da pukne. Naravno to ne znaci da nece razvod posustat i slicno.
Opet, paznju treba usmjeriti na vodenu pumpu. Bez obzira sta je pokrece, ona nema zivotni vijek kao lanac nego vecinom kao remen, i opet ne gine mjenjanje bar pumpe nakon 150,000km i slicno.
-
- Posts: 10140
- Joined: 20/09/2011 09:02
#92 Re: Auta koja imaju lanac (2000.+ godiste)
Mi smo nabavili 6 sluzbenih niva za neki projekat na oredjeno vrijeme. Poslije 10k km na svakoj je lanac zvonio k'o motorka i svaka je otisla na zamjenu lancanika itd...
-
- Posts: 1012
- Joined: 17/02/2013 09:46
#93 Re: Auta koja imaju lanac (2000.+ godiste)
Nekada davno sam imao Fiat 126 P i to onu prvu seriju sa 600 ccm a ne 650 koji su se kasnije pojavili. Na nekih 70000 km mi je preskocio lanac i ugasio se motor, a da je lanac u pitanju prepoznao sam jer sam uocio da je tacka paljenja dramaticno "pobjegla". Naravno, lampica za podesavanje paljenja je bila moja "obavezna" oprema u autu i akcija provjere je trajala dvije minute. Kada sam skinuo dekl (naravno ovo se sve desava na ulici) uocio sam da su oba zupcanika bukvalno izgubila po jednu trecinu zubaca, tako su kvalitetni materijali bili S obzirom na konstrukciju motora sa bregastom u bloku a ne u glavi, sam lanac je bio vrlo kratak i nije bilo nikakvog zatezaca sto je olaksavalo preskok. Na svu srecu nije doslo do kontakta klipova i ventila pa nije bilo vece stete. Gdje je otisla sva "spena" sa potrosenih zubaca saznao sam nakon 5000 km kada sam morao mijenjati lezajeve radilice i klipove
Poenta ove price koju neko moze shvatiti i kao bizarnu je da se lanac i zupcanici moraju provjeravati i ta takva konstrukcija nije "Maintenance free" i da ne traje vjecno. Pogotovo stariji motori koji imaju bregastu u bloku i ciji lanci su kratki i nemaju zatezaca.
Postoje motori koji nemaju nikakvog rizika od preskoka, ali se takvi vise ne proizvode. Radi se o motorima koji imaju prenos od radilice do bregaste direktno preko zupcanika, dakle nema ni lanca ni remena (VW Buba, Spacek itd).
Poenta ove price koju neko moze shvatiti i kao bizarnu je da se lanac i zupcanici moraju provjeravati i ta takva konstrukcija nije "Maintenance free" i da ne traje vjecno. Pogotovo stariji motori koji imaju bregastu u bloku i ciji lanci su kratki i nemaju zatezaca.
Postoje motori koji nemaju nikakvog rizika od preskoka, ali se takvi vise ne proizvode. Radi se o motorima koji imaju prenos od radilice do bregaste direktno preko zupcanika, dakle nema ni lanca ni remena (VW Buba, Spacek itd).
- drug_profi
- Posts: 50198
- Joined: 16/07/2012 16:00
#94 Re: Auta koja imaju lanac (2000.+ godiste)
Znam da je OHC motor po konstrukciji takav da cilindri ne mogu stici do ventila i da je pucanje remena samo manji kvar koji kosta koliko kosta sam remen.
zato je to kad poredis sve konstukcije, pa i lanac, najbolji izbor sa aspekta cijene tog servisa i moguce stete koja moze nastati ako se ne obavi.
Nego, znam da je bilo nekih motora sa nekim hidraulicnim blokadama/zatezacima kad remen pukne da sprijece izbijanje ventila. Samo ne znam na kojim autima.
zato je to kad poredis sve konstukcije, pa i lanac, najbolji izbor sa aspekta cijene tog servisa i moguce stete koja moze nastati ako se ne obavi.
Nego, znam da je bilo nekih motora sa nekim hidraulicnim blokadama/zatezacima kad remen pukne da sprijece izbijanje ventila. Samo ne znam na kojim autima.
