citro wrote:jefferson wrote:Ma DOHC motori (OHC je prava rijetkost sada, osim u dizelima VW 1.9 ili FIAT JTD i slicno) pruzaju vecu iskoritivost.
Jbg, M3 E36 se vrti do 9,000 o/min, Honda S2000 do 10,000 itd.
Amerikanci imaju svoj opet pristup, ali je zato iskoristivost motora katastrofalna. Ali ima i to svojih prednosti i kada cujes motor kako radi, najezis se
Ovo bi sada mogla biti duga diskusija a kasno je, barem za mene koji sam zavrsio 13-satno radno vrijeme danas i 500 Bosanskih kilometara.
M3 i Honda S2000 koketiraju sa, hajde da i to kazemo, trkacim autima i zato se vrte toliko. U normalnoj praksi nema potrebe za tolikim obrtajima, cak sta vise. Pitajmo se koliko trosi auto na 9000 obrtaja bez obzira na iskoristivost.
DOHC podrazumijeva 4 ventila po cilindru, inace nema smisla. 4 ventila po cilindru, plus injektor, plus grijac (dizel) ili svjecica (benzin) je jednako prilicno velikoj guzvi u glavi motora. Mnogo rupa i razlicitih materijala na malom i vrlo termicki opterecenom prostoru. Sve to nema smisla u slucaju normalnih vozila i poneki proizvodjaci su se vrlo opekli na ovom receptu, npr VW sa 2.0 TDI motorom. Evo slucajno znam da je PSA grupacija na motoru 1.6 HDI presla sa 16 ventila na 8 ventila i time ucinila ovaj motor pouzdanijim uz istu iskoristivost. Opterecenost zupcastog remena ili lanca je takodjer veca pri DOHC motorima, a takodjer i mehanicki gubitak. Prema tome, DOHC da ali na visokoturaznim motorima, a na normalnim OHC ili cak brega u bloku, i to je podnosljivo.
OHC moze isto biti sa 16V, npr. Opel 2.2dti ima 16V i jednu bregastu.
Naravno, 9000 o/min nije potrebno u svakodnevnom zivotu, ali brdo motora se vrti preko 7000 o/min pa neki i do 8000 o/min. Npr. Citroeni VTS i slicni, prije nego sto ej turbo postao manje vise standard.
16V ili 8V sve zavisi od toga sta proizvodjac hoce. ja sam imao Passat 1.8T sa 20 ventila, i to se pokazalo nepotrebnim, jer visak ventila znaci i sporije nabijanje obrtaja.
Takodje, jedan od bitnih detalja prelaska sa centralno postavljene bregaste na bregastu u glavi je pristup istoj te smanjenje tezine.
Da jos dodam. Ima motora i sa tri osovine, gdje treca sluzi samo kao kontra-balans da se smire vibracije. OHC motori su poznati kao daleko mirniji i tisi od DOHC motora, a neki to rjesavaju sa ugradnjom osovine koja kontrira drugim dvjema osovinama.
Sve to komplikuje proizvodnju, cini motor skupljim itd. Ako proizvodjac moze dobiti ono sto zeli sa 8 ventila, sto da ne.