Auta koja imaju lanac (2000.+ godiste)

Automobili, pitanja, pomoć, savjeti...

Moderators: _BataZiv_0809, anex

Post Reply
jefferson
Posts: 14969
Joined: 28/08/2007 05:31
Location: U.S.A

#101 Re: Auta koja imaju lanac (2000.+ godiste)

Post by jefferson »

goran16v wrote:
drugi profil wrote:
citro wrote:OHC = Over Head Camshaft
Nema veze sa mogucnoscu sudara ventila i klipova
OHC motor kod opela je konsturisan tako da cilindar ne moze stici do ventila. Konkretno sam govorio samo o tom motoru jer se i pomenuo u kontekstu opela.
zapravo tacnije rijec je o SOHC (single OHC) motorima sa jednom bregastom 1,4 i 1.6
Koliko ja znam to je zbog hidropodizaca...
Ma tolerancija izmedju klipa i ventila. Nije do hidropodizaca, i DOHC ima hidropodizace. jednostavno fizicki se nisu mogli dodirnuti.
A OHC u to vrijeme su bili 1.6, 1.8, 2.0. Meni je na 2.0 puko remen.
citro
Posts: 1012
Joined: 17/02/2013 09:46

#102 Re: Auta koja imaju lanac (2000.+ godiste)

Post by citro »

goran16v wrote:
drugi profil wrote:
citro wrote:OHC = Over Head Camshaft
Nema veze sa mogucnoscu sudara ventila i klipova
OHC motor kod opela je konsturisan tako da cilindar ne moze stici do ventila. Konkretno sam govorio samo o tom motoru jer se i pomenuo u kontekstu opela.
zapravo tacnije rijec je o SOHC (single OHC) motorima sa jednom bregastom 1,4 i 1.6
Koliko ja znam to je zbog hidropodizaca...
Nigdje veze ! Hidropodizaci samo automatski regulisu zazor ventila, nema to veze sa mogucnosti udara ventila u klip.
citro
Posts: 1012
Joined: 17/02/2013 09:46

#103 Re: Auta koja imaju lanac (2000.+ godiste)

Post by citro »

jefferson wrote:
citro wrote:
jefferson wrote: DOHC je : Double Over Head Camshaft, ali zato kad pukne remen pozdravi se sa motorom.
Kada je u pitanju pouzdanost, OHC motori su bili zakon, i jedna od karakteristika je bila konstrukcija gdje ventili nisu mogli klip. Kada su DOHC predstavljeni, islo se sa manjim tolerancijama zbog tada predstavljenih Ero normi, boljeg izgaranja, snage, ali zato kad remen pukne, pozdravi se sa motorom.
Zato ljudi spomenu samo OHC motor jer se zna da nisu bili podlozni komplikacijama kada pukne remen.
Svi su motori u to vrijeme OHC, samo sto je kod Opela pisalo OHC na glavi motora, pa je raja na spomen OHC uvjek to identifikovala sa opelom.
To je ono kao sto je Kalodont uvijek bio sinonim za zubnu pastu :)

Ovo da su svi motori u to vrijeme bili OHC bas i nije tacno. Vecina Americkih nije !
Ma mislim na ove nase motore koji se dole vozaju. Pa nova Korveta i dalje ima centralnu bregastu sa klackalicama :D

Dok su podizaci ventila dovoljno lagani i motor se ne vrti vise od 7000 sve je to OK. OHC konstrukcija je postala prilicno pomodna a danasnji motori se vrte svega 6000 obrtaja pa i manje, specijalno dizeli. Bice da je trik u jednostavnijoj i jeftinijoj konstrukciji bloka motora i manjoj guzvi u istom kada se bregasta premjesti u glavu.
jefferson
Posts: 14969
Joined: 28/08/2007 05:31
Location: U.S.A

#104 Re: Auta koja imaju lanac (2000.+ godiste)

Post by jefferson »

Ma DOHC motori (OHC je prava rijetkost sada, osim u dizelima VW 1.9 ili FIAT JTD i slicno) pruzaju vecu iskoritivost.
Jbg, M3 E36 se vrti do 9,000 o/min, Honda S2000 do 10,000 itd.
Amerikanci imaju svoj opet pristup, ali je zato iskoristivost motora katastrofalna. Ali ima i to svojih prednosti i kada cujes motor kako radi, najezis se :D
User avatar
rovac13
Posts: 5151
Joined: 08/12/2013 16:17

#105 Re: Auta koja imaju lanac (2000.+ godiste)

Post by rovac13 »

Moj otac je vozio opel ascona 84.g. 1.8 sa 85kw. Njemu je puko zupcasti i otisle su nekakve klackalice,brzo i lako zamijenjeno i naravno jeftino,nesto bas sitno.Mislim da je i na tom motoru nesto pisalo kao ohc.

