rezultati izucavanja filozofije po nekakvim kiseljacima, apejronima, pi*kama materinamaHardcoreMX wrote:Bez postojanja Sudnjeg dana izgubio bi se smisao postojanja svijeta, a bez postojanja Boga kao Apsolutnog Autoriteta ne bi ni postojao moral ni duboko usadjena savjest što bi anuliralo rezon i svrhu postojanosti i najmarodnijeg ovozemaljskog suda. Zapravo sama nemogućnost ratifikacije, a mogućnost skrivanja zlodjela anulira već samo po sebi totalni legitimitet moralnosti, što odgovara narcisoidnoj osobi kad već pitaš, odnosno egocentriku koji se upravlja svojim prohtjevima i strastima. Dakle, to je po defaultu ateist, koji bez vjerovanja u Sudnji dan opravdava svo griješenje, zločine, prevare, smutnje, izrugivanja i sl. i to mu se čini logičnim, te samim time se upada u apsurd klasifikacije moralnosti, dobrog i lošeg, licemjerno rezonuje stvari kako njemu paše. Negiranje Sudnjeg dana kao vrhunske i potpune pravde doprinosi stanju niske svijesti o pravdi i moralnosti, a doprinosi rasprostranjenosti egoizma, grabežljivosti, pohlepe, bezobzirnosti, nepravde, sve to je pokazatelj da ateist ne računa na polaganje računa na Sudnjem danu finalnog obračuna.
Ateizam / Nihilizam / Agnosticizam
Moderator: Bloo
- harač
- Posts: 5274
- Joined: 13/02/2006 13:30
#4701 Re: Ateizam
- beni-bu-man
- Posts: 17400
- Joined: 10/04/2012 09:01
- Location: On land, air, or sea, I don't need No I.D
-
- Posts: 3464
- Joined: 31/05/2014 13:14
#4704 Re: Ateizam
zar nijr moralniji onaj sto ne vjeruje da ga poslije zivota ceka kazna ako bude cinio losa dijela, i on iz svejedno ne cini i osudjuje ih?
zar nije bolja osoba onaj koji ciini dobro iako ne vjeruje da ga ceka nekakva nagrada, od onog koji cini dobor jer vjeruje da ga u tom slucaju ceka nagrada?
zar nije bolja osoba onaj koji ciini dobro iako ne vjeruje da ga ceka nekakva nagrada, od onog koji cini dobor jer vjeruje da ga u tom slucaju ceka nagrada?
- arzuhal
- Posts: 20826
- Joined: 03/06/2008 11:26
- Location: u čajdžinici "Kod nefsu-l-levvame"
#4705 Re: Ateizam
Naprvu, ovo je veoma dobro pitanje...Ali svi smo dovoljno valjda poživjeli i očima svojim vidjeli kako funkcioniše ovaj svijet i čovjek u njemu, i otkud i ta mrkva i taj štap uopće...sizifinho wrote:zar nijr moralniji onaj sto ne vjeruje da ga poslije zivota ceka kazna ako bude cinio losa dijela, i on iz svejedno ne cini i osudjuje ih?
zar nije bolja osoba onaj koji ciini dobro iako ne vjeruje da ga ceka nekakva nagrada, od onog koji cini dobor jer vjeruje da ga u tom slucaju ceka nagrada?
To isto kada bismo rekli (ili kada bih ja sam sebi rekao, da ne ispadam smiješan pred drugim ):
- Zašto, dođavola, ne bismo svi slušali klasičnu muziku, čitali najbolju književnost, imali manire, lijepo se ophodili jedni prema drugim...Zašto ne bismo svi poštovali saobraćajne propise, ne krali, držali do svojih porodica, poštovali starije a cijenili mlađe...Zašto ne bismo...tajanam...ruže zemlji poklanjali?
Ja znam barem koliko-toliko odgovoriti na ova pitanja...I ti odgovori ne moraju imati nikake veze ni s Bogom i vjerom niti s odsustvom vjerovanja u Njega i ateizmom, ili veze s moralom i tako dalje...
Zbog gada, i krštena i nekrštena, spominju se nagrade i kazne, kao što ih imamo i u našim svakojakim zakonima i propisima...A tada, zaista, i ne moramo pričati o moralu...
