AERODROM TUZLA

Ekonomija, biznis, dionice, posao, (ne)zaposlenost...

Moderator: anex

Post Reply
User avatar
shake69
Posts: 7601
Joined: 18/06/2011 01:21
Location: Soukbunar

#151 Re: AERODROM TUZLA

Post by shake69 »

studeni76 wrote::arrow: I stani sad, koliko Vlada TK izdvaja za aerodrom? Jedan gore tvrdi 1,6 miliona a Hogar pise 330 hiljada! Ko je sad u pravu
330K je nista, pojedini nacelnici opstina u TK toliko daju fudbalskim klubovima od kojih niko koristi nema. Ovdje je barem korist visestruka i vidljiva. Barem nesto dobro od onog konja Gutica.
Nije problem pronaci gdje premijer TK na nekoj svecanosti kaze da je izdvojeno 1.6 miliona iz budzeta za aerodrom Tuzla u 2016 godini ali je de facto u pitanju i investicija za pristupnu rasvjetu uz uobicajenu transu za plate i materijalnotehnicke izdatke. I meni je cudno da je odjednom godisnja transa spala na 320 000 KM, kako se moze pronaci, ako se zna da je stotinjak zaposlenih. :?
User avatar
MrNobody
Posts: 33
Joined: 15/12/2013 14:02

#152 Re: AERODROM TUZLA

Post by MrNobody »

shake69 wrote:
studeni76 wrote::arrow: I stani sad, koliko Vlada TK izdvaja za aerodrom? Jedan gore tvrdi 1,6 miliona a Hogar pise 330 hiljada! Ko je sad u pravu
330K je nista, pojedini nacelnici opstina u TK toliko daju fudbalskim klubovima od kojih niko koristi nema. Ovdje je barem korist visestruka i vidljiva. Barem nesto dobro od onog konja Gutica.
Nije problem pronaci gdje premijer TK na nekoj svecanosti kaze da je izdvojeno 1.6 miliona iz budzeta za aerodrom Tuzla u 2016 godini ali je de facto u pitanju i investicija za pristupnu rasvjetu uz uobicajenu transu za plate i materijalnotehnicke izdatke. I meni je cudno da je odjednom godisnja transa spala na 320 000 KM, kako se moze pronaci, ako se zna da je stotinjak zaposlenih. :?
Sam si rekao da je to lako provjeriti u dostupnim izvorima, daj nam te izvore.

http://tuzlainfo.ba/index.php/novosti/i ... tuzla-foto
boshniak
Posts: 2007
Joined: 20/04/2014 11:48

#153 Re: AERODROM TUZLA

Post by boshniak »

- Taksa po putniku je 3EUR (plaća WIZZ aerodromu da ne bude zabune)
- Aerodrom ima dosta problema sa imovinskim pitanjima jer je okruzen vojnom i privatnom imovinom, što dokazuje i činjenica da pristupna rasvjeta još uvijek nije dovršena i nije zvanično puštena u rad (potrebne su dozvole svih nadležnih agencija za sigurnost zračne plovidbe), već se uključuje nezvanično u dogovoru sa WIZZ-om i pilotima kao probna rasvjeta.
- Aerodrom nije finansijski samoodrživ, troškovi za održavanje su veliki.
- WIZZ-ovi avioni imaju opremu za instrumentalno slijetanje CAT III kategorije, jer aerodrom u Malmo-u i Beogradu ima CAT III i WIZZ-ovi avioni slijeću bez problema u uslovima loše vidljivosti.
- Aerodrom je u kotlini i u magli i smogu je skoro kao i sarajevski aerodrom.
- Plate radnika su jako male većina je na minimalcu oko 500KM plus neki bonusi u sezoni po 50ak KM, plate su često kasnile i po nekoliko mjeseci, sad se malo stabilizovalo, ali i dalje su jako male. Poređenja radi dispačer i balanser aviona u sarajevu imaju oko 2000KM u Tuzli 550KM.
- Često se piše o neljubaznom osoblju aerodroma i WIZZ-a, ali 80% prizužbi se odnosi na bezobrazluk granične policije koji nisu uposlenici aerodroma, i često su bezobrazni i prema samim uposlenicima aerodroma koje gledaju sa visine kao "podređene" sebi.
Strasni Hogar
Posts: 7
Joined: 18/05/2017 15:18

#154 Re: AERODROM TUZLA

Post by Strasni Hogar »

jefferson wrote: Joj tebe jaro, znam ja sta je CAT I. Otkud to da je imao CAT I odavno kada nisu propisna svjetla bila instalisana?
Znaci ima CAT I ali fali 180m svjetala? Znaci da se radi vizuelni prilaz uz IFR. To nije CAT I. Nema u avijaciji toga da fali 180 metara svjetala i eto hajde moze. Nisu pravila bosanci pisali pa da se moze na ho ruk.
CAT II nije skupo u Tuzli uraditi (jeste na SJJ). A320 koji koristi Wizz ima opremu za spustanje CAT I, II, III a i b.
Pitao si da li aerodrom ima CAT I pa sam iz toga zakljucio da mislis na uredjaje, a ne kategoriju. Razlog je jednostavan, aerodromi se tako ne kategorisu, za njih se u vezi prilaza navodi podatak cime raspolazu (ILS DME VOR - uredjaji za precizni instrumentalni prilaz) pa mozes vidjeti da je taj podatak isti i za Tuzlu i za Frankfurt iako je smijesno stavljati ih u istu recenicu.