Cijeli zivot spominje taj auto i taj motor,koliko je samo km gazio njime nikad nikakvih problema osim tog sitno jednom.Poslije njeg uzeo golfa 3 td i sad mu se povraca na golfa kad ga vidi na putu.Radio mu i turbinu i bosch pumpu,mijenjao mu motor jer je crkao preskocio remen,otisao neki saraf na radilici i sve otislo u helac,sto se tice trapa uvijek nesto bilo za zamijenit,spaneri na onom drugom remenu mislim da nikad nisu bili ispravni kolko god mijenjao,uvijek se tresao remen.

Sad vozi astru sa lancem bez ikakvih komplikacija,vec dugo.
jefferson
Posts: 14969
Joined: 28/08/2007 05:31
Location: U.S.A

#106 Re: Auta koja imaju lanac (2000.+ godiste)

Post by jefferson »

rovac13 wrote:Moj otac je vozio opel ascona 84.g. 1.8 sa 85kw. Njemu je puko zupcasti i otisle su nekakve klackalice,brzo i lako zamijenjeno i naravno jeftino,nesto bas sitno.Mislim da je i na tom motoru nesto pisalo kao ohc.

Cijeli zivot spominje taj auto i taj motor,koliko je samo km gazio njime nikad nikakvih problema osim tog sitno jednom.Poslije njeg uzeo golfa 3 td i sad mu se povraca na golfa kad ga vidi na putu.Radio mu i turbinu i bosch pumpu,mijenjao mu motor jer je crkao preskocio remen,otisao neki saraf na radilici i sve otislo u helac,sto se tice trapa uvijek nesto bilo za zamijenit,spaneri na onom drugom remenu mislim da nikad nisu bili ispravni kolko god mijenjao,uvijek se tresao remen.

Sad vozi astru sa lancem bez ikakvih komplikacija,vec dugo.
Ja sam vozio Asconu 2.0 OHC, prodao je sa 487,000 :D
Jedina, ali JEDINA mana je limarija.
Taj 84 ima klackalice, ovi sa multipoint ubrizgavanjem su imali hidropodizace.
citro
Posts: 1012
Joined: 17/02/2013 09:46

#107 Re: Auta koja imaju lanac (2000.+ godiste)

Post by citro »

jefferson wrote:Ma DOHC motori (OHC je prava rijetkost sada, osim u dizelima VW 1.9 ili FIAT JTD i slicno) pruzaju vecu iskoritivost.
Jbg, M3 E36 se vrti do 9,000 o/min, Honda S2000 do 10,000 itd.
Amerikanci imaju svoj opet pristup, ali je zato iskoristivost motora katastrofalna. Ali ima i to svojih prednosti i kada cujes motor kako radi, najezis se :D
Ovo bi sada mogla biti duga diskusija a kasno je, barem za mene koji sam zavrsio 13-satno radno vrijeme danas i 500 Bosanskih kilometara.
M3 i Honda S2000 koketiraju sa, hajde da i to kazemo, trkacim autima i zato se vrte toliko. U normalnoj praksi nema potrebe za tolikim obrtajima, cak sta vise. Pitajmo se koliko trosi auto na 9000 obrtaja bez obzira na iskoristivost.
DOHC podrazumijeva 4 ventila po cilindru, inace nema smisla. 4 ventila po cilindru, plus injektor, plus grijac (dizel) ili svjecica (benzin) je jednako prilicno velikoj guzvi u glavi motora. Mnogo rupa i razlicitih materijala na malom i vrlo termicki opterecenom prostoru. Sve to nema smisla u slucaju normalnih vozila i poneki proizvodjaci su se vrlo opekli na ovom receptu, npr VW sa 2.0 TDI motorom. Evo slucajno znam da je PSA grupacija na motoru 1.6 HDI presla sa 16 ventila na 8 ventila i time ucinila ovaj motor pouzdanijim uz istu iskoristivost. Opterecenost zupcastog remena ili lanca je takodjer veca pri DOHC motorima, a takodjer i mehanicki gubitak. Prema tome, DOHC da ali na visokoturaznim motorima, a na normalnim OHC ili cak brega u bloku, i to je podnosljivo.
jefferson
Posts: 14969
Joined: 28/08/2007 05:31
Location: U.S.A