- S4mpion
- Posts: 19317
- Joined: 24/11/2011 21:16
#4706 Re: Ateizam
Zašto poslije života?sizifinho wrote:zar nijr moralniji onaj sto ne vjeruje da ga poslije zivota ceka kazna ako bude cinio losa dijela, i on iz svejedno ne cini i osudjuje ih?
zar nije bolja osoba onaj koji ciini dobro iako ne vjeruje da ga ceka nekakva nagrada, od onog koji cini dobor jer vjeruje da ga u tom slucaju ceka nagrada?
Policija i zakon su tu da kazne loše ponašanje još na ovom svijetu. Na kraju krajeva, možda te strah od degeneka i rešetaka čini dobrim.
-
- Posts: 1060
- Joined: 12/01/2010 05:50
#4707 Re: Ateizam
Policija i zakon su tu da kazne loše ponašanje još na ovom svijetu
"If a law is unjust, a man is not only right to disobey it, he is obligated to do so."
- Dope_Man
- Posts: 7778
- Joined: 03/06/2016 16:31
- MyTao
- Posts: 7048
- Joined: 08/12/2012 15:15
#4709 Re: Ateizam
Mnoga "losa djela" nisu kaznjiva od strane zakona... a mnogi ateisti ih opet ne cine, iako nema nikakve nagrade na kraju, ili kazne... Moralni kod je urodjen u nas evolucijom.S4mpion wrote:Zašto poslije života?sizifinho wrote:zar nijr moralniji onaj sto ne vjeruje da ga poslije zivota ceka kazna ako bude cinio losa dijela, i on iz svejedno ne cini i osudjuje ih?
zar nije bolja osoba onaj koji ciini dobro iako ne vjeruje da ga ceka nekakva nagrada, od onog koji cini dobor jer vjeruje da ga u tom slucaju ceka nagrada?
Policija i zakon su tu da kazne loše ponašanje još na ovom svijetu. Na kraju krajeva, možda te strah od degeneka i rešetaka čini dobrim.
- Gojeni H
- Posts: 10228
- Joined: 28/04/2012 09:54
#4710 Re: Ateizam
MyTao wrote: Mnoga "losa djela" nisu kaznjiva od strane zakona... a mnogi ateisti ih opet ne cine, iako nema nikakve nagrade na kraju, ili kazne... Moralni kod je urodjen u nas evolucijom.
Inace ne zalazim na ovu temu, ali ovo je izjava za anale. Hajd' procitaj The World Until Yesterday of Jared-a Diamond-a, pa se javi, da vidimo da li jos uvijek tako mislis.
- MyTao
- Posts: 7048
- Joined: 08/12/2012 15:15
#4711 Re: Ateizam
Cuj izjava za anale Eto bas imam puno reci na ti knjigu... ali nekome kome je cjeli argument smajli, uvreda i "name dropping" ja nemam sta pricati.Gojeni H wrote:MyTao wrote: Mnoga "losa djela" nisu kaznjiva od strane zakona... a mnogi ateisti ih opet ne cine, iako nema nikakve nagrade na kraju, ili kazne... Moralni kod je urodjen u nas evolucijom.
Inace ne zalazim na ovu temu, ali ovo je izjava za anale. Hajd' procitaj The World Until Yesterday of Jared-a Diamond-a, pa se javi, da vidimo da li jos uvijek tako mislis.
Hajd bye.
-
- Posts: 1060
- Joined: 12/01/2010 05:50
#4712 Re: Ateizam
Idiot ortodoksni
- irac300
- Posts: 9031
- Joined: 18/07/2009 18:36
#4713 Re: Ateizam
Ma ne osvrci se na njega, on ti je patriJota, sve u p.m. zna a veze s vezom nema. Rek'o bi co'jk onako na prvu, SDA kadEr.MyTao wrote:Cuj izjava za anale Eto bas imam puno reci na ti knjigu... ali nekome kome je cjeli argument smajli, uvreda i "name dropping" ja nemam sta pricati.Gojeni H wrote:MyTao wrote: Mnoga "losa djela" nisu kaznjiva od strane zakona... a mnogi ateisti ih opet ne cine, iako nema nikakve nagrade na kraju, ili kazne... Moralni kod je urodjen u nas evolucijom.