Poletno-sletne staze su te koje se kategorisu prema opremi za sletanje. Aerodromi najcesce imaju jednu pistu ali ona prakticno ima dvije poletno-sletne staze. Obicno jedna ima ILS druga ga nema (kao Sarajevo i Tuzla) pa iako je rijec o istoj pisti poletno-sletne staze su u razlicitim kategorijama.

Tuzlanska poletno-sletna staza sa oznakom R09 ima ILS uredjaje u kategoriji CAT I ali prilazna rasvjeta ne odgovara za tu kategoriju zbog čega ni R09 nema kategoriju CAT I. Nisi u pravu da se ovoj stazi iz tog razloga izvodi vizuelni prilaz. Ni na poletno-sletnim stazama koje su u kategoriji CAT I u uslovima dobre vidljivosti prilazna rasvjeta se ne koristi ali se koristi ILS. Uređaji ILS-a mogu raditi bez prilazne rasvjete kao sto i prilazna rasvjeta moze bez ILS-a. Uostalom i certificiraju se odvojeno. Definitivno, ILS se koristi za prilaz poletno-sletnoj stazi R09 tuzlanskog aerodroma pa iako staza R09 nema kategoriju CAT I, prilaz joj se izvodi kao PRECIZNI INSTRUMENTALNI PRILAZ.
User avatar
shake69
Posts: 7601
Joined: 18/06/2011 01:21
Location: Soukbunar

#155 Re: AERODROM TUZLA

Post by shake69 »

boshniak wrote:- Taksa po putniku je 3EUR (plaća WIZZ aerodromu da ne bude zabune)
- Aerodrom ima dosta problema sa imovinskim pitanjima jer je okruzen vojnom i privatnom imovinom, što dokazuje i činjenica da pristupna rasvjeta još uvijek nije dovršena i nije zvanično puštena u rad (potrebne su dozvole svih nadležnih agencija za sigurnost zračne plovidbe), već se uključuje nezvanično u dogovoru sa WIZZ-om i pilotima kao probna rasvjeta.
- Aerodrom nije finansijski samoodrživ, troškovi za održavanje su veliki.
- WIZZ-ovi avioni imaju opremu za instrumentalno slijetanje CAT III kategorije, jer aerodrom u Malmo-u i Beogradu ima CAT III i WIZZ-ovi avioni slijeću bez problema u uslovima loše vidljivosti.
- Aerodrom je u kotlini i u magli i smogu je skoro kao i sarajevski aerodrom.
- Plate radnika su jako male većina je na minimalcu oko 500KM plus neki bonusi u sezoni po 50ak KM, plate su često kasnile i po nekoliko mjeseci, sad se malo stabilizovalo, ali i dalje su jako male. Poređenja radi dispačer i balanser aviona u sarajevu imaju oko 2000KM u Tuzli 550KM.
- Često se piše o neljubaznom osoblju aerodroma i WIZZ-a, ali 80% prizužbi se odnosi na bezobrazluk granične policije koji nisu uposlenici aerodroma, i često su bezobrazni i prema samim uposlenicima aerodroma koje gledaju sa visine kao "podređene" sebi.
Ako je u aprilu bilo vec preko 50 000 putnika taj trend bi se trebao nastaviti do kraja ljeta pa nije nerealno ocekivati preko 500 000 ove godine, izuzev da se nesto ekstremno lose ne desi.
Ima tu naknada i od charter letova za Tursku u ljetnim mjesecima od turistickih agencija pa bi red bio da se dostigne ta najavljivana samoodrzivost aerodroma s preko 3 miliona KM godisnje zarade samo od WizzAir takse i charter letova, bez ostalih prihoda od zakupa prostora u pristanisnoj zgradi. Vjerovatno se s tim racunalo u procjeni boniteta JP MAT u 2018 godini da ce zaraditi dovoljno i uspjesno poslovati da izdrzi i najavljeno kreditno zaduzenje od nesto vise od 2 miliona KM. Tada bi budzet TK mozda samo minimalno pomagao s nekom manjom transom.
boshniak
Posts: 2007
Joined: 20/04/2014 11:48