#108 Re: Auta koja imaju lanac (2000.+ godiste)

Post by jefferson »

citro wrote:
jefferson wrote:Ma DOHC motori (OHC je prava rijetkost sada, osim u dizelima VW 1.9 ili FIAT JTD i slicno) pruzaju vecu iskoritivost.
Jbg, M3 E36 se vrti do 9,000 o/min, Honda S2000 do 10,000 itd.
Amerikanci imaju svoj opet pristup, ali je zato iskoristivost motora katastrofalna. Ali ima i to svojih prednosti i kada cujes motor kako radi, najezis se :D
Ovo bi sada mogla biti duga diskusija a kasno je, barem za mene koji sam zavrsio 13-satno radno vrijeme danas i 500 Bosanskih kilometara.
M3 i Honda S2000 koketiraju sa, hajde da i to kazemo, trkacim autima i zato se vrte toliko. U normalnoj praksi nema potrebe za tolikim obrtajima, cak sta vise. Pitajmo se koliko trosi auto na 9000 obrtaja bez obzira na iskoristivost.
DOHC podrazumijeva 4 ventila po cilindru, inace nema smisla. 4 ventila po cilindru, plus injektor, plus grijac (dizel) ili svjecica (benzin) je jednako prilicno velikoj guzvi u glavi motora. Mnogo rupa i razlicitih materijala na malom i vrlo termicki opterecenom prostoru. Sve to nema smisla u slucaju normalnih vozila i poneki proizvodjaci su se vrlo opekli na ovom receptu, npr VW sa 2.0 TDI motorom. Evo slucajno znam da je PSA grupacija na motoru 1.6 HDI presla sa 16 ventila na 8 ventila i time ucinila ovaj motor pouzdanijim uz istu iskoristivost. Opterecenost zupcastog remena ili lanca je takodjer veca pri DOHC motorima, a takodjer i mehanicki gubitak. Prema tome, DOHC da ali na visokoturaznim motorima, a na normalnim OHC ili cak brega u bloku, i to je podnosljivo.
OHC moze isto biti sa 16V, npr. Opel 2.2dti ima 16V i jednu bregastu.
Naravno, 9000 o/min nije potrebno u svakodnevnom zivotu, ali brdo motora se vrti preko 7000 o/min pa neki i do 8000 o/min. Npr. Citroeni VTS i slicni, prije nego sto ej turbo postao manje vise standard.
16V ili 8V sve zavisi od toga sta proizvodjac hoce. ja sam imao Passat 1.8T sa 20 ventila, i to se pokazalo nepotrebnim, jer visak ventila znaci i sporije nabijanje obrtaja.
Takodje, jedan od bitnih detalja prelaska sa centralno postavljene bregaste na bregastu u glavi je pristup istoj te smanjenje tezine.
Da jos dodam. Ima motora i sa tri osovine, gdje treca sluzi samo kao kontra-balans da se smire vibracije. OHC motori su poznati kao daleko mirniji i tisi od DOHC motora, a neki to rjesavaju sa ugradnjom osovine koja kontrira drugim dvjema osovinama.
Sve to komplikuje proizvodnju, cini motor skupljim itd. Ako proizvodjac moze dobiti ono sto zeli sa 8 ventila, sto da ne.
expertx
Posts: 1178
Joined: 12/06/2012 00:41
Location: Porn

#109 Re: Auta koja imaju lanac (2000.+ godiste)

Post by expertx »

rovac13 wrote:Moj otac je vozio opel ascona 84.g. 1.8 sa 85kw. Njemu je puko zupcasti i otisle su nekakve klackalice,brzo i lako zamijenjeno i naravno jeftino,nesto bas sitno.Mislim da je i na tom motoru nesto pisalo kao ohc.