Inace ne zalazim na ovu temu, ali ovo je izjava za anale. Hajd' procitaj The World Until Yesterday of Jared-a Diamond-a, pa se javi, da vidimo da li jos uvijek tako mislis.
Hajd bye.
-
- Posts: 8801
- Joined: 15/12/2011 14:40
- Location: Sarajevo
#4715 Re: Ateizam
Cini se da mu je ta knjiga, za razliku od Guns, Germs, and Steel, prilicno losa. Vecina vodecih antropologa je mnogo ranije preispitala stavove, a koje on zastupa, po pitanju lovaca-sakupljaca.Gojeni H wrote:MyTao wrote: Mnoga "losa djela" nisu kaznjiva od strane zakona... a mnogi ateisti ih opet ne cine, iako nema nikakve nagrade na kraju, ili kazne... Moralni kod je urodjen u nas evolucijom.
Inace ne zalazim na ovu temu, ali ovo je izjava za anale. Hajd' procitaj The World Until Yesterday of Jared-a Diamond-a, pa se javi, da vidimo da li jos uvijek tako mislis.
Slicno razmislja i Clastres:In a passage that recapitulates the fable of the social contract, Diamond implies that it was explicitly to end this violence that subjects agreed to found a sovereign power that would guarantee peace and order by restraining their habits of violence and revenge.
"Maintenance of peace within a society is one of the most important services that a state can provide. That service goes a long way towards explaining the apparent paradox that, since the rise of the first state governments in the Fertile Crescent about 5400 years ago, people have more or less willingly (not just under duress) surrendered some of their individual freedoms, accepted the authority of state governments, paid taxes and supported a comfortable individual lifestyle for the state’s leaders and officials."
Two fatal objections come immediately to mind. First, it does not follow that the state, by curtailing ‘private’ violence, reduces the total amount of violence. As Norbert Elias pointed out more than half a century ago in The Civilising Process, what the state does is to centralise and monopolise violence in its own hands, a fact that Diamond, coming as he does from a nation that has initiated several wars in recent decades and a state (California) that has a prison population of roughly 120,000 – most of them non-violent offenders – should appreciate.
Second, Hobbes’s fable at least has nominally equal contractants agreeing to establish a sovereign for their mutual safety. That is hard to reconcile with the fact that all ancient states without exception were slave states. The proportion of slaves seldom dropped below 30 per cent of the population in early states, reaching 50 per cent in early South-East Asia (and in Athens and Sparta as much as 70 and 86 per cent). War captives, conquered peoples, slaves purchased from slave raiders and traders, debt bondsmen, criminals and captive artisans – all these people were held under duress, as the frequency of state collapse, revolt and flight attests. As either a theory or a historical account of state-formation, Diamond’s story makes no sense.
The straw man in his argument is that contemporary hunter-gatherer societies are oases of peace, co-operation and order. Of course they are not. The question, rather, is how violent they are compared to state-societies and what are the causes of the violence that does exist. There is, contra Diamond, a strong case that might be made for the relative non-violence and physical well-being of contemporary hunters and gatherers when compared with the early agrarian states. Non-state peoples have many techniques for avoiding bloodshed and revenge killings: the payment of compensation or Weregild, arranged truces (‘burying the hatchet’), marriage alliances, flight to the open frontier, outcasting or handing over a culprit who started the trouble. Diamond does not seem to appreciate the strong social forces mobilised by kinsmen to restrain anyone contemplating a hasty and violent act that will expose all of them to danger. These practices are examined by many of the ethnographers who have carried out intensive fieldwork in the New Guinea Highlands (for example by Edward L. Schieffelin in The Sorrow of the Lonely and the Burning of the Dancers, Marilyn Strathern in Women in Between, and Andrew Strathern and Pamela Stewart’s work on compensation), but they make no dent in Diamond’s one-dimensional view of the desire for revenge.