-
- Posts: 1012
- Joined: 17/02/2013 09:46
#95 Re: Auta koja imaju lanac (2000.+ godiste)
OHC = Over Head Camshaft
Nema veze sa mogucnoscu sudara ventila i klipova
Nema veze sa mogucnoscu sudara ventila i klipova
- drug_profi
- Posts: 50198
- Joined: 16/07/2012 16:00
#96 Re: Auta koja imaju lanac (2000.+ godiste)
OHC motor kod opela je konsturisan tako da cilindar ne moze stici do ventila. Konkretno sam govorio samo o tom motoru jer se i pomenuo u kontekstu opela.citro wrote:OHC = Over Head Camshaft
Nema veze sa mogucnoscu sudara ventila i klipova
zapravo tacnije rijec je o SOHC (single OHC) motorima sa jednom bregastom 1,4 i 1.6
-
- Posts: 14969
- Joined: 28/08/2007 05:31
- Location: U.S.A
#97 Re: Auta koja imaju lanac (2000.+ godiste)
DOHC je : Double Over Head Camshaft, ali zato kad pukne remen pozdravi se sa motorom.citro wrote:OHC = Over Head Camshaft
Nema veze sa mogucnoscu sudara ventila i klipova
Kada je u pitanju pouzdanost, OHC motori su bili zakon, i jedna od karakteristika je bila konstrukcija gdje ventili nisu mogli dodirnut klip i obratno. Kada su DOHC predstavljeni, islo se sa manjim tolerancijama zbog tada predstavljenih Euro normi, boljeg izgaranja, snage, ali zato kad remen pukne, pozdravi se sa motorom.
Zato ljudi spomenu samo OHC motor jer se zna da nisu bili podlozni komplikacijama kada pukne remen.
Svi su motori u to vrijeme OHC, samo sto je kod Opela pisalo OHC na glavi motora, pa je raja na spomen OHC uvjek to identifikovala sa opelom.
-
- Posts: 1012
- Joined: 17/02/2013 09:46
#98 Re: Auta koja imaju lanac (2000.+ godiste)
To je ono kao sto je Kalodont uvijek bio sinonim za zubnu pastujefferson wrote:DOHC je : Double Over Head Camshaft, ali zato kad pukne remen pozdravi se sa motorom.citro wrote:OHC = Over Head Camshaft
Nema veze sa mogucnoscu sudara ventila i klipova
Kada je u pitanju pouzdanost, OHC motori su bili zakon, i jedna od karakteristika je bila konstrukcija gdje ventili nisu mogli klip. Kada su DOHC predstavljeni, islo se sa manjim tolerancijama zbog tada predstavljenih Ero normi, boljeg izgaranja, snage, ali zato kad remen pukne, pozdravi se sa motorom.
Zato ljudi spomenu samo OHC motor jer se zna da nisu bili podlozni komplikacijama kada pukne remen.
Svi su motori u to vrijeme OHC, samo sto je kod Opela pisalo OHC na glavi motora, pa je raja na spomen OHC uvjek to identifikovala sa opelom.
Ovo da su svi motori u to vrijeme bili OHC bas i nije tacno. Vecina Americkih nije !
-
- Posts: 10140
- Joined: 20/09/2011 09:02
#99 Re: Auta koja imaju lanac (2000.+ godiste)
Koliko ja znam to je zbog hidropodizaca...drugi profil wrote:OHC motor kod opela je konsturisan tako da cilindar ne moze stici do ventila. Konkretno sam govorio samo o tom motoru jer se i pomenuo u kontekstu opela.citro wrote:OHC = Over Head Camshaft
Nema veze sa mogucnoscu sudara ventila i klipova
zapravo tacnije rijec je o SOHC (single OHC) motorima sa jednom bregastom 1,4 i 1.6
-
- Posts: 14969
- Joined: 28/08/2007 05:31
- Location: U.S.A
#100 Re: Auta koja imaju lanac (2000.+ godiste)
Ma mislim na ove nase motore koji se dole vozaju. Pa nova Korveta i dalje ima centralnu bregastu sa klackalicamacitro wrote:To je ono kao sto je Kalodont uvijek bio sinonim za zubnu pastujefferson wrote:DOHC je : Double Over Head Camshaft, ali zato kad pukne remen pozdravi se sa motorom.citro wrote:OHC = Over Head Camshaft
Nema veze sa mogucnoscu sudara ventila i klipova
Kada je u pitanju pouzdanost, OHC motori su bili zakon, i jedna od karakteristika je bila konstrukcija gdje ventili nisu mogli klip. Kada su DOHC predstavljeni, islo se sa manjim tolerancijama zbog tada predstavljenih Ero normi, boljeg izgaranja, snage, ali zato kad remen pukne, pozdravi se sa motorom.
Zato ljudi spomenu samo OHC motor jer se zna da nisu bili podlozni komplikacijama kada pukne remen.
Svi su motori u to vrijeme OHC, samo sto je kod Opela pisalo OHC na glavi motora, pa je raja na spomen OHC uvjek to identifikovala sa opelom.
Ovo da su svi motori u to vrijeme bili OHC bas i nije tacno. Vecina Americkih nije !