Cijeli zivot spominje taj auto i taj motor,koliko je samo km gazio njime nikad nikakvih problema osim tog sitno jednom.Poslije njeg uzeo golfa 3 td i sad mu se povraca na golfa kad ga vidi na putu.Radio mu i turbinu i bosch pumpu,mijenjao mu motor jer je crkao preskocio remen,otisao neki saraf na radilici i sve otislo u helac,sto se tice trapa uvijek nesto bilo za zamijenit,spaneri na onom drugom remenu mislim da nikad nisu bili ispravni kolko god mijenjao,uvijek se tresao remen.

Sad vozi astru sa lancem bez ikakvih komplikacija,vec dugo.
koje godiste astra i koji motor?
expertx
Posts: 1178
Joined: 12/06/2012 00:41
Location: Porn

#110 Re: Auta koja imaju lanac (2000.+ godiste)

Post by expertx »

jefferson wrote:
drugi profil wrote:Na OHC motoru i nije steta. To dodje ko manji kvar, srecom.
Mozda se zato i ne vidi dotrajalost.

On ako je postavljen kako treba od strucnog lica ne bi smio puci prije nego pokaze vrlo ocite znake zamora.
Medjutim remen se ne smije presavijati pod ostrim kutovima ni prilikom montaze, sto vecina majstora ne hebe ni 1%.
To mu skracuje vijek i dovodi do tih iznenadnih pucanja.
Koliko se sjecam, majstor je mjerio nategnutost nekim aparaticem i pregledao oblik zubaca, tj da li ima zaobljenja i nakon toga mi rekao da mogu bezbjedno jos najmanje jedan servisni interval (zamjena ulja) i da ce onda mozda biti pametno mijenjati.
To je bilo na 80K kilometara. Ja ga zamjenio na 94K.
Ma stanje remena nema veze sa OHC konstrukcijom. Razlog sto nema stete je sto se ventili fizicki ne mogu sudariti sa klipovima (dok je kod DOHC verzija to havarija).
Naravno, nacin instaliranja igra ulogu.
Upravo zbog toga sto neki remenovi pucaju ranije, neki kasnije, lanac je sigurniji izbor. Ja sam na Passatu 1.8T mjenjao remen na 140,000km iako ide na 160,000km. Vecina ih puca na oko 150,000 ali ima primjeraka koji znaju doci i do 200,000.
Kada sam skinuo remen nema ama bas nikakvih znakova istrosenosti, osteenja itd. Ali je zato vodena pumpa vec cvrkutala (originalna, plasticna).
Zato je lanac sigurniji jer i kad se istegne kada dodje vrijeme za zamjenu, nece iznenada da pukne. Naravno to ne znaci da nece razvod posustat i slicno.
Opet, paznju treba usmjeriti na vodenu pumpu. Bez obzira sta je pokrece, ona nema zivotni vijek kao lanac nego vecinom kao remen, i opet ne gine mjenjanje bar pumpe nakon 150,000km i slicno.
pucanje remena na motorima sa jednom bregastom i 8V uglavnom, se tretira kao manji kvar, tj nije tako strasno kao na motorima sa 2 bregaste i uglavnom 16V? malo pojasnite? :)
User avatar
mali_milojica
Posts: 14185
Joined: 02/09/2012 17:42
Location: Hadis: Govorite istinu,pa makar bila i na vasu stetu.

#111 Re: Auta koja imaju lanac (2000.+ godiste)

Post by mali_milojica »

Treba reci da vecina motora sa jednom bregastom,ako pukne remen,polupati ventile. Rijetki,poput Opelovog,to nisu radili.
Bratu je na P306 1.6 sa 65kw pukao remen i potelefio nekoliko ventila. Znam ljudi kojima je na G2 isto desilo.
User avatar
drug_profi
Posts: 50207
Joined: 16/07/2012 16:00

#112 Re: Auta koja imaju lanac (2000.+ godiste)

Post by drug_profi »

expertx wrote: pucanje remena na motorima sa jednom bregastom i 8V uglavnom, se tretira kao manji kvar, tj nije tako strasno kao na motorima sa 2 bregaste i uglavnom 16V? malo pojasnite? :)
Ne generalno, nego za par motora iz Opela,koji se vise ne ugradjuju koliko znam. Zamjenis remen i nastavis dalje.
User avatar
rovac13
Posts: 5151
Joined: 08/12/2013 16:17

#113 Re: Auta koja imaju lanac (2000.+ godiste)

Post by rovac13 »

expertx wrote:
rovac13 wrote:Moj otac je vozio opel ascona 84.g. 1.8 sa 85kw. Njemu je puko zupcasti i otisle su nekakve klackalice,brzo i lako zamijenjeno i naravno jeftino,nesto bas sitno.Mislim da je i na tom motoru nesto pisalo kao ohc.