On the other side of the ledger, when it comes to violence in early agrarian states, one must weigh rebellion, war and systematic violence against slaves and women (as a rule of thumb, agrarian states everywhere created patriarchal property regimes which reduced the status and freedom of women) against ‘tribal conflicts’.(Zanimljivo je da se u tom periodu javlja monoteizam, karakteristican za agrarna drustva ) We also know, and Diamond notes, that hunter-gatherers even today have healthier diets and far fewer communicable diseases. Believing, against the evidence, that hunters and gatherers live in daily fear of starvation, he fails to note that they also work far less hard and thus have far more leisure. Marshall Sahlins called hunter-gatherers, even when relegated to the most undesirable environments, ‘the original affluent society’. It’s hard to imagine Diamond’s primitives giving up their physical freedom, their varied diet, their egalitarian social structure, their relative freedom from famine, large-scale state wars, taxes and systematic subordination in exchange for what Diamond imagines to be ‘the king’s peace’. Reading his account one can get the impression that the choice facing hunters and gatherers was one between their world and, say, the modern Danish welfare state. In practice, their option was to trade what they had for subjecthood in the early agrarian state.https://www.lrb.co.uk/v35/n22/james-c-s ... government
Preporucujem:Ovako izgleda tradicionalno, kvazi-univerzalno viđenje primitivnih društava bez države. Odsustvo države je dokaz njihove nedovršenosti, embrionalnog karaktera njihovog postojanja, njihove aistoričnosti. Ali, da li je zaista tako? Jasno je da se ovde radi o najobičnijoj ideološkoj predrasudi, koja istoriju vidi kao neminovno kretanje čovečanstva kroz različite društvene konfiguracije koje mehanički smenjuju jedna drugu. Ali ta neoteološka istorija i njen fanatični kontinuitet moraju biti odbačeni: primitivnim društvima više se ne može dodeljivati nulti stepen istoričnosti. Ona se više ne mogu smeštati u kontekst u kojem je istorija nešto što tek treba da im se dogodi, na osnovu unapred zacrtane sudbine. Oslobođena ovog naivnog egzotizma, antropologija bi mogla da ozbiljno pristupi samoj suštini problema politike: zašto primitivna društva nemaju državu? Kao potpuna, zrela društva, a ne više kao infrapolitički embrioni, primitivna društva nemaju državu zato što je odbijaju, zato što odbijaju podelu društvenog tela na one koji imaju vlast i na koji se toj vlasti potčinjavaju. Politika Divljaka sastoji se u neprestanom onemogućavanju pojave separatnih organa vlasti, u sprečavanju fatalnog susreta institucije poglavice i vlasti.
Imati vlast znači sprovoditi je. To podrazumeva dominaciju nad onima nad kojima se ta vlast sprovodi. Upravo to je ono što primitivno društvo odbija i što je oduvek odbijalo; to je razlog zašto poglavice nemaju nikakvu vlast, zašto ona nije odvojena od jedinstvenog tela društva. Odbijanje nejednakosti i odvojene vlasti predstavlja uvek istu, stalnu brigu primitivnih društava. Ona vrlo dobro znaju da će ako odustanu od te borbe, od stalnog blokiranja onih podzemnih sila koje u ljudima bude želju za vlašću, ali i želju za potčinjavanjem (ovo drugo je jednako važno) izgubiti svoju slobodu.
https://anarhisticka-biblioteka.net/lib ... sakupljaca
https://anarhisticka-biblioteka.net/lib ... dominaciji
https://anarhisticka-biblioteka.net/lib ... gostanja-1
https://anarhisticka-biblioteka.net/lib ... tiv-drzave
https://anarhisticka-biblioteka.net/lib ... om-drustvu
- Gojeni H
- Posts: 10228
- Joined: 28/04/2012 09:54
#4716 Re: Ateizam
MyTao wrote: Cuj izjava za anale Eto bas imam puno reci na ti knjigu... ali nekome kome je cjeli argument smajli, uvreda i "name dropping" ja nemam sta pricati.
Hajd bye.
Hajd' procitaj knjigu, ba.
Covjek izucavao ponasanja plemena. Cuj "ugradjeni moralni kod". Dobro "ugradjen", ali hajde procitaj knjigu. Nece boljeti a mozda promijenis misljenje. Mozda i neces.
- Gojeni H
- Posts: 10228
- Joined: 28/04/2012 09:54
#4717 Re: Ateizam
Hvala na preporukama.statixx wrote:
Cini se da mu je ta knjiga, za razliku od Guns, Germs, and Steel, prilicno losa. Vecina vodecih antropologa je mnogo ranije preispitala stavove, a koje on zastupa, po pitanju lovaca-sakupljaca.
...
Slicno razmislja i Clastres:
...