#157 Re: AERODROM TUZLA

Post by boshniak »

shake69 wrote:Ako je u aprilu bilo vec preko 50 000 putnika taj trend bi se trebao nastaviti do kraja ljeta pa nije nerealno ocekivati preko 500 000 ove godine, izuzev da se nesto ekstremno lose ne desi.
Ima tu naknada i od charter letova za Tursku u ljetnim mjesecima od turistickih agencija pa bi red bio da se dostigne ta najavljivana samoodrzivost aerodroma s preko 3 miliona KM godisnje zarade samo od WizzAir takse i charter letova, bez ostalih prihoda od zakupa prostora u pristanisnoj zgradi. Vjerovatno se s tim racunalo u procjeni boniteta JP MAT u 2018 godini da ce zaraditi dovoljno i uspjesno poslovati da izdrzi i najavljeno kreditno zaduzenje od nesto vise od 2 miliona KM. Tada bi budzet TK mozda samo minimalno pomagao s nekom manjom transom.
Naravno ide se ka tome da aerodrom bude samoodrživ ali trenutno nije. I u cjelosti su ovisni o WIZZ-u i vladi. Znači bitno je da se ova priča razvija da napreduje i da se nađe način za bar još jednog prevoznika kao što su to uradili u Nišu (imaju 3 operatera). Međutim i sam WIZZ kao i druge kompanije uslovljava ovako male aerodrome, a sa druge strane samo je pitanje vremena kad će neka idiotska vlada ili neki Novalić da u aerodromu vidi koku nosilju i odluči povećati takse. Slično se desilo prošle godine aerodromu Rygge Moss u Norveškoj koji je imao blizu 2mil putnika,i bio je baza Ryanaira, Norveška vlada je odlučila povećati akcize, i Ryanair se samo pokupio i napustio aerodrom, trenutno je aerodrom zatvoren. Sa druge strane sarajevski je u poziciji da uslovljava avio kompanije, imaju ogromne takse, ali avio kompanije to prihvataju a aerodrom mudro koristi i posluje u plusu, radnici imaju najveće plate u državi (u rangu BHtelecom i EL privreda). S'obizrom da je u glavnom gradu i sve donacije u opremi idu sarajevskom aerodromu. Avio prijevoz je najbrže rastuća privredna grana i treba to mudro iskoristiti.
jefferson
Posts: 14969
Joined: 28/08/2007 05:31
Location: U.S.A

#158 Re: AERODROM TUZLA

Post by jefferson »

Strasni Hogar wrote:
jefferson wrote: Joj tebe jaro, znam ja sta je CAT I. Otkud to da je imao CAT I odavno kada nisu propisna svjetla bila instalisana?
Znaci ima CAT I ali fali 180m svjetala? Znaci da se radi vizuelni prilaz uz IFR. To nije CAT I. Nema u avijaciji toga da fali 180 metara svjetala i eto hajde moze. Nisu pravila bosanci pisali pa da se moze na ho ruk.
CAT II nije skupo u Tuzli uraditi (jeste na SJJ). A320 koji koristi Wizz ima opremu za spustanje CAT I, II, III a i b.
Pitao si da li aerodrom ima CAT I pa sam iz toga zakljucio da mislis na uredjaje, a ne kategoriju. Razlog je jednostavan, aerodromi se tako ne kategorisu, za njih se u vezi prilaza navodi podatak cime raspolazu (ILS DME VOR - uredjaji za precizni instrumentalni prilaz) pa mozes vidjeti da je taj podatak isti i za Tuzlu i za Frankfurt iako je smijesno stavljati ih u istu recenicu.

Poletno-sletne staze su te koje se kategorisu prema opremi za sletanje. Aerodromi najcesce imaju jednu pistu ali ona prakticno ima dvije poletno-sletne staze. Obicno jedna ima ILS druga ga nema (kao Sarajevo i Tuzla) pa iako je rijec o istoj pisti poletno-sletne staze su u razlicitim kategorijama.

Tuzlanska poletno-sletna staza sa oznakom R09 ima ILS uredjaje u kategoriji CAT I ali prilazna rasvjeta ne odgovara za tu kategoriju zbog čega ni R09 nema kategoriju CAT I. Nisi u pravu da se ovoj stazi iz tog razloga izvodi vizuelni prilaz. Ni na poletno-sletnim stazama koje su u kategoriji CAT I u uslovima dobre vidljivosti prilazna rasvjeta se ne koristi ali se koristi ILS. Uređaji ILS-a mogu raditi bez prilazne rasvjete kao sto i prilazna rasvjeta moze bez ILS-a. Uostalom i certificiraju se odvojeno. Definitivno, ILS se koristi za prilaz poletno-sletnoj stazi R09 tuzlanskog aerodroma pa iako staza R09 nema kategoriju CAT I, prilaz joj se izvodi kao PRECIZNI INSTRUMENTALNI PRILAZ.
Vizuelni prilaz se koristi uz IFR uvijek kada to mogucnosti dozvoljavaju. Nisam znao da trebam to potencirati da se vizuelni prilaz radi uz IFR, ali eto, izgleda da se mora.
Kategorisanje FRA i TZL ili MUC i TZL, nije u pitanju samo ILS, nego mnogo toga sto nema veze sa ILS-om, od GPS navodjenja tokom taksiranja to geografskih prepreka, duzine piste, duzine ociscenog prostora ispred piste itd.
User avatar
drndalo
Posts: 22799
Joined: 26/06/2006 16:34
Location: Sarajevo