Cijeli zivot spominje taj auto i taj motor,koliko je samo km gazio njime nikad nikakvih problema osim tog sitno jednom.Poslije njeg uzeo golfa 3 td i sad mu se povraca na golfa kad ga vidi na putu.Radio mu i turbinu i bosch pumpu,mijenjao mu motor jer je crkao preskocio remen,otisao neki saraf na radilici i sve otislo u helac,sto se tice trapa uvijek nesto bilo za zamijenit,spaneri na onom drugom remenu mislim da nikad nisu bili ispravni kolko god mijenjao,uvijek se tresao remen.

Sad vozi astru sa lancem bez ikakvih komplikacija,vec dugo.
koje godiste astra i koji motor?
2.0 dizel 2000.g cini mi se
User avatar
corsa
Posts: 2579
Joined: 15/12/2005 10:35
Location: Sarajevo

#114 Re: Auta koja imaju lanac (2000.+ godiste)

Post by corsa »

Mom drugu na golfu 2 GTI 16V pukao zupcasti i nije napravio nikakvu stetu. Dodouse stajao je uredu na benzinskoj.
Tuzla111
Posts: 3027
Joined: 29/04/2013 09:43

#115 Re: Auta koja imaju lanac (2000.+ godiste)

Post by Tuzla111 »

pa i lanac moze da pukne kao i remen, doduse nece puci do 100k km al po Bosni se vozaju auta koja lagano imaju prkeo 300k tako da na toj kilometrazi ni lanac nije neka sigurnost a ako lanac pukne havarija je zagarantovana.
znam da japanci sa 4 cilindra svi(ili skoro svi) nakon sredine 2000tih bi trebali da imaju lanac.
Ako bas neko nekad dodje u kontakt sa ovim motorom et da se zna, Gm 3.8 motor ima lanac takodjer, ugradjivan je u mnogo auta i jedan od najvise proizvedenih motora u historiji pa mozda neko i naleti na jedan primjerak.
User avatar
rovac13
Posts: 5151
Joined: 08/12/2013 16:17

#116 Re: Auta koja imaju lanac (2000.+ godiste)

Post by rovac13 »

znamo da se sve moze pokvarit,bit svega sto smo utvrdili da je procenat kvarova ili redovne zamjene zupcastog daleko daleko veci nego kod lanca
User avatar
basicm
Posts: 10404
Joined: 16/01/2012 21:38

#117 Re: Auta koja imaju lanac (2000.+ godiste)

Post by basicm »

Ja nisam cuo da se lanac mijenja dok se prozveci, a to je veoma rijetko, osim evo kako cujem od vas u vw smecu, ni to nisu znali napraviti kako treba.
Lanac je zakon, izbjegavan je zbog buke i tezine, dok se sad ponovo vraca u pravim autima.
Akobogda, sljedece auto ce biti sa lancem, i necu ga ni pogledati dok ne zazvoni. A vw svakako nece biti.


Sent from my iPhone using Tapatalk
expertx
Posts: 1178
Joined: 12/06/2012 00:41
Location: Porn

#118 Re: Auta koja imaju lanac (2000.+ godiste)

Post by expertx »

da li nissanov motor 1.6 benzinac ima lanac?
npr. sto se uradjuje u qashqai
User avatar
mali_milojica
Posts: 14185
Joined: 02/09/2012 17:42
Location: Hadis: Govorite istinu,pa makar bila i na vasu stetu.