The World Until Yesterday je losija i od Guns, Germs, and Steel i od Kolapsa.
Ali, knjiga je losija zato sto je, po mom misljenju, Diamond dosao u fazu kada, nakon uspjeha GG&S i Kolapsa, smatra da ima pravo da ljudima govori kako trebaju zivjeti.
Ja sam se osvrnuo na njegovo istrazivanje u spomenutoj knjizi zato sto se tu vise bavio odredjenim formama ponasanja, razlikama u "drustveno prihvatljivom" od jednog do drugog plemenskog drustva, dijeti ... daleko vise u odnosu na njegove prethodne dvije knjige.
Elem, tesko da ima dokaza o "ugradjenom moralnom kodu".
Sto se tice kritike ... prvi citat: Tesko da se mogu sloziti sa kritikom iako je razumijem. Drustveno je danas tesko prihvatljivo da neko kaze da je 20 poginulih u plemenu X drustvena plemenska katastrofa samo zato sto je njih mali broj i da je tih 20 ljudi 10 ili vise % stanovnistva.
Drugi citata: Nisam bas siguran da je Clastres u pravu. Diamondova teorija geografije kao uzroka napretka svake vrste ima mnogo rupa, ali nisam siguran da on u svojim djelima tvrdi da danas, u 21. vijeku, plemena opstaju kao uzrok njihovog zakasnjelog drustvenog sazrijevanja. Barem ja nisam stekao takav utisak.
-
- Posts: 8801
- Joined: 15/12/2011 14:40
- Location: Sarajevo
#4718 Re: Ateizam
Tako se cini.Gojeni H wrote:
Ali, knjiga je losija zato sto je, po mom misljenju, Diamond dosao u fazu kada, nakon uspjeha GG&S i Kolapsa, smatra da ima pravo da ljudima govori kako trebaju zivjeti.
Ali izvodi zakljucke i generalizacije, koji se kose sa mnogima koji su izucavali primitivna drustva.Ja sam se osvrnuo na njegovo istrazivanje u spomenutoj knjizi zato sto se tu vise bavio odredjenim formama ponasanja, razlikama u "drustveno prihvatljivom" od jednog do drugog plemenskog drustva, dijeti ... daleko vise u odnosu na njegove prethodne dvije knjige.
Elem, tesko da ima dokaza o "ugradjenom moralnom kodu".
Nisam ni mislio na tu teoriju. Poenta je da su lovci sakupljaci svojevremeno opstali uprkos pojavi plemena i sirih zajednica, jer su odbili potcinjenost autoritetu i robijanje radi stvaranja zaliha i gradjenja monumenata.Drugi citata: Nisam bas siguran da je Clastres u pravu. Diamondova teorija geografije kao uzroka napretka svake vrste ima mnogo rupa, ali nisam siguran da on u svojim djelima tvrdi da danas, u 21. vijeku, plemena opstaju kao uzrok njihovog zakasnjelog drustvenog sazrijevanja. Barem ja nisam stekao takav utisak.
- Gojeni H
- Posts: 10228
- Joined: 28/04/2012 09:54
#4719 Re: Ateizam
Hu iz ju?irac300 wrote:
Ma ne osvrci se na njega, on ti je patriJota, sve u p.m. zna a veze s vezom nema. Rek'o bi co'jk onako na prvu, SDA kadEr.
- Gojeni H
- Posts: 10228
- Joined: 28/04/2012 09:54
#4720 Re: Ateizam
hmmm ... s obzirom na gabarite knjige, a broj tema koje je poceo obradjivati (ili kako je to sve zelio upakovati), tesko da je imao izbora. Rekao sam vec, cak i Guns, ... koja je fenomamenalno djelo sa obiljem informacija, ima rupa ne samo sa drustvenog nego cak i biologije ... pa i logike.statixx wrote:
Ali izvodi zakljucke i generalizacije, koji se kose sa mnogima koji su izucavali primitivna drustva.
Nisam ni mislio na tu teoriju. Poenta je da su lovci sakupljaci svojevremeno opstali uprkos pojavi plemena i sirih zajednica, jer su odbili potcinjenost autoritetu i robijanje radi stvaranja zaliha i gradjenja monumenata.