#159 Re: AERODROM TUZLA

Post by drndalo »

@boshniak

O kakvim donacijama opreme za SJJ pricas?
Strasni Hogar
Posts: 7
Joined: 18/05/2017 15:18

#160 Re: AERODROM TUZLA

Post by Strasni Hogar »

jefferson wrote: Vizuelni prilaz se koristi uz IFR uvijek kada to mogucnosti dozvoljavaju. Nisam znao da trebam to potencirati da se vizuelni prilaz radi uz IFR, ali eto, izgleda da se mora.
Kategorisanje FRA i TZL ili MUC i TZL, nije u pitanju samo ILS, nego mnogo toga sto nema veze sa ILS-om, od GPS navodjenja tokom taksiranja to geografskih prepreka, duzine piste, duzine ociscenog prostora ispred piste itd.
Da ne gnjavimo ostale posjetioce foruma sta je ko htio da kaze, ponovicu ono sto je bitno za putnike koji koriste Aerodrom Tuzla. Prilaz glavnoj pisti R09 tuzlanskog aerodroma izvodi se kao PRECIZNI INSTRUMENTALNI PRILAZ, isto kao i na svim drugim aerodromima koji imaju ILS uređaje.
boshniak
Posts: 2007
Joined: 20/04/2014 11:48

#161 Re: AERODROM TUZLA

Post by boshniak »

drndalo wrote:@boshniak

O kakvim donacijama opreme za SJJ pricas?
O početnim donacijama, sva follow me vozila su iz donacije, pokretne stepenice, vatrogasna vozila, de icing vozilo...., dok aerodrom Tuzla sva vozila mora da kupuje, a to su jako skupe investicije.
User avatar
drndalo
Posts: 22799
Joined: 26/06/2006 16:34
Location: Sarajevo

#162 Re: AERODROM TUZLA

Post by drndalo »

Da prostis, kad si zadnji put bio na SJJ...? Sve iz donacije? Mozda '64... Od tada je kupljeno i kunte i pante... S druge strane ocito je i TZL dobila para od federalne takse (i neka je) za civ.avijaciju, ili od preleta BiH, nije ni bitno, pa nek i kupe ponesto za te pare...
jefferson
Posts: 14969
Joined: 28/08/2007 05:31
Location: U.S.A

#163 Re: AERODROM TUZLA

Post by jefferson »

Strasni Hogar wrote:
jefferson wrote: Vizuelni prilaz se koristi uz IFR uvijek kada to mogucnosti dozvoljavaju. Nisam znao da trebam to potencirati da se vizuelni prilaz radi uz IFR, ali eto, izgleda da se mora.
Kategorisanje FRA i TZL ili MUC i TZL, nije u pitanju samo ILS, nego mnogo toga sto nema veze sa ILS-om, od GPS navodjenja tokom taksiranja to geografskih prepreka, duzine piste, duzine ociscenog prostora ispred piste itd.
Da ne gnjavimo ostale posjetioce foruma sta je ko htio da kaze, ponovicu ono sto je bitno za putnike koji koriste Aerodrom Tuzla. Prilaz glavnoj pisti R09 tuzlanskog aerodroma izvodi se kao PRECIZNI INSTRUMENTALNI PRILAZ, isto kao i na svim drugim aerodromima koji imaju ILS uređaje.
Nemamo sta gnjaviti, to je vizuelni prilaz uz IFR, sto ce pisac reci, TZL jos uvijek ne ispunjava CAT I, i ne to nije isto kao ostali aerodromi koji imaju ILS i ispunjavaju CAT I ili ostale kategorije. To je isti prilaz kada su uslovi za letenje dobri, kada je vidljivost dobra. Kada vidljivost nije dobra, na TZL neces sletit na ZAG hoces.
boshniak
Posts: 2007
Joined: 20/04/2014 11:48

#164 Re: AERODROM TUZLA

Post by boshniak »

drndalo wrote:Da prostis, kad si zadnji put bio na SJJ...? Sve iz donacije? Mozda '64... Od tada je kupljeno i kunte i pante... S druge strane ocito je i TZL dobila para od federalne takse (i neka je) za civ.avijaciju, ili od preleta BiH, nije ni bitno, pa nek i kupe ponesto za te pare...
Na SJJ aerodromu sam svake sedmice isto kao i na TZ jer firma za koju radim je usko vezana za avijaciju. Tuzla aerodrom je pred kraj prosle god kupila jedan polovan deicer i vatrogasno vozilo, investicija oko 200.000KM, Problem tuzlanskog je mozda i taj sto nije u nadleznosti odnosno vlasnistvu FBiH, vec je vlasnik TK.
User avatar
johntra
Posts: 11800
Joined: 11/04/2004 02:17
Location: Palma de Hrasno