#119 Re: Auta koja imaju lanac (2000.+ godiste)

Post by mali_milojica »

Mislim da je lanac najmanji problem.
Mene vise interesuje sta je sa vodenom pumpom,zatezacom lanca (ako ga ima) i ostalim dijelovima koji idu uz to. Nema te vodene pumpe koja ce odraditi 300k km.
I na cemu smo onda?
Sve je isto,samo lanac ne moras mjenjati,a sve ostalo moras.
A na autu,koje koristi remen,je pored svega kao i kod pogona na lanac,dodatni trosak i kais koji u vecini slucajeva kosta 60-70 KM. I zamjenit ces ga jednom u 5 godina,odnosno,jednom dok je auto u tvom vlasnistvu.
User avatar
Qler
Posts: 23547
Joined: 18/10/2004 14:49
Location: Sarajevo

#120 Re: Auta koja imaju lanac (2000.+ godiste)

Post by Qler »

Pa na mom fordu, proslom, benzin, remen ima, ne mijenja se pumpa sa remenom. Ona je posebno i mijenja se kad ode, nije vezana za remen...

Sent from my Lumia 920 using Tapatalk
direstraits0078
Posts: 5231
Joined: 22/12/2011 14:41

#121 Re: Auta koja imaju lanac (2000.+ godiste)

Post by direstraits0078 »

Obicno pumpu na motorima s lancem pokrece kanalni remen, tako da se pumpa mijenja prilikom servisa kanalnog remena i natezaca, ili po potrebi. Renaultovi motori 2.0 dCi s lancem pumpu pokrecu kanalnim remenom preko remenice koja se posebno fiksira na pumpu s 3 vijka. Medjutim, onaj trosak koji imate sa zupcastim je slican trosku zamjene kanalnog remena i to na istom intervalu, jer se mijenja natezac koji je prilicno masne cijene, fiksni roler i sam remen. Ali opet kad se pogleda, taj trosak imate i na motorima sa zupcastim, jer je interval za zamjenu kanalnog isti kao i za zamjenu zupcastog. Uglavnom, platite na mostu ako ne platite na cupriji ili obrnuto.
User avatar
drug_profi
Posts: 50207
Joined: 16/07/2012 16:00

#122 Re: Auta koja imaju lanac (2000.+ godiste)

Post by drug_profi »

Jedina jaca prednost je da nece biti iznenadnog pucanja (iznenadno je relativan pojam, ali ono sto bi vecini bilo iznenadno) sa lancem.
Remen ako se prati i kontrolise po propisu takodjer nece puci iznenadno. I naravno ako nije kod dundjera ugradjivan, uz jeftine dijelove i ono "more ovaj spaner jos".
jefferson
Posts: 14969
Joined: 28/08/2007 05:31
Location: U.S.A

#123 Re: Auta koja imaju lanac (2000.+ godiste)

Post by jefferson »

direstraits0078 wrote:Obicno pumpu na motorima s lancem pokrece kanalni remen, tako da se pumpa mijenja prilikom servisa kanalnog remena i natezaca, ili po potrebi. Renaultovi motori 2.0 dCi s lancem pumpu pokrecu kanalnim remenom preko remenice koja se posebno fiksira na pumpu s 3 vijka. Medjutim, onaj trosak koji imate sa zupcastim je slican trosku zamjene kanalnog remena i to na istom intervalu, jer se mijenja natezac koji je prilicno masne cijene, fiksni roler i sam remen. Ali opet kad se pogleda, taj trosak imate i na motorima sa zupcastim, jer je interval za zamjenu kanalnog isti kao i za zamjenu zupcastog. Uglavnom, platite na mostu ako ne platite na cupriji ili obrnuto.
Upravo to. Jedina prednost lanca je da je daleko manja mogucnost da pukne iznenada.
530i
Posts: 9169
Joined: 08/12/2009 17:31

#124 Re: Auta koja imaju lanac (2000.+ godiste)

Post by 530i »

Ma neće ni remen iznenada da pukne, ako se poštuju propisane norme zamjene za konkretni motor i ako se ugrađuju dijelovi provjerene kvalitete.
jefferson
Posts: 14969
Joined: 28/08/2007 05:31
Location: U.S.A

#125 Re: Auta koja imaju lanac (2000.+ godiste)

Post by jefferson »

530i wrote:Ma neće ni remen iznenada da pukne, ako se poštuju propisane norme zamjene za konkretni motor i ako se ugrađuju dijelovi provjerene kvalitete.
Meni je pukao 20,000km prije zamjene.
Post Reply