Da, ali ne bas dugo, zar ne? Ian Morris (cini mi se) se bavio ovim fenomenom, pa spominje lovce sa podrucja danasnje sjeverne Njemacke u odnosu na farmere, njihove juzne susjede. Nema se tu izbora, progres melje.
Ima danas, iako je i ovo upitno, zato sto "razvijenijim" drustvima unutar kojih se lovci nalaze, odgovara da imaju lovce kao turisticku atrakciju, a nije vise ni drustveno prihvatljivo da ih se zbrise sa lica zemlje.
- aurora313
- Posts: 2203
- Joined: 10/10/2010 12:47
#4721 Re: Ateizam
harač wrote:rezultati izucavanja filozofije po nekakvim kiseljacima, apejronima, pi*kama materinamaHardcoreMX wrote:Bez postojanja Sudnjeg dana izgubio bi se smisao postojanja svijeta, ...
- Dozer
- Posts: 28401
- Joined: 19/09/2008 10:14
- Location: Zemlja maloumne ENV matrice...
#4722 Re: Ateizam
Na tim faksovima nema filozofije
- Gojeni H
- Posts: 10228
- Joined: 28/04/2012 09:54
#4723 Re: Ateizam
Mozda ova tema i nije tako losa. Da se ja malo zadrzim s vama cafirima.Dope_Man wrote:
Elem @Dope, neki se i ne bi slozili s tobom. Npr.
http://edition.cnn.com/2016/05/16/healt ... an-health/
Ako je vjerovati slici koju si postavio, onda bi vjernici (i ko je vec na slici) bili pod strasnim stresom sto bi se odrazilo na njihovo zdravlje.
Kao sto vidimo to bas i nije slucaj, iako je samo istrazivanje navodno kontraverzno.
Ono sto nije kontraverzno je da su stanovnici tzv. Plavih zona, tj. mjesta sa najvecom koncentracijom 100-godisnjaka, uglavnom listom vjernici, i tu svoju religioznost isticu u intervjuima iz dokumentarnog filma.
Dakle, stanovnici regije Barbagia na Sardiniji, subotari iz Loma Linde u Kaliforniji, Okinave, itd. isticu svoju religioznost kao jednu od tajni dugog zivota.
https://bluezones.com/2016/11/power-9/
Ako razmislis, to je i logicno. Vjernik u svom uvjerenju, zlonamjernici bi rekli fatalizmu, prihvataju da je sve sto im se desi od Boga.
- HardcoreMX
- Posts: 4087
- Joined: 02/05/2016 19:08
- Location: das objektiv der objektivität
#4724 Re: Ateizam
Što su se kiseli narcisi prepoznali pa iždžikljali.aurora313 wrote:beni-bu-man wrote:harač wrote:rezultati izucavanja filozofije po nekakvim kiseljacima, apejronima
- Dope_Man
- Posts: 7778
- Joined: 03/06/2016 16:31
#4725 Re: Ateizam
Ja nigdje nisam rekao da je biti religiozan iskljucivo negativno. Svakako da postoje odredjene pozitivne posljedice toga, kao sto postoje pozitivne posljedice placeba u medicini, ili umjerrenog kaznjavanja djeteta kao odgojne mjere. Nista nije potpuno crno ili bijelo, i ateista to shvata. Ali religija ima i veoma losih posljedica od obicnog osjecaja krivnje (npr. istrtazivanja pokazuju da relgiozni masturbiraju jednako kao nereligiozni, ali se osjecaju krivim dok toga nema kod nereligioznih) pa do cinjenja najgorih zlocina jer religija to trazi i opcenitno nedostatka, ili sputavanja ambicije za istrazivanjem i ucenjem o svijetu ako se dodje do stvari koje su u sukobu sa onim sto religija namece kao tacno ili ispravno.
Sto se tih dugozivecih tice ocito je da tu ima milion faktora, neko istice hranu, neko klimu, neko stil zivota, genetiki.. pa neko i religiju. U konacnici je to kombinacija svega i svacega koja jos nije desifrovana. Sve ono sto religija daje ipak mogu imati i ja kao ateista: osjecaj svrhe - samom sebi odredjujem svrhu i ciljeve, osjecaj pripadanja (kako je i naveden u drugom linku): mogu pripadati raznim grupama u skladu sa svojim hobijima i interesima itd. Mislim da nema niti jednog pozitivnog efekta religija koji se ne moze postici bez iste.