#165 Re: AERODROM TUZLA

Post by johntra »

Sve što je na SJJ došlo iz donacija nakon rata je odavno rashodovano...možda se nešto može naći, ali je već sve za starog željeza...
jefferson
Posts: 14969
Joined: 28/08/2007 05:31
Location: U.S.A

#166 Re: AERODROM TUZLA

Post by jefferson »

boshniak wrote:
drndalo wrote:Da prostis, kad si zadnji put bio na SJJ...? Sve iz donacije? Mozda '64... Od tada je kupljeno i kunte i pante... S druge strane ocito je i TZL dobila para od federalne takse (i neka je) za civ.avijaciju, ili od preleta BiH, nije ni bitno, pa nek i kupe ponesto za te pare...
Na SJJ aerodromu sam svake sedmice isto kao i na TZ jer firma za koju radim je usko vezana za avijaciju. Tuzla aerodrom je pred kraj prosle god kupila jedan polovan deicer i vatrogasno vozilo, investicija oko 200.000KM, Problem tuzlanskog je mozda i taj sto nije u nadleznosti odnosno vlasnistvu FBiH, vec je vlasnik TK.
SJJ je nakon rata dobio neke donacije (cisto da ispuni uslove da recimo Lufthansa moze sletjeti).
Sve poslije toga se kupuje. Mislim da su endavno kupili novo vatrogasno vozilo. Ima jos tu potrebnog ulaganja, skup je ovo sport.
Da si rekao GRAS da dobija donacije, slozio bi se. Ja sam prvi koji ce reci da je Sarajevo od cijele drzave postao epicentar sadaka mentaliteta, ali SJJ je vec druga prica.
boshniak
Posts: 2007
Joined: 20/04/2014 11:48

#167 Re: AERODROM TUZLA

Post by boshniak »

jefferson wrote:
boshniak wrote:
drndalo wrote:Da prostis, kad si zadnji put bio na SJJ...? Sve iz donacije? Mozda '64... Od tada je kupljeno i kunte i pante... S druge strane ocito je i TZL dobila para od federalne takse (i neka je) za civ.avijaciju, ili od preleta BiH, nije ni bitno, pa nek i kupe ponesto za te pare...
Na SJJ aerodromu sam svake sedmice isto kao i na TZ jer firma za koju radim je usko vezana za avijaciju. Tuzla aerodrom je pred kraj prosle god kupila jedan polovan deicer i vatrogasno vozilo, investicija oko 200.000KM, Problem tuzlanskog je mozda i taj sto nije u nadleznosti odnosno vlasnistvu FBiH, vec je vlasnik TK.
SJJ je nakon rata dobio neke donacije (cisto da ispuni uslove da recimo Lufthansa moze sletjeti).
Sve poslije toga se kupuje. Mislim da su endavno kupili novo vatrogasno vozilo. Ima jos tu potrebnog ulaganja, skup je ovo sport.
Da si rekao GRAS da dobija donacije, slozio bi se. Ja sam prvi koji ce reci da je Sarajevo od cijele drzave postao epicentar sadaka mentaliteta, ali SJJ je vec druga prica.
I govorio sam o početnim donacijama u opremi, zaluta tu poneka još donacija, prije 2-3 god vlada SAD-a je donirala opremu za kontrolu prtljaga i par vozila iskljucivo za graničnu policiju na sarajevskom aerodromu, i bilo bi dobro da se dio te stare opreme koja se još može iskoristiti donira tuzlanskom aerodromu, njima bi to mnogo značilo jer kako kažeš skup je to sport, dovoljno je vidjeti ovaj deIcer koji je tuzla koristila prosle godine, doduše ove godine su nabavili drugi moderniji, jer je u slučaju potrebe za deicingom svaki let išao delay zbog ove stare kante
Image
jefferson
Posts: 14969
Joined: 28/08/2007 05:31
Location: U.S.A

#168 Re: AERODROM TUZLA

Post by jefferson »

I govorio sam o početnim donacijama u opremi, zaluta tu poneka još donacija, prije 2-3 god vlada SAD-a je donirala opremu za kontrolu prtljaga i par vozila iskljucivo za graničnu policiju na sarajevskom aerodromu, i bilo bi dobro da se dio te stare opreme koja se još može iskoristiti donira tuzlanskom aerodromu, njima bi to mnogo značilo jer kako kažeš skup je to sport, dovoljno je vidjeti ovaj deIcer koji je tuzla koristila prosle godine, doduše ove godine su nabavili drugi moderniji, jer je u slučaju potrebe za deicingom svaki let išao delay zbog ove stare kante
Image
I Tuzla je dobijala donacija. Sta je ostalo iz Eagle baze? Znas na sta je licio aerodrom nakon rata a na sta nakon amerikanaca.
Eto doci cemo do toga da cemo raspravljati jel SJJ dobio vise hemikalija od TZL za deicing i kako je to osnov uspjeha.
SJJ, TZL, sve je to isto bez neke vizije sta za 10 godina.
emirolini
Posts: 3500
Joined: 26/11/2007 15:35
Location: TUZLA

#169 Re: AERODROM TUZLA

Post by emirolini »

Moram se sloziti sa ovim gore... nek je nama danas dobro a sutra vidjet cemo sta bude...ako kakve sadake uspit dobijemo, uhar je
User avatar
Maraschino
Posts: 18997
Joined: 10/11/2006 16:15
Location: ...

#170 Re: AERODROM TUZLA

Post by Maraschino »

A sta nam preostaje ovakvima?
Da sve razjebemo, radnike kuci, opremu konzerviramo, ugasimo svjetlo i kuci?

Treba raditi, pratiti situaciju, ne zalijetati se, imati neki plan ''sta ako'' i ne srljati.
Strasni Hogar
Posts: 7
Joined: 18/05/2017 15:18

#171 Re: AERODROM TUZLA

Post by Strasni Hogar »

jefferson wrote:
Strasni Hogar wrote:
jefferson wrote: Vizuelni prilaz se koristi uz IFR uvijek kada to mogucnosti dozvoljavaju. Nisam znao da trebam to potencirati da se vizuelni prilaz radi uz IFR, ali eto, izgleda da se mora.
Kategorisanje FRA i TZL ili MUC i TZL, nije u pitanju samo ILS, nego mnogo toga sto nema veze sa ILS-om, od GPS navodjenja tokom taksiranja to geografskih prepreka, duzine piste, duzine ociscenog prostora ispred piste itd.
Da ne gnjavimo ostale posjetioce foruma sta je ko htio da kaze, ponovicu ono sto je bitno za putnike koji koriste Aerodrom Tuzla. Prilaz glavnoj pisti R09 tuzlanskog aerodroma izvodi se kao PRECIZNI INSTRUMENTALNI PRILAZ, isto kao i na svim drugim aerodromima koji imaju ILS uređaje.
Nemamo sta gnjaviti, to je vizuelni prilaz uz IFR, sto ce pisac reci, TZL jos uvijek ne ispunjava CAT I, i ne to nije isto kao ostali aerodromi koji imaju ILS i ispunjavaju CAT I ili ostale kategorije. To je isti prilaz kada su uslovi za letenje dobri, kada je vidljivost dobra. Kada vidljivost nije dobra, na TZL neces sletit na ZAG hoces.
Uporno pricas o vizuelnom prilazu uz pravila instrumentalnog letenja (IFR). Takva kombinacija ne postoji. Moze se krenuti npr. sa VFR (vizuelnim pravilima letenja) pa nastaviti sa IFR itd ali vizuelno letenje uz, ili po pravilima instrumentalnog letenja, takvo nesto ne postoji.

Pricom da se tuzlanskom aerodromu prilazi vizuelno uz IFR, slucajno ili namjerno sugerises da je tuzlanski aerodrom (LQTZ) manje siguran jer niko od putnika ne moze biti sretan uz informaciju da ga piloti u nocnim uslovima vizuelno voze na LQTZ. Koristenje IFR-a je obavezno u nocnim uslovima, avioni se nocu spustaju na LQTZ, prema tome nema sumnje da LQTZ ima opremu za IFR, tacnije za precizni instrumentalni prilaz i da se ta oprema koristi.

Ipak, zahvaljujuci tvojoj prici prosirio sam vlastite vidike :) Mislio sam da LQTZ ima ILS samo za poletno-sletnu stazu R09 ali tragom tvoje price nadjoh podatke za ILS i za pistu R27).

Da zakljucim na tvoj nacin. U uslovima kada vidljivost nije dobra, recimo noću, sletjet ces i na TZL i na SJJ prilazom po pravilima instrumentalnog letenja. U uslovima slabe vidljivosti na TZL neces sletjeti ako je vidljivost duz piste manja od 700 metara, a na SJJ hoces ali neces ni na SJJ ako je vildljivost manja od 550 metara.
jefferson
Posts: 14969
Joined: 28/08/2007 05:31
Location: U.S.A

#172 Re: AERODROM TUZLA

Post by jefferson »

Uporno pricas o vizuelnom prilazu uz pravila instrumentalnog letenja (IFR). Takva kombinacija ne postoji. Moze se krenuti npr. sa VFR (vizuelnim pravilima letenja) pa nastaviti sa IFR itd ali vizuelno letenje uz, ili po pravilima instrumentalnog letenja, takvo nesto ne postoji.