Kod dugovjecnosti je inace bitno svakako spomenuti da se duzina zivota stalno povecava sa svakom generacijom, zahvaljujuci medicini i opcenito uvjetima zivota, a ne vjeri naravno. I opet je tu pitanje zasto bi vjernik zelio zivjeti duze? Ja, ateista, zelim zivjeti jer dok sam ziv osjecam, dozivljavam i smatram da imam samo jednu priliku za to, pa se trudim da mi zivot bude sto kvalitetniji i da traje duze taj dobar osjecaj zivota. Vjerniku je valjda bolje da sto ranije umre, da ode iz ovog groznog svijeta u neki ljepsi koji ga ceka kao nagrada. A ipak se grcevito drze ovog zivota.. pitam se zasto.
A ni kvalitetom zivota se ne mogu pohvaliti, gledajuci od moje porodice pa sire, cini se da jedini vjernici koji uzivaju u kvalitetnom zivotu su hodze i popovi. Oni nece da se nazulje dok se voze, pa se vozaju neka auta od par stotina hiljada maraka (cak i link ranije postavih) dok se obicnom vjerniku savjetuje da bude skroman. Mnogi iskreni vjernici, dakle ova ''stara garda'' koje sam znao, generacija mog dede, su se ustrucavali da urade ista u zivotu sto je za njihov ''cejf''. Nisu putovali, nisu partijali, nisu jeli sta im volja i ako su mogli.. nego stidno, skromno.. takav zivot mi ne treba makar trajao i hiljadu godina.
Bolje provesti 50 kvalitetnih godina radeci sta ti volja, a da pri tom ne utjeces negativno na druge, nego 100 u kojima nista nisi uradio i samo si radio i molio se. Ali ovo je samo moj stav o duzini i kvaliteti, nekome je samo duzina bitna a nista tehnika
Sto se tih dugozivecih tice ocito je da tu ima milion faktora, neko istice hranu, neko klimu, neko stil zivota, genetiki.. pa neko i religiju. U konacnici je to kombinacija svega i svacega koja jos nije desifrovana. Sve ono sto religija daje ipak mogu imati i ja kao ateista: osjecaj svrhe - samom sebi odredjujem svrhu i ciljeve, osjecaj pripadanja (kako je i naveden u drugom linku): mogu pripadati raznim grupama u skladu sa svojim hobijima i interesima itd. Mislim da nema niti jednog pozitivnog efekta religija koji se ne moze postici bez iste.
Kod dugovjecnosti je inace bitno svakako spomenuti da se duzina zivota stalno povecava sa svakom generacijom, zahvaljujuci medicini i opcenito uvjetima zivota, a ne vjeri naravno. I opet je tu pitanje zasto bi vjernik zelio zivjeti duze? Ja, ateista, zelim zivjeti jer dok sam ziv osjecam, dozivljavam i smatram da imam samo jednu priliku za to, pa se trudim da mi zivot bude sto kvalitetniji i da traje duze taj dobar osjecaj zivota. Vjerniku je valjda bolje da sto ranije umre, da ode iz ovog groznog svijeta u neki ljepsi koji ga ceka kao nagrada. A ipak se grcevito drze ovog zivota.. pitam se zasto.
A ni kvalitetom zivota se ne mogu pohvaliti, gledajuci od moje porodice pa sire, cini se da jedini vjernici koji uzivaju u kvalitetnom zivotu su hodze i popovi. Oni nece da se nazulje dok se voze, pa se vozaju neka auta od par stotina hiljada maraka (cak i link ranije postavih) dok se obicnom vjerniku savjetuje da bude skroman. Mnogi iskreni vjernici, dakle ova ''stara garda'' koje sam znao, generacija mog dede, su se ustrucavali da urade ista u zivotu sto je za njihov ''cejf''. Nisu putovali, nisu partijali, nisu jeli sta im volja i ako su mogli.. nego stidno, skromno.. takav zivot mi ne treba makar trajao i hiljadu godina.
Bolje provesti 50 kvalitetnih godina radeci sta ti volja, a da pri tom ne utjeces negativno na druge, nego 100 u kojima nista nisi uradio i samo si radio i molio se. Ali ovo je samo moj stav o duzini i kvaliteti, nekome je samo duzina bitna a nista tehnika