Pricom da se tuzlanskom aerodromu prilazi vizuelno uz IFR, slucajno ili namjerno sugerises da je tuzlanski aerodrom (LQTZ) manje siguran jer niko od putnika ne moze biti sretan uz informaciju da ga piloti u nocnim uslovima vizuelno voze na LQTZ. Koristenje IFR-a je obavezno u nocnim uslovima, avioni se nocu spustaju na LQTZ, prema tome nema sumnje da LQTZ ima opremu za IFR, tacnije za precizni instrumentalni prilaz i da se ta oprema koristi.

Ipak, zahvaljujuci tvojoj prici prosirio sam vlastite vidike :) Mislio sam da LQTZ ima ILS samo za poletno-sletnu stazu R09 ali tragom tvoje price nadjoh podatke za ILS i za pistu R27).

Da zakljucim na tvoj nacin. U uslovima kada vidljivost nije dobra, recimo noću, sletjet ces i na TZL i na SJJ prilazom po pravilima instrumentalnog letenja. U uslovima slabe vidljivosti na TZL neces sletjeti ako je vidljivost duz piste manja od 700 metara, a na SJJ hoces ali neces ni na SJJ ako je vildljivost manja od 550 metara.
Dovoljno si rekao.
Hajde prosiruj vidike.
prha
Posts: 139
Joined: 07/09/2010 03:14
Location: USA

#173 Re: AERODROM TUZLA

Post by prha »

jefferson wrote:
Uporno pricas o vizuelnom prilazu uz pravila instrumentalnog letenja (IFR). Takva kombinacija ne postoji. Moze se krenuti npr. sa VFR (vizuelnim pravilima letenja) pa nastaviti sa IFR itd ali vizuelno letenje uz, ili po pravilima instrumentalnog letenja, takvo nesto ne postoji.

Pricom da se tuzlanskom aerodromu prilazi vizuelno uz IFR, slucajno ili namjerno sugerises da je tuzlanski aerodrom (LQTZ) manje siguran jer niko od putnika ne moze biti sretan uz informaciju da ga piloti u nocnim uslovima vizuelno voze na LQTZ. Koristenje IFR-a je obavezno u nocnim uslovima, avioni se nocu spustaju na LQTZ, prema tome nema sumnje da LQTZ ima opremu za IFR, tacnije za precizni instrumentalni prilaz i da se ta oprema koristi.

Ipak, zahvaljujuci tvojoj prici prosirio sam vlastite vidike :) Mislio sam da LQTZ ima ILS samo za poletno-sletnu stazu R09 ali tragom tvoje price nadjoh podatke za ILS i za pistu R27).

Da zakljucim na tvoj nacin. U uslovima kada vidljivost nije dobra, recimo noću, sletjet ces i na TZL i na SJJ prilazom po pravilima instrumentalnog letenja. U uslovima slabe vidljivosti na TZL neces sletjeti ako je vidljivost duz piste manja od 700 metara, a na SJJ hoces ali neces ni na SJJ ako je vildljivost manja od 550 metara.
Dovoljno si rekao.
Hajde prosiruj vidike.

Naravno da postoji. Visual approach pod instrument flight rules se nonstop radi ovdje u AMERIKAMA. Moras biti cist od oblaka i da cijeli "approach" vidis pistu/aerodrom.
jefferson
Posts: 14969
Joined: 28/08/2007 05:31
Location: U.S.A

#174 Re: AERODROM TUZLA

Post by jefferson »

prha wrote:
jefferson wrote:
Uporno pricas o vizuelnom prilazu uz pravila instrumentalnog letenja (IFR). Takva kombinacija ne postoji. Moze se krenuti npr. sa VFR (vizuelnim pravilima letenja) pa nastaviti sa IFR itd ali vizuelno letenje uz, ili po pravilima instrumentalnog letenja, takvo nesto ne postoji.

Pricom da se tuzlanskom aerodromu prilazi vizuelno uz IFR, slucajno ili namjerno sugerises da je tuzlanski aerodrom (LQTZ) manje siguran jer niko od putnika ne moze biti sretan uz informaciju da ga piloti u nocnim uslovima vizuelno voze na LQTZ. Koristenje IFR-a je obavezno u nocnim uslovima, avioni se nocu spustaju na LQTZ, prema tome nema sumnje da LQTZ ima opremu za IFR, tacnije za precizni instrumentalni prilaz i da se ta oprema koristi.

Ipak, zahvaljujuci tvojoj prici prosirio sam vlastite vidike :) Mislio sam da LQTZ ima ILS samo za poletno-sletnu stazu R09 ali tragom tvoje price nadjoh podatke za ILS i za pistu R27).

Da zakljucim na tvoj nacin. U uslovima kada vidljivost nije dobra, recimo noću, sletjet ces i na TZL i na SJJ prilazom po pravilima instrumentalnog letenja. U uslovima slabe vidljivosti na TZL neces sletjeti ako je vidljivost duz piste manja od 700 metara, a na SJJ hoces ali neces ni na SJJ ako je vildljivost manja od 550 metara.
Dovoljno si rekao.
Hajde prosiruj vidike.

Naravno da postoji. Visual approach pod instrument flight rules se nonstop radi ovdje u AMERIKAMA. Moras biti cist od oblaka i da cijeli "approach" vidis pistu/aerodrom.
Pa naravno, medjutim njegova prica je da je TZL pod CAT I kad nije sve dok TZL ne nabavi komplet opremu. Do tada postoje restrikcije, kao i da TZL ima isti ILS kao Frankfurt. Haman ljudi misle ako je ILS onda je sve isto. Jbt, valjda zato postoji kategorizacija.
Strasni Hogar
Posts: 7
Joined: 18/05/2017 15:18

#175 Re: AERODROM TUZLA

Post by Strasni Hogar »

jefferson wrote:
jefferson wrote:
Uporno pricas o vizuelnom prilazu uz pravila instrumentalnog letenja (IFR). Takva kombinacija ne postoji. Moze se krenuti npr. sa VFR (vizuelnim pravilima letenja) pa nastaviti sa IFR itd ali vizuelno letenje uz, ili po pravilima instrumentalnog letenja, takvo nesto ne postoji.

Pricom da se tuzlanskom aerodromu prilazi vizuelno uz IFR, slucajno ili namjerno sugerises da je tuzlanski aerodrom (LQTZ) manje siguran jer niko od putnika ne moze biti sretan uz informaciju da ga piloti u nocnim uslovima vizuelno voze na LQTZ. Koristenje IFR-a je obavezno u nocnim uslovima, avioni se nocu spustaju na LQTZ, prema tome nema sumnje da LQTZ ima opremu za IFR, tacnije za precizni instrumentalni prilaz i da se ta oprema koristi.

Ipak, zahvaljujuci tvojoj prici prosirio sam vlastite vidike :) Mislio sam da LQTZ ima ILS samo za poletno-sletnu stazu R09 ali tragom tvoje price nadjoh podatke za ILS i za pistu R27).

Da zakljucim na tvoj nacin. U uslovima kada vidljivost nije dobra, recimo noću, sletjet ces i na TZL i na SJJ prilazom po pravilima instrumentalnog letenja. U uslovima slabe vidljivosti na TZL neces sletjeti ako je vidljivost duz piste manja od 700 metara, a na SJJ hoces ali neces ni na SJJ ako je vildljivost manja od 550 metara.
Dovoljno si rekao.
Hajde prosiruj vidike.
Pa naravno, medjutim njegova prica je da je TZL pod CAT I kad nije sve dok TZL ne nabavi komplet opremu. Do tada postoje restrikcije, kao i da TZL ima isti ILS kao Frankfurt. Haman ljudi misle ako je ILS onda je sve isto. Jbt, valjda zato postoji kategorizacija.
Opet pises o kategorizaciji aerodroma prema opremljenosti sa uredjajima za instrumentalno letenje i govoris da sam rekao sto nisam. Ako se vec drzis propisa onda shvati, ne kategorisu se aerodromi vec poletno-sletne staze. ILS oprema za CAT I, bez obzira na proizvodjaca i na kojem aerodromu je instalirana, mora imati iste tehnicke parametre.
Glavna poletno sletna staza na Aerodromu Tuzla sa oznakom R09 NIJE u categoriji CAT I jer nije opremljena propisanim prilaznim svjetlima.
Oprema za instrumentalno letenje (ILS) koja opsluzuje navedenu pistu je u kategoriji CAT I i prilaz do konačne odluke o nastavku slijetanja ili odustajanju radi se na posve isti nacin kao i na svim drugim aerodromima koji imaju ILS u kategoriji CAT I.
Da li je to tesko shvatiti? Ili ces nastaviti s pricom iz koje proizilazi da piloti po mraku traze neke vizuelne orjentire da pronadju aerodrom.
Sto se tice vizuelnog prilaza, on kao takav uopste nije sporan. Piloti koji dobro poznaju aerodrom, da bi ustedili koju minutu i gorivo, u uslovima dobre vidljivosti odradjuju vizuelni prilaz, naravno, ako im to kontrola leta dozvoli.
I na kraju, ono sto je posebno zanimljivo kod instrumentalnog prilaza u kategorij CAT I, on se UVIJEK zavrsava vizuelnim prilazom od visine odluke koja za CAT I iznosi 60 metara. Kod poletno sletne staze R09, zbog nepropisne rasvjete, visina odluke je oko 70 metara i to je sva razlika u odnosu na poletno sletne staze koje imaju regularnu kategoriju CAT I.
Post